abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48806359
Ok, hier zijn een paar interimkantoren, bij de meesten moet je je inschrijven voor je aan de databank kan. Dat verplicht je helemaal tot niets. Ik heb me indertijd ingeschreven bij 4 bureau's...

Startpeople is het vroegere Creyfs

Randstad

T-interim

Adecco

En hier een paar jobsites voor studenten. Momenteel vind je daar voornamelijk jobs voor de zomer...

Studentenjob.2link : hier heb je links naar de meeste grote bedrijven die constant studenten aanwerven.

Studiant

VDAB
is de Vlaamse dienst voor arbeidsbemiddeling, een overheidsinstantie. Maar je kan er ook gewoon naar jobs zoeken. De Brusselse tegenhanger is enkel voor werkzoekenden die in Brussel wonen.

Hoop dat je er iets aan hebt!
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:24:55 #277
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48809316
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 00:04 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Gelukkig is mijn engels zo goed als vloeiend.. Maar zijn er veel internationaal georienteerde bedrijven in Brussel?
dat eerste heb ik nog landgenoten van je horen zeggen; totdat je ze irl bezig hoort ; maar ja , daar wil ik niks mee zeggen hoor...
en ja; Brussel heeft van een heel groot aantal multinationals de hoofdzetel , of europese variant,in huis. Méér dan gelijk andere hoofstad hier op het continent.

dat je je dat durft afvragen zegt toch wel dat je nog heeeeeeeeeeeel veel over Brussel te weten moet komen.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_48809433
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:24 schreef misteriks het volgende:

[..]

dat eerste heb ik nog landgenoten van je horen zeggen; totdat je ze irl bezig hoort ; maar ja , daar wil ik niks mee zeggen hoor...
en ja; Brussel heeft van een heel groot aantal multinationals de hoofdzetel , of europese variant,in huis. Méér dan gelijk andere hoofstad hier op het continent.

dat je je dat durft afvragen zegt toch wel dat je nog heeeeeeeeeeeel veel over Brussel te weten moet komen.
Ik ben natuurlijk geen volslagen idioot maar als journalist moet ik alles 3 keer bevestigd zien wat ik op internet tegenkom. Dit was de 4e keer of zo, maar je weet het nooit.

En mijn engels is echt wel afdoende. Ik ben er niet zo een van I always get my sin enzo :-)
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:35:37 #279
97643 misteriks
pi_48809600
ik ben de naam effe kwijt, maar er was een eens nederlandse eurocommisaris die na afloop van een vergadering het had over " we worked hardly today" ; enfin, ik wees niet naar jou hoor, en misschien klonk je vraag nogal naief in m'n oren... no hard gefeelings
pi_48810571
Wat klaag je nu, eindelijk een eerlijke eurocommisaris En nog een nederlander ook!!! Die heeft het echt niet begrepen
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:28:13 #281
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_48810733
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:35 schreef misteriks het volgende:
ik ben de naam effe kwijt, maar er was een eens nederlandse eurocommisaris die na afloop van een vergadering het had over " we worked hardly today" ; enfin, ik wees niet naar jou hoor, en misschien klonk je vraag nogal naief in m'n oren... no hard gefeelings
In het Europarlement klaagt men trouwens steen en been over de Nederlandse commissarissen. Er zijn full-time tolken in dienst die constant alles simultaan vertalen zodat elke commissaris in zijn eigen moedertaal kan spreken en de rest in de door hen gewenste taal kan meeluisteren. Maar de Nederlanders willen niet in het Nederlands spreken, maar verkiezen hun Engels met een bos haar op. Bij sommigen is dat echter zo slecht dat men nu op verzoek van andere commissarissen de tolken ook al hun Engels laat vertalen naar verstaanbaar Engels.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_48811169
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In het Europarlement klaagt men trouwens steen en been over de Nederlandse commissarissen. Er zijn full-time tolken in dienst die constant alles simultaan vertalen zodat elke commissaris in zijn eigen moedertaal kan spreken en de rest in de door hen gewenste taal kan meeluisteren. Maar de Nederlanders willen niet in het Nederlands spreken, maar verkiezen hun Engels met een bos haar op. Bij sommigen is dat echter zo slecht dat men nu op verzoek van andere commissarissen de tolken ook al hun Engels laat vertalen naar verstaanbaar Engels.
Hehehe, het is inderdaad nogal Nederlands om te willen speechen in het Engels.. Beetje jammer, maar ik beschouw het zelf ook best wel als onbeleefd als een ander weigert in een andere taal te spreken.
  zaterdag 28 april 2007 @ 21:46:58 #283
97643 misteriks
pi_48816090
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

commissaris
ik dacht het al; 2s-en ; en dan op anderen en hun taalvaardigheid afgeven
pi_48919065
Ik ga zaterdag naar Brussel, even kijken op die open dag. Is er iets aangaande woningzoeken dat ik op een zaterdag kan doen in Brussel? Ik ga me eerst richten op het vinden van een woning, inschrijving op de uni en mijn huidige studie afmaken.
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:52:18 #285
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_48919402
Ik zou eens op immoweb kijken, en dan krijg je al een beetje een idee van wat waar zit bijv.
Uiteraard eens kijken op een van de 2 uni's waar je je waarschijnlijk wilt inschrijven voor info over woonruimte.

Over de taal; ik werk zelf tussen de wetstraat en de belliardtunnel en daar praat infeite iedereen engels. Op mijn werk is de taal engels, ik werk met duitsers, finnen, belgen, fransen etc. Dus ook logisch, maar frans spreken is wel een pre.
Helemaal als je in het centrum ergens wat wilt drinken of gaan eten, want het bedienend personeel spreekt vaak GEEN engels.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_48924173
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:43 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik ga zaterdag naar Brussel, even kijken op die open dag. Is er iets aangaande woningzoeken dat ik op een zaterdag kan doen in Brussel? Ik ga me eerst richten op het vinden van een woning, inschrijving op de uni en mijn huidige studie afmaken.
Tof dat je toch komt!
Op de VUB hangen er beneden in de trappenzalen altijd een hoop berichtjes van mensen die kamers vrij hebben. Zo ook aan de ingang van de bibliotheek. Er zijn studenten die rondleidingen geven op de campus, vraag hen gerust waar je die briefjes kan vinden dan heb je dadelijk al een paar adressen.

Als je op de site van Quartier Latin iets vindt, bel dan eens met de eigenaar. Veel kans dat ze je ook op een zaterdag de studio/kamer/appartement kunnen laten zien.
pi_48926806
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:17 schreef BrusselseSpruit het volgende:

[..]

Tof dat je toch komt!
Op de VUB hangen er beneden in de trappenzalen altijd een hoop berichtjes van mensen die kamers vrij hebben. Zo ook aan de ingang van de bibliotheek. Er zijn studenten die rondleidingen geven op de campus, vraag hen gerust waar je die briefjes kan vinden dan heb je dadelijk al een paar adressen.

Als je op de site van Quartier Latin iets vindt, bel dan eens met de eigenaar. Veel kans dat ze je ook op een zaterdag de studio/kamer/appartement kunnen laten zien.
Ja, cool he? Ik heb er echt zin in! Volgende week ga ik op mijn werk wereldkundig maken dat ik vertrek. Thanks voor die tip, ik ga het zeker vragen. Immoweb.be staan veel studio's op, dat is op zich ook goed te doen als ik mijn studiefinanciering van Nederland hou. Maar misschien toch maar rustig op kot beginnen, dan kan ik altijd nog duurder gaan wonen. Goedkoper op kot gaan lijkt me lastiger

Ben jij er ook zaterdag?
pi_48935681
Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk om voor laten we zeggen 300 euro all in een kamer van minstens 20m2 te huren? Welke wijken kan ik dan vergeten? Ik zie wel steeds leuke studiootjes voorbij komen voor zo'n 400 all in maar da's me net te duur. Wat kost het in België als je exclusief huurt per maand extra? Hier is dat zo'n 100 euro namelijk. Teller is geoon exclusief toch? Ik zag laatst berichten over ¤ 15,- en dan stond er ook nog teller bij.

[ Bericht 14% gewijzigd door Whoopsydaisy op 02-05-2007 18:50:56 ]
pi_48948053
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:45 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk om voor laten we zeggen 300 euro all in een kamer van minstens 20m2 te huren? Welke wijken kan ik dan vergeten? Ik zie wel steeds leuke studiootjes voorbij komen voor zo'n 400 all in maar da's me net te duur. Wat kost het in België als je exclusief huurt per maand extra? Hier is dat zo'n 100 euro namelijk. Teller is geoon exclusief toch? Ik zag laatst berichten over ¤ 15,- en dan stond er ook nog teller bij.
Ik zal er niet zijn, moet werken die dag, al is mijn werk maar een straat verder.

300 moet haalbaar zijn, zeker als je via koten zoekt. Bij koten is het dikwijls ook all in, dus geen extra kosten.
Die 15 eur is meestal water, dat is dikwijls een vast bedrag. Voor gas en electriciteit is er een aparte meter. Hoeveel je daaraan uitgeeft hangt erg af van je gewoontes kwestie verwarming opzetten en zo verder. Maar volgens mij voor een studio ben je met 50 à 75 euro zeker warm voor de winter.
pi_49052989
Morgen uitgebreid verslag, heb het naar mijn zin gehad!
  zondag 6 mei 2007 @ 01:39:19 #291
160448 BrusselseSpruit
Let's FLY...
pi_49053196
quote:
Op zondag 6 mei 2007 01:28 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Morgen uitgebreid verslag, heb het naar mijn zin gehad!
Ben benieuwd! En wacht dus vol ongeduld op het verslag...
pi_49059176
Goed, om 7 uur 's morgens vertrokken , half 11 aangekomen in Brussel. Daarna eerst van centraal via Schuman naar Etterbeek gegaan. Rondgekeken op de campus, me uitgebreid laten informeren. Belangrijk voor mij was dat ik er dus wel bij kan werken met maar 12 uur college in de week. 2 dagen moet zeker lukken dus dan kan ik mooi wat groter gaan wonen. Met een beetje geluk krijg ik zoveel studiefinanciering dat de huur ermee betaald kan worden, de rest doe ik dan gewoon met mijn inkomen. De sfeer op de universiteit sprak me erg aan, en lekker veel groen! Ik zag mezelf in ieder geval al helemaal liggen op een grasveldje met mijn studieboeken. Mooie stimulerende omgeving, al zeg ik het zelf. Me nog laten informeren over de koten op de campus maar dat is toch niet echt mijn ding, het was wel mooi geregeld allemaal maar het probleem is een beetje dat ik het te klein vond.

Daarna ben ik naar het centrum gegaan, om een goeie kaart van Brussel te scoren. Was de toeristeninformatie gesloten wegens een verbouwing dus toen heb ik een paar uurtjes rondgezworven in het centrum, wel vervelend zonder kaart want die had ik nodig om nog naar die woning te kunnen kijken. De grote markt was echt indrukwekkend , ik ben absoluut verliefd geworden op het centrum van Brussel. Veel mooier dan Amsterdam wat mij betreft.

Daarna ben ik naar Brussel Zuid gegaan om te kijken of ik toch nog op 1 of andere manier naar die woning kon. Gelijk ontdekt dat dat dus het grote station is. Ik vond Centraal ook al zo klein, had niet het idee dat ik in een wereldstad stond. En daar kon ik gelukkig een kaart van Brussel krijgen, dus toen kwam ik tot de ontdekking dat de woning eigenlijk nog net op loopafstand van Centraal is. Dus ik weer terug gegaan, vanaf centraal toch maar de metro gepakt naar de Brouckere, en toen liep ik even vast want ik wist niet hoe ik met de metro verder kon. Ik had het me op centraal uitgebreid uit laten leggen door één van de knapste mannen die ik ooit gezien heb maar volgens mij mogen die kaartverkopers niet flirten onder werktijd , hij zat heel sneaky te doen waar zijn chef naast stond. Maar goed, momenteel geen interesse. Maar uiteindelijk ben ik met de tram naar Beurs gegaan en van daaruit met de kaart goed zoeken en in eens stond ik voor mijn toekomstige woning. Het is een lekker rustig straatje, de straten erom heen zijn wel redelijk bedrijvig en gezellig. Het zit op 5 minuutjes lopen van dat plein met al die terrasjes, op 10 minuutjes van metrostation Beurs en er zit een tramhalte om de hoek. De woning zelf zag er van buiten precies zo uit als op de foto en ik voelde me behoorlijk thuis in de buurt.

Wat me opviel: frans verstaan is lastiger dan ik dacht. Ik heb die uitdaging een beetje onderschat. Maar ik hou van uitdagingen en ik wil binnen 4 jaar het frans helemaal onder de knie hebben. Dat betekent wel dat ik vroeg of laat in een franstalige omgeving moet gaan werken, maar ik begin rustig met een nederlandstalige bijbaan. Verder is mij 4 keer om mijn telefoonnummer gevraagd, maar niet 1 keer afgegeven . Er wonen volgens mij veel migranten in de wijk, maar dat vind ik persoonlijk erg leuk. In mijn huidige woonplaats heb ik ook veel contact met de 'buitenlanders' die hier wonen en ik heb nooit ergens last van gehad. Brussel heeft echt een internationaal karakter, het is een mooie stad en ik zie het meer dan ooit helemaal zitten. Moe maar voldaan in een vreselijke trein naar huis gegaan, met een uur vertraging vertrokken, daarna in Mechelen nog meer vertraging opgelopen en uiteindelijk in Roosendaal allemaal over moeten stappen. Maar ik ben goed thuis gekomen. Alleen thuis voelt wat minder thuis dan voorheen nu maar dat lijkt me een gezonde ontwikkeling.

[ Bericht 1% gewijzigd door Whoopsydaisy op 07-05-2007 18:05:14 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 13:08:49 #293
pi_49059326
Dat is het verschil tussen Brussel en pakweg Amsterdam. Brussel heeft de allure van een échte grootstad hé.
  zondag 6 mei 2007 @ 14:05:01 #294
160448 BrusselseSpruit
Let's FLY...
pi_49060987
Tof dat het je zo goed is meegevallen! En de Grote Markt 's avonds laat is nog mooier, allemaal verlicht... Zeker eens gaan kijken volgend jaar.
pi_49109218
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:05 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Tof dat het je zo goed is meegevallen! En de Grote Markt 's avonds laat is nog mooier, allemaal verlicht... Zeker eens gaan kijken volgend jaar.
Ik ga in juni natuurlijk gewoon weer een dagje!
pi_49114015
Vraagje: wat betekent quid?
  maandag 7 mei 2007 @ 20:14:17 #297
97643 misteriks
pi_49114709
da's latijn whoopsydaisy quid quo pro; check er silence of the lambs nog eens op na
in welke context btw ? of heb je het over qui't ih frans? het gesproken "wie (werkwoord) je"..
pi_49116796
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:14 schreef misteriks het volgende:
da's latijn whoopsydaisy quid quo pro; check er silence of the lambs nog eens op na
in welke context btw ? of heb je het over qui't ih frans? het gesproken "wie (werkwoord) je"..
Als in: Whoopsydaisy is per 1 september 20 uur beschikbaar en dan het liefst op de zaterdag. Antwoord: we zijn op zaterdag gesloten. Quid?

Gaat om een hele leuke functie eigenlijk.
  maandag 7 mei 2007 @ 21:00:55 #299
pi_49116957
Dan bedoelen ze "wat" , als in "geef een ander voorstel" allicht ...
pi_49117116
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:57 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Als in: Whoopsydaisy is per 1 september 20 uur beschikbaar en dan het liefst op de zaterdag. Antwoord: we zijn op zaterdag gesloten. Quid?

Gaat om een hele leuke functie eigenlijk.
Zij zijn op zaterdag gesloten, jij geeft aan op zaterdag te kunnen. Een tegenstrijdige situatie en ze proberen te kijken of er een oplossing te vinden is.
Wordt veel gebruikt in het frans (en overgenomen in het nederlands). Beste vertaling die ik kan bedenken is: "En nu?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')