quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:54 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
© <- deze bedoel je? (copyright dingetje)
Zoiets als dit:quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:50 schreef gfree het volgende:
Ben bang dat je iets duidelijker moet zijn met wat je precies wilt... heb je niet een url naar een voorbeeldje?
Zo doe ik het in ieder geval.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:14 schreef Bushmaster het volgende:
Je kunt een "action" opnemen en die op alle plaatjes laten uitvoeren.
Iemand een idee?quote:Op maandag 3 mei 2004 12:00 schreef Hanneman het volgende:
Hoe save je een laag als transparante gif?
Alle andere lagen op onzichtbaar zetten en dan 'Save for web', daar aangeven dat het een gif moet worden en transparantie instellingen goed zetten.quote:Op maandag 3 mei 2004 12:00 schreef Hanneman het volgende:
Hoe save je een laag als transparante gif?
Dan alleen de laag selecteren (ctrl + klik op de laag). Kopieren, een nieuw bestand openen (die neemt auto de grootes van je kopie mee) en dan plakken... En dan dat save-for-web gedeeltequote:Op maandag 3 mei 2004 15:54 schreef Hanneman het volgende:
Alleen is het plaatje (waar ik een transparant gifje van wil maken) kleiner dan de totale afbeelding.
Ok, dat lukt, alleen de stroke wordt helaas niet mee gekopieerd. Ik kan de stroke wel uit het origineel kopieeren, maar dan is de nieuwe afbeelding te klein.quote:Op maandag 3 mei 2004 16:13 schreef Leujel het volgende:
[..]
Dan alleen de laag selecteren (ctrl + klik op de laag). Kopieren, een nieuw bestand openen (die neemt auto de grootes van je kopie mee) en dan plakken... En dan dat save-for-web gedeelte
Ik neem aan dat de stroke in een aparte laag zit?quote:Op maandag 3 mei 2004 16:20 schreef Hanneman het volgende:
[..]
Ok, dat lukt, alleen de stroke wordt helaas niet mee gekopieerd. Ik kan de stroke wel uit het origineel kopieeren, maar dan is de nieuwe afbeelding te klein.
Het is geen aparte laag, maar een layerstyle. Volgens mij kan/hoef ik deze niet te mergen.quote:Op maandag 3 mei 2004 16:38 schreef gfree het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de stroke in een aparte laag zit?
Dan zou je eerst die 2 lagen kunnen mergen, dit doe je door je eerste laag(laag met het plaatje) te selecteren en hem dan te linken met de "stroke"laag, en dan Ctrl-e. Dan doe doe weer wat Leujel zei.
Ow, doe dan op de originele laag met het plaatje rechtermuisknop>Copy layer style en dan in je nieuwe bestand paste layer style.quote:Op maandag 3 mei 2004 16:42 schreef Hanneman het volgende:
[..]
Het is geen aparte laag, maar een layerstyle. Volgens mij kan/hoef ik deze niet te mergen.
Dat is toevallig mijn plaatjequote:Op vrijdag 23 april 2004 17:08 schreef TechXP het volgende:
[..]
Zoiets als dit:
http://www.xs4all.nl/~hoa(...)mages/fok_bloem2.jpg
Een kadertje en een copyright tekst. Photoshop kan geloof gemakkelijk dingen op alle foto's toepassen of met een klik op 1 foto, maar hoe?
Is het zo duidelijker? Het gaat dus niet perse over hoe ik een kadertje kan maken, maar over dat ik snel op vele foto's zoiets kan planten zonder elke foto apart te moeten behandelen.
Dat snap ik, maar het nieuwe bestand heeft precies de grootte van de afbeelding. Als ik daar nog de layerstyle (stroke) aan koppel, dan valt de stroke buiten de afbeelding.quote:Op maandag 3 mei 2004 16:48 schreef gfree het volgende:
[..]
Ow, doe dan op de originele laag met het plaatje rechtermuisknop>Copy layer style en dan in je nieuwe bestand paste layer style.
Kun je niet gewoon zoals ik eerder zei alle lagen uitzetten behalve de goede, dan croppen met de crop tool, en dan save for web doen?quote:Op maandag 3 mei 2004 16:55 schreef Hanneman het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het nieuwe bestand heeft precies de grootte van de afbeelding. Als ik daar nog de layerstyle (stroke) aan koppel, dan valt de stroke buiten de afbeelding.
Het moet eigenlijk een muur met structuur zijn. Stucwerk dus. Alleen die random vorm wil niet echt lukken. Craquelure vind ik ook niet mooi. Deze vind ik wel leuk alleen krijg ik die niet in elkaar geflantst...quote:Op maandag 3 mei 2004 22:38 schreef bugeye het volgende:
Ik weet niet of je dat bedoelt, maar je kunt je Brightness en Contrast regelen bij Layer ->New Adjust Layer ->Brightness/Contrast.
Wat moet het eigenlijk voorstellen?
Misschien bedoel je het filter sketch>Conte Crayonquote:Op maandag 3 mei 2004 22:58 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
Het moet eigenlijk een muur met structuur zijn. Stucwerk dus. Alleen die random vorm wil niet echt lukken. Craquelure vind ik ook niet mooi. Deze vind ik wel leuk alleen krijg ik die niet in elkaar geflantst...![]()
Ik hoop dat het verhaal zo wat duidelijker is want het was inderdaad wat wazig omschreven...
Ik heb het maar op deze manier gedaan. Ik dacht dat het misschien sneller en makkelijker kon, maar dit lukt ook wel. Dank je wel voor je tips!quote:Op maandag 3 mei 2004 17:53 schreef gfree het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon zoals ik eerder zei alle lagen uitzetten behalve de goede, dan croppen met de crop tool, en dan save for web doen?
De 'line' tool doet het hier prima, niet raffelig oid. Nu moet ik zeggen dat ik deze tool nooit gebruik.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:27 schreef Hanneman het volgende:
Ik wil in Photoshop 6.0 een strakke schuine lijn maken. Maar ik krijg een ontzettende rafellijn, wat niet de bedoeling is.
Iemand een idee hoe dit moet?
Gewoon in je Fonts-map in je Windows dir installeren en dan moeten ze het doen.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:17 schreef Nkjez het volgende:
Ik heb een paar fonts gedownd, maar in welk mapje moet ik ze stoppen van photoshop CS zodat ik ze ook nog kan gebruiken..
A3 is 297 x 420 mm of 11,7 x 16,5 inch.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:36 schreef Hanneman het volgende:
Aangezien ik Photoshop 7 niet geinstalleerd krijg, wil ik graag in Image Ready een bestand maken op A3 formaat. Maar ik kan alleen maar het aantal pixels instellen. Weet iemand het aantal pixels voor A3 formaat? Of heeft dit er niks mee te maken?
Hier een uitleg hoe. dit is in xp niet veel anders.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:46 schreef Modus het volgende:
[..]
Gewoon in je Fonts-map in je Windows dir installeren en dan moeten ze het doen.
dat ik daar niet aan gedacht hebquote:Op maandag 31 mei 2004 15:29 schreef gfree het volgende:
[..]
Hier een uitleg hoe. dit is in xp niet veel anders.![]()
klikquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:53 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
ben ik nie zo goed in neequote:Op donderdag 3 juni 2004 12:32 schreef gfree het volgende:
[..]
klik
Het is zoals je ziet niet zo heel moeilijk om de kleurtoon te veranderen. Ik zie hte alleen niet zitten om al losse plaatjes voor je te veranderen. Kun je ze zelf niet opnieuw knippen?![]()
mail in profielquote:Op donderdag 3 juni 2004 13:33 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
ben ik nie zo goed in nee
btw kan ik je mailen voor paar dingetjeS? :$
je heb iig wel mail ;-)quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:00 schreef gfree het volgende:
[..]
mail in profiel![]()
Zijn het veel plaatjes die veranderd moeten worden? Kan het misschien wel een beetje automatiseren..![]()
welke kleur moet dat rode worden dan?quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:19 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
je heb iig wel mail ;-)
http://laptop.coreserver.org/1254.zip <-- zijn alle plaatjes los
blauw / zilverquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:40 schreef gfree het volgende:
[..]
welke kleur moet dat rode worden dan?
open bestandquote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:37 schreef pooier het volgende:
Wie kan mij helpen en de tekst van dit photoshop bestand veranderen van zwart naar wit?
De tekst staat op een transparante ondergrond en als ik de kleur wil veranderen dan verneuk ik de hele tekst.
http://fok.coders.nl/
topper het is nu goed jaquote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:46 schreef Chasin het volgende:
[..]
open bestand
ctrl + u
colorize aanvinken
lightness helemaal naar rechts
voila
Niemand die mij dit kan vertellen??quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:33 schreef Maffioso het volgende:
Ik heb een aantal text layers. Er was een manier waarop je van alle layers tegelijk het lettertype, grootte en dergelijke kon veranderen. Hoe ging dat ook alweer?
Thnx!
Nee sorry, geen idee hoe dat moet.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:09 schreef Maffioso het volgende:
Niemand die mij dit kan vertellen??![]()
miss Merge layers of anders Flatten imagequote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:09 schreef Maffioso het volgende:
[..]
Niemand die mij dit kan vertellen??![]()
Reactie van iemandquote:Hey Fokkers,
Ik had van een site verschillende texture's gedownload, zoals metal en bricks e.d.
Dit om mijn assortiment wat meer uit te breiden, maar hier loop ik dan ook tegen de muur.
In Fireworks, kon ik als "Fill" een "Pattern" kiezen, en dan gewoon een images selecteren,
vanaf mijn HD. Maar in Photoshop lijkt dat dus niet zo eenvoudig te gaan...
Wat ik tot nu toe ben komen te weten moet het als volgt:
* Image openen in Photoshop
* Edit >> Define Pattern
En dan kun je 't gebruiken, maar 't gaat om meer als 100 van die dingen, en dat zie ik niet zo zitten.
Is er misschien iemand die weet of 't makkelijker kan, of dat ik ze met een programmaatje allemaal ineens kan toevoegen als een libary ofzo?
Of is 't misschien een mogelijkheid om dit soort texture's als plugins te downloaden voor Photoshop?
Alvast bedankt!
Mijn reactie:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:51 schreef Pompiedom het volgende:
...\Photoshop CS\Presets\
even zoeken naar wat het zijn patterns / styles / textures etc.
Same here! Is er nog steeds niemand die even kan vertellen waar het tekstmaskergereedschapquote:Op woensdag 14 juli 2004 12:05 schreef CrazyByte het volgende:
........ en heb nog altijd geen antwoord op de vraag
Is je layer niet gelockt? (slotje ervoor)quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:29 schreef EggsTC het volgende:
Ik ben een n00b als het gaat om photoshop 7, daarom zit ik ff een tutorial te doen waarbij ik de DODGEtool nodig heb. Ik heb een zwarte achtergrond met een grijze retangle. Als ik nu de dodge tool op de retangle wil zetten krijg ik een foutmelding.
"Could not use the dodgetool cause the content of this layer is not directly editable".
Nu heb ik zitten zoeken in die layer properties maar kan niet echt veel vinden wat er mee te maken heeft?
Ctrl-Equote:Op donderdag 22 juli 2004 15:22 schreef EggsTC het volgende:
Hoe rasterize ik een vectorshape
Je hebt ook nog Ctrl-L en Ctrl-Bquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:47 schreef Duiveltja het volgende:
Erg goed gedaan maar nu wil ik weten hoe je tot zo'n resultaat komt. Met ctrl+U kom je er namelijk niet
die bestaat nietquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:54 schreef bugeye het volgende:
Probeer eens de optie Image -> Adjustments -> Match Color
mijne lekker welquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:58 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
die bestaat niet
Photoshop CSquote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:01 schreef Duiveltja het volgende:
Trouwens nog bedankt voor de tips
Welke ps heb jij dan?
sorry, gebruik geen PS 8.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:32 schreef Vision het volgende:
*kick*
is het niet mogelijk om gewoon een cirkeltje te maken waarvan je alleen de rand ziet? zoveel verschilt 7 toch niet van 8?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:37 schreef gfree het volgende:
sorry, gebruik geen PS 8.
Kun je niet een selectie maken met de selectietooltjes en de rand dmv stroke maken?
In PS 7 zou ik het zo doen, ik weet niet of PS 8 betere manieren hiervoor heeft:quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:42 schreef Vision het volgende:
[..]
is het niet mogelijk om gewoon een cirkeltje te maken waarvan je alleen de rand ziet? zoveel verschilt 7 toch niet van 8?
zoals gezegd ben ik een PS n00b, dus dat "stroke" gedeelte snap ik niet helemaal![]()
Tipje: Volgende keer dit werk in autocad tekenen en opleuken in photoshop. Dat werkt een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:09 schreef Vision het volgende:
ik had 't gevonden bij edit idd. thx, dat was nl. wat ik bedoelde
ik bedacht me later idd ook dat een technisch programma hier idd beter geschikt voor zou zijn maar aangezien ik niet over een technisch teken programma beschik ben ik maar noodgedwongen met PS aan de slag gegaan.quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:22 schreef DeStedebouwer het volgende:
Tipje: Volgende keer dit werk in autocad tekenen en opleuken in photoshop. Dat werkt een stuk makkelijker.
ja, als je een selectie hebt gemaakt klik je op 'select inverse' (rechtermuisklik) en vervolgens cropquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 09:08 schreef Hanneman het volgende:
Weet iemand hoe ik tegenovergesteld kan croppen? Ik wil dus het geselecteerde verwijderen. Iemand een idee?
daar doelt hij niet opquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:30 schreef exile0000 het volgende:
wat dacht je van het DEL knopje! Wel even de gewenste achtergrondkleur instellen!![]()
Hij haalt dan gewoon een gedeelte weg uit de laag. Het instellen van de gewenste achtergrondkleur heeft bij mij geen zin, hij geeft de laag er onder weer. Iemand een andere oplossing om een selectie te vullen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:30 schreef exile0000 het volgende:
wat dacht je van het DEL knopje! Wel even de gewenste achtergrondkleur instellen!![]()
Volgens mij werkt het niet op deze manier. Volgens mij werkt het omgekeerd croppen zo wie zo niet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:27 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
ja, als je een selectie hebt gemaakt klik je op 'select inverse' (rechtermuisklik) en vervolgens crop
Als ik via het menu Fill doe, lukt het wel. Met het emmertje zelf lukt het niet om de hele selectie te vullen. Alleen de vlakken worden gevuld die ik aankilk met het emmertje. Of moet ik op een hoek van de selectie klikken ofzo? Of met een sneltoets?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:03 schreef exile0000 het volgende:
dat je paintbucket niet werkt: staat ie wel op een effen kleur en niet op een gradient?
Kun je dan niet de onderste rijen selecteren en die over de te verwijderen rij heen zetten? Of klopt dan de onderkant van je plaatje niet meer?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:05 schreef Hanneman het volgende:
Misschien kan ik mijn probleem op een andere manier uitleggen (dmv een simpel voorbeeld) en oplossen. Ik heb een laag met daarin een tabel. Nu wil ik een rij in die tabel verwijderen en zorgen dat de onderliggende rijen naar boven schuiven. Zo iets duidelijker?
wat dacht je van nieuwe layers maken, daarin het gewenste tekenen/plakken en naar boven verschuiven over die layer die niet meer zichtbaar moet zijnquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:05 schreef Hanneman het volgende:
Misschien kan ik mijn probleem op een andere manier uitleggen (dmv een simpel voorbeeld) en oplossen. Ik heb een laag met daarin een tabel. Nu wil ik een rij in die tabel verwijderen en zorgen dat de onderliggende rijen naar boven schuiven. Zo iets duidelijker?
Het is ook een foto, maar om het duidelijker te maken noem ik tabellen als voorbeeld.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:17 schreef exile0000 het volgende:
[..]
Kun je dan niet de onderste rijen selecteren en die over de te verwijderen rij heen zetten? Of klopt dan de onderkant van je plaatje niet meer?
(tabellen in photoshop!?doe mij maar foto's!)
Je zou het kunnen proberen met de stamp tool, waarbij je gedeeltes waar geen vlek zit kloont over de vlek heen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:46 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Hoe kan ik betrekkelijk eenvoudig met photoshop reflecties van de flits herstellen bv in een raam of bril?
Ik werk met Photoshop CS, maar ik zou het echt niet weten.
Zat ik dus ook al aan te denkenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:04 schreef gfree het volgende:
[..]
Je zou het kunnen proberen met de stamp tool, waarbij je gedeeltes waar geen vlek zit kloont over de vlek heen.
Zet eens een plaatje online ( http://www.imageshack.us ) , dan is het makkelijker oordelen.![]()
dan wordt het idd moeilijk, onmogelijk lijkt me.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:06 schreef Rodie83 het volgende:
Alleen als het volledige raam geflasht is, waar haal je dan de stamp vandaan?
CS = 8.0quote:Op maandag 30 augustus 2004 09:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Fotoshop CS en Fotoshop 7.0 of 8.0?
heb je ook een versie waarop geen ranzige schaduwfiltertjes e.d. zijn toegepast?quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:23 schreef SkandalouZ het volgende:
OK ik heb een probleempje...ik heb dit logo:
http://www.xs4all.nl/~vandoes/KLG.psd
maar nu wel ik dat de letters enzo ingegraveerd lijken in dat grijze gedeelte zeg maar.
zoals dit:
http://www.phong.com/tutorials/metal/metaltest1.jpg
kan iemand me uitleggen hoe dit moet, of als die in een heel goede bui is het voor me doen? alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |