Ik vind Pink, Sean Paul en El Tattoo del Tigre wel wat vreemdere eenden dan de Sugababes. Alleen geef ik er natuurlijk helemaal niets om dat ze komen, daar ga ik me echt niet druk over maken. Als iedereen die dat wel deed netjes thuis bleef, dan zou ik helemaal tevreden zijn.quote:Op maandag 26 april 2004 14:53 schreef Copycat het volgende:
Blijf The Sugababes vreemde eenden in de Rock Werchter bijt vinden.
Dat doen ze zeker en dan zeurt er niemand over, nu ook niet. Maar het heeft nog minder met Rock te maken dan Pink! en consorten.quote:Op maandag 26 april 2004 15:31 schreef Bayswater het volgende:
El Tattoo del Tigre doet wel vaker festivals aan, niet echt mijn muziek maar ook niet vreemd voor een festival.
Snel uitverkocht door het hoge top 40 gehalte en dat is heel jammer want denk dat het publiek nu anders is dan voorheen.
ik neem aan van wel, want ik heb dit weekend nog gewoon kaartjes kunnen bestellen...quote:Op maandag 26 april 2004 18:19 schreef superheist het volgende:
als ik nou al een kaartje besteld heb (vorige week dinsdag) en betaald, dan heb ik toch nog wel een kaartje he?
quote:Op maandag 26 april 2004 20:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ja hallo, stelletje huilies.
Je kan nog kaarten in België bestellen hoor.
Dat is gewoon slecht nieuws!quote:Op maandag 26 april 2004 20:10 schreef Bayswater het volgende:
[..]
officiele site meldt dat het uitverkocht is en goformusic, de site die als laatste via internet verkocht, ook .
Dat zit wel goed, goformusic is wel betrouwbaar. Als je nog niet betaald hebt houden ze de kaarten enkele dagen voor je vast. Er is dus kans dat daar op bepaalde tijdstippen nog wat beschikbaar komt vanwege mensen die het geld niet op tijd over hebben gemaakt. Een lucky shot moet je dan hebben op de reserveerpagina.quote:Op maandag 26 april 2004 20:28 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat is gewoon slecht nieuws!
Ik heb zelf de 24e nog twee tickets besteld op goformusic, en betaal per accept-giro. Bestellingsnummer enzo heb ik al binnen via de e-mail.
Mag ik nu aannemen dat er ook echt twee kaartjes voor mij klaar liggen of zal ik me voorbereiden op een teleurstelling?
Dank je voor de geruststellingquote:Op maandag 26 april 2004 20:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat zit wel goed, goformusic is wel betrouwbaar. Als je nog niet betaald hebt houden ze de kaarten enkele dagen voor je vast. Er is dus kans dat daar op bepaalde tijdstippen nog wat beschikbaar komt vanwege mensen die het geld niet op tijd over hebben gemaakt. Een lucky shot moet je dan hebben op de reserveerpagina.
marktplaats is nog de enige optiequote:Op maandag 26 april 2004 19:35 schreef Spleed het volgende:
![]()
![]()
Ik heb godver de godver kei erg mn best gedaan om op tijd een baantje te hebben....alles tevergeefs!
![]()
![]()
En twee vriendinnen waarmee ik zou gaan, die hebben wel een kaartje! Ik kan weer thuisblijven...
![]()
![]()
![]()
Die van mij verkoop ondanks bovenstaand verhaal niet. Ik zou me er teveel parasiet door voelen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:34 schreef superheist het volgende:
vanaf 400 euro verkoop ik mijn kaartje wel denk ik..
Volgens de verhalen hebben een zooi mensen dat dit jaar gedaan inderdaad, daarom zijn ze er nu doorheen...quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Volgend jaar ga ik 10 Werchter kaartjes kopen en aanbieden op internet.
Zeer asociaal, maar ze verdienen er best lekker meequote:Op dinsdag 27 april 2004 23:07 schreef Blackhouse het volgende:
[..]
Volgens de verhalen hebben een zooi mensen dat dit jaar gedaan inderdaad, daarom zijn ze er nu doorheen...
eikelsquote:Op dinsdag 27 april 2004 23:07 schreef Blackhouse het volgende:
[..]
Volgens de verhalen hebben een zooi mensen dat dit jaar gedaan inderdaad, daarom zijn ze er nu doorheen...
En zo ist!quote:Op woensdag 28 april 2004 13:08 schreef NiteSpeed het volgende:
Mijn bestelling is één dag voor hij uitverkocht raakte geplaatst.
Maar goed, besteld is besteld..
ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar vanwege die 5 mensen op marktplaats en 5 op ebay die nu hun kaarten aanbieden zijn er heus niet 10.000 kaarten meer verkocht ofzo... ook zonder die figuren was het wel uitverkocht geweest, misschien dat er max. 1000 kaarten voor dat doel zijn aangeschaft en die gok is denk ik nog overdreven hoog.quote:Op dinsdag 27 april 2004 23:07 schreef Blackhouse het volgende:
t zal allemaal wel, dat scheelt geen tienduizenden kaarten... niemand heeft ff ¤10.000 om 100 kaartjes te kopen voor doorverkoop daarnaast zit er altijd een risico aan (stel dat je bijv. pinkpop kaarten hebt gekocht nuquote:Op woensdag 28 april 2004 19:52 schreef Bayswater het volgende:
De meeste zwarte handel zal wel nog komen aangezien verreweg de meeste tickets via internet zijn besteld. Dit was voor de handelaren het goedkoopst en het makkelijkst. Dat is ook de reden dat de prijzen nu erg hoog zijn, kwestie van vraag en aanbod. Aanbod is momenteel erg klein omdat alleen de tickets die bij de vvk-punten extra zijn gekocht of puur voor handel worden aangeboden.
Wow gisteren zag ik op deze link een bod van 505 euro voor 1 combiticket!!! Nu staat er 351, alsnog een enorm bedrag natuurlijk. Je zou bijna overwegen niet te gaan...quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:41 schreef XL het volgende:
[..]
Die van mij verkoop ondanks bovenstaand verhaal niet. Ik zou me er teveel parasiet door voelen.
http://cgi.benl.ebay.be/w(...)180726&category=1307
Dat was een nepbod om die aanbieder het lastig te makenquote:Op donderdag 29 april 2004 11:07 schreef superheist het volgende:
505 eurodat zit je er inderdaad over te denken om je kaartje echt te verkopen.
Ach, voor Novastar kan je ook 14 mei naar Nighttownquote:Op donderdag 29 april 2004 12:43 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Oeioeioei....zero 7...lamb....novastar
Ik heb ook al allerlei scenarios in mijn hoofd gehad.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:28 schreef Aventura het volgende:
Ik ben opeens bang dat mijn aangetekende kaartjes worden onderschept bij de posterijen
Nope, ook vandaag weer niks bij de post, geld is maandag al afgeschrevenquote:Op donderdag 29 april 2004 15:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik heb ook al allerlei scenarios in mijn hoofd gehad.
Daarnet ging de bel, ik spurtte naar de deur...2 pakjes van Ebay.
Normaal gesproken vind ik dat leuk, nu hoopte ik dat het m'n kaartjes waren.
hoei meestal hoor je het andersomquote:Op donderdag 29 april 2004 18:54 schreef -Frankie- het volgende:
Ik heb mijn kaartje binnen!!!!!![]()
![]()
alleen mijn campingticket nog
Ja, ksnap het ook niet. AL mijn vrienden krijgen eerst pas het campingticket. Ach ja, het meerendeel van het geld heb ik nu in ticketsquote:Op donderdag 29 april 2004 18:56 schreef onanymous het volgende:
[..]
hoei meestal hoor je het andersom
Wel goed idee eigenlijk, als je het maar met genoeg mensen doet kan je zo heel die zwarthandel dwarsbomen.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat was een nepbod om die aanbieder het lastig te maken![]()
hehe da's ook zo'n leuk forum ja. Asociaal hoge boden worden verwijderdquote:Op vrijdag 30 april 2004 13:08 schreef spokje_30 het volgende:
Voor mensen die kaarten zoeken of te koop willen aanbieden (alleen eerlijke handel), kun je terecht op het forum van:
http://www.werchter.tk
quote:quote:
--------------------------------------------------------------------------------
hoelang duurt het voor je een kaartje dat je besteld hebt via internet binnen hebt??
--------------------------------------------------------------------------------
kan lang duren, heb mijn ook nog steeds niet dus heb ik een mail gestuurd naar GoForMusic
Dit stond er in hun antwoord:
Om diverse redenen kan er vetraging optreden bij aanmaak van tickets (ticketpapier nog niet geleverd, lay-out nog niet goedgekeurd) waardoor we soms niet meteen na aanvang van de verkoop van een evenement tickets kunnen beginnen verzenden. Soms komt er dan een situatie waarbij vele tickets in één keer worden afgedrukt en verzonden, dan proberen we weliswaar ze zo snel mogelijk de deur uit te krijgen, maar het kan gebeuren dat uw buurman zijn tickets een week vroeger in de bus kreeg dan U.
Onze verontschuldigingen voor eventuele vertragingen, maar wakker hoeft U er echt niet (meer) van te liggen, de tickets vallen binnenkort zeker in de brievenbus.
Daan (eigen site), Flip Kowlier (zelf gezegd) en Morrissey (festivalitis) vind ik eerlijk gezegd stuk interessanter dan vrijwel het grootste zwik van de namen die al eerder bekend gemaakt zijn. Zeker in combinatie met de sterke Soulwax geruchten zouden het dus wel een 6 mooie laatste namen kunnen worden. Al vrees ik dat Soulwax vooral wishful thinking is, de nieuwe cd komt er weliswaar aan, de band lijkt mij nog niet tour-klaar en er is geen plaats meer op het hoofdpodium.quote:Op maandag 3 mei 2004 17:01 schreef labello het volgende:
Laatste namen:
Daan en Flip Kowlier! (hebben ze zelf bevestigd)
Nu nog maar 4 namen te gaan...
Goede zaak om de zwarthandel aan te pakkenquote:Van het SLG forum:
Uit een officiële mailing! Lees het goed alvorens nog tickets te koop aan te bieden!
In overleg met het Parket van Leuven, de Economische Inspectie, de Gerechtelijke Dienst van de Federale Politie, en de Dienst Internet Opsporingen van de Federale Politie, is besloten de strijd aan te binden met de woekerhandel in Rock Werchter tickets.
Zowel deze overheden als de organisatie vinden dat de prijzen, die op internet en elders voor een Rock Werchter-ticket gevraagd worden, niet meer veroorloofd zijn. Als organisatie willen we een supersterk festival aanbieden tegen een democratische ticketprijs en daar wordt nu door anderen misbruik van gemaakt.
In tegenstelling tot wat eerder in de media verscheen, bestaat er wel degelijk een wettelijke basis om in te grijpen. De winsten die gegenereerd worden, kunne op basis van de prijzenwet van '45 en de Besluitwet van '46 op de woekerhandel, in beslag genomen worden. Er kunnen boetes opgelegd worden van ¤550 tot ¤5,5 miljoen! De rechter kan voor deze woekerhandel zelfs gevangenisstraffen van één maand of langer uitspreken.
Help ons de woekerhandel in Rock Werchter tickets te stoppen!
Dat kan als volgt: signalieer ons elke aanbieding op internet of elders van Rock Werchter tickets tegen abnormaal hoge prijzen via klachtenoverwoekerhandel@rockwerchter.be . Geef ons in de email zoveel mogelijk details over het aanbod en de aanbieder (mailadres, telefoonnummer, aantal tickets, gevraagde prijs, ...). Deze informatie zal vervolgens aan de bevoegde overheden doorgespeeld worden. Zij zullen, waar mogelijk, optreden.
Wie geen ticket voor het festival kon bemachtigen en er persé bij wil zijn, willen we oproepen geen krankzinnige prijzen voor een ticket te betalen en niet mee te werken aan de woekerhandel.
De originele ticketprijzen zijn:
Combiticket 4 dagen: ¤112
Dagticket donderdag 1 juli: ¤45
Dagticket vrijdag 2 juli: ¤55
Dagticket zaterdag 3 juli: ¤55
Dagticket zondag 4 juli: ¤55
Tickets doorverkopen aan deze prijzen (plus eventueel de reservatie en de portkosten) mag. Wie echter abnormaal hoge prijzen vraagt en aan woekerhandel doet, zal worden vervolgd!
Op dit moment wordt een extra module voor onze website www.rockwerchter.be gemaakt. Wie toch een kaartje teveel heeft en dit wil verkopen, zal zijn/haar ticket kunnen aanbieden via een bemiddelingsmodule op de site. Enkel de officiële voorverkoopprijzen zullen gelden. Zeer binnenkort online!
Burgemeester Dirk Claes van Rotselaar en burgemeester Mon Fillet van Haacht hebben besloten om de ticketverkoop op straat, tijdens het festivalweekend, te verbieden door middel van een politieverordening. Ook hier willen de verschillende overheden samen met de organisatie een inspanning doen om de zwarte markt en woekerhandel in festivaltickets een halt toe te roepen.
Gelieve deze mailing te verspreiden.
Dank bij voorbaat.
Met vriendelijke groet,
Herman Schueremans
quote:Rock Werchter strijdt tegen woekeraars
De organisatoren van het Belgische popfestival Rock Werchter (1 t/m 4 juli) binden de strijd aan met de woekerprijzen op internet voor toegangsbewijzen.
De organisatie werkt samen met onder meer het parket van Leuven en de dienst Internet Opsporingen van de federale politie van België.
Vorige week werden in de voorverkoop alle 60.000 beschikbare combitickets voor vier dagen Rock Werchter verkocht. Er zijn ook geen dagkaarten van 4 juli meer te krijgen. Alleen voor de eerste drie dagen zijn nog tickets beschikbaar.
De laatste dagen worden op internet de combitickets aangeboden voor vier tot vijf keer de oorspronkelijke verkoopprijs van 112 euro. De organisatoren doen een oproep om elke aanbieding van kaarten tegen abnormaal hoge prijzen op het internet te signaleren via het emailadres:
klachtenoverwoekerhandel@rockwerchter.be
Jij hebt er dus ook jaren op moeten wachten?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Eindelijk acceptgiro binnen! ..... een stapje dichter bij RW!
als mensen nu nog eens acceptgiro's ontvangen, dan is dat toch een positief teken? Ik had mijn acceptgiro de 15de al binnen! En nog steeds niks ontvangen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Eindelijk acceptgiro binnen! ..... een stapje dichter bij RW!
Ik denk eerder dat je staat te wenen bij Sean Paul...quote:Op maandag 3 mei 2004 18:55 schreef DaZeggiK het volgende:
lekker uit weemoed wenen bij the pixies en the cure en dan lekker metallica uitlachen..heerlijk.
ikke ookquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:35 schreef Rancor het volgende:
hebbes ik heb de kaarten!!!!
hehe... ja.. ik zie hier wel mooi m'n tijd op te vullen met paint blok schema's maar heb m'n kaarten ook nogsteeds nietquote:Op maandag 10 mei 2004 23:40 schreef Aventura het volgende:
Ik heb de kaarten nog steeds niet.
RW is een Belgisch festival, lijkt me niet dat ze voor die 'Ollanders' het EK op een scherm gaan projecteren.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:48 schreef IdlersDream het volgende:
Even iets anders,
ik heb een kaartje enzo en het is allemaal leuk, maar stel dat nederland in de finale komt van het ek?
dat valt namelijk tegelijk met dit festival, zouden ze dat uitzenden op een groot scherm, zoals je die bij pinkpop hebt hangen bv.
Was in 2000 op pinkpop met EK, toen was het inderdaad allemaal goed geregeld, megagroot scherm en line up was aangepast in de tijd dat Nederland speelde. Voor RW denk ik dat ze ook nog wel wat regelen, er zijn tenslotte ook nog wel wat Fransen die wel willen zien, wat hun nationale ploeg doet... daarbij denk ik dat de kans groter is dat Frankrijk in de finale komt, dan Nederland, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
RW is een Belgisch festival, lijkt me niet dat ze voor die 'Ollanders' het EK op een scherm gaan projecteren.
Daarnaast geloof ik niet dat dit echt een issue zal worden...
Ook leuk!quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:45 schreef XL het volgende:
Oh ja, ik schat de kans hoger in dat je de wimbledon finale met Henin of Clijsters op het terrein te zien kan krijgen dan dat je de EK-finale te zien kan krijgen.
Hmmm, zou graag willen weten waar XL dan ongeveer staatquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:52 schreef XL het volgende:
Kijk, dat je tijdens Within Temptation vrouwentennis wil gaan kijken, daar is nog wat voor te zeggen. Maar als Nederland de finale van het EK speelt, dan sta ik zondagavond gewoon met mijn radio () bij Placebo en Air hoor.
Had al dat vermoedenquote:Op woensdag 12 mei 2004 21:19 schreef superheist het volgende:
was al bekend ja
Hier, en ze hebben het geld al op 24 april van mijn rekening afgetrokken, maar ik heb nog niks gezien. Ik heb ze nu twee keer gebeld, de eerste keer zei ze, je krijgt de kaarten binnen 3 weken, nou die zijn vandaag om, en de tweede keer gisteren zei ze dat ze hoopten alle kaarten voor het weekend te hebben verstuurd. Tenslotte had ze de verkeerde postcode in haar systeem staan, maar de aceptgiro's waren wel goed bezorgd.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:56 schreef Gotua het volgende:
woooooooooooooooooow
metallica speelt gewoon fucking 2.50 uur lang!!!!! vet!
Nu nog wachten tot de kaartjes binnenkomen..... heb ze ongeveer 2 weken geleden besteld? (vrijdag+zaterdag+camping, combitickets al weg he)
Heeft iemand anders ook bij teleticketservice besteld?
wow wat een prutsers!quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:19 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier, en ze hebben het geld al op 24 april van mijn rekening afgetrokken, maar ik heb nog niks gezien. Ik heb ze nu twee keer gebeld, de eerste keer zei ze, je krijgt de kaarten binnen 3 weken, nou die zijn vandaag om, en de tweede keer gisteren zei ze dat ze hoopten alle kaarten voor het weekend te hebben verstuurd. Tenslotte had ze de verkeerde postcode in haar systeem staan, maar de aceptgiro's waren wel goed bezorgd.
Mijnes ook!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Mijn combitckets zijn aangekomen![]()
Alleen m'n campingtickets nog niet, maar dat komt vast nog wel.
Je wil niet weten hoeveel Nederlandse GoForMusic-klanten vorig jaar met hun afschriften bij de kassa konden gaan staan omdat de kaarten niet op tijd verstuurd waren. Ook vorig jaar was het ruim voor aanvang uitverkocht (de line-up was ook stukken sterker) alleen waren er schijnbaar slechte capaciteitsplanningen gemaakt. Als je betaald hebt kom je wel binnen hoor, als je pech hebt moet je daar echter wel wat moeite voor doen..... nee ik haal mijn kaartjes wel 'gewoon' bij de betere platenzaken.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:49 schreef Gotua het volgende:
[..]
wow wat een prutsers!
ik heb ze vanmiddag gebeld en de aardige belgische mevrouw vertelde mij dat de kaarten nog afgedrukt moeten worden en dat ze uiterlijk aan het einde van deze maand worden verstuurd.
Lekker zeg, die verstuurtijden die telkens wisselen :S
ik ben iig blij dat de betaling is doorgekomen etc:), dus die kaarten krijg ik wel, vroeg of laat:)
Ben er niet aan toe gekomen om de kaartjes al op te halen (fulltime werken enzo), maar ze liggen gewoon op mijn naam bij het postkantoor hoor. Kreeg eergisteren nog een TPG-briefje binnen, dat zullen de campingticks wel zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:59 schreef Truck het volgende:
[..]
En?!
Maar dat zou fantastisch zijn, ik ben al jaren fan maar heb ze nog nooit live gezien. Echt geweldig, nouja eerst maar eens zien hequote:Op donderdag 20 mei 2004 09:54 schreef superheist het volgende:
http://www.pollstar.com/t(...)SKey=Y&Date=07/04/04
http://www.pollstar.com/t(...)=17&StartSearch.y=15
toch nog oasis.. misschien de surprise act..
Over goedgelovigheid gesprokenquote:Een man uit Arcen bestelde bij een particulier toegangskaarten voor het Belgische Rock Werchter. Hij betaalde hiervoor 400 euro, maar heeft de kaarten nooit ontvangen.
Besides that, geef me één goede reden waarom de rockwerchter organisatie zo'n enorme naam als oasis niet al veel eerder had bekend gemaakt om kaartverkoop te stimuleren (onnodig achteraf, maar tochquote:Op donderdag 20 mei 2004 19:58 schreef XL het volgende:
The Bees zijn op dit moment gewoon hot, zijn daarom uitgenodigd om met Oasis te spelen. Er is echter niet eens sprake van een tour... laat staan van package deals... hoe jammer dat ook is. Oasis speelt die drie shows, staan daarvoor en daarna nog 6 x in de Tabloids en dan gaan ze weer naar vrouw en kinderen.
Het vaste Europese land schat Oasis ook helemaal niet op waarde in.... Muse zien als headliner en Oasis als leuk tussendoortje. Muse mocht willen dat ze de helft van Oasis waren. Misschien dat Oasis inmiddels als oud verklaard kan worden, dat daar deze onderwaardering vandaan komt. Dat een groot deel van de huidige doelgroep (de festivalbezoekers onder de 20 doel ik dan op) gewoon de tijd dat de gebroeders Gallagher nog elke week benadrukten dat zij toch echt de grootste en beste band te wereld waren niet hebben meegemaakt. Het type festival bezoeker dat alleen de cover en wonderwall van What's the story (morning glory) kent. Om over Live Forever nog maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 02:31 schreef onanymous het volgende:
[..]
Besides that, geef me één goede reden waarom de rockwerchter organisatie zo'n enorme naam als oasis niet al veel eerder had bekend gemaakt om kaartverkoop te stimuleren (onnodig achteraf, maar toch). Als er al een supriseact zou zijn is dat altijd zo'n middelgrote naam..
Ik ben er juist van overtuigd dat het verhaal achter de band een grote rol mag spelen in de waardering ervoor. Het totaalplaatje vind ik in ieder geval meer dan alleen de muziek... De wekelijkse verhalen in de Tabloids, de kapotgeslagen hotelkamers en de kopieerdrift richting the Beatles. Roepen dat je de beste band ter wereld bent en op het podium net zo arrogant je optreden doen. Dat vind ik bijdragen aan de sfeer bij een optreden... een optreden van zo'n 'legende' heeft al sfeer voordat het begonnen is. Zo'n boyband als Muse krijgt pas sfeer als ze twee nummer hard gespeeld hebben en dan nog bestaat de sfeer vooral uit een moshpit. Ik voorspel dat je bij Muse voor het optreden dit jaar niets merkt van spanning, verwachtingen en sfeer achter de geluidstoren... Terwijl Bowie (met al zijn naam en faam) voor geroesemoes, zenuwen, hoop maar natuurlijk vooral sfeer zorgt tot bijna aan de uitgang voordat zijn optreden zal beginnen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:27 schreef Bayswater het volgende:
Ik mis Oasis totaal niet en dan loop ik toch al aardig in de 30. Oasis is blijven steken op hun Britpopsucces van (What's the story) morningglory?, hebben zich totaal niet verder ontwikkeld en hebben een paar jaar zelfs zo erg onder invloed op het podium gestaan dat ze zelf achteraf niet eens meer wisten dat ze hadden opgetreden wat zwaar ten koste ging van het optreden.
Nee, Oasis wordt afgeserveerd en terecht, daar hebben ze zelf voor gezorrgd hoe groot de potentie ook was.
Overigens totaal niet vergelijkbaar met Muse (waar ik overigens niet speciaal een "fan" van ben) die al weer een tijdje laat zien dat het pretendeert een van de beste livebands te zijn met een geheel eigen kijk op muziek. Alhoewel ik wel hoop dat ze binnenkort een nieuwe weg inslaan.
... beerke schrapt de radio van zijn "meeneemlijst"...quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:52 schreef XL het volgende:
Kijk, dat je tijdens Within Temptation vrouwentennis wil gaan kijken, daar is nog wat voor te zeggen. Maar als Nederland de finale van het EK speelt, dan sta ik zondagavond gewoon met mijn radio () bij Placebo en Air hoor.
Hahahaha... laat me raden... jij bent een flink stuk ouder dan de gemiddelde festivalganger en kwalificeert iedere muziek waarin per definitie distortion voorkomt als 'moshpit' herrie. Ik heb twee fijne ontnuchteringen voor je;quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:45 schreef XL het volgende:
Zo'n boyband als Muse krijgt pas sfeer als ze twee nummer hard gespeeld hebben en dan nog bestaat de sfeer vooral uit een moshpit. Ik voorspel dat je bij Muse voor het optreden dit jaar niets merkt van spanning, verwachtingen en sfeer achter de geluidstoren... Terwijl Bowie (met al zijn naam en faam) voor geroesemoes, zenuwen, hoop maar natuurlijk vooral sfeer zorgt tot bijna aan de uitgang voordat zijn optreden zal beginnen.
Metallica is er nogal goed in om een half uur later op te komen dan op het programma staat en vervolgens een kwartiertje langer door te spelen... ik moet het nog zien... ze geven iig door de hele Europese toer een show weg van pakweg 2 uur en 5 minuten; het zou me niets verbazen als ze dat hier ook doen (misschien één nummertje erbij plakken)quote:Op woensdag 26 mei 2004 00:08 schreef beerke het volgende:
En Metallica speelt gewoon 2,5 uur.Dazeggik zal wel spierpijn van het lachen krijgen dan. Want die setlist zal zeker de complete 2,5 uur beslaan.
Ik ben piepjong, heb Oasis zelf net meegemaakt. Definitelly Maybe was een van de eerste cd's die ik op mijn dertiende bij de bieb ging huren. Een van de eerste cd's die ik ging luisteren buiten het standaard top40 werk. (rekenwerk maakt mij nu 22).quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:01 schreef onanymous het volgende:
[..]
Hahahaha... laat me raden... jij bent een flink stuk ouder dan de gemiddelde festivalganger en kwalificeert iedere muziek waarin per definitie distortion voorkomt als 'moshpit' herrie. Ik heb twee fijne ontnuchteringen voor je;
1) bij muse komt totaal geen pit voor... de muziek is daar ook veel te rustig en melodieus voor.
2)bands als oasis hebben gerust leuke nummers, maar dat ego-gedrag is voornamelijk waar iedereen zo lekker op geilt. Paar goede nummertjes en een fikse PR machine en hopla 'het is een van de beste bands ooit'. Ik ben geen fan van muse maar die gasten zijn tenminste bezig met hun muziek en niet met de verkoop van hun plaatjes.
Daarnaast meldt ik je even dat ik een behoorlijke fan ben van Bowie maar al die geromantiseerde gezelligeheid en spanning rondom dat optreden die jij noemt, daar heb ik nog nooit iets méér van gemerkt dan bij Muse of welke andere band ook die ik live gezien heb. Het is meer ouwelullen geklets ja in plaats van jongerengedrag. Maar zoals altijd in de 'generatiekloof' discussei zeg ik: plaats die dingen naast elkaar en ga niet zeggen dat de ene groep liefhebbers beter is dan de andere.
Magoed, ontopic
minder dan 1000 uur voor Werchter
Nja die pit verschillen we over van mening (ik ben ook al zat bij muse geweestquote:Op woensdag 26 mei 2004 09:51 schreef XL het volgende:
Bij een James Hetfield wil je toch horen dat die man zwaar verslaafd aan de Whiskey is. Dat maakt het plaatje toch alleen maar af...
... en op de site van Werchter staan ze nu al ingepland van 22:15 tot 01:00. Dus nog langer dan de eerder aangegeven 2,5 uur. Want de vijf keer dat ik Metallica tot nu toe gezien heb zijn ze geen enkele keer vreselijk laat begonnen. Een max van tien minuten hoogstens. Waarschijnlijk dat jij gewoon pech hebt gehad tijdens je bezoeken aan concerten van Metallica.quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:05 schreef onanymous het volgende:
[..]
Metallica is er nogal goed in om een half uur later op te komen dan op het programma staat en vervolgens een kwartiertje langer door te spelen... ik moet het nog zien... ze geven iig door de hele Europese toer een show weg van pakweg 2 uur en 5 minuten; het zou me niets verbazen als ze dat hier ook doen (misschien één nummertje erbij plakken)
Leuke band, maar het zijn vooral heel erg commerciel ingestelde figuurtjes daar...
Kijk eens op www.allmusic.com.........quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:20 schreef Tweater het volgende:
Ik heb kaartjes voor de Zaterdagmaar ff een vraagje. ik ken alleen de 'grote' namen zoals daar is: Muse, Lenny, Within Temptation enz. maar wie kan mij iets vertellen over een 'Thou', en Broken social scene, Ben Harper & the innocent criminals, Daan, Zero 7.... nou, ik hoef natuurlijk niet 5 kantjes aan bio, maar mischien weet iemand iets van de stijl van een van deze bandjes/muzikanten?
Lolquote:Op donderdag 27 mei 2004 04:34 schreef beerke het volgende:
Ik ben blij dat jij mij nu weet mede te delen dat het allemaal maar een fabeltje was dat door Lars Ulrich op MTV verteld was.
euhm mtv begon met het verstrekken van metallica nieuws vanaf dat ze load uitbrachten. En ik citeerquote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:36 schreef beerke het volgende:
... dus MTV begon pas met het verstrekken van informatie over Metallica vanaf 1996? Dus zo allesomvattend is jouw bron niet...
Maar goed, we moeten het hier verder over Werchter hebben. En niet een band in het bijzonder. Dus gewoon stoppen met steeds tegenargumenten op te zoeken op internet. Als je wilt mag je zeggen dat je deze discussie gewonnen hebt.
... oh ja, ik heb mijn kaartjes al lang en breed binnen. Zelf kopen voorkomt alle stress
Magoed ontopic; eerste foto's van de opbouw van het werchter terrein staan op de websitequote:Op woensdag 26 mei 2004 17:45 schreef beerke het volgende:
Kijk alleen al naar het feit dat Metallica ten tijde van Load en ReLoad haar naam wilde veranderen in Rocktallica.
96.... dat klopt... toen moest de hele muziekgeschiedenis nog beginnen..... was dat niet het jaar dat Bowie de eerste keer kwam... (a.k.a het begin van de muziekindustrie op Internet... toen MTV zich nog niet met Internet bezig hield zeg maar)quote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:13 schreef onanymous het volgende:
[..]
euhm mtv begon met het verstrekken van metallica nieuws vanaf dat ze load uitbrachten. En ik citeer
[..]
Magoed ontopic; eerste foto's van de opbouw van het werchter terrein staan op de website
Niet dat ik zo'n fan ben hoor... tis gewoon dat Muse zo'n verschrikkelijk boyband is dat ik Beerke wel gelijk moet geven.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 05:09 schreef XL het volgende:
[..]
96.... dat klopt... toen moest de hele muziekgeschiedenis nog beginnen..... was dat niet het jaar dat Bowie de eerste keer kwam... (a.k.a het begin van de muziekindustrie op Internet... toen MTV zich nog niet met Internet bezig hield zeg maar)
. RockTallica zat daarvoor... Het is misschien een schok voor je maar Metallica speelde haar eerste Werchter in 93. (een show van 3 uur en ze kwamen niet te laat)
![]()
nou veel plezier dan met niet naar muse, backstreet boys, take that, westlife, replay en meer van die gein gaan dan, die muziek is immers toch allemaal hetzelfde... veel plezier bij je ruige-mannen metallicaquote:Op zaterdag 29 mei 2004 05:10 schreef XL het volgende:
[..]
... tis gewoon dat Muse zo'n verschrikkelijk boyband is...
ow bedankt, dat had ik helemaal gemistquote:Op donderdag 27 mei 2004 22:08 schreef Bayswater het volgende:
of gewoon op www.rockwerchter.be onder affiche en tik een groep aan![]()
quote:Op zondag 30 mei 2004 12:24 schreef Gotua het volgende:
jeej, campingtickets nu ook binnen:D
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 05:10 schreef XL het volgende:
[..]
Niet dat ik zo'n fan ben hoor... tis gewoon dat Muse zo'n verschrikkelijk boyband is dat ik Beerke wel gelijk moet geven.![]()
Black Eyed Peas zijn inderdaad een stuk ruiger dan Muse (en muzikaal vele malen interessanter!)quote:Op maandag 31 mei 2004 21:00 schreef XL het volgende:
Black Eyed Peas speelde zich vandaag op Pinkpop wel in de kijker hoor. De afweging Black Eyed Peas tegenover Daan vind ik op voorhand de moeilijkste uit het Werchterprogramma (niet dat ik me altijd strak aan mijn eigen planningen houd, integendeel). Black Eyed Peas heeft vandaag echter wel een beslissing geforceerd. Wat een coole show op Pinkpop... later speelde ze ook nog mee bij N*E*R*D... nu ga ik zelfs daar nog over twijfelen.
Je ziet Boyband per definitie als iets wat minder is. Nee, dat staat er niet... maar je lijkt er een afkeer van te hebbenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:17 schreef flaphead het volgende:
dus Muse is een boyband omdat het 3 jonge kerels zijn en omdat de zanger in de Hitkrant heeft gestaan? kom op zeg. Take That, Westlife, dát zijn boybands.
ik vind Muse al 3 jaar goed en baal van de hype waarin ze terechtgekomen zijn, ik hoef geen schreeuwende tienertjes in Muse-topjes te zien. je gaat je bijna schamen om vooraan bij Muse te willen staan. rare discussie.
Er was dit jaar dankzij de line-up ook wel een heel andere publiek dan voorgaande jaren. Die mensen die bij Black Eyed Peas uit hun dak gingen, waren de zelfde als bij Suga Babes en Tiesto!quote:Op maandag 31 mei 2004 22:10 schreef XL het volgende:
Dat zie je ook aan het publiek... waar Black Eyed Peas vooraf misschien een vreemde eet in de bijt van pinkpopverwachtingen was zag je nu een band die direct door het publiek geaccepteerd werd. Hulde daarvoor.
Wat dacht je van, HELL NO?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:17 schreef flaphead het volgende:
Je gaat je bijna schamen om vooraan bij Muse te willen staan.
Ik ben zelf dit jaar niet geweest ivm tentamens, maar vrienden van mij die er wel waren ontkennen dit zeer stellig. Ben jij geweest?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:32 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Er was dit jaar dankzij de line-up ook wel een heel andere publiek dan voorgaande jaren. Die mensen die bij Black Eyed Peas uit hun dak gingen, waren de zelfde als bij Suga Babes en Tiesto!![]()
Ik kan uit mijn dak gaan bij Black Eyed Peas, Sugababes, Tiesto, Muse en Metallica... Op het moment dat een band / artiest een goede show neerzet, kan ik ervan genieten. Gelukkig wel, anders zou ik toch voor nop 129 euro hebben betaald voor een lang weekend Werchter.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:32 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Er was dit jaar dankzij de line-up ook wel een heel andere publiek dan voorgaande jaren. Die mensen die bij Black Eyed Peas uit hun dak gingen, waren de zelfde als bij Suga Babes en Tiesto!![]()
ben niet geweest, maar heb genoeg op tv gezien, en gehoord van andere fokkers. Ik heb Muse ook gezien, en daar ging het publiek minstens zo uit z'n dak als bij die 'band met ballen', de Black Eyed Peas.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:58 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben zelf dit jaar niet geweest ivm tentamens, maar vrienden van mij die er wel waren ontkennen dit zeer stellig. Ben jij geweest?
Ik wel ja!quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:25 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Wat een gezeur eigenlijk, ik heb echt heeel veel zin in Werchter, jullie?
Zeker weten! Er zijn genoeg acts die ik wel wil zien.quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:25 schreef spacemangraig het volgende:
Wat een gezeur eigenlijk, ik heb echt heeel veel zin in Werchter, jullie?
Als jij nou even begint met uitleggen waarom je in godsnaam zegt dat muse een boyband is en vervolgens zegt dat je het totaal niet kan vergelijken met westlife en consorten. Dát is een boyband (=een groepje zingende jongetjes die commer cieel in de wereld zijn gebracht). En dan noem je imago nee inderdáád... ze staan bij muse alleen maar danspasjes te doen, net al een boybandquote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:29 schreef XL het volgende:
[..]
Je ziet Boyband per definitie als iets wat minder is. Nee, dat staat er niet... maar je lijkt er een afkeer van te hebben
Leg even uit waarom dat zo is![]()
Hm ja misschien leuk als je de wegen daar goed kent maar ik kies dán denk ik voor de snelwegquote:Op donderdag 3 juni 2004 01:54 schreef flaphead het volgende:
wij hebben vorig jaar vanaf den bosch ongeveer 2 uur gereden naar werchter. ik geef de voorkeur aan de 'binnendoorroute', dus niet via de snelweg via antwerpen, maar gewoon domweg recht naar beneden. je kunt inderdaad dan geen 120 rijden, maar je hoeft ook geen tientallen kilometers om te rijden.
nee hoor, gewoon vantevoren even de kaart pakken en de route opschrijven. het is in feite 1 weg naar beneden (via turnhout en geel). de snelweg rijdt dan wel beter, maar het is pakweg 80 kilometer om. nou, dan weet ik het welquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:53 schreef onanymous het volgende:
[..]
Hm ja misschien leuk als je de wegen daar goed kent maar ik kies dán denk ik voor de snelweg. Het is nl. nogal vervelend als je weet dat mensen jouw plek op de campings aan het bezetten zijn terwijl je zelf ergens in een plattelandsstadje wanhopig op zoek bent naar een weg
Simpel, een boyband is een band zonder eigen imago. Waarbij je van Muse zou kunnen zeggen dat ze zichzelf onderscheiden doordat ze iets complexere muziek maken. Het is echter een illusie om aan te nemen dat de piano muziek op het niveau van dat van het conservatorium staat. Toevallig heb ik een huisgenote die piano studeert aan het conservatorium... die zou die bewering opvatten als belediging. Zelf speel ik ook goed genoeg piano om de sunburn en muscle museum-riedeltjes binnen het uur aan jou te leren. Om over de piano-invloed op de latere albums maar helemaal te zwijgen. Tijdens het optreden op Pinkpop stond er niet eens meer een piano op het podium, alleen een electrische... die werd slechts mondjesmaat gebruikt. De pakjes die ze aan hadden waren weer heerlijk gestyled en de ballad (black out) was helemaal tenekrommend.quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:34 schreef onanymous het volgende:
Als jij nou even begint met uitleggen waarom je in godsnaam zegt dat muse een boyband is en vervolgens zegt dat je het totaal niet kan vergelijken met westlife en consorten. Dát is een boyband (=een groepje zingende jongetjes die commer cieel in de wereld zijn gebracht). En dan noem je imago nee inderdáád... ze staan bij muse alleen maar danspasjes te doen, net al een boyband.
De camping gaat toch pas open op donderdagquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:01 schreef beerke het volgende:
Uiteraard moet je er rekening mee houden dat als je pas op donderdag vertrekt, de kans op files aanzienlijk hoger is. Zeker de laatste 10 kilometer. Maar goed, dan staat mijn tent al lang en geniet ik van de eerste pinten.![]()
Beerke is vorig jaar op donderdagochtend om 4 uur 's nachts vertrokken. Dat noemt hij woensdag :-)quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De camping gaat toch pas open op donderdagOf sta je ergens anders?
Wat een gelul. Vraag een willekeurig 15-jarig meisje (leeftijd waarop de meesten van boybands halen) en 90 % zal nog nooit van Muse gehoord hebben. Hetzelfde geldt trouwens ook voor volwassenen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:33 schreef XL het volgende:
[..]
Simpel, een boyband is een band zonder eigen imago. Waarbij je van Muse zou kunnen zeggen dat ze zichzelf onderscheiden doordat ze iets complexere muziek maken. Het is echter een illusie om aan te nemen dat de piano muziek op het niveau van dat van het conservatorium staat. Toevallig heb ik een huisgenote die piano studeert aan het conservatorium... die zou die bewering opvatten als belediging. Zelf speel ik ook goed genoeg piano om de sunburn en muscle museum-riedeltjes binnen het uur aan jou te leren. Om over de piano-invloed op de latere albums maar helemaal te zwijgen. Tijdens het optreden op Pinkpop stond er niet eens meer een piano op het podium, alleen een electrische... die werd slechts mondjesmaat gebruikt. De pakjes die ze aan hadden waren weer heerlijk gestyled en de ballad (black out) was helemaal tenekrommend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Boybands zijn niet voorbehouden aan meisjes van 15, zeker niet binnen mijn definitie.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:48 schreef bloodymary het volgende:
Wat een gelul. Vraag een willekeurig 15-jarig meisje (leeftijd waarop de meesten van boybands halen) en 90 % zal nog nooit van Muse gehoord hebben. Hetzelfde geldt trouwens ook voor volwassenen.
Zoutloos dus voor een artiest, gebrek aan imago (zie mijn definitie)quote:De kleding was gestyled, ook al zo'n onzin. Ze hadden gewoon een broekje en een bloesje aan die mijn vriend ook bij de H&M haalt.
Hopelijk hebben ze die inmiddels wel gewassen.quote:Ik volg Muse al vier jaar vanaf het moment dat ze totaal onbekend waren en toen waren ze qua stijl en kleding exact zoals nu hoor.
Ik stond 4 jaar geleden misschien wel naast je bij Muse. 3 jaar en 2 jaar geleden ook. Alleen afgelopen jaar heb ik ze niet gezien. Hoge bomen vangen veel wind, en ik kan hard blazen.quote:Het enige waar ik van baal is dat ze nu steeds bekender worden en iedereen meent er een oordeel over te moeten hebben.
Muse geeft naar mijn mening een betere live show dan Metallica. Heb ze vorig jaar op Werchter gezien, en het was echt saai (en dat terwijl ik Metallica toen nog goed vond). Ze probeerden het nog op te beuren met een 'beetje' knalvuurwerk.quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:25 schreef XL het volgende:
In mijn sig staat trouwens een link naar mijn Album top 100. Merk op dat Muse in die lijst wel boven Metallica staat... Bowie staat er niet eens in. Het is puur het live-optreden he, waar ik in dit topic over discussieer.
Je kunt in mijn top 100 goed zien dat ik niet van Metal houd, maar ik heb Muse 3 keer live gezien en Metallica 2 keer. Na de eerste keer Metallica had ik ineens een relatie van 2,5 jaar. Na de tweede keer Metallica stond het Mojo-hek in blauwe strepen op mijn borstkas. Het enige dat ik me van Muse kan herinneren is dat ze een soort grote ballonnetjes boven het publiek loslieten op Lowlands een paar jaar geleden. Daarnaast kan ik me herinneren dat Muse op Werchter tegenover Sigur Ros stond, ik bij het concert van Sigur Ros stond en dat in de stiltes van Sigur Ros je Muse op het hoofdpodium hoorde spelen. Het zegt niet veel natuurlijk, maar een mooie herinnering aan een optreden heeft mijns inziens met de live-kwaliteit van de band te maken. Hulde dus aan Metallica en Sigur Ros.quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:02 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Muse geeft naar mijn mening een betere live show dan Metallica. Heb ze vorig jaar op Werchter gezien, en het was echt saai (en dat terwijl ik Metallica toen nog goed vond). Ze probeerden het nog op te beuren met een 'beetje' knalvuurwerk.![]()
Goed, eenieder in dit topic is dan vast benieuwd naar mijn tip-lijst. Ik kies eigenlijk nooit van tevoren waar ik naartoe ga. Nou ja, ik doe dat wel... maar het komt er niet altijd van. Het maken van de keuzes op voorhand is een soort lekker maken voor het daadwerkelijk begint. Ik zal hieronder aangeven wat mijn tip-top-5 is voor Werchter (in chronologische volgorde, want een tip is natuurlijk ook afhankelijk van de tegenact en dus niet goed te ordenen) .... met daarbij welke optredens je daarvoor moet missen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 02:44 schreef flaphead het volgende:
maargoed.... Rock Werchter!
The Cure missen voor één of andere rare Belg, ik zou het niet doen. En Black Eyed Peas moet je sowieso overslaan, anders staat er volgend jaar nog meer popquote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:44 schreef XL het volgende:
[..]
Wat jullie? Voorzie me van tips en praat me om
... jij kent duidelijk Flip Kowlier niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:12 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
The Cure missen voor één of andere rare Belg, ik zou het niet doen. En Black Eyed Peas moet je sowieso overslaan, anders staat er volgend jaar nog meer pop![]()
Over Sean Paul wil ik ook nog wel even twisten ;-)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:54 schreef beerke het volgende:
Want zeg nou eerlijk, de enige echte popmuzikanten die op Werchter komen dit jaar zijn Sean Paul, Sugababes en Pink. En die laatste kun je nog over twisten. En op een festival van drie dagen met zo'n geweldige line-up (hoewel niet zo goed als vorig jaar...) is dat toch een welkome afwisseling?
En oh ja, XL, die hit was van de Marshall Masters. Marshall Matters gaat ook wel door het leven onder het pseudoniem Eminem.
quote:freudiaanse typfout.
Ben jij nou de rugridder van XL of ben je gewoon een kloon van hem. Je bent het elke keer roerend met hem eens in zijn kromme redeneringen in dit topicquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:54 schreef beerke het volgende:
... jij kent duidelijk Flip Kowlier niet.![]()
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:23 schreef onanymous het volgende:
[..]
Ben jij nou de rugridder van XL of ben je gewoon een kloon van hem. Je bent het elke keer roerend met hem eens in zijn kromme redeneringen in dit topic. Beiden dezelfde avatar maakt het geheel niet geloofwaardiger
Beerke's avatar is lichtblauw.quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:13 schreef XL het volgende:
Mijn bling-bling-attitude zit niet diep genoeg voor een Kloon.
Ja, ik zal het maar eerlijk opbiechten dan. Onanymous BIG heeft helemaal gelijk. Ik ben een kloon van XL (of omgekeerd) die hem dagelijks van fysieke geneugten voorziet en, naar ik mag hopen, verblijd. En als je op avatar kunt zoeken binnen dit forum zul je nog een paar andere kloons van ons tegen komen. Tja, van een "pijpleiding leggen" zijn wij niet vies...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:23 schreef onanymous het volgende:
[..]
Ben jij nou de rugridder van XL of ben je gewoon een kloon van hem. Je bent het elke keer roerend met hem eens in zijn kromme redeneringen in dit topic. Beiden dezelfde avatar maakt het geheel niet geloofwaardiger
Ik ben een Hollander van boven de rivieren, ik mag niet meer komenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:25 schreef superheist het volgende:
zo, wie heeft hier nogmeer zin in werchter!?
Zo is dat, alleen Belgen en reserverbelgen zoals jullie ons noemen, dan wordt het tenminste echt gezellig!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ben een Hollander van boven de rivieren, ik mag niet meer komen![]()
Hij is de bassist....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:51 schreef Copycat het volgende:
Flip is dus de voorman van 't Hof van Commerce?
Die vond ik vorig jaar wel erg leuk.
*Zet 'Kom Mor Ip' van de vorig jaar voor een euro (eigenlijk 25 eurocent) aangeschafte OOrRgasm cd op.
Aha...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:59 schreef XL het volgende:
[..]
Hij is de bassist....
Als Nederlander mag je van mij best naar Werchter, maar dan moet je op de EK wel voor Belgie zijn![]()
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:59 schreef XL het volgende:
[..]
Hij is de bassist....
Als Nederlander mag je van mij best naar Werchter, maar dan moet je op de EK wel voor Belgie zijn![]()
Ga toch huilenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:55 schreef beerke het volgende:
Laat dan alsjebielft al die hollanders, die jaarlijks het festival komen verpesten, lekker boven hun rivieren zichzelf volgieten met alcohol en lekker de beest uithangen. Want daar kan ik me nou eens gigantisch aan storen. Hoe kun je zo nadrukkelijk aanwezig zijn op een festivel![]()
inderdaad, ga toch huilen.... generalisering to the max...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:55 schreef beerke het volgende:
Laat dan alsjebielft al die hollanders, die jaarlijks het festival komen verpesten, lekker boven hun rivieren zichzelf volgieten met alcohol en lekker de beest uithangen. Want daar kan ik me nou eens gigantisch aan storen. Hoe kun je zo nadrukkelijk aanwezig zijn op een festivel![]()
sorry dat ik generaliseerde, ik bedoelde sommige Metallicafansquote:Op zondag 6 juni 2004 01:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Haha.....ik ben zo'n Metallica-fan en dan ook nog van boven de rivieren....hoe niet welkom kan je zijn
Ik ben er zo eentje die zich helemaal lam zuipt en heel de dag te pas en te onpas keihard "MEEEEEETAAAALLLICCAAAAAA!" en "SLEEEEEEEEEEYAAAAAR!" roept en bij elke band gaat springen en wild om zich heen gaat staan beuken.quote:Op zondag 6 juni 2004 01:41 schreef Bayswater het volgende:
[..]
sorry dat ik generaliseerde, ik bedoelde sommige Metallicafans![]()
quote:Op zondag 6 juni 2004 01:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik ben er zo eentje die zich helemaal lam zuipt en heel de dag te pas en te onpas keihard "MEEEEEETAAAALLLICCAAAAAA!" en "SLEEEEEEEEEEYAAAAAR!" roept en bij elke band gaat springen en wild om zich heen gaat staan beuken.
Maar die bedoelde je zeker niet?
Hey, thats mequote:Op zondag 6 juni 2004 01:49 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ja dat zijn ze, en daarvoor bij elke andere band zeggen "
"
Niets aan te doen, ben ook niet altijd geliefd met mijn rollende Rotterdamse "Rrrr" (incl. harde G)quote:Op zondag 6 juni 2004 01:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hey, thats meen dat dan met zo'n keiharde plat haagsche G
Haha, die Rrr begint er bij mij na 4 jaar rotterdam ook al een beetje in te zitten, hoe irritant kan je zijn? De belgen zullen blij zijn met mequote:Op zondag 6 juni 2004 01:59 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Niets aan te doen, ben ook niet altijd geliefd met mijn rollende Rotterdamse "Rrrr" (incl. harde G)![]()
quote:Op zondag 6 juni 2004 02:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Haha, die Rrr begint er bij mij na 4 jaar rotterdam ook al een beetje in te zitten, hoe irritant kan je zijn? De belgen Vlamingen zullen blij zijn met me![]()
leeft die band onder 13 jarigen dan ? ... die kennen toch niets meer dan idols ?quote:heideroosjes (fijn uitlachen, zal echt hét 13jarige onderdeel vh festival worden)
Jij deelt jezelf in tweeen?quote:Op zondag 6 juni 2004 23:48 schreef superheist het volgende:
4: Danko Jones, tortoise, pixies, NERD, Placebo, Air, David Bowie
Ik had liever gezien dat ze Danko wederom in de Marquee hadden geprogrammeerd. En wederom als opener, net als vorig jaar. Het was voor mij echt een van de revelaties van het festival. Ik had nog nooit van die gasten gehoord. Sinds dien echt een groot fan van ze geworden. Ik ben dan ook echt bang dat die hele act op het hoofdpodium niet tot zijn recht gaat komen. Maar ik ga ze zeker kijken. Puur omdat ik benieuwd ben hoe "The Mountain" op het hoofdpodium klinkt. En of ik daar dan weer kippenvel van krijg. Nog meer mensen die deze "angst" ook hebben?quote:Op zondag 6 juni 2004 15:33 schreef Aventura het volgende:
Danko weet ik ook niet, al 2 keer gezien en dan weet je het imo wel.
Op pinkpop vond ik de Pixies wel tegenvallen, dus je bent gewaarschuwdquote:Op zondag 6 juni 2004 12:23 schreef onanymous het volgende:
ik wil zien
pixies (puur vanwege hun naam, misschien gaat et tegenvallen)
Ik kende Danko ook helemaal niet, nooit van gehoord zelfs, vorig jaar zag ik ze dus en vond het helemaal te gek, wat een verrassing, lekkere muziek. Daarna nog gezien in de Melkweg. Ach misschien ga ik ze wel weer zien, altijd goed voor de juiste stemmingquote:Op maandag 7 juni 2004 13:40 schreef beerke het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat ze Danko wederom in de Marquee hadden geprogrammeerd. En wederom als opener, net als vorig jaar. Het was voor mij echt een van de revelaties van het festival. Ik had nog nooit van die gasten gehoord. Sinds dien echt een groot fan van ze geworden. Ik ben dan ook echt bang dat die hele act op het hoofdpodium niet tot zijn recht gaat komen. Maar ik ga ze zeker kijken. Puur omdat ik benieuwd ben hoe "The Mountain" op het hoofdpodium klinkt. En of ik daar dan weer kippenvel van krijg. Nog meer mensen die deze "angst" ook hebben?
sta gewoon helemaal achteraan de marqueequote:Op maandag 7 juni 2004 10:47 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Jij deelt jezelf in tweeen?
quote:Heel goed nieuws voor wie geen ticket voor Rock Werchter kon bemachtigen en die, geheel terecht, niet wil ingaan op de prijzen die de woekerhandelaars op het internet voor een ticket vragen. Vanaf morgen worden er extra tickets in verkoop gebracht. Het festivalterrein is namelijk 2 hectares groter geworden waardoor we de capaciteit van het terrein licht kunnen verhogen. Met deze extra tickets hopen we ook een oplossing te bieden voor het probleem van de woekerhandel. We hopen hiermee mensen te helpen om toch nog hun favoriete Rock Werchter-dag te kunnen meemaken. Intussen is gebleken dat het probleem van de woekerhandel lichtelijk overdreven en overschat wordt. Het zou slechts over een 500-tal tickets gaan die aan woekerprijzen te koop aangeboden worden. Het parket van Leuven is met een onderzoek gestart naar de aanbieders van deze tickets.
Er zullen morgen dus 2.000 extra tickets per festivaldag in verkoop gebracht worden. De tickets kunnen vanaf 10u besteld worden via Go For Music: 0900 2 60 60 en www.goformusic.be. Per persoon kunnen slechts 2 kaarten besteld worden. Er zijn naast deze extra dagtickets voor vrijdag, zaterdag en zondag ook nog dagtickets voor donderdag verkrijgbaar en campingtickets voor wie in het bezit is van een festivalticket.
Jep, en over 2 uur dan weer uitverkochtquote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:37 schreef ioko het volgende:
over een uurtje of anderhalf zal de hel wel losbreken
omdat ze het topic niet lezen maar wel de andere forum leden willen helpen!quote:Op woensdag 9 juni 2004 01:12 schreef flaphead het volgende:
waarom plaatsen mensen nog 2x hetzelfde bericht![]()
beerke heeft Danko ook in de Melkweg gezien, met het fantastische voorprogramma Electric Eel Shock. Japanse metal kreeg sinds die dag een totaal ander aanzien voor mij... Sex, drugs... & E-mail!!!!quote:Op maandag 7 juni 2004 13:47 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik kende Danko ook helemaal niet, nooit van gehoord zelfs, vorig jaar zag ik ze dus en vond het helemaal te gek, wat een verrassing, lekkere muziek. Daarna nog gezien in de Melkweg. Ach misschien ga ik ze wel weer zien, altijd goed voor de juiste stemming
nooit geen last van gehad maar ik zal er wel ff op letten over 3 weekies :-)quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:07 schreef beerke het volgende:
[..]
Trouwens, hier wel eens mensen problemen gehad bij het krijgen van het polsbandje? Ik zie namelijk geregeld mensen ruzie maken met medewerkers van het festival, omdat ze een polsbandje voor een dag hebben gekregen. En dat terwijl ze beweren een kaart voor vier dagen te hebben ingeleverd. .
Die heb je ongetwijfeld ook, zo chaotisch als ze het daar ook laten verlopen. Het is niet netjes, maar wel de moeite van het proberen waard. Je staat meestal in te leveren bij 3 of 4 mensen terwijl er maar 1 of 2 mensen bandjes staan dicht te knippen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:32 schreef onanymous het volgende:
Ik gok ook zomaar dat het figuren zijn geweest die d8en weet je wat als ik nu probeer te roepen dat ik een combiticket had kunnen ze nix meer bewijzen en moeten ze me wel een ander bandje geven..
Je komt binnen aan de achterkant. Vooraan is het hoofdpodium, rechts t-shirts eten en drinken. Links een tweede veld, met de Marquee. Om dat veld eten en drinken. Rechtsachter toiletten en linksachter een markt.quote:Op maandag 14 juni 2004 17:17 schreef bonke het volgende:
ik mis de plattegrond van werchter op de site :-)
of ik kijk er overheen
weet iemand of die er is ??
sja dat weet ik ( ben al vaker geweest :-) )quote:Op maandag 14 juni 2004 17:55 schreef XL het volgende:
[..]
Je komt binnen aan de achterkant. Vooraan is het hoofdpodium, rechts t-shirts eten en drinken. Links een tweede veld, met de Marquee. Om dat veld eten en drinken. Rechtsachter toiletten en linksachter een markt.![]()
Overzicht van de campings kan je hier vinden: http://users.telenet.be/tazz/quote:Op maandag 14 juni 2004 18:47 schreef bonke het volgende:
[..]
sja dat weet ik ( ben al vaker geweest :-) )
het gaat er mij om dat ik en de rest op dezelfde camping terecht komen
we rijden namelijk niet gezamelijk op
vorig jaar kon je goed zien waar je heen wilde op de plattegrond die er op de site stond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |