Vrij hoog:quote:Op zondag 25 april 2004 00:22 schreef gewoon-jan het volgende:
Hoe hoog hebben jullie je bas hangen? Ik heb het midden van de bas als ik hem horizontaal houd op mijn middel, een beetje laag dus maar niet overdreven.
het gaat toch uiteindelijk voor het geluid en ik vind die streepjes juist wel wat hebben, je hoort fretloos en je 'ziet' fretten.. lekker verwarrendquote:Ik heb ooit zomaar op een fretloze bas gespeeld, dat ging best goed! Alleen had die bas wel van die hulplijntjes maar daar moet je wel precies op spelen anders klinkt het heel snel vals.
En Marcus Miller dan? Die is toch hartstikke stoer met z'n bas zo hoog?quote:Op zondag 25 april 2004 13:40 schreef _Etter_ het volgende:
zo hoog vind ik er niet uitzien (sorry..)
over Marcus gesproken...quote:Op zondag 25 april 2004 15:54 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
En Marcus Miller dan? Die is toch hartstikke stoer met z'n bas zo hoog?
[afbeelding]
Alweer zo'n concert waar ik zeker naartoe wil maar niet naartoe kan...quote:Op zondag 25 april 2004 17:15 schreef _Etter_ het volgende:
DO 01.07 Marcus Miller + support act
Aanvang 20.00 uurEUR 20,- excl. Lidmaatschap en voorverkoopkosten.
Voorverkoop start binnenkort bij Ticket Service, Plato en Sounds in Rotterdam
hoezo niet?quote:Op zondag 25 april 2004 17:20 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Alweer zo'n concert waar ik zeker naartoe wil maar niet naartoe kan...
Diploma uitreikingquote:Op zondag 25 april 2004 17:36 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
hoezo niet?
quote:Op zondag 25 april 2004 13:48 schreef _Etter_ het volgende:
iemand ooit weleens met deze gespeeld?
[afbeelding]
dat lijkt me een leuke optie voor me volgende bas(ga gewoon fretloos proberen!)
Ach ja, ik vind een gewone jazz bass ook mooier (vooral de USA deluxes die aan de onderkant van de nek lager uitgezaagd zijnquote:Op zondag 25 april 2004 20:35 schreef gewoon-jan het volgende:
lelijk, die marcus miller jazz bass.......
waar moet je optreden en met welke band? (zeker een doom band als je met 4 mei moet spelenquote:Op zondag 2 mei 2004 00:44 schreef bas-beest het volgende:
hehe, ik wel iig.
Ben druk aan 't oefenen voor een optreden op 4 mei a.s.
op het Dubdichters-festival. Wij verzorgen de muziek voor één dichter (hij gaat deels een soort van 'free-stylen') en we spelen ook een paar eigen nummers.quote:Op zondag 2 mei 2004 11:15 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
waar moet je optreden en met welke band? (zeker een doom band als je met 4 mei moet spelen)
klinkt erg leuk, jammer dat het zo ver weg is anders was ik wel komen kijken. Ga je dan een soort doors muziek maken ofzo?quote:Op zondag 2 mei 2004 11:40 schreef bas-beest het volgende:
[..]
op het Dubdichters-festival. Wij verzorgen de muziek voor één dichter (hij gaat deels een soort van 'free-stylen') en we spelen ook een paar eigen nummers.
Het is trouwens in 'Cul de Sac' te Tilburg (zotezien vlakbij 013)
dingen als, speelt die een beetje lekker, is de nek niet krom... eigenlijk dezelfde dingen als bij een normale gitaarquote:Op zondag 2 mei 2004 16:52 schreef MirageF1 het volgende:
Ik wil ook basgitaar leren spelen. Nu wil ik mijn eerste basgitaar van marktplaats afhalen ofzo. Waar moet ik ongeveer een beetje op letten om zeker te weten dat ik een leuke beginners basgitaar koop? Ik heb namelijk nog niet zo veel verstand van basgitaren.
wat hij zegt... Ik zou zelf altijd kiezen om bij de verkoper langs te gaan om uit te proberen enz. en om gelijk na te gaan of 'ie idd. wel in goede staat is (dus niet op laten sturenquote:Op zondag 2 mei 2004 16:57 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
dingen als, speelt die een beetje lekker, is de nek niet krom... eigenlijk dezelfde dingen als bij een normale gitaar
nee, niet echtquote:Op zondag 2 mei 2004 12:45 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
klinkt erg leuk, jammer dat het zo ver weg is anders was ik wel komen kijken. Ga je dan een soort doors muziek maken ofzo?
hebben jullie ook een site of mp3's? ben namelijk best een fan van die style.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:46 schreef bas-beest het volgende:
Onze eigen muziek is meer in de richting van melodieuze, technische death metal
Ik was ook wel van plan om naar zo'n gast toe te gaan, maar weet niet echt waarop ik moet letten. Heb totaal geen verstand van gitaren. Maar heb net ontdekt dat er binnenkort een tweedehands instrumentenbeurs wordt gehouden. Ga ik het daar maar eens proberen. Bedankt voor de tips, jongens!quote:Op zondag 2 mei 2004 17:44 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat hij zegt... Ik zou zelf altijd kiezen om bij de verkoper langs te gaan om uit te proberen enz. en om gelijk na te gaan of 'ie idd. wel in goede staat is (dus niet op laten sturen)
één goeie tip: Iemand meenemen die wel (bas)gitaar speelt, kan je een hoop ellende besparen, lijkt me. Dat je bijv. iets aangesmeerd krijgt wat veel te duur is oid.quote:Op zondag 2 mei 2004 23:15 schreef MirageF1 het volgende:
[..]
Ik was ook wel van plan om naar zo'n gast toe te gaan, maar weet niet echt waarop ik moet letten. Heb totaal geen verstand van gitaren. Maar heb net ontdekt dat er binnenkort een tweedehands instrumentenbeurs wordt gehouden. Ga ik het daar maar eens proberen. Bedankt voor de tips, jongens!
onze site is hopeloos verouderd, moet nodig ff veranderd wordenquote:Op zondag 2 mei 2004 23:00 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
hebben jullie ook een site of mp3's? ben namelijk best een fan van die style.
ik speel nog niet zo lang bas maar speel jij de snelle stukken met 3 vingers?
die's echt te koop! Enne, verder bedankt voor 't complimentquote:Op maandag 3 mei 2004 03:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Basbeest is die "Ibanez SR700, uit 2000 (deze is te koop)" echt te koop. Kun je me daarover e-mailen, ik heb serieuze interesse. Mooie collectie trouwens, ik vind die SR700 echt de mooiste aller bassen.
Die Deluxes zonder slagplaat zijn best te doen ja (dus niet de P-deluxe). Slagplaten vinnik lelijk.quote:Op maandag 26 april 2004 19:42 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Ach ja, ik vind een gewone jazz bass ook mooier (vooral de USA deluxes die aan de onderkant van de nek lager uitgezaagd zijn)
was je daar lang mee bezig met oefenen? en speel jij 123123123 of 123212321 (ik doe nu de laatste op aanraden van Steve DiGiorgioquote:Op zondag 2 mei 2004 23:27 schreef bas-beest het volgende:
En ik speel snelle stukken sinds een tijdje idd. met drie vingers.
hehe... die link van Steve heb ik ook nog ergens geloof ik, is wel lachen om te bekijken...quote:Op maandag 3 mei 2004 14:21 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
was je daar lang mee bezig met oefenen? en speel jij 123123123 of 123212321 (ik doe nu de laatste op aanraden van Steve DiGiorgio
nouja.... dat zei ik niet... hier zitten wel de bassisten dus als iemand het op FOK! weet moet het hier zijnquote:Op maandag 3 mei 2004 15:03 schreef SpoilerMan het volgende:
Hee bassisten!
Ik zat er aan te denken om een contrabas aan te schaffen. Nu merkte ik op dat er 3/4 en 4/4 contrabassen zijn. Oftwel grotere en kleinere (denk ik). Maar wat zijn verder de verschillen? En wat is aan te raden?
(volgens _Etter_ zouden jullie dat wel weten)
Pssst Haarbal!quote:Op maandag 3 mei 2004 15:03 schreef SpoilerMan het volgende:
Hee bassisten!
Ik zat er aan te denken om een contrabas aan te schaffen. Nu merkte ik op dat er 3/4 en 4/4 contrabassen zijn. Oftwel grotere en kleinere (denk ik). Maar wat zijn verder de verschillen? En wat is aan te raden?
(volgens _Etter_ zouden jullie dat wel weten)
De Gary Willis signature bas! Prima ding (Gary Willis himself gebruikt ook gewoon zo'n productiemodel!)quote:Op zondag 25 april 2004 13:48 schreef _Etter_ het volgende:
iemand ooit weleens met deze gespeeld?
[afbeelding]
dat lijkt me een leuke optie voor me volgende bas(ga gewoon fretloos proberen!)
het verschil hoor je gelijk, een fretloze is veel warmer qua klank, en je hoort het natuurlijk in een slide. Ik speel het zelf helaas nog niet (was het maar zo'n feest!)quote:Op woensdag 5 mei 2004 09:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Wie speelt er hier fretloos en waarom. Wat is in het kort het verschil in geluid?
je wil het toch gelijk goed proberenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:02 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
De Gary Willis signature bas! Prima ding (Gary Willis himself gebruikt ook gewoon zo'n productiemodel!)
Maar wel ruim 2000 euro... Lijkt me een beetje prijzig om gewoon fretloos te proberen
Och ja je hebt gelijkquote:Op donderdag 6 mei 2004 23:38 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
je wil het toch gelijk goed proberen(en wat kan er fout gaan, als je maar genoeg oefent leer je het vanzelf
)
ik ook niet maar dat komt nog welquote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:55 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Och ja je hebt gelijk
Ik heb het geld er gewoon niet voor...
Nooit van gehoordquote:Op zondag 9 mei 2004 23:34 schreef MirageF1 het volgende:
Weten jullie toevallig of een Marina Superbas SB-1 een leuke bas is om mee te beginnen?
geheel onbekend bij mij... speelt die lekker?quote:Op zondag 9 mei 2004 23:34 schreef MirageF1 het volgende:
Weten jullie toevallig of een Marina Superbas SB-1 een leuke bas is om mee te beginnen?
beter toch? Enne blijven oefenen, ook als het ff tegenzitquote:Op woensdag 12 mei 2004 23:04 schreef MirageF1 het volgende:
Hij speelt onwijs leuk. Me eerste bas en ben er best trots op! Begin het ook een heel klein beetje onder de knie te krijgen, heel leuk!
Ik heb geen flauw idee maar in goede muziekwinkels weten ze het vast wel. Je moet de spullen daar immers ook kopenquote:Op donderdag 13 mei 2004 21:25 schreef Stepho het volgende:
Hoe zit dat nu bij die versterkers en cabinetten, moet je gelijk aantal ohms hebben op de amp en de cab? En klopt het dat je cab altijd meer watts aan moet kunnen dan je amp?
Zit me een beetje te orienteren op een goede versterker set. Zit te denken aan Ampeg of SWR
ik speel zelf over een SWR Bass350 icm een SWR Goliath III Jr. en ik heb wel eens over een Ampeg SVT Classic fullstack gespeeld, da's echtquote:Op donderdag 13 mei 2004 21:25 schreef Stepho het volgende:
Hoe zit dat nu bij die versterkers en cabinetten, moet je gelijk aantal ohms hebben op de amp en de cab? En klopt het dat je cab altijd meer watts aan moet kunnen dan je amp?
Zit me een beetje te orienteren op een goede versterker set. Zit te denken aan Ampeg of SWR
Die ga ik ook zeker met een bezoekje vereren, net als bassconnection, die zijn ook totaal dealer van Ampeg, en dat is zeker handig.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:17 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee maar in goede muziekwinkels weten ze het vast wel. Je moet de spullen daar immers ook kopen
(tip voor als je in de buurt van Nijmegen woont: Paul's Bassmatters)
Kan je met die goliath junior genoeg herrie produceren voor een redelijk optreden?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:22 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik speel zelf over een SWR Bass350 icm een SWR Goliath III Jr. en ik heb wel eens over een Ampeg SVT Classic fullstack gespeeld, da's echt![]()
![]()
![]()
![]()
Voor die tweede vraag, dat lijkt me moeilijk... hetzelfde zou ik zo zeggen, zeker niet minder (als je tenmisnte lang met je cabinet wil doen)
nog geen problemen gehad qua volumequote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:53 schreef Stepho het volgende:
[..]
Kan je met die goliath junior genoeg herrie produceren voor een redelijk optreden?
En die SWR 350 is een buizen versterker toch? Kappen die buizen er vaak mee en zijn nieuwe duur? Ik denk dat ik ook voor een 2x10" ga met een amp en dan later uitbreiden met een 4x10"
Nieuwe bas? En wt ga je met je T-Bird op de feauteau doen dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:53 schreef Dirrrrk het volgende:
En... schop! Er zit weinig leven in dit topic... Heeft iedereen het te druk met het bas spelen zelf?
Ik eigenlijk wel... ik ben hard aan het sparen voor een nieuwe bas en/of een flinke versterker maar het schiet niet echt op. Tijd voor wat goed vakantiewerk
ik ben ook weer met een nieuw bandje bezig, misschien donderdag eerste keer jammen. Als het goed is wordt het een kruising tussen dUES en Neurosisquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:49 schreef Mwanatabu het volgende:
ben eik drukker met drummer zoeken dan met bassen dit moment![]()
Ik ook: per voorkeur naakt en van het postuur "Peter Steele".quote:Op zaterdag 5 juni 2004 02:28 schreef new_moon het volgende:
sorry hoor,......... kon het niet laten
i got a
thing 4 bassplayers
![]()
ik ben wel wat groter als Peter, ook goed?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 08:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ook: per voorkeur naakt en van het postuur "Peter Steele".![]()
![]()
![]()
Heeft u dat model nog in voorraad?
Oh, ik ben een absolute hippie: ik hou eigenlijk van iedereenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:42 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
ik ben wel wat groter als Peter, ook goed?
(alleen niet zo breed)
mooie uitweg hoor!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh, ik ben een absolute hippie: ik hou eigenlijk van iedereen
T-Birdquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nieuwe bas? En wt ga je met je T-Bird op de feauteau doen dan?
ben eik drukker met drummer zoeken dan met bassen dit moment![]()
Nou, de bas in je avatar lijkt verdacht veel op een zwarte Gibson Thunderbirdquote:Op zondag 6 juni 2004 02:35 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
T-Bird
Mijn tip: dagelijks op Marktplaats kijken en wachten, wachten tot je die ene goede deal spot. Ik ben gisteren tegen een Fender aangelopen en anderhalve maand geleden tegen een T-Bird (geen Gibson hoor). Nu nog mijn ouwe Vantage zien te slijten of het wordt een stamppotmaand hierquote:De versterker is goed om mee te oefenen op m'n kamer maar ik heb niks om met de band mee te oefenen (en direct in de PA klinkt ook niet al te geweldig). En ik wil gewoon nog wel een betere bas; misschien een 5-snaar maar ik weet niet of ik die 5e snaar wel nodig heb...
Haha, dat is een shot uit de videoclip van Electric Six - Gay Barquote:Op zondag 6 juni 2004 08:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, de bas in je avatar lijkt verdacht veel op een zwarte Gibson Thunderbird
quote:Op zondag 6 juni 2004 23:42 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Haha, dat is een shot uit de videoclip van Electric Six - Gay Bar
nou je het zegt, imo een Explorer-achtig model... zo eentje dus...quote:En het is trouwens een gitaar![]()
Ik heb m'n OLP Stingray eens op een trace elliot (AH300 of AH500 geloof ik) met 15" speaker gehad tijdens een jam... Wat een knorquote:Op donderdag 10 juni 2004 22:57 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ah, een bassistentopicIk speel al jaren met een Fender Precision Special/Trace Elliot combinatie..bevalt prima voor de rocksound. Heb ook een tijdje op een Ernie Ball MusicMan Stingray gespeeld, maar vond 'm een beetje TE sizzly..voor mijn stijl dan. Vind de fretless EB stijl van Pino Paladino wel nog steeds geweldig klinken.
![]()
quote:Op zondag 6 juni 2004 23:42 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Haha, dat is een shot uit de videoclip van Electric Six - Gay BarEn het is trouwens een gitaar
Ik heb hem zo afgesteld:quote:Op zondag 25 april 2004 00:22 schreef gewoon-jan het volgende:
Hoe hoog hebben jullie je bas hangen? Ik heb het midden van de bas als ik hem horizontaal houd op mijn middel, een beetje laag dus maar niet overdreven.
je hebt voor het grootste gedeelte gelijk, er zijn een aantal fabrikanten die combo's maken waar een extra cabinet bij kan, bijv SWRquote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:21 schreef MrTorture het volgende:
@Mwanatabu: Losse top+cabs zijn vaak wat zwaarder. Daarnaast kun je hier mee uitbreiden wat je wil. Een combo koop en laat je zoals-t-ie is. Mocht je nou ooit behoefte hebben aan wat meer bass, kun je bij een losse top en cab ervoor kiezen om er nog een 15" aan te hangen oid.
Moet je eens een Aguilar pre-amp + Aguilar end-amp + 2 dikke Aguilar kabinetten (zoals bij de Bassmatters in Nijmegenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 02:06 schreef bas-beest het volgende:
kweenie of ik dit eerder vermeld heb ik dit topic, maar totnutoe het mooiste dat ik gehoord heb, is een Ampeg SVT Classic full-stack die ik gewoon middenin een winkel uit mocht proberen (hij stond moeilijk ingebouwd, ik tegen de verkoper 'Ik wil die uitproberen' hij 'Okee, als je je een beetje wil houden',)
Die versterker heeft totaal geen mogelijkheid voor effectloops oid, maar dat zou ik ook niet nodig hebben, wat een ongelooflijk what the hell, ik zeg 't gewoon geil geluid... 300W all-tube
Waarvoor vind je een compressor een handige feature? Ik ben juist blij dat er op mijn versterker geen compressor zit. Hartke versterkers blinken overigens niet uit door hun betrouwbaarheid heb ik me laten vertellenquote:Op zondag 6 juni 2004 14:48 schreef Stepho het volgende:
Als top zit ik sterk te denken aan de Hartke 3500. 350 Watt aan 4 Ohm, met 10 band EQ en een compressor (super handige feature).
Dit klopt imho niet. Een 350 watt versterker aan 4 ohm geeft geen 600 Watt bij een impedantie van 8 ohm. Bij een impedantie van 2 ohm zou je theoretisch ongeveer uitkomen bij zo'n 600 W, maar daarvoor is de versterker niet gebouwd en dat houdt hij echt niet lang vol.quote:Het vermogen wordt dan 600 Watt aan 8 Ohm.
Een compressor is handig als je niet al te veel dynamiek in je spel wil en je wil dat die zachtere tonen er toch hard uitkomen. Het nadeel van Hartke's compressor, is dat het lijkt of er een harde knik in zit. Je hoort em ineens vol in die compressie schieten (korte attack) en dat had imho anders gemogen.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 10:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Waarvoor vind je een compressor een handige feature? Ik ben juist blij dat er op mijn versterker geen compressor zit. Hartke versterkers blinken overigens niet uit door hun betrouwbaarheid heb ik me laten vertellen
die zal ik zeker eens proberen als ik die setup ergens tegenkom...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 03:52 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Moet je eens een Aguilar pre-amp + Aguilar end-amp + 2 dikke Aguilar kabinetten (zoals bij de Bassmatters in Nijmegen) proberen... wát een geluid!
Ik had het hier niet over een versterker maar over een cabinet dat ik misschien zelf wil gaan bouwen met 4 10" speakers van elk 150 Wattquote:Op zaterdag 12 juni 2004 10:36 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dit klopt imho niet. Een 350 watt versterker aan 4 ohm geeft geen 600 Watt bij een impedantie van 8 ohm. Bij een impedantie van 2 ohm zou je theoretisch ongeveer uitkomen bij zo'n 600 W, maar daarvoor is de versterker niet gebouwd en dat houdt hij echt niet lang vol.
En dan nog. Ik zou er geen cabinet van maken met een impedantie van 2 ohm. Dat trekt je versterker echt niet.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:37 schreef Stepho het volgende:
[..]
Ik had het hier niet over een versterker maar over een cabinet dat ik misschien zelf wil gaan bouwen met 4 10" speakers van elk 150 Watt
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt. Maar volgens mij heb ik aan mijn TE 2 cabinets met een impedantie van 8 ohm in serie (doorgelust) en levert dat een totale impedantie van 4 ohm op. Maar goed, ik kan het fout hebben. Electronica is niet mijn sterkste kant. Ik zal het woensdag eens aan een geluidstechnicus op mijn werk vragen.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:21 schreef Stepho het volgende:
je zet dus 2 modules(met elk 2 speakers) van 4 ohm in serie zodat je 8 ohm krijgt
Wat betreft linkshandige bassen heb je vaak niet veel keus. Kwa muziekstijl en budget zou ik denk ik een Squier (of ander merk) Precision Bass en een Peavey Microbass versterker (beste in z'n prijsklasse) kopen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:24 schreef sonata-arctica het volgende:
ik wil uiteindelijk metal gaan spelen meer beginnen met nirvana en verder met iron maiden, children of bodom enz..
ik zat te denken om hem bij de music store te halen
en het moet ook een linkshandige zijn ik weet niet of bepaalde modellen alleen maar rechtshandig zijn
ik zit te denken aan een prijsklasse van 250/300 euro met versterker
Ja ok, maar gitaar is wat dat betreft toch melodieuzer en meer geschikt aan de ene kant lijkt mij.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:38 schreef MrTorture het volgende:
Als je niet in een band speelt, moet je dingen spelen die je nog niet zo goed kunt. En liedjes naspelen. En als je eenmaal met die liedjes begonnen bent, ook afmaken (juist de moeilijke stukken ook!)
Ideale beginners bass is tegenwoordig Cort.
Tja, ik speel al een eeuwigheid bas in bands, maar thuis speel ik eigenlijk alleen gitaar.quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:14 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Ja ok, maar gitaar is wat dat betreft toch melodieuzer en meer geschikt aan de ene kant lijkt mij.
Maar het kan best zijn dat ik het verkeerd zie natuurlijk
Zou graag wat horen van wat men zoal thuis speelt dan
Als je geen ambitie hebt om in een band te gaan spelen, zou ik ook eerder kiezen om (akoestisch) gitaar te gaan spelen. Omdat je dan ook wat makkelijk zelf nummers kan componeren e.d.quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:14 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Ja ok, maar gitaar is wat dat betreft toch melodieuzer en meer geschikt aan de ene kant lijkt mij.
Maar het kan best zijn dat ik het verkeerd zie natuurlijk
Zou graag wat horen van wat men zoal thuis speelt dan
Preciesquote:Op donderdag 24 juni 2004 08:46 schreef MrTorture het volgende:
En bass is zo melodieus als je hem zelf wil maken
Techniek en theorie zijn ook heel belangrijkquote:Ik speel thuis eigenlijk veel te weiniggeen nummers ofzo, meer ladders en accoorden.
ik zeg altijd 'Bas en drums vormen de stenen van de muur en de gitaar is de cement voor het samenvoegen'quote:Op woensdag 30 juni 2004 23:42 schreef Dirrrrk het volgende:
De bassist en de drummer vormen de basis van een band. Als die iets fout spelen is dat veel erger dan als een gitarist een fout maakt
over Marcus gesproken, ga hem vanavond zien in nighttownquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:42 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Kijk maar naar Marcus Miller,
Bij ons in de band mogen de heren vocalist/gitaristen blij zijn dat de mannen van de ritmesectie elke keer weer bij de repetities komen opdagen om hun fragiele egootjes stevig te ondersteunen en ritmisch te masserenquote:Op donderdag 1 juli 2004 00:00 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik zeg altijd 'Bas en drums vormen de stenen van de muur en de gitaar is de cement voor het samenvoegen'
Ik ookquote:Op donderdag 1 juli 2004 09:04 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
over Marcus gesproken, ga hem vanavond zien in nighttown
ga jij ook die bas van 2000 euro winnen?quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:12 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Helaas niet gewonnen...quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:34 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
ga jij ook die bas van 2000 euro winnen?
Volgens mij heeft Marcus die keuze zelf gemaakt....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:28 schreef Dirrrrk het volgende:
Wie zet er nou zo'n party band neer voor een (ongelooflijk geweldig) funk/jazz optreden
Ik las laatst in de Gelderlander dat de bassist van die band (ik weet de naam niet meer) regelmatig met Marcus mailt en dat hij daardoor het oorspronkelijke voorprogramma mocht vervangen, toen die band niet bleek te kunnen spelen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:56 schreef _Etter_ het volgende:
die party band was idd een erg foute keuze... geloof ook niet dat Marcus daar zelf om heeft gevraagd.
had die bassist dan niet alleen met de drummer en de gitarist wat jazz standaards in kunnen studeren, dat was tenminste nog aan te horen geweestquote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:39 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik las laatst in de Gelderlander dat de bassist van die band (ik weet de naam niet meer) regelmatig met Marcus mailt en dat hij daardoor het oorspronkelijke voorprogramma mocht vervangen, toen die band niet bleek te kunnen spelen.
speelt die lekker? zoja dan is het een goeie beginnersbasquote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:43 schreef sonata-arctica het volgende:
maar is dit een goeie voor een beginnende bas speler?
Ik denk dat die bas tweede hands was? Want dat is best een aardige prijs voor zo'n bas.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:43 schreef sonata-arctica het volgende:
he ik heb vandaag bij music store in duitsland een basgitaar gekocht
een yamaha bb-n4l3 yns (linkshandig)
ziet er opzich goed uit
ik heb hem voor 189 euro gekocht volgens mij is dat niet veel
maar is dit een goeie voor een beginnende bas speler?
dat wat bij mij ook de reden voor een 5 snarige, en natuurlijk de lage Bquote:Op maandag 19 juli 2004 02:22 schreef Dirrrrk het volgende:
Het is mijn eerste vijf-snaar ja. Het is wel even wennen maar je kan opeens wel meer spelen in één positie
Ja, vind ik ookquote:Op maandag 19 juli 2004 14:59 schreef MrTorture het volgende:
Het is wel een hel om goede drumkit samples te vinden in Soundfont formaat zeg
die drumkit from hell is er in verschillende formaten, ik heb gewoon de samples ingeladen in cubase. werkt prima en het klinkt ook behoorlijk als een echte drum. Als ik me drumstukken klaar ben ga ik het ook uit elkaar trekken als losse tracks zodat ik ook goed kan mixen. Volgens mij moet er dan wel een goed geluid uit te krijgen zijn. Alleen de bekkens klinken veel hetzelfde dus daarvoor moet ik nog wat samples vinden...quote:Op maandag 19 juli 2004 14:59 schreef MrTorture het volgende:Klinkt interessant
Het is wel een hel om goede drumkit samples te vinden in Soundfont formaat zeg
dat dacht ik ook, alleen jammer dat je wel een paar jaar bezig ben om zo'n geluid eruit te krijgen..quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:41 schreef MrTorture het volgende:
Ow, laat maarik heb nix gevraagd, tering wat een samples zeg
Mooi ding joh! Cort is wel te pruimen of niet?quote:Op maandag 19 juli 2004 01:52 schreef Dirrrrk het volgende:
Wat is het weer rustig hier zeg
Ik heb gisteren een nieuwe bas gekochtEen Cort Josh Paul signature model:
[afbeelding]
Geweldig dingVette knor, superfijne nek, en ik krijg er gewoon het geluid uit wat ik zoek
De vijfde snaar is nog wel een beetje wennen maar wel handig
Het model is gebaseerd op een Elrick, maar wel vier keer zo goedkoop! (Net geen 800 euro)
Een hele hoop Koreaanse versies van dure Amerikaanse merken komen uit de Cort fabriekquote:Op woensdag 21 juli 2004 18:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mooi ding joh! Cort is wel te pruimen of niet?
De bas is wel een stuk zwaarder dan m'n OLP Stingray, stuk zwaarder hout (in het Engels: figured maple top over ash body). De nek is gemaakt van 3 stukken maple, en is iets meer dan 2cm dik, net als m'n Stingrayquote:Ze zien er altijd superheavy uit maar zijn helemaal niet zo monsterlijk groot en de elektronica en afwerking vind je normaal bij basjes van 2x die prijsklasse!
Die nek ziet er vrij stevig uit idd, issie niet te dik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |