Ik ben er wel heen geweest!quote:Op dinsdag 30 november 2004 07:13 schreef Nijntjuh het volgende:
Mooi hoor, die van mij is Tsjerkxtamme. Het veulentje dat ze vorig jaar kreeg was van Tonke (jonge hengst).
Zeg fraubitch, ben jij ook naar de Spaanse rijschool geweest in Leeuwarden met de Friezen in het voorprogramma? (ohja, als je zin hebt, voeg me dan toe op MSN (meira@learndev.org)
Nog steeds niet gemaaktquote:Op dinsdag 30 november 2004 10:52 schreef XemmyX het volgende:
Mensen, waar zijn de foto's![]()
De mijne ookquote:Op dinsdag 30 november 2004 14:53 schreef Spring het volgende:
Leuk zo'n paarden topic! Mijn vriend is mijn 'paardenverhalen' altijd zat na 3 minuten.
Herkenbaar! Ik heb nooit bij een studentenrijvereniging gereden, maar er weleens over gedacht. Ik vond hier in Enschede de nadelen niet echt opwegen tegen de voordelen... de lessen zijn nogal duur, het niveau niet denderend (bij die manege waar ze lessen), en als ik rijd wil ik graag meer dan een uurtje in de week. Beter dan maar helemaal niet rijden heb ik een tijd gedacht...quote:Ik rijd in Tilburg op een manege bij de studenten rijvereniging. Jammer genoeg maar 1 uurtje les per week. Gelukkig wordt er af en toe een leuke actviteit georganiseerd zoals westernrijden!
Mijn grote droom is ook om een eigen paard te hebben (ooit!). Volgens mij al sinds ik op mijn 10e voor het eerst op een ''echt'' paard zat
Ik ben ook nog steeds student, maar ik heb nu wel een bijrijdpony, eigenlijk helemaal voor mij alleen. De enige tip die ik voor je heb is de advertenties in de gaten houden op de manege, en vooral internet. De mijne heb ik gekregen via een advertentie op marktplaats.nl, maar ook op bokt.nl staat nog weleens wat.quote:Ik zou ook best een paard willen ''delen'' met iemand, dat je dat paard samen met de eigenaar rijdt. Helaas is het me nog niet gelukt om zoiets te regelen. Is ook meer iets voor als ik klaar ben met studeren
nee ben niet geweest, was veel te lang rijden..quote:Op dinsdag 30 november 2004 09:18 schreef Nijntjuh het volgende:
Wow! Gaaf![]()
ik vond het ook helemaal supereen helen unieke kans (wij moesten welliswaar 2 uur heen rijden en 2 uur terug, maar dat was het meer dan waard)
Waar woon je= Dan verhuis ik er ff naartoequote:Op zaterdag 11 december 2004 15:47 schreef Kleintje het volgende:
ow, tuurlijk verschilt het per jurylid, maar ik vond het hier echt opvallen.
Ik zag mensen in de M hobbelen die ik nog niet eens in de L1 zou willen zien.
Het gaat er hier ruiger aan toe, ruk en plukwerk.
Denk dat het komt omdat er minder combinaties zijn en ze toch wat punten willen uitdelen, dat je daardoor toch makkelijker een klasse hoger komt.
Die horen gewoon niet op concours thuis.quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:03 schreef Kleintje het volgende:
Den Helder.
En heb vandaag weer gezien dat het echt zo is. Ik heb echt mensen verschrikkelijk zien rijden en ze gaan gewoon weg met een vette winstpunt.
Paarden die in de stap gewoon niet regelmatig stappen...
Mooi beesie!quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:59 schreef Kleintje het volgende:
Nog even een foto van mijn dame
[afbeelding]
Samen voor het eerst sinds maanden weer op wedstrijd.
Vriendje is hier de bandages aan het afhalen, ik mocht bijna de ring in!
Maar mevrouw is meer geboeid door iets aan de andere kant van het veld.
Hier valt het me goed op dat ze haar bruine gloed echt kwijt is en dat ze nu echt grijs wordt!
Lekker rustig aan beginnen, is beter voor het paard als zowel voor de ruiter zelf!quote:Op zondag 12 december 2004 13:05 schreef Kleintje het volgende:
Lupa, ik heb nu niet zo heel veel tijd, maar zal morgen wel even wat meer vertellen over het rijden van wedstrijden en winstpunten.
Wendy-tje, het schriiven bij een jury is geweldig. Mijn moeder heeft vroeger het wedstrijdsecretariaat gedaan waar ik toen reed. Ik kon dus regelmatig schrijven bij jury's als ze niemand anders kon vinden (soms zelfs 5 uur achter elkaar, dat is dan minder grappig). Heb er altijd veel van geleerd. Wil ooit nog zelf een jurycursus doen.
XemmyX, ik heb met dit paard eigenljik alleen nog maar voor de ervaring gestart. Ze is nu 4,5 en moet nu echt serieus met haar aan de slag. Ze is in een jaar tijd dik 10 cm. gegroeid dus vond ik haar nog niet rijp voor het echte werk, er zijn genoeg mensen die wel met een jong paard flink starten, maar ik vond het nog niet nodig. We hebben in totaal 7 proefjes gereden en hebben 3 winstpunten, we rijden dus nog B.
Hoop komend jaar weer meer wedstrijden te rjiden. Heb in mei en daarna september mijn laatste wedstrijden gereden, dus echt actief zjin we nog niet!
Klopt jaquote:Op zondag 19 december 2004 23:27 schreef wendy-tje het volgende:
Staan de regelementen niet op www.knhs.nl?
Dat dacht ik al eens gezien te hebben...
Houden zo!!!quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:22 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad Buitenbeentje.
Ik ken ze wel hoor, mensen die verlies hebben gereden. Maar gelukkig heb ik het nog nooit zelf meegemaakt.
Zoiets heb ik nog te koop maar geen arabier maar een zwarte trakehner...twenter ;-)quote:Op woensdag 22 december 2004 17:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zoiets als dit wil ik:
[afbeelding]De kleur zwart maakt de prijs wel meteen tweemaal zo hoog, maar ik vind zwart zo mooi bij een Arabier...
Ik wil een Arabier en anders niks! Àls ik dan weer een paard aanschaf, dan wordt het ook gewoon mijn droompaard.quote:Op maandag 7 februari 2005 08:00 schreef lone_wolf het volgende:
Zoiets heb ik nog te koop maar geen arabier maar een zwarte trakehner...twenter ;-)
quote:Op maandag 7 februari 2005 06:58 schreef Leintjeuh het volgende:
We hebben meteen z'n voer drastisch verminderd, in plaats van 2 kilo basisbrok per dag krijgt ie nu 2 handjes per dag, en een grote berg worteltjes....
En soms... kost t me gewoon moeite om m uberhaupt in de sukkeldraf te krijgen![]()
Dan kijkt ie me zo aan van 'ben je wel helemaal lekker? wat denk je nou zélf?'... Maar met een beetje overtuigingskracht (en dreigen met de zweep) lukt t wel altijd
Mijn droompaard is een Arabier. Ik vind Arabieren gewoon bloedmooi. En hun karakter is ook top. Ze zijn goudeerlijk. En de maat is voor mij perfect.quote:Op maandag 7 februari 2005 09:34 schreef wendy-tje het volgende:
Wat maakt het ras dan uit?
Jouw droompaard is toch meer een combinatie van uiterlijk en karakter... of ligt dat nu aan mij?
Ik heb een vuilnisbakkie, er zit waarschijnlijk franse draver door, iemand die keurt voor de KWPN zei dat ie daar ook wel in opgenomen zou worden. Hij is echt een warmbloedquote:Op maandag 7 februari 2005 09:43 schreef wendy-tje het volgende:en hij heeft nog gelijk ook
Ach, longeren is ook leuk. Ik weet niet wat voor paard je hebt, maar 2 kilo brok lijkt me wel ruim...
Naar mijn weten zit er in wortelen bijna evenveel energie als in haver. Ik denk dat je dus beter de wortelen af zou kunnen schaffen en verder gewoon voeren! Bijvoorbeeld 1,5 kilo brok en evt een paar worteltjes (die vinden ze zo lekkerquote:Op maandag 7 februari 2005 06:58 schreef Leintjeuh het volgende:
We hebben meteen z'n voer drastisch verminderd, in plaats van 2 kilo basisbrok per dag krijgt ie nu 2 handjes per dag, en een grote berg worteltjes....
* Elefes is het hier helemaal mee eens!quote:Op maandag 7 februari 2005 10:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Natuurlijk kijk ik ook naar het karakter als ik een paard ga kopen. Maar ik wil al jaren een Arabier. Ik ben gewoon verliefd op dat ras. Het gaat niet alleen om de kleur, het gaat om het geheel. Het hoofd, de bouw, alles. Als ik weer een paard ga kopen (over een paar jaar, als ik mijn opleiding af heb en een vaste baan heb), dan ga ik specifiek op zoek naar een Arabier. En als ik kan kiezen uit drie zwartjes, dan ga ik natuurlijk voor die met het leukste karakter. Maar ik wil een jong veulen kopen, dus dan is het karakter nog niet uitontwikkeld.
Mooi paard!quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:20 schreef Leintjeuh het volgende:
JA!! Kheb eindelijk een plaatje van mn paardje
Ziehier.... Apollo kijk naar buiten! WAUW
[afbeelding]
Imo zie je toch iets over het hoofd, uitstraling is namelijk wel degelijk heel erg belangrijk bij het beoordelen van proeven! En dan wel de totale uitstraling: Hebben paard en ruiter er plezier in? Zijn ze een beetje serieus aan het rijden? Wordt het paard goed behandeld? Loopt het ontspannen en gehoorzaam?quote:Op maandag 22 november 2004 11:14 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad Wendy-tje.
Maar dit is al jaren zo hoor.
De ene jury ziet liever een mooie kwpn'er en die cijfert de fjord, fries en tinker die alles perfect deden weg.
De ander vindt dat het er goed uit moet zien en die ziet 2 mooie proeven, 1 van een fjord en 1 van een mooie kwpn'er met perfecte papieren. Dat van de kwpn'er zag er mooier uit, maar de fjord krijgt meer punten, puur omdat het voor hem moeilijker is. Dat vind ik dus ook niet eerlijk.
De vader is een hengst.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:33 schreef Bluezz het volgende:
Vraagje :
Hoe weet je dat het een hengst wordt
Wat lang duurt zo'n dracht!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:20 schreef Kleintje het volgende:
Hier is alles goed. Mijn merrie is nu 53 dagen drachtig van een prachtige hengst.
Dus hopelijk volgend jaar een veulen welke goed voldoet aan mijn eisen.
Ik heb op mijn (toendertijd) verzorgmerrie tot enkele weken voor de geboorte gewoon gereden. Daarna had ook wel gekund, maar ze wilde het erf niet meer af.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Wat lang duurt zo'n dracht!![]()
Spannend zeg! Gefeliciteerd! Kan/mag je ondertussen nog wel op d'r rijden?
Ah ok, ik heb geen verstand van paardenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 06:59 schreef Kleintje het volgende:
Zoals ze bij mensen ook zeggen... ze is drachtig, niet ziek
Zolang er geen bijverschijnselen zijn mag ik gewoon rijden. Alleen vanaf 4 maanden voor de dracht stoppen met springen (doe ik toch al niet) en 6 weken van te voren willen ze meestal zelf niet meer en dan is het raadzaam om af te bouwen.
Ik wil wel 3 weken na de geboorte weer gaan opbouwen omdat veel paarden het wel even fijn vinden, even een uurtje zonder het veulen, even weer werkpaard zijn in plaats van alleen maar mamapaard.
Ik zal hier af en toe wel buikfoto's plaatsen.
Ik weet niet of jullie de ontwikkeling van het veulen in de buik ook leuk vinden? Anders heb ik er een weblog over...
Ik heb het zelf nog nooit 'officieel' gedaan, maar ik ging regelmatig op eigen houtje op stap met mijn paard. Reed dan vaak gauw 5 uren achterelkaar. Alleen wel gewoon op de openbare weg, want er is hier geen bos ofzo...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:50 schreef Kleintje het volgende:
Endurance... dat wilde ik komend jaar met Treas doen omdat het zo'n geweldig buitenrij paard is.
Maar ja... dan valt er een veulen uit en voordat ze dan weer op conditie is. Misschien in september een kennismakingsendurande, maar 2007 wordt ons endurance jaar
Inderdaad, bij ons op de manege moest er een in de laatste maanden van de dracht niets van mannen hebben. Zodra ze een mannenstem hoorde gingen de oren in de nek.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kleintje, doe ff linkje naar dat weblog, is leuk.
Ik heb trouwens niet de beste ervaringen met drachtige merries.Sommigen worden ietwat irritant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |