Neen, een warm zwart pak in de hitte is eigenlijk gewoon lekker koelquote:Op maandag 26 april 2004 23:50 schreef Farao het volgende:
Het was vanmiddag lekker warm hier in't zonnige zuiden (Zuid Limburg) en toen ik in m'n auto stapte (die al 'n poosje in de zon stond) was 't goed warm daarbinnen, gelukkig kan dan de airco aan.
Maar nu stond ik bij 'n stoplicht naast een motorrijder, helemaal in zo'n dik zwart motorpak, dikke handschoenen erbij enzo.
Uiteraard goed voor de veiligheid, maar smelt je nu niet in zo'n pak ?
Als je rijdt zal dat inderdaad wel meevallen, maar door 't drukke centrum ?
Had 'n motor voor me een poosje, we reden allemaal met 'n slakkegangetje, en om de 2 meter een stoplicht, ik vond 't al bijna niet om uit te houden in de auto (toen ik net instapte) en ik droeg een korte broek + t-shirt.
Valt dat nu wel mee zo'n dik pak of is 't echt vervelend bij warm weer als je langzaam moet rijden cq stilstaan ?
wout?quote:Op maandag 26 april 2004 23:56 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het is inderdaad behoorlijk warm. Je slaat ook de spijker op z'n kop door te melden dat veiligheid voor alles gaat. Ik zit als ik werk vaak 8 tot 10 uur in het leer op de motor. Gelukkig heb ik voor de warme dagen een pak dat aan de voorzijde geperforeerd is en aan de achterkant van de jas een ventilatieflap heeft. Bij de minste rijwind is het dan lekker koel op de motor. Uiteraard is een korte broek en een T-shirtje nóg ietsje luchtiger maar je wordt zo lelijk van een schuivertje in die outfit
"I didn't know she was 13 man.. I didn't know! She told me.. she was 21.. 18 atleast man.."quote:Op dinsdag 27 april 2004 00:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
wout?
Je bidt werkelijk dat alle stoplichten groen zijn als je ze benadertquote:Op maandag 26 april 2004 23:56 schreef super_honda het volgende:
het word idd best wel warm in dat pak ja, maar beter een beetje warm en zweten dan rijden in een korte broek en dan onderuit gaan
Ik rijd nog niet zo lang, dus weet niet hoe zo'n pak aanvoelt bij 30+ graden.
...., maar niets is zo leuk als alle automobilisten in de hitte stil te zien staanquote:Op dinsdag 27 april 2004 08:09 schreef Oldbie het volgende:
Het is dan wel warm, maar er is niets zo leuk als motorrijden.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 08:10 schreef Roadster het volgende:
[..]
...., maar niets is zo leuk als alle automobilisten in de hitte stil te zien staan
Tegenwoordig hebben de meeste mensen automatische aircoquote:Op dinsdag 27 april 2004 08:10 schreef Roadster het volgende:
[..]
...., maar niets is zo leuk als alle automobilisten in de hitte stil te zien staan
Dan staan ze nogsteeds stil terwijl het heet is toch?quote:Op dinsdag 27 april 2004 10:53 schreef yup het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben de meeste mensen automatische airco(alleen wij niet
![]()
![]()
)
Whehehe, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:12 schreef Roadster het volgende:
[..]
Dan staan ze nogsteeds stil terwijl het heet is toch?
Nu prevelt mijn motor ook!quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:41 schreef Patrick281 het volgende:
Ik zit bij elk stoplicht zachtjes te prevelen .. groen-groen-groen .. en voor het gevoel duurt het uren.
Vooral die helm brandt op mijn hoofd.Rijden = koeling.
Hahaha da's een goeiequote:Op dinsdag 27 april 2004 13:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Liever een beetje zweet dan geen vel meer op mn reet!
Wordt moeilijk vrees ik, maarja, je moet er wat voor over hebben, die vrijheid op 2 wielen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:20 schreef Farao het volgende:
[..]
Is 't trouwens niet mogelijk om 'n soort van ventilator-tje ofzo op 'n motor te bouwen, gewoon zo'n roostertje wat in je de auto ook heb.
En als je dan stil staat voor 't stoplicht komt daar 'n flinke straal koele lucht uit.
Haha....quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:22 schreef Oldbie het volgende:
Het zal vast wel kunnen, maar ik hoef het niet zo. Dan moettie echt hard blazen.
Zou de Honda Goldwing trouwens airco hebben? Het zou me niet verbazen.
nee helaas... wel een achteruit-versnellingquote:Op dinsdag 27 april 2004 13:22 schreef Oldbie het volgende:
Het zal vast wel kunnen, maar ik hoef het niet zo. Dan moettie echt hard blazen.
Zou de Honda Goldwing trouwens airco hebben? Het zou me niet verbazen.
Dat wist ik.....quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:29 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
nee helaas... wel een achteruit-versnelling
Lijkt me ook wel nodig voor zo een uit de kluiten gewassen super-tour motor, ik weet toevallig dat de 1500cc versie een 6 cylinder isquote:Op dinsdag 27 april 2004 13:29 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
nee helaas... wel een achteruit-versnelling
Nee niet uit Haarenquote:Op dinsdag 27 april 2004 01:01 schreef Troetel het volgende:
uit Haaren...???
Je 'mag' helemaal niet door een file rijden. Het word gedoogd dat is iets anders.quote:Op maandag 26 april 2004 23:56 schreef super_honda het volgende:
het word idd best wel warm in dat pak ja, maar beter een beetje warm en zweten dan rijden in een korte broek en dan onderuit gaan
Ik rijd nog niet zo lang, dus weet niet hoe zo'n pak aanvoelt bij 30+ graden.
Die hitte is trouwens 1 van de redenen waarom "wij" door een file heen mogen rijden.
En daar zit je dus fout. Het mag wel. Als de file stilstaat (of langzaam rijdt) mogen motorrijders tussen de file door. Dus niet geheel links of geheel rechts (dat wordt niet eens gedoogd, dat is strafbaar). Middendoor mag wel. Het is wettelijk vastgelegd.quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:50 schreef joris120 het volgende:
[..]
Je 'mag' helemaal niet door een file rijden. Het word gedoogd dat is iets anders.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:56 schreef Oldbie het volgende:
[..]
En daar zit je dus fout. Het mag wel. Als de file stilstaat (of langzaam rijdt) mogen motorrijders tussen de file door. Dus niet geheel links of geheel rechts (dat wordt niet eens gedoogd, dat is strafbaar). Middendoor mag wel. Het is wettelijk vastgelegd.
Als je je A-rijbewijs gaat halen leer je dat ook nog eens op theorie.
Zo heb ik het ook geleerd (helaas niet voor motor-theorie, maar da's omdat m'n wederhelft zo'n klein meiske op een motor iets te gevaarlijk vindt). Maarre, daarbij wordt dan toch wel aangegeven dat ze niet tussen de file door mogen scheuren? Dat gebeurt me nl. ook wel eens en dan schrik ik toch wel even als je net op het punt stond (na te kijken uiteraard) naar links of rechts te schuiven ...quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:56 schreef Oldbie het volgende:
[..]
En daar zit je dus fout. Het mag wel. Als de file stilstaat (of langzaam rijdt) mogen motorrijders tussen de file door. Dus niet geheel links of geheel rechts (dat wordt niet eens gedoogd, dat is strafbaar). Middendoor mag wel. Het is wettelijk vastgelegd.
Als je je A-rijbewijs gaat halen leer je dat ook nog eens op theorie.
Maar er is een verschil tussen iets en veel harderquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:17 schreef Oldbie het volgende:
Je mag geloof ik maar 10 km/h harder rijden dan de file......dat is erg moeilijk. Ik ga meestal toch iets harder
Ïn zo'n geval denk ik altijd... try me... je zal de eerste niet zijn die carbon knokkels op zn neus krijgt van me...quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:10 schreef joris120 het volgende:
Ok dan. Ik krijg iig altijd de neiging om mijn deur open te doen als er zo`n aso langs komt. Tenminste als er een langs komt die te hard rijd ofzo.
Ouch.quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:38 schreef Patrick281 het volgende:Stapvoets inhalen is het officieel, en alleen bij stilstaand of nauwelijks bewegende auto's.
Ik ben al 3 keer aangetikt, waarvan 1 keer volledig plat.
Zeker ouchquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:44 schreef ROG het volgende:
[..]Ouch.
Ik maak altijd extra ruimte...kun je de motor ook veel beter zien...en ik weet hoe het is...quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:10 schreef joris120 het volgende:
Ok dan. Ik krijg iig altijd de neiging om mijn deur open te doen als er zo`n aso langs komt. Tenminste als er een langs komt die te hard rijd ofzo.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:10 schreef joris120 het volgende:
Ok dan. Ik krijg iig altijd de neiging om mijn deur open te doen als er zo`n aso langs komt. Tenminste als er een langs komt die te hard rijd ofzo.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:59 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]Ik maak altijd extra ruimte...kun je de motor ook veel beter zien...en ik weet hoe het is...
Dank jequote:Op dinsdag 27 april 2004 16:28 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
![]()
Was ook mijn gedachte, maar eerst maar eens een rijbewijs + motor proberen te regelenquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:42 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ïn zo'n geval denk ik altijd... try me... je zal de eerste niet zijn die carbon knokkels op zn neus krijgt van me...
Maar ik rijd idd ook stapvoets tot zo/n 20km/h
If you mean what I think you mean ... don't think so ... kleinmeiskes man is ook motorrijderquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:32 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]noikuh?
Ik ben geen motorrijder (wel bezig met lessenquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:59 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Ik maak altijd extra ruimte...kun je de motor ook veel beter zien...en ik weet hoe het is...
* NoComment is ook een motorrijder..
Bugje in replique .. 1 van de weinige.quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:33 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik ben geen motorrijder (wel bezig met lessen) en ik kijk als ik in een langzaamrijdende of stilstaande file zit geregeld in m'n rechterspiegel om te kijken of er motorrijders aankomen. Is dat het geval ga ik ook ff een beetje meer naar links. Ben er zelfs al eens voor bedankt, was wel leuk, ff handje opsteken
![]()
Meestal steek ik ook wel even netjes mijn handje op om te bedanken, maar als je een kilometer file aan het inhalen bent en de helft gaat aan de kant zal ik vanwege RSI/lamme arm verschijnselen toch vaak moeten stoppen met bedankenquote:Op dinsdag 27 april 2004 17:33 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik ben geen motorrijder (wel bezig met lessen) en ik kijk als ik in een langzaamrijdende of stilstaande file zit geregeld in m'n rechterspiegel om te kijken of er motorrijders aankomen. Is dat het geval ga ik ook ff een beetje meer naar links. Ben er zelfs al eens voor bedankt, was wel leuk, ff handje opsteken
![]()
nee hoor, je mag tussen stilstaand of langzaamrijdend verkeer rijden zolang je niet harder rijdt dan 10 km/h zoals Oldbie (dacht ik) eerder zei.quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:38 schreef Patrick281 het volgende:Stapvoets inhalen is het officieel, en alleen bij stilstaand of nauwelijks bewegende auto's.
Ik ben al 3 keer aangetikt, waarvan 1 keer volledig plat.
yep, doe ik ook wel eens. soms zijn er eikels die juist naar het midden gaanquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:20 schreef ploderus het volgende:
Meestal steek ik ook wel even netjes mijn handje op om te bedanken, maar als je een kilometer file aan het inhalen bent en de helft gaat aan de kant zal ik vanwege RSI/lamme arm verschijnselen toch vaak moeten stoppen met bedanken
...so..??quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:39 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
If you mean what I think you mean ... don't think so ... kleinmeiskes man is ook motorrijder![]()
quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
nee hoor, je mag tussen stilstaand of langzaamrijdend verkeer rijden zolang je niet harder rijdt dan 10 km/h zoals Oldbie (dacht ik) eerder zei.
quote:Mag je wettelijk met een motorfiets door een file rijden?
Een motorrijder mag vanzelfsprekend niet zomaar blindelings tussen de files doorrijden. Hij moet zich rekenschap geven van een aantal ingewikkelde wettelijke regels. Spijtig genoeg kunnen we om deze complexe juridische regels niet heen en kunnen we enkel maar verwijzen naar de wetsbepalingen die van toepassing zijn.
In het kort samengevat zouden we kunnen stellen dat je als motorrijder enkel tussen files mag doorrijden indien de voertuigen effectief stilstaan.
Rechts inhalen is verboden (art. 16.3). Strikt wettelijk gezien geldt het inhalen slechts ten opzichte van voertuigen die in beweging zijn (art. 16.1). Als een motorrijder tussen een bewegende rij voertuigen verder rijdt, haalt hij dus meestal een aantal voertuigen langs rechts in en dat is verboden.
Indien de voertuigen stilstaan is er geen probleem want dan haal je wettelijk gezien niet in..., je 'rijdt ze voorbij'.
Het probleem waar een motorrijder mee geconfronteerd wordt is dat op bepaalde momenten met twee bestuurders naast elkaar op DEZELFDE rijstrook gereden wordt.
Misschien maakt de wettekst één en ander wat duidelijker:
ART. 16.2
""Wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 (=filerijden) wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen IN EEN ANDERE RIJSTROOK OF FILE niet als inhalen beschouwd."" Dus, indien men zich met twee (auto + motorfiets) op hetzelfde vak bevindt dan spreken we wel degelijk van inhalen als de auto gepasseerd wordt (voor zover ook deze in beweging is).Concreet samengevat:
-een motorrijder mag altijd tussen de files doorrijden als de voertuigen volledig stilstaan;
-als de voertuigen in file in beweging zijn, mag hij een voertuig over DEZELFDE rijstrook slechts langs LINKS inhalen. Hij mag een rijdend voertuig in file nooit langs rechts inhalen over hetzelfde rijvak, wél langs de rechts ervan gelegen rijstrook. (maar niet langs de pechstrook)
Verder mag je uiteraard nooit de algemene verkeersregels uit het oog verliezen:
ART. 16.5
""Elke inhalende bestuurder moet zich zo ver als nodig is van de in te halen bestuurder verwijderen..."" De motorrijder moet dus een voldoende veilige afstand bewaren tussen zijn en het in te halen voertuig. De wet zegt niet hoeveel die afstand juist bedraagt. Bij een eventueel incident zal een bevoegde rechter hierover uitspraak doen. Het komt erop aan gezond verstand te gebruiken.
Voel je toch niks van hèquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:38 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
...so..??
Volgens mij mag je het verkeer stapvoets inhalen en als de auto's harder gaan dan 40km/u moet je weer invoegen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
nee hoor, je mag tussen stilstaand of langzaamrijdend verkeer rijden zolang je niet harder rijdt dan 10 km/h zoals Oldbie (dacht ik) eerder zei.
ik heb het niet gelezen want ik geloof je zo ook wel als zoiets postquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:48 schreef Patrick281 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dit is de wet: (in begrijpelijke taal vertaald door de Motorrijders Actie Groep)
[..]
Lekker dan die instructeur.. of niet goed begrepen .. zomaar aangenomen?quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:10 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ik heb het niet gelezen want ik geloof je zo ook wel als zoiets postmaar dat was toch echt wat mijn instructeur mij vertelde.
quote:GEDRAGSCODE IN FILES TEN BEHOEVE VAN MOTORRIJDERS EN AUTOMOBILISTEN
De gedragscode is een advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de snelwegen.
RAADGEVINGEN VOOR MOTORFIETSERS
Het inhalen van een file
· Gebruik de ruimte tussen de files wachtende auto’s op een aangepaste manier. Normaal gezien is het niet toegestaan deze ruimte te gebruiken, maar het wordt getolereerd. Bij een ongeval kan de verantwoordelijkheid, in functie van de situatie en het gedrag van de motorbestuurder (gedeeltelijk) ten laste gelegd worden van de motorrijder.
· Pas uw snelheid aan bij het voorbijrijden van een bewegende file. Let erop dat het snelheidsverschil tussen u en de file niet hoger ligt dan ongeveer 10 km/u. Op die manier kan u nog altijd beslissen om niet in te halen als de situatie te gevaarlijk wordt.
· Neem uw plaats in de file terug in van zodra er sneller gereden wordt dan stapvoets. Maak gebruik van uw richtingaanwijzer om te verwittigen dat u wil invoegen.
· Vergeet niet dat automobilisten de neiging hebben om plots van rijvak te veranderen als er in de file “gaten” ontstaan. Pas er goed voor op ! Een reden te meer om in te voegen van zodra de file versnelt.
· Let op voor plots openzwaaiende portieren in een stilstaande file, vooral in de zomer.
· Gedraag u op dezelfde manier als u in het gezelschap bent van andere motorrijders. Rijd rustig achter mekaar door de file.
Kan heel goed kloppen, maar in de praktijk voeg je pas weer rond 70-80km/u in... ik althans wel, maar vandaag al rond 60km/u. Ik deed het rustig aan, maar moest wel bijna 5 minuten wachten in Utrecht bij Kanaleneiland voor een verkeerslicht.. was echt flink warm.quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:10 schreef Roadster het volgende:
[..]
Volgens mij mag je het verkeer stapvoets inhalen en als de auto's harder gaan dan 40km/u moet je weer invoegen.
Bij de GL1800 is dat idd een optie sinds dit jaarquote:Op dinsdag 27 april 2004 13:22 schreef Oldbie het volgende:
Het zal vast wel kunnen, maar ik hoef het niet zo. Dan moettie echt hard blazen.
Zou de Honda Goldwing trouwens airco hebben? Het zou me niet verbazen.
En ze hebben al wel heel lang een kachelquote:Op dinsdag 27 april 2004 22:35 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Bij de GL1800 is dat idd een optie sinds dit jaar
En nee, dat is geen grap...
Aangezien ik niet levensmoe ben, voeg ik altijd als ik ca. 50 kilometer p/h rijd altijd weer in...quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:48 schreef JK het volgende:
[..]
Kan heel goed kloppen, maar in de praktijk voeg je pas weer rond 70-80km/u in... ik althans wel, maar vandaag al rond 60km/u. Ik deed het rustig aan, maar moest wel bijna 5 minuten wachten in Utrecht bij Kanaleneiland voor een verkeerslicht.. was echt flink warm.
Kloptquote:Maar geloof dat BMW met een pak komt die zonlicht reflecteerd en dat dus zo maar 20 graden kan schelen met een normaal pak.
Ooit gehoord van Cordura? Kennelijk nietquote:En iemand die zegt dat textielpakken evengoed of beter kunnen beschermen dan leer, das natuurlijk bullshit. Heb zelf nu ook nog textiel maar ga wel opzoek naar leer.
Zie zie zie zie........ik ben niet gekquote:Op dinsdag 27 april 2004 22:35 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Bij de GL1800 is dat idd een optie sinds dit jaar
En nee, dat is geen grap...
GL1800? WTF voor een motor moet dat wel hebben zegquote:Op dinsdag 27 april 2004 22:35 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Bij de GL1800 is dat idd een optie sinds dit jaar
En nee, dat is geen grap...
iddquote:Op dinsdag 27 april 2004 22:48 schreef PatrickM het volgende:
Ooit gehoord van Cordura? Kennelijk niet(er is ook nog een andere materiaal, maar ik kan niet zo 1, 2, 3 op de naam komen). Zijn toegevoegde stoffen in textiel waardoor de slijtvastheid van het textiel net zo hoog is als leer
quote:Op woensdag 28 april 2004 08:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Gelukkig heeft textiel ook nog wat andere voordelen vandaar dat ik voorlopig nog in textiel rijd
Met 30km/u doet een autodeur zeker geen zeer?quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:48 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Aangezien ik niet levensmoe ben, voeg ik altijd als ik ca. 50 kilometer p/h rijd altijd weer in...
(een autodeur komt hard aan, als je net zo'n pisvlek treft die het nodig vind om motorrijders dwars te zitten)
[..]
[..]
Ooit gehoord van Cordura? Kennelijk niet(er is ook nog een andere materiaal, maar ik kan niet zo 1, 2, 3 op de naam komen). Zijn toegevoegde stoffen in textiel waardoor de slijtvastheid van het textiel net zo hoog is als leer
Heb je 'm wel getest nu nog of hij waterafstotend is ? Anders moet je 'm insprayenquote:Op woensdag 28 april 2004 09:25 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Een jas van 3 jaar oud pas in de wasmachine gedaan: kwam er weer als nieuw uit.
quote:Op woensdag 28 april 2004 09:46 schreef JK het volgende:
I'm gonna get me a hot sexy suit
Hij is gewoon helemaal top, alsof hij net uit de winkel komt.quote:Op woensdag 28 april 2004 09:48 schreef JK het volgende:
[..]
Heb je 'm wel getest nu nog of hij waterafstotend is ? Anders moet je 'm insprayen
Mijne mag ook wel eens in een wasmachine. Vorig jaar heb ik 'm in bad gegooid met een lekker sopje en buiten gehangen...
En als je dat doet zit je geheid in de problemen... helemaal als de motorrijder het zonder al te veel kleerscheuren afbrengt... gezien de gemiddelde motorrijder heb ik zo'n idee dat je zou willen dat je dan nooit geboren wasquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:10 schreef joris120 het volgende:
Ok dan. Ik krijg iig altijd de neiging om mijn deur open te doen als er zo`n aso langs komt. Tenminste als er een langs komt die te hard rijd ofzo.
Dat is idd waar... met 30 km p/h komt een deur ook aardig hard aanquote:Op woensdag 28 april 2004 09:46 schreef JK het volgende:
[..]
Met 30km/u doet een autodeur zeker geen zeer?![]()
VRO 1 en 2quote:Heb eens op 112 weekend ofzo een fietser gezien die langs een auto fietste in Amsterdam die z'n deur opengooide, nou, ik wil niet graag ruilen zeg !! Een en ander gebroken, lag lekker op straat half onwel.. gewoon heel goed opletten met file rijden, vallen er gaten wees dan heel goed op je hoede, trek het gas open of zorg dat je gewoon op tijd kan remmen. Ik vind het jammer dat je geen lessen krijgt met filerijden.. is helemaal niet verkeerd want ik denk dat dat een van de moeilijkste dingen eigenlijk is want je moet echt 100% op je hoede zijn, even op je klokje kijken kan een ongeluk betekenen (en dan overdrijf ik wat, maar echt veilig is het nooit)
Alleen jammer dat het zo'n zak met knaken kostquote:Wat betreft dat motorpak van BMW, die is er blijkbaar al... stond in de Promotor met een hitte-foto erbij, dat pak bleef gewoon onder de 20 graden !! Iets voor mij !
Cordura wordt gebruikt vanaf het midden van het marktsegment. Er zijn al jassen voor rond de 250 euro waarin cordura is verwerkt (en broeken vanaf ca. 180 euro). Valt opzich wel meequote:Cordura heb ik wel eens van gehoord qua naam. Zal ook wel dura zijn voor de portomoniks.
Houd mn textielpak er wel bij, maar moet ook wel leer hebben. Bij hogere snelheden erg ideaal op een motor zonder kuip. Ben daarnaast nog eens flink afgevallen (kilootje of 15) dus het is allemaal net te ruim en vrouwen geilen op leer, dus -> I'm gonna get me a hot sexy suit
Geloof maar dat ik met 140km/u al flink wat wind van met zo'n textielpak,maar wel mooi dat je broek enz er onder kan.
Jupsquote:En nu heb ik wel weer genoeg gelult in deze post![]()
1800cc 6 cilinder boxermotorquote:Op woensdag 28 april 2004 00:23 schreef yup het volgende:
[..]
GL1800? WTF voor een motor moet dat wel hebben zeg(1500 is 6 cyl
)
Iemand met specs van goldwings?
Damm rightquote:Op dinsdag 27 april 2004 13:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, bloedheet
Kan bij 30+ graden altijd zwemmen in mn pak.
Maar ik zeg altijd maar: Liever een beetje zweet dan geen vel meer op mn reet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |