abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24926489
Gevallen
Hoe kwam 't ?
pi_24926680
Apollo was behoorlijk hyper... Hij reageerde niet meer op mijn hulpen, ik deed een poging hem tot bedaren te bregen, zodat ie minder idioot ging doen. Toen stapte ie met 1 van zn hoeven op een plas, die bevroren was. Gevolg: *glip-BOEM*! Toen lagen we samen op t asfalt... Hij een wond aan zn been, ik mn rechter hand en elleboog geschaafd en een gekneusd rechterbeen omdat ie half op mn been viel...
pi_24926754
Agossie, wat zullen jullie geschrokken zijn
Hopelijk durft ie wel weer buiten te rijden straks als ie weer mag.
pi_24926968
Nou ik kreeg niet de indruk dat ie erg geschrokken was... Hij stond echt metéén weer op, neus in de wind, te dribbelen en draaien... Hij was echt zo druk dat ik niet eens de kans kreeg om weer normaal op te stappen...
Maar met m lopen was ook geen optie... Hij stampde bijna over me heen Ik denk dat degene waarmee ik buiten reed en ik erger geschrokken zijn dan hij... Hij loopt ook niet kreupel ofzo... Lijkt wel of ie er niks van voelt. Maar omdat de wond nog niet 'droog' en 'hard' is, doen we niet meer dan een klein beetje (sukkel)drafje aan de lange lijn....
pi_24931844
Tsja, vervelend!
Toch houd ik wel van de meer eigenwijze portretten onder de paarden! Je schrikt je natuurlijk een ongeluk nu, maar hij maakt het in ieder geval niet saai!
Natuurlijk moet je wel zorgen dat de boel goed geneest, maar wordt ie nu niet helemaal gek van alle energie die hij heeft? Lukt het om hem in het sukkeldrafje te houden?
pi_24965534
We hebben meteen z'n voer drastisch verminderd, in plaats van 2 kilo basisbrok per dag krijgt ie nu 2 handjes per dag, en een grote berg worteltjes....
En soms... kost t me gewoon moeite om m uberhaupt in de sukkeldraf te krijgen
Dan kijkt ie me zo aan van 'ben je wel helemaal lekker? wat denk je nou zélf?'... Maar met een beetje overtuigingskracht (en dreigen met de zweep) lukt t wel altijd
pi_24965682
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zoiets als dit wil ik:

[afbeelding]

De kleur zwart maakt de prijs wel meteen tweemaal zo hoog, maar ik vind zwart zo mooi bij een Arabier...
Zoiets heb ik nog te koop maar geen arabier maar een zwarte trakehner...twenter ;-)
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_24966096
quote:
Op maandag 7 februari 2005 08:00 schreef lone_wolf het volgende:
Zoiets heb ik nog te koop maar geen arabier maar een zwarte trakehner...twenter ;-)
Ik wil een Arabier en anders niks! Àls ik dan weer een paard aanschaf, dan wordt het ook gewoon mijn droompaard.
pi_24966245
Wat maakt het ras dan uit?

Jouw droompaard is toch meer een combinatie van uiterlijk en karakter... of ligt dat nu aan mij?
pi_24966328
quote:
Op maandag 7 februari 2005 06:58 schreef Leintjeuh het volgende:
We hebben meteen z'n voer drastisch verminderd, in plaats van 2 kilo basisbrok per dag krijgt ie nu 2 handjes per dag, en een grote berg worteltjes....
En soms... kost t me gewoon moeite om m uberhaupt in de sukkeldraf te krijgen
Dan kijkt ie me zo aan van 'ben je wel helemaal lekker? wat denk je nou zélf?'... Maar met een beetje overtuigingskracht (en dreigen met de zweep) lukt t wel altijd
en hij heeft nog gelijk ook
Ach, longeren is ook leuk. Ik weet niet wat voor paard je hebt, maar 2 kilo brok lijkt me wel ruim...

Mijn haf staat op het moment op een halve kilo per dag, en is nog te fris vaak. Maar goed, haflingers hebben nu eenmaal niet veel nodig
pi_24966358
quote:
Op maandag 7 februari 2005 09:34 schreef wendy-tje het volgende:
Wat maakt het ras dan uit?

Jouw droompaard is toch meer een combinatie van uiterlijk en karakter... of ligt dat nu aan mij?
Mijn droompaard is een Arabier. Ik vind Arabieren gewoon bloedmooi. En hun karakter is ook top. Ze zijn goudeerlijk. En de maat is voor mij perfect.
pi_24966659
Ik dacht altijd dat ik Haflingers niks vond... veels te breed en te traag.
Tot ik ging kijken bij de haf die ik nu rijd. Een pittige dame, niet al te breed. Zit qua karakter en bouw behoorlijk in de richting van de arabier, en ook veel ruimere gangen dan de gemiddelde haf. Hier vermaak ik me prima mee, terwijl ik dat van te voren niet had verwacht.

Stel dat jij een zwarte NRPS'er tegen zou komen, zou je dan niet even gaan kijken?

Trouwens, ik ben ook al eens een arabier tegengekomen die een enorm slome drol was
pi_24966730
Natuurlijk kijk ik ook naar het karakter als ik een paard ga kopen. Maar ik wil al jaren een Arabier. Ik ben gewoon verliefd op dat ras. Het gaat niet alleen om de kleur, het gaat om het geheel. Het hoofd, de bouw, alles. Als ik weer een paard ga kopen (over een paar jaar, als ik mijn opleiding af heb en een vaste baan heb), dan ga ik specifiek op zoek naar een Arabier. En als ik kan kiezen uit drie zwartjes, dan ga ik natuurlijk voor die met het leukste karakter. Maar ik wil een jong veulen kopen, dus dan is het karakter nog niet uitontwikkeld.
pi_24966788
Klopt, dan heb je er zelf ook nog een hoop invloed op
pi_24994872
Jee! De eerste wedstrijden staan weer vast. Eindelijk! Voor het eerst weer starten sinds september vorig jaar, erg leuk dus!
pi_25012122
JA!! Kheb eindelijk een plaatje van mn paardje
Ziehier.... Apollo kijk naar buiten! WAUW
pi_25012281
quote:
Op maandag 7 februari 2005 09:43 schreef wendy-tje het volgende:

en hij heeft nog gelijk ook
Ach, longeren is ook leuk. Ik weet niet wat voor paard je hebt, maar 2 kilo brok lijkt me wel ruim...
Ik heb een vuilnisbakkie, er zit waarschijnlijk franse draver door, iemand die keurt voor de KWPN zei dat ie daar ook wel in opgenomen zou worden. Hij is echt een warmbloed
Maar tis een redelijk groot paard, en hij krijg basisbrok dus met een lage energiewaarde.
pi_25012592
ja is een leuke knol maar ja paarden niet echt mijn favo dieren (understatement) maar het zal voor de paardenkenners en liefhebbers een mooi beest zijn...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25028530
quote:
Op maandag 7 februari 2005 06:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Naar mijn weten zit er in wortelen bijna evenveel energie als in haver. Ik denk dat je dus beter de wortelen af zou kunnen schaffen en verder gewoon voeren! Bijvoorbeeld 1,5 kilo brok en evt een paar worteltjes (die vinden ze zo lekker )
Mijn paard was laats ook zo fris.. Tijdens een rondje stappen door de bak voordat ik er op ging brak hij 2 keer los, het leek net een hengst i.p.v. een ruin Nu krijgt hij een heel klein beetje minder voer en laat ik hem (aan de longe of los) even uitrazen voordat ik ga rijden.
quote:
Op maandag 7 februari 2005 10:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Natuurlijk kijk ik ook naar het karakter als ik een paard ga kopen. Maar ik wil al jaren een Arabier. Ik ben gewoon verliefd op dat ras. Het gaat niet alleen om de kleur, het gaat om het geheel. Het hoofd, de bouw, alles. Als ik weer een paard ga kopen (over een paar jaar, als ik mijn opleiding af heb en een vaste baan heb), dan ga ik specifiek op zoek naar een Arabier. En als ik kan kiezen uit drie zwartjes, dan ga ik natuurlijk voor die met het leukste karakter. Maar ik wil een jong veulen kopen, dus dan is het karakter nog niet uitontwikkeld.
* Elefes is het hier helemaal mee eens!
Wat een heerlijke paarden zijn arabieren toch.. Ik kan uren doorbrengen met op internet rondkijken naar arabische paarden, betoverend gewoon. En ooit, ooit als ik wat ouder ben en daar geld & mogelijkheid voor heb, wil ik er ook nog eens een hebben (of liefst meer )
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_25029367
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:20 schreef Leintjeuh het volgende:
JA!! Kheb eindelijk een plaatje van mn paardje
Ziehier.... Apollo kijk naar buiten! WAUW
[afbeelding]
Mooi paard!
pi_25029463
quote:
Op maandag 22 november 2004 11:14 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad Wendy-tje.
Maar dit is al jaren zo hoor.
De ene jury ziet liever een mooie kwpn'er en die cijfert de fjord, fries en tinker die alles perfect deden weg.
De ander vindt dat het er goed uit moet zien en die ziet 2 mooie proeven, 1 van een fjord en 1 van een mooie kwpn'er met perfecte papieren. Dat van de kwpn'er zag er mooier uit, maar de fjord krijgt meer punten, puur omdat het voor hem moeilijker is. Dat vind ik dus ook niet eerlijk.
Imo zie je toch iets over het hoofd, uitstraling is namelijk wel degelijk heel erg belangrijk bij het beoordelen van proeven! En dan wel de totale uitstraling: Hebben paard en ruiter er plezier in? Zijn ze een beetje serieus aan het rijden? Wordt het paard goed behandeld? Loopt het ontspannen en gehoorzaam?
Dat alles is namelijk terug te vinden in de uitstraling van het paard en van de combinatie, en niet voor niets gaat het "plezier van het paard" een steeds belangrijkere rol spelen bij de beoordeling.

Verder laait inderdaad de discussie over "mooie paarden" en "mindere paarden" de laatste tijd extra op lijkt het wel. Ja, een goed paard wordt inderdaad makkelijker hoog beoordeeld, maar dat is simpelweg om het feit dat het met veel meer gemak en lossigheid alle oefeningen uit kan voeren, het heeft gewoon een voordeel in zijn bouw. Een paard dat zijn bouw niet mee heeft is nou eenmaal niet zo los in zijn lijf. Aan de andere kant kan een goed paard net zo goed slechte cijfers halen, zonder een goede ruiter is het nog niets.
"Perfect rijden" is ook een moeilijk punt. Je kunt de oefeningen nog zo mooi bij elk bordje uitvoeren, de hoeken netjes rijden en je voltes perfect rond. Maar als het goed is scoor je daar je punten niet op, dat is namelijk niet de essentie van de dressuur. Het gaat er om dat je laat zien dat je paard rijtechnisch in orde is, ook al rijd je een overgang iets te vroeg, dat moet niet uitmaken (5 meter is een ander verhaal natuurlijk ) wanneer het paard de overgang zelf maar correct maakt.

"De dressuur heeft de harmonische ontwikkeling van het organisme en van de natuurlijke eigenschappen van het paard ten doel. Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn beweging gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met de ruiter tot stand komt."

Ik ben kort geleden geslaagd voor de jurycursus IL. Ik kan iedereen die een beetje serieus met dressuur bezig is aanraden de cursus te gaan volgen, het is ontzettend leerzaam en leuk om te doen. (Echter niet meer zo vrijblijvend als voorheen, bijna de helft van onze groep heeft het praktijkexamen niet gehaald. De KNHS is hard bezig het hele boeltje fatsoenlijk op te leiden, en terecht .)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_29719107
*SCHOP*
Jaaaa, dankzij Bluezz weer gevonden.

Trap omhoog.

Hoe is het met alle trotse paardenbezitters, rijders, etc. etc.

Hier is alles goed. Mijn merrie is nu 53 dagen drachtig van een prachtige hengst.
Dus hopelijk volgend jaar een veulen welke goed voldoet aan mijn eisen.
pi_29719429
Vraagje :
Hoe weet je dat het een hengst wordt
pi_29719493
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 14:33 schreef Bluezz het volgende:
Vraagje :
Hoe weet je dat het een hengst wordt
De vader is een hengst.
pi_29719695
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 14:35 schreef Piet_Piraat het volgende: