Nare ervaringen meegemaakt in Brussel ofzo?quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:27 schreef countblah het volgende:
[..]
lul toch niet zo man
quote:De MIVB exploiteert een buslijn die het NMBS-station Brussel-Luxemburg- verbindt met de luchthaven. Deze "Airport Line" heeft slechts vijf tussenhaltes: - Schuman - Diamant - Genève - Germinal en NATO en rijdt op werkdagen tussen 07.00 en 20.00, driemaal per uur Buiten deze uren is het traject beperkt tot “Schuman”.
Een enkel ticket kost 3 ¤ (Geldig gedurende 1 uur op heel het MIVB-net). Voor abonnementen (45.00 ¤/maand) gelieve de MIVB te contacteren.
Het traject wordt afgelegd met gelede bussen voorzien van het nodig comfort en bagageruimte.
Voor een tabel met de uurregelingen klik hier.
quote:Met de trein ligt de Luchthaven Brussel op minder dan twintig minuten van het stadscentrum. Van 06:00 tot bijna middernacht, rijdt de Airport City Express vier maal per uur van de luchthaven naar Brussel Zuid, Centraal en Noord. Een enkele reis kost 2,50 ¤ tweede klasse en 3,80 ¤ eerste klasse. (vanaf 01/02/2004: respektievelijk 2,60 ¤ en 3,90 ¤)
Het treinstation bevindt zich in de kelderverdieping (-1) van het passagiersgebouw zelf.
Informatie over de rijtijden van de Airport City Express is te verkrijgen op de website van de Belgische Spoorwegen (NMBS/SNCB) , geef Zaventem Luchthaven op als station van vertrek of aankomst.
Die UGC is een prima bioscoop. Ik ben er nu denk ik zo'n 4 keer geweest.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:57 schreef Frederic het volgende:
Een vraagje: heeft iemand ervaring met de UGC bioscoop (place de brouckère, recht tegenover het Métropole Hotel)? Ik zou The Village willen gaan zien, maar ik twijfel nog tussen Kinepolis en de UGC.... de Kinepolis ligt nogal ver uit het centrum...
De UGC is gewoonweg prachtig langs binnen. Alleen al voor de zaal zou ik naar daar gaan.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:57 schreef Frederic het volgende:
Een vraagje: heeft iemand ervaring met de UGC bioscoop (place de brouckère, recht tegenover het Métropole Hotel)? Ik zou The Village willen gaan zien, maar ik twijfel nog tussen Kinepolis en de UGC.... de Kinepolis ligt nogal ver uit het centrum...
De nieuwstraat is de grootste winkelstraat in BXL.quote:Op dinsdag 28 december 2004 16:57 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik ga maandag voor 3 dagen naar Brussel. Ik had mijn vriendin belooft dat we nog weg zouden gaan deze vakantie maar Engeland/Schotland zat er financieël niet in. Het is dus Brussel geworden, aanbieding, 4-sterren hotel voor 70,- euro (3 nachten).
Maar nu mijn vraag:
Waar zitten de winkels en is het een beetje de moeite waard? Ik ben in dit topic al de "grote markt" tegengekomen. Wie kan me daar wat meer over vertellen?
Misschien nog andere tips voor deze tijd van het jaar?
Dank je wel. Ik zat zelf net ook te kijken op die site, maar kon niet de info over die dagkaarten in een keer vinden. Bedankt.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:56 schreef DutchTrain het volgende:
alles over het openbaar vervoer in Brussel vindt je hier
Het meeste in Brussel is op loopafstand, maar een tien ritten kaart is wel handig om naar de verder weg gelegen delen te gaan. Ja kan daarmee ook gebruik maken van de (ondergrondse) tram en de bus..
De metro is net zo veilig als in Rotterdam, de laatste rijd rond 0.30. DE dienstregelingen staan ook op bovengenoemde site.
Voor wat typische café's kijk op http://www.bi-tc.irisnet.be/en/3days/info-cafe.htm
Kijk eens op www.belgaqueen.bequote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:40 schreef Citroentje het volgende:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort met mijn lief naar Brussel. Nu willen we 's avonds natuurlijk ook genieten van alles wat Brussel te bieden heeft.
Maar tot hoe laat rijden de metro's en hoe veilig is dat in vergelijking met Rotterdam qua metro? Is het trouwens mogelijk om net als in London een soort van passepartout voor 3 dagen oid te kopen waarmee je altijd gebruik kan maken van de metro?
Ja. Als je een ogenblikje hebt.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:38 schreef rub1615 het volgende:
Heeft er nog iemand foto's van het al deels (de bovenste bal) gerestaureerde Atomium.
En ben jij wel eens in Brussel geweest?quote:Op maandag 28 maart 2005 15:42 schreef klootje het volgende:
Jawel,Frederic is nog steeds de domste boerenbelg van het forum,afrikaanse en chinese wijken,hahaha,ben jij Belgie weleens uit geweest?
wat frederic zegt, klopt nochtans wel hoorquote:Op maandag 28 maart 2005 15:42 schreef klootje het volgende:
Tip voor Nederlanders: Brussel is een grote stad. Dus niet wat men in Néderland een grote stad noemt. Brussel is de enige wereldstad van de benelux: grote oppervlakte, verschillende talen, verschillende culturen, chinese wijken, afrikaanse wijken, Belgische wijken (jawel!), ...
Jawel,Frederic is nog steeds de domste boerenbelg van het forum,afrikaanse en chinese wijken,hahaha,ben jij Belgie weleens uit geweest?
Deze foto is misschien net iets beterquote:Op zondag 27 maart 2005 23:38 schreef rub1615 het volgende:
Heeft er nog iemand foto's van het al deels (de bovenste bal) gerestaureerde Atomium.
dit zou wel prima zijn voor even tussendoor... iemand meer info? ik heb genoeg gelezen over brussel en vondhet al raar dat het nergens genoemd werd! verterkken ze ook in de buurt van de grote markt? is noord station een metro station?quote:Op vrijdag 22 augustus 2003 14:01 schreef thomas26 het volgende:
Ze hebben er tegenwoordig een toeristenbus (zo eentje met open dak) die langs alle toeristische attracties rijdt. Vetrek aan het Noord station.
kun jij me dan iets over die hop-on-hop off bus vertellen?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:55 schreef Henk_Telefoon het volgende:
woon er ook al 10 maanden nu.. Schaerbeek, vlakbij het Gare du Nord .. Stikgezellig hier, als Nederlander word ik helaas vrij vaak aangesproken (allez, nen ollander .. ) Wordt meteen het accent geïmmiteerd, terwijl ik oorsronkelijk een Bredanaar ben, dus absoluut geen sterk accent .. Ik vind het uitgaan in Brussel helaas tegenvallen, ik ga regelmatig een pint drinken bij Celtica, diegene op de hoek bij de Beurs .. Ook Boca Loca kom ik nog wel eens binnen stappen, maar dan houdt het ver op voor mij. Dat vind ik wel jammer voor een "wereldstad" als Brussel ..
hoe heet die bus, waarom staat ie geen één boekje, hoe vaak gaat ie, dat soort vragen resten mij nog... misschien weet jij het?quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:08 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Zover ik weet kun je in ieder geval op het centraal station opstappen, andere plaatsen durf ik je helaas niet zo te geven ..
bedoel zo'n sight seeing bus.. zo'n rooie inderdaad! maar omdat je er bijna niet over hoort vraag ik me dus af of ie wel regelmatig vertrekt enzo... en CS is groot dus waar precies? al dat soort vragen heb ik...quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:34 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Nou, ik weet niet of jij zo'n soort bus bedoelt als in Dublin, die rijdt hier niet, dat is een airport service die een continuë ronde maakt door de stad naar het vliegveld. De bus die ik bedoelde is een soort bus net als je in Engeland ziet. Een rode dubbeldekker. Maar dit is slechts voor sightseeing, zou je graag van de ene kant van de stadn aar de andere kant willen kun je het beste de tram of de metro pakken, die hebben hier ook prima verbindingen ..
komt wel goed dan en gaat lukken, bedankt voor je info!quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:52 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Nou is simpel, je komt het Centraal station uit (uitgang richting Grand Place), daar word je al meteen aangesproken door mannen en vrouwen (meestal in geel shirt of gele jas) of je behoefte hebt aan een sightseeing tour. Dat is dus heel simpel geregeld, de kosten kan ik helaas niet zeggen.
Ook aan Centraal Stationquote:Op vrijdag 22 augustus 2003 14:01 schreef thomas26 het volgende:
Ze hebben er tegenwoordig een toeristenbus (zo eentje met open dak) die langs alle toeristische attracties rijdt. Vetrek aan het Noord station.
http://www.minieurope.com/quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:58 schreef klossie het volgende:
bovendien, iemand in het mini-europa geweest? lijkt me wel gaaf!
is erg leuk inderdaad dat mini europe en je ziet gelijk vanuit alle positie het atomium, ben niet naar oceade geweest maar we hadden genoeg werk aan het mini-europa, echt mooi gemaakt allemaal!quote:Op zondag 31 juli 2005 00:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
http://www.minieurope.com/
Een aanrader, maar was wat verouderd geraakt de laatste jaren , maar ze zijn het momenteel volledig aan het vernieuwen hoorde ik. Als je nog tijd over hebt is het waterpretpark "Oceade" er vlak naast ook leuk trouwens. (ze verkopen trouwens combi-tickets voor de 2)
ik had eigenlijk een veilig gevoel in en om de stad dus mij lijkt het geen probleem, uitzondering daar gelaten.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:36 schreef Noax het volgende:
Een goede vriendin van mij wil naar Brussel maar haar agenda laat het niet toe om er vroeger dan 23:00 uur te zijn.
Hoe staat het daar met de veiligheid, kan ze zonder problemen daar alleen met het openbaar vervoer (rond 23:15 uur)naar het centrum komen?
Hangt er vanaf vanwaar ze komt , met de thalys zal dat geen probleem zijn, maar de "boemeltrein" die alle randgemeentes als schaarbeek aandoet zou ik dat uur toch niet meer nemen ... Net als de metro buiten het centrum trouwens ...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:36 schreef Noax het volgende:
Een goede vriendin van mij wil naar Brussel maar haar agenda laat het niet toe om er vroeger dan 23:00 uur te zijn.
Hoe staat het daar met de veiligheid, kan ze zonder problemen daar alleen met het openbaar vervoer (rond 23:15 uur)naar het centrum komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |