Goed, om 7 uur 's morgens vertrokken  
![]()
 , half 11 aangekomen in Brussel. Daarna eerst van centraal via Schuman naar Etterbeek gegaan. Rondgekeken op de campus, me uitgebreid laten informeren. Belangrijk voor mij was dat ik er dus wel bij kan werken met maar 12 uur college in de week. 2 dagen moet zeker lukken dus dan kan ik mooi wat groter gaan wonen. Met een beetje geluk krijg ik zoveel studiefinanciering dat de huur ermee betaald kan worden, de rest doe ik dan gewoon met mijn inkomen. De sfeer op de universiteit sprak me erg aan, en lekker veel groen! Ik zag mezelf in ieder geval al helemaal liggen op een grasveldje met mijn studieboeken. Mooie stimulerende omgeving, al zeg ik het zelf. Me nog laten informeren over de koten op de campus maar dat is toch niet echt mijn ding, het was wel mooi geregeld allemaal maar het probleem is een beetje dat ik het te klein vond. 
Daarna ben ik naar het centrum gegaan, om een goeie kaart van Brussel te scoren. Was de toeristeninformatie gesloten wegens een verbouwing dus toen heb ik een paar uurtjes rondgezworven in het centrum, wel vervelend zonder kaart want die had ik nodig om nog naar die woning te kunnen kijken. De grote markt was echt indrukwekkend  
![]()
 , ik ben absoluut verliefd geworden op het centrum van Brussel. Veel mooier dan Amsterdam wat mij betreft. 
Daarna ben ik naar Brussel Zuid gegaan om te kijken of ik toch nog op 1 of andere manier naar die woning kon. Gelijk ontdekt dat dat dus het grote station is. Ik vond Centraal ook al zo klein, had niet het idee dat ik in een wereldstad stond. En daar kon ik gelukkig een kaart van Brussel krijgen, dus toen kwam ik tot de ontdekking dat de woning eigenlijk nog net op loopafstand van Centraal is. Dus ik weer terug gegaan, vanaf centraal toch maar de metro gepakt naar de Brouckere, en toen liep ik even vast want ik wist niet hoe ik met de metro verder kon. Ik had het me op centraal uitgebreid uit laten leggen door één van de knapste mannen die ik ooit gezien heb  
![]()
  maar volgens mij mogen die kaartverkopers niet flirten onder werktijd 
![]()
, hij zat heel sneaky te doen waar zijn chef naast stond. Maar goed, momenteel geen interesse. Maar uiteindelijk ben ik met de tram naar Beurs gegaan en van daaruit met de kaart goed zoeken en in eens stond ik voor mijn toekomstige woning. Het is een lekker rustig straatje, de straten erom heen zijn wel redelijk bedrijvig en gezellig. Het zit op 5 minuutjes lopen van dat plein met al die terrasjes, op 10 minuutjes van metrostation Beurs en er zit een tramhalte om de hoek. De woning zelf zag er van buiten precies zo uit als op de foto en ik voelde me behoorlijk thuis in de buurt. 
Wat me opviel: frans verstaan is lastiger dan ik dacht. Ik heb die uitdaging een beetje onderschat. Maar ik hou van uitdagingen en ik wil binnen 4 jaar het frans helemaal onder de knie hebben. Dat betekent wel dat ik vroeg of laat in een franstalige omgeving moet gaan werken, maar ik begin rustig met een nederlandstalige bijbaan. Verder is mij 4 keer om mijn telefoonnummer gevraagd, maar niet 1 keer afgegeven  
![]()
 . Er wonen volgens mij veel migranten in de wijk, maar dat vind ik persoonlijk erg leuk. In mijn huidige woonplaats heb ik ook veel contact met de 'buitenlanders' die hier wonen en ik heb nooit ergens last van gehad. Brussel heeft echt een internationaal karakter, het is een mooie stad en ik zie het meer dan ooit helemaal zitten. Moe maar voldaan in een vreselijke trein naar huis gegaan, met een uur vertraging vertrokken, daarna in Mechelen nog meer vertraging opgelopen en uiteindelijk in Roosendaal allemaal over moeten stappen. Maar ik ben goed thuis gekomen. Alleen thuis voelt wat minder thuis dan voorheen nu  
![]()
 maar dat lijkt me een gezonde ontwikkeling. 
[ Bericht 1% gewijzigd door Whoopsydaisy op 07-05-2007 18:05:14 ]