abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2001 @ 01:28:36 #1
3542 Gia
User under construction
pi_1314117
ik neem ook niet mijn kinderen op schoot in de trein.

Ga ik van de week lekker met mijn gezin met de trein een dagtochtje maken, is die trein zo stampvol dat we niet eens bij elkaar kunnen zitten. Maar ja, niet getreurd, we zaten! En dat was al heel wat.

Toen kwam er in Den Bosch een zooi mensen in de trein, die dus geen zitplaats hadden in de 2e klas en dus moesten blijven staan. Eén echtpaar was al wel tegen, of iets over de 60.

Vraagt zo'n blond doosje van een jaar of 23, of ik mijn zoontje van 9 niet op schoot kan nemen, zodat die bejaarden kunnen zitten. Goh, zou ik zelf nooit op gekomen zijn, zeg!

Nou, nee dus, dat doe ik niet. Als de 2e klas vol is, mag je 1e klas gaan zitten. Doe je dat niet? Eigen schuld, blijf dan maar staan. Verdere klachten kun je verhalen op de NS, niet bij mij. Ik heb betaald voor 4 zitplaatsen en als ik zit, blijf ik zitten!

pi_1314125
En gelijk heb je!
pi_1314128
Waarom stond die blonde meid van 23 zelf niet op?
  donderdag 2 augustus 2001 @ 01:31:31 #4
3542 Gia
User under construction
pi_1314133
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:30 schreef melanchromis het volgende:
Waarom stond die blonde meid van 23 zelf niet op?
Die stond al!
pi_1314139
Mensen van tegen of over de zestig laat ik dus echt wel zitten. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik denk dat zij minder gebaat zijn bij een staande treinreis dan jij.
Wittgenstein
  donderdag 2 augustus 2001 @ 01:37:54 #6
3542 Gia
User under construction
pi_1314161
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:32 schreef Koekepan het volgende:
Mensen van tegen of over de zestig laat ik dus echt wel zitten. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik denk dat zij minder gebaat zijn bij een staande treinreis dan jij.
Er zaten in de buurt zat jongeren, die eerder op zouden moeten staan dan ik, met mijn hartkwaal.

Een kind van 9 kan in de trein nog niet zo goed zijn evenwicht bewaren.

Als mijn kinderen een jaar of 13 of zo zijn, dan laat ik ze ook opstaan voor bejaarden, heb ik trouwens vroeger zelf ook altijd gedaan.

Maar nu, terwijl er zat jongeren zitten, sta ik niet meer op.
De NS schiet te kort met 2e klas wagons.

Ik ga trouwens ook 1e klas zitten als er nergens anders plaats is.

pi_1314196
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:37 schreef Gia het volgende:
Er zaten in de buurt zat jongeren, die eerder op zouden moeten staan dan ik, met mijn hartkwaal.
Aha, een beetje het als-er-duizend-mensen-aan-de-kant-staan-verdrink-je-geheid-probleem dus. Niemand wil als eerste in het water springen. Een beetje onzinnig, ik laat mijn reactie niet van anderen afhangen: als er iemand moet zitten, moet die iemand zitten, wie er opstaat maakt voor hen niks uit.

Maar goed, ik ga hier niet over kibbelen - ik vind het alleen raar dat jij er een topic in KLB over opent dat *andere* mensen moesten blijven staan.

Wittgenstein
pi_1314199
Rustig, rustig, denk aan je hart

Maare, je voldoet weer aan het stereotype Helmonder, lekker asociaal, laten we ons imago zo houden!

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 2 augustus 2001 @ 01:53:32 #9
10710 gday
propria cures
pi_1314229
quote:
Oh, dus jij loopt rond met een groot bord waar opstaat: "IK BEN EEN HARTPATIENT!"?
Of... of.. of is het soms niet aan je te zien dat je een hartkwaal hebt, toevallig? Misschien hebben die jongeren allemaal zelf ook een hartkwaal, en problemen met hun longen, en moeten ze 3 keer per week een nierdialyse laten doen, en.. en...
quote:
Weet je wanneer je kind pas echt stevig zit, met een minieme kans dat hij omvalt? Als je hem op je schoot neemt.

[Dit bericht is gewijzigd door gday op 02-08-2001 01:59]

A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 2 augustus 2001 @ 02:11:18 #10
7300 Codin
Motherfucking keycards...
pi_1314296
Die oudere mensen hebben ook betaald voor hun kaartje, even goed als jij. Dat argument gaat dus niet op.

Verder lijkt het mij dat je je zoontjes prima op schoot had kunnen nemen. De bedoeling van een treinkaartje is dat je van A naar B komt. Is het daarbij zo erg als je zoontjes even moeten staan of op je schoot zitten?

Je zoons zijn nog jong, die kunnen dat nog goed.

You have to be eightteen or older to ride...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 02:22:50 #11
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1314325
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:28 schreef Gia het volgende:
Als de 2e klas vol is, mag je 1e klas gaan zitten. Doe je dat niet? Eigen schuld, blijf dan maar staan.
Heb je gekeken of er nog zitplaatsen waren in de eerste klas?
Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 02:27:46 #12
10710 gday
propria cures
pi_1314342
En bovendien... hoeveel heb je voor dat treinkaartje van je kinderen betaald? 2,50 misschien?
En hoeveel hebben die ouderen betaald?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 2 augustus 2001 @ 03:06:01 #13
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1314422
quote:
If you see someone without a smile, give him one of yours!!!
Hoe kun je met deze ondetitel mensen van in de 60 laten staan en niet zelf opstaan om die mensen een plekje te geven om te zitten? Of je kind op schoot nemen?
Je had dan echt een smile gegeven.
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_1314499
boerin
  donderdag 2 augustus 2001 @ 06:34:01 #15
10814 dalai-incognito
tijd voor een nieuwe crew
pi_1314501
*noteert*

Gia op ignore lijst

*einde notatie*

mensen deugen niet, jij misschien wel ook niet
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2001 @ 06:53:42 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1314504
quote:

[..]

Is er iets mis met zijn motoriek? Wat een onzin, een kind van 9 kan toch ook fietsen zonder zijwieltjes neem ik aan?

Dit heeft te maken met waarden en normen die door ouders bijgebracht zouden moeten worden, een kind zou uit zichzelf op moeten staan in dit soort gevallen.

quote:
En op dat moment was er iets mis met je spraakvermogen zodat je dat niet even tegen die mensen kon zeggen?
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2001 @ 06:56:25 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1314505
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 06:34 schreef dalai-incognito het volgende:
*noteert*

Gia op ignore lijst

*einde notatie*

Gia, was jij niet diegene die in NA&M altijd erg hoog van de toren blies omdat jij vond dat ouders van allochtone kinderen hun kinderen niet goed opvoeden?

Verbeter de wereld, en voed eerst jezelf op!

pi_1314516
Mijn ouders (vader is 67, mijn moeder 66) gingen vorige maand op vakantie naar Zwitserland. In Utrecht moesten ze de internationale trein nemen. Voor het traject Den Haag-Utrecht had mijn vader eerste klas kaartjes gekocht, zodat ze bepakt en bezakt als ze waren, wel gewoon konden zitten. Nou, niet dus. Mijn ouders, en vooral mijn vader is niet echt goed meer ter been , hebben dus de hele weg moeten staan. Mijn moeder is maar op haar koffer gaan zitten. En dat terwijl ze dus dure eerste klas kaartjes hadden betaald. Dan kun je wel zeggen, dat verhalen ze maar bij de NS, maar zo zijn ze dus niet (uiteindelijk heb ik maar een formulier voor ze ingevuld, want dat zouden ze zelf nooit doen dus). En dat neemt ook niet weg dat ze het hele stuk hebben moeten staan. Niemand die voor ze opstond natuurlijk! Daar baal ik van en dat ligt niet alleen aan de NS maar ook aan het (on)fatsoen van anderen. En bedankt, Gia..
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2001 @ 07:30:39 #19
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1314517
Goed voorbeeld voor je kinderen Gia
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_1315114
Gia, je bent een egoistische trut.

Met je hartkwaal. Donder toch op mens.

Maar wel altijd een grote bek over de "slechte opvoeding" van allochtone kinderen. Geef dan het goede voorbeeld!

En er GVD nog over KLAGEN dat iemand vroeg om je kind op je schoot te nemen, om iemand van over de 60 te laten zitten! Hoe oud ben je ook alweer? 37 toch? In de bloei van je leven! Ga je toch schamen.

Unox, the worst operating system.
pi_1315166
Gia, ik vraag me af wat je zou doen als jij binnenkomt in de trein en er zijn op dat moment geen zitplaatsen genoeg maar je ziet wel twee kinderen met hun moeder vorstelijk zitten. Ook de 1e klas is vol.

Jou een beetje inschattend aan de hand van hetgeen ik van je gelezen heb tot nu toe, denk ik dat je zonder blikken of blozen hun moeder aanspreekt op het feit dat haar kids best kunnen gaan staan voor een vrouw als jij. Waarschijnlijk stel je zelfs voor dat ze maar een van haar kinderen op schoot moet nemen.

Ik denk dat jouw egoisme zich aanpast aan de situatie waarin je verkeert.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_1315169
quote:
Nou, nee dus, dat doe ik niet. Als de 2e klas vol is, mag je 1e klas gaan zitten. \
Dat is dus niet waar. Pas als de conducteur hiervoor toestemming geeft.
pi_1315248
Je betaald niet voor een zitplaats, je betaald voor een vervoersbewijs. Ik geef die "blonde doos" gelijk, je koter heb je ook op andere momenten op je schoot (bijvoorbeeld als je met veel mensen in de auto zit) waarom niet als er mensen zijn die slecht te been zijn.
pi_1315517
quote:
waarom niet als er mensen zijn die slecht te been zijn.
Niet alle mensen van tegen de 60 zijn slecht ter been. Maar ik geef je gelijk. Ze had gewoon haar zoontje op schoot kunnen nemen, of anders één van die oudere mensen wel...
... na vijf jaar
pi_1315576
echt frickin' associaal dit. Lekkere manieren breng je je kinderen zo bij. En dat de schuld bij de NS ligt: Fuck off. Daar hebben die bejaarden lekker veel aan op het moment dat ze in die trein staan te wachten tot iemand ruimte maakt. En dat die jongeren ook niet opstonden: opzouten, dar heb jij toch nix mee te maken? Kijk naar jezelf en maak gewoon ruimte.

Dat "blonde doosje van een jaar of 23" had tenminste stijl en jij zeker niet.

donderdag 2 augustus 2001 @ 12:12:45 #26
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1315620
Na al deze terecht beschuldigingen van asociaal gedrag denk ik niet dat Gia nog durft te gaan zitten laat staan hier te posten
Hard, gemeen en snel
  donderdag 2 augustus 2001 @ 12:34:15 #27
7300 Codin
pi_1315758
Kap er maar mee jongens, zo meteen krijgt ze nog een hartverzakking...

Ook weer zo zielig voor d'r koters

pi_1315885
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 12:34 schreef Codin het volgende:
Kap er maar mee jongens, zo meteen krijgt ze nog een hartverzakking...

Ook weer zo zielig voor d'r koters

Pcies krijgen die weer evenwicht stoornissen..

Mn Ma heeft 3 hartinfarcten gehad en gaat ook gewoon staan als het druk is. die oudjes zouden hier moeten klagen niet gia... -ziek-

Microsoft, I think, is fundamentally an evil company. -James Clark, Netscape... ~~ If the world didnt suck we would all fall off...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 14:15:21 #29
4428 Dash
We Are Right! (yeah sure...)
pi_1316631
Ach, er zijn nog ergere mensen.
Ik en mijn vriendin stappen in Breda op de trein naar Den Haag. Vol. een plek van 4 zitplaatsen (IC+) zitten 2 mensen en een hond!
Ik jaag die hond van die stoel af en bied mijn vriendin een plaatsje aan, waarna ik ook ga zitten.
Krijg ik commentaar:
"wij hebben ook voor die hond betaald hoor!"

Ik:
"Zit niet te zeiken trut! Ik blijf niet staan voor een hond"
"Als je nog iets durft te zeggen sla ik er op, je uit je reactie laat je blijken dat je mij minder vind dan een hond, dus don't push your luck"

Rest van de reis hebben ze de hele tijd niets durven zeggen.

Da makt mijne zeik nie lauw!
  donderdag 2 augustus 2001 @ 14:29:44 #30
7300 Codin
pi_1316765
Da's een beetje aso Dash......

Wel efficient overigens.

pi_1317023
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 14:29 schreef Codin het volgende:
Wel efficient overigens.
Nou, bijzonder efficient!
Mensen eerst een scheldwoord toevoegen en vervolgens met geweld
dreigen zodat die hun bek niet meer open durven trekken, knap hoor!
pi_1321287
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 14:15 schreef Dash het volgende:
Ik en mijn vriendin stappen in Breda op de trein naar Den Haag. Vol. een plek van 4 zitplaatsen (IC+) zitten 2 mensen en een hond!
Ik jaag die hond van die stoel af en bied mijn vriendin een plaatsje aan, waarna ik ook ga zitten.
Krijg ik commentaar:

Ik:
"Als je nog iets durft te zeggen sla ik er op, je uit je reactie laat je blijken dat je mij minder vind dan een hond, dus don't push your luck"

God bless you. Fantastische actie. Op sommige momenten is aggressie gewoon echt op z`n plaats. Dit is zekohr zo`n moment...
pi_1321323
Lekker luchtje hangt hier!

Egoiste van Chanel?

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_1321326
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:15 schreef Priscella het volgende:
Lekker luchtje hangt hier!

Egoiste van Chanel?

Nee, van de Wibra, Gia kennende. .
Wittgenstein
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 01:47:32 #35
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1321481
Ieder z'n trein
The Internets, I needs it..
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 02:20:33 #36
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1321605
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:47 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ieder z'n trein
Behalve voor die bejaarden, want in die trein zitten Gia's kinderen.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 09:02:17 #37
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_1322156
1. Volgens mij is een kind van 9 minstens zo stabiel als een vrouw van 60
2. Goed voorbeeld doet goed volgen
3. Je mag idd niet eerste klas gaan zitten als je een 2e klas kaartje hebt.
4. En Dash.. meteen gaan slaan bij de eerste de beste "belediging" vind ik ook een beetje primitief.
De mensen zijn gek geworden
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 10:04:41 #38
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1322383
Mijn mening is in dit topic al voldoende verwoord...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 10:12:27 #39
1542 Ludo
Still YF&S
pi_1322425
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:04 schreef Verbal het volgende:
Mijn mening is in dit topic al voldoende verwoord...

V.

tssss... nog zo'n egoïst. Valt me tegen van je; Verbal
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 11:37:13 #40
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1322928
Hállo zeg,

Ik sta helemaal achter je standpunt dat er bij de NS dan iets mis is. Maar daar kunnen die (oudere) mensen dan toch ook niets aan doen? Hoe zou jij het vinden als je straks 75 en b.v. slecht ter been bent en je kan niet bij je kleinkids op bezoek, omdat je niet met de trein kan omdat je waarschijnlijk zal moeten staan?
Buiten dat om waar is het "sociaal zijn" gebleven?

Ik sta in ieder geval op voor een ieder die meer moeite heeft met staan dan dat ik heb.

Toen ik hoog zwanger was had ik enorme last van mijn rug. Ik ging met het openbaar vervoer en NIEMAND stond op. Hierdoor ben ik flauw gevallen en eerder uit de bus gestapt.
Als tegen prestatie zou ik natuurlijk ook kunnen denken "nou ik doe dus ook niets meer voor een ander!".

Integendeel! Als ik nou eens begin met "sociaal zijn" dan steek ik andere mensen misschien nog wel aan.

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 11:43:53 #41
136 V.
pi_1323013
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:12 schreef Ludo het volgende:

[..]

tssss... nog zo'n egoïst. Valt me tegen van je; Verbal

LOL

(eikel)

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1324852
Ten eerste Gia is natuurlijk een vette kloon die uit is op een flame. Ten tweede moet Gia zelf weten of ze opstaat, niet iedereen heeft vanzelf fatsoen of medeleven, dan wel gevoel voor effcientie meegekregen. Je krijgt het vanzelf wel op je bordje, want erg ver zul je met zo'n houding niet komen.

Ik erger me heel erg aan dit soort gedrag in het verkeer, winkels, bus, trein, metro. Zeker in Amsterdam is het af en toe tenenkrullend om te zien hoe mensen zich gedragen. Soms laat men liever een ander een trein of bus missen dan een stapje opzij te doen. En maar kankeren en maar zeuren over alles wat er mis is! Irritant dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Bij veel mensen is er een gebrek aan gevoel voor collectiviteit terwijl op diezelfde collectiviteit wel een beroep op wordt gedaan als iemand in nood zit.

Meer van dit soort ergerlijk gedrag: Winkelmeisjes die rustig over hun vriendjes doorpraten tewijl jij al vijf minuten voor de toonbank staat te wachten Of als mensen staan te wachten om de pont af te gaan, bromfietsers direct achter de klep, dan fietsers, dan voetgangers, en mensen met hele kleine kinderen aan de hand gaan pontificaal direct achter de klep vóór de bromfietsers staan. Omdat zij zonodig vooraan de pont af willen houden ze verder de hele lading mensen op. Of toeristen die midden op het fietspad op de kaart gaan staan kijken. Jaaaa dat doet u thuis ook he, midden op de rijweg een boekje lezen Kinderen of dieren die in een restaurant nadrukkelijk de aandacht van andere gasten opeisen zonder dat ouders of baas ingrijpen (Manono kreeg vroeger om het minste geringste een hengst) Najaaa voorbeelden zijn er eindeloos.

Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 14:51:32 #43
1542 Ludo
Still YF&S
pi_1324960
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:39 schreef Manono het volgende:
Ten eerste Gia is natuurlijk een vette kloon die uit is op een flame. Ten tweede moet Gia zelf weten of ze opstaat, niet iedereen heeft vanzelf fatsoen of medeleven, dan wel gevoel voor effcientie meegekregen. Je krijgt het vanzelf wel op je bordje, want erg ver zul je met zo'n houding niet komen.

Ik erger me heel erg aan dit soort gedrag in het verkeer, winkels, bus, trein, metro. Zeker in Amsterdam is het af en toe tenenkrullend om te zien hoe mensen zich gedragen. Soms laat men liever een ander een trein of bus missen dan een stapje opzij te doen. En maar kankeren en maar zeuren over alles wat er mis is! Irritant dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Bij veel mensen is er een gebrek aan gevoel voor collectiviteit terwijl op diezelfde collectiviteit wel een beroep op wordt gedaan als iemand in nood zit.

Meer van dit soort ergerlijk gedrag: Winkelmeisjes die rustig over hun vriendjes doorpraten tewijl jij al vijf minuten voor de toonbank staat te wachten Of als mensen staan te wachten om de pont af te gaan, bromfietsers direct achter de klep, dan fietsers, dan voetgangers, en mensen met hele kleine kinderen aan de hand gaan pontificaal direct achter de klep vóór de bromfietsers staan. Omdat zij zonodig vooraan de pont af willen houden ze verder de hele lading mensen op. Of toeristen die midden op het fietspad op de kaart gaan staan kijken. Jaaaa dat doet u thuis ook he, midden op de rijweg een boekje lezen Kinderen of dieren die in een restaurant nadrukkelijk de aandacht van andere gasten opeisen zonder dat ouders of baas ingrijpen (Manono kreeg vroeger om het minste geringste een hengst) Najaaa voorbeelden zijn er eindeloos.

Ach, de jongelui staan nooit op voor Manono??
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 14:52:54 #44
1542 Ludo
Still YF&S
pi_1324976
quote:
Manono kreeg vroeger om het minste geringste een hengst
ja dat doen we hier dus niet, dat doe je maar in het paardenforum
pi_1324981
hehe ik zeg het niet, ik zeg het niet...
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 14:56:24 #46
2724 prodent
Wrong is Right!
pi_1325014
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:53 schreef Aneurism het volgende:
hehe ik zeg het niet, ik zeg het niet...
haha, post het dan niet, post het dan niet
pi_1325066
Toe vertel, toe vertel.
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:12:57 #48
14326 Caballero
what the fuck is wtf
pi_1325188
we betalen bij ! (© Bert Visser)
"Get Rich Or Die Tryin"
pi_1325324
persoonlijk zou ik wel hebben opgestaan...Waar ik me trouwens wel over verbaas is verbaas dat 65+ers uitgerekend op het moment dat het smoordruk is in supermarkten (zaterdagavond, koopavond) hun boodschappen daar doen...ze hebben per slot van rekening 6 dagen per week tijd voor...
a.k.a. Sikko
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:53:37 #50
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1325621
Ik zie zo vaak kinderen van een jaar of 8 a 9 opstaan voor oudere mensen hoor, ik heb er overigens nog nooit 1 zien vallen.....
G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_1325667
quote:
Ten eerste Gia is natuurlijk een vette kloon die uit is op een flame.
Ja dat heb ik ook lange tijd gehoopt. Helaas lijkt dat niet zo te zijn. Ze is echt zo.
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:11:50 #52
136 V.
pi_1325780
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:59 schreef Schorpioen het volgende:
Ze is echt zo.
Echt vet of echt een kloon?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 18:15:00 #53
3542 Gia
User under construction
pi_1326819
Allereerst wil ik even opmerken dat dit toch echt de 'klaagbaak' is.

Mijn klacht betreft het gezeur van een jonge griet tegen mij, terwijl aan de andere kant van de gang Monty zat met ons zoontje van 7 naast zich. Daar durfde ze zeker niets tegen te zeggen.

Verder, op de plek waar die mensen van tegen de 60 stonden, zaten nog een moeder met een kind van een jaar of 12 en aan de andere kant van de gang zat een langharige jongeman.

De oudere vrouw begon eerst te klagen over het feit dat een man tegenover mij een sigaret aan stak. Ze vroeg of hij het raampje open wou zetten en keek heel boos naar de sigaret. Het raampje ging niet open en de man maakte ook geen aanstalten om zijn sigaret uit te maken.
Daarna zei dat blondje dat ik mijn zoon maar op schoot moest nemen, zodat die oudere vrouw naast de sigaret-rokende man kon gaan zitten.

Ik denk dat in dit geval ik hier terecht niet op in ging, ik denk niet dat die vrouw daar wilde zitten.
Trouwens de twee oudere mensen waren absoluut niet slecht ter been en er waren anderen, die er dichter bij zaten, die ook geen zin hadden om op te staan, zelfs niet nadat dat meisje die opmerking had gemaakt.

Had het hier een hoogbejaarde betroffen, dan had ik mijn jongste zoontje wel op schoot genomen en Monty de oudste, maar ze waren volgens mij nog geen 60. (zo oud zijn mijn ouders, dus dat kan ik redelijk inschatten)

Wat dus vooral mijn klacht is, is dat ik mij door een jonge griet niet laat voorschrijven wat wel en wat niet mag. Ik sta altijd en overal klaar voor bejaarden en ook voor anderen.

En als de NS op die drukke tijden wat meer treinen in zou zetten, of wat minder 1e klas wagons en meer 2e klas, heb je dat gezeik ook niet.

En, nee, ik ben geen kloon, alleen met carnaval.

En je kunt aan mij inderdaad niet zien dat ik een hartkwaal heb. Ik zou ook nooit aan iemand vragen om voor mij op te staan om die reden. Zoals ik al zei, zou ik op het balkon gaan zitten en als dat vol is dan in de 1e klas.

pi_1326829
* Van mening veranderd is

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 03-08-2001 18:20]

#geen
pi_1326832
Nu zijn ze ineens 'nog niet eens 60'. Toch is dit je topictitel: 'Nee! Ik sta niet op voor bejaarden, en....'.

Heel sociaal, in elk geval.

Wittgenstein
pi_1326865
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Echt vet of echt een kloon?

V.

Oeh! da's hard!
#geen
pi_1326876
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:15 schreef Gia het volgende:
Allereerst wil ik even opmerken dat dit toch echt de 'klaagbaak' is.

maar ze waren volgens mij nog geen 60. (zo oud zijn mijn ouders, dus dat kan ik redelijk inschatten)

Euh dus mensen van in de vijftig zijn in jouw ogen al bejaard? Tjeeses zeg!
#geen
pi_1326888
groot gelijk alleen die bejaarden hebben ook betaald voor een zitplaats. Daar zit een klein probleem. En je betaald bij NS toch niet voor een zitplaats. Maar om een plaats in de trein. Zie je het verschil
muziek, m'n lust en mijn leven
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:02:24 #59
3542 Gia
User under construction
pi_1327077
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:24 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Euh dus mensen van in de vijftig zijn in jouw ogen al bejaard? Tjeeses zeg!

Okay, topic-titel fout. Maar ze werden door het blondje aangeduidt als 'die bejaarden'. In haar ogen waren ze natuurlijk wel bejaard.

Kan ook zijn dat ze al 61/62 of zo waren, ze konden in elk geval prima blijven staan en in de trein is het toch meestal zo: Wie het eerst komt, het eerst zit.

Trouwste user 2022 vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:09:21 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_1327096
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:02 schreef Gia het volgende:

en in de trein is het toch meestal zo: Wie het eerst komt, het eerst zit.

Precies, die bejaarden komen altijd als laatste aangestrompeld. En wat me ook hindert is dat ze zo beleefd blijven; ze dringen niet voor, en wringen zich niet langs de als laatste uitstappende passagiers, vaak ook bejaarden, kreupelen en ander hinderlijk struweel. Laat ze maar lekker staan, ze zitten de hele dag al.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:11:14 #61
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1327102
tis goed hoor
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:15:43 #62
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_1327120
Ik sta zowiezo wel op voor mensen die al boven de 55 zijn. Of het zou zo'n "24 uur per dag chagrijn"
moeten zijn waar je niks vriendelijks voor kunt doen.

Over 1e en 2e klas gesproken, ik snap niet waarom ze dat niet afschaffen. Dat is zo ouderwets! Iedereen neemt 2e klas omdat dat goedkoper is. Hooguit van die zakenlui die wat moeten bespreken zouden misschien 1e klas kunnen nemen.

patat ftw :)
pi_1327152
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:15 schreef daniman het volgende:
Hooguit van die zakenlui die wat moeten bespreken zouden misschien 1e klas kunnen nemen.
en dat doen ze maar in hun eigen tijd
pi_1327154
quote:

[..]

Okay, topic-titel fout. Maar ze werden door het blondje aangeduidt als 'die bejaarden'. In haar ogen waren ze natuurlijk wel bejaard.

Kan ook zijn dat ze al 61/62 of zo waren, ze konden in elk geval prima blijven staan en in de trein is het toch meestal zo: Wie het eerst komt, het eerst zit.

Helmond heej? Dat dacht ik al...
#geen
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:31:21 #65
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1327202
quote:

[..]

Wie het eerst komt, het eerst zit.

Prisc heeft gelijk...egoiste stinkt soms.

Maar even serieus Gia, denk jij dat je kinderen op die manier later bijdragen aan een gezonde maatschappij waarbij mensen ook nog eens rekening houden met anderen en RESPECT hebben voor anderen?

Ik lees namelijk best wel vaak dat jij de mening hebt dat kinderen van allochtone mensen zo a-sociaal zijn in hun gedrag naar buiten toe en dat hun ouders hen geen waarden en normen hebben bijgebracht, waarom begin je niet eerst bij je eigen kids?

Goed voorbeeld doet meestal wel goed volgen enzo..

pi_1327221
Om te beginnen is het kaartje dat je koopt geen plaatsbewijs maar een vervoersbewijs. Je hebt dus geen 'recht' op en zitplaats, en als de NS snel het capaciteitsprobleem willen oplossen kunnen ze altijd nog de stoelen uit de treinen halen, dan moet iedereen maar gaan staan.

Als je eerste klas reist kun je in zo'n afgesloten hokje voor 6 personen gaan zitten. Dat hebben ze niet bij 2e klas. Ook zouden de stoelen in 1e klas comfortabeler moeten zijn. Maar dat heb ik nooit getest.

En wat ik niet snap is dat er een figuur ging roken in de trein, blijkbaar niet-rokers deel. (Anders moet er niet over gezeurd worden.) Daar werd blijkbaar ook niet veel van gezegd...

vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:42:47 #67
3542 Gia
User under construction
pi_1327274
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:17 schreef Koekepan het volgende:
Nu zijn ze ineens 'nog niet eens 60'. Toch is dit je topictitel: 'Nee! Ik sta niet op voor bejaarden, en....'.

Heel sociaal, in elk geval.

En jij reageert alleen op een topic-titel. Ik had namelijk in de eerste post meteen al vermeld dat deze mensen tegen of iets over de 60 waren.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:46:56 #68
3542 Gia
User under construction
pi_1327294
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Precies, die bejaarden komen altijd als laatste aangestrompeld. En wat me ook hindert is dat ze zo beleefd blijven; ze dringen niet voor, en wringen zich niet langs de als laatste uitstappende passagiers, vaak ook bejaarden, kreupelen en ander hinderlijk struweel. Laat ze maar lekker staan, ze zitten de hele dag al.

Inderdaad. Ze frotten zichzelf al naar binnen, nog voor er mensen de kans hebben gehad naar buiten te gaan.

Trouwens, wat al net zo ergerlijk is: Bij de supermarkt! Sta je in de rij bij de kassa, vragen ze meteen: "Zou ik misschien even voor mogen? Ik heb maar 3 boodschapjes."
Als ik nou een winkelwagen vol zou hebben, zou ik zeggen: 'Alla', maar ik doe bijna dagelijks boodschappen, dus veel heb ik vrijwel nooit. En ik vind dus dat iedereen maar op zijn beurt moet wachten.

vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:48:26 #69
3542 Gia
User under construction
pi_1327301
quote:
Ik sta zowiezo wel op voor mensen die al boven de 55 zijn. Of het zou zo'n "24 uur per dag chagrijn"
moeten zijn waar je niks vriendelijks voor kunt doen.
Het was dus ook inderdaad zo'n fles azijn. Zoals ze ook al tegen die rokende man begon.
pi_1327303
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:46 schreef Gia het volgende:
Inderdaad. Ze frotten zichzelf al naar binnen, nog voor er mensen de kans hebben gehad naar buiten te gaan.

Trouwens, wat al net zo ergerlijk is: Bij de supermarkt! Sta je in de rij bij de kassa, vragen ze meteen: "Zou ik misschien even voor mogen? Ik heb maar 3 boodschapjes."
Als ik nou een winkelwagen vol zou hebben, zou ik zeggen: 'Alla', maar ik doe bijna dagelijks boodschappen, dus veel heb ik vrijwel nooit. En ik vind dus dat iedereen maar op zijn beurt moet wachten.

Nee!
Wittgenstein
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 19:51:13 #71
3542 Gia
User under construction
pi_1327317
quote:
Over 1e en 2e klas gesproken, ik snap niet waarom ze dat niet afschaffen. Dat is zo ouderwets! Iedereen neemt 2e klas omdat dat goedkoper is. Hooguit van die zakenlui die wat moeten bespreken zouden misschien 1e klas kunnen nemen.
Juist, en die drie zakenlui hebben een hele wagon voor zichzelf nodig. Ze moeten in elk geval de keuze hebben in welke 1e klas wagon ze willen gaan zitten.

Soms zijn er wel 4 1e klas wagons, waar in elke wagon misschien maar 2 mensen zitten! Die kunnen toch wel in 1 1e klas wagon?

pi_1327319
Ik sta nooit op voor ouwe wijven . Daar doe je ze een plezier mee, want dan denken ze dat je ze er nog jong uit vindt zien!
En het mooiste snoepje wint een kruiwagen vol chocolade.
pi_1327366
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:51 schreef Madeliefje het volgende:
Ik sta nooit op voor ouwe wijven . Daar doe je ze een plezier mee, want dan denken ze dat je ze er nog jong uit vindt zien!
Ik twijfel in sommige gevallen idd, ms dat ze wel beledigd zijn wanneer je voor diegene opstaat.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 20:03:09 #74
3542 Gia
User under construction
pi_1327391
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:31 schreef Loedertje het volgende:

Maar even serieus Gia, denk jij dat je kinderen op die manier later bijdragen aan een gezonde maatschappij waarbij mensen ook nog eens rekening houden met anderen en RESPECT hebben voor anderen?

Ik maak zelf wel uit, wanneer ik mijn kinderen normen en waarden bijbreng. Bijvoorbeeld in een te drukke wachtkamer bij de dokter, hoeven mijn kinderen niet te zitten. In een bomvolle lift in het ziekenhuis kunnen mijn kinderen ook met de trap.

Maar in een trein, hoeven ze van mij nog niet te gaan staan, ik vind ze daar nog te jong voor, om meerdere redenen. Namelijk, ze zouden nog gemakkelijk hun evenwicht kunnen verliezen omdat ze er niet op bedacht zijn dat de trein soms van spoor verwisselt en je dan jezelf goed moet vasthouden. Die ervaring hebben ze nog niet. Daarbij, zouden ze ook rond kunnen gaan lopen of willen gaan spelen, wat ook ergernis opwekt bij de andere passagiers. Als ze zitten, worden ze minder gemakkelijk lastig.

En zoals ik al zei, als het echt bejaarden waren geweest, die slecht ter been waren, dan had ik uiteraard wel aan comfort ingeleverd en één van mijn zoontjes op schoot genomen.

We hebben trouwens afgelopen dinsdag wel even moeten staan, op het balkon, van Eindhoven naar Helmond. En ik had de grootste moeite om te voorkomen dat mijn kinderen lastig werden of omvielen.
Zitten is voor zulke jonge kinderen beter voor iedereen. Ik vind dat gezonde jonge mensen maar op moeten staan voor oude mensen en als die dat al niet doen, waarom zou ik dat dan wel moeten.

vrijdag 3 augustus 2001 @ 20:08:23 #75
3542 Gia
User under construction
pi_1327422
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:34 schreef Light het volgende:
Om te beginnen is het kaartje dat je koopt geen plaatsbewijs maar een vervoersbewijs. Je hebt dus geen 'recht' op en zitplaats, en als de NS snel het capaciteitsprobleem willen oplossen kunnen ze altijd nog de stoelen uit de treinen halen, dan moet iedereen maar gaan staan.

Als je eerste klas reist kun je in zo'n afgesloten hokje voor 6 personen gaan zitten. Dat hebben ze niet bij 2e klas. Ook zouden de stoelen in 1e klas comfortabeler moeten zijn. Maar dat heb ik nooit getest.

En wat ik niet snap is dat er een figuur ging roken in de trein, blijkbaar niet-rokers deel. (Anders moet er niet over gezeurd worden.) Daar werd blijkbaar ook niet veel van gezegd...

Allereerst zijn niet alle 1e klas coupés onderverdeeld in hokjes en de stoelen zijn nauwelijks comfortabeler. Wel zijn er stopcontacten voor je schoot-pc-tje.

En het was inderdaad een rokers-coupé, dus die man mocht roken. Ik had er ook last van, maar ging hem ook niet vuil aan zitten kijken. Ik heb vroeger namelijk zelf ook gerookt en weet wat het is om er continu op aangesproken te worden. Ik doofde ook mijn sigaret niet in een rokers-coupé als zo'n zeur daar om vroeg.

Had ze maar niet-rokers moeten gaan staan.

pi_1327426
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:15 schreef Gia het volgende:
Mijn klacht betreft het gezeur van een jonge griet tegen mij, terwijl aan de andere kant van de gang Monty zat met ons zoontje van 7 naast zich. Daar durfde ze zeker niets tegen te zeggen.
Just curious, zou Montagui dan wel zijn opgestaan?
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 augustus 2001 @ 20:09:11 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_1327427
quote:

[..]

Ik zou jou graag ergens naar binnen frotten, in een trein met bejaarde Hell's Angels bv, kijken of je dan na een beleefd verzoekje ook blijft zitten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 20:12:50 #78
3542 Gia
User under construction
pi_1327446
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:48 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Nee!

Zucht!
Als ik een oud vrouwtje met haar boodschapjes zie strompelen laat ik die heus wel voor gaan. Zonder dat ze erom hoeft te vragen.
Maar de mensen die er om vragen zijn meestal nog goed ter been en hebben tijd zat. Ze maken gewoon misbruik van het bejaard-zijn.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 20:14:42 #79
3542 Gia
User under construction
pi_1327463
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:09 schreef Xenia het volgende:

[..]

Nee, Monty is ook niet opgestaan, hoewel hij het 'gesprek' wel gevolgd heeft. Hij was het zelfs met mij eens!

vrijdag 3 augustus 2001 @ 20:15:52 #80
3542 Gia
User under construction
pi_1327477
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik zou jou graag ergens naar binnen frotten, in een trein met bejaarde Hell's Angels bv, kijken of je dan na een beleefd verzoekje ook blijft zitten.

Die gaan helemaal niet met de trein, die gaan op de motor.

Ik geloof niet dat je een Hell's Angel ooit in een trein krijgt.

pi_1328050
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Die gaan helemaal niet met de trein, die gaan op de motor.

Ik geloof niet dat je een Hell's Angel ooit in een trein krijgt.

Oh jawel hoor, met motor en al; We hebben er deze zomer verschillende als reiziger gehad op de Autoslaap expres.
pi_1328407
heb het een keer niet gedaan om voor een ouder iemand op te staan in de trein, maar dat kwam omdat ik toen 28 weken zwanger was en blij was dat ik kon gaan zitten. maar normaal laat ik altijd een ouder iemand (die slecht te been is) zitten. en zo voed ik mijn kids ook op.
the reward of thing well done is to have done it
pi_1328425
38 weken
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2001 @ 23:00:49 #84
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1328523
En zo hoort het ook!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_1328690
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 21:56 schreef Treinhomo het volgende:
Oh jawel hoor, met motor en al; We hebben er deze zomer verschillende als reiziger gehad op de Autoslaap expres.
Mwa...ik ben zelf in contact met de Hell's Angels Rotterdam, en die prefereren toch de Harley boven de trein hoor. Tot hele tochen naar Zuid-Frankrijk aan toe.
pi_1329242
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:09 schreef Xenia het volgende:

[..]

In deze situatie niet nee!

Je had erbij moeten zijn...van Utrecht tot Den Bosch vraagt die meid wanneer we niet ver van Den Bosch af zijn of Gia onze oudste op haar schoot wil nemen. Let wel, IK heb die mensen niet zien staan, ik zat er met mijn rug naar toe dus ik weet ook niet hoe oud ze er uit zagen of zo.

MAAR, als de meeste van jullie al vinden dat Gia (na het verzoek van die griet) er verkeerd aan deed om deze 'oudere' medemensen te laten zitten wat vinden jullie dan van die jonge gasten waar die 'oudere' medemensen nota bene NAAST stonden en die dus OOK niet (eens zelf het besef of benul of fatsoen hadden) opstonden! Bovendien HEEFT Gia een hartkwaal en KAN ze zelf bv niet lang staan en zal ze veel moeite hebben met het op haar schoot laten zitten van onze oudste.

SORRY, maar IK vind dat die griet die Gia aansprak eerder die jonge gasten had moeten aanspreken waarnaast deze 'oudere' mensen stonden dan Gia. NU wordt Gia er op aangekeken, wat in mijn ogen volkomen onterecht is. Gia wijst m.i. terecht naar die 'jonge gasten' in de trein waarnaast die 'oudere' medemensen stonden.

Bovendien, IK sta op voor behoeftigen, Gia staat ook op voor behoeftigen maar niet op zulk een manier als in die trein! En mensen voor laten in een rij?...no problemo.

Niet tegen Xenia (heb jou gequote), maar tegen al die andere kortzichtige figuren wil ik zeggen...Probeer je eerst de situatie voor te stellen (leef je in) voordat je weer als een kip zonder kop achter de eerste de beste gerespecteerde fokker aan meent te moeten lopen en goedkope (bv helmond)-opmerkingen te moeten maken, OF als je meent 'grappig' te moeten zijn ten koste van iemand anders.

GET REAL! Het leven is geen utopie!

IK weet ook wel hoe het ZOU moeten zijn, maar zo IS het niet.

DUH!

ZO!...ik heb geklaagd!

[Dit bericht is gewijzigd door Montagui op 04-08-2001 01:19]

“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 01:02:20 #87
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1329376
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:38 schreef Montagui het volgende:
BLAAAT
Ja ze had die jonge gasten ook aan kunnen spreken, dat deed ze in dit geval niet. Is dat een reden om niet te gaan staan voor die mensen? Is er überhaupt een reden om niet op te staan voor ouderen? Kan me geen reet boeien als er dichterbij mensen weigeren op te staan, met hen heb ik geen biet te maken... kunnen ze daar niet terecht, dan mogen ze zo mijn plaats hebben. Ik ga daar echt niet moeilijk over doen, omdat anderen dat wel doen.
pi_1329451
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:02 schreef Lithion het volgende:

Ja ze had die jonge gasten ook aan kunnen spreken, dat deed ze in dit geval niet. Is dat een reden om niet te gaan staan voor die mensen?

Tuurlijk! Dat Gia dat niet deed is haar niet aan te rekenen...d'r was een coupe vol die dat niet deed!
quote:
Is er überhaupt een reden om niet op te staan voor ouderen? Kan me geen reet boeien als er dichterbij mensen weigeren op te staan, met hen heb ik geen biet te maken... kunnen ze daar niet terecht, dan mogen ze zo mijn plaats hebben. Ik ga daar echt niet moeilijk over doen, omdat anderen dat wel doen.
Yep, je hebt een antipathie.

Zoals jij NU reageert STA jij in nagenoeg ELKE trein. (uhm, voor de discussie er van uitgaande dat je regelmatig met de trein reist).

Offe trek jij ergens een 'leeftijds'-grens voor wie je NIET opstaat?

Bovendien vind ik je nogal discriminerend t.o.v. onze 'oudere' medemens. Alsof zij het nodig menen te moeten vinden om het recht te hebben te mogen zitten in een trein! Of je nou 6 jaar bent of 62, wie bepaalt het voorrecht om 'te zitten' in de trein???? Net zo goed als mensen menen dat 'ouderen' moeten zitten vind ik dat 'kinderen' ook mogen zitten! Het zou wat zijn als de ene zich staande te weten houden groep voorrechten zou hebben op een andere zich staande te weten houden groep!

zaterdag 4 augustus 2001 @ 01:21:36 #89
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1329463
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja ze had die jonge gasten ook aan kunnen spreken, dat deed ze in dit geval niet. Is dat een reden om niet te gaan staan voor die mensen? Is er überhaupt een reden om niet op te staan voor ouderen? Kan me geen reet boeien als er dichterbij mensen weigeren op te staan, met hen heb ik geen biet te maken... kunnen ze daar niet terecht, dan mogen ze zo mijn plaats hebben. Ik ga daar echt niet moeilijk over doen, omdat anderen dat wel doen.

Ik sta in de meeste gevallen wel op voor ouderen..maar waar ik wel moe van word zijn die ouderen die het verwachten dat anderen de beleefdheid opbrengen om voor ze op te staan en als ze gaan zitten zelf niet eens het fatsoen hebben om "dankjewel" te zeggen.. Dan heb ik soms echt het gevoel "je bekijkt het voortaan maar"..maar goed dat kan je van te voren ook niet weten natuurlijk..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 01:22:36 #90
3542 Gia
User under construction
pi_1329467
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:48 schreef nika het volgende:
heb het een keer niet gedaan om voor een ouder iemand op te staan in de trein, maar dat kwam omdat ik toen 28 weken zwanger was en blij was dat ik kon gaan zitten. maar normaal laat ik altijd een ouder iemand (die slecht te been is) zitten. en zo voed ik mijn kids ook op.
Je zegt er wel bij 'die slecht ter been is'. Dat waren deze mensen dus niet.

Ik voed mijn kids ook zo op!

zaterdag 4 augustus 2001 @ 01:29:06 #91
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1329497
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:18 schreef Montagui het volgende:
Tuurlijk! Dat Gia dat niet deed is haar niet aan te rekenen...d'r was een coupe vol die dat niet deed!
Nou en? Dat is toch geen reden om het zelf ook niet te doen?
quote:
Yep, je hebt een antipathie.

Zoals jij NU reageert STA jij in nagenoeg ELKE trein. (uhm, voor de discussie er van uitgaande dat je regelmatig met de trein reist).

Nee valt wel mee hoor, maar het komt inderdaad wel eens voor dat ik 'moet' staan voor een oudere...
quote:
Offe trek jij ergens een 'leeftijds'-grens voor wie je NIET opstaat?
Ja, dat doet iedereen wel. Ik sta niet voor iedereen op nee, maar iemand die er een beetje krakkemikkig uitziet of al flink grijs is laat ik zeker zitten. Echt een leeftijd is moeilijk aan te geven omdat sommige 40 jarigen al 70 lijken en andersom.
Als een oudere in de buurt staat waarvan ik dacht dat die nog wel kwiek genoeg was en ik zie die 'moeite hebben met staan', dan sta ik alsnog op... inschattingsfout van mijn kant zeg maar, maar beter laat dan nooit.
quote:
Bovendien vind ik je nogal discriminerend t.o.v. onze 'oudere' medemens. Alsof zij het nodig menen te moeten vinden om het recht te hebben te mogen zitten in een trein! Of je nou 6 jaar bent of 62, wie bepaalt het voorrecht om 'te zitten' in de trein????
Zo werkt het niet. Het gaat niet om 'recht', het gaat erom dat iemand anders waarschijnlijk meer aan die zitplaats heeft dan ik.
quote:
Net zo goed als mensen menen dat 'ouderen' moeten zitten vind ik dat 'kinderen' ook mogen zitten! Het zou wat zijn als de ene zich staande te weten houden groep voorrechten zou hebben op een andere zich staande te weten houden groep!
Voor wie denk je dat een treinreis lang staan vermoeiender is, voor een kind of voor een oudere? Waarom zie je meer ouderen met looprekjes dan kinderen? Waarom lopen ouderen langzamer dan kinderen?Tuurlijk mogen kinderen zitten, maar ze kunnen toch ook op schoot gaan zitten?
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 01:30:45 #92
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1329505
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:21 schreef Qarinx het volgende:
Ik sta in de meeste gevallen wel op voor ouderen..maar waar ik wel moe van word zijn die ouderen die het verwachten dat anderen de beleefdheid opbrengen om voor ze op te staan en als ze gaan zitten zelf niet eens het fatsoen hebben om "dankjewel" te zeggen..
Heb ik zelf nog nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet erg prettig vindt... maar om me er nou druk over te maken.
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 01:39:15 #93
3542 Gia
User under construction
pi_1329542
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:21 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik sta in de meeste gevallen wel op voor ouderen..maar waar ik wel moe van word zijn die ouderen die het verwachten dat anderen de beleefdheid opbrengen om voor ze op te staan en als ze gaan zitten zelf niet eens het fatsoen hebben om "dankjewel" te zeggen.. Dan heb ik soms echt het gevoel "je bekijkt het voortaan maar"..maar goed dat kan je van te voren ook niet weten natuurlijk..

Precies!
Ik heb ook eens het volgende meegemaakt.

Ik moest met een collega naar Amsterdam en er was geen plaats in de trein, dus we stonden op het balkon.
In Den Bosch moesten er mensen uit de trein, dus ik zei tegen mijn collega dat ik de coupé in zou gaan en plaats vrij zou houden, en zij zou voor de zekerheid op het balkon plaats vrij houden, zodat we konden zitten.
Toen wrongen 4 oudere vrouwen zich in de trein, nog voor er iemand uit kon stappen, maar aangezien ik al in de trein was, was ik ze voor.

Ik vond een plaats, er waren 4 plaatsen vrij. Ik legde dus mijn jas op één andere plaats naast mij.
Er kwamen overigens meerdere plaatsen vrij, maar ja, ik zat al en het was spitsuur, dus wat doe je ...blijven zitten.
De 4 oudere dames kwamen de coupé in en zagen al die vrije plaatsen, maar ze wilden die 4 plaatsen hebben waar ik zat. Mijn collega kwam achter ze aan en ging zitten.
Op dat moment waren er nog andere plaatsen vrij en het was een drukte van jewelste. Twee van de vrouwen zaten dus al en de twee andere wilden ergens anders gaan zitten, maar 1 van de 2 die al zaten zei: Hoeft niet hoor, wacht maar even!
Dus ze bleven staan wachten.

Uiteindelijk waren dus alle plaatsen bezet en de twee oude vrouwen stonden nog.
Toen begon die ene vrouw, die dus zat, te zeuren dat mijn collega en ik het fatsoen moesten hebben om op te staan.

Dus niet meer, hè. Echt niet. Ze hadden kunnen gaan zitten, deden dat niet, want ze wilden per sè onze plaatsen hebben.
Daarna kwam de conducteur en ook daar begonnen ze tegen te klagen over het feit dat wij niet opstonden voor bejaarden.
Ik had toen echt zoiets van 'ze bekijken het maar'.

Dit was ook zoiets. Die oudere mensen stonden 3 stoelen verderop. Mijn oudste zoon weegt 30 kilo, die neem ik echt niet meer op schoot. Daarbij was het snikheet en bloedbenauwd.
Ik ergerde me echt aan dat grietje dat zogenaamd de wijsheid in pacht had.

pi_1329564
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:29 schreef Lithion het volgende:
Nou en? Dat is toch geen reden om het zelf ook niet te doen?
Als je zelf hartpatient bent en andere veel gezondere mensen staan niet eens op????
quote:
Ja, dat doet iedereen wel. Ik sta niet voor iedereen op nee, maar iemand die er een beetje krakkemikkig uitziet of al flink grijs is laat ik zeker zitten. Echt een leeftijd is moeilijk aan te geven omdat sommige 40 jarigen al 70 lijken en andersom.
Als een oudere in de buurt staat waarvan ik dacht dat die nog wel kwiek genoeg was en ik zie die 'moeite hebben met staan', dan sta ik alsnog op... inschattingsfout van mijn kant zeg maar, maar beter laat dan nooit.
PRECIES! JIJ geeft een criterium aan en dat is precies wat Gia bedoelt. Als zij vindt dat deze 'ouderen' (die nota bene meenden te moeten klagen over een sigaret in het rokersgedeelte) er nog 'kwiek' genoeg uitzagen waarom zou zij met haar hartkwaal moeten gaan staan of het er moeilijk mee hebben als zij een kind op haar schoot moet nemen terwijl er 'jonge gasten' in de onmiddellijke nabijheid van deze 'ouderen' waren die niet eens reageerden of uit zichzelf zeiden dat die 'ouderen' mochten gaan zitten in hun plaats.
quote:
Zo werkt het niet. Het gaat niet om 'recht', het gaat erom dat iemand anders waarschijnlijk meer aan die zitplaats heeft dan ik.
Je cijfert jezelf nogal weg, niet?
quote:
Voor wie denk je dat een treinreis lang staan vermoeiender is, voor een kind of voor een oudere? Waarom zie je meer ouderen met looprekjes dan kinderen? Waarom lopen ouderen langzamer dan kinderen?Tuurlijk mogen kinderen zitten, maar ze kunnen toch ook op schoot gaan zitten?
Hahaha,... het ging om DEZE ouderen, geen looprekjes, niks van dat alles, compleet andere situatie.

En...zucht...snap het nou eens, voor een hartpatient is het zwaar als een kind op schoot zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Montagui op 04-08-2001 01:53]

zaterdag 4 augustus 2001 @ 01:56:11 #95
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1329600
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:44 schreef Montagui het volgende:
Als je zelf hartpatient bent en andere veel gezondere mensen staan niet eens op????
Dan vraag je die anderen om op te staan en zeg je dat je zelf niet kunt omdat je hartpatiënt bent...
quote:
PRECIES! JIJ geeft een criterium aan en dat is precies wat Gia bedoelt. Als zij vindt dat deze 'ouderen' (die nota bene meenden te moeten klagen over een sigaret in het rokersgedeelte) er nog 'kwiek' genoeg uitzagen waarom zou zij met haar hartkwaal moet gaan staan of het er moeilijk mee hebben als zij een kind op haar schoot moet nemen terwijl er 'jonge gasten' in de onmiddellijke nabijheid van deze 'ouderen' waren die niet eens reageerden of uit zichzelf zeiden dat die 'ouderen' mochten gaan zitten in hun plaats.
Ten eerste begon zij hier over bejaarden. Nou weet ik niet wat jij voor een criteria hanteert, maar over het algemeen zijn bejaarden nou niet de kwieksten meer.
Ten tweede zou ik het al dan niet klagen over een sigaret (zelfs in een rokerscoupé) nou niet mee laten wegen in het wel of niet aanbieden van je eigen zitplaats. Daarbij had Gia het erover dat het ontzettend druk was in de trein, dus misschien konden ze ook wel nergens anders staan.
Ten derde kom je weer met die anderen aanzetten. Wat interesseert mij die anderen nou? Zeg iets tegen die anderen of ga zelf staan, maar ga niet stilletjes zitten mokken en hier achteraf zitten klagen. Wat anderen doen is toch niet belangrijk voor je eigen goede daden?
quote:
Neu hoor.
quote:
Hahaha,... het ging om DEZE ouderen, geen looprekjes, niks van dat alles, compleet andere situatie.
*zucht*
Figure of speech... waar het om gaat is dat kinderen veel meer kunnen hebben dan ouderen. Daarbij, hoe weet je dat DIE ouderen geen hartkwaal hadden? Dat ze geen suikerziekte, longenfyseem, spataderen, reuma enz. enz. hadden?
quote:
En...zucht...snap het nou eens, voor een hartpatient is het zwaar als een kind op schoot zit.
Laat dat kind dan op de leuning naast je zitten. Vraag anderen om op te staan. Misschien kan je kind ook wel staan...

-edit-
type-o

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 04-08-2001 02:26]

zaterdag 4 augustus 2001 @ 02:07:36 #96
3542 Gia
User under construction
pi_1329647
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:56 schreef Lithion het volgende:

[Op zaterdag 04 augustus 2001 01:44 schreef Montagui het volgende:
Als je zelf hartpatient bent en andere veel gezondere mensen staan niet eens op????..]

Dan vraag je die anderen om op te staan en zeg je dat je zelf niet kunt omdat je hartpatiënt bent...

Dat hoefde dus niet, want ik zat al.
En ik hoef voor die mensen niet aan anderen te gaan vragen om op te staan, dat kunnen ze zelf ook wel vragen als ze willen zitten. Ze konden ook klagen over het roken!

Ik snap niet waarom ik ineens alle actie had moeten ondernemen, om die mensen aan een zitplaats te helpen. Ik zat rustig in de trein, me met niemand te bemoeien, komt zo'n blonde doos..... en de rest weet je al.

Ik ben geen conducteur, ik werk niet bij de NS en ik had op dat moment geen behoefte om op te staan of mijn kind op schoot te nemen.
Waar bemoeide dat ..... blondje zich mee? Eigenlijk?

pi_1329717
Lithion, ik wil je wel quoten en zo en ingaan op je redenaties maar het blijkt gewoon dat je je totaal niet kunt inleven in hoe iemand anders zich in een dergelijke situatie (zoals Gia heeft aangegeven) voelt. Zoals Gia het voelt is het voor haar gigantisch 'pissed' omdat ze zelf wel van mening is om op te staan, maar de situatie om haar heen is zodanig dat het gewoon belachelijk is als ZIJ wel opstaat (n.a.v. een opmerking van iemand die die opmerking had moeten maken naar iemand anders!) terwijl die andere persoon, of personen (waarop Gia doelt) normaal gesproken veel eerder op had moeten staan.

Ik vind het (nogmaals) vrij absurd dat 'men' NU valt over hoe Gia reageerde terwijl de meeste negatieve aandacht uit zou moeten gaan aan die (veel gezondere) gasten die OOK niet opstonden!

[Dit bericht is gewijzigd door Montagui op 04-08-2001 02:31]

pi_1329807
quote:
<knip>....zou ik zeggen: 'Alla'....<knip>
Zou jij dat echt zeggen Gia...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 03:03:56 #99
3542 Gia
User under construction
pi_1329829
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 02:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zou jij dat echt zeggen Gia...

Ja! Want dat is Helmonds voor 'nou vooruit dan'.

De klemtoon ligt anders. Ik zou nooit zeggen 'Allah'

pi_1329851
gewoon associaal gedrag, punt. Ik word toch niet overtuigd door al dat gelul van "maar...maar...".
Feit is dat Gia een topic opent met de titel "Nee! Ik sta niet op voor bejaarden, en...." en daar reageren wij mede op. Het verhaal wat erna komt vind ik net zo ongemanierd overkomen als de titel.
Ik vind Gia en dinges (hoe heet die bijgoochem ook alweer die ook in de trein zat?) gewoon stijlloos en niet goed opgevoed.
pi_1329870
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 03:14 schreef MixMasterMike het volgende:
gewoon associaal gedrag, punt. Ik word toch niet overtuigd door al dat gelul van "maar...maar...".
Feit is dat Gia een topic opent met de titel "Nee! Ik sta niet op voor bejaarden, en...." en daar reageren wij mede op. Het verhaal wat erna komt vind ik net zo ongemanierd overkomen als de titel.
Ik vind Gia en dinges (hoe heet die bijgoochem ook alweer die ook in de trein zat?) gewoon stijlloos en niet goed opgevoed.
En jij bent een kortzichtig, utopie-gevoelige, doorgedraaide suflul...

Nou blij?

† In Memoriam † zaterdag 4 augustus 2001 @ 09:06:52 #102
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1330141
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

[..]

quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 02:26 schreef Montagui het volgende:
Lithion, ik wil je wel quoten en zo en ingaan op je redenaties maar het blijkt gewoon dat je je totaal niet kunt inleven in hoe iemand anders zich in een dergelijke situatie (zoals Gia heeft aangegeven) voelt. Ik vind het (nogmaals) vrij absurd dat 'men' NU valt over hoe Gia reageerde terwijl de meeste negatieve aandacht uit zou moeten gaan aan die (veel gezondere) gasten die OOK niet opstonden!
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Zucht!
Ze maken gewoon misbruik van het bejaard-zijn.

Pardon, is het aanvoeren van een excuus als "ik ben hartpatient" niet megatriest?
Een hartpatient is doorgaans in staat om een normaal leven te leiden, ook gaan hartpatienten niet dood van het staan in een trein of een gezonde wippartij. Misschien dat Gia haar "ziekte" als excuus aan kan voeren bij jou om niet te hoeven neuken, maar een goede cardioloog kan je verzekeren dat ze dat écht wél mag.

En het gezeur:"ja maar Anderen stonden ook niet op" is al helemaal belachelijk, zijn jullie van die types die gewoon aan de kant blijven staan als er iemand verzuipt omdat "anderen ook aan de kant blijven staan??".

pi_1330157
Gia,afgaande op de gemiddelde inhoud van jouw posts vind ik jouw signature eigenlijk nogal misplaatst.
De manier waarop jij je medemens tegemoet treedt,komt absoluut niet overeen met de strekking van je sig.
Misschien wordt het tijd die eens te herzien.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 09:49:47 #104
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_1330180
quote:

Te lang links blijven rijden, herrie maken midden in de nacht, vuilniszakken naast de ondergrondse opslag zetten, allerlei zaken slopen, te langzaam rijden, niet op fietsers letten bij het afslaan naar rechts. (Jaja, ik woon in Rotterdam )
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_1330552
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 03:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nou blij?

ja, nu ben ik blij. Ik hou ervan om voor dingen te worden uitgemaakt met meer dan 4 lettergrepen. Ik vroeg me alleen van wie jij die combinatie van scheldwoorden hebt overgenomen. Ik denk niet dat je die zelf hebt bedacht want zoveel disrespect voor ouderen getuigd van niet al te veel intelligentie.
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 12:49:54 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_1330728
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 03:03 schreef Gia het volgende:
Ja! Want dat is Helmonds voor 'nou vooruit dan'.

De klemtoon ligt anders. Ik zou nooit zeggen 'Allah'

Oeh! Jij hebt echt humor meid...
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 13:44:19 #107
3542 Gia
User under construction
pi_1330865
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 09:06 schreef Loedertje het volgende:

Pardon, is het aanvoeren van een excuus als "ik ben hartpatient" niet megatriest?
Een hartpatient is doorgaans in staat om een normaal leven te leiden, ook gaan hartpatienten niet dood van het staan in een trein of een gezonde wippartij. Misschien dat Gia haar "ziekte" als excuus aan kan voeren bij jou om niet te hoeven neuken, maar een goede cardioloog kan je verzekeren dat ze dat écht wél mag.

En het gezeur:"ja maar Anderen stonden ook niet op" is al helemaal belachelijk, zijn jullie van die types die gewoon aan de kant blijven staan als er iemand verzuipt omdat "anderen ook aan de kant blijven staan??".

Nee, ik ga niet dood van blijven staan. Maar een dagje-uit met de kinderen is voor mij wel veel vermoeiender dan voor gezonde mensen. Toch wil ik mijn kinderen dat niet ontzeggen. En om nu doodmoe aan een dagtripje te beginnen omdat ik in de trein moet opstaan voor, wellicht gezonde 60-ers, daar pas ik voor.

En als er iemand verzuipt, blijf ik echt niet aan de kant staan, omdat ik vroeger bij de reddingsbrigade heb gezeten, en hartmassage en mond-op-mond beademing toe kan passen. En ja, ook daar zal ik uitgeput van raken, maar dat zou ik er wel voor overhebben.

Maar mijn dagje uit laat ik niet verpesten door een stel flessen azijn, die mijn plaats willen.

Jullie zijn allemaal niet bijster intelligent, dat jullie menen om mensen op één voorval te kunnen beoordelen. In sommige gevallen denk ik aan mezelf, vanwege het feit dat mijn kinderen een zo normaal mogelijk leven moeten leiden, ondanks mijn kwaal.
Dit was zo'n voorval.
Die mensen vroegen zelf niet om een zitplaats, dat meende de domme blondje voor hun te moeten doen. Als ze even verder gekeken had, had ze kunnen zien dat er vlak naast waar die mensen stonden, ook mensen zaten die op hadden kunnen staan. Waar bemoeide die trut zich in godsnaam mee.

Maar ja, ik heb geklaagd, en ga er verder niet meer op in.
Ik heb overigens al vaker topics als dit gezien, waar men het wel ermee eens was als iemand zijn plaats niet afstond. Maar ja, die heetten geen Gia.

pi_1330968
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Jullie zijn allemaal niet bijster intelligent, dat jullie menen om mensen op één voorval te kunnen beoordelen.
...
Die mensen vroegen zelf niet om een zitplaats, dat meende de domme blondje voor hun te moeten doen. Als ze even verder gekeken had, had ze kunnen zien dat er vlak naast waar die mensen stonden, ook mensen zaten die op hadden kunnen staan. Waar bemoeide die trut zich in godsnaam mee.

Tjonge jonge. Jij bent echt tegenstrijdig. Wij zijn niet intelligent omdat wij jou door dit voorval als een associaal persoon zien en intussen meen jij een blond meisje van een jaar of twintig als dom te mogen beschouwen omdat ze iets vraagt voor wat oudere mensen (wat niet meer dan normaal is, maar dat geheel terzijde). Jij beoordeeld haar toch ook alleen maar door dat voorval. Jij vindt haar dom omdat ze iets aan jou vroeg. Dat is toch ook 1 voorval?

Echt jammer joh, je hebt een verpletterende indruk van jezelf bij ons achtergelaten.

[Dit bericht is gewijzigd door MixMasterMike op 04-08-2001 14:18]

zaterdag 4 augustus 2001 @ 14:59:43 #109
3542 Gia
User under construction
pi_1331186
Ik trein voortaan wel 1e klas, kan ik van mijn WAO gemakkelijk betalen!
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 19:31:04 #110
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_1332610
Hey Montagui en Lithion enzo, hou ff op met dat gebekvecht over en weer! Ik raak een beetje geirriteerd van die postings. Vooral van de schrijfstijl van Montagui!

Laten we ff de feiten op een rijtje zetten:

Gia heeft twee kinderen en hartkwaal, kinderen kunnen niet goed tegen staan in trein en Gia kan niet tegen kinderen op schoot. Monty hoort bij Gia maar heeft geen hartkwaal.

de blondine wilt aardig zijn voor de ouderen. Op zich natuurlijk niks mis mee!

De ouderen zijn neutraal, en laten niet echt van zich horen!

Dus kan ik de volgende twee conclusies trekken:
(a) Als bejaarden niet goed kunnen staan vragen ze wrs zelf wel een zitplek als je het mij vraagt.

(b) waarom neemt die Monty die twee kids niet op schoot? Kan ie best doen. Mag geen enkel probleem zijn!

pi_1332698
De topictitel vind ik nogal misleidend, het suggereert een ontzettend schofterige daad jegens bejaarden, wat in wezen wel leek mee te vallen, al kan ik er niet goed over oordelen. Ik vind de reacties hier over het algemeen zwaar overtrokken, helemaal van diegene die Gia's conditie nb ter discussie gaat stellen! Dat vind ik pas schofterig!
pi_1332859
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:40 schreef fokje het volgende:
De topictitel vind ik nogal misleidend, het suggereert een ontzettend schofterige daad jegens bejaarden, wat in wezen wel leek mee te vallen, al kan ik er niet goed over oordelen. Ik vind de reacties hier over het algemeen zwaar overtrokken, helemaal van diegene die Gia's conditie nb ter discussie gaat stellen! Dat vind ik pas schofterig!
Sorry Fokje,maar Gia gebruikt het zelf als argument.
  zondag 5 augustus 2001 @ 00:04:42 #113
10888 Kayuk
Home away from home
pi_1335022
quote:
Daar baal ik van en dat ligt niet alleen aan de NS maar ook aan het (on)fatsoen van anderen.
Gia, je bent een onfatsoenlijke, a-sociale trut.
Je betaalt voor een vervoersbewijs en nou willen we allemaal graag zitten, maar als er geen zitplaatsen meer zijn, laat je een bejaarde zitten. En als je kinderen bij je hebt die w.s. tegen gereduceerd tarief reizen, laat je die lekker opstaan.

edit
---
Edit: Even een beetje op je woorden letten graag!

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 05-08-2001 00:45]

zondag 5 augustus 2001 @ 00:06:12 #114
10888 Kayuk
Home away from home
pi_1335041
quote:
het suggereert een ontzettend schofterige daad jegens bejaarden
Dat is toch ook?
pi_1335120
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:21 schreef Unexplained het volgende:

[..]

Mwa...ik ben zelf in contact met de Hell's Angels Rotterdam, en die prefereren toch de Harley boven de trein hoor. Tot hele tochen naar Zuid-Frankrijk aan toe.

Het zijn dan ook de uitzonderingen die de regels beproeven, die wij als passagier hebben. (Hell's Angel technisch gesproken)
pi_1335146
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 00:04 schreef Kayuk het volgende:

edit

Zo zeg,kan het een onsje minder?
Lees de policy nog effe door,zou ik zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 05-08-2001 00:42]

zondag 5 augustus 2001 @ 00:43:46 #117
8885 moralia
Grip op je zak
pi_1335314
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:59 schreef Gia het volgende:
Ik trein voortaan wel 1e klas, kan ik van mijn WAO gemakkelijk betalen!
Misschien een tip? Je kunt een (daluren)kortingkaart kopen, kun je met in iedergeval 3 mensen tegen 40% korting in de eerste klas gaan zitten. Garandeerd ook geen plaats, maar wel meer kans.
Maar misschien wist je dat al.

[Dit bericht is gewijzigd door moralia op 05-08-2001 00:43]

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2001 @ 00:44:25 #118
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1335320
quote:

[..]

Jullie zijn allemaal niet bijster intelligent, dat jullie menen om mensen op één voorval te kunnen beoordelen. In sommige gevallen denk ik aan mezelf, vanwege het feit dat mijn kinderen een zo normaal mogelijk leven moeten leiden, ondanks mijn kwaal.
Dit was zo'n voorval.

Je posting staat vol van vooroordelen en algemeen geleuter tegen de mensen die hier een reply hebben gegeven al zouden zij een hele groep vertegenwoordigen die allemaal lijnrecht tegenover Gia staan.

slachtofferrol misstaat je Gia..

† In Memoriam † zondag 5 augustus 2001 @ 00:48:52 #119
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1335350
quote:

[..]

Jullie zijn allemaal niet bijster intelligent,

, dat meende de domme blondje voor hun te moeten doen. .

Is Montedingetje niet in de buurt om je postings na te kijken op fouten?

zondag 5 augustus 2001 @ 02:06:18 #120
3542 Gia
User under construction
pi_1335700
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 00:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Is Montedingetje niet in de buurt om je postings na te kijken op fouten?

Ik snap niet waarom jij een verkleiningsvorm als nickname hebt?
pi_1335713
.
Wittgenstein
  zondag 5 augustus 2001 @ 02:11:41 #122
3542 Gia
User under construction
pi_1335717
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:40 schreef fokje het volgende:
De topic-titel had idd wel wat minder gemogen, maar ik was op dat moment gewoon gruwelijk pissed. Sorry.

Ik werd er bij Naturalis ook al op aangekeken dat ik de lift gebruikte i.p.v. de trap. Op de lift staat een bordje: Alleen voor bejaarden, gehandicapten en anders-gehinderden.
Tsja, wie verwacht nou dat een vrouw van 37 een hartkwaal heeft.
Maar niemand die iets vraagt, alleen maar vuil aankijken. En ik ga dus echt niet met een etiket voor mijn kop lopen.

pi_1335731
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:11 schreef Gia het volgende:
De topic-titel had idd wel wat minder gemogen, maar ik was op dat moment gewoon gruwelijk pissed. Sorry.
Je bedoelt dat je je asociale neigingen even niet in toom kon houden. Joh geeft niet, je hoeft je niet in te houden hier.
quote:
Ik werd er bij Naturalis ook al op aangekeken dat ik de lift gebruikte i.p.v. de trap. Op de lift staat een bordje: Alleen voor bejaarden, gehandicapten en anders-gehinderden.
Tsja, wie verwacht nou dat een vrouw van 37 een hartkwaal heeft.
Maar niemand die iets vraagt, alleen maar vuil aankijken. En ik ga dus echt niet met een etiket voor mijn kop lopen.
Je voelt je wel verongelijkt he? Tsjongejonge wat heb je het moeilijk. Ga voor de lol op vakantie naar Somalie, get a life, &c, &c.
Wittgenstein
  zondag 5 augustus 2001 @ 02:17:37 #124
3542 Gia
User under construction
pi_1335736
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:16 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je je asociale neigingen even niet in toom kon houden. Joh geeft niet, je hoeft je niet in te houden hier.
[..]

Je voelt je wel verongelijkt he? Tsjongejonge wat heb je het moeilijk. Ga voor de lol op vakantie naar Somalie, get a life, &c, &c.

Ach, laat maar, het is koekepan maar.
pi_1335747
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:17 schreef Gia het volgende:
Ach, laat maar, het is koekepan maar.
Inderdaad. Trek je maar niets aan van de meerderheid die over jouw gedrag valt en wijt het aan je humeur, aan het weer of aan de intelligentie van anderen. Zoek de oorzaak maar niet bij jezelf, stel je voor. Je bent 37, en je zou op die leeftijd maar tot de ontdekking moeten komen dat je al die tijd een asociaal figuur geweest bent! Dat zou even erg zijn zeg. Begin er maar niet aan meid, blijf maar lekker zoals je bent.
Wittgenstein
  zondag 5 augustus 2001 @ 02:30:48 #126
3542 Gia
User under construction
pi_1335784
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:22 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Inderdaad. Trek je maar niets aan van de meerderheid die over jouw gedrag valt en wijt het aan je humeur, aan het weer of aan de intelligentie van anderen. Zoek de oorzaak maar niet bij jezelf, stel je voor. Je bent 37, en je zou op die leeftijd maar tot de ontdekking moeten komen dat je al die tijd een asociaal figuur geweest bent! Dat zou even erg zijn zeg. Begin er maar niet aan meid, blijf maar lekker zoals je bent.

Ik ben prima tevreden met mezelf, mijn omgeving is prima tevreden met mij. Ik sta altijd voor iedereen klaar, zoveel als mogelijk is. Ik ben absoluut geen asociaal figuur. Jij, noch iemand anders op fokzine kent mij. (behalve Monty natuurlijk)
Dus trek ik mij idd niets aan van jullie oordeel.
pi_1335787
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:30 schreef Gia het volgende:
Ik ben prima tevreden met mezelf, mijn omgeving is prima tevreden met mij. Ik sta altijd voor iedereen klaar, zoveel als mogelijk is. Ik ben absoluut geen asociaal figuur. Jij, noch iemand anders op fokzine kent mij. (behalve Monty natuurlijk)
Dus trek ik mij idd niets aan van jullie oordeel.
Ssst, het was Koekepan maar. .
Wittgenstein
pi_1335793
  zondag 5 augustus 2001 @ 02:37:34 #129
3542 Gia
User under construction
pi_1335818
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:32 schreef Mijlpaal het volgende:

Foto's van jezelf kun je kwijt in het foto-album.
pi_1335960
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:22 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Koekepan slaat de plank weer eens comleet RAAK.

Die Gia is echt te onopgevoed voor woorden. Het spijt me zeer om dit te zeggen: maar als jij je kinderen dit soort manieren bij brengt zijn ze bij voorbaat kansloos in de maatschappij waarin zij later terecht komen... En ik behoud me het recht om dat als 18-jarig pikkie te zeggen (dus dat kan geen argument meer worden voor gia ).

zondag 5 augustus 2001 @ 03:21:21 #131
3542 Gia
User under construction
pi_1335968
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 03:17 schreef MixMasterMike het volgende:

[..]

Koekepan slaat de plank weer eens comleet RAAK.

Die Gia is echt te onopgevoed voor woorden. Het spijt me zeer om dit te zeggen: maar als jij je kinderen dit soort manieren bij brengt zijn ze bij voorbaat kansloos in de maatschappij waarin zij later terecht komen... En ik behoud me het recht om dat als 18-jarig pikkie te zeggen (dus dat kan geen argument meer worden voor gia ).

Jij kent me niet!

Ik behoud me het recht om me van jouw gebrabbel geen reet aan te trekken!

pi_1336026
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 03:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij kent me niet!

Ik behoud me het recht om me van jouw gebrabbel geen reet aan te trekken!

...moejijwetuh...

Ik weet dat veel mensen het met me eens zijn. En dat houdt me op de been.

Jij bent lekker associaal, wehwehweh.

zondag 5 augustus 2001 @ 03:51:52 #133
3542 Gia
User under construction
pi_1336067
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 03:37 schreef MixMasterMike het volgende:

[..]

...moejijwetuh...

Ik weet dat veel mensen het met me eens zijn. En dat houdt me op de been.

Jij bent lekker associaal, wehwehweh.

Zucht!
pi_1336072
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 03:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Zucht!

trusten...
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2001 @ 10:43:43 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1336498
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom jij een verkleiningsvorm als nickname hebt?

Jij snapt wel vaker iets niet toch?
pi_1336561
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat als je als laatste uit de trein stapt je je eerst nog door een bende slinks voorkruipende oude lijken moet worstelen die geen 20 seconden de tijd hebben om te wachten tot iedereen uit de trein is.

Ook leuk voorbeeld: Half volle trein, de hele rokerscoupe zit vol met smokende jongeren. Komt er een ouwe doos binnen of er aub iemand wilt opstaan want zij heeft toch ook voor een kaartje betaald en we hebben geen respect voor de ouderen en blaablaablaa.

Rot op, ga maar in de volgende (niet rokers)coupe zitten !!!

-Let een beetje op je woorden ajb-

[Dit bericht is gewijzigd door Fannetje op 05-08-2001 11:11]

"It's probably something to do with..." I look up today's excuse ".. clock speed"
  maandag 6 augustus 2001 @ 19:23:27 #137
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_1350155
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 11:07 schreef houseworkx het volgende:

Ook leuk voorbeeld: Half volle trein, de hele rokerscoupe zit vol met smokende jongeren. Komt er een ouwe doos binnen of er aub iemand wilt opstaan want zij heeft toch ook voor een kaartje betaald en we hebben geen respect voor de ouderen en blaablaablaa.

Da's nou een mooi voorbeeld van het slag ouderen / bejaarden (oftewel flessen azijn zoals Gia dat noemt) waar ik geen respect meer voor wil hebben. Ik ben vriendelijk tegen vriendelijke bejaarden, ook ben ik vriendelijk tegen zwijgzame of beleefde bejaarden die vragen of ze misschien zouden mogen zitten.

... maar als zo'n figuur bij voorbaat al gaat miepen dat we geen respect hebben voor de ouderen en dat soort verwijten, ja hoor es dan hoeft het voor mij dus al niet meer

maandag 6 augustus 2001 @ 19:28:35 #138
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_1350187
(ik weet het dit is off-topic)

Zeg Fannetje, TARA en eventuele andere mods,

jullie zouden eens voor de gein de gewijzigde tekst vet of onderstreept of grijs of cursief ofzo moeten weergeven... ben eigenlijk wel benieuwd wat nou nog originele tekst is en wat niet

(ok, back on topic)

Ik vind dat sommige FOKKERS een beetje in herhalingen beginnen te vallen!

pi_1350247
Dat de oudere vrouw waar Gia geen plaats voor wilde vrijmaken, toevallig een wat zeurderige oudere vrouw was, met asociale trekjes vind ik persoonlijk helemaal niet relevant voor de vraag of je al dan niet voor iemand opstaat. Als mensen zeurderig doen, doe ik juist overdreven aardig terug, dat is voor hen nl. veel confronterender omdat ze dat niet verwachten. En waarom, zou ik me irriteren aan een oudere vrouw die een beetje zeurt? Zoals je onderschrift al zegt, Gia: geef een lach aan die mensen die een lach missen..
Verder vind ik het ook zeer denigrerend hoe je over de 'blonde doos' schrijft die jou een heel normale vraag heeft gesteld. Ik begrijp ook niet waarom je er van uitgaat, Gia, dat ze die vraag expres niet aan je man stelde? Misschien zag ze jou en stelde ze aan jou de vraag, omdat dat toevallig zo uitkwam. Wat maakt dat uit?

Verder heb ik sowieso geleerd, dat het wanneer het heel druk is vanzelfsprekend is dat kinderen onder de 10 bij een ouder op schoot gaan zodat een volwassene kan zitten. Zo deden mijn ouders dat ook als de kerk erg vol zat (wat toen ik klein was nog wel eens voor kwam ) Natuurlijk vond ik het niet leuk om als negenjarige bij mijn moeder op schoot te moeten zitten, maar volgens mijn ouders was dat normaal. En dat vind ik eerlijk gezegd ook.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 6 augustus 2001 @ 19:56:34 #140
3542 Gia
User under construction
pi_1350347
Zoals ik al eerder gezegd heb, het waren geen bejaarden, ik heb de topic-titel inderdaad wat overdreven.
Ik sta normaal gesproken altijd op voor mensen die slecht ter been zijn.

De mensen waarop dat meisje doelde stonden 3 stoelen verderop, maar klaagden toch over het roken van de man tegenover mij. Ik denk dus niet dat die vrouw daar had willen gaan zitten, als ze niet tegen sigarettenrook kan.

Verder laat ik me de wet niet voorschrijven door een jong meisje. Het was duidelijk dat ze mij wel aan durfde te spreken, ervan uitgaand dat ik alleen reisde met mijn zoontje. Misschien dacht ze wel dat ik overbluft gehoor zou geven aan haar vraag.
In de directe omgeving van die oudere mensen zaten jongeren, waarvan ze waarschijnlijk een grote mond zou kunnen terug verwachten, dus sprak ze die maar niet aan.
Toch wilde ze even aan de hele trein laten horen hoe goed zij wist hoe het hoort.

Trouwens vlak voor station Utrecht stonden de moeder met het zoontje van een jaar of 12/13, die naast de oudere mensen zaten, op zeggend: 'Gaat u hier maar zitten hoor'.
Ja, toen kon ze ineens wel opstaan, omdat ze er in Utrecht uit moesten, maar ze was wel blijven zitten van Den Bosch tot Utrecht.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 augustus 2001 @ 11:46:07 #141
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1354069
Overigens lastig dat je kinderen zo'n beperk evenwichtsgevoel hebben of te weinig spierkracht hebben om op 9 jarige leeftijd op eigen benen in een rijdende trein te staan. Ik ben blij dat mijn dochters van 2 en 3 wel het vermogen hebben te staan in een juist het station uitrijdende trein (veel wissels dus wat schokkeriger) te staan. Ze houden zich dan goed vast, maar vinden het razend spannend...

Ook jammer voor je dat je zo'n probleem had met het feit dat het meisje dat wat van je zei jonger was dan jij. Is het niet lastig op een site als deze waar nog meer mensen jonger zijn dan jij en commentaar op je hebben?

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 13:11:39 #142
7469 voh
Now without pants!
pi_1354985
Ik persoonlijk sta niet echt gauw op in de trein, maar dat is omdat ik slechte knieen heb en daardoor niet lang kan staan. Maar is er echt geen plaats en een oud dametje (let wel; iemand die er niet om vraagt maar in staat is te accepteren dat ze wellicht zal moeten staan) staat naast me, dan laat ik haar zeker zitten.

Kijk, het probleem zit m.i. in de verwachtingen die sommige ouderen hebben. Tuurlijk heb ik respect voor ze, maar dat betekent niet dat omdat ze oud zijn, ze meer rechten ontlenen. Ik heb en toon net zoveel respect voor iemand van 30, als voor iemand van 70. Als ik niet opsta voor iemand van 30 sta ik ook niet op voor iemand van 70.

Maar als ik zie dat iemand het moeilijk heeft, of als iemand een stok heeft, wat indiceert dat die persoon slecht ter been is (of blind, maar dat telt ff niet ), dan sta ik op. Maar let wel; dat heeft dan niet met leeftijd te maken maar met het feit dat die persoon maar beter kan zitten voor het fout gaat.

Ik vind persoonlijk dat het een kleine moeite was geweest om je kind op schoot te nemen, Gia. Het is niet zo dat er van je verlangt werd op te staan, en het werd toch gevraagd? Zolang het op een beleefde manier gevraagd werd zie ik echt geen probleem.

Naja, wellicht ben ik ook wel raar.

Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
pi_1355306
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 19:56 schreef Gia het volgende:
pi_1355569
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:37 schreef Ester het volgende:
Toen ik hoog zwanger was had ik enorme last van mijn rug. Ik ging met het openbaar vervoer en NIEMAND stond op. Hierdoor ben ik flauw gevallen en eerder uit de bus gestapt.
Heb je toen aan iemand gevraagd of je mocht zitten of heb je je alleen maar zitten opvreten van binnen. Ik sta ook op voor oude mensen en zwangere vrouwen maar soms heb je het niet door en dan zie je dat mensen al een hele tijd staan te ergeren. VRAAAAG het dan, ik bijt niet hoor!.

BTW, ik sta zeker niet aan Gia's kant, zeker niet.

pi_1355595
quote:
Krijg ik commentaar:

Ik:

Had je bij mij moeten doen, dan had ik je persoonlijk door het raampje gevouwen.

Ook al heb je gelijk dat je recht hebt op een zitplaats, als je het zo doet ben je op het verkeerde adres bij mij en ik hoop een boel anderen.

--edit--
ietsje minder kan ook wel

Als je zowiezo met je gore poten aan mijn hond durft te zitten dan sloop ik je.

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 07-08-2001 16:15]

pi_1355765
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:03 schreef Gia het volgende:
We hebben trouwens afgelopen dinsdag wel even moeten staan, op het balkon, van Eindhoven naar Helmond. En ik had de grootste moeite om te voorkomen dat mijn kinderen lastig werden of omvielen.
Volgens mij heeft dat er gewoon mee te maken dat je je kinderen niet goed opvoedt. Dat blijkt wel uit het hele verhaal dat je hier hebt opgehangen (en steeds een beetje aanpast om toch niet helemaal op je bek te gaan).
pi_1355802
Is het trouwens niet verplicht om je kind onder de 11 ofzo op schoot te nemen als het druk is?? Daar is het toch een railrunner kaartje voor.

Ik weet het niet zeker hoor...

dinsdag 7 augustus 2001 @ 14:32:19 #148
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1355940
quote:

[..]

Als mijn kinderen een jaar of 13 of zo zijn, dan laat ik ze ook opstaan voor bejaarden, heb ik trouwens vroeger zelf ook altijd gedaan.

Maar nu, terwijl er zat jongeren zitten, sta ik niet meer op.
De NS schiet te kort met 2e klas wagons.

Ik vind dit ook een goed punt!
The truth was in here.
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2001 @ 15:05:15 #149
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1356257
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 11:46 schreef Doc het volgende:
Overigens lastig dat je kinderen zo'n beperk evenwichtsgevoel hebben of te weinig spierkracht hebben om op 9 jarige leeftijd op eigen benen in een rijdende trein te staan. Ik ben blij dat mijn dochters van 2 en 3 wel het vermogen hebben te staan in een juist het station uitrijdende trein (veel wissels dus wat schokkeriger) te staan. Ze houden zich dan goed vast, maar vinden het razend spannend...
quote:
Ook jammer voor je dat je zo'n probleem had met het feit dat het meisje dat wat van je zei jonger was dan jij. Is het niet lastig op een site als deze waar nog meer mensen jonger zijn dan jij en commentaar op je hebben?
Doc toch , foei!

Voor mijn allerliefste ...

donderdag 9 augustus 2001 @ 01:17:18 #150
3542 Gia
User under construction
pi_1370571
Mijn kinderen hebben een uitstekend evenwichtsgevoel, alleen niet de ervaring van treinreizen, zoals ik al eerder zei.
En wat de opvoeding betreft: Daar kunnen er nog veel een puntje aan zuigen, want als ik hier op Fokzine eens rondlees wat kinderen posten, dan ben ik blij dat mijn kinderen zo'n grote mond niet hebben.

De mensen waar het hier over gaat, vroegen niet om een zitplaats, dat deed de persoon die naast mij stond voor die mensen. (misschien beledigde ze daarmee wel die mensen!)

Ik geloof niet dat die vrouw op de plaats van mijn zoontje had willen zitten, aangezien ze dan naast de rokende man had moeten zitten, waar ze overigens wel een opmerking over maakte.
Dus had ik mijn zoon op schoot genomen en had die vrouw de zitplaats geweigerd, dan had het blondje kunnen gaan zitten. Misschien was dat haar insteek wel?

En je betaald voor een hond nog meer voor een treinkaartje dan voor een kind, maar ik vind een hond op een stoel smerig. Onze hond mag ook niet op de bank.

pi_1370584
Ik moet zeggen dat ik de 'ervaring' heb dat kinderen die door hun ouders met alle macht wordt afgeleerd 'een grote mond' te hebben, later nooit snel geneigd zullen zijn kritisch en zelfstandig te denken. En dat vind ik toch effe wat belangrijker dan altijd weten wanneer je je bek moet houden (komt sowieso wel met de jaren).
Wittgenstein
  donderdag 9 augustus 2001 @ 01:37:24 #152
3542 Gia
User under construction
pi_1370653
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 01:20 schreef Koekepan het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de 'ervaring' heb dat kinderen die door hun ouders met alle macht wordt afgeleerd 'een grote mond' te hebben, later nooit snel geneigd zullen zijn kritisch en zelfstandig te denken. En dat vind ik toch effe wat belangrijker dan altijd weten wanneer je je bek moet houden (komt sowieso wel met de jaren).
Met grote mond bedoel ik bijvoorbeeld vloeken en schelden.
Een eigen mening hebben is geen grote mond.

Mijn kinderen hebben geen grote mond, ze liegen nooit, ze luisteren altijd. Ze zijn ook erg zelfstandig.
Verder geven ze natuurlijk commentaar als ze de speelkamer op moeten ruimen, zeker wanneer de ene wel opruimt en de andere gaat zitten spelen.
Op school doen ze goed hun best. Werkhouding en gedrag zijn altijd dik in orde.

Dus goed opgevoed, of nee, eigenlijk zijn ze zo geboren.

pi_1370660
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 01:37 schreef Gia het volgende:
Dus goed opgevoed, of nee, eigenlijk zijn ze zo geboren.
Ach ja, helaas zijn niet alle kinderen van die perfecte genetische samenstelling he... .
Wittgenstein
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2001 @ 02:09:58 #154
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1370825
quote:

[..]

Mijn kinderen hebben geen grote mond, ze liegen nooit, ze luisteren altijd. Ze zijn ook erg zelfstandig.

Gia, ik twijfel er niet aan dat je trots bent op je kids maar meestal als moeders zo hoog van de toren blazen over hun perfecte kroost waar nix mis mee is dan blijken het toch wel een stel ettertjes te zijn als moeder uit het gezichtsveld is.

Niemand is perfect.
.

donderdag 9 augustus 2001 @ 02:20:06 #155
3542 Gia
User under construction
pi_1370878
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 02:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Gia, ik twijfel er niet aan dat je trots bent op je kids maar meestal als moeders zo hoog van de toren blazen over hun perfecte kroost waar nix mis mee is dan blijken het toch wel een stel ettertjes te zijn als moeder uit het gezichtsveld is.

Niemand is perfect.
.

Als dat zo zou zijn, had ik dat allang van andere moeders gehoord. Ze worden altijd overal gevraagd om te spelen, en vaker ook.

Ook op school, tijdens de pauze zijn er altijd veel vriendjes om mee te spelen.

Nee, hoor, het zijn geen ettertjes.

En trouwens, je kunt die kinderen al helemaal niet aanrekenen dat ze niet opstonden. Ze zaten allebei met hun rug naar die mensen en hadden ze helemaal niet gezien. Ze stonden namelijk nogal een eind van ons vandaan.

pi_1370882
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 02:20 schreef Gia het volgende:
Als dat zo zou zijn, had ik dat allang van andere moeders gehoord. Ze worden altijd overal gevraagd om te spelen, en vaker ook.
Vaker? . Ik werd altijd even vaak gevraagd om te spelen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Wittgenstein
  donderdag 9 augustus 2001 @ 02:35:00 #157
3542 Gia
User under construction
pi_1370948
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 02:21 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Vaker? . Ik werd altijd even vaak gevraagd om te spelen, maar dat zal wel aan mij liggen.

Wat is dit voor een kromme zin, ik snap hem niet. Even vaak gevraagd als wie of wat?

Ik bedoel dat mijn kinderen na 1 keer spelen, ook een volgende keer weer gevraagd worden. Dat gebeurt niet bij ettertjes. Tenminste, bij mij komen ettertjes er de tweede keer niet meer in.

pi_1370957
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 02:35 schreef Gia het volgende:
Ik bedoel dat mijn kinderen na 1 keer spelen, ook een volgende keer weer gevraagd worden. Dat gebeurt niet bij ettertjes. Tenminste, bij mij komen ettertjes er de tweede keer niet meer in.
Ah ok. Kan ook een teken van medelijden zijn natuurlijk, maar je zult wel gelijk hebben.
Wittgenstein
  donderdag 9 augustus 2001 @ 02:41:10 #159
3542 Gia
User under construction
pi_1370973
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 02:37 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ah ok. Kan ook een teken van medelijden zijn natuurlijk, maar je zult wel gelijk hebben.

Tuurlijk, en jij bent de grote expert op dat gebied, jij hebt dagelijks met dat grut te maken.
pi_1370974
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 02:41 schreef Gia het volgende:
Tuurlijk, en jij bent de grote expert op dat gebied, jij hebt dagelijks met dat grut te maken.
Tien jaar geleden wel ja.
Wittgenstein
  donderdag 9 augustus 2001 @ 02:55:48 #161
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1371008
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:38 schreef Montagui het volgende:
Bovendien HEEFT Gia een hartkwaal en KAN ze zelf bv niet lang staan en zal ze veel moeite hebben met het op haar schoot laten zitten van onze oudste.
In welke mate wordt iemand met een hartkwaal dan gehinderd om tot 3 uur op te blijven? Lijkt me dan namelijk ook erg zwaar te zijn.
  donderdag 9 augustus 2001 @ 02:59:46 #162
3542 Gia
User under construction
pi_1371017
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 02:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

In welke mate wordt iemand met een hartkwaal dan gehinderd om tot 3 uur op te blijven? Lijkt me dan namelijk ook erg zwaar te zijn.

Nee hoor, van zitten word ik niet moe. Daarbij hebben we vakantie en hoef ik dus niet om 7.00 uur 's morgens op te staan. Scheelt ook al weer.

Nu zijn we vandaag naar de stad geweest en was ik na het eten best wel behoorlijk moe, dus toen heb ik een uurtje of zo geslapen.

Hoe ik met mijn kwaal omga is verder trouwens helemaal mijn zaak.

pi_1371021
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 02:59 schreef Gia het volgende:
Hoe ik met mijn kwaal omga is verder trouwens helemaal mijn zaak.
Tsjezus. Zeur d'r dan ook niet over.
Wittgenstein
  donderdag 9 augustus 2001 @ 03:05:28 #164
3542 Gia
User under construction
pi_1371038
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 03:01 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Tsjezus. Zeur d'r dan ook niet over.

Hoezo zeur ik d'r over dan? Ik ga normaal gesproken gewoon mijn eigen gang en val daar niemand mee lastig.

En als men mij vuil aan gaat kijken omdat ik bijvoorbeeld de lift neem i.p.v. de trap, dan zeg ik er ook nog niets van. Pas als men mij erop aanspreekt dat ik maar met de trap moet gaan, dan zal ik mijn kwaal kenbaar maken.

Aan mij merkt niemand dat ik een hartkwaal heb.

donderdag 9 augustus 2001 @ 03:15:43 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_1371060
Pfffffff......! Jullie hebben ECHT nix anders te doen...???
  donderdag 9 augustus 2001 @ 03:21:06 #166
3542 Gia
User under construction
pi_1371074
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 03:15 schreef Moonah het volgende:
Pfffffff......! Jullie hebben ECHT nix anders te doen...???
Jawel hoor, maar dat willen we niet.
pi_1371640
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 01:17 schreef Gia het volgende:
En je betaald voor een hond nog meer voor een treinkaartje dan voor een kind, maar ik vind een hond op een stoel smerig. Onze hond mag ook niet op de bank.
Ik laat mijn hond ook niet op de banken zitten in de trein, maar daar ging het hier niet om. Het ging erover dat die gozer die hond wegjaagde en daarna ook nog eens een grote bek begon te geven. Als iemand die hond van de bank moet halen, dan is dat het baasje en niet een of andere sukkel die denkt dat ie heel wat is als hij met zijn vrienden is.

Maar laat ik weer on-topic gaan.

Ik bedenk me nu ook nog eens dat je met je kinderen in een roken coupé bent gaan zitten. Kinderen zo klein dat ze zonder hulp niet eens kunnen blijven staan, kinderen zonder enig gevoel voor evenwicht, kinderen die heel wijs zijn voor hen leeftijd en altijd beleefd. Die kinderen, je oogappels, laat je lekker in iemand anders zijn rook zitten. Goed hoor, Annie!

pi_1371762
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 09:34 schreef schwa78 het volgende:
Die kinderen, je oogappels, laat je lekker in iemand anders zijn rook zitten. Goed hoor, Annie!
Precies.

Al dat gezwam eromheen over wat beleefd is en wat niet, wat wel mag en wat niet, opvoeding-geen opvoeding, welles-nietes-welles-nietes....

Bottom-line: niet klagen over iemand anders die niet doet wat jijzelf ook niet doet.

'But nobody was listening! That doesn't make it right.'
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2001 @ 11:52:06 #169
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1372734
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 02:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, had ik dat allang van andere moeders gehoord.

Niet elke moeder komt aan de deur zeiken als andermans kinderen vervelend gedrag vertonen..
quote:
Ook op school, tijdens de pauze zijn er altijd veel vriendjes om mee te spelen.
Ja hehe, op elke school zijn normaliter veel andere kinderen aanwezig
quote:
En trouwens, je kunt die kinderen al helemaal niet aanrekenen dat ze niet opstonden.
Dat is jou mening. Ik heb een opvoeding gekregen waarbij ik het niet in mijn hoofd haalde om uberhaupt te blijven zitten als er "ouderen" binnenkwamen die geen zitplaats hadden en stond altijd uit mezelf op, simpel, een soort automatisme omdat dat zo "hoorde" .

En ik reken het je kinderen niet aan Gia, ik denk alleen dat een goed voorbeeld echt geen kwaad zal kunnen doen .

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 augustus 2001 @ 12:34:32 #170
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1373165
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 01:17 schreef Gia het volgende:
Mijn kinderen hebben een uitstekend evenwichtsgevoel, alleen niet de ervaring van treinreizen, zoals ik al eerder zei.
Als je een goed evenwichtsgevoel hebt dan kan je dat toch overal toepassen? Dan heb je toch niet specifiek ervaring met treinen nodig? Of moeten ze ok eerst 10 keer met de bus rijden wil het evenwichtgevoel daaraan aangepast zijn?

Mochten ze overigens de ervaringen in het treinreizen ontberen dan kan je toch als ouders even waarschuwen dat als de trein het station uitrijdt de trein wat schokkerig heen en weer kan bewegen en dat ze zich goed vast moeten houden om niet om te vallen? Met dergelijke simpele instructies zal het ieder kind met gezonde spieren en een gezond evenwichtsorgaan lukken om ook als-ie voor het allereerst in de trein komt zich staande te blijven houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-08-2001 12:34]

Trouwste user 2022 donderdag 9 augustus 2001 @ 12:35:11 #171
7889 tong80
Spleenheup
pi_1373172
quote:

Mijn kinderen hebben geen grote mond, ze liegen nooit, ze luisteren altijd.

Eng.

donderdag 9 augustus 2001 @ 13:47:07 #172
3542 Gia
User under construction
pi_1373739
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 11:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Niet elke moeder komt aan de deur zeiken als andermans kinderen vervelend gedrag vertonen..

Nee, maar als ze er niet meer welkom zijn, merk je dat ook wel.
quote:
Ja hehe, op elke school zijn normaliter veel andere kinderen aanwezig
Met ettertjes willen de andere kinderen niet spelen, die hangen maar wat rond te etteren.
quote:
Dat is jou mening. Ik heb een opvoeding gekregen waarbij ik het niet in mijn hoofd haalde om uberhaupt te blijven zitten als er "ouderen" binnenkwamen die geen zitplaats hadden en stond altijd uit mezelf op, simpel, een soort automatisme omdat dat zo "hoorde" .

En ik reken het je kinderen niet aan Gia, ik denk alleen dat een goed voorbeeld echt geen kwaad zal kunnen doen .

Ze zaten met hun rug naar die mensen toe.

Trouwens, als het oude mensen waren geweest, had ik heus wel actie ondernomen, om ze te laten zitten.
Totdat dat meisje die opmerking maakte, had ik er nog niet bij stil gestaan om deze mensen een zitplaats te verstrekken. Zo oud zagen ze er nog niet uit.

donderdag 9 augustus 2001 @ 13:48:23 #173
3542 Gia
User under construction
pi_1373751
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 12:34 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je een goed evenwichtsgevoel hebt dan kan je dat toch overal toepassen? Dan heb je toch niet specifiek ervaring met treinen nodig? Of moeten ze ok eerst 10 keer met de bus rijden wil het evenwichtgevoel daaraan aangepast zijn?

Mochten ze overigens de ervaringen in het treinreizen ontberen dan kan je toch als ouders even waarschuwen dat als de trein het station uitrijdt de trein wat schokkerig heen en weer kan bewegen en dat ze zich goed vast moeten houden om niet om te vallen? Met dergelijke simpele instructies zal het ieder kind met gezonde spieren en een gezond evenwichtsorgaan lukken om ook als-ie voor het allereerst in de trein komt zich staande te blijven houden.

Ja maar, die instructies waren niet nodig, want ze zaten en er was m.i. geen reden om ze laten gaan staan.
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2001 @ 14:06:05 #174
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1373892
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, Monty is ook niet opgestaan, hoewel hij het 'gesprek' wel gevolgd heeft. Hij was het zelfs met mij eens!

Jee, je kids zijn blijkbaar ook nog slechthorend
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2001 @ 14:06:57 #175
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1373902
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze zaten met hun rug naar die mensen toe.

donderdag 9 augustus 2001 @ 14:34:58 #176
3542 Gia
User under construction
pi_1374207
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 14:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jee, je kids zijn blijkbaar ook nog slechthorend

Hoezo dat nou weer?

Monty = Montagui = mijn man en is ook niet slechthorend.

pi_1374231
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 14:34 schreef Gia het volgende:
Hoezo dat nou weer?
Gia, het niveau wordt hier blijkbaar te hoog voor jou. Het lijkt me beter dat je deze discussie verlaat en de anderen de conclusies laat trekken, oke?

.

Wittgenstein
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 augustus 2001 @ 15:03:52 #178
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1374493
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 13:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja maar, die instructies waren niet nodig, want ze zaten en er was m.i. geen reden om ze laten gaan staan.

Dat de instructie niet nodig was omdat je je kinderen liet zitten was me duidelijk, maar dat ze bleven zitten heeft niets met hun onvermogen tot staan in de trein te maken, terwijl je dat in je tweede post al aangaf als valide reden. In die post zei je namelijk...
quote:

[..]

Wat ik dus met mijn opmerkingen wilde aangeven is dat met simpele instucties je kinderen vanaf 3 kan laten staan in de trein (en dat je dus niet hoeft te wachten tot ze 13 -wat ik wel erg oud vind als ondergrens voor zo'n relatief simpele motorische taak-), tenzij je kinderen gehandicapt zijn. Kortom, dat je reden die je hier geeft onzinnig is.

Je kinderen hadden kunnen staan. Daar heeft jou hartkwaal ook niets mee te maken. Je hebt echter niet aan je kinderen gevraagd of ze plaats wilden maken voor ouderen. Zo zullen je kinderen wellicht vaker denken dat het niet nodig is om een zitplaats aan te bieden voor mensen die wellicht slecht ter been zijn of een hartklacht hebben. Laten we voor je hopen dat andere kinderen dat dan wel voor jou zouden doen...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-08-2001 15:15]

pi_1374696
quote:
Krijg ik commentaar:

Ik:

je had de conducteur moeten roepen, honden mogen niet de coupe in. die moeten met (minimaal) een begeleider in het tussenstuk zitten/staan. Waarschijnlijk hadden ze nog een boete gekregen ook (zo zijn die eikels bij de NS ook wel weer)

----------------------------------------

Aan Gia maak ik geen woorden vuil, niet eens je kind op schoot nemen voor een bejaarde.....

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_1375025
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:38 schreef Montagui iets totaal irrelevant:

Die meid sprak Gia aan maar niet zodat ze zelf op moest staan, maar zodat haar KIND (dat godverdomme NOG jonger is dan al die andere "jonge" gasten in de trein) een plaatsje vrij maakt voor een ouder persoon. Dat kind verliest toch geen zit plaats. Of gaat Gia soms dood aan haar hartkwaal als haar kind op haar schoot zit??? ik mag het hopen. want dit soort dingen (ik weiger Gia vanaf nu nog als "mens" te betitelen) mogen van mij gerust dood. Het liefst gisteren nog
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_1375129
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 03:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nou blij?

als je geen normale argumenten hebt kun je beter nix zeggen. op deze manier zet je alleen je zelf voor lul
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 augustus 2001 @ 16:20:45 #182
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1375284
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 15:57 schreef Vision het volgende:

[..]

Of gaat Gia soms dood aan haar hartkwaal als haar kind op haar schoot zit???

Een kind van 9 kan in de trein makkelijk op eigen benen staan. Is 9 niet een beetje oud voor op schoot zitten?
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2001 @ 16:26:10 #183
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1375332
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 16:07 schreef Vision het volgende:

[..]

als je geen normale argumenten hebt kun je beter nix zeggen. op deze manier zet je alleen je zelf voor lul

Dat doet het echtpaar Montagui + Gia regelmatig, verbaast me dus helemaal niets meer.Zal wel iets te maken het met IQ én EQ (of het ontbreken daarvan
pi_1375526
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 15:27 schreef Vision het volgende:

[..]

je had de conducteur moeten roepen, honden mogen niet de coupe in. die moeten met (minimaal) een begeleider in het tussenstuk zitten/staan. Waarschijnlijk hadden ze nog een boete gekregen ook (zo zijn die eikels bij de NS ook wel weer)

Wat is dat nou weer voor onzin? Daar heb ik nog nooit van gehoord en ik reis regelmatig met een hond in de trein. Nog nooit heeft een conducteur er ook maar iets van gezegd.
Mocht het echt waar zijn, dan vind ik dat de domste regel die die sukkels van de NS hebben.
Een hond heeft toch ook een geldig vervoersbewijs. Waarom zou die niet onder de bank mogen liggen?
pi_1375556
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 16:20 schreef Doc het volgende:

Een kind van 9 kan in de trein makkelijk op eigen benen staan. Is 9 niet een beetje oud voor op schoot zitten?

staan kan ie blijkbaar niet? dan valt ie de heletijd om vanwege zijn geringe ervaring met staan in rijdende treinen
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 16:58 schreef schwa78 het volgende:

Wat is dat nou weer voor onzin? Daar heb ik nog nooit van gehoord en ik reis regelmatig met een hond in de trein. Nog nooit heeft een conducteur er ook maar iets van gezegd.
Mocht het echt waar zijn, dan vind ik dat de domste regel die die sukkels van de NS hebben.
Een hond heeft toch ook een geldig vervoersbewijs. Waarom zou die niet onder de bank mogen liggen?

Een jaar of 2 geleden zat ik in de trein en werd een reiziger met hond er op aangesproken (door conducteur) dat hij met zijn hond in die tussencabine moest gaan zitten (de hond zat overigens niet op de stoel maar lag in het gangpad). Sindsdien ging ik er vanuit dat dat dus niet mocht..
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 00:54:22 #186
3542 Gia
User under construction
pi_1378128
Er waren in onze directe omgeving geen bejaarden te bekennen, niet eens oude mensen.

Wij waren eerder in de trein dan andere mensen, omdat wij van een eerder vertrekpunt afkomstig waren, waardoor wij zitplaatsen hadden.

Er was geen enkele aanleiding, of reden om dan wel op te staan, dan wel een kind op schoot te nemen, dan wel een kind te laten gaan staan. Dat kind heeft net zoveel recht om te zitten dan iedere andere treinreiziger.

Voor iemand die bejaard is of anderszins slecht ter been, zou ik wel opstaan of een kind bij me nemen.
Dit was niet het geval.

Jullie zijn gewoon een hypocriet links zooitje met jullie politiek correcte gedoe. Jullie zeggen hier wel dat jullie in de trein opstaan, voor iedereen die ouder is, maar ondertussen heb ik nog nooit een jongere op zien staan voor een oudere. Toch wel vreemd?

En Koekepan, ik trek me niet terug uit een discussie die ik zelf begonnen ben.

† In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2001 @ 01:37:41 #187
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1378376
quote:

Toen kwam er in Den Bosch een zooi mensen in de trein, die dus geen zitplaats hadden in de 2e klas en dus moesten blijven staan. Eén echtpaar was al wel tegen, of iets over de 60.

Vraagt zo'n blond doosje van een jaar of 23, of ik mijn zoontje van 9 niet op schoot kan nemen, zodat die bejaarden kunnen zitten. Goh, zou ik zelf nooit op gekomen zijn, zeg!

quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:54 schreef Gia het volgende:
Er waren in onze directe omgeving geen bejaarden te bekennen, niet eens oude mensen.
quote:
Jullie zijn gewoon een hypocriet links zooitje met jullie politiek correcte gedoe.
Jullie of jij?

Wat heeft politiek correct zijn te maken met waarden en normen en respect btw

Jij liegt een beetje.(zie quotes boven)

Komt er trouwens ook dementie voor in je familie > zomaar een vraagje hoor

vrijdag 10 augustus 2001 @ 01:54:37 #188
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1378486
quote:
Jullie zijn gewoon een hypocriet links zooitje met jullie politiek correcte gedoe
Links? Huh? Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

Ik vind het overigens uiterst vermakelijk hoe jij steeds weer aankomt met woorden als 'normen en waarden' en 'fatsoen', en vervolgens uitgebreid beschrijft hoe je de samenleving in het gezicht ruft door je kinderen te leren dat ze niet hoeven op te staan voor oudere mensen, dat Marrokaanse jongeren sowieso hopeloos zijn, buschauffeurs passagiers mogen mishandelen, en dat daklozen alles aan zichzelf te danken hebben en beter kunnen verhongeren dan weggegooid voedsel tot zich nemen.
Ga vooral zo door zou ik zeggen!

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_1378583
Gia, je bent echt om te
Proud Israeli citizen and regular drinker of Carmel wine
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 02:13:32 #190
3542 Gia
User under construction
pi_1378593
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jullie of jij?

Wat heeft politiek correct zijn te maken met waarden en normen en respect btw

Jij liegt een beetje.(zie quotes boven)

Komt er trouwens ook dementie voor in je familie > zomaar een vraagje hoor

Ik heb al een paar keer gezegd dat deze mensen zo oud niet waren en dat ik in eerste instantie wel wat overdreven gepost had. Maar ja, je leest gewoon wat je wil lezen, hè?

Wat politiek correct te maken heeft met normen en waarden? De linkse hap meent gewoon de wijsheid in pact te hebben en allemaal o zo keurig te zijn.

Ja, ja, maar ondertussen.

En dementie is tot nu nog niet voorgekomen in mijn familie, noch van moeders, noch van vaders kant.

pi_1378594
als er geen zitplaatsen in de trein meer zijn dan sta ik op voor mensen die slecht ter been zijn( ook al zijn ze 18) , honden mogen altijd ONDER de bank liggen maar hebben geen recht op een ZITplaats.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 02:14:57 #192
3542 Gia
User under construction
pi_1378601
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:11 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Gia, je bent echt om te
Dat gevoel komt nou ook bij mij op als ik aan jouw naam denk. 'k Weet niet waar dat aan kan liggen.

Gewoon een gevoel, denk ik.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 02:16:56 #193
3542 Gia
User under construction
pi_1378608
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:13 schreef lousje het volgende:
als er geen zitplaatsen in de trein meer zijn dan sta ik op voor mensen die slecht ter been zijn( ook al zijn ze 18) , honden mogen altijd ONDER de bank liggen maar hebben geen recht op een ZITplaats.
Helemaal met je eens
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 02:18:59 #194
3542 Gia
User under construction
pi_1378613
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:54 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Links? Huh? Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

Ik vind het overigens uiterst vermakelijk hoe jij steeds weer aankomt met woorden als 'normen en waarden' en 'fatsoen', en vervolgens uitgebreid beschrijft hoe je de samenleving in het gezicht ruft door je kinderen te leren dat ze niet hoeven op te staan voor oudere mensen die goed ter been zijn, dat criminele Marrokaanse jongeren sowieso hopeloos zijn, buschauffeurs passagiers mogen mishandelen nadat ze zelf mishandeld zijn door de passagier, en dat daklozen alles aan zichzelf te danken hebben en beter kunnen verhongeren dan weggegooid voedsel tot zich nemen.
Ga vooral zo door zou ik zeggen!

Iets mis mee, soms?

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 10-08-2001 02:19]

pi_1378616
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:13 schreef Gia het volgende:
Wat politiek correct te maken heeft met normen en waarden? De linkse hap meent gewoon de wijsheid in pact te hebben en allemaal o zo keurig te zijn.
Nou Gia daar heb je wel een punt. Linkse mensen zijn soms heel nuttig (bijvoorbeeld als daklozenwerkers), maar een zwakte van ze is dat ze vaak heel hypocriet zijn. Al dat mooiweerpraten over milieu en soepel immigratiebeleid, begint me ook op te vallen, dat is volstrekt niet te verwezenlijken, een hoop idealistische flauwekul is het; en dat weten ze zelf ook wel, maar en public durven ze er niet voor uit te komen. Dan is rechts misschien niet altijd even menselijk of goed voor het milieu, maar wel eerlijk. Bovendien is het lekker makkelijk, en gemak dient de mens. Of niet dan? .
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 02:24:45 #196
3542 Gia
User under construction
pi_1378634
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:19 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Nou Gia daar heb je wel een punt. Linkse mensen zijn soms heel nuttig (bijvoorbeeld als daklozenwerkers), maar een zwakte van ze is dat ze vaak heel hypocriet zijn. Al dat mooiweerpraten over milieu en soepel immigratiebeleid, begint me ook op te vallen, dat is volstrekt niet te verwezenlijken, een hoop idealistische flauwekul is het; en dat weten ze zelf ook wel, maar en public durven ze er niet voor uit te komen.

Inderdaad. Helemaal mee eens.
pi_1378647
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:24 schreef Gia het volgende:
Inderdaad. Helemaal mee eens.
En dat mocht van lieverlede wel eens gezegd worden, vind ik. We moeten toch weten hoe het land ligt.
Wittgenstein
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 02:26:13 #198
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1378648
Gia, moet je niet gaan slapen lief? Denk eens aan je gezondheid??
pi_1378665
nou...ik kom 5 minuten geleden van m`n werk en heb in die tijd al de volgende conclusie kunnen trekken, uiteraard na het lezen van het vervolg van deze discussie: misschien moet ik een Koekepan-fanclub opstarten...
Ik ga me niet meer in deze discussie mengen, wanmt ik ben t met hem eens .
pi_1378688
Mwuhahaha... super dit...
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 02:43:05 #201
3542 Gia
User under construction
pi_1378715
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:37 schreef FuTilE het volgende:
Mwuhahaha... super dit...
Was ook de bedoeling.

We gaan voor deel 2.

Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 02:43:55 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_1378717
quote:
Nou bij mij laatst wel, ze lagen verdomme met hun wandelstokken klaar in het gangpad, ik had nog mazzel, voor hetzelfde geld was het een zebrapad geweest.

En tegenwoordig ben je op een zebrapad echt vogelvrij verklaard, ze rammen je zo van de weg af, vooral de doofblinde bejaarden denken dat ze alle vrijheid hebben. Maar niet bij Tong, Laat ze zich eerst maar eens bewijzen. Een oprechte bejaarde is ver te zoeken tegenwoordig. Waar gaat dat heen?

† In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2001 @ 02:57:21 #203
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1378768
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Was ook de bedoeling.

We gaan voor deel 2.

OIB
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 augustus 2001 @ 10:08:56 #204
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1379757
quote:
Ja ja, en als we straks deel 2 binnen gaan zijn deze medereizigers mid-dertig geworden, maar pas op in deeltje drie zijn ze nog niet geboren en sta je niet op voor hun zwangere moeder, en dan heb je de poppetjes weer aan het dansen...

Gia, deze ellende heb je natuurlijk wel aan je eigen draaikonterij te danken. Eerst zeg je dat het bejaarden zijn en daar wordt heftig op gereageerd. Als je dan stukje bij beetje de leeftijd van deze lui veranderd (eerst bejaard, later rond de 60 en nu zijn ze niet meer oud) dan komt dat vrij dom over.

Daarnaast waren je argumenten om je kinderen te laten zitten eerst de beperkte vermogen tot het staan in de trein door je kroost, of het feit dat je ze niet op schoot kon nemen vanwege je hartkwaal. Wanneer je op het feit aangesproken wordt dat met name dat eerste argument zeer zwak is (een gezonde 9-jarige kan makkelijk in de trein staan -in het gavl van onervarenheid met treinreizen met behulp van simpele instructies van de ouders) verander je dat weer in het feit dat ze het niet hoeven omdat de mensen niet oud genoeg waren. Dan ben je aan het draaikonten.

Sterker nog, je valt mensen aan op zogenaamd links gedachtengoed. Excuceert u mij, maar vroeger waren de manieren zodanig dat kinderen so wie so op gingen staan voor volwassenen in de trein, onder een monter uitgeroepen "ik heb nog jonge benen, gaat u gerust zitten". Als men dat voorstaat is men links? Ik denk dat jouw mening dat kinderen recht hebben om met hun f2,50 railrunner kaartje te zitten op een plek waar deze volwassen menen veel meer voor hebben neergeteld, eerder te kwalificeren valt als linkse praat. Enig respect voor 50-ers (?) is er bij die kinderen ook niet meer bij.

Ik vermoed dat jij ook niet als "oud mens" gezien wordt maar ik vermoed dat je het maar wat prettig zou vinden als je met je hartklachten door een vriendelijk en beleefd kind een zitplaats aangeboden krijgt.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 10-08-2001 15:21]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 10:45:22 #205
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_1380034
Bejaarden in de trein zijn voor mij geen bron van ergenis; dus sta ik voor ze op (ter referentie aan een eerdere posting van mij: "tenzij het zo'n 24-uurs-per-dag chagrijn is". In de trein kom ik die niet tegen.

Als ik problemen met bejaarden heb dan is dat OP DE WEG!
Ik en een stel bejaarden gingen op de weg eens linksaf. Er waren twee stroken voor linksaf, want één was om rechtdoor te gaan na het links afslaan en de ander voor naar rechts.

Ik moest rechtdoor!
Die bejaarden gingen eerst op beide stroken rijden, toen kozen ze voor rechtdoor, toen toch voor rechtsaf en op het laatste moment (toen was ik al bijna naast ze) wilden ze TOCH maar liever rechtdoor!!

Toen werd ik me toch een partij pissig

pi_1380445
Wees gerust, als ze 70 worden moeten ze gekeurd worden. Dat zullen ze vast niet halen....
'But nobody was listening! That doesn't make it right.'
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 01:23:17 #207
3542 Gia
User under construction
pi_1386690
Wat heb ik gelachen!

Jullie hebben allemaal de ironie gemist!

Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2001 @ 01:27:30 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_1386728
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 01:23 schreef Gia het volgende:
Wat heb ik gelachen!

Ja vast.

pi_1386737
!!!!!!!!!!

Dit heet 'jezelf verlagen'.

Wittgenstein
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 01:29:09 #210
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1386744
quote:
Nee hoor, en de moraal is me ook duidelijk

Je doet het er gewoon om hè??

pi_1387031
Lieve Gia,

Wanneer je een bezoekje brengt aan onze hoofdstad, zou je daar eens met de bus moeten gaan. Met een beetje geluk tref je een buschauffeur die keihard doorrijdt als hij ziet dat er meer dan drie bejaarden bij een halte staan. Zo kun je altijd zitten!

Liefs,
Helga

† In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:02:30 #212
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1387068
quote:
Wat heb ik gelachen!

Jij bent 80 en die kinderen waren je achterkleinkinderen
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:06:55 #213
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1387116
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:00 schreef Helga het volgende:
Lieve Gia,

Wanneer je een bezoekje brengt aan onze hoofdstad, zou je daar eens met de bus moeten gaan. Met een beetje geluk tref je een buschauffeur die keihard doorrijdt als hij ziet dat er meer dan drie bejaarden bij een halte staan. Zo kun je altijd zitten!

Liefs,
Helga

Gia komt natuurlijk nooit in onze hoofdstad, de treinreis duurt veel te lang want ze moet staan gezien de drukte op die lijn.

[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 11-08-2001 13:33]

Moderator zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:12:43 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_1387160
Nah precies gek dit is echt matig !
Ik durf te wedden als jij 60 was dat je wel zou gaan klagen dat je niet mag zitten!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_1387619
quote:
Wat heb ik gelachen!

ja, he?

Als dit echt zo is ben je echt al je geloofwaardigheid op deze aardbol verloren en heb je wat mij betreft al het recht kwijtgeraakt (je) kinderen op te mogen voeden en ook je verdere bestaansrecht ben je kwijt als het aan mij ligt.

En aan dit bericht kleeft geen schrijntje ironie.

zaterdag 11 augustus 2001 @ 09:16:03 #216
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1387760
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 04:10 schreef MixMasterMike het volgende:
wat mij betreft al het recht kwijtgeraakt (je) kinderen op te mogen voeden en ook je verdere bestaansrecht ben je kwijt als het aan mij ligt.
En wie denk jij dan wel niet dat je bent...??!!
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_1387803
quote:
Wat heb ik gelachen!

Oke je hebt me te pakken. Afgelopen jaar heb ik af en toe jouw gepost in ANM serieus genomen, alsmede je verhalen over de voorbeeldige opvoeding van je kinderen.
Ik zal het nooit meer doen.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_1387964
pi_1388351
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 09:16 schreef Qarinx het volgende:

[..]

En wie denk jij dan wel niet dat je bent...??!!

GOD
pi_1392007
Hey Gia
Is vervelend he als je zoveel tegengas krijgt, maar het is wel waar wat de andere zeggen. Heb je soms een bordje om met de tekst "Ik kan niet opstaan en geen kind op schoot nemen want ik heb een hartkwaal!"
En een bejaarde hoeft er ook niet oud uit te zien, mijn schoonmoeder is bijna 82 en ziet eruit als een vrouw van 60(zonder face-lift), dus dat is ook gel*l van je. Mijn dochter(7) en mijn zoon(5) die vinden het prachtig als ze mogen staan in de trein, dus dat gezever van een kind van 9 kan niet in een trein staan..........arrrrrrrrrrrrcccccccccccccchhhhhhh
  zondag 12 augustus 2001 @ 01:18:09 #221
3542 Gia
User under construction
pi_1392798
Het maakt allemaal geen lor uit wat ik typ, daar ben ik ondertussen wel achter.

Als ik zou zeggen dat het mij niet boeit of criminele marokkaantjes een winkel leeghalen, dan ben ik ongeïnteresseerd en egoïstisch alleen maar met mezelf bezig.
Als is zeg dat ze diezelfde criminele marokkaantjes harder aan moeten pakken, dan ben ik harteloos en kan ik me niet voorstellen hoe het voor die arme kinders is in dit voor hun vreemde land.

Kortom, het maakt geen moer uit. Als Gia iets typt, dan geef je commentaar. Niet dat ik me daar zo druk over maak of zo.

Maar in ANM typt Cosma een berichtje over een agressieve buschauffeur, waar velen haar op aanvallen en dan typt die lieve Cosma het zinnetje: Jullie hebben allemaal de ironie gemist.

En wat denk je, ze krijgt complimentjes van Doc dat ze zo goed bezig is, terwijl er een heleboel zijn die de indruk hadden dat Cosma het bericht toch wel serieus bedoeld had.

Ik zei toen tegen Monty dat ik datzelfde zinnetje ook hier zou gebruiken, gewoon eens zien wat de reakties zijn, en ja hoor, zie boven.

Ik heb het topic wat overdreven, akkoord, maar het is soms zo saai hier, dat je wat olie op het vuur moet gooien om reakties los te krijgen. Ik bedoel, wat ik ook zeg of doe, het maakt toch niet uit.

En of jullie me geloven of niet, maakt mij niet uit.
Wie zegt dat ik kinderen heb, wie weet heb ik die ook maar verzonnen of van iemand geleend. Er staat nergens in de policy dat je hier de waarheid en niets dan de waarheid moet zeggen.

En om nu te zeggen dat iedereen op Fokzine nou zo sociaal is, is ook flink gelogen natuurlijk, wanneer je de poll op de frontpage bekijkt. Maar ja, die heeft iedereen natuurlijk maar voor de grap zo ingevuld. In werkelijkheid geven jullie allemaal heel veel aan goede doelen.

Kijk eens naar je zelf!

pi_1392926
Gelukkig Gia, ik vond die opmerking zoooo ontzettend zielig, gelukkig was het om een andere reden dan ik dacht. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat mensen zo fel op jouw reageren, dat heb ik ook wel eens gedaan. Ik vind dit topic ook een heel goed voorbeeld dat je je soms zo ongenuanceerd uitdrukt, je lijkt eerst te gaan typen, dan pas na te denken, of je schiet weer ongenuanceerd in de verdediging. Immers, iedereen is in principe onbevooroordeelt op een forum, je kan elkaar niet zien, dus er wordt alleen gereageerd op de tekst. Hetzelfde was gebeurt als je dit onder een kloon had gepost. Het enige wat je van die aanvallen kan zeggen is dat posters zich laten meeslepen in een 'aanval', dus dat het van kwaad tot erger wordt. En soms dan onterecht. Maar dat heeft volgens mij niks te maken met het feit dat het een aanval expleciet op jouw is gericht. Ja, op den duur misschien wel ja, door sommige posters. Stel de proef werkelijk op de som en ga onder een andere naam verder.
pi_1392974
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 01:37 schreef fokje het volgende:
Hetzelfde was gebeurt als je dit onder een kloon had gepost.
Eerlijk gezegd denk ik van niet. Vragen die je normaliter open houdt ('zou ze nou echt zo asociaal zijn? nahh, dat kan toch haast niet...') beantwoord je vlugger als je naar de context kijkt. En het kunnen niet altijd constructieve reacties zijn. Tsja, pijnlijk, dat is wel zo. En Gia is geen cosma.
Wittgenstein
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 01:55:03 #224
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1392990
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 01:18 schreef Gia het volgende:

Als ik zou zeggen dat het mij niet boeit of criminele marokkaantjes een winkel leeghalen, dan ben ik ongeïnteresseerd en egoïstisch alleen maar met mezelf bezig.
Als is zeg dat ze diezelfde criminele marokkaantjes harder aan moeten pakken, dan ben ik harteloos en kan ik me niet voorstellen hoe het voor die arme kinders is in dit voor hun vreemde land.

Ws het maar zo simpel Gia. In vrijwel elk topic over buitenlanders heb jij een totaal andere mening dan ik. Jij wilt dat zij zich voor 100% aan moeten passen, zo niet, keihard straffen of terug naar hun eigen land (en die kinderen zijn hier in Nederland geboren, dus dat is alweer een probleem als we daadwerkelijk iets zouden doen met die mening) Daarbij verwacht je dus weél dat andere mensen zich aanpassen aan jou waarden en normen maar als wij je aanspreken op dingen die voor ons normaal zijn, dan plaatst je jezelf in een slachtofferrol en is "iedereen altijd zo gemeen tegen Gia", iets wat pertinent niet waar is.

Je hebt een uitgesproken mening en staat voor de opvattingen die je hier neerzet, prima, ik ook, maar ga dan niet jengelen tegen je man of tegen ons dat je niet altijd mensen tegenkomt die "Ja Gia" zeggen of knikken.

Ik heb nu al drie "Gia" topics gevolgd en vind gewoon dat jij een gebrek aan inlevingsvermogen hebt , verbitterd in het leven staat (en of dat nu wel of niet zo is IRL dat zie ik niet, ik zie alleen de Gia die jij hier laat zien, een stukje van jezelf misschien ..of niet.

zondag 12 augustus 2001 @ 02:00:25 #225
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1393010
[quote]Op zondag 12 augustus 2001 01:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een onzin. Op een forum ben je wat je post, de rest weten we niet, zoals je zelf al zei. En als jij meerdere malen verwerpelijke postings neerzet dan kun je op je vingers natellen dat je daar kritische reacties op gaat krijgen. Doe alsjeblieft niet zo slachtofferig, het is volkomen misplaatst.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zondag 12 augustus 2001 @ 02:08:50 #226
3542 Gia
User under construction
pi_1393056
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 01:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ws het maar zo simpel Gia. In vrijwel elk topic over buitenlanders heb jij een totaal andere mening dan ik. Jij wilt dat zij zich voor 100% aan moeten passen, zo niet, keihard straffen of terug naar hun eigen land (en die kinderen zijn hier in Nederland geboren, dus dat is alweer een probleem als we daadwerkelijk iets zouden doen met die mening) Daarbij verwacht je dus weél dat andere mensen zich aanpassen aan jou waarden en normen maar als wij je aanspreken op dingen die voor ons normaal zijn, dan plaatst je jezelf in een slachtofferrol en is "iedereen altijd zo gemeen tegen Gia", iets wat pertinent niet waar is.

Je hebt een uitgesproken mening en staat voor de opvattingen die je hier neerzet, prima, ik ook, maar ga dan niet jengelen tegen je man of tegen ons dat je niet altijd mensen tegenkomt die "Ja Gia" zeggen of knikken.

Ik heb nu al drie "Gia" topics gevolgd en vind gewoon dat jij een gebrek aan inlevingsvermogen hebt , verbitterd in het leven staat (en of dat nu wel of niet zo is IRL dat zie ik niet, ik zie alleen de Gia die jij hier laat zien, een stukje van jezelf misschien ..of niet.

Jij hebt al 3 'Gia-topics' gevolgd? Je schuift me meteen topics in mijn schoenen die ik niet geopend heb, maar slechts alleen in heb gereageerd. Dus als ik ergens reageer is het meteen een Gia-topic.

Daarbij, jij hebt wel meer topics gevolgd waarin ik heb gereageerd, anders kun jij niet oordelen over mijn mening t.o.v. Moslims. Je bent gewoon niet orgineel, maar een kloon, want er zijn de laatste tijd verdomd weinig moslim-topic geweest. Toen die er wel in overvloed waren, was er nog geen Loeder te bekennen. Hoewel, er was er wel één, maar die heette anders.

Daarbij heb ik al vaker gezegd dat ik niets heb tegen Marokkanen, maar de Islam een stom geloof vind omdat ze vrouwen onderdrukken. (zeggen die vrouwen zelf ook)
Verder heb ik inderdaad wel iets tegen criminelen, dus ook tegen criminele Marokkaantjes, die de laatste tijd nogal veelvuldig in het nieuws komen.

Ik zet me in mijn eigen omgeving juist erg in om de 'buitenlanders' overal bij te betrekken. Zowel op school als binnen verenigingen.

Maar ik ben het niet eens met de vrouw-onvriendelijke houding van sommige Moslims en ik heb een pesthekel aan criminelen. Verder vind ik dat de Nederlandse wet geldt voor elke Nederlander, zonder uitzondering. That's all.

pi_1393092
Lieve Gia,

Heb je wel eens van Landmark gehoord? Dat is een cursus voor mensen die zichzelf niet helemaal in de hand hebben en daar verandering in willen brengen.

Samen met anderen leer je jezelf kennen, iets wat mij jouw op het lijf lijkt geschreven. De manier waarop jij je uit spreekt boekdelen. Niet dat daar iets mis mee is. Want je bent gewoon jezelf. Maar neem van mij aan dat jezelf zijn alleen maar leuk is als je jezelf serieus neemt. En dat doe je niet. Want om anderen ervan te beschuldigen van klonisme, of je eigen klaagverhaal af te doen als ironisch is struisvogelgedrag. Iets wat bij Landmark meteen de kop wordt ingedrukt (bij wijze van struisvogeluitbanning of zoiets).

Paul de Leeuw doet het ook en dat is - heb ik horen zeggen - een heel gelukkig mens.

Succes,
Helga

Ps. Ik wil best op je kinderen passen als je op cursusweekend moet. Ik heb een auto dus ze hoeven niet op schoot in de trein.

pi_1393109
In Vrij Nederland gelezen, Helga?
Wittgenstein
  zondag 12 augustus 2001 @ 02:40:09 #229
3542 Gia
User under construction
pi_1393192
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 02:16 schreef Helga het volgende:
Want om anderen ervan te beschuldigen van klonisme, of je eigen klaagverhaal af te doen als ironisch is struisvogelgedrag.

Ps. Ik wil best op je kinderen passen als je op cursusweekend moet. Ik heb een auto dus ze hoeven niet op schoot in de trein.

Waarom ik daar dat zinnetje van Cosma heb gebruikt heb ik al uitgelegd. Het was een proef en de uitslag spreekt boekdelen:
Als Cosma het zegt is het goed bezig zijn, en als ik het zeg is het struisvogelgedrag.

En Loedertje moet wel een kloon zijn, want ze was nog niet geregistreerd toen die topics over Moslims speelden.

Wat mijn kinderen betreft, bij jou achterlaten?
Get real, nu doen ze nog normaal, maar na een weekendje bij jou doen ze waarschijnlijk kunstjes voor 1 gulden, want voor niets gaat immers de zon op, toch?

pi_1393228
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 02:40 schreef Gia het volgende:
Als Cosma het zegt is het goed bezig zijn, en als ik het zeg is het struisvogelgedrag.
Cosma is gewoon grappig, jij bent bloedserieus en dat spat er gewoon vanaf.
Wittgenstein
pi_1393232
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 02:20 schreef Koekepan het volgende:
In Vrij Nederland gelezen, Helga?
Nee lieverd, een tijdje terug in XL, dat is een voortuitstrevend homo-orgaan dat bij mijn tandarts in de wachtkamer ligt.

En lieve Gia: jou inmiddels een piepklein beetje kennende wil ik je kinderen niet eens over de vloer, bij nader inzien. Dat geeft alleen maar narigheid. Er loopt al genoeg a-sociaal gespuis door mijn buurt.

(Als jij akelig doet, doe ik het ook, zuurpruim!)

Liefs,
Helga

† In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 02:59:47 #232
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1393301
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 02:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarbij, jij hebt wel meer topics gevolgd waarin ik heb gereageerd, anders kun jij niet oordelen over mijn mening t.o.v. Moslims.

Jawohl, lees al twee jaar op FokZine

.

zondag 12 augustus 2001 @ 03:16:47 #233
3542 Gia
User under construction
pi_1393381
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 02:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jawohl, lees al twee jaar op FokZine

.

En je hebt je twee jaar ingehouden om je afgelopen juli te registreren. En dat moeten wij geloven?

Kloon!

pi_1393407
Het zegt al genoeg dat jij niet let op de argumenten die Loedertje aandraagt, maar op het van geen belang zijnde feit of ze een kloon is of niet. So what dat ik een kloon van R@b ben: als mijn argumenten niet kloppen dan kun je dat toch op een veel verstandiger manier aantonen? Of let jij nooit zo op de inhoud van wat men zoal post?
Wittgenstein
  zondag 12 augustus 2001 @ 03:29:54 #235
3542 Gia
User under construction
pi_1393466
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:21 schreef Koekepan het volgende:
Het zegt al genoeg dat jij niet let op de argumenten die Loedertje aandraagt, maar op het van geen belang zijnde feit of ze een kloon is of niet. So what dat ik een kloon van R@b ben: als mijn argumenten niet kloppen dan kun je dat toch op een veel verstandiger manier aantonen? Of let jij nooit zo op de inhoud van wat men zoal post?
Kloon van R@b.

Ik ben inhoudelijk op haar posting ingegaan. Maar zij beticht me van dingen die ik nog nooit gezegd heb. Als ik deze beschuldigingen ontkracht, krijg ik alsnog te horen dat ik nergens inhoudelijk op inga.

Of is 'inhoudelijk ergens op ingaan', toegeven dat je zelf ongelijk hebt en de ander het bij het rechte eind heeft?

Als Loedertje mij ergens van beschuldigt, dan moet ze maar eens een quote aanhalen waar ik die dingen heb gezegd. Als ze dat niet kan, wat dus goed mogelijk is omdat ik dat idd nooit gezegd heb, dan moet ze niet zo'n onmetelijk eind in de ruimte lullen.

pi_1393478
Lieve Gia,

Moet jij niet eens naar bed? Op zo'n manier hebben je kinderen morgen niets aan jou...

Liefs,
Helga

zondag 12 augustus 2001 @ 03:32:33 #237
3542 Gia
User under construction
pi_1393489
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:31 schreef Helga het volgende:
Lieve Gia,

Moet jij niet eens naar bed? Op zo'n manier hebben je kinderen morgen niets aan jou...

Liefs,
Helga

Moet jezelf niet eens naar bed, slapen is het beste tegen rimpels.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 03:32:52 #238
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1393491
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:16 schreef Gia het volgende:

[..]

En je hebt je twee jaar ingehouden om je afgelopen juli te registreren. En dat moeten wij geloven?

Slechts 1 jaar lieve Gia
  zondag 12 augustus 2001 @ 03:35:22 #239
3542 Gia
User under construction
pi_1393510
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Slechts 1 jaar lieve Gia

Kun je niet rekenen?

Je zegt dat je al twee jaar leest, en je hebt je pas afgelopen juli geregistreerd. Vanaf juli tot nu is er echt nog geen jaar voorbij hoor.

† In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 03:37:42 #240
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1393535
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Kloon van R@b.

Ik ben inhoudelijk op haar posting ingegaan. Maar zij beticht me van dingen die ik nog nooit gezegd heb. Als ik deze beschuldigingen ontkracht, krijg ik alsnog te horen dat ik nergens inhoudelijk op inga.

Ach gossie, maar ik reageer slechts op de dingen die jezelf hebt geschreven (of heb je ook al last van je korte termijngeheugen?).
quote:
Of is 'inhoudelijk ergens op ingaan', toegeven dat je zelf ongelijk hebt en de ander het bij het rechte eind heeft?
Of is het quoten van tegenstrijdigheden in door jou geschreven text tegenwoordig toegeven dat jij "ongelijk "schrijft en een ander het bij het rechte eind heeft ?

bovenstaande zin klopt voor geen meter maar het stond wel geinig

quote:
Als Loedertje mij ergens van beschuldigt, dan moet ze maar eens een quote aanhalen waar ik die dingen heb gezegd. Als ze dat niet kan, wat dus goed mogelijk is omdat ik dat idd nooit gezegd heb, dan moet ze niet zo'n onmetelijk eind in de ruimte lullen.
Dat heb ik meerdere malen gedaan alleen verdraai je dan hetgeen jezelf ooooooit (in een ver grijs verleden)schreef weer en dat noem ik dan "in de ruimte typen".
pi_1393539
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:29 schreef Gia het volgende:
Als ik deze beschuldigingen ontkracht,
Ik weet niet wanneer jij denkt iets ontkracht te hebben, maar laat ik het erop wagen en proberen daar een antwoord op te vinden. Neem dat topic over die moslimschrijfster. Als in een topic vermeld wordt dat die schrijfster zelf gezegd heeft dat vrouwenonderdrukking niet een gevolg van de islam maar van de politieke situatie is, dan horen wij daar niets meer van. Maar een paar weken later kom jij weer (in dit topic, vorige pagina) met de bewering dat jij die stelling *wel* hebt weten te handhaven. Dat vind ik erg vreemd.

Als mij wordt verteld dat bossen in El Salvador niet alleen worden verwoest voor de houtexport maar ook voor de landbouw, dan rectificeer ik mezelf. Doe jij dat ook eens.

Wittgenstein
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 03:39:39 #242
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1393550
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Kun je niet rekenen?

Je zegt dat je al twee jaar leest, en je hebt je pas afgelopen juli geregistreerd. Vanaf juli tot nu is er echt nog geen jaar voorbij hoor.

Kun je niet lezen?

Ik zeg dat ik 2 jaar meelees en schrijf nergens dat ik 2 jaar geen posting heb gedaan :)Vanaf Juli tot Juli is er toch echt een jaar voorbij

pi_1393569
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet jezelf niet eens naar bed, slapen is het beste tegen rimpels.

Dat klopt, lieverd. Net als je niet meteen druk maken over iets onbenulligs in een trein...

Liefs,
Helga

zondag 12 augustus 2001 @ 03:42:13 #244
3542 Gia
User under construction
pi_1393570
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:37 schreef Loedertje het volgende:

Dat heb ik meerdere malen gedaan alleen verdraai je dan hetgeen jezelf ooooooit (in een ver grijs verleden)schreef weer en dat noem ik dan "in de ruimte typen".

Dat heb jij nog nooit gedaan, want toen was jij nog niet geregistreerd.

Ik heb nog nooit gezegd dat buitenlanders zich 100% moeten aanpassen aan Nederland en dat ze indien ze dit niet doen hard aangepakt moeten worden en het land uitgezet moeten worden.

Wat jij hier doet is de zaak verdraaien en mij woorden in de mond leggen die ik nog nooit gezegd heb. Dat is wettelijk gezien laster, eigenlijk.

pi_1393587
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:42 schreef Gia het volgende:
Wat jij hier doet is de zaak verdraaien en mij woorden in de mond leggen die ik nog nooit gezegd heb. Dat is wettelijk gezien laster, eigenlijk.
Kenmerk 1 van een bekrompen geest: de wet of een andere onbetwiste autoriteit erbij halen bij een tekort aan redelijke argumenten.
Wittgenstein
  zondag 12 augustus 2001 @ 03:49:34 #246
3542 Gia
User under construction
pi_1393625
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:38 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer jij denkt iets ontkracht te hebben, maar laat ik het erop wagen en proberen daar een antwoord op te vinden. Neem dat topic over die moslimschrijfster. Als in een topic vermeld wordt dat die schrijfster zelf gezegd heeft dat vrouwenonderdrukking niet een gevolg van de islam maar van de politieke situatie is, dan horen wij daar niets meer van. Maar een paar weken later kom jij weer (in dit topic, vorige pagina) met de bewering dat jij die stelling *wel* hebt weten te handhaven. Dat vind ik erg vreemd.

Het interesseert mij niet echt waar die vrouwenonderdrukking het gevolg van is, in de islamitische landen worden vrouwen onderdrukt. Dat is een feit.
Ik kan zo een aantal passages aanhalen uit de Koran waarin staat dat dat mag.
Ik heb ook niet gezegd dat deze schrijfster heeft gezegd dat het van het geloof uitgaat. Ik heb gezegd dat zij strijd tegen die onderdrukking en dat ik dat een goed iets vind. In die landen is de wet trouwens gebasseerd en gestaafd aan de Koran.

Er is ook een marokkaanse vrouwenbeweging in Nederland die tegen dit soort onderdrukking strijdt.

† In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 03:50:20 #247
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1393629
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heb jij nog nooit gedaan, want toen was jij nog niet geregistreerd.

Vermoeiend typje ben jij, maar ik zal het je nog 1 keer uitleggen *sught*

De afgelopen dagen reageerde je In diverse topics met elke dag een paar postings , daarin jou mening én beleving ban dingen en gebeurtenissen(daklozen, bejaarden etc)

In die bewuste topics veranderde je mening en beleving van hetgeen zich had afgespeeld van dag tot dag, Toen ik je daar vervolgens een aantal malen op wees, door middel van het Quoten van je Text, deed jij twee dingen namelijk: 1)het negeren van die tegenstrijdige quotes (d.w.z je eigen text) of 2),het herzien van je eigen quotes (d.w.z je kwam met een nieuwe versie van hetgeen er gebeurt zou zijn)

Snappie het nu een beetje??

quote:
Adviesje: Als je morgenmiddag uit bed komt en je kinderen ergens in huis hebt gevonden en ze hebt voorzien van eten en drinken, lees dan de topics over Daklozen en Zwervers/bedelaars en de topic over Bejaarden eens rustig door. misschien gaat er een wereld voor je open)

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 12-08-2001 03:54]

zondag 12 augustus 2001 @ 03:55:18 #248
3542 Gia
User under construction
pi_1393662
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 01:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ws het maar zo simpel Gia. In vrijwel elk topic over buitenlanders heb jij een totaal andere mening dan ik. Jij wilt dat zij zich voor 100% aan moeten passen, zo niet, keihard straffen of terug naar hun eigen land (en die kinderen zijn hier in Nederland geboren, dus dat is alweer een probleem als we daadwerkelijk iets zouden doen met die mening.

Ik had het over deze posting van jou. Jij legt mij hier woorden in de mond die ik nog nooit heb gezegd. Dat heeft absoluut niets te maken met het al dan niet herzien van postings van de afgelopen dagen. Het gaat al weken niet meer over buitenlanders.
  zondag 12 augustus 2001 @ 03:57:46 #249
3542 Gia
User under construction
pi_1393671
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:50 schreef Loedertje het volgende:

Adviesje: Als je morgenmiddag uit bed komt en je kinderen ergens in huis hebt gevonden en ze hebt voorzien van eten en drinken, lees dan de topics over Daklozen en Zwervers/bedelaars en de topic over Bejaarden eens rustig door. misschien gaat er een wereld voor je open)

Ik zorg altijd voor mijn kinderen als ze wakker worden. Ik denk dat jezelf niet voor 12 uur je nest uit zal zijn.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 03:58:24 #250
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1393676
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik had het over deze posting van jou. Jij legt mij hier woorden in de mond die ik nog nooit heb gezegd. Dat heeft absoluut niets te maken met het al dan niet herzien van postings van de afgelopen dagen. Het gaat al weken niet meer over buitenlanders.

Ga jij er werkelijk vanuit dat alleen mensen die direct posten in een topic dingen kunnen onthouden

Of kunnen meelezers ook onthouden?

Als jij écht publiekelijk voor joker wilt staan en "eist" dat ik ga spitten in topics om te kunnen quoten wat jij ooit schreef, prima, als ik morgenmiddag tjd over heb zal ik het met genoegen doen

pi_1393680
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:58 schreef Loedertje het volgende:
Als jij écht publiekelijk voor joker wilt staan en "eist" dat ik ga spitten in topics om te kunnen quoten wat jij ooit schreef, prima, als ik morgenmiddag tjd over heb zal ik het met genoegen doen
Niet nodig, ik sta voor je garant. .
Wittgenstein
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2001 @ 03:59:55 #252
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1393682
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zorg altijd voor mijn kinderen als ze wakker worden. Ik denk dat jezelf niet voor 12 uur je nest uit zal zijn.

Ik heb een bed, geen nest

(je lijkt wel boos)

pi_1393693
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:57 schreef Gia het volgende:
Ik zorg altijd voor mijn kinderen als ze wakker worden.
Wat ben je toch een lief mens! Al mogen ze niet op schoot.

Liefs,
Helga

zondag 12 augustus 2001 @ 09:41:21 #254
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1393913
Wàààààt mogen de kids niet eens op schoot?
En in de trein?
Daar moeten ze zeker staan van jou?
pi_1393978
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 09:41 schreef nipeng het volgende:
Wàààààt mogen de kids niet eens op schoot?
En in de trein?
Daar moeten ze zeker staan van jou?
Neeeeee dat zie je vekeerd , bejaarden moeten staan , de kinderen mogen gewoon blijven zitten.

* dontcare staat met zijn verotte knie ook altijd op voor ouderen , zal wel aan mijn opvoeding liggen

&lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”&lt;/a&gt;
  zondag 12 augustus 2001 @ 11:56:48 #256
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1394274
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 03:49 schreef Gia het volgende:
Het interesseert mij niet echt waar die vrouwenonderdrukking het gevolg van is, in de islamitische landen worden vrouwen onderdrukt. Dat is een feit.
Dus wat nu eigenlijk de kern van de discussie is, interesseert je niet? Waarom post je dan überhaupt in die topics?
  zondag 12 augustus 2001 @ 13:26:40 #257
3542 Gia
User under construction
pi_1394897
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 11:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dus wat nu eigenlijk de kern van de discussie is, interesseert je niet? Waarom post je dan überhaupt in die topics?

Je wilt me gewoon niet snappen, hè? Kan.

In Islamitische landen is de wet gebasseerd op de Koran, elke nieuwe wet wordt eerst getoetst aan de Koran. Dus maakt het niet uit of het van de politiek uitgaat of van het geloof dat vrouwen daar onderdrukt worden, want het is allebei gebasseerd op wat in de Koran staat.

Ik ben tegen onderdrukking van de vrouw. In Islamitische landen komt dat veel voor en dat komt door wat in de Koran staat.

Maar we dwalen af, dus doe maar een slotje.

Vol=vol

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')