Nog meer mensen die het wel een opvallend goed album vonden?quote:www.planet.nl:
Kanye West - The College Dropout
Gepubliceerd op woensdag 17 maart 2004
Twee jaar geleden liet Kanye West voor het eerst van zich horen in de hiphopwereld. Dat deed hij om te beginnen als producer van Ludacris. Daarna volgde de eerste stap naar de mainstream pop met een productiecredit voor Britney Spears. Het noodlot sloeg toe toen de man in 2002 een afschuwelijk ongeluk kreeg. Daarbij ontsnapte hij ternauwernood aan de dood. Dat verhaal en meer vertelt hij op zijn eerste eigen (Universal) album als rapper.The College Dropout is een debuut en meteen al een van de meest besproken hiphipplaten van 2004. Dat komt mede door Wests bemoeienis met de hits van sterren als Alicia Keys, Beyoncé en Jay Z, voor wie hij het afgelopen jaar produceerde. Daarmee schaarde hij zich in een klap in het rijtje topproducers als The Neptunes en Timbaland. De kritieken waren lovend en West kon zijn carrière als rapper gaan uitstippelen. Het moet gezegd: The College Dropout is een bijzonder plaatje. Het zijn de betoverende soulklanken, de briljanten ideeën en de verrassende samples die overtuigen. West weet precies hoe hij een pakkende song moet maken en daarmee een breed publiek bereiken. Dit is een plaat vol diepgang en ontroering, van humor en zelfspot. Een album dat uitblinkt door vindingrijkheid en originaliteit
oh? wanneer dan?quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:07 schreef thaWarhead het volgende:
Binnenkort in de Paradiso.
heeft hij nog een album dan, omdat je zegt 'beide albums'?quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:27 schreef Chillz het volgende:Kanye West
Through The Wire is een fantastisch nummer
zeker nog bijzonderder als je ervan weet dat hij de originele versie hiervan heeft ingerapt toen hij nog volop in het verband en het chirurgisch staal hing
nieuwe single: All Falls Down, heel anders als bovengenoemde, toch op zijn manier erg fijntjes
Slow Jamz en Overnight Celebrity van Twista ft Kanye ook lekker
ik moet toch nog eens beter naar beide albums gaan luisteren, want eigenlijk zijn dit de enige nummers die ik tot nu toe goed beluisterd heb
Delated Peoples ft Kanye - This Way... ook al lekker trouwens
owh, sorry... Neequote:Op dinsdag 27 april 2004 18:08 schreef AltamirA het volgende:
heeft hij nog een album dan, omdat je zegt 'beide albums'?
Het nummer All Falls down is een nummer van lauryn hill ( alleen door een ander gezongen ) Echte versie van lauryn hill is een stuk beter!!!quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:08 schreef AltamirA het volgende:
[..]
Zelf vind ik trouwen Never Let Me Down (ft. Jay Z) en the New Workout Plan de betere nummer van t album![]()
Ik vind t toch een heel leuk nummerquote:Op maandag 14 juni 2004 19:19 schreef beautiful_world het volgende:
[..]
Het nummer All Falls down is een nummer van lauryn hill ( alleen door een ander gezongen ) Echte versie van lauryn hill is een stuk beter!!!
Het is een erg leuk nummer....zoek eens op kazaa of wat dan ook de versie met lauryn en kayne west...quote:Op maandag 14 juni 2004 20:02 schreef Morgion het volgende:
[..]
Ik vind t toch een heel leuk nummeren dat wijf in de clip is ubergeil
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 14 juni 2004 19:20 schreef _bigmac_ het volgende:
Hij is echt goed idd.
Na Cheers van Obbie het beste album van de afgelopen 2 jaar.
wordt ook z`n nieuwe single, na All Falls Downquote:Op maandag 14 juni 2004 19:35 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
jesus walks is ook een leuk nummer
Hij is echt goed idd.
nee, sorry je hebt de verkeerde...quote:Op maandag 14 juni 2004 23:44 schreef Djeez het volgende:
Is dit weer zo'n standaard R. Kelly-kloon ?
Nou, ik vind hem nou niet direct op een andere rapper lijken hoor. Toch een beetje eigen stijltjequote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:31 schreef AltamirA het volgende:
[..]
nee, sorry je hebt de verkeerde...
het is de nieuwe Obie Trice :')
lol lees het topic even doorquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:46 schreef Morgion het volgende:
[..]
Nou, ik vind hem nou niet direct op een andere rapper lijken hoor. Toch een beetje eigen stijltje![]()
niemand?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:44 schreef laffer het volgende:
weet iemand toevallig hoe het orginele nummer van "through the wire" heet?
het orgineel dus.
duidelijk heb jij geen verstand van dit muziek genre, hou je er dan buiten.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:31 schreef AltamirA het volgende:
[..]
nee, sorry je hebt de verkeerde...
het is de nieuwe Obie Trice :')
dat is em, 1000x dankquote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:42 schreef marcek het volgende:
chaka khan - through the fire ?
Waar slaat dit nu weer op??quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:42 schreef AltamirA het volgende:
[..]
lol lees het topic even door![]()
Hij is echt goed idd.
Lol lees jij eerst maar eens even het topic door voordat ik mijn grap aan je uit meot gaan leggen...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
duidelijk heb jij geen verstand van dit muziek genre, hou je er dan buiten.
kanye speelt al een hele tijd mee.. enkel niet zo erg lang als rapper zelf actief.
Lekker duidelijk. Welk nummer?quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:23 schreef bugeye het volgende:
Die hoge stem in dat ene nummer lijkt verdacht veel op Sting
quote:Op maandag 14 juni 2004 19:19 schreef beautiful_world het volgende:
[..]
Het nummer All Falls down is een nummer van lauryn hill ( alleen door een ander gezongen ) Echte versie van lauryn hill is een stuk beter!!!
wat denk je anders zelfquote:Op zondag 20 juni 2004 20:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Welk nummer?
sorry, maar ik word een beetje zat van dat gezeur dat ze meteen gaan zeggen "lekker duidelijk"quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:41 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
RELEASE DATE: 2004-02-10quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:13 schreef Robertje het volgende:
Volgens mij is ie al een paar maanden uit.
Never Let Me Down (ft. Jay Z) is echt een super nummerquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:08 schreef AltamirA het volgende:
[..]
Zelf vind ik trouwen Never Let Me Down (ft. Jay Z) en the New Workout Plan de betere nummer van t album![]()
Ja , inderdaadquote:Op maandag 26 juli 2004 20:49 schreef FlowDesign het volgende:
Heb dat album vandaag gedownload, maar ik vind het tegen vallen.
Ik had er veel meer van verwacht.
Het is ook niet erg vernieuwend, geen enkel nummer heeft een beat of een deuntje waarvan ik denk "yeah, dat klinkt gaaf."
En ja, klinkt erg corny, maar alleen de nummers die ook als single uitgebracht zijn klinken dan weer wel oké. Dus in dat opzicht hebben ze wel een goede keus gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |