Jij wint.quote:Op maandag 26 april 2004 19:56 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoeveel denk je dat dat de Nederlandse belastingbetaler gekost heeft?
Hij is jaren bezig geweest met voorbereiden, etc.quote:Op maandag 26 april 2004 19:55 schreef X-Ray het volgende:
Andre Kuiper spreekt Russisch. In een paar maanden geleerd voor een reisje van een week.
Kijk, die NLers, die integreren wel.
Ach, de buren wonen al 30 jaar in NL en daar komt geen enkel NLs woordje uit.quote:Op maandag 26 april 2004 19:57 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Hij is jaren bezig geweest met voorbereiden, etc.
Er zijn zat allochtonen die hier jaren wonen en geen Nederlands spreken dus je punt is?quote:Op maandag 26 april 2004 19:57 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Hij is jaren bezig geweest met voorbereiden, etc.
Toon je wil en leer ze Nederlands.quote:Op maandag 26 april 2004 19:57 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ach, de buren wonen al 30 jaar in NL en daar komt geen enkel NLs woordje uit.![]()
dat zeker, maar er zijn er bij die binnen 10 maanden erg goed verstaanbaar Nederlands spreken en schrijven. Kwestie van willen en nodig hebben denk ik.quote:Op maandag 26 april 2004 19:58 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Er zijn zat allochtonen die hier jaren wonen en geen Nederlands spreken dus je punt is?
da's ook een oplossing, ik zou dat dan in mijn avonduren moeten doen, maar als zo iemand de wil zelf niet toont, ben ik niet diegene die mijn hulp aan zou bieden.quote:Op maandag 26 april 2004 19:59 schreef Ype het volgende:
[..]
Toon je wil en leer ze Nederlands.
Zoals mijn vader die hier nu 24 jaar woont en gewoon Nederlands spreekt behalve thuis.quote:Op maandag 26 april 2004 20:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat zeker, maar er zijn er bij die binnen 10 maanden erg goed verstaanbaar Nederlands spreken en schrijven. Kwestie van willen en nodig hebben denk ik.
En beter opgeleid zijn.quote:Op maandag 26 april 2004 20:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat zeker, maar er zijn er bij die binnen 10 maanden erg goed verstaanbaar Nederlands spreken en schrijven. Kwestie van willen en nodig hebben denk ik.
Je kunt leren of je kunt het niet en domme mensen hebben geen bijdrage aan Nederland dus die hoeven hier neit te komen.quote:Op maandag 26 april 2004 20:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En beter opgeleid zijn.
in dit geval correct geantwoordquote:Op maandag 26 april 2004 20:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En beter opgeleid zijn.
Wat spreekt hij thuis? Brabantsquote:Op maandag 26 april 2004 20:03 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zoals mijn vader die hier nu 24 jaar woont en gewoon Nederlands spreekt behalve thuis.
Engelsquote:Op maandag 26 april 2004 20:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Wat spreekt hij thuis? Brabants![]()
Zelden zoiets doms gelezen. Alsof de immigranten die hier kwamen gevraagd werden om hun hoog-intelligente bijdrage aan topbanen.quote:Op maandag 26 april 2004 20:05 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Je kunt leren of je kunt het niet en domme mensen hebben geen bijdrage aan Nederland dus die hoeven hier neit te komen.
Zeker wel, een betere opleiding betekent zelfs dat je eerder het belang inziet van het kennen van de taal en er moeite voor moet doen, laat staan het oppikken van de taal zelf.quote:Het is niet hoe hoger je opleiding hoe sneller je een taal leert
lijkt allemaal op elkaarquote:Op maandag 26 april 2004 20:08 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Engels
Zucht zelden zon dom antwoord gelezen.quote:Op maandag 26 april 2004 20:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zelden zoiets doms gelezen. Alsof de immigranten die hier kwamen gevraagd werden om hun hoog-intelligente bijdrage aan topbanen.
[..]
Zeker wel, een betere opleiding betekent zelfs dat je eerder het belang inziet van het kennen van de taal en er moeite voor moet doen, laat staan het oppikken van de taal zelf.
Ey we gaan Engels toch niet beledigen.quote:Op maandag 26 april 2004 20:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
lijkt allemaal op elkaar![]()
Engels beledigen? Brabants bedoel jequote:Op maandag 26 april 2004 20:12 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ey we gaan Engels toch niet beledigen.
Engelsen beledigen mag wel
Brabantsquote:Op maandag 26 april 2004 20:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Engels beledigen? Brabants bedoel je
na 30 jaar mag je best wel NL spreken vind ik. Tevens is het zo dat er ook eerder goedgeschoolde arbeiders naar NL kwamen om e.e.a. op te zetten. Nu gebeurd dit in grotere mate trouwens, kijk maar naar de Aziaten bij Philips (hier in Eindhoven) die allemaal wat maandjes "komen kijken". Wat ze doen weet ik verder niet, maar ik ga er niet vanuit dat ze meteen een uitkering aanvragen hier.quote:Op maandag 26 april 2004 20:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zelden zoiets doms gelezen. Alsof de immigranten die hier kwamen gevraagd werden om hun hoog-intelligente bijdrage aan topbanen.
[..]
Zeker wel, een betere opleiding betekent zelfs dat je eerder het belang inziet van het kennen van de taal en er moeite voor moet doen, laat staan het oppikken van de taal zelf.
Ik verveel me. Nog een kwartier en je bent van me afquote:Op maandag 26 april 2004 20:14 schreef SCH het volgende:
Ik zet mijn principes op zij en ga Silmarwen neuken - dan is ze tenminste even stil
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |