abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 april 2004 @ 16:39:25 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18673959
Volgens de Amsterdamse PvdA-wethouder van integratie, Ahmed Aboutaleb, moet er in de straattaal in de hoofdstad 'ruimte zijn' voor jonge Marokkanen die elkaar willen begroeten met ''Hé, kankerjood''. Ajax-supporters noemen zichzelf bij wijze van geuzennaam ook Joden, aldus de wethouder ''en daar heeft niemand bezwaar tegen.'' Zo moet duidelijk worden wat het verschil is tussen antisemitisme en 'gangbare' straattaal van Amsterdamse jongeren.

Aboutaleb, wethouder van Integratie, zei dit in dagblad Trouw bij een toelichting over het project van studenten van Marokkaanse komaf, die op Amsterdamse vmbo-scholen les gaan geven over de Tweede Wereldoorlog. Volgens Aboutaleb kunnen vooral vmbo-leerlingen en moeilijk lerende kinderen zich de gebeurtenissen tijdens de oorlog slecht voorstellen, net als de 'gevoeligheden' die er nu nog zijn. De lessen gaan over jodenvervolging, over de Marokkanen, Turken en Surinamers die destijds in het verzet zaten én over het huidige conflict tussen Israël en de Palestijnen.

Aboutaleb zegt dat Marokkanen soms antisemitisch zijn doordat zij of hun ouders zich zo identificeren met de Palestijnse kwestie.

Vorig jaar op 4 mei waren er diverse incidenten in de hoofdstad: In één stadsdeel voetbalden jeugdige Marokkanen met een rouwkrans, ergens anders verbrandden zij een vlag die halfstok hing. Zo waren er door heel Amsterdam incidenten, waarbij volgens getuigen steeds Marokkanen waren betrokken.2069 views / 52 reacties reageer Tell-a-Friend de printerversie


http://www.trouw.nl/gatek(...)2F1082697708763.html
----------------------------------------


Uiteraard. Dus kutkankermoslim moet zeker ook kunnen volgens deze PvdA-er



Waar is Oudkerk? Mag ie terug?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18673984
Teringmarokkaan
Learn the rules and break them.
  zondag 25 april 2004 @ 16:45:02 #3
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18674055
Moslim is eigenlijk al een erge benaming, daar hoeft geen kanker voor.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18674088
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Moslim is eigenlijk al een erge benaming, daar hoeft geen kanker voor.
Mee eens
Learn the rules and break them.
pi_18674099
PvdA is al jaren 'eng' en wordt steeds 'enger' ....
pi_18674109
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Moslim is eigenlijk al een erge benaming, daar hoeft geen kanker voor.
pi_18674144
Wat 'n onzin. Er is een duidelijk antisemitsme in Nederland en Europa, grotendeels te wijten aan islamitische jongeren en een politicus vindt het wel kunnen dat ze elkaar 'kankerjood' noemen. Nee, heel slim.

Nu is het waar dat het inderdaad spreektaal kan zijn, maar het lijkt mij toch niet echt wenselijk dat een politicus dat gaat vergoelijken.
  zondag 25 april 2004 @ 16:52:43 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18674194
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:39 schreef X-Ray het volgende:

Uiteraard. Dus kutkankermoslim moet zeker ook kunnen volgens deze PvdA-er
Jij mag dat zeggen tegen je vrienden ja, zoals Marokkanen elkaar kankerjood mogen noemen volgens Aboutaleb.

Er is wel een verschil tussen "straattaal" en echte antisemitisme of haat, maar je hebt wel te maken met normvervaging als je dit soort "grapjes" gewoon toelaat. Ik denk dat dit soort geluiden niet nodig, het kan alleen maar verkeerd worden opgevat, zoals het ook wel zal gebeuren. Beetje slechte zet van Aboutaleb, hij kan zich beter richten op de Sociale Dienst en Onderwijs.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18674195
Wel het hele artikel quoten X-ray... Niet alleen maar het stukje waardoor je weer lekker kunt schelden.

Dit hoort er nog boven te staan:
quote:
Tweede wereldoorlog / Marokkanen doceren WO II
door Kustaw Bessems
2004-04-24

AMSTERDAM - Studenten van Marokkaanse komaf gaan op Amsterdamse vmbo-scholen lesgeven over de Tweede Wereldoorlog. Aanleiding is dat vorig jaar Marokkaanse jongeren dodenherdenkingen in de hoofdstad verstoorden.

De lessen beginnen de komende weken op vier scholen. Na succes krijgen meer scholen de gastdocenten. De lessen horen bij het project 'Tweede Wereldoorlog in perspectief', betaald door de gemeente. Verder wordt onder meer een reis voor vmbo'ers georganiseerd naar het voormalige vernietigingskamp Auschwitz in Polen.

Docenten hebben de gemeente gemeld dat zij geen les kunnen geven over de oorlog zonder dat met name Marokkaanse leerlingen hatelijkheden over Joden de klas in slingeren of anderszins de les verstoren. ,,Toen vorig jaar de dodenherdenking werd verstoord gaf dat de doorslag'', zegt de Amsterdamse integratiewethouder Ahmed Aboutaleb. In één Amsterdams stadsdeel voetbalden Marokkanen met een rouwkrans, ergens anders verbrandden zij een vlag die halfstok hing. Zo waren er door heel Amsterdam incidenten, waarbij volgens getuigen steeds Marokkanen waren betrokken.
  zondag 25 april 2004 @ 16:55:57 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18674268
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:52 schreef calvobbes het volgende:
Wel het hele artikel quoten X-ray... Niet alleen maar het stukje waardoor je weer lekker kunt schelden.

Dit hoort er nog boven te staan:
[..]
Ja, maar dat staat los van de "kankerjood"-uitspraak van Aboutaleb. Dat stukje is niet relevant, en heeft voor de context geen bijdrage.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18674362
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:55 schreef Sidekick het volgende:

Ja, maar dat staat los van de "kankerjood"-uitspraak van Aboutaleb. Dat stukje is niet relevant, en heeft voor de context geen bijdrage.
Nee idd..... Het is veel leuker om dat stukje over Marokkanen die elkaar onderling kankerjood zouden moeten kunnen noemen op te blazen.
Het is ook veel leuker om te doen alsof Aboutaleb de enige is die dat onderlingtaalgebruik niet wil verbieden. Dat andere wethouders en politici in Nederland er niet tegen optreden is natuurlijk niet belangrijk.

Dat deze man gewoon zegt wat hij denkt en niet zijn kop houd zoals andere wethouders is natuurlijk iets wat zo opgeblazen moet worden.
  zondag 25 april 2004 @ 17:08:48 #12
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18674490
Het lijkt me beter dat je als overheid laat blijken dat af te keuren ook als straattaal. Omdat het straattaal is is het imo niet acceptabeler.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 25 april 2004 @ 17:08:56 #13
92803 Bela
homo ludens
pi_18674493
Het lijkt erop dat de wittebroodsweken van Ahmed Aboutaleb verleden tijd zjin. Binnenkort kunnen we vragen verwachten over de besteding van gemeentelijk budget van de stad Amsterdam naar Marokko terwijl toch gewoon volstaan had kunnen worden dergelijke bestedingen aan particulier initiatief of landelijke politiek over te laten.

Verder valt natuurlijk te verwachten dat men nauwlettend de politieke benoemingen van meneer Aboutaleb gaat volgen. Zal deze kwartiermaken voor de instroom van migranten in het gemeentelijke ambtenarenkorps op strategische plekken of zal deze op andere wijze bruggen gaan bouwen in de stad Amsterdam?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  zondag 25 april 2004 @ 17:09:50 #14
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18674512
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Jij mag dat zeggen tegen je vrienden ja, zoals Marokkanen elkaar kankerjood mogen noemen volgens Aboutaleb.

Er is wel een verschil tussen "straattaal" en echte antisemitisme of haat, maar je hebt wel te maken met normvervaging als je dit soort "grapjes" gewoon toelaat. Ik denk dat dit soort geluiden niet nodig, het kan alleen maar verkeerd worden opgevat, zoals het ook wel zal gebeuren. Beetje slechte zet van Aboutaleb, hij kan zich beter richten op de Sociale Dienst en Onderwijs.
Tuurlijk kan het taal zijn tussen mensen onderling, echter dat een islamitische wethouder vd PvdA dat goedkeurd, dan denk ik... Wilders krijgt gezeik over het rauw lusten van hoofddoekjes, maar deze PvdA-er vindt Kankerjood normaal...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 17:11:43 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18674549
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee idd..... Het is veel leuker om dat stukje over Marokkanen die elkaar onderling kankerjood zouden moeten kunnen noemen op te blazen.
Het is ook veel leuker om te doen alsof Aboutaleb de enige is die dat onderlingtaalgebruik niet wil verbieden. Dat andere wethouders en politici in Nederland er niet tegen optreden is natuurlijk niet belangrijk.

Dat deze man gewoon zegt wat hij denkt en niet zijn kop houd zoals andere wethouders is natuurlijk iets wat zo opgeblazen moet worden.
Ja maar, kankercalvobbes, jij vindt dat dit moet kunnen dus?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18674567
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:09 schreef X-Ray het volgende:
Wilders krijgt gezeik over het rauw lusten van hoofddoekjes, maar deze PvdA-er vindt Kankerjood normaal...
Wilders vindt wat hij zegt normaal. Er kwam kritiek op.
Aboutaled vindt wat hij zegt normaal. Er komt kritiek op.

Ik zie het verschil niet zo.
pi_18674578
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:11 schreef X-Ray het volgende:

Ja maar, kankercalvobbes, jij vindt dat dit moet kunnen dus?
Ik vind het hypocriet om daar nu nog moeilijk over te gaan doen.
Heb jij er wakker van gelegen dat Marokkanen dat ondeling gebruiken? Heb jij geprotesteerd tegen spreekkoren in voetbalstadions?
pi_18674579
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:09 schreef X-Ray het volgende:
Tuurlijk kan het taal zijn tussen mensen onderling, echter dat een islamitische wethouder vd PvdA dat goedkeurd, dan denk ik... Wilders krijgt gezeik over het rauw lusten van hoofddoekjes, maar deze PvdA-er vindt Kankerjood normaal...
Om het verhaal maar op nationaal niveau te brengen; Groen-Links, de zelfbenoemde "liberale" partij, is ook in het verleden goed beziggeweest met het goedpraten van moslimgedrag. Nu zien ze pas in dat ze fout zitten. Ik denk echter dat de PvdA die "volwassenwording" nog moet meemaken.
  zondag 25 april 2004 @ 17:13:17 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18674586
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:52 schreef calvobbes het volgende:
Wel het hele artikel quoten X-ray... Niet alleen maar het stukje waardoor je weer lekker kunt schelden.

Dit hoort er nog boven te staan:
[..]
Eh, nee. Dat is een ander artikel, en wat heeft het voor relevantie met het kankerjood-stukje dan?

In de oorlog zijn miljoenen joden afgemaakt door Nazis dus Marokkanen moeten kankerjood kunnen zeggen in NL?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18674594
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik denk echter dat de PvdA die "volwassenwording" nog moet meemaken.
Dit is niet dé PvdA. Aboutaleb zegt het.
pi_18674598
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:12 schreef Monidique het volgende:

Wilders vindt wat hij zegt normaal. Er kwam kritiek op.
Aboutaled vindt wat hij zegt normaal. Er komt kritiek op.

Ik zie het verschil niet zo.
Het één is anti-marokkanen, dus oke.
Het ander is pro-marokkanen, dus niet oke.
  zondag 25 april 2004 @ 17:14:10 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18674604
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:12 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik vind het hypocriet om daar nu nog moeilijk over te gaan doen.
Prima, dan niet janken als Wilders straks zegt dat Kankermoslims acceptabele taal is.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18674606
Best wel triest eigenlijk....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 25 april 2004 @ 17:14:40 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18674610
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:13 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Het ander is pro-marokkanen, dus niet oke.
Kankerjood is pro-Marokkaans?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18674614
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:13 schreef X-Ray het volgende:

Eh, nee. Dat is een ander artikel,
Nee hoor.
Dat is allemaal 1 artikel. Heb je wel naar de bron gekeken?

Dat kankerjoden stukje is maar een bijzaak in een compleet ander artikel.
  zondag 25 april 2004 @ 17:15:55 #26
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18674640
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:14 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee hoor.
Dat is allemaal 1 artikel. Heb je wel naar de bron gekeken?

Dat kankerjoden stukje is maar een bijzaak in een compleet ander artikel.
Ja, de Endlosung was ook maar bijzaak in het verkrijgen van Lebensraum.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18674643
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:14 schreef X-Ray het volgende:

Kankerjood is pro-Marokkaans?
Nee. Aboutaleb is in dit geval promarokkaans.
pi_18674655
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:15 schreef X-Ray het volgende:

Ja, de Endlosung was ook maar bijzaak in het verkrijgen van Lebensraum.
Zo je bent wel weer lekker bezig om dingen uit zijn verband te rukken he
  zondag 25 april 2004 @ 17:17:32 #29
89816 172pk
Vroeeeem!
pi_18674668
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Moslim is eigenlijk al een erge benaming, daar hoeft geen kanker voor.
Nee hoor ik heb helemaal geen haat tegen Turkije en moslims zegt ie dan.
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Ölmekten Degil, Seni Yalniz Birakmaktan Korkarim Türkiyem..
* Istanbul Since 1453..
  zondag 25 april 2004 @ 17:17:34 #30
92803 Bela
homo ludens
pi_18674669
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee. Aboutaleb is in dit geval promarokkaans.
Zoalng hij daarbij niet discrimineert is er wat mij betreft niets aan de hand. Evenals de burgervader verwacht ik van hem dat hij als wethouder voor alle Amsterdammers functioneert.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18674691
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:13 schreef Monidique het volgende:
Dit is niet dé PvdA. Aboutaleb zegt het.
Lijkt me toch wel dat hij overlegt heeft met zijn collega's voordat hij deze dingen ging zeggen. Of zou hij een voorbeeld nemen aan de LPF waar iedereen voor eigen rekening maar allerlei eigen visies ging verkondigen.
  zondag 25 april 2004 @ 17:19:02 #32
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18674709
Dus volgens Aboutaled is kankerjood moslim-compatible.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 25 april 2004 @ 17:19:33 #33
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18674720
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee. Aboutaleb is in dit geval promarokkaans.
Want? Ik dacht dat hij een Amsterdamse PvdA-politicus was die kankerjood goedpraatte, maar volgens jou is hij pro-Marokkaans? Okay....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18674735
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:19 schreef digitaLL het volgende:
Dus volgens Aboutaled is kankerjood moslim-compatible.
Hij is een stroman van Abu JahJah.
pi_18674736
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:18 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Lijkt me toch wel dat hij overlegt heeft met zijn collega's voordat hij deze dingen ging zeggen. Of zou hij een voorbeeld nemen aan de LPF waar iedereen voor eigen rekening maar allerlei eigen visies ging verkondigen.
Ik denk dat hij toch een voorbeeld heeft genomen aan de LPF...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18674739
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:18 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Lijkt me toch wel dat hij overlegt heeft met zijn collega's voordat hij deze dingen ging zeggen. Of zou hij een voorbeeld nemen aan de LPF waar iedereen voor eigen rekening maar allerlei eigen visies ging verkondigen.
Ik heb geen idee, het lijkt mij dat politici niet voor elke scheet met de partij hoeven te overleggen. Ik durf wel aan te nemen dat de partij het absoluut oneens is met z'n uitspraken.
  zondag 25 april 2004 @ 17:20:10 #37
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18674743
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:17 schreef 172pk het volgende:


Nee hoor ik heb helemaal geen haat tegen Turkije en moslims zegt ie dan.
Haat is wat anders, medelijden is wellicht een betere benaming.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 25 april 2004 @ 17:20:59 #38
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18674761
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:16 schreef calvobbes het volgende:

Nee. Aboutaleb is in dit geval promarokkaans.
Hij is gewoon een agent van de Marokkaanse geheime dienst.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18674787
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:20 schreef HarigeKerel het volgende:
Hij is gewoon een agent van de Marokkaanse geheime dienst.
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Hij is een stroman van Abu JahJah.
  zondag 25 april 2004 @ 17:23:34 #40
92803 Bela
homo ludens
pi_18674818
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:20 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Hij is gewoon een agent van de Marokkaanse geheime dienst.

eentje onder de gordel
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18674898
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:20 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Hij is gewoon een agent van de Marokkaanse geheime dienst.
... (opdracht: volg Cohen op)
pi_18674918
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:39 schreef X-Ray het volgende:
Ajax-supporters noemen zichzelf bij wijze van geuzennaam ook Joden, aldus de wethouder ''en daar heeft niemand bezwaar tegen.''
Aboutaled heeft het nog niet helemaal door. De achtergrond is toch héél wat anders. Stuitend dat een wethouder van Amsterdam dat niet eens kan inzien.
quote:
Aboutaleb zegt dat Marokkanen soms antisemitisch zijn doordat zij of hun ouders zich zo identificeren met de Palestijnse kwestie.
Wat een onnodige opmerking. Natuurlijk krijg je je ideeën via iets of iemand. Ik snap niet wat hij, of de krant, nu duidelijk wil maken hiermee.
quote:
Zo waren er door heel Amsterdam incidenten, waarbij volgens getuigen steeds Marokkanen waren betrokken.
Met de MokroVisie 2000 zeker? Ik snap ook niet wat deze opmerking te maken heeft met die incidenten. Waren die incidenten antisemitisch gemotiveerd? Misschien, maar wat heeft het te maken het elkaar 'kankerjood' toeroepen. Wederom een onnodige opmerking, vind ik.
  zondag 25 april 2004 @ 17:29:11 #43
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18674932
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:27 schreef Koos Voos het volgende:


... (opdracht: volg Cohen op)
Maar... of de Mossad dat gaat pikken...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18674963
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:29 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Maar... of de Mossad dat gaat pikken...
Ahmed Aboutaled is een zgn dubbel agent.. hij is dus joods
  zondag 25 april 2004 @ 17:31:58 #45
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18674992
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:29 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Maar... of de Mossad dat gaat pikken...
Werkt Cohen voor de Mossad, dat verklaart alles.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 25 april 2004 @ 17:34:16 #46
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18675035
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:30 schreef Koos Voos het volgende:


Ahmed Aboutaled is een zgn dubbel agent.. hij is dus joods
Dat spreekt voor zich, dat ik dat niet gezien heb.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18675123
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:34 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich, dat ik dat niet gezien heb.
Kijk en daarom mag een andere kutmarokkaan kankerjood tegen hem zeggen, hij zit daar helemaal niet mee.
  zondag 25 april 2004 @ 17:40:10 #48
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18675145
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:28 schreef Monidique het volgende:

[..]


Waren die incidente antisemitisch gemotiveerd?
quote:
Misschien, maar wat heeft het te maken het elkaar 'kankerjood' toeroepen. Wederom een onnodige opmerking, vind ik.
.

Ja, wat heeft het 'ik ga je koudmaken kankerlijer' te maken met het daadwerkelijk vermoorden van de toegesprokene met elkaar te maken he? Wat heeft dat tanken te maken met het draaien van je motor he? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18675291
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:19 schreef X-Ray het volgende:

Want? Ik dacht dat hij een Amsterdamse PvdA-politicus was die kankerjood goedpraatte, maar volgens jou is hij pro-Marokkaans? Okay....
In dit geval.

Lezen X-Ray.
pi_18675303
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ik denk dat hij toch een voorbeeld heeft genomen aan de LPF...
Of Wilders van de VVD.
pi_18675311
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:40 schreef X-Ray het volgende:
Ja, wat heeft het 'ik ga je koudmaken kankerlijer' te maken met het daadwerkelijk vermoorden van de toegesprokene met elkaar te maken he?
Waren die incidenten antisemitisch gemotiveerd. Meer vraag ik mij niet af, jij trekt weer es rare conclusies. Was het antisemitisme, of was het vandalisme? Het maakt ook niets uit wat het was, het heeft er gewoon geen ruk mee te maken. Het is bijna net zo onzinnig als melden dat er ook twaalf Israëliërs zijn gedood bij een bomaanslag in Jeruzalem.

Ja, Aboutaleb heeft deze uitspraak gedaan. Ja, jongeren van Marokkaanse komaf hebben vorig jaar zitten rotzooien, al dan niet antisemitisch. Het heeft alleen geen enkel nut om te melden dat dat is gebeurd, het heeft immers niets met elkaar te maken.
  zondag 25 april 2004 @ 17:49:45 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18675314
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]


[..]

.

Ja, wat heeft het 'ik ga je koudmaken kankerlijer' te maken met het daadwerkelijk vermoorden van de toegesprokene met elkaar te maken he? Wat heeft dat tanken te maken met het draaien van je motor he? .
Nee, tijdens de incidenten werd niet "kankerjood" geroepen door de Marokkanen die waren gespot door getuigen. Althans, dat is niet bekend

Wanneer een crimineel Marokkaan is, dan hoeft dan per definitie te betekenen dat hij antisemtisch is, of dat het door een slechte integratie komt. Dus het komen aanzetten met voorbeelden waarbij niet duidelijk is of er sprake is van antisemitisme, heeft niets te maken met de uitspraken van Aboutaleb.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 25 april 2004 @ 17:54:33 #53
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18675409
Ik ben blij dat men gelukkig in Rotterdam een rechts college heeft, want dit is werkelijk angstaanjagend voor woorden....
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18675443
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:54 schreef Flumina het volgende:
Ik ben blij dat men gelukkig in Rotterdam een rechts college heeft, want dit is werkelijk angstaanjagend voor woorden....
Het Amsterdams college heeft de uitspraak niet gedaan, het college, Rotterdams of Amsterdams, heeft er niets mee te maken. Het is een uitspraak van een wethouder. Weliswaar een belachelijke uitspraak, maar nog steeds een persoonlijke mening.
  zondag 25 april 2004 @ 17:58:54 #55
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18675486
Nee, maar wel iemand die uit het B&W van A'dam komt. Hij spreekt iid op persoonlijke titel, maar dit is echt ook gewoon te dom voor woorden. Zoiets komt breed in de media en laat nog duidelijker zien dat Amsterdam geen duidelijk antwoord heeft tegen relschoppende Marokkanen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 25 april 2004 @ 17:59:41 #56
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18675507
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, het lijkt mij dat politici niet voor elke scheet met de partij hoeven te overleggen. Ik durf wel aan te nemen dat de partij het absoluut oneens is met z'n uitspraken.
Aboutaleb maakt vrienden...

We vernemen het binnenkort bij Frits Barend en Henk van Dorp wat de PvdA ervan vindt. En anders wordt het ons bij Jack Spijkerman wel duidelijk gemaakt.

Heeft Youp van't Hek al een column over 'grafmarokkanen' bij wijze van geuzennaam in de pen?

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18675587
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:56 schreef Monidique het volgende:
Het Amsterdams college heeft de uitspraak niet gedaan, het college, Rotterdams of Amsterdams, heeft er niets mee te maken. Het is een uitspraak van een wethouder. Weliswaar een belachelijke uitspraak, maar nog steeds een persoonlijke mening.
Dat is nou juist het hele probleem. Hij hoort nu zijn eigen mening niet in zijn functie te verkondigen. Misschien is hij aan te proberen hoe ver hij kan gaan. Een andere reden, behalve dat hij niet geschikt is voor zijn functie, zou ik niet kunnen bedenken.
  zondag 25 april 2004 @ 18:05:58 #58
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18675621
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is bijna net zo onzinnig als melden dat er ook twaalf Israëliërs zijn gedood bij een bomaanslag in Jeruzalem.
Dat vindt jij onzinnig om te melden?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 18:06:42 #59
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18675638
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:03 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat is nou juist het hele probleem. Hij hoort nu zijn eigen mening niet in zijn functie te verkondigen. Misschien is hij aan te proberen hoe ver hij kan gaan. Een andere reden, behalve dat hij niet geschikt is voor zijn functie, zou ik niet kunnen bedenken.
Een andere reden: Hetzelfde lemmingengedrag dat eerder Rob Oudkerk kenmerkte.
De lokale PvdA-afdeling geeft steeds duidelijker (al dan niet bewust) aan dat zij snakt naar een louterende periode in de oppositie van de Amsterdamse beleidsvoering.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18675654
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:58 schreef Flumina het volgende:
Nee, maar wel iemand die uit het B&W van A'dam komt. Hij spreekt iid op persoonlijke titel, maar dit is echt ook gewoon te dom voor woorden. Zoiets komt breed in de media en laat nog duidelijker zien dat Amsterdam geen duidelijk antwoord heeft tegen relschoppende Marokkanen.
Ik kan hier niet uit concluderen dat Amsterdam geen duidelijk antwoord heeft tegen relschoppende Marokkanen. Wel zie ik dat er een wethouder in die stad is die belachelijke opmerkingen maakt.
pi_18675661
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:05 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat vindt jij onzinnig om te melden?
Wel in hetzelfde artikel, ja.
pi_18675673
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:54 schreef Flumina het volgende:
Ik ben blij dat men gelukkig in Rotterdam een rechts college heeft, want dit is werkelijk angstaanjagend voor woorden....
Hmmm... Ik hoorde laatst dat een boel rotterdammers juist NIET tevreden zijn met wat de gemeenteraad de afgelopen twee jaar heeft bereikt.
Maar denk jij dat ik de Kuip niet zulke bewoordingen worden gebruikt?
pi_18675693
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:58 schreef Flumina het volgende:

Zoiets komt breed in de media
Nee hoor. Het komt helemaal niet breed in de Media, het stond ergens in 1 alinea in een artikel dat over heel wat anders ging.
Alleen een paar figuren op Fok! maken zich er druk over.
pi_18675752
Ja, lijkt me uitstekend. Eerst geld uitgeven aan beter onderwijs over de Shoah, en daarna dit goedkeuren. Zo komt dat geld nog eens goed terecht.

Is die vent achterlijk bezopen ?
  zondag 25 april 2004 @ 18:20:50 #65
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18675902
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:08 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Hmmm... Ik hoorde laatst dat een boel rotterdammers juist NIET tevreden zijn met wat de gemeenteraad de afgelopen twee jaar heeft bereikt.
Maar denk jij dat ik de Kuip niet zulke bewoordingen worden gebruikt?
Dat klopt, in R'dam is men niet tevreden omdat Rotterdammers zich nog niet veiliger voelen. Tuurlijk worden zulke bewoordingen gebruikt, dat weet ik ook wel. Wat ik wel erg vind, is dat de wethouder van integratie dat 'maar normaal' vindt. Met voetbalclubs worden afspraken gemaakt, maar als Marokkanen het gebruiken, moet dat maar kunnen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 25 april 2004 @ 18:22:07 #66
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18675920
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, lijkt me uitstekend. Eerst geld uitgeven aan beter onderwijs over de Shoah, en daarna dit goedkeuren. Zo komt dat geld nog eens goed terecht.

Is die vent achterlijk bezopen ?
Ach, heer de With. Dat heet nu 'cultuurverschillen'.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 18:23:03 #67
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18675937
Ik vind het trouwens van hetzelfde soort als de uitspraken van Mohammed Rabbae, die vond dat we moesten wennen dat homohaat onder Marokkanen nou eenmaal voorkomt.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 25 april 2004 @ 18:23:14 #68
92803 Bela
homo ludens
pi_18675944
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:08 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Hmmm... Ik hoorde laatst dat een boel rotterdammers juist NIET tevreden zijn met wat de gemeenteraad de afgelopen twee jaar heeft bereikt.
Maar denk jij dat ik de Kuip niet zulke bewoordingen worden gebruikt?
Ooit wel eens een volledig tevreden rotterdammer gehoord?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  zondag 25 april 2004 @ 18:24:19 #69
92803 Bela
homo ludens
pi_18675957
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:09 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee hoor. Het komt helemaal niet breed in de Media, het stond ergens in 1 alinea in een artikel dat over heel wat anders ging.
Alleen een paar figuren op Fok! maken zich er druk over.
En dus komt het binnenkort alsnog breed in de media.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  zondag 25 april 2004 @ 18:26:02 #70
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18675988
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:24 schreef Bela het volgende:

[..]

En dus komt het binnenkort alsnog breed in de media.
Yep, die 'kut-Marokkanen' van Rob O. kwam ook nogal breed in de media.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18675996
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:20 schreef Flumina het volgende:

Met voetbalclubs worden afspraken gemaakt, maar als Marokkanen het gebruiken, moet dat maar kunnen.
En nu gebruiken voetbalclubs dergelijke bewoordingen helemaal niet meer?
Daarnaast is het dan meestal schelden tegen de tegenpartij, en niet onderling zoals in dit geval.
  zondag 25 april 2004 @ 18:34:37 #72
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18676144
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En nu gebruiken voetbalclubs dergelijke bewoordingen helemaal niet meer?
Daarnaast is het dan meestal schelden tegen de tegenpartij, en niet onderling zoals in dit geval.
Het gaat erom dat die wethouder, een voorbeeldfunctie, aangeeft dat het 'moet kunnen'.

Zo kun je als persoon het stelen van een brood goedkeuren, of het gebruik van harddrugs wel okee vinden. Niets mis mee. Het wordt anders als een politicus dat doet omdat hij een functie heeft in de overheid. En de overheid moet toezien dat er volgens de wet (en algemene normen waarden) wordt geleefd.

Ja, en als Aboutaled -ondermeer verantwoordelijk dat bevolkingsgroepen in Amsterdam in vrede naast elkaar kunnen leven- dit soort bewoordingen doet, ja dan vallen bij mij de tanden spontaan uit mijn bek. Ik kan daar niets aan doen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18676206
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:34 schreef Flumina het volgende:

Zo kun je als persoon het stelen van een brood goedkeuren
Dat heeft een Nederlandse Priester een paar jaar terug nog gedaan
quote:
Niets mis mee. Het wordt anders als een politicus dat doet omdat hij een functie heeft in de overheid. En de overheid moet toezien dat er volgens de wet (en algemene normen waarden) wordt geleefd.
owkee. Dus die wethouder moet eigenlijk de politie op die Marokkanen, voetbalstadions e.d. afsturen?

We gedogen in Nederland immers vanalles. Waarom kan dit onderling gedrag dan niet gedoogd worden? Het is toch niet zo dat veel mensen last hebben van de manier waarop sommige Marokkanen elkaar aanspreken....

[ Bericht 5% gewijzigd door calvobbes op 25-04-2004 18:43:51 ]
  zondag 25 april 2004 @ 18:44:14 #74
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18676328
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:37 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waarom kan dit onderling gedrag dan niet gedoogd worden?
Nou, niet meer calvobbessen als een gozer 'kankerkutmoslim' zegt dan. De PvdA vindt het immers okay.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 18:47:16 #75
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18676380
quote:
We gedogen in Nederland immers vanalles. Waarom kan dit onderling gedrag dan niet gedoogd worden? Het is toch niet zo dat veel mensen last hebben van de manier waarop sommige Marokkanen elkaar aanspreken....
Ik vind gedogen hier okee. De overlast zal ook inderdaad wel meevallen. Maar dat een wethouder van integratie het maar goed vindt, dat kan er bij mij niet in. Ik ga ook niet op straat tegen mijn vrienden (die wat verder weg staan) geitenneuker roepen. Dat is gewoon asociaal gedrag.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18676707
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:44 schreef X-Ray het volgende:

Nou, niet meer calvobbessen als een gozer 'kankerkutmoslim' zegt dan. De PvdA vindt het immers okay.
Deze wethouder vind het niet zo erg als dat soort benamingen onderling tussen Marokkanen wordt gebruikt X-Ray.
Hij vind het niet oke als het gebruik word als scheldwoord tegen anderen.
  zondag 25 april 2004 @ 19:09:13 #77
3542 Gia
User under construction
pi_18676722
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:47 schreef Flumina het volgende:

[..]

Ik vind gedogen hier okee. De overlast zal ook inderdaad wel meevallen. Maar dat een wethouder van integratie het maar goed vindt, dat kan er bij mij niet in. Ik ga ook niet op straat tegen mijn vrienden (die wat verder weg staan) geitenneuker roepen. Dat is gewoon asociaal gedrag.
Hihi. Ben het helemaal met je eens. Stel je voor dat dit onder Nederlandse jongeren, bijvoorbeeld met Lonsdale kleding, vaak voor zou komen en een LPF wethouder zegt dan dat "dat moet kunnen!"
Denk dat het hek van de dam is.

Hé, Geitenneuker!
pi_18676769
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:08 schreef calvobbes het volgende:
Deze wethouder vind het niet zo erg als dat soort benamingen onderling tussen Marokkanen wordt gebruikt X-Ray.
Hij vind het niet oke als het gebruik word als scheldwoord tegen anderen.
Je moet wel een behoorlijke mongool zijn om tegen je vrienden "kankerjood" te zeggen. Daarom is het not done. Dat deze wethouder het goedkeurt getuigt het van dat zijn communicatieve vaardigheden op een vergelijkbaar niveau zitten.
pi_18676779
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:09 schreef Gia het volgende:

Hihi. Ben het helemaal met je eens. Stel je voor dat dit onder Nederlandse jongeren, bijvoorbeeld met Lonsdale kleding, vaak voor zou komen en een LPF wethouder zegt dan dat "dat moet kunnen!"
Denk dat het hek van de dam is.
Of niet.
Dan zullen er veel mensen zijn die het maar aanstellerij vinden om daar moeilijk over te doen...
  zondag 25 april 2004 @ 19:12:55 #80
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18676783
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:08 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Deze wethouder vind het niet zo erg als dat soort benamingen onderling tussen Marokkanen wordt gebruikt X-Ray.
Hij vind het niet oke als het gebruik word als scheldwoord tegen anderen.
En jij denkt serieus dat Marokkanen elkaar onderling aanspreken met 'kankerjood'? . Oh please zeg! Jij kent er echt geen 1 he?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18676825
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:12 schreef DrWolffenstein het volgende:

Je moet wel een behoorlijke mongool zijn om tegen je vrienden "kankerjood" te zeggen. Daarom is het not done.
Ow dus jij vind dat jij in staat moet zijn om voor anderen te bepalen wat normaal is?
Ik vind het ook behoorlijk dom dat mensen zich met carnaval in allerlei vreemde kostuums uitdossen, die mensen vind ik ook geen mongool, en ik meen ook niet te moeten oordelen dat het het "not done" is.
Ieder zijn eigen (vreemde) gewoontes zullen we maar zeggen....
pi_18676851
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:14 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow dus jij vind dat jij in staat moet zijn om voor anderen te bepalen wat normaal is?
Ik vind het ook behoorlijk dom dat mensen zich met carnaval in allerlei vreemde kostuums uitdossen, die mensen vind ik ook geen mongool, en ik meen ook niet te moeten oordelen dat het het "not done" is.
Ieder zijn eigen (vreemde) gewoontes zullen we maar zeggen....
Beste vergelijking van het jaar.
pi_18676855
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:14 schreef calvobbes het volgende:
Ik vind het ook behoorlijk dom dat mensen zich met carnaval in allerlei vreemde kostuums uitdossen, die mensen vind ik ook geen mongool, en ik meen ook niet te moeten oordelen dat het het "not done" is.
Met carnavalskleding beledig je niemand.
pi_18676863
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:12 schreef X-Ray het volgende:

En jij denkt serieus dat Marokkanen elkaar onderling aanspreken met 'kankerjood'? . Oh please zeg! Jij kent er echt geen 1 he?
Jij wel dan?
En als er geen Marokkanen zijn die dat zo doen, wat is het probleem dan?
Aboutaled keurt het alleen maar "goed" als het onderling word gebruikt, en niet als scheldwoord tegen anderen. Dus eigenlijk is er nu volgens jou geen probleem meer X-Ray
pi_18676873
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:16 schreef DrWolffenstein het volgende:

Met carnavalskleding beledig je niemand.
En hoe beledig ik iemand anders als ik kankerjood tegen een vriend van mij zeg?!!?
  zondag 25 april 2004 @ 19:17:56 #86
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18676890
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:12 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En jij denkt serieus dat Marokkanen elkaar onderling aanspreken met 'kankerjood'? . Oh please zeg! Jij kent er echt geen 1 he?
jij kent ze niet allemaal, dus jij kan het niet weten of het wel of niet gebruikt wordt. Aboutaleb heeft het blijkbaar wel ontdekt, want anders zou hij het zeggen. Maar als niemand het gebruikt onder elkaar gebruikt dan nog is de constatering van Aboutaleb fout. Het is wel bijzonder nutteloos, en behoorlijk dom van Aboutaleb, maar feitelijk is er weinig mis mee. Je hebt misschien "fundamentalisten" die denken dat je nu anderen mag verrot schelden, waaronder ook diverse users in dit topic, gezien hun interpretatie hiervan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18676914
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En hoe beledig ik iemand anders als ik kankerjood tegen een vriend van mij zeg?!!?
Ten eerste beledig je het algemeen menselijk IQ en ten tweede kan degene die het hoort er wel aanstoot aan nemen.

Dat we hier serieus zitten te discussieren over het recht om dit tegen je vrienden te zeggen, absurd.
pi_18676947
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:17 schreef calvobbes het volgende:
En hoe beledig ik iemand anders als ik kankerjood tegen een vriend van mij zeg?!!?


Als jij dat als normaal beschouwd in jouw omgeving wens ik je veel geluk in de maatschappij.
pi_18676948
Ik kan trouwens wel raden welke Marokkanen dit doen.
pi_18676952
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:19 schreef Johan_de_With het volgende:

Ten eerste beledig je het algemeen menselijk IQ en ten tweede kan degene die het hoort er wel aanstoot aan nemen.
Oke. Dus voortaan maar alle scheldwoorden gaan verbieden, spreekkoren in voetbalstadions hard aanpakken, politie op straat om vulgaire woorden aan te pakken.
En "Kankah" ook maar uit het haagse woorden boek verbannen!
  zondag 25 april 2004 @ 19:21:22 #91
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18676956
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jij wel dan?
Honderden. Tis vrij lastig in DH te wonen zonder Marokkanen te kennen vrind.
quote:
En als er geen Marokkanen zijn die dat zo doen, wat is het probleem dan?
Aboutaled keurt het alleen maar "goed" als het onderling word gebruikt, en niet als scheldwoord tegen anderen. Dus eigenlijk is er nu volgens jou geen probleem meer X-Ray
Man, het woord kankerjood is een scheldwoord voor alles wat niet islamitisch is.

Ik dacht dat je DAT toch minimaal wel wist.....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18677006
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Oke. Dus voortaan maar alle scheldwoorden gaan verbieden, spreekkoren in voetbalstadions hard aanpakken, politie op straat om vulgaire woorden aan te pakken.
Nee, want niet alle scheldwoorden zijn aanstootgevend. Als ik mijn vrienden met ''lullo'' begroet, dan kan niemand zich beledigd voelen, omdat er geen geloof, geen volk en geen ziekte in voorkomt.

Spreekkoren moeten ueberhaupt worden aangepakt.
pi_18677026
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:21 schreef X-Ray het volgende:

Man, het woord kankerjood is een scheldwoord voor alles wat niet islamitisch is.
Dus dan heeft Aboutales er wel problemen mee dat kankerjood gebruikt word!

Dus wat is jouw probleem nu nog?!?!?!?
pi_18677047
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:23 schreef Johan_de_With het volgende:

Nee, want niet alle scheldwoorden zijn aanstootgevend. Als ik mijn vrienden met ''lullo'' begroet, dan kan niemand zich beledigd voelen, omdat er geen geloof, geen volk en geen ziekte in voorkomt.
Kankah word veel gebruikt in Den Haag. Dat moet dus wel aangepakt worden?
  zondag 25 april 2004 @ 19:28:14 #95
3542 Gia
User under construction
pi_18677088
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En hoe beledig ik iemand anders als ik kankerjood tegen een vriend van mij zeg?!!?
Als die vriend 20 meter verderop staat en je roept: Hé kankerjood!, dan kan er ook nog ergens een Jood lopen die denkt dat je hem uitscheldt.
pi_18677098
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Kankah word veel gebruikt in Den Haag. Dat moet dus wel aangepakt worden?
Ik vind het ook van geen kant klinken en hoogst aanstootgevend, maar kankah op zich is een stuk minder erg dan kankerjood, kankermoslim, kankermarokkaan.
pi_18677127
Men dient de beschaving te bevorderen.
  zondag 25 april 2004 @ 19:34:07 #98
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677208
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Kankah word veel gebruikt in Den Haag. Dat moet dus wel aangepakt worden?
Noem jij eens een paar wijken in Den Haag. Je schijnt het zo goed te kennen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 19:34:56 #99
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677228
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus dan heeft Aboutales er wel problemen mee dat kankerjood gebruikt word!
Nee hoor. Daar vraagt hij begrip voor.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18677268
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:34 schreef X-Ray het volgende:

Nee hoor. Daar vraagt hij begrip voor.
Nee hij heeft begrip voor het onderling gebruikt. Maar dat is er volgens jou niet.

Je hebt jezelf klemgeluld X-Ray. Hier kom je niet meer uit.
pi_18677295
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:34 schreef X-Ray het volgende:

Noem jij eens een paar wijken in Den Haag. Je schijnt het zo goed te kennen.
Ach X-Ray... Jij gaat nu toch niet hypocriet doen alsof het in Den Haag geen veelgebruikt woord is he?

Ik meen me te herinneren dat jij (of 1 van je vele klonen) wel eens een stripje van haagse harry hebt gebruikt in discussie over het gebruik van het woord Kanker....
pi_18677388
Belachelijke uitspraak van Aboutaleb maar wel weer erg uit zijn context gelicht, zoals we dat van de TS gewend zijn. En erg hypocriete verontwaardiging van de TS die dezelfde wethouder eerder consequent een geitenneuker noemde.

Ik vind al die termen nogal stompzinnig, ik vind het ook goed stom van een wethouder om zich daar zo over uit te laten.
  zondag 25 april 2004 @ 19:44:02 #103
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_18677434
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ach X-Ray... Jij gaat nu toch niet hypocriet doen alsof het in Den Haag geen veelgebruikt woord is he?

Ik meen me te herinneren dat jij (of 1 van je vele klonen) wel eens een stripje van haagse harry hebt gebruikt in discussie over het gebruik van het woord Kanker....
In het plat Haags wordt het woord kanker wel gebruikt ja, maar er zijn niet zo heel veel mensen in Den Haag die ook daadwerkelijk het Haags spreken.
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  zondag 25 april 2004 @ 19:46:44 #104
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677502
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:36 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee hij heeft begrip voor het onderling gebruikt. Maar dat is er volgens jou niet.

Je hebt jezelf klemgeluld X-Ray. Hier kom je niet meer uit.
Nee calvje. JIJ hebt jezelf klemgeluld. Het onderling gebruik is er: als beschrijving voor alles wat niet islamitisch is. Daar vraagt je vrind begrip voor...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 19:47:25 #105
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677520
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:42 schreef SCH het volgende:
En erg hypocriete verontwaardiging van de TS die dezelfde wethouder eerder consequent een geitenneuker noemde.
Quote en link graag.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 19:48:05 #106
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677539
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ach X-Ray... Jij gaat nu toch niet hypocriet doen alsof het in Den Haag geen veelgebruikt woord is he?

Ik meen me te herinneren dat jij (of 1 van je vele klonen) wel eens een stripje van haagse harry hebt gebruikt in discussie over het gebruik van het woord Kanker....
Kanker wel ja.
Jood niet.

En wat heeft Den Haag trouwens met Amsterdams PvdA beleid te maken?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18677553
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:47 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Quote en link graag.
  zondag 25 april 2004 @ 19:51:21 #108
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677608
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee Jaapje. Laat maar zien wat je waard bent en grijp je kans om mij voor lul te zetten! Kom op! Doe het! Nu kan het!

Jij hebt het hier gelezen dus is het te bewijzen! Laat zien waar ik Aboutaleb OOIT een geitenneuker heb genoemd!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18677617
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:46 schreef X-Ray het volgende:

Nee calvje. JIJ hebt jezelf klemgeluld. Het onderling gebruik is er: als beschrijving voor alles wat niet islamitisch is. Daar vraagt je vrind begrip voor...
quote:
De lessen maken onderscheid tussen antisemitisme en 'gangbare straattaal van Amsterdamse jongeren'. Als twee Marokkanen elkaar willen begroeten met 'Hé, kankerjood', moet daar volgens Aboutaleb 'ruimte voor zijn'. ,,Ajax-supporters noemen zichzelf bij wijze van geuzennaam ook Joden en daar heeft niemand bezwaar tegen.''
Lees je bronnen eens goed voordat je erover gaat mopperen X-Ray....
pi_18677629
Hallo zeg, betekent dat dan dat je het ontkent??????????????????????
pi_18677638
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:51 schreef X-Ray het volgende:

Jij hebt het hier gelezen dus is het te bewijzen! Laat zien waar ik Aboutaleb OOIT een geitenneuker heb genoemd!
"Consequent" zelfs. .
pi_18677641
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:48 schreef X-Ray het volgende:

En wat heeft Den Haag trouwens met Amsterdams PvdA beleid te maken?
NIet veel. Maar het is wel heel erg hypocriet dat jij als Hagenaar gaat klagen over mensen die het woord kanker zouden gebruiken.
  zondag 25 april 2004 @ 19:52:32 #113
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677643
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:51 schreef calvobbes het volgende:

[..]


[..]

Lees je bronnen eens goed voordat je erover gaat mopperen X-Ray....
Okay kankercalvobbes. Niets aan de hand dus.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18677677
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:52 schreef X-Ray het volgende:

Niets aan de hand dus.
Precies! Storm in een glas water
  zondag 25 april 2004 @ 19:53:54 #115
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677683
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

NIet veel. Maar het is wel heel erg hypocriet dat jij als Hagenaar gaat klagen over mensen die het woord kanker zouden gebruiken.
Met kanker geen probleem.
Maar dan ook niet janken als anderen kankermoslim als groetwoord gaan gebruiken, he kankercalvobbes?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 19:54:49 #116
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677702
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:52 schreef SCH het volgende:
Hallo zeg, betekent dat dan dat je het ontkent??????????????????????
Ja, ik heb Aboutaleb nooit geitenneuker genoemd. Laat maar zien dat ik het wel heb gedaan, anders ben je gewoon een vuile leugenaar. Kom op! Laat zien Jaapje!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18677720
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:52 schreef SCH het volgende:
Hallo zeg, betekent dat dan dat je het ontkent??????????????????????
Zou je denken ?
pi_18677760
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:53 schreef X-Ray het volgende:

Maar dan ook niet janken als anderen kankermoslim als groetwoord gaan gebruiken
Je blijft in rondjes gaan X-Ray. Die vraag heb je net ook al gesteld, en daar heb ik net ook al antwoord op gegeven.
quote:
he kankercalvobbes?
Voor iemand die er moeite mee heeft dat Marokkanen elkaar met kankerjoden aanspreken, doe jij er anders niet echt moeilijk over om anderen ook zo aan te spreken. Maar ach... Van jou kun je ook niet echt volwassen gedrag verwachten he....
pi_18677768
quote:
Robert_Jensen - zaterdag 14 februari 2004 @ 16:53


Ahmend Aboutaleb is een stomme geitenneuker. Je spoort niet als je denkt dat je de intregatie bevordert door te blèren dat jouw dochter niet met een niet-moslim thuis mag komen.
pi_18677774
Van mij mogen mensen elkaar begroeten met 'kankerjood', als dat hun wens is. Alleen het vergoelijken daarvan door deze politicus is natuurlijk absurd. Het is een asociale, ongewenste uiting die het antisemitisme wel lekker in de kaart speelt.
  zondag 25 april 2004 @ 20:00:13 #121
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677830
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:57 schreef SCH het volgende:

[..]

En nu de zin ervoor graag. Waar dat een reactie op was. We gaan toch geen dingen uit de context trekken he Jaapje?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 20:01:05 #122
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677847
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:57 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Maar ach... Van jou kun je ook niet echt volwassen gedrag verwachten he....
Ik ben toch al bijna 30 en vader hoor.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18677883
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:00 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En nu de zin ervoor graag. Waar dat een reactie op was. We gaan toch geen dingen uit de context trekken he Jaapje?
Jij zegt: "ik heb Aboutaleb nooit een geitenneuker genoemd" - ga je nou ook nog ontkennen dat je liegt?

Beetje jammer, maar niet verrassend.
pi_18677888
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Consequent.
pi_18677916
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:01 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik ben toch al bijna 30 en vader hoor.
Hoe gaat je kind heten ?
pi_18677925
dus kankerjood mag.
Dan mag kankermoslim ook.
Dan mag teringmarokkaan ook.
enz,
of is deze ABOUTALEB dan niet thuis.
pi_18677946
Wel jammer dat ze niet ''kankerzionist'' zeggen, dat zou het goedpraten een stuk makkelijker hebben gemaakt.

Ik wacht op het voorstel om deze knulletjes voor te lichten dat Marokkanen ook kanker hebben, om het te doen ophouden.
pi_18677950
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:04 schreef gtotep het volgende:

dus kankerjood mag.
Dan mag kankermoslim ook.
Dan mag teringmarokkaan ook.
enz,
of is deze ABOUTALEB dan niet thuis.
kankerwethouder
pi_18677967
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:04 schreef gtotep het volgende:
dus kankerjood mag.
Dan mag kankermoslim ook.
Dan mag teringmarokkaan ook.
enz,
of is deze ABOUTALEB dan niet thuis.
Hij zegt niet dat het mag omdat het maar mag, maar omdat het, volgens hem, gebruikelijke taal is om elkaar te begroeten. Dus hij vindt het niet erg dat jongeren van Marokkaanse afkomst elkaar, dus niet anderen, begroeten met 'kankerjood'. Dat is dus wat anders dan iedere moslim maar uitschelden voor 'kankermoslim'.
  zondag 25 april 2004 @ 20:06:40 #130
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18677982
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij zegt: "ik heb Aboutaleb nooit een geitenneuker genoemd" - ga je nou ook nog ontkennen dat je liegt?

Beetje jammer, maar niet verrassend.
Je hebt gelijk, ik heb dat blijkbaar wel eens gedaan. Maar plaats nu eens de quote waar dat een reactie op was. Dat laat gelijk de context zien: namelijk die waarin geitenneuker Aboutaled zegt dat hij het okay vindt dat een moslim boos wordt als zijn kind met een niet-moslim thuiskomt en dat de integratie positief beinvloed.

Maar hey, jij kan het toch niet erg vinden dat hij geitenneuker genoemd wordt? Als kankerjood ook mag immers he jaap?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18677992
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:04 schreef gtotep het volgende:
dus kankerjood mag.
Dan mag kankermoslim ook.
Dan mag teringmarokkaan ook.
enz,
of is deze ABOUTALEB dan niet thuis.
Je snapt het niet helemaal geloof ik, sommige marokkaanse jongeren noemen elkaar kankerjood. Nou weet ik niet hoe vaak jij je vrienden kankermoslim of teringmarokkaan noemt. Maar het staat je vrij om het te doen.
  zondag 25 april 2004 @ 20:07:13 #132
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18678004
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:06 schreef Monidique het volgende:

[..]
. Dat is dus wat anders dan iedere moslim maar uitschelden voor 'kankermoslim'.
Ja, kankerjood is heel wat anders ja. Totaal.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 20:08:06 #133
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18678025
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Je snapt het niet helemaal geloof ik, sommige marokkaanse jongeren noemen elkaar kankerjood. Nou weet ik niet hoe vaak jij je vrienden kankermoslim of teringmarokkaan noemt. Maar het staat je vrij om het te doen.
Jij kent geen enkele Marokkaan he? Nul toch?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18678030
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:07 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, dat is heel wat anders ja. Totaal.
Ja, dat is inderdaad totaal wat anders. Iemand uitschelden voor 'kankerjood' is wat anders dan je vrienden begroeten met 'kankerjood'.
pi_18678049
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:06 schreef X-Ray het volgende:
Maar hey, jij kan het toch niet erg vinden dat hij geitenneuker genoemd wordt? Als kankerjood ook mag immers he jaap?
Niet zo er om heen lullen. Je topic komt in een heel hypocriet daglicht te staan.

Ik vind beide termen stompzinnig en idioot. Ze zeggen mij meestal wel iets over degene die ze gebruikt. Ik vind hem dom van Aboutaleb om er dit soort dingen over te zeggen. Ik vond de opmerking waar jij op reageerde dom, ik vond jouw benaming van Aboutaleb dom en ik vind het veelzeggend dat je het gaat ontkennen. Gellukkig kon ik het nu een keertje binnen tien minuten terug vinden.
pi_18678070
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:08 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Jij kent geen enkele Marokkaan he? Nul toch?
Een paar collega''s van me zijn Marokkaan, maar in hoeverre is dat relevant ? Jij denkt dat Aboutaled het goedkeurt dat marokkanen joden kankerjoden noemen, terwijl dat nergens staat.
pi_18678071
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:07 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, kankerjood is heel wat anders ja. Totaal.
Dat is ironisch bedoeld, mag ik hopen?
  zondag 25 april 2004 @ 20:12:15 #138
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18678119
Maar ik weet het allemaal goedgemaakt. Vanaf morgen roepen we tegen vrienden, kennissen, collega's allerlei koosnaampjes, zoals geitenneuker, bosaap, pinda of gewoon kut-mohammedaan. Liefst in een omgeving waar de allochtone medemens aanwezig is. Kijken hoe lang we dit experiment kunnen volhouden (voordat je het ziekenhuis in wordt geslagen).
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18678146
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:12 schreef Flumina het volgende:
Maar ik weet het allemaal goedgemaakt. Vanaf morgen roepen we tegen vrienden, kennissen, collega's allerlei koosnaampjes, zoals geitenneuker, bosaap, pinda of gewoon kut-mohammedaan. Liefst in een omgeving waar de allochtone medemens aanwezig is. Kijken hoe lang we dit experiment kunnen volhouden (voordat je het ziekenhuis in wordt geslagen).
Daadkracht, normen en waarden.
pi_18678153
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:01 schreef X-Ray het volgende:

Ik ben toch al bijna 30
Theoretisch misschien, in de praktijk niet....
pi_18678162
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:13 schreef calvobbes het volgende:

Theoretisch misschien, in de praktijk niet....
.
pi_18678184
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:12 schreef Flumina het volgende:
Maar ik weet het allemaal goedgemaakt. Vanaf morgen roepen we tegen vrienden, kennissen, collega's allerlei koosnaampjes, zoals geitenneuker, bosaap, pinda of gewoon kut-mohammedaan. Liefst in een omgeving waar de allochtone medemens aanwezig is. Kijken hoe lang we dit experiment kunnen volhouden (voordat je het ziekenhuis in wordt geslagen).
Sja, als jij jezelf op gelijke hoogte wil plaatsen met een stel marokkaanse hangjongeren moet je dat vooral doen.
  zondag 25 april 2004 @ 20:16:58 #143
6536 dwerg
chagrijn
pi_18678235
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:09 schreef gelly het volgende:
Jij denkt dat Aboutaled het goedkeurt dat marokkanen joden kankerjoden noemen, terwijl dat nergens staat.
Hij keurt het ook niet af. Hij heeft er begrip voor. En dat is vrij dom, hoe je het ook wendt of keert.
I intend to live forever, or die trying.
pi_18678238
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:15 schreef gelly het volgende:

hangjongeren
Stigmatisering! !

Misschien betreft het wel hardwerkende exemplaren!
pi_18678288
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:16 schreef dwerg het volgende:
Hij keurt het ook niet af. Hij heeft er begrip voor. En dat is vrij dom, hoe je het ook wendt of keert.
Het gaat niet over joden. Het gaat over jongeren die elkaar begroeten met 'kankerjood'. Ja, het is absurd om je vrienden zo te begroeten, maar het wordt niet gebruikt om te schelden in dit geval, hoewel het volgens mij wel wat zegt over het denkkader van deze jongeren.
pi_18678301
Ik begrijp niet waarom Aboutaleb zoiets zegt - dat krampachtige goedpraten van dit soort flauwekul. Misschien bedoelt ie er van alles mee maar dan nog is het gewoon een domme uitspraak.

Dat soort termen goedpraten is stompzinnig, het stoort me sowieso al dat het taalgebruik zo verruwd is. Taal die ik eerst alleen maar op de tribune hoorde, is nu in het politiek debat al bijna gemeengoed. In mijn beleving hoe je niemand voor iets uit te maken met het voorvoegsel kanker of het achtervoegsel mongool of iets in die geest.
pi_18678324
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:16 schreef dwerg het volgende:

[..]

Hij keurt het ook niet af. Hij heeft er begrip voor. En dat is vrij dom, hoe je het ook wendt of keert.
Laten we nou eens kijken wat de beste man daadwerkelijk heeft gezegd :
quote:
Volgens de Amsterdamse PvdA-wethouder van integratie, Ahmed Aboutaleb, moet er in de straattaal in de hoofdstad 'ruimte zijn' voor jonge Marokkanen die elkaar willen begroeten met ''Hé, kankerjood''. Ajax-supporters noemen zichzelf bij wijze van geuzennaam ook Joden, aldus de wethouder ''en daar heeft niemand bezwaar tegen.'' Zo moet duidelijk worden wat het verschil is tussen antisemitisme en 'gangbare' straattaal van Amsterdamse jongeren.
Waarom leest iedereen hier tussen de regels door ? Natuurlijk had ie beter kunnen zeggen dat het Joden geroep van voetbalsupporters net zo af te keuren is als van marokkaanse jongens onderling. Hij stelt echter dat het 1 wel toegestaan is, en dus mag het andere ook. Daar heeft ie wel een punt vind ik.
pi_18678337
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:17 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Stigmatisering! !

Misschien betreft het wel hardwerkende exemplaren!
Dat lijkt me stug.
  zondag 25 april 2004 @ 20:23:09 #149
6536 dwerg
chagrijn
pi_18678374
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:21 schreef gelly het volgende:
Hij stelt echter dat het 1 wel toegestaan is, en dus mag het andere ook. Daar heeft ie wel een punt vind ik.
Het is allebei niet goed te praten. Dus hou op met dat 'ja maar zij doen het ook' als argument.
I intend to live forever, or die trying.
pi_18678395
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:21 schreef gelly het volgende:
Waarom leest iedereen hier tussen de regels door ? Natuurlijk had ie beter kunnen zeggen dat het Joden geroep van voetbalsupporters net zo af te keuren is als van marokkaanse jongens onderling. Hij stelt echter dat het 1 wel toegestaan is, en dus mag het andere ook. Daar heeft ie wel een punt vind ik.
Toch had ik het slimmer gevonden als hij alles afkeurde. Waarom moet hij het voor dat taalgebruik opnemen? Ik vind het krampachtig en dom. Ik zou zelf zeggen dat ik het ontzettende domme termen vind - en misschien zou ik er wel niks over zeggen. Maar om het nou goed te praten en halfslachtig te gaan verdedigen, beetje raar.
  zondag 25 april 2004 @ 20:24:14 #151
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18678404
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet zo er om heen lullen. Je topic komt in een heel hypocriet daglicht te staan.

Ik vind beide termen stompzinnig en idioot. Ze zeggen mij meestal wel iets over degene die ze gebruikt. Ik vind hem dom van Aboutaleb om er dit soort dingen over te zeggen. Ik vond de opmerking waar jij op reageerde dom, ik vond jouw benaming van Aboutaleb dom en ik vind het veelzeggend dat je het gaat ontkennen. Gellukkig kon ik het nu een keertje binnen tien minuten terug vinden.
Hallo jaapje! Ik heb je gelijk gegeven! Je gejank is misplaatst! Ik heb dat idd gezegd, ook al was ik het vergeten, maar het was in reactie op. En dat weet je best en je laat het wijselijk weg.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18678405
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:23 schreef dwerg het volgende:

[..]

Het is allebei niet goed te praten. Dus hou op met dat 'ja maar zij doen het ook' als argument.
Het is ook beide niet goed te praten, maar daarom heeft ie nog wel een punt.
pi_18678436
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:24 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hallo jaapje! Ik heb je gelijk gegeven! Je gejank is misplaatst! Ik heb dat idd gezegd, ook al was ik het vergeten, maar het was in reactie op. En dat weet je best en je laat het wijselijk weg.
Het is altijd in reactie op, en ik jank niet. Ik geef je even wat inzicht in je eigen gedrag, gratis en voor niks. Verder heb ik jou weer gelijk gegeven over de domme opmerkingen van Aboutaleb.

Zijn we nou vriendjes
Zal wel niet he
  zondag 25 april 2004 @ 20:25:44 #154
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18678443
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:13 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Theoretisch misschien, in de praktijk niet....
Andersom juist oh gij eenzame. In de praktijk wel, in theorie misschien niet.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 20:26:57 #155
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18678481
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:25 schreef SCH het volgende:

Zijn we nou vriendjes
Zal wel niet he
Neuh, ik heb een bloedhekel aan mensen die denken zoals jij. Zal je mij niet horen ontkennen hoor.
Vriendjes allerminst, maar dat neemt niet weg dat je gelijk had wat die opmerking betreft. Plaats je nu ook de opmerking daarvoor of moet ik dat zelf doen?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 20:28:10 #156
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18678515
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:23 schreef dwerg het volgende:

[..]

Het is allebei niet goed te praten. Dus hou op met dat 'ja maar zij doen het ook' als argument.
Hallo, dat is zijn ENIGE argument altijd. De hooligans komen ongetwijfeld zometeen weer ter sprake.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_18678535
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:26 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Neuh, ik heb een bloedhekel aan mensen die denken zoals jij. Zal je mij niet horen ontkennen hoor.
Vriendjes allerminst, maar dat neemt niet weg dat je gelijk had wat die opmerking betreft. Plaats je nu ook de opmerking daarvoor of moet ik dat zelf doen?
Nee, die is niet relevant. Dat was ook een hele domme opmerking maar geeft jou geen reden om zo te reageren - en het ging er om dat je het ontkende.

Bloedhekel Ik ook van jou man
pi_18678554
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:28 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hallo, dat is zijn ENIGE argument altijd. De hooligans komen ongetwijfeld zometeen weer ter sprake.
Die zijn al ter sprake gekomen, en niet eens door mij. Het staat in de OP !
pi_18678573
Er is trouwens wel een verschil tussen 'joden' of 'kankerjoden'.
pi_18678588
Ben benieuwd hoe blij Aboutaled is als ik hem morgen op straat kankermoslim noem.
Ben benieuwd hoe blij Aboutaleb is als ik hem morgen op straat kut marokkaan noem.
beide noemt hij straattaal.
?
?
?
?
?
Als hij mij morgen op straat teringblanke noemt op straat ben ik niet blij en kan hij een enorme mep op z,n bakkes verwachten.
pi_18678612
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:30 schreef gtotep het volgende:
Ben benieuwd hoe blij Aboutaled is als ik hem morgen op straat kankermoslim noem.
Ben benieuwd hoe blij Aboutaleb is als ik hem morgen op straat kut marokkaan noem.
?
?
?
?
?
En nog snap je het niet

Lees de openingspost nou eens goed door.
  zondag 25 april 2004 @ 20:32:36 #162
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18678628
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, die is niet relevant. Dat was ook een hele domme opmerking maar geeft jou geen reden om zo te reageren - en het ging er om dat je het ontkende.

Bloedhekel Ik ook van jou man
Goed. Dus ik moet het maar doen? Zeg me het topic nog eens, Jaap. Kom.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 25 april 2004 @ 20:33:01 #163
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18678636
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:31 schreef gelly het volgende:

[..]

En nog snap je het niet

Lees de openingspost nou eens goed door.
En de rest van de posts
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 25 april 2004 @ 20:34:52 #164
6536 dwerg
chagrijn
pi_18678674
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:29 schreef Monidique het volgende:
Er is trouwens wel een verschil tussen 'joden' of 'kankerjoden'.
Hmja, ik zie de Ajax-supporters nog niet enthousiast 'kankerjoden' naar elkaar roepen bij wijze van begroeting.

Het Ajax-bestuur is overigens ook doodmoe van het 'joden'-geroep en het eeuwige geshow met die Israelische vlaggen in stadions door het hele land. Een jaar geleden kwam het tot een verbod op het gebruik van Israelische (en Palestijnse) vlaggen bij de wedstrijd Ajax-Feyenoord. Dat was echter een eenmalige actie.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 25 april 2004 @ 20:37:10 #165
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18678726
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:19 schreef SCH het volgende:
Ik begrijp niet waarom Aboutaleb zoiets zegt - dat krampachtige goedpraten van dit soort flauwekul. Misschien bedoelt ie er van alles mee maar dan nog is het gewoon een domme uitspraak.

Dat soort termen goedpraten is stompzinnig, het stoort me sowieso al dat het taalgebruik zo verruwd is. Taal die ik eerst alleen maar op de tribune hoorde, is nu in het politiek debat al bijna gemeengoed. In mijn beleving hoe je niemand voor iets uit te maken met het voorvoegsel kanker of het achtervoegsel mongool of iets in die geest.
Volgens mij is Jan Marijnissen met de verloedering van de talige beschaving begonnen en uitgerekend hij laat demo's organisaeren die de uitverkoop van de beschaving betreuren.

Herinner je je Effe dimmen. nog?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18678789
[quote]Op zondag 25 april 2004 20:31 schreef gelly het volgende:

[..]

En nog snap je het niet

Lees de openingspost nou eens goed door.
[/quote

Waarom zou ik mij als marokkaan door hem laten uitschelden, of op een belachelijke manier laten begroeten.
pi_18678871
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:37 schreef sjun het volgende:

Volgens mij is Jan Marijnissen met de verloedering van de talige beschaving begonnen en uitgerekend hij laat demo's organisaeren die de uitverkoop van de beschaving betreuren.

Herinner je je Effe dimmen. nog?
Ziet u wel! De taalverloedering kwam van links! .
pi_18678874
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:40 schreef gtotep het volgende:
[quote]Op zondag 25 april 2004 20:31 schreef gelly het volgende:

[..]

En nog snap je het niet

Lees de openingspost nou eens goed door.
[/quote

Waarom zou ik mij als marokkaan door hem laten uitschelden, of op een belachelijke manier laten begroeten.
pi_18679034
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:37 schreef sjun het volgende:

[..]

Volgens mij is Jan Marijnissen met de verloedering van de talige beschaving begonnen en uitgerekend hij laat demo's organisaeren die de uitverkoop van de beschaving betreuren.

Herinner je je Effe dimmen. nog?
Ik zie het verband met kankerjoden en geitenneukers niet sjun.
  zondag 25 april 2004 @ 20:51:54 #170
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18679183
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie het verband met kankerjoden en geitenneukers niet sjun.
Ik reageerde op jouw verzuchting aangaande de verloedering van het politieke taalgebruik
Ene Rob Oudkerk liet zich overigens al eens de term kutmarokkanen ontglippen,... zo komen we zelfs al dicht bij een link die Jan Marijnissen in beeld brengt als verloederingsfactor bij maatschappelijk taalgebruik.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18679288
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:51 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik reageerde op jouw verzuchting aangaande de verloedering van het politieke taalgebruik
Ene Rob Oudkerk liet zich overigens al eens de term kutmarokkanen ontglippen,... zo komen we zelfs al dicht bij een link die Jan Marijnissen in beeld brengt als verloederingsfactor bij maatschappelijk taalgebruik.
Het was een serieuze opmerking van mij/. Ik vind het triest dat dit soort grove termen zo vaak gebruikt worden. Jouw link naar Marijnissen komt niet anders voort dan uit jouw obsessie. Er is een groot verschil tussen mensen zo benoemen of een beleid kritisch bejegenen.
  zondag 25 april 2004 @ 21:06:53 #172
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18679633
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het was een serieuze opmerking van mij/. Ik vind het triest dat dit soort grove termen zo vaak gebruikt worden. Jouw link naar Marijnissen komt niet anders voort dan uit jouw obsessie. Er is een groot verschil tussen mensen zo benoemen of een beleid kritisch bejegenen.
Zoals je in de door jou geopende literatuurdraad in POL al hebt kunnen lezen in het stuk Realisme als Retoriek over het boek Voorbij de onschuld. Het debat over de multiculturele samenleving van Baukje Prins ben je door middel van benoeming, toonzetting en woordkeuze al bezig de werkelijkheid vorm te geven.

In dat licht mag duidelijk zijn dat er van Jan Marijnissen geen beschavend offensief is uitgegaan:
Sociale verhoudingen worden mede bepaald door de manier waarop wij over die verhoudingen spreken, waarop wij ze interpreteren en betekenis geven. Elk spreken over de sociale werkelijkheid maakt tegelijkertijd ook deel uit van die werkelijkheid.

Door over iets te spreken verkrijgt een fenomeen een legitieme plaats in de symbolische ordening van onze wereld. Zolang iets geen naam heeft, is het zonder betekenis, is het niet eens 'iets' - bestaat het voor ons niet. Bovendien heeft de taal die we leren spreken een geschiedenis waar we als individuele taalgebruiker niet omheen kunnen. We worden ermee opgezadeld. Met elk woord dat we uitspreken boren we een laag aan betekenissen aan. Of we willen of niet, of we er nu wel of geen weet van hebben, die betekenislagen spelen een rol in het effect dat onze woorden hebben op anderen. Taal is dus niet slechts een medium met behulp waarvan we spreken over de wereld buiten ons, taal is tegelijk een vorm van handelen die de wereld (mede) vorm geeft, construeert.


Jan mag dus best eens iets aan zijn woordenschat en de wijze waarop hij zich verstaanbaar maakt gaan doen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18679672
Je bent wel hardnekkig zeg. Het is allemaal waar wat je zegt maar het staat in geen verhouding tot kankerjoden of geitenneukers, dat zal je Jan niet horen zeggen en je kunt ook geen verband leggen tussen zijn taalgebruik en dit soort termen, dunkt me.
  zondag 25 april 2004 @ 21:12:12 #174
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18679766
quote:
Op zondag 25 april 2004 21:08 schreef SCH het volgende:
Je bent wel hardnekkig zeg. Het is allemaal waar wat je zegt maar het staat in geen verhouding tot kankerjoden of geitenneukers, dat zal je Jan niet horen zeggen en je kunt ook geen verband leggen tussen zijn taalgebruik en dit soort termen, dunkt me.
De door jou benoemde eigenschap delen we vast ..

Ik heb aangegeven dat het begin van de verloedering voor mij door Jan alspoliticus en maatschapelijk rolmodel is ingeluid. Ik beschouw hem geenszins als zondebok voor de huidige staat van ons maatschappelijke taalgebruik.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 25 april 2004 @ 21:36:45 #175
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_18680498
Dit valt absoluut niet te rechtvaardigen. Allereerst vind ik het woord "kanker" erg onprettig klinken als verwensing. Daarnaast vind ik het misselijkmakend dat je iemand gewoon voor "kankerjood" mag uitmaken puur vanwege zijn afkomst. Deze Aboutaleb en de gehele PvdA vallen weereens flink door de mand!
  zondag 25 april 2004 @ 21:40:33 #176
92803 Bela
homo ludens
pi_18680617
quote:
Op zondag 25 april 2004 21:36 schreef Goodluck het volgende:
Dit valt absoluut niet te rechtvaardigen. Allereerst vind ik het woord "kanker" erg onprettig klinken als verwensing. Daarnaast vind ik het misselijkmakend dat je iemand gewoon voor "kankerjood" mag uitmaken puur vanwege zijn afkomst. Deze Aboutaleb en de gehele PvdA vallen weereens flink door de mand!
Nee, nee, Marocjes noemen elkaar kankerjood bij wijze van koosnaampje
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18680799
Kunnen ze elkaar niet gewoon k-marokkaan noemen, bij wijze van zelfspot ? Misschien moeten ze wat meer Joodse humor leren kennen.
pi_18680834
quote:
Op zondag 25 april 2004 21:36 schreef Goodluck het volgende:
Dit valt absoluut niet te rechtvaardigen. Allereerst vind ik het woord "kanker" erg onprettig klinken als verwensing. Daarnaast vind ik het misselijkmakend dat je iemand gewoon voor "kankerjood" mag uitmaken puur vanwege zijn afkomst. Deze Aboutaleb en de gehele PvdA vallen weereens flink door de mand!
Duidelijk gevalletje van het topic niet lezen maar meteen reageren.

En wat word ik moe van dat stereotype gedrag door meteen de gehele PvdA hier weer op aan te spreken.
  zondag 25 april 2004 @ 21:55:08 #179
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_18681029
quote:
Op zondag 25 april 2004 21:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Duidelijk gevalletje van het topic niet lezen maar meteen reageren.

En wat word ik moe van dat stereotype gedrag door meteen de gehele PvdA hier weer op aan te spreken.
Leg mij dan eens uit waarom ik er zover naast zit ?
  zondag 25 april 2004 @ 22:06:45 #180
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18681306
quote:
Op zondag 25 april 2004 21:55 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit waarom ik er zover naast zit ?
Aboutaleb vind dat vrienden onder elkaar best woorden als kankerjood mogen gebruiken. Hij zegt dat er een duidelijk verschil zit tussen de spreektaal onderling en echt antisemitisme. Het gaat niet over een scheldwoord wat volgens hem normaal zou (moeten) zijn.

Overigens vind ik het dom, vooral omdat je kon wachten op de reacties zoals die in dit topic zijn te lezen. Het was erg onnodig van Aboutaleb. De volgende beter op zijn woorden letten dus. Het is eigenlijk helemaal niet nieuwswaardig.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 25 april 2004 @ 22:10:50 #181
92803 Bela
homo ludens
pi_18681402
quote:
Op zondag 25 april 2004 22:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Aboutaleb vind dat vrienden onder elkaar best woorden als kankerjood mogen gebruiken. Hij zegt dat er een duidelijk verschil zit tussen de spreektaal onderling en echt antisemitisme. Het gaat niet over een scheldwoord wat volgens hem normaal zou (moeten) zijn.

Overigens vind ik het dom, vooral omdat je kon wachten op de reacties zoals die in dit topic zijn te lezen. Het was erg onnodig van Aboutaleb. De volgende beter op zijn woorden letten dus. Het is eigenlijk helemaal niet nieuwswaardig.
De nieuwswaarde zit hem erin dat al te ijverige goedpraterij en bemoeienis leidt tot kritische vraagstelling en onnodige media-aandacht. Kennelijk beseft Aboutaleb dat nog onvoldoende.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  zondag 25 april 2004 @ 22:19:32 #182
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_18681599
quote:
Op zondag 25 april 2004 22:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Aboutaleb vind dat vrienden onder elkaar best woorden als kankerjood mogen gebruiken. Hij zegt dat er een duidelijk verschil zit tussen de spreektaal onderling en echt antisemitisme. Het gaat niet over een scheldwoord wat volgens hem normaal zou (moeten) zijn.
Gelul!
Spreektaal of geen spreektgaal, het blijft ontoelaatbare woordspraak die zeker door een politicus absoluut niet vergoeilijkt mag worden.
quote:
Overigens vind ik het dom, vooral omdat je kon wachten op de reacties zoals die in dit topic zijn te lezen. Het was erg onnodig van Aboutaleb. De volgende beter op zijn woorden letten dus. Het is eigenlijk helemaal niet nieuwswaardig.
Het is 100% nieuwswaardig. De achterbaksheid van de PvdA zit hem altijd in het fenijn: Dit keer vind onze Islamitische wethouder dat joden best beschimpt mogen worden in "spreektaal". Dan komt men weer met een integratieplan dat vrijwel 100% identiek is aan vroeger enz enz.

Kleine, simpele smerigheid waar voor niet-sociaal democraten met een beetje IQ makkelijk doorheen te prikken valt en bovendien een hoop woede oproept.
  zondag 25 april 2004 @ 22:19:44 #183
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_18681609
Ach, je kunt het Aboutaleb niet kwalijk nemen.
Hij is moslim én socialist, dus dan zit het antisemitisme héél diep.
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  zondag 25 april 2004 @ 23:14:58 #184
3542 Gia
User under construction
pi_18683057
Ik wist niet eens dat Marokkanen elkaar kankerjood noemen, tot nu dus.

Als die vent hier geen woorden aan vuil had gemaakt, was er niks aan de hand.
Als ik op straat een Marokkaan een andere Marokkaan kankerjood hoor noemen, vraag ik me af of ie echt Joods is...

Maar nu ik dit weet, wil ik wel zeggen dat ik het een beetje een ongelukkige woordkeuze vind. Waarom noem je je vrienden kankerjood? Toch echt wel omdat je ergens toch wel een beetje een hekel aan Joden hebt. Het heeft een reden waarom ze nou specifiek voor dat woord kiezen.

En om hier als wethouder dan ook nog eens op zo'n manier de aandacht op te vestigen, vraagt gewoon om commentaar, toch?
  zondag 25 april 2004 @ 23:18:35 #185
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18683121
quote:
Op zondag 25 april 2004 22:19 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Gelul!
Spreektaal of geen spreektgaal, het blijft ontoelaatbare woordspraak die zeker door een politicus absoluut niet vergoeilijkt mag worden.
[..]

Het is 100% nieuwswaardig. De achterbaksheid van de PvdA zit hem altijd in het venijn: Dit keer vindt onze Islamitische wethouder dat joden best beschimpt mogen worden in "spreektaal". Dan komt men weer met een integratieplan dat vrijwel 100% identiek is aan vroeger enz enz.

Kleine, simpele smerigheid waar voor niet-sociaal democraten met een beetje IQ makkelijk doorheen te prikken valt en bovendien een hoop woede oproept.
Hoewel ik je klare taal met regelmaat waardeer doe je hier tekort aan de werkelijke situatie.
De situatie:
Marokkanen noemen elkaar bij wijze van koosnaam kankerjood. Het is dus niet het uitschelden van joden dat Aboutaleb vergoeilijkt.

Lees in de bron van het bericht hieronder de toedracht maar even.
quote:
Tweede wereldoorlog / Marokkanen doceren WO II

AMSTERDAM - Studenten van Marokkaanse komaf gaan op Amsterdamse vmbo-scholen lesgeven over de Tweede Wereldoorlog. Aanleiding is dat vorig jaar Marokkaanse jongeren dodenherdenkingen in de hoofdstad verstoorden.


De lessen beginnen de komende weken op vier scholen. Na succes krijgen meer scholen de gastdocenten. De lessen horen bij het project 'Tweede Wereldoorlog in perspectief', betaald door de gemeente. Verder wordt onder meer een reis voor vmbo'ers georganiseerd naar het voormalige vernietigingskamp Auschwitz in Polen.

Docenten hebben de gemeente gemeld dat zij geen les kunnen geven over de oorlog zonder dat met name Marokkaanse leerlingen hatelijkheden over Joden de klas in slingeren of anderszins de les verstoren. ,,Toen vorig jaar de dodenherdenking werd verstoord gaf dat de doorslag'', zegt de Amsterdamse integratiewethouder Ahmed Aboutaleb. In één Amsterdams stadsdeel voetbalden Marokkanen met een rouwkrans, ergens anders verbrandden zij een vlag die halfstok hing. Zo waren er door heel Amsterdam incidenten, waarbij volgens getuigen steeds Marokkanen waren betrokken.

Volgens Aboutaleb kunnen vooral vmbo-leerlingen en moeilijk lerende kinderen zich de gebeurtenissen tijdens de oorlog slecht voorstellen, net als de 'gevoeligheden' die er nu nog zijn. De lessen gaan over jodenvervolging, over de Marokkanen, Turken en Surinamers die destijds in het verzet zaten én over het huidige conflict tussen Israël en de Palestijnen. Volgens Aboutaleb zijn Marokkanen soms antisemitisch doordat zij of hun ouders zich zo identificeren met de Palestijnen.

De lessen maken onderscheid tussen antisemitisme en 'gangbare straattaal van Amsterdamse jongeren'. Als twee Marokkanen elkaar willen begroeten met 'Hé, kankerjood', moet daar volgens Aboutaleb 'ruimte voor zijn'. ,,Ajax-supporters noemen zichzelf bij wijze van geuzennaam ook Joden en daar heeft niemand bezwaar tegen.''

Niet eerder was er zo veel aandacht voor allochtonen en de oorlog. Het Amsterdams Verzetsmuseum, diverse Marokkaanse organisaties, de stichting Islam en Burgerschap: allemaal besteden ze aandacht aan Marokkaanse soldaten die vochten tijdens de oorlog. Jongeren bezoeken graven van Marokkaanse militairen in Zeeland. En in een Amsterdams stadsdeel waar vorig jaar Marokkaanse jongeren 'Joden, die moeten we doden' riepen, tijdens de twee minuten stilte, zullen jongeren dit keer namen oplezen van gesneuvelde Marokkanen. Multicultureel instituut Forum bracht een boek uit over Turkije, Marokko, Suriname en de Antillen in de oorlog.
bron:Trouw, 24 april 2004, Kustaw Bessems in Nieuws en achtergronden onder de kop: Tweede wereldoorlog / Marokkanen doceren WO II
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 25 april 2004 @ 23:21:32 #186
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18683169
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:14 schreef Gia het volgende:
Ik wist niet eens dat Marokkanen elkaar kankerjood noemen, tot nu dus.

Als die vent hier geen woorden aan vuil had gemaakt, was er niks aan de hand.
Als ik op straat een Marokkaan een andere Marokkaan kankerjood hoor noemen, vraag ik me af of ie echt Joods is...

Maar nu ik dit weet, wil ik wel zeggen dat ik het een beetje een ongelukkige woordkeuze vind. Waarom noem je je vrienden kankerjood? Toch echt wel omdat je ergens toch wel een beetje een hekel aan Joden hebt. Het heeft een reden waarom ze nou specifiek voor dat woord kiezen.

En om hier als wethouder dan ook nog eens op zo'n manier de aandacht op te vestigen, vraagt gewoon om commentaar, toch?
Het geeft voor mij aan dat ook Aboutaleb politiek lemmingengedrag lijkt te vertonen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 25 april 2004 @ 23:37:12 #187
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_18683480
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:18 schreef sjun het volgende:

[..]

Hoewel ik je klare taal met regelmaat waardeer doe je hier tekort aan de werkelijke situatie.
De situatie:
Marokkanen noemen elkaar bij wijze van koosnaam kankerjood. Het is dus niet het uitschelden van joden dat Aboutaleb vergoeilijkt.

Lees in de bron van het bericht hieronder de toedracht maar even.
[..]

bron:Trouw, 24 april 2004, Kustaw Bessems in Nieuws en achtergronden onder de kop: Tweede wereldoorlog / Marokkanen doceren WO II
Oke, maar ik blijf er een hoogst onaangename nasmaak van in mijn mond houden. Zeker omdat ik een aantal Joodse mensen ken die zich enorm gekwetst voelen door dit soort woordkeuze en insinuaties. (wat dat aangaat is het ook een klein beetje persoonlijk)
  zondag 25 april 2004 @ 23:38:01 #188
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_18683497
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:39 schreef X-Ray het volgende:
Volgens de Amsterdamse PvdA-wethouder van integratie, Ahmed Aboutaleb, moet er in de straattaal in de hoofdstad 'ruimte zijn' voor jonge Marokkanen die elkaar willen begroeten met ''Hé, kankerjood''. Ajax-supporters noemen zichzelf bij wijze van geuzennaam ook Joden, aldus de wethouder ''en daar heeft niemand bezwaar tegen.'' Zo moet duidelijk worden wat het verschil is tussen antisemitisme en 'gangbare' straattaal van Amsterdamse jongeren.
Wat me heel erg opvalt in deze hele discussie, en sowieso bij de uitspraken van Dhr. Aboutaleb, is dat er nergens gerept word hoe godvergeten kwetsend dit soort *straattaal* voor kanker en ex-kankerpatienten is, tering komt vrijwel niet meer voor, de Pest ook niet, maar Kanker is volksziekte nummer 1 en geloof me of niet, iemand die dat van dichtbij heeft meegemaakt krijgt een steek door z'n hart, iedere keer als dat woord valt in combi met een niet medisch achtervoegsel.
Ik heb het mezelf afgeleerd toen me dit duidelijk werd gemaakt, en dat notabene een wethouder dit als *straattaal* goed kan keuren geeft eigenlijk aan hoever hij nog van de maatschappij staat.
eerlijk is eerlijk, geschreven als kankuh in de haagse Harrie strips doet het me niet zoveel, maar de opmerking *kankerjood* is zowel voor patienten als ex patienten bijzonder kwetsend.
Maar vreemd genoeg heb ik hier nog niemand iets over horen zeggen, of ik moet eroverheen gelezen hebben?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 25 april 2004 @ 23:38:53 #189
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_18683508
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:37 schreef Goodluck het volgende:

[..]

(wat dat aangaat is het ook een klein beetje persoonlijk)
Eigenlijk had jouw user-ID dus Joodluck moeten zijn
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  zondag 25 april 2004 @ 23:42:12 #190
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_18683571
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:38 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Wat me heel erg opvalt in deze hele discussie, en sowieso bij de uitspraken van Dhr. Aboutaleb, is dat er nergens gerept word hoe godvergeten kwetsend dit soort *straattaal* voor kanker en ex-kankerpatienten is, tering komt vrijwel niet meer voor, de Pest ook niet, maar Kanker is volksziekte nummer 1 en geloof me of niet, iemand die dat van dichtbij heeft meegemaakt krijgt een steek door z'n hart, iedere keer als dat woord valt in combi met een niet medisch achtervoegsel.
Ik heb het mezelf afgeleerd toen me dit duidelijk werd gemaakt, en dat notabene een wethouder dit als *straattaal* goed kan keuren geeft eigenlijk aan hoever hij nog van de maatschappij staat.
eerlijk is eerlijk, geschreven als kankuh in de haagse Harrie strips doet het me niet zoveel, maar de opmerking *kankerjood* is zowel voor patienten als ex patienten bijzonder kwetsend.
Maar vreemd genoeg heb ik hier nog niemand iets over horen zeggen, of ik moet eroverheen gelezen hebben?
Mijn echtgenote heeft kanker (en wordt niet meer beter), maar wij staan boven dit soort onzin.
Wij hebben wel andere dingen aan het hoofd, dus als we ons daarover moeten opwinden, dan blijven we bezig. Bovendien, het tuig dat dit soort taal bezigt geeft dagelijks blijk geen respect te hebben voor alles dat niet tot hun ethnisch-religieuze groep behoort. Zinloos, derhalve...

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr-Mackey op 25-04-2004 23:43:18 (Type-o) ]
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  zondag 25 april 2004 @ 23:45:15 #191
3904 Koos Voos
teringhond
pi_18683627
' ... een wethouder dit als *straattaal* goed kan keuren geeft eigenlijk aan hoever hij nog van de maatschappij staat.' ..

Het zal wel met een sisser aflopen Cohen inmiddels kennende ...
pi_18683639
Die Aboutaleb begrijpt blijkbaar ook de term 'geuzennaam' niet.
  zondag 25 april 2004 @ 23:48:15 #193
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_18683678
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:38 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Eigenlijk had jouw user-ID dus Joodluck moeten zijn
Nee, want ik ben in het geheel niet Joods. Het gaat puur om ervaringen die ik hoor van vrienden en dan wordt het toch wat minder "ver van je bed" allemaal.
  zondag 25 april 2004 @ 23:48:19 #194
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_18683679
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:42 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Mijn echtgenote heeft kanker (en wordt niet meer beter), maar wij staan boven dit soort onzin.
Wij hebben wel andere dingen aan het hoofd, dus als we ons daarover moeten opwinden, dan blijven we bezig. Bovendien, het tuig dat dit soort taal bezigt geeft dagelijks blijk geen respect te hebben voor alles dat niet tot hun ethnisch-religieuze groep behoort. Zinloos, derhalve...
1) ik wens jullie sterkte!
2) ik vind het knap dat jullie erboven staan, mijn reaktie kwam mede voort uit 't feit dat ik van dichtbij mensen ken die ook kanker hebben en op die manier komt het bijzonder kwetsend over.
3) ik vond (en vind het nog steeds) vreemd dat dit niet eerder gezegd is na zo'n lijst van reakties.
maar goed, terug relativerend snap ik ook wel dat je moet inzien wie wat zegt, maar een wethouder....*zucht*
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_18683684
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:45 schreef DennisMoore het volgende:
Die Aboutaleb begrijpt blijkbaar ook de term 'geuzennaam' niet.
Nee, anders had hij geweten dat een geuzennaam voornamelijk betrekking heeft tot een bevolkingsgroep, bijvoorbeeld de echte "geuzen" die spanjaarden het leven zuur maakten en ook het begrip "kutmarokkaan" valt daaronder. Elkaar voor de lol "kankerjood" noemen heeft totaal niets te maken met de eerder genoemde voorbeelden.
pi_18683736
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:48 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, anders had hij geweten dat een geuzennaam voornamelijk betrekking heeft tot een bevolkingsgroep, bijvoorbeeld de echte "geuzen" die spanjaarden het leven zuur maakten en ook het begrip "kutmarokkaan" valt daaronder. Elkaar voor de lol "kankerjood" noemen heeft totaal niets te maken met de eerder genoemde voorbeelden.
Waarom is 'kankerjood' geen geuzennaam? Jij vindt misschien dat het niet zo is, maar als zij dat wel zo vinden, ja, dna is het zo.
  zondag 25 april 2004 @ 23:51:34 #197
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18683752
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:45 schreef DennisMoore het volgende:
Die Aboutaleb begrijpt blijkbaar ook de term 'geuzennaam' niet.
Over zo'n twee jaar krijgt de term aardverschuiving voor Aboutaleb vast nog een hele andere lading.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 25 april 2004 @ 23:55:32 #198
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_18683831
@YuckFou
1) Dank je!
2) Kan mij dat van die mensen wel voorstellen, maar kunnen relativeren is héél belangrijk in zo'n situatie.
Mijn vrouw en ik hebben nogal zwarte humor, dus dat scheelt!
3) Helemaal mee eens. Het tekent het morele verval, zullen we maar zeggen.
Relativerend: de uitspraak is van een socialistische moslim, dus niet erg onverwacht.
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_18683863
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom is 'kankerjood' geen geuzennaam? Jij vindt misschien dat het niet zo is, maar als zij dat wel zo vinden, ja, dna is het zo.
Omdat je niet een belediging die voor anderen bedoeld is, als geuzennaam kunt gebruiken. Anders heette het ook niet geuzennaam, maar Spanjolennaam.
pi_18683893
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Omdat je niet een belediging die voor anderen bedoeld is, als geuzennaam kunt gebruiken. Anders heette het ook niet geuzennaam, maar Spanjolennaam.
Ja, je hebt gelijk. Mijn fout.
pi_18683901
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:50 schreef Monidique het volgende:

Waarom is 'kankerjood' geen geuzennaam?
geu·zen·naam (de ~ (m.))
1 zelfgekozen erenaam die oorspronkelijk als scheld- of spotnaam werd gebruikt
quote:
Jij vindt misschien dat het niet zo is, maar als zij dat wel zo vinden, ja, dna is het zo.
Doorgeschoten relativisme vervalt in nihilisme.
  zondag 25 april 2004 @ 23:58:58 #202
3904 Koos Voos
teringhond
pi_18683909
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom is 'kankerjood' geen geuzennaam? Jij vindt misschien dat het niet zo is, maar als zij dat wel zo vinden, ja, dna is het zo.
Ik vind bijvoorbeeld ' KankerPvdA'er' ook een geuzennaam... Kok zou er trots op zijn.

(misselijk poging om wat krom is recht te praten Kozz)
  maandag 26 april 2004 @ 00:00:21 #203
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_18683937
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:55 schreef Mr-Mackey het volgende:
Relativerend: de uitspraak is van een socialistische moslim, dus niet erg onverwacht.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 26 april 2004 @ 00:02:05 #204
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18683967
quote:
Op zondag 25 april 2004 23:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom is 'kankerjood' geen geuzennaam? Jij vindt misschien dat het niet zo is, maar als zij dat wel zo vinden, ja, dna is het zo.
Volgens een soortgelijke redenatie vinden sommigen het voetballen met herdenkingkransen ook een 'geuzen'streek...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18684013
quote:
Op maandag 26 april 2004 00:02 schreef sjun het volgende:

[..]

Volgens een soortgelijke redenatie vinden sommigen het voetballen met herdenkingkransen ook een 'geuzen'streek...
Iets zelf vinden of iets doen, lijkt mij sowieso al wat anders.
  maandag 26 april 2004 @ 01:31:15 #206
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18685233
quote:
Op maandag 26 april 2004 00:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Iets zelf vinden of iets doen, lijkt mij sowieso al wat anders.
Je was niet bekend met de uitdrukking: jodenstreek?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18685312
Als iemand mij kankerboer wil noemen dan doet 'ie dat toch? Kan mij het schelen. De echte boeren hoeven daar geen last van te hebben.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 26 april 2004 @ 05:03:23 #208
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18686546
quote:
Op maandag 26 april 2004 01:38 schreef RichardQuest het volgende:
Als iemand mij kankerboer wil noemen dan doet 'ie dat toch? Kan mij het schelen. De echte boeren hoeven daar geen last van te hebben.
Die noemen zich tegenwoordig toch al agrariër? (Of geldt dat enkel autochtone boeren?)
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 26 april 2004 @ 07:52:23 #209
3542 Gia
User under construction
pi_18686841
Was er een paar jaar geleden niet een heleboel ophef over de uitdrukking: Zo zwart als een Turk?

Gewoon een uitdrukking die gebruikt word als je kinderen smerig thuiskomen van het spelen.
"Ga je wassen, je bent zo zwart als een Turk"
Mijn moeder zei dat vroeger ook altijd.

Maar dat was stigmatiserend en moest uit de Dikke van Dalen!

En kankerjood moet dan wel kunnen?
Daarmee beledig je ook een hele bevolkingsgroep.
  maandag 26 april 2004 @ 08:04:12 #210
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18686904
quote:
Op maandag 26 april 2004 07:52 schreef Gia het volgende:
Was er een paar jaar geleden niet een heleboel ophef over de uitdrukking: Zo zwart als een Turk?

Gewoon een uitdrukking die gebruikt word als je kinderen smerig thuiskomen van het spelen.
"Ga je wassen, je bent zo zwart als een Turk"
Mijn moeder zei dat vroeger ook altijd.

Maar dat was stigmatiserend en moest uit de Dikke van Dalen!

En kankerjood moet dan wel kunnen?
Daarmee beledig je ook een hele bevolkingsgroep.
De aanklacht van een gedetineerde Turk maakte geen kans ondanks de ophef. Zo bestaat de uitdrukking jodenstreek ook nog steeds.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 26 april 2004 @ 08:08:28 #211
92803 Bela
homo ludens
pi_18686919
G*dver sjun, slaap je ook nog wel eens?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  maandag 26 april 2004 @ 08:34:50 #212
3542 Gia
User under construction
pi_18687015
quote:
Op maandag 26 april 2004 08:04 schreef sjun het volgende:

[..]

De aanklacht van een gedetineerde Turk maakte geen kans ondanks de ophef. Zo bestaat de uitdrukking jodenstreek ook nog steeds.
Ik heb dat verder niet gevolgd. Maar ook daar was een hoop gedoe over, destijds.
Als deze wethouder hier niets over gezegd had, had er geen haan naar gekraaid. Zoals ik al eerder zei: Als ik twee Marokkanen elkaar kankerjood hoor noemen, zal ik vreemd opkijken, maar verder mijn schouders ophalen.

Maar, gebeurt dat ook als jonge Nederlanders elkaar geitenneuker of woestijnrat gaan noemen? Of, voor mijn part, achterlijke Marokkaan! Of is dat dan weer discriminerend?
pi_18688028
Ik ben het wel met YuckFou eens dat alleen het misbruiken van het woord kanker al een reden is om je mond hier over te houden, en het al zeker niet goed te gaan praten.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 10:15:47 #214
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18688066
Wat een totale non-discussie. Wat vrienden onder elkaar zeggen is nauwelijks te controleren, maar als dat racistisch en/of anti-semitisch is, dan is het altijd strafbaar. Die wethouder kijkt zeker teveel naar gangstarap op mtv of zo? Straattaal of niet, het valt allemaal onder de Nederlandse wet. Het kan dus niet, maar het valt niet te controleren. Word je er op betrapt, dan dien je er voor gestraft te worden. PvdA begint steeds gekkere sprongen te maken in het knuffelbeleid.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18688143
quote:
Op maandag 26 april 2004 07:52 schreef Gia het volgende:
Was er een paar jaar geleden niet een heleboel ophef over de uitdrukking: Zo zwart als een Turk?

Gewoon een uitdrukking die gebruikt word als je kinderen smerig thuiskomen van het spelen.
"Ga je wassen, je bent zo zwart als een Turk"
Mijn moeder zei dat vroeger ook altijd.

Maar dat was stigmatiserend en moest uit de Dikke van Dalen!

En kankerjood moet dan wel kunnen?
Daarmee beledig je ook een hele bevolkingsgroep.
Ik kan nog wel meer spreekwijzen en spreekwoorden noemen die een racistische lading hebben. Mensen moeten niet zo zeiken.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18688273
Moet ik me dan ook gekwetst voelen door al die kinderen die elkaar op het schoolplein voor homo uitmaken, en dat is echt niet als compliment bedoeld.
pi_18688284
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
Moet ik me dan ook gekwetst voelen door al die kinderen die elkaar op het schoolplein voor homo uitmaken, en dat is echt niet als compliment bedoeld.
Nee
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18688383
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
Moet ik me dan ook gekwetst voelen door al die kinderen die elkaar op het schoolplein voor homo uitmaken, en dat is echt niet als compliment bedoeld.
Als Marokkanen elkaar homo noemen op het schoolplein is dat een soort geuzennaam zeg maar.....
pi_18688480
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:36 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Als Marokkanen elkaar homo noemen op het schoolplein is dat een soort geuzennaam zeg maar.....
Oh tuurlijk, witte kinderen doen dat niet
pi_18688650
Lijkt me niet dat deze man capabel is als wethouder. Stuur hem maar lekker naar Israel en laat hem daar maar wat roepen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18688691
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lijkt me niet dat deze man capabel is als wethouder. Stuur hem maar lekker naar Israel en laat hem daar maar wat roepen.
Is dit een serieus argument van je of wat?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18688725
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Is dit een serieus argument van je of wat?
Ja, als het toch zo'n stoere jongen is....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 10:54:33 #223
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18688726
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Is dit een serieus argument van je of wat?
Is die wethouder serieus te nemen? Je zult maar Joods zijn en in A'dam wonen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18688762
Over een Marokkaan mag je alles zeggen he. Maar verder bedoelen jullie er niks mee natuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 10:57:04 #225
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18688784
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:56 schreef SCH het volgende:
Over een Marokkaan mag je alles zeggen he. Maar verder bedoelen jullie er niks mee natuurlijk.
We hebben het nu over de uitspraak van die malloot.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18688874
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Is die wethouder serieus te nemen? Je zult maar Joods zijn en in A'dam wonen.
Zoals zijn chef. Kijken of die net zo reageert als jullie. Ik betwijfel het.

[ Bericht 0% gewijzigd door RichardQuest op 26-04-2004 11:25:57 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 26 april 2004 @ 11:11:15 #227
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18689090
Puinruimslotje.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 26 april 2004 @ 11:21:28 #228
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18689350
En weer open. Even kijken of er nu weer normaal kan worden gedaan.

Inhoudelijk verder, feedback in het feedbacktopic graag
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 26 april 2004 @ 11:27:19 #229
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18689496
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:21 schreef Sidekick het volgende:
En weer open. Even kijken of er nu weer normaal kan worden gedaan.

Inhoudelijk verder, feedback in het feedbacktopic graag
Topickiller

Ik vind het geen al te slimme uitspraak, maar wat heeft de PvdA hier mee te maken?
Een wethouder spreekt toch niet namens een partij, maar als onderdeel van het dagelijks bestuur van (dus namens) de gemeente.
pi_18689557
Een partij kan een wethouder wel wegsturen toch?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18689608
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een partij kan een wethouder wel wegsturen toch?
Dat moet de raad doen toch?
pi_18689651
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat moet de raad doen toch?
Dat kan, maar volgens mij kan een partij haar wethouders ook terugroepen. Zo ging dat toch in Rotterdam met De Faria of hoe heet dat mens?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 26 april 2004 @ 11:33:02 #233
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18689656
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een partij kan een wethouder wel wegsturen toch?
Dat weet ik eigenlijk niet.. is het niet meer aandringen op ontslag nemen?
De gemeenteraad kan dat in ieder geval wel.
  maandag 26 april 2004 @ 11:33:06 #234
9713 Eightball
In control.
pi_18689657
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:27 schreef kLowJow het volgende:
Een wethouder spreekt toch niet namens een partij
Joh..
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 11:33:16 #235
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18689661
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:27 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Topickiller

Ik vind het geen al te slimme uitspraak, maar wat heeft de PvdA hier mee te maken?
Een wethouder spreekt toch niet namens een partij, maar als onderdeel van het dagelijks bestuur van (dus namens) de gemeente.
De PvdA heeft er invloed op, al was het maar vanwege de rode draad die er doorheen gaat. Anders was die ook geen lid van die partij.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18689670
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat kan, maar volgens mij kan een partij haar wethouders ook terugroepen. Zo ging dat toch in Rotterdam met De Faria of hoe heet dat mens?
Dat is waar ja, dan zal het wel kunnen inderdaad. Maar dat is nu niet aan de orde, lijkt me.
pi_18689680
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een partij kan een wethouder wel wegsturen toch?
Als de partij en de overige wethouders het vertrouwen verliezen moet de wethouder wel ontslag nemen, niet wettelijk maar om praktische redenen. Kijk naar die wedhoudster van veiligheid in Rotterdam.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 26 april 2004 @ 11:34:33 #238
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18689694
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De PvdA heeft er invloed op, al was het maar vanwege de rode draad die er doorheen gaat. Anders was die ook geen lid van die partij.
Onzin. Er zijn zoveel mensen in de politiek die uitspraken doen waar de eigen partij niet achter staat.
pi_18689710
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is waar ja, dan zal het wel kunnen inderdaad. Maar dat is nu niet aan de orde, lijkt me.
Ik ben toch benieuwd hoe de PvdA gaat reageren op deze uitspraken van een van haar wethouders. Zwijgen is instemmen lijkt me.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 11:35:56 #240
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18689730
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:34 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn zoveel mensen in de politiek die uitspraken doen waar de eigen partij niet achter staat.
Nee, want hij werd ook naar voren geschoven door de PvdA.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 26 april 2004 @ 11:36:45 #241
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18689751
quote:
Onzin. Er zijn zoveel mensen in de politiek die uitspraken doen waar de eigen partij niet achter staat.
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, want hij werd ook naar voren geschoven door de PvdA.
  maandag 26 april 2004 @ 11:37:21 #242
92803 Bela
homo ludens
pi_18689770
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een partij kan een wethouder wel wegsturen toch?
Yep. Rob Oudkerk, de voorganger van Ahmed Aboutaleb, weet er alles van.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18689794
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik ben toch benieuwd hoe de PvdA gaat reageren op deze uitspraken van een van haar wethouders. Zwijgen is instemmen lijkt me.
Hij heeft geen dingen gezegd waar een issue van gemaakt kan worden. Dat gebeurt ook niet. Hoogstens een gezellig kopje thee met Cohen
pi_18689811
Oudkerk en De Faria trokken zelf hun conclusie en stapten op, dat is iets anders dan echt weggestuurd worden.
  maandag 26 april 2004 @ 11:39:37 #245
9713 Eightball
In control.
pi_18689814
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ben toch benieuwd hoe de PvdA gaat reageren op deze uitspraken van een van haar wethouders.
Niet. Net als dat gevalletje met gansje Elatik.
quote:
Zwijgen is instemmen lijkt me.
Klopt. Net als dat gevalletje met gansje Elatik.
pi_18689823
Het feit dat er zo respectloos wordt omgegaan met het woord "kanker" - waar een hoop mensen niet om gevraagd hebben - daar snap ik helemaal niets van.
Waar gaan we heen met deze maatschappij, waar zijn de normale normen en waarden gebeleven ????
pi_18689842
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:37 schreef Bela het volgende:

[..]

Yep. Rob Oudkerk, de voorganger van Ahmed Aboutaleb, weet er alles van.
Is niet weggestuurd.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18689843
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:39 schreef SCH het volgende:
Oudkerk en De Faria trokken zelf hun conclusie en stapten op, dat is iets anders dan echt weggestuurd worden.
Hun eigen partij had toch wel het vertrouwen opgezegd? In het geval De Faria?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18689857
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:40 schreef RdenElzen het volgende:
Het feit dat er zo respectloos wordt omgegaan met het woord "kanker" - waar een hoop mensen niet om gevraagd hebben - daar snap ik helemaal niets van.
Waar gaan we heen met deze maatschappij, waar zijn de normale normen en waarden gebeleven ????
Ja, er wordt gevloekt in de maatschappij. Maar is het aan de overheid om dit te verbieden? Lijkt me niet.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18689862
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij heeft geen dingen gezegd waar een issue van gemaakt kan worden. Dat gebeurt ook niet. Hoogstens een gezellig kopje thee met Cohen
Ik vind dat men hier wel een issue van kan maken. Je kan de boel bagatalliseren maar dit lijken me met het oog op 4 en 5 mei geen leuke uitspraken voor Joden om te horen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 26 april 2004 @ 11:41:47 #251
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18689868
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hun eigen partij had toch wel het vertrouwen opgezegd? In het geval De Faria?
Ja
quote:
AMSTERDAM - Wethouder Rob Oudkerk heeft gisteravond zijn aftreden aangekondigd, nadat de PvdA-fractie het vertrouwen in hem had opgezegd. Oudkerk had zelf het gevecht willen aangaan in de gemeenteraad. Volgens PvdA-fractievoorzitter Tjalling Halbertsma was hij echter te zeer beschadigd om nog te kunnen functioneren. ''Ik heb zelf de trekker overgehaald.''
  maandag 26 april 2004 @ 11:42:39 #252
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18689888
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja, er wordt gevloekt in de maatschappij. Maar is het aan de overheid om dit te verbieden? Lijkt me niet.
Is het aan de overheid om het goed te keuren?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_18689926
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:41 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja
[..]
Dus een partij kan iemand wel een zetje geven.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 11:44:44 #254
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18689938
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind dat men hier wel een issue van kan maken. Je kan de boel bagatalliseren maar dit lijken me met het oog op 4 en 5 mei geen leuke uitspraken voor Joden om te horen.
Nee, het is zeer ongepast en er gaat geen enkel gezag vanuit. Dit neigt alweer naar goedpraten onder het mom van " Ja, maar dat is straattaal, dat is anders". Totaal non-argument van die man.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18689958
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, het is zeer ongepast en er gaat geen enkel gezag vanuit. Dit neigt alweer naar goedpraten onder het mom van " Ja, maar dat is straattaal, dat is anders". Totaal non-argument van die man.
Inderdaad. Het komt er op neer dat Marokkanen het wel mogen roepen en dat Utrecht-supporters die het roepen meteen met de trein terug kunnen naar Utrecht. Meten met twee maten.

Ik ben toch benieuwd hoe Woutertje Bos hier op gaat reageren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18689960
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Is het aan de overheid om het goed te keuren?

V.
Het is aan de overheid om te laten zien dat zo'n opmerking niet per se antisemitisme hoeft te betekenen...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 26 april 2004 @ 11:45:56 #257
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18689962
quote:
Op maandag 26 april 2004 10:56 schreef SCH het volgende:
Over een Marokkaan mag je alles zeggen he. Maar verder bedoelen jullie er niks mee natuurlijk.
Volgens mij is het andersom: Marokkanen hebben van de Joden weer een soort favoriet pispaaltje gemaakt, alleen vanwege een conflict in een land waar ze niet eens wonen en al helemaal niet vandaan komen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_18689982
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hun eigen partij had toch wel het vertrouwen opgezegd? In het geval De Faria?
Jawel, maar dat betekent niet automatisch dat ze wegmoet. Maar indirect wel - er blijft weinig over.
  FOK!fotograaf maandag 26 april 2004 @ 11:46:58 #259
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18689990
Is er al een officieel standpunt van de fractie daar gekomen over deze debiele uitspraak? Denkt Ahmed nou echt dat de gebruikers van dit soort kretologie onderscheid kunnen maken tussen de uitspraak als leus of als discriminatie? Kom op zeg. De meeste zullen niet eens het verschil uit kunnen leggen tussen een onderwerp of werkwoord, laat staan dit soort nuances.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_18690055
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja, er wordt gevloekt in de maatschappij. Maar is het aan de overheid om dit te verbieden? Lijkt me niet.
Is het dan wel aan de overheid om dit GOED te keuren. Verbieden gaat te ver, maar AFkeuren lijkt me een beter standpunt dan GOEDkeuren.
  maandag 26 april 2004 @ 11:49:30 #261
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18690057
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dus een partij kan iemand wel een zetje geven.
Natuurlijk, maar wat is er nou helemaal gebeurd? Hij zegt dat als jongeren op straat elkaar op die manier begroeten dat mogelijk moet zijn.. Volgens mij heeft hij het hier (met oog op de rest van het artikel) eerder over de tegenstelling tussen echt anti-semitisme en het woord Jood als scheldwoord, wat al decennia lang in Nederland als scheldwoord wordt gebruikt.

Hij vergelijkt het met een voorbeeld over Ajax-supporters, om aan te tonen dat er lang niet altijd zo zwaar aan getrokken wordt.

Ik denk dat als je aan hem zou vragen wat hij ervan vindt dat mensen woorden als Kankerjood gebruiken, dat hij dan ook zou zeggen dat dit niet wenselijk is. Er is gewoon een verschil tussen het goedkeuren van, en de noodzaak niet zien tot ingrijpen.
pi_18690066
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Jawel, maar dat betekent niet automatisch dat ze wegmoet. Maar indirect wel - er blijft weinig over.
Precies. Een partij kan een wethouder dus wel doen bewegen om op te stappen....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18690082
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Precies. Een partij kan een wethouder dus wel doen bewegen om op te stappen....
Zoiets. Maar niet wegsturen.
  maandag 26 april 2004 @ 11:50:49 #264
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18690089
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:46 schreef freud het volgende:

Is er al een officieel standpunt van de fractie daar gekomen over deze debiele uitspraak?
Op een regel na in een nieuwsbericht en dit topic is er helemaal niets over gezegd. Ik vraag me af of hier nu zo'n drukte om moet worden gemaakt.

Ik vraag me af of de fractie dit uberhaupt heeft gelezen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18690105
Ach, dit kan afgehandeld worden op de manier waarop de stupide uitspraken van Wilders binnen de VVD-fractie zijn afgehandeld
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 11:51:48 #266
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18690119
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:49 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar wat is er nou helemaal gebeurd? Hij zegt dat als jongeren op straat elkaar op die manier begroeten dat mogelijk moet zijn.. Volgens mij heeft hij het hier (met oog op de rest van het artikel) eerder over de tegenstelling tussen echt anti-semitisme en het woord Jood als scheldwoord, wat al decennia lang in Nederland als scheldwoord wordt gebruikt.

Hij vergelijkt het met een voorbeeld over Ajax-supporters, om aan te tonen dat er lang niet altijd zo zwaar aan getrokken wordt.

Ik denk dat als je aan hem zou vragen wat hij ervan vindt dat mensen woorden als Kankerjood gebruiken, dat hij dan ook zou zeggen dat dit niet wenselijk is. Er is gewoon een verschil tussen het goedkeuren van, en de noodzaak zien tot ingrijpen.
Hoi, kankerallochtoon.
Kijk, dat lijkt nergens op, dat moet je de kop indrukken op het moment dat het geconstateerd wordt en al helemaal niet gaan goedkeuren onder het mom van "straattaal". Het gaat anders van kwaad naar erger.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 26 april 2004 @ 11:51:57 #267
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18690122
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:45 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het is aan de overheid om te laten zien dat zo'n opmerking niet per se antisemitisme hoeft te betekenen...
Dus het is aan de overheid om scheldwoorden van burgers in perspectief te plaatsen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_18690142
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dus het is aan de overheid om scheldwoorden van burgers in perspectief te plaatsen

V.
Om het in ieder geval uit te leggen
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 11:52:53 #269
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18690152
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:51 schreef SCH het volgende:
Ach, dit kan afgehandeld worden op de manier waarop de stupide uitspraken van Wilders binnen de VVD-fractie zijn afgehandeld
Ach jee, nu mag het wel? Ik zeg hetzelfde van Cohen, die brengt zijn eigen volk in gevaar en drijft ze de hel in door niets te doen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18690156
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op een regel na in een nieuwsbericht en dit topic is er helemaal niets over gezegd. Ik vraag me af of hier nu zo'n drukte om moet worden gemaakt.

Ik vraag me af of de fractie dit uberhaupt heeft gelezen.
Ik vind het een uitspraak die je niet mag bagatalliseren, zeker niet met de dodenherdenking in het vooruitzicht. Dit soort uitspraken kunnen gewoon niet, zeker als wethouder moet je een beetje op je taal letten. Dat wethouders vinden dat je Joden moet uitschelden voor kankerjood vind ik sowieso niet kunnen net zoals ik het niet nodig vind dat wethouders 'kanker' als krachtterm gebruiken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 26 april 2004 @ 11:53:34 #271
3542 Gia
User under construction
pi_18690164
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Volgens mij is het andersom: Marokkanen hebben van de Joden weer een soort favoriet pispaaltje gemaakt, alleen vanwege een conflict in een land waar ze niet eens wonen en al helemaal niet vandaan komen.
Inderdaad, zo zie ik het ook. Ze kiezen niet voor niets voor het woord kankerjood, om elkaar te begroeten. Het is grappig/beledigend naar elkaar toe bedoeld. Maar het is gekozen uit haat tegen de joden en de staat Israël.
pi_18690165
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ach jee, nu mag het wel? Ik zeg hetzelfde van Cohen, die brengt zijn eigen volk in gevaar en drijft ze de hel in door niets te doen.
Wees eens duidelijk? Wat mag er wel?
  maandag 26 april 2004 @ 11:53:57 #273
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18690167
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Om het in ieder geval uit te leggen
Want...?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_18690178
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:53 schreef Gia het volgende:
Maar het is gekozen uit haat tegen de joden en de staat Israël.
Haat is toch niet verboden?
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 11:54:48 #275
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18690187
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad, zo zie ik het ook. Ze kiezen niet voor niets voor het woord kankerjood, om elkaar te begroeten. Het is grappig/beledigend naar elkaar toe bedoeld. Maar het is gekozen uit haat tegen de joden en de staat Israël.
Inderdaad, ze vechten hun vete waar ze zelf niet eens partij in zijn ook nog eens in Nederland uit. Dubbel onterecht.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 11:55:08 #276
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18690197
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Wees eens duidelijk? Wat mag er wel?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 26 april 2004 @ 11:55:23 #277
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18690203
Ik heb via-via een stukje van het partij program van de PvdA kunnen bemachtigen:
quote:
Toneelstuk over de profeet = slecht en moet verboden worden
Elkaar kankerjood noemen = goed
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 26 april 2004 @ 11:55:24 #278
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18690204
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat wethouders vinden dat je Joden moet uitschelden voor kankerjood
Dit is dus nergens terug te lezen.
  maandag 26 april 2004 @ 11:55:51 #279
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18690216
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Want...?

V.
WvS enzo
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 26 april 2004 @ 11:56:20 #280
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18690227
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad, zo zie ik het ook. Ze kiezen niet voor niets voor het woord kankerjood, om elkaar te begroeten. Het is grappig/beledigend naar elkaar toe bedoeld. Maar het is gekozen uit haat tegen de joden en de staat Israël.
Dus de oorsprong van een woord is belangrijker dan de reden waarom het gebezigd wordt?
pi_18690231
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dan niet. Je redeneert vaag. De VVD heeft Wilders op het matje geroepen. Dat zou de PvdA met Aboutaleb ook kunnen doen. Even dimmen, niet weer doen en hup, aan het werk.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 11:57:55 #282
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18690264
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan niet. Je redeneert vaag. De VVD heeft Wilders op het matje geroepen. Dat zou de PvdA met Aboutaleb ook kunnen doen. Even dimmen, niet weer doen en hup, aan het werk.
Wilders heeft hier niets mee te maken, die zou dat verstandiger oppakken.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18690284
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wilders heeft hier niets mee te maken, die zou dat verstandiger oppakken.
Die deed ook uitspraken die in de partij niet goed vielen en daar is hij op aangesproken. Nu doet hij zijn best zich in te houden.
  maandag 26 april 2004 @ 12:02:49 #284
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18690360
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Haat is toch niet verboden?
Haat mag alleen richting moslims door autochtonen.
Dat weet je toch?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!fotograaf maandag 26 april 2004 @ 12:03:28 #285
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18690375
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op een regel na in een nieuwsbericht en dit topic is er helemaal niets over gezegd. Ik vraag me af of hier nu zo'n drukte om moet worden gemaakt.

Ik vraag me af of de fractie dit uberhaupt heeft gelezen.
Ik denk dat het gewoon een vocale scheet is, puur om wat aandacht te trekken en zieltjes te winnen in de islamitische gemeenschap. Toch zou het wel prettig zijn als de fractie laat blijken dat ze dit soort uitspraken niet echt tolereert. Ze veroordelen wel fracties als leden zoals Wilders en Ali dit soort uitspraken doen, maar in hun eigen fractie wordt het getolereerd.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_18690389
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Haat mag alleen richting moslims door autochtonen.
Dat weet je toch?

V.
Oh ja
pi_18690403
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:02 schreef Verbal het volgende:

Haat mag alleen richting moslims door autochtonen.
Dat weet je toch?
Zijn betreffende kutmarokkaantjes moslim dan? .
  maandag 26 april 2004 @ 12:07:20 #288
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18690445
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zijn betreffende kutmarokkaantjes moslim dan? .
Zeg ik dat dan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_18690470
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:07 schreef Verbal het volgende:

Zeg ik dat dan
Oh, je sleept er gewoon totaal offtopic moslims bij, om zo je discussietegenstanders in een bepaalde hoek neer te zetten? Nee, zo kennen we je weer. .
  maandag 26 april 2004 @ 12:10:18 #290
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18690500
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, je sleept er gewoon totaal offtopic moslims bij, om zo je discussietegenstanders in een bepaalde hoek neer te zetten? Nee, zo kennen we je weer. .
Hij deed het deze keer wel opvallend subtiel.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_18690529
Hoezo is dat offopic en hoezo slepen? Het gaat het hele topic al over moslims vs. joden, dat verzint Verbal toch niet?
  maandag 26 april 2004 @ 12:12:06 #292
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18690544
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, je sleept er gewoon totaal offtopic moslims bij, om zo je discussietegenstanders in een bepaalde hoek neer te zetten?
Tenzij je -bijvoorbeeld- de term 'kutkankermoslim' uit de OP meetelt, natuurlijk...
quote:
Nee, zo kennen we je weer. .
Fijn voor je.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 26 april 2004 @ 12:13:39 #293
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18690586
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:03 schreef freud het volgende:

[..]

Ik denk dat het gewoon een vocale scheet is, puur om wat aandacht te trekken en zieltjes te winnen in de islamitische gemeenschap. Toch zou het wel prettig zijn als de fractie laat blijken dat ze dit soort uitspraken niet echt tolereert. Ze veroordelen wel fracties als leden zoals Wilders en Ali dit soort uitspraken doen, maar in hun eigen fractie wordt het getolereerd.
Ik denk dat hij wilde aangeven dat er bij Marokkanen ook gevloekt wordt en dat Nederlanders dat meteen als racistisch bestempelen. Dat er bijvoorbeeld geen verschil is als een Nederlanders zegt:'he homo, doe je werk eens een keer' of als een Marokkaan dat zegt. Hetzelfde dus met 'kankerjood'.

Maar de manier waarop hij het zegt is enorm dom. Politici moeten zulk laag-bij-de-gronds gevloek gewoon nooit goedkeuren. Wordt een gezellige maatschappij, als er een vrijbrief is om alles te mogen roepen op straat.

En, inderdaad wat Gia zegt over 'zo zwart als een Turk'. Turkengrappen waren bij ons op de basisschool al verboden. Toen moesten we met Duitsers en Belgen werken, maar dat vonden wij (ik en een vriend) ook discriminerend. Sindsdien moest het dan gewoon buurmannen worden.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 26 april 2004 @ 12:13:47 #294
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18690588
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:11 schreef SCH het volgende:
Hoezo is dat offopic en hoezo slepen? Het gaat het hele topic al over moslims vs. joden, dat verzint Verbal toch niet?
Tsja... begrijpend lezen en posten op een forum schijnen niet noodzakelijkerwijs bij elkaar te horen

V.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 26-04-2004 12:26:49 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 12:13:56 #295
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18690589
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:11 schreef SCH het volgende:
Hoezo is dat offopic en hoezo slepen? Het gaat het hele topic al over moslims vs. joden, dat verzint Verbal toch niet?
Nee, het gaat over kut-marokkanen en kankerjoden.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18690596
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Want...?

V.
Taal is het voertuig van de geest. .
pi_18690614
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:14 schreef Johan_de_With het volgende:

Taal is het voertuig van de geest. .
Driek! .
  maandag 26 april 2004 @ 12:17:56 #298
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18690657
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:14 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Taal is het voertuig van de geest. .
Vertel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 26 april 2004 @ 12:18:50 #299
3542 Gia
User under construction
pi_18690674
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:56 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dus de oorsprong van een woord is belangrijker dan de reden waarom het gebezigd wordt?
Dat zeg ik niet. Het slaat gewoon nergens op dat zo'n wethouder moet beweren dat dit soort woorden moeten kunnen! Een officieel toestaan van het gebruik van een behoorlijk grof scheldwoord. Het maakt niet uit tegen wie het gebruikt wordt. Die man had hier beter niks over kunnen zeggen. En zeker niet beweren dat het niet antisemitisch bedoeld is. Want dat is onzin.
pi_18690713
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:18 schreef Gia het volgende:
Die man had hier beter niks over kunnen zeggen.
  maandag 26 april 2004 @ 12:21:25 #301
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18690722
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Het slaat gewoon nergens op dat zo'n wethouder moet beweren dat dit soort woorden moeten kunnen! Een officieel toestaan van het gebruik van een behoorlijk grof scheldwoord. Het maakt niet uit tegen wie het gebruikt wordt. Die man had hier beter niks over kunnen zeggen.
Helemaal mee eens.
quote:
En zeker niet beweren dat het niet antisemitisch bedoeld is. Want dat is onzin.
Het is op zijn minst discutabel. Maar door het voorgaande sowieso irrelevant.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 12:28:52 #302
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18690886
Kankerwethouder.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')