Zelfoverschatting.quote:Op maandag 26 april 2004 19:56 schreef Ype het volgende:
Zozo, je hebt een voorbeeld.
Dat kan ik ook wel als je wilt.
ik lees haar das kapital voor tijdens het wippuhquote:Op maandag 26 april 2004 20:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dan doe je het niet goed![]()
De zachte g is bij mij niet erg opvallend. Ik vind de harde g wel grappig, helaas hebben ze die in Indonesië niet bij de collectie zittenquote:Op maandag 26 april 2004 20:14 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
BrabantsHoe kom je erop. Ik heb een zeer grote aversie tegen alles wat niet Hollands is. (lees zuid-en noord holland en utrecht)
Zachte g
Je hoort mij ook niet zeggen dat het normaal is dat die mensen allemaal geen Nederlands praten. Ik reageerde hier op.:quote:Op maandag 26 april 2004 20:11 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zucht zelden zon dom antwoord gelezen.
Die immigranten die hier kwamen hebben nu al 20 jaar de tijd gehad om Nederlands te leren. Lijkt me genoeg om iig redelijk de taal te beheersen zonder curcusjes. Ik hebd eze discussie al eens eerder gehad overigens. Mijn vader kwam hier ook voor kut werk en hij spreekt toch ook Nederlands en kom nu niet aan met ja maar Engels is een westerse taal want het lijkt voor geen meter op Nederlands niet qua spelling of grammatica. Bovendien spreken veel Marokkanen Frans en dat lijkt nog meer op Nederlands.
En een betere opleiding maakt je nog geen taal wonder hoor.
En daar ben ik het niet mee eens.quote:Het is niet hoe hoger je opleiding hoe sneller je een taal leert
jaja, bijkomende voorwaarden ineens.quote:Op maandag 26 april 2004 20:16 schreef SCH het volgende:
[..]
ik lees haar das kapital voor tijdens het wippuh
geen voorwaarden hoor - goeie gewoontequote:Op maandag 26 april 2004 20:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jaja, bijkomende voorwaarden ineens.![]()
het bier staat koud, de chips liggen er ook al weken, maar er komt steeds maar geen 24-uur marathon live-uitzendingquote:Op maandag 26 april 2004 20:16 schreef Monidique het volgende:
Spannend.
De drie Italianen zullen gedood worden als er niet binnen vijf dagen grote demonstraties zijn in Italië.
Al-Zarqawi zegt de aanvallen op de olieplatformen te hebben uitgevoerd.
In Jordanië is een poging tot een aanslag met chemische wapens verijdeld.
Spannend.
Valt vies mee.quote:Op maandag 26 april 2004 20:16 schreef Lithion het volgende:
[..]
Zelfoverschatting.
Ik ga vanaf vrijdag in Azië "een beetje kijken", ook zonder uitkering van welke vorm dan ook.quote:Op maandag 26 april 2004 20:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Nu gebeurd dit in grotere mate trouwens, kijk maar naar de Aziaten bij Philips (hier in Eindhoven) die allemaal wat maandjes "komen kijken". Wat ze doen weet ik verder niet, maar ik ga er niet vanuit dat ze meteen een uitkering aanvragen hier.
mag ik vragen waar? Helaas heb ik die kans nu nog niet (buiten de vakanties) Komt nog wel.. ffies hard werkenquote:Op maandag 26 april 2004 20:18 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik ga vanaf vrijdag in Azië "een beetje kijken", ook zonder uitkering van welke vorm dan ook.
Staan we weer gelijk..
Kijk ook eens bij al die grote Amerikaanse bedrijven en hun helpdesks die de halve wereld bedienen. Daar zitten technici en ander personeel van over de hele wereld, en bij het bedrijf zelf spreken ze gewoon Engels, die mensen zitten hier jaren, maar leren vrijwel geen Nederlands, omdat ze het bijna niet nodig hebben. Iedereen spreekt hier per slot van rekening Engels.quote:Op maandag 26 april 2004 20:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
na 30 jaar mag je best wel NL spreken vind ik. Tevens is het zo dat er ook eerder goedgeschoolde arbeiders naar NL kwamen om e.e.a. op te zetten. Nu gebeurd dit in grotere mate trouwens, kijk maar naar de Aziaten bij Philips (hier in Eindhoven) die allemaal wat maandjes "komen kijken". Wat ze doen weet ik verder niet, maar ik ga er niet vanuit dat ze meteen een uitkering aanvragen hier.
Singapore.quote:Op maandag 26 april 2004 20:20 schreef indahnesia.com het volgende:
mag ik vragen waar?
Iemand kan toche en lage opleiding hebben maar wel slim zijn en een hoge opleiding hebben maar dom zijn. Zie Wim Lexjequote:Op maandag 26 april 2004 20:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet zeggen dat het normaal is dat die mensen allemaal geen Nederlands praten. Ik reageerde hier op.:
[..]
En daar ben ik het niet mee eens.
Daar vlieg ik binnenkort nog wel een keer naar toe. (Op doorreis wel te verstaan)quote:Op maandag 26 april 2004 20:21 schreef Lithion het volgende:
[..]
Singapore.
You sure know how to push a womans buttonsquote:Op maandag 26 april 2004 20:16 schreef SCH het volgende:
[..]
ik lees haar das kapital voor tijdens het wippuh
whehe..quote:Op maandag 26 april 2004 20:21 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Iemand kan toche en lage opleiding hebben maar wel slim zijn en een hoge opleiding hebben maar dom zijn. Zie Wim Lexje
Was het niet goed genoeg?quote:Op maandag 26 april 2004 20:22 schreef SCH het volgende:
Was dit het Sil?
* Silmarwen gaat weer terug naar zijn ouwe hobby![]()
Tja, Engels de wereldtaal, maar buiten dat spreken de Japanners, Chinezen ook Engels, terwijl dat hun moedertaal niet is. Singaporezen en Indiërs zijn hierin anders, van oorsprong wordt hier Engels gesproken bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 april 2004 20:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Kijk ook eens bij al die grote Amerikaanse bedrijven en hun helpdesks die de halve wereld bedienen. Daar zitten technici en ander personeel van over de hele wereld, en bij het bedrijf zelf spreken ze gewoon Engels, die mensen zitten hier jaren, maar leren vrijwel geen Nederlands, omdat ze het bijna niet nodig hebben. Iedereen spreekt hier per slot van rekening Engels.
Daar hoor je dus niemand over. Het gaat er dus niet zozeer om dat ze Nederlands spreken, maar dat wij hen niet kunnen verstaan. Misschien is dat in de praktijk hetzelfde, maar het geeft wel een bepaald verschil in begrip van nederlanders aan bij immigranten die Engels spreken en niet-Engelstaligen. Engelastaligen worden altijd en overal geaccepteerd in het Nederlandse maatschappelijke leven.....simpelweg omdat wij zelf Engels spreken.
Ik ga overigens na m'n onderzoek daar nog 16 dagen rondreizen, waarschijnlijk naar Maleisië, Thailand en misschien nog Vietnam. Even m'n zuurverdiende imperialistische euro's uitgeven aan die arme door het Westen onderdrukte mensen daaro.quote:Op maandag 26 april 2004 20:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Daar vlieg ik binnenkort nog wel een keer naar toe. (Op doorreis wel te verstaan)
Moet je voor de gein eens naar Aceh gaan (om de hoek vanuit Singapore). Daar zit de olie.. zolang het daar maar geen 2e Saudi-Arabië wordt mag de Indonesische overheid alles doen.quote:Op maandag 26 april 2004 20:25 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik ga overigens na m'n onderzoek daar nog 16 dagen rondreizen, waarschijnlijk naar Maleisië, Thailand en misschien nog Vietnam. Even m'n zuurverdiende imperialistische euro's uitgeven aan die arme door het Westen onderdrukte mensen daaro..
Mja, in Indonesië schijnen Nederlanders nu een veel hoger bedrag te moeten betalen voor een visumaanvraag, dus ik denk dat ik er überhaupt niet naartoe ga.quote:Op maandag 26 april 2004 20:28 schreef indahnesia.com het volgende:
Moet je voor de gein eens naar Aceh gaan (om de hoek vanuit Singapore). Daar zit de olie.. zolang het daar maar geen 2e Saudi-Arabië wordt mag de Indonesische overheid alles doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |