abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:22:57 #51
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_21495421
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 23:27 schreef countblah het volgende:

[..]

lul toch niet zo man
Nare ervaringen meegemaakt in Brussel ofzo?

Als je niks te melden hebt, verspil dan ook geen moeite aan reageren... Maar daar zal de Blah wel bij thuishoren in je nickname ...
...That makes kinda two of us...
pi_21622652
Ik zoek een groepsaccommodatie in de nabije omgeving van Brussel of in de stad zelf. Voor ongeveer 15 personen, zelf koken etc. Lowbudget. Heeft iemand tips?
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
  maandag 30 augustus 2004 @ 19:47:18 #53
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21644800
ik moet voor mn werk binnenkort 2x naar brussel (in totaal zon anderhalve week) lijkt me best een leuke stad.. veel mensen spreken over een "arabische" stad in europa.. ik hou wel van arabische steden..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 10:35:35 #54
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_21656098
Vooral als je aankomt op Gare du Midi, en daarna richting centrum loopt, onder de sporen door in de richting van de Grote Markt... Het lijkt daar wel Klein-Turkije, met een mixje Klein-Noord-Afrika! Overal koffiehuizen, restaurantjes met gerechten uit het (nabije) Oosten. Appart sfeertje

Sowieso kent Brussel allerlei 'wereld-wijken'. En dat op zich al maakt de stad een bezoek meer dan waard!
...That makes kinda two of us...
pi_21975102
Een vraagje: heeft iemand ervaring met de UGC bioscoop (place de brouckère, recht tegenover het Métropole Hotel)? Ik zou The Village willen gaan zien, maar ik twijfel nog tussen Kinepolis en de UGC.... de Kinepolis ligt nogal ver uit het centrum...
  woensdag 15 september 2004 @ 19:31:02 #56
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21975906
v.a. morgen zit ik twee dagen in brussel en over twee weken een hele week.

Nadeel: ik zit in een hotel bij Zaveltem (het is voor mn werk) , niet in het centrum dus.. weet iemand hoe het zit als je vanuit Zaveltem ff de stad in wil, is dat makkelijk te doen, of een ramp (met OV , of auto)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21976123
Zaveltem???

Je kan gemakkelijk met de bus van Zaventem naar het centrum. Er zijn geregeld bussen van aan de luchthaven tot in het centrum. (er is ook een treinstation op de luchthaven)
quote:
De MIVB exploiteert een buslijn die het NMBS-station Brussel-Luxemburg- verbindt met de luchthaven. Deze "Airport Line" heeft slechts vijf tussenhaltes: - Schuman - Diamant - Genève - Germinal en NATO en rijdt op werkdagen tussen 07.00 en 20.00, driemaal per uur Buiten deze uren is het traject beperkt tot “Schuman”.

Een enkel ticket kost 3 ¤ (Geldig gedurende 1 uur op heel het MIVB-net). Voor abonnementen (45.00 ¤/maand) gelieve de MIVB te contacteren.

Het traject wordt afgelegd met gelede bussen voorzien van het nodig comfort en bagageruimte.

Voor een tabel met de uurregelingen klik hier.
quote:
Met de trein ligt de Luchthaven Brussel op minder dan twintig minuten van het stadscentrum. Van 06:00 tot bijna middernacht, rijdt de Airport City Express vier maal per uur van de luchthaven naar Brussel Zuid, Centraal en Noord. Een enkele reis kost 2,50 ¤ tweede klasse en 3,80 ¤ eerste klasse. (vanaf 01/02/2004: respektievelijk 2,60 ¤ en 3,90 ¤)
Het treinstation bevindt zich in de kelderverdieping (-1) van het passagiersgebouw zelf.

Informatie over de rijtijden van de Airport City Express is te verkrijgen op de website van de Belgische Spoorwegen (NMBS/SNCB) , geef Zaventem Luchthaven op als station van vertrek of aankomst.

[ Bericht 42% gewijzigd door Frederic op 15-09-2004 19:47:05 ]
pi_21976245
Ik vind Brussel wel een toffe stad eigenlijk. En ze hebben er zowaar een beetje geleerd Nederlands te spreken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 december 2004 @ 10:45:50 #59
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_23689118
quote:
Op woensdag 15 september 2004 18:57 schreef Frederic het volgende:
Een vraagje: heeft iemand ervaring met de UGC bioscoop (place de brouckère, recht tegenover het Métropole Hotel)? Ik zou The Village willen gaan zien, maar ik twijfel nog tussen Kinepolis en de UGC.... de Kinepolis ligt nogal ver uit het centrum...
Die UGC is een prima bioscoop. Ik ben er nu denk ik zo'n 4 keer geweest.

En verder vind ik Brussel een klote stad. Ik ben er nu 3 keer een week geweest (werk) maar blijf het al het slechte van zowel Rotterdam als Amsterdam in zich dragen.

Komende jaren staan nog meer bezoekjes op het programma, misschien dat ik ooit het leuk ga vinden
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_23689217
Wij willen met een aantal personen een weekendje in Brussel doorbrengen dus zoeken we een geschikte accomodatie om te overnachten.

Het liefst zoeken we iets zo goedkoop mogelijk en in het centrum (we gaan nl. op stap dus we hoeven alleen maar ff te pitten, ontbijten zou ook fijn zijn). Ik zat te denken aan een of andere (jeugd)herberg..

Oja, we zijn met 7 personen..

bvd
pi_24257231
Ik ga maandag voor 3 dagen naar Brussel. Ik had mijn vriendin belooft dat we nog weg zouden gaan deze vakantie maar Engeland/Schotland zat er financieël niet in. Het is dus Brussel geworden, aanbieding, 4-sterren hotel voor 70,- euro (3 nachten).

Maar nu mijn vraag:

Waar zitten de winkels en is het een beetje de moeite waard? Ik ben in dit topic al de "grote markt" tegengekomen. Wie kan me daar wat meer over vertellen?

Misschien nog andere tips voor deze tijd van het jaar?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_24324215
quote:
Op woensdag 15 september 2004 18:57 schreef Frederic het volgende:
De UGC is gewoonweg prachtig langs binnen. Alleen al voor de zaal zou ik naar daar gaan.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_24324263
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 16:57 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik ga maandag voor 3 dagen naar Brussel. Ik had mijn vriendin belooft dat we nog weg zouden gaan deze vakantie maar Engeland/Schotland zat er financieël niet in. Het is dus Brussel geworden, aanbieding, 4-sterren hotel voor 70,- euro (3 nachten).

Maar nu mijn vraag:

Waar zitten de winkels en is het een beetje de moeite waard? Ik ben in dit topic al de "grote markt" tegengekomen. Wie kan me daar wat meer over vertellen?

Misschien nog andere tips voor deze tijd van het jaar?
De nieuwstraat is de grootste winkelstraat in BXL.
Ik ga ook altijd naar een tweedehandswinkeltje dat voor de zijuitgang van de Agora (hiphopwinkelcentrum) ligt.
En ik weet dat er ook een paar Dots zijn. Dat zijn winkels die stockverkopen doen van duurdere merken. Ik weet niet waar ze liggen want ik ben er nog nooit geweest maar ik weet wel dat vrouwen- en ventenkledij niet in dezelfde winkel verkocht worden.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_24438800
Oke, ben weer terug. Was wel leuk. We zaten met ons hotel echt in een verrot stuk van de stad, tegenover gare du midi. Alleen maar zwervers en Noord-afrikaanse jongeren daar, in de hele stad trouwens. Maargoed, verder geen last van gehad ofzo. Vanaf midi ben je met de trein in minder dan 5 minuten in het centrum.
Qua winkelen is erg genoeg te doen. De nieuwstraat is wel leuk en ook het winkelcentrum City 2 is wel leuk. We zaten er precies tijdens de grote uitverkoop dus het was er wel idioot druk.
Het eten was ook wel te doen. 25,- euro voor 2 personen was het duurste van de 3 keer dat we uit eten zijn geweest. Goedkoop dus.
Verder hebben we nog in wat cafeetjes (o.a. Celtica Irish pub) gezeten en zijn we wezen poolen bij een grote poolhal (sharkey's).
Het enige wat ik wel vervelend vond is het feit dat er in het centrum bijna alleen maar Frans gesproken wordt. Als je dan vraagt of ze Nederlands kunnen kijken ze je raar aan en gaan ze over op het Engels (of ze ratelen door in het Frans). Niet erg netjes voor een stad in het epicentrum van de tweetaligheid. Maarja, Franstaligen zijn sowieso altijd chagerijnig dus dat was te verwachten.

Al met al 3 leuke dagen gehad voor relatief weinig geld. Brussel is een mooie stad met al die oude gebouwen en steegjes en er is genoeg te doen. Met de auto stelt het trouwens sowieso niks voor. je bent de grens over, pakt de ringweg Antwerpen en binnen een half uur ben je in Brussel. Iets meer dan 2 uur over gedaan vanaf Nijmegen naar Brussel.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_24790293
Ik ga waarschijnlijk binnenkort met mijn lief naar Brussel. Nu willen we 's avonds natuurlijk ook genieten van alles wat Brussel te bieden heeft.
Maar tot hoe laat rijden de metro's en hoe veilig is dat in vergelijking met Rotterdam qua metro? Is het trouwens mogelijk om net als in London een soort van passepartout voor 3 dagen oid te kopen waarmee je altijd gebruik kan maken van de metro?
pi_24790591
alles over het openbaar vervoer in Brussel vindt je hier

Het meeste in Brussel is op loopafstand, maar een tien ritten kaart is wel handig om naar de verder weg gelegen delen te gaan. Ja kan daarmee ook gebruik maken van de (ondergrondse) tram en de bus..
De metro is net zo veilig als in Rotterdam, de laatste rijd rond 0.30. DE dienstregelingen staan ook op bovengenoemde site.

Voor wat typische café's kijk op http://www.bi-tc.irisnet.be/en/3days/info-cafe.htm
pi_24790858
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:56 schreef DutchTrain het volgende:
alles over het openbaar vervoer in Brussel vindt je hier

Het meeste in Brussel is op loopafstand, maar een tien ritten kaart is wel handig om naar de verder weg gelegen delen te gaan. Ja kan daarmee ook gebruik maken van de (ondergrondse) tram en de bus..
De metro is net zo veilig als in Rotterdam, de laatste rijd rond 0.30. DE dienstregelingen staan ook op bovengenoemde site.

Voor wat typische café's kijk op http://www.bi-tc.irisnet.be/en/3days/info-cafe.htm
Dank je wel. Ik zat zelf net ook te kijken op die site, maar kon niet de info over die dagkaarten in een keer vinden. Bedankt.
Hoe duur zijn de taxi's ongeveer en rijden ze daar veel rond? Dat zou nl. helemaal relaxed zijn; heen met de metro en terug met de taxi naar het hotel.

Ik zit me iig wel erg te verheugen op Brussel. Nog leuke tips op het gebied van muziekcafe's/bars? (jazz, rock, oldies, lounge; als het maar geen standaard ski-hut of top40 is)?
pi_24795032
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:40 schreef Citroentje het volgende:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort met mijn lief naar Brussel. Nu willen we 's avonds natuurlijk ook genieten van alles wat Brussel te bieden heeft.
Maar tot hoe laat rijden de metro's en hoe veilig is dat in vergelijking met Rotterdam qua metro? Is het trouwens mogelijk om net als in London een soort van passepartout voor 3 dagen oid te kopen waarmee je altijd gebruik kan maken van de metro?
Kijk eens op www.belgaqueen.be
Daar heb ik Super lekker gegeten afgelopen weekend !! !
L'archiduc = jazz cafe. live Jazz optredens zaterdag en zondag vanaf 17:00 , adres: antoine Dansaertstraat 6, metrostation "Beurs"
Zebra bar, hippe bar !! vooral leuk 's avonds, ook metrostation "Beurs" adres: sint Gorikspein 33
zondag zijn de winkels dicht !!
Met de metro is het erg handig ! je hebt dagkaarten (¤ 3,60) of ritten kaarten. Er zijn maar 3 metro lijnen, makkelijk dus !
Like any young kid, I dreamed of world domination.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 15:14:03 #69
104813 Yana
an angel in a mellowcake
pi_25041141
Ik ben aankomend weekend in Brussel en nu heb ik ergens gelezen dat er elke zondagochtend een antiekmarkt is... Weet iemand hier meer van? Waar deze precies is (welke metrohalte bijvoorbeeld) en van hoe laat tot hoe laat enzo?
pi_25111686
Ik ben inmiddels nu een dag terug van drie heerlijke dagen Brussel.

Een kort verslagje:

Zondagochtend, om 10:40, namen mijn liefke en ik de Benelux-trein vanaf Schiphol naar Brussel Centraal. Om 13:15 kwamen wij aan, kochten 2 dagkaarten voor het openbaar vervoer, namen de metro richting Stockel en stapten uit na vijf haltes.
Na drie minuten lopen kwamen we aan bij Dorint Novotel Bruxelles. We checkten de kamer en gingen vervolgens de stad in.

Eerst geluncht in een gezellige taverne nabij de Grote Markt en daarna een beetje rondgezworven rond Grote Markt, Beurs en Brouckere.
's Avonds waren we van plan om eerst naar het filmmuseum te gaan en vervolgens uit eten te gaan. Wij wilden nl. naar een stomme film gaan (die om 1900 en 2100 wordt vertoond in het filmmuseum), maar wij waren echter te laat. Wij reserveerden kaarten voor 2100 en besloten om iets dichtbij in de buurt te zoeken om te gaan eten. Uiteindelijk werd het een Novotel vlakbij de Gare Centrale. Gewoon goed eten en lekker rustig.
Na het eten kwamen wij precies om 2100 weer aan bij het filmmuseum en genoten van een Duitse stomme film met live pianobegeleiding. Voor de prijs hoef je het niet te laten (¤ 2,25 per kaartje) en het is een leuke ervaring.
Na de film liepen we nog even in het rond in het Park van Brussel dat aan de Wetstraat gelegen is. De parken in Brussel zijn altijd toegankelijk en voelen veilig aan, omdat er altijd wel politie in de buurt is, met als gevolg dat er helemaal geen zwervers in de parken te bevinden zijn (zelfde geldt voor metrohaltes).
Het koninklijke paleis tegenover het Park van Brussel is 's avonds prachtig verlicht.
Daarna stapten we weer in de metro en keerden terug naar onze hotelkamer. Daar genoten wij, in bad, van de champagne (valentijnsarrangement). Decadent misschien, maar wel lekker.

Maandag, Valentijnsdag, gaven mijn poepke en ik elkaar onze cadeaus. Na een heerlijk ontbijt, vertoefden wij voor een paar uur in de Wellness Spa van het hotel. Hierin waren een stoombad, sauna, bubbelbad en een solarium. Lekker chillen dus.
Na uitgebreid ontspannen, stapten wij weer de metro in en vertrokken naar de dure winkelstraat Louizalaan. Daarbij gelegen liggen het Justitiepaleis en het Poelaartplein met een uitzicht over de Marollen. Vervolgens liepen wij rond in de Marollenbuurt en liepen wij weer naar de Grote Markt, omdat wij nog even wat foto's wilden maken aldaar.
In Mokafe, gelegen in de Koningengalerij lekker geluncht. Gezellige sfeer en erg goede broodjes voor een bijzonder lage prijs.
Daarna zijn we een winkelstraat ingeslagen en nog even gezocht naar Janneken Pis. Deze niet gevonden, maar haar mannelijke tegenhanger wel (+ een karrenvracht Japanners).

Weer terug gegaan naar het hotel om ff lekker bij te komen (flink wat afgewandeld). Weer lekker gechilled op de kamer en vervolgens klaar gemaakt voor de avond om lekker uit eten te gaan en nog elders een drankje te nuttigen.
Rond 2030 arriveerden wij bij Bonsoir Clara, een restaurant vlakbij Beursplein die wij al eerder waren tegenkomen. Het eten daar is heerlijk, de sfeer hip, maar gezellig en het bediening zeer goed. Zie: http://www.ebru.be/Restaurants/rstbonsoirclara.html
Als afsluiter nog wat gedronken en een mooi nachtwandeling in het Jubelpark gemaakt.

Laatste dag alweer. UItgecheckt en tassen in een kluisje op Gare Centrale achtergelaten. Vervolgens de metro gepakt naar Bockstael. Daar vervolgende wij onze weg, lopend, langs het Koninklijke Domein van Laken en bezochten we de Japanse Toren en het Chinese Paviljoen. Leuk om eens echt gezien te hebben, maar niet bijzonder aan te raden.
Aangezien wij toch in de buurt waren, bekeken wij ook maar eens het Atomium. Ik had het al eerder gezien, maar mijn vriendin nog niet. Leuk om te zien, ook al wordt het verbouwd. Vervolgens nog ergens wat vette hap gegeten en om 15:50 pakten wij weer de trein richting Nederland en om 18:57 kwamen wij weer aan in Den Haag. Vermoeid, maar voldaan.

Drie heerlijke dagen gehad. Brussel is echt een prachtige stad en dit eerste weekendje samen weg ging tussen mijn vriendin en ik gewoon geweldig.
Misschien heb ik daarom een rooskleurig beeld van Brussel.
pi_25761065
Inmiddels heb ik de UGC bioscoop uitgeprobeerd, en het was een succes. Inderdaad een prachtig interieur!

Nog een nieuwtje uit bxl: binnenkort worden de gele trams vervangen door gloednieuwe -in Belgie ontworpen en gebouwde- Art Nouveau-trams! Ze zien er prachtig uit. Dit zijn ze:

lederen zetels

afgwerkt met hout en indirect licht
pi_25794524
Heeft er nog iemand foto's van het al deels (de bovenste bal) gerestaureerde Atomium.
pi_25794889
quote:
Op zondag 27 maart 2005 23:38 schreef rub1615 het volgende:
Heeft er nog iemand foto's van het al deels (de bovenste bal) gerestaureerde Atomium.
Ja. Als je een ogenblikje hebt.

Edit:

Afgelopen woensdag gemaakt.
pi_25807352
Tip voor Nederlanders: Brussel is een grote stad. Dus niet wat men in Néderland een grote stad noemt. Brussel is de enige wereldstad van de benelux: grote oppervlakte, verschillende talen, verschillende culturen, chinese wijken, afrikaanse wijken, Belgische wijken (jawel!), ...

Jawel,Frederic is nog steeds de domste boerenbelg van het forum,afrikaanse en chinese wijken,hahaha,ben jij Belgie weleens uit geweest?
pi_25961057
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:42 schreef klootje het volgende:

Jawel,Frederic is nog steeds de domste boerenbelg van het forum,afrikaanse en chinese wijken,hahaha,ben jij Belgie weleens uit geweest?
En ben jij wel eens in Brussel geweest? We zullen samen eens naar Matongé gaan, ok?
pi_27915985
Vraagje, heb hotel gereserveerd aan de grote markt, als je nou met de trein wilt gaan moet je dan gewoon naar Brussel Centraal gaan, is het dat het meest dichtbij de Grote Markt?
Carpe diem
pi_27916035
ja, gewoon rechtuit het station uit lopen aan de westkant. Kan niet missen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 13:09:48 #78
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27916045
Is een paar honderd meter. Hooguit.
For great justice!
pi_27916142
Goed zeg! Mooi! Onwijs bedankt
Carpe diem
  donderdag 16 juni 2005 @ 23:54:22 #80
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_28002294
Zelf Brusselaar zijnde toch maar eens dit topic wat doorgelezen.
Erg leuk om te zien wat mensen zoal schrijven over een stad waar je zelf gewoon elke dag moet werken en je boodschappen doet.
Komt allen! (Wordt er ook nog eens een beetje meer echt Nederlands gesproken hier )

A propos, kwam verschillende verwijzingen tegen over het pingebruik in Belgie/Brussel: iedereen met op/aanmerkingen: ja, het klopt: ze zijn soms stuk en leeg maar dat heb je in een stad als Brussel. Geld uit de muur halen kan hier trouwens al sinds 1980 of zo, daarin liep Belgie echt wel internationaal voorop. In veel supermarkten/winkels kan je trouwens ook met "Maestro" betalen (Europees systeem op gewone pin kaarten).

Nog ff mijn persoonlijke tip voor de citytrippers: het centrale stadspark (Metro halte "Park" dus) is afgelopen jaar helemaal heraangelegd, gerestaureerd in de oorspronkelijke staat en met nu ook een paar kleine kiosken met dito terrasje.

[ Bericht 13% gewijzigd door der_Otto op 17-06-2005 00:01:53 ]
Scientific Progress Goes 'Boink'
pi_28062857
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:42 schreef klootje het volgende:
Tip voor Nederlanders: Brussel is een grote stad. Dus niet wat men in Néderland een grote stad noemt. Brussel is de enige wereldstad van de benelux: grote oppervlakte, verschillende talen, verschillende culturen, chinese wijken, afrikaanse wijken, Belgische wijken (jawel!), ...

wat frederic zegt, klopt nochtans wel hoor
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_28084221
quote:
Op zondag 27 maart 2005 23:38 schreef rub1615 het volgende:
Deze foto is misschien net iets beter

pi_29200594
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:01 schreef thomas26 het volgende:
Ze hebben er tegenwoordig een toeristenbus (zo eentje met open dak) die langs alle toeristische attracties rijdt. Vetrek aan het Noord station.
dit zou wel prima zijn voor even tussendoor... iemand meer info? ik heb genoeg gelezen over brussel en vondhet al raar dat het nergens genoemd werd! verterkken ze ook in de buurt van de grote markt? is noord station een metro station?

hoop op een snelle reactie, ga morgen al!
Carpe diem
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:55:37 #84
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29202457
woon er ook al 10 maanden nu .. Schaerbeek, vlakbij het Gare du Nord .. Stikgezellig hier, als Nederlander word ik helaas vrij vaak aangesproken (allez, nen ollander .. ) Wordt meteen het accent geïmmiteerd, terwijl ik oorsronkelijk een Bredanaar ben, dus absoluut geen sterk accent .. Ik vind het uitgaan in Brussel helaas tegenvallen, ik ga regelmatig een pint drinken bij Celtica, diegene op de hoek bij de Beurs .. Ook Boca Loca kom ik nog wel eens binnen stappen, maar dan houdt het ver op voor mij. Dat vind ik wel jammer voor een "wereldstad" als Brussel ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_29202532
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:55 schreef Henk_Telefoon het volgende:
woon er ook al 10 maanden nu .. Schaerbeek, vlakbij het Gare du Nord .. Stikgezellig hier, als Nederlander word ik helaas vrij vaak aangesproken (allez, nen ollander .. ) Wordt meteen het accent geïmmiteerd, terwijl ik oorsronkelijk een Bredanaar ben, dus absoluut geen sterk accent .. Ik vind het uitgaan in Brussel helaas tegenvallen, ik ga regelmatig een pint drinken bij Celtica, diegene op de hoek bij de Beurs .. Ook Boca Loca kom ik nog wel eens binnen stappen, maar dan houdt het ver op voor mij. Dat vind ik wel jammer voor een "wereldstad" als Brussel ..
kun jij me dan iets over die hop-on-hop off bus vertellen?
Carpe diem
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:08:51 #86
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29202885
Zover ik weet kun je in ieder geval op het centraal station opstappen, andere plaatsen durf ik je helaas niet zo te geven ..
pi_29202984
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:08 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Zover ik weet kun je in ieder geval op het centraal station opstappen, andere plaatsen durf ik je helaas niet zo te geven ..
hoe heet die bus, waarom staat ie geen één boekje, hoe vaak gaat ie, dat soort vragen resten mij nog... misschien weet jij het?
Carpe diem
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:34:46 #88
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29203831
Nou, ik weet niet of jij zo'n soort bus bedoelt als in Dublin, die rijdt hier niet, dat is een airport service die een continuë ronde maakt door de stad naar het vliegveld. De bus die ik bedoelde is een soort bus net als je in Engeland ziet. Een rode dubbeldekker. Maar dit is slechts voor sightseeing, zou je graag van de ene kant van de stadn aar de andere kant willen kun je het beste de tram of de metro pakken, die hebben hier ook prima verbindingen ..
pi_29204166
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:34 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Nou, ik weet niet of jij zo'n soort bus bedoelt als in Dublin, die rijdt hier niet, dat is een airport service die een continuë ronde maakt door de stad naar het vliegveld. De bus die ik bedoelde is een soort bus net als je in Engeland ziet. Een rode dubbeldekker. Maar dit is slechts voor sightseeing, zou je graag van de ene kant van de stadn aar de andere kant willen kun je het beste de tram of de metro pakken, die hebben hier ook prima verbindingen ..
bedoel zo'n sight seeing bus.. zo'n rooie inderdaad! maar omdat je er bijna niet over hoort vraag ik me dus af of ie wel regelmatig vertrekt enzo... en CS is groot dus waar precies? al dat soort vragen heb ik...
Carpe diem
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:52:49 #90
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29204428
Nou is simpel, je komt het Centraal station uit (uitgang richting Grand Place), daar word je al meteen aangesproken door mannen en vrouwen (meestal in geel shirt of gele jas) of je behoefte hebt aan een sightseeing tour. Dat is dus heel simpel geregeld, de kosten kan ik helaas niet zeggen.
pi_29204586
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:52 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Nou is simpel, je komt het Centraal station uit (uitgang richting Grand Place), daar word je al meteen aangesproken door mannen en vrouwen (meestal in geel shirt of gele jas) of je behoefte hebt aan een sightseeing tour. Dat is dus heel simpel geregeld, de kosten kan ik helaas niet zeggen.
komt wel goed dan en gaat lukken, bedankt voor je info!
Carpe diem
pi_29204605
bovendien, iemand in het mini-europa geweest? lijkt me wel gaaf!
Carpe diem
  zaterdag 30 juli 2005 @ 16:41:19 #93
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29268303
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:01 schreef thomas26 het volgende:
Ze hebben er tegenwoordig een toeristenbus (zo eentje met open dak) die langs alle toeristische attracties rijdt. Vetrek aan het Noord station.
Ook aan Centraal Station
  zondag 31 juli 2005 @ 00:11:34 #94
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29281493
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:58 schreef klossie het volgende:
bovendien, iemand in het mini-europa geweest? lijkt me wel gaaf!
http://www.minieurope.com/

Een aanrader, maar was wat verouderd geraakt de laatste jaren , maar ze zijn het momenteel volledig aan het vernieuwen hoorde ik. Als je nog tijd over hebt is het waterpretpark "Oceade" er vlak naast ook leuk trouwens. (ze verkopen trouwens combi-tickets voor de 2)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29317241
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

http://www.minieurope.com/

Een aanrader, maar was wat verouderd geraakt de laatste jaren , maar ze zijn het momenteel volledig aan het vernieuwen hoorde ik. Als je nog tijd over hebt is het waterpretpark "Oceade" er vlak naast ook leuk trouwens. (ze verkopen trouwens combi-tickets voor de 2)
is erg leuk inderdaad dat mini europe en je ziet gelijk vanuit alle positie het atomium, ben niet naar oceade geweest maar we hadden genoeg werk aan het mini-europa, echt mooi gemaakt allemaal!
Carpe diem
pi_29343558
Is het Atomium trouwens al af?

dinsdag 2 augustus 2005 @ 10:21:19 #97
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29351697
nee, dat zijn nu een paar open balletjes, nog steeds even verschrikkelijk om aan te zien !!!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 18:36:09 #98
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_29965250
Een goede vriendin van mij wil naar Brussel maar haar agenda laat het niet toe om er vroeger dan 23:00 uur te zijn.
Hoe staat het daar met de veiligheid, kan ze zonder problemen daar alleen met het openbaar vervoer (rond 23:15 uur)naar het centrum komen?
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_29985960
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:36 schreef Noax het volgende:
Een goede vriendin van mij wil naar Brussel maar haar agenda laat het niet toe om er vroeger dan 23:00 uur te zijn.
Hoe staat het daar met de veiligheid, kan ze zonder problemen daar alleen met het openbaar vervoer (rond 23:15 uur)naar het centrum komen?
ik had eigenlijk een veilig gevoel in en om de stad dus mij lijkt het geen probleem, uitzondering daar gelaten.
Carpe diem
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:30:19 #100
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29989246
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:36 schreef Noax het volgende:
Hangt er vanaf vanwaar ze komt , met de thalys zal dat geen probleem zijn, maar de "boemeltrein" die alle randgemeentes als schaarbeek aandoet zou ik dat uur toch niet meer nemen ... Net als de metro buiten het centrum trouwens ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')