Precies, zo bedoelde ik het. Section 31 heeft wel meer zaken in de doofpot gestopt, dat zegt Sloan zelf in "Inquisition".quote:[quote]Op dinsdag 20 april 2004 20:12 schreef cptmarco het volgende:
*of zoals Archer opmerkte, ze hebben het probleem 200 jaar voor hun uit geschoven. Als dat bekend zou worden zou dat wellicht tot paniek leiden (het idee dat over 200 jaar Borgjes de aarde komen assimileren is geen prettige gedachten voor het slapen gaan).....
Ik zit al een maand mn nagels afkluivend te wachten op een nieuwe aflevering, en ik ben niet eens een trekkiequote:Op dinsdag 20 april 2004 21:41 schreef Summoner het volgende:
Nog een paar uur tot "Damage"!
Bijna. De invasie van "First Contact" was niet de eerste. In "The Neutral Zone" (seizoen 1 van TNG) vernietigen de Borg al een aantal outposts van de Federation en de Romulans bij de Neutral Zone. Na een encounter met de Enterprise-D komen de Borg vervolgens om de mensheid te assimileren, en later proberen ze het nogmaals in "First Contact".quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:01 schreef coinbirddd het volgende:
ik dacht dat dit een voorloper is van de invasie tijdens Star trek first first contact
over 200 jaar komt het signaal binnen bij de borg en beginnen ze aan te vallen, waardoor first contact weer begint.
Nee, er gaat een cube richting Aarde, en de enterprise D komt die tegen dankzij Q. Een antal jaren later haalt deze cube het tot Aarde (na het vernietigen van een outpost), maar hij wordt vernietigd door de Enterprise D. De Borg weten nu echter van het bestaan van de Federation, en sturen nog een cube. Dan gebeurt het hele first contact verhaal, inclusief het crashen van de sphere in de tijd van Cochrane. Hieruit komen de borg die Archer het leven moeilijk maken, en een bericht 200 jaar de toekomst in sturen om een invasie naar Aarde te sturen. Kringetje rond.quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:01 schreef coinbirddd het volgende:
ik dacht dat dit een voorloper is van de invasie tijdens Star trek first first contact
over 200 jaar komt het signaal binnen bij de borg en beginnen ze aan te vallen, waardoor first contact weer begint.
Op http://www.startrek.com/s(...)NT/feature/3686.html staat hele intro uitgelegd. Het schip waar jij het over hebt is niet nader gedefineerd.quote:Wat ik mij al een tijdje afvraag, en nog niet ben tegengekomen.....
In de intro komen de schepen langsvliegen.
1: Dat 1e warpschip van Cockrane uit 'first contact'.
2: iets enterprise-achtigs, maar niet nummer 3.
3: de Enterprise waar de serie om gaat.
Die launch date zal wel iets later zijn, Kirk had het over "200 years ago" maar dat zal wel een afronding zijn. Een jaar na de warpvlucht van Cochrane kan Aarde er nog niet zo'n schip op uitgestuurd hebben, dus ik zou de Valiant op 2070-2080 schatten.quote:Early interstellar vessel launched in 2064 which was lost when it was carried out of the galaxy into the surrounding energy barrier, later detected via its recorder-marker log buoy. As a result of contact with the barrier one or more crew members showing high ESP'er capacity experienced mutations which turned them in god-like beings. The captain was forced to self-destruct his ship and all hands to prevent the affected crew from escaping into the populated galaxy.
Op de website staat: "Wed 8:00pm UPN" dus ik denk dat we nog 24 uur mogen wachtenquote:Op woensdag 21 april 2004 08:48 schreef Retuobak het volgende:
Mmmh ik zie Damage nog nergens :/
Nou, vooruit, dat kan er ook nog wel bijquote:Op woensdag 21 april 2004 09:50 schreef FrankR het volgende:
[..]
Op de website staat: "Wed 8:00pm UPN" dus ik denk dat we nog 24 uur mogen wachten
Ik was vanmorgen een half uur te laat op me werk, omdat ik nog 'even' de headers van de newsgroup binnen wilde halen om te kijken of ie er al stondquote:Op woensdag 21 april 2004 13:52 schreef Summoner het volgende:
G*dver. Ik heb gisteren tot een uur of zes zitten wachten op die fakking episode. Is 'ie er nog niet.
quote:Op woensdag 21 april 2004 13:57 schreef Miwe het volgende:
Ik was vanmorgen een half uur te laat op me werk, omdat ik nog 'even' de headers van de newsgroup binnen wilde halen om te kijken of ie er al stond
Nou, meestal heb ik em daarvoor al gezienquote:Op woensdag 21 april 2004 17:26 schreef Summoner het volgende:
Het wachten is op de UPN uitzending, dat gebeurt meestal om half vier 's nachts Nederlandse tijd geloof ik.
Is dat de uitzending waar ook die hdtv rips vandaan komen?quote:Op woensdag 21 april 2004 17:26 schreef Summoner het volgende:
Het wachten is op de UPN uitzending, dat gebeurt meestal om half vier 's nachts Nederlandse tijd geloof ik.
Same here.quote:Op woensdag 21 april 2004 17:45 schreef Prowl het volgende:
Nou, meestal heb ik em daarvoor al gezien![]()
Het zal wel, ik kan nooit het geduld opbrengen om daar nog op te wachten.quote:Is dat de uitzending waar ook die hdtv rips vandaan komen?
Aha.. Ik dacht dat het misschien alvast een ingang was voor een nieuwe serie als Enterprise afgelopen is. "Star Trek: Pre-Enterprise" ofzo.quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:28 schreef RIVDSL het volgende:
Op http://www.startrek.com/s(...)NT/feature/3686.html staat hele intro uitgelegd. Het schip waar jij het over hebt is niet nader gedefineerd.
Stelletje huilies!!!quote:Op donderdag 22 april 2004 00:23 schreef DarkChylde het volgende:
grr, zit ook al te wachten... morgen maar weer kijken nu maar gaan slapen
Hier sluit ik me geheel bij aan. Ik vond dat de borg behoorlijk aan angstaanjagendheid ingeboet hadden in Voyager (dat naast mijn Voyager-allergie) en in "Regeneration" was het gewoon weer echt spannend.quote:Op dinsdag 20 april 2004 21:49 schreef Summoner het volgende:
en het leukste van "Regeneration" vond ik dat de Borg weer eens ouderwets creepy waren.
Demmit, ik moet nog tot half 6 wachtenquote:Op donderdag 22 april 2004 11:50 schreef Retuobak het volgende:
Mooie aflevering hoor
Al vond ik Azati Prime wel beter.
Volledig eens met deze postquote:Op donderdag 22 april 2004 16:24 schreef FoXje het volgende:
Het was een goede aflevering. De T'Pol verhaallijn vond ik een beejte gezocht, wat voegt dat toe? De parallel Archer -> USA is wel duidelijk aanwezig. Het doel heiligt alle middelen, en dus doen we wat we moeten doen.
Maar ik ben blij dat Enterprise weer loopt
Ja, het verbaasde me eigenlijk ook wel een beetje dat Archer het in zich had.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:16 schreef Kondros het volgende:
man, damage vond ik echt een pijnlijke aflevering... kvond het zielig voor die andere dudes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
De 'Sphere Builders' exacte naam is nog niet bekend. Had je kunnen weten natuurlijk. Je hoort de serie per episode te bekijken.quote:Op vrijdag 23 april 2004 21:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat voor een ras was die kale mevrouw die een beetje aan Odo deed denken?
ze zit +- in de 42'e minuut.![]()
Die Aquatic zag er trouwens echt erg mooi uit! ook leuk dat Archer niet langer meer een engeltje is en niet bang is om de regeltjes te breken
www.starfleetcom.netquote:Op vrijdag 23 april 2004 23:00 schreef HarigeKerel het volgende:
Ja dat is waar, ik vreesde al even iets gemist te hebben![]()
Kan iemand mij by the way nog wat goede sites aanbevelen met allerlei infor over Enterprise? wellicht vinden de anderen het ook intressant
Zelf bezoek ik weleens www.treknation.com en www.startrek.com
Ja hoor Cardassians in de Expanse.quote:Op zondag 25 april 2004 13:23 schreef _onderhond_ het volgende:
Het waren trouwens toch cardassians waar archer en co de warpengine onderdelen van jatten?
Is dit dan de eerste kennis making tussen de 2 rassen? Mond dit uit in een conflict, zullen we ze dus nog terug zien in dit seizoen of komend?
Mhm, welk ras was het dan? Of werd dat niet gezegd?quote:Op zondag 25 april 2004 13:24 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Ja hoor Cardassians in de Expanse.![]()
De Illyrians. Casey Biggs speelde Damar in DS9.quote:Op zondag 25 april 2004 13:28 schreef _onderhond_ het volgende:
[..]
Mhm, welk ras was het dan? Of werd dat niet gezegd?
Kan zijn dat dat het is. Gezicht is toch ongeveer de zelfde kleur, en kenmerken. Alleen missen ze de pakjes en de extra nekwervels.quote:Op zondag 25 april 2004 13:37 schreef Summoner het volgende:
Ik kan me de Damar-associatie best voorstellen, maar dit volk lijkt toch totaal niet op de Cardies?
Het is een paar honderd jaar voor DS9, en ik ken de cardassians en hun schepen alleen van die serie.quote:Op zondag 25 april 2004 14:11 schreef Summoner het volgende:
Zandkleur oké, maar vorm? Dit was toch een vrij eenvoudig design.
'Bounty' en 'The Expanse'. De twee laatste episodes van Season 2.quote:Op maandag 26 april 2004 13:53 schreef Refragmental het volgende:
Wat kwam er vanavond ook alweer op Veronica?
quote:Again, bad news from Veronica: because of licensing problems they are going to delay Enterprise season 3. This sets the season 3 premiere date back until after the summer season, in september.
Uhm?quote:Op maandag 26 april 2004 22:58 schreef OphiOn het volgende:
Voor de mensen die altijd op Veronica kijken:
[..]
Grote oen. De intro van "The Expanse" is een van de visueel meest indrukwekkende van de hele reeks. Je ziet daarin de probe florida aan flarden schieten.quote:Op maandag 26 april 2004 23:12 schreef Refragmental het volgende:
Ik heb alleen een beetje stom geweest om te zappen tussen aflevering 1 en 2 deze avond en heb dus de intro van de 2de aflevering (The Expanse) gemist... wat gebeurde daarin?
Kutquote:Op maandag 26 april 2004 23:17 schreef Summoner het volgende:
[..]
Grote oen. De intro van "The Expanse" is een van de visueel meest indrukwekkende van de hele reeks. Je ziet daarin de probe florida aan flarden schieten.
Ok, 't is een garpjequote:Op dinsdag 27 april 2004 01:07 schreef IP het volgende:
Wat? Wachten tot September? Zeg alsjeblieft dat het een garpje is![]()
T'Pol zag er trouwens leuk uit in Bounty![]()
Juni dusquote:Don't kill the messenger, we're just relaying the information we receive from Veronica:
They have changed their plans and will broadcast season 3 of Enterprise earlier after all. But this time it will not be directly after season 2, and also the movie broadcasts in May remain unchanged. After the announced TOS movies they will start Enterprise season 3 in June, and will go on throughout the summer. They will probably go back to only one episode per week, and Enterprise also might move out of it's 20:30 timeslot and move to 21:25. They haven't decided on that yet, but we will announce it when the time comes.
Juist... wie kijkt er nou naar veronicaquote:Op dinsdag 27 april 2004 12:38 schreef OphiOn het volgende:
Ik kan echt geen hoogte meer krijgen van Veronica.Niet dat het zoveel uitmaakt, want morgen weer een nieuwe ep!
Ik, omdat ik niet wil downloaden.quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:13 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Juist... wie kijkt er nou naar veronica
quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik, omdat ik niet wil downloaden.
Je moet juist de kijkcijfers bij veronica opkrikken.
Want als iedereen ging downloaden en niet meer naar Veronica zou kijken dan zou die ook niets meer uizenden.
En dan denkt iedereen dat er weinig vraag is naar Star Trek waardoor de hele show gewoon gecancled zou worden
Misschien besteden ze dat uit?quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:23 schreef Kondros het volgende:
ik vond het raar dat die aquatics zo groot zijn... hoe kan zoiets nu een ship bouwen... heeft iemand daar al eens bij stilgestaan... hoe pakken ze materialen enzo op???
tjaquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik, omdat ik niet wil downloaden.
Je moet juist de kijkcijfers bij veronica opkrikken.
Want als iedereen ging downloaden en niet meer naar Veronica zou kijken dan zou die ook niets meer uizenden.
En dan denkt iedereen dat er weinig vraag is naar Star Trek waardoor de hele show gewoon gecancled zou worden
Ze hebben grijparmen, dus ze kunnen dingen bouwen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:23 schreef Kondros het volgende:
ik vond het raar dat die aquatics zo groot zijn... hoe kan zoiets nu een ship bouwen... heeft iemand daar al eens bij stilgestaan... hoe pakken ze materialen enzo op???
quote:Op woensdag 28 april 2004 14:01 schreef Summoner het volgende:
Ik denk dat ENT op de nacht dinsdag-woensdag tot het verleden behoort. Het zal nu altijd wel woensdagavond komen.
Demmitquote:Op woensdag 28 april 2004 14:01 schreef Summoner het volgende:
Ik denk dat ENT op de nacht dinsdag-woensdag tot het verleden behoort. Het zal nu altijd wel woensdagavond komen.
Sjezus, zat je om de 10 minuten te refreshen?quote:Op woensdag 28 april 2004 21:00 schreef Retuobak het volgende:
PRETIME - TV/FFN - Enterprise.S03E20.VCD-FFN - released 8 minutes and 35 seconds ago
Het is niet echt de bedoeling om die vragen hier te stellen. Zoek gewoon op je reguliere medium, daar zal ie in de komende paar uren ook wel verschijnen.quote:Op woensdag 28 april 2004 21:22 schreef cimbom het volgende:
Op welke site kan je zien dat het uit is?
Ik had niet gevraagd van waar kan ik downloaden? Ik wilde alleen weten waar je zag dat het uit is.quote:Op woensdag 28 april 2004 21:23 schreef _onderhond_ het volgende:
[..]
Het is niet echt de bedoeling om die vragen hier te stellen. Zoek gewoon op je reguliere medium, daar zal ie in de komende paar uren ook wel verschijnen.
En dat wachten vind ik het wel waard.quote:Op woensdag 28 april 2004 14:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Zo kun je haast net zo goed gewoon op de HDTV wachten.
1. Similitudequote:Op donderdag 29 april 2004 09:46 schreef Retuobak het volgende:
The Forgotten was weer steengoed
Kan niet wachten tot volgende week
Ik vond het eigenlijk een nogal saaie aflevering. Alleen van het karakter van Trip werd geod gebruik gemaakt in deze aflevering. De rest was redelijk standaard.quote:Op donderdag 29 april 2004 12:31 schreef OphiOn het volgende:
[..]
1. Similitude
2. The Forgotten
Voor mij 1 van de beste episodes uit dit seizoen!
Idd, goeie ep, maar geen toppertje ofzo. Er zit iig vooruitgang in het vredesproces.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:28 schreef FoXje het volgende:
Hij was ok, maar zo goed dat ik sta te juichen ofzo.
Dat kan ik eigenlijk alleen maar beamen. Het is een close call met TNG, en de latere seizoenen van DS9, maar dit seizoen van Enterprise is echt meesterlijk. En dat terwijl ik het hele concept van een prequel echt helemaal niets vond.quote:Op donderdag 29 april 2004 20:06 schreef Roccie het volgende:
Star Trek Enterprise is mijn favoriete Star Trek serie, echt super.
Kijk hier is iemand die het snapt.quote:Op donderdag 29 april 2004 23:53 schreef Summoner het volgende:
Uitstekende aflevering weer! De scene tussen Trip en T'Pol is een van de mooisten van de hele serie. Schitterend werk van Trinneer en Blalock.
Ook weer veel spannende momenten. Betrapt door de Reptilians, Malcolm die bijna het loodje legt... klasse-episode. Het wachten op "E2" is ondraaglijk!
Mwah, ik vond dat gedoe met Malcolm een beetje erbij-gesleepte-tijdvulling eerlijk gezegd. De nervous breakdown van Trip was wel goed en Archer's pogingen de Xindi te overtuigen waren ook sterk. Maar het waren eigenlijk allemaal losse verhaallijntjes die hier en daar samenkwamen. Samenvattend: goeie ingredienten, maar het was niet echt een geheel.quote:Op donderdag 29 april 2004 23:53 schreef Summoner het volgende:
Uitstekende aflevering weer! De scene tussen Trip en T'Pol is een van de mooisten van de hele serie. Schitterend werk van Trinneer en Blalock.
Ook weer veel spannende momenten. Betrapt door de Reptilians, Malcolm die bijna het loodje legt... klasse-episode. Het wachten op "E2" is ondraaglijk!
quote:Dominic Keating (Malcolm Reed) and Connor Trinneer (Trip Tucker) have recently made statements that indicate both are hopeful the show will return for a fourth season.
Keating recently revealed to Dreamwatch magazine (via StarTrekUK.com) that construction for the set of Enterprise's set for the fourth season is scheduled to begin on May 12th. Keating is hopeful about the likelihood of the show's return: "It's a good sign," he said.
Keating also made reference to the lack of promotion for the show. "I don't think we get horribly, ridiculously low ratings for a show that's never promoted," he commented.
In a chat yesterday afternoon at StarTrek.com, Trinneer expressed guarded optimism about the show's future, and also encouraged the fans to keep up the letter-writing campaign to save the show. "I think everyone is cautiously confident that that (next season) is going to happen," he said, going on to add, "Keep writing letters, they get read. I think there are things that the fan base can affect. But at the end of the day it's out of my control and frankly, I'm glad that it is." Trinneer himself is hoping for another season. "The show deserves to stick around for a while longer, I think we just got our sea legs," he said.
Trinneer took questions from the fans about the show and his personal interests. When asked about how his role in the Star Trek universe had changed his life, he told fans that it had less of an effect than they'd expect. "It has afforded me to do some of the things I've always wanted: travel. It allows me to select projects as opposed to taking whatever comes," he said. However, he added, "I still have the same friends, I still do the same stuff, I don't allow it to change me, you have to constantly be aware and not eat the carrot in front of you. I'm also old enough. I got this at 31, at 20 it would've been different!"
Trinneer fielded questions about the episodes he found most challenging. When a viewer praised "Similitude", he responded that it was one of his favorites. "That would probably be my favorite episode in terms of the challenge of it," he said. "I thought that was an episode that really came out well in terms of what they were going for there was no need for an apology in terms of the 'Sim' character, they really tackled that nicely, and LeVar [Burton] is extraordinary in terms of helping me with the nuances of the two characters. I was really proud of that one." Trinneer also mentioned that he found Burton and Robert Duncan McNeill to be the directors he most enjoyed working with of the group of former Trek stars turned directors.
Though he praised co-star Jolene Blalock, Trinneer told fans the love scenes he's filmed are more uncomfortable than the general viewer might assume. "I really enjoy working with Jolene. I think she's quite good," he said. "Those scenes are what they are. They're never particularly comfortable, because behind that lens there are 30 people looking at you."
The actor revealed that sometimes even he and his co-stars are kept in the dark about certain episodes and plotlines. "Yeah, at certain times, specifically beginning and end of the season," he said of the times when scripts are kept most under cover. "We were receiving scenes in a need-to-know basis, and everything that came arrived in two and three-deep confidential envelopes. I thought I had state secrets, but it was just a scene with Phlox."
Trinneer also told fans that he has big summer plans: he's getting married. He made it clear that he would not be having a Star Trek themed marriage. In response to a fan's query, he joked, "Yes, I'm going to use the theme song as we walk down the aisle. Now take a breath and ask a real question." He did say his fiancee is a fan of the show. "She was a huge TNG fan and of course likes our show because her man's on it," he said. He also added that though the wedding ceremony itself would be small, the entire cast of Enterprise has been invited to the reception.
Trinneer ended the chat with an expression of gratitude for the fans at SaveEnterprise.com, who have organized a letter-writing campaign to save the show. "I can't tell you how good it makes me feel and how important it is," he said. "The amount of support that you the fans give us and in trying to keep us on the air is quite impressive and I thank you from the bottom of my heart."
To read the rest of Trinneer's chat, please visit StarTrek.com. The full interview with Keating can be found in the latest issue of Dreamwatch, available at newsstands now.
Ben het er ook helemaal mee eens, denk dat dit wel een van de beste eps dit seizoen is. Vind ik danquote:Op vrijdag 30 april 2004 00:05 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Kijk hier is iemand die het snapt.
Dit was een echte character episode die ook echt nodig was. Er werden weer zoveel draden opgepikt... Eindelijk een goede bestemming voor de Trip verhaallijn, zijn momenten met T'Pol geven aan dat dit stel een gouden toekomst heeft. Die scene was echt schitterend... en natuurlijk de Archer-Degra relatie, en ook hoe hij reageerde op Trip's agressie jegens hem. Vette klasse!quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:36 schreef Retuobak het volgende:
Ben het er ook helemaal mee eens, denk dat dit wel een van de beste eps dit seizoen is. Vind ik dan
Bron: Digital nogwat.quote:One last thing today... have any of you been watching Star Trek: Enterprise these days? If you haven't, then you're missing out some of the best Trek in years. Planned as a prequel to the original 1960s Star Trek series, Enterprise admittedly started out pretty weak in the knees, and spent its first two seasons trying to figure out what the hell it wanted to do. But this season, the show has been re-energized by an entire season long arc in which the crew of the first starship Enterprise have been attempting to prevent the destruction of the Earth by a mysterious species known as the Xindi. The writers have borrowed from shows like 24 and Alias to deliver season-long plot lines, major jeopardy, serious and lasting consequences for the characters and more action than you can shake a stick at. You've got a captain (Scott Bakula ex of Quantum Leap) forced to make morally questionable decisions to save his planet, you've got an engineer dealing with the death of a family member all the while trying to keep the battered ship going with duct tape and bailing wire, you've got a young Vulcan woman dealing with a substance addiction that's eroded her emotional control. Over a third of the crew has been killed in action, there's a team of Marines aboard to help out in tight spots (led by veteran actor Steven Culp, who's been in a ton of films and TV shows), there's an Andorian captain as a sometimes ally, sometimes adversary of the "pink skins" (played by Jeffrey Combs of Re-Animator fame). This is just great stuff. Bottom line, Enterprise this season is doing stuff that Star Trek hasn't dared to do in a long time (if ever). The last few episodes have been simply outstanding, with last night's installment possibly the best of the season. There are four episodes left this year, and I encourage all of you to check them out if you can. I think you'll be surprised. It's even being broadcast in high-definition in many markets, so if you've got an HDTV, you've got one more cool show to watch. Now if we could just get Paramount to start releasing Enterprise on DVD, we'd really have something.
I tell you, between Enterprise and Deadwood this season... screw reality TV! I'm hooked good old fashioned drama again. If Enterprise doesn't get reviewed for next year by UPN, I'm gonna be seriously pissed.
Die snap ik niet helemaal..wat precies dan? Bijna alles wat ie opnoemt is al 's eerder in Star Trek voorgekomen:quote:Bottom line, Enterprise this season is doing stuff that Star Trek hasn't dared to do in a long time (if ever).
Dit beschrijft precies de laatste paar seizoenen van DS9quote:deliver season-long plot lines, major jeopardy, serious and lasting consequences for the characters and more action than you can shake a stick at.
Fijn afgekeken van DS9's 'In The Pale Moonlight'.quote:You've got a captain (Scott Bakula ex of Quantum Leap) forced to make morally questionable decisions to save his planet
Net als O'Brien (zonder de dood) die DS9 bij elkaar moet houden met Starfleet en Cardassian technologie.quote:you've got an engineer dealing with the death of a family member all the while trying to keep the battered ship going with duct tape and bailing wire
Net als in de pilot van Voyager...quote:Over a third of the crew has been killed in action
Klinkt als de Hazard Team voor degenen die Elite Force gespeeld hebben.quote:there's a team of Marines aboard to help out in tight spots
Hij doelt op consequenties voor de bemanning van Enterprise. Alles wat je nu in Enterprise ziet wordt ook daadwerkelijk doorgezet. Archer zal bijvoorbeeld nooit meer dezelfde optimistische captain zijn zoals we hem in seizoen 1 en 2 zagen, de crew is wel degelijk veranderd door de gebeurtenissen in seizoen 3.quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:45 schreef MrData het volgende:
En die 'lasting consequences' vallen ook wel mee, aangezien we weten dat het in de 24e eeuw allemaal goedkomt.
Ik had wat betere kritiek verwacht van jou, MrData. Als je zo gaat redeneren kunnen ze kwaliteit niet herhalen, en waarom zouden ze dan nog een serie maken. Waarom is het verkeerd om lering te trekken uit voorgaande successen? Star Trek scriptschrijvers zouden toch zeker wel idioten zijn als ze succesvolle elementen en concepten uit eerdere afleveringen niet zouden toepassen in de nieuwste serie? De beslissingen van Sisko in "In the Pale Moonlight" waren grensverleggend voor Star Trek, maar dat bleef beperkt tot die ene aflevering en na deze episode hebben we er nooit weer iets over gehoord. In "Enterprise" is dat nu anders, Captain Archer heeft door het hele seizoen moeilijke, onethische beslissingen genomen (ik noem "Similitude", "Azati Prime" en "Damage") en we zien door het hele seizoen hoe moeilijk hij het daar mee heeft. Misschien zie jij het anders, maar ik beschouw wat er nu in Enterprise gebeurt als een uitgebreide uitwerking van het concept van "In the Pale Moonlight". En ik vind het razend interessant.quote:Fijn afgekeken van DS9's 'In The Pale Moonlight'.
Net als, net als, net als... Zijn er na veertig jaar Star Trek nog ideeën die niet al eens gebruikt zijn? In Enterprise worden deze dingen veel verder doorgedreven. Jij hebt Voyager gezien, zoals het er nu in Enterprise aan toegaat zou het toen toch ook in Voyager geweest moeten zijn? Voorál in Voyager... het schip was altijd weer netjes en keurig bevoorraad. In Enterprise zien we een schip dat met pleisters intact gehouden wordt, en over de doden in Voyager is altijd erg gemakkelijk gedaan. Na de eerste seizoenen werd er vrij luchtig omgegaan met doden.quote:Net als O'Brien (zonder de dood) die DS9 bij elkaar moet houden met Starfleet en Cardassian technologie.
...
Net als in de pilot van Voyager...
Ik begrijp je punt enigszins, maar Enterprise drijft al deze concepten veel verder door dan de vorige series en verdient wat mij betreft juist daarom een pluim. Veel van de dingen die je nu ziet zijn ook al eens gedaan, maar om het nou daar bij te laten? Nee, die dingen zijn nog lang niet voldoende uitgewerkt en er is nog veel meer mee te doen dan het beperkt te houden tot een enkele aflevering, zoals Enterprise nu aantoont.quote:Begrijp me niet verkeerd, dit seizoen is erg sterk ten opzichte van de eerste twee. Maar er is weinig origineels aan te ontdekken, wat ook mijns inziens het probleem aan het worden is. Alles is al 's gedaan...
Ik las ff te snel over 'for the crew' heen, vandaar. Excuses.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:06 schreef Summoner het volgende:
[..]
Hij doelt op consequenties voor de bemanning van Enterprise. Alles wat je nu in Enterprise ziet wordt ook daadwerkelijk doorgezet. Archer zal bijvoorbeeld nooit meer dezelfde optimistische captain zijn zoals we hem in seizoen 1 en 2 zagen, de crew is wel degelijk veranderd door de gebeurtenissen in seizoen 3.
[..]
Het werk van Sisko en Garak hebben er toch voor gezorgd dat de Romulans bij de oorlog betrokken raakten? Het is logisch dat we na deze episode er niets meer over hebben gehoord, want zo'n on-Starfleet complot mag natuurlijk niet uitlekken...Het is inderdaad een uitwerking van het gegeven dat een kapitein of bemanningslid soms moet liegen of bedriegen om een doel te bereiken. Maar daarmee is Enterprise niet geheel origineel, wat ook mijn punt was.quote:Ik had wat betere kritiek verwacht van jou, MrData. Als je zo gaat redeneren kunnen ze kwaliteit niet herhalen, en waarom zouden ze dan nog een serie maken. Waarom is het verkeerd om lering te trekken uit voorgaande successen? Star Trek scriptschrijvers zouden toch zeker wel idioten zijn als ze succesvolle elementen en concepten uit eerdere afleveringen niet zouden toepassen in de nieuwste serie? De beslissingen van Sisko in "In the Pale Moonlight" waren grensverleggend voor Star Trek, maar dat bleef beperkt tot die ene aflevering en na deze episode hebben we er nooit weer iets over gehoord. In "Enterprise" is dat nu anders, Captain Archer heeft door het hele seizoen moeilijke, onethische beslissingen genomen (ik noem "Similitude", "Azati Prime" en "Damage") en we zien door het hele seizoen hoe moeilijk hij het daar mee heeft. Misschien zie jij het anders, maar ik beschouw wat er nu in Enterprise gebeurt als een uitgebreide uitwerking van het concept van "In the Pale Moonlight". En ik vind het razend interessant.
[..]
Niet veel nee. Zo'n beetje alles is al 's gedaan. Enterprise pakt vaak hier en daar iets, wijzigt het een beetje en gebruikt het dan. Dat is wat ik ook zo jammer vind. Omdat ik alle voorgaande series (goed) ken, ga ik al het nieuwe Star Trek automatisch vergelijken met wat ik al eerder gezien heb. En dan erger ik me er een beetje aan als iets te dicht (voor mijn gevoel) bij het 'origineel' komt.quote:Net als, net als, net als... Zijn er na veertig jaar Star Trek nog ideeën die niet al eens gebruikt zijn?
[..]
Nee deze reactie voegt iets toe. Ik lever kritiek omdat ik van Star Trek hou en het de mooiste series ter wereld vind. Enterprise vind ik (persoonlijk) een achteruitgang, anderen vinden het de beste serie van allemaal. Het lijkt me niet de bedoeling van topics als deze om eindeloos elkaar op te geilen met hoe geweldig de nieuwste episode weer was of wel? Reageer liever inhoudelijk op mijn kritiek als je toch wat wil toevoegen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:16 schreef OphiOn het volgende:
Wat valt daar nou nog aan toe te voegen? Ik ben het absoluut met je eens Summoner. Dan kijk je toch lekker niet Mr. Data? Als je toch alleen maar negatieve kritiek kan leveren. Ga gewoon genieten van Season 3 en wellicht Season 4 zonder overal om te zeuren.![]()
Klopt, maar ik doelde meer op de zelfopoffering van Sisko. Zoals Garak zei: "...and all it took was ... the selfrespect of one Starfleet officer". Vooral toen Quark het hem zo inwreef dat Sisko door hem omgekocht was ("Every man has his price."), ging er iets van Sisko's ziel verloren. Jammer dat we daar nooit meer van gehoord hebben, hoe hij ermee heeft leren leven. Immers, in z'n log entry was ie daar nogal vaag over.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:25 schreef MrData het volgende:
Het werk van Sisko en Garak hebben er toch voor gezorgd dat de Romulans bij de oorlog betrokken raakten? Het is logisch dat we na deze episode er niets meer over hebben gehoord, want zo'n on-Starfleet complot mag natuurlijk niet uitlekken...
Ik denk dat de reactie van de schrijver (en vele anderen) ook zo enthousiast is, omdat Enterprise in het begin een serie was die weinig risico's nam en de formule van TNG en Voyager nogal volgde. Weinig consequenties, veel op zichzelf staande afleveringen en totaal geen innovatie. En nu is dat IMO erg anders, het roer is volledig omgegooid.quote:Mijn reactie was een beetje kort door de bocht, maar ik ergerde me meer aan de schrijver van dat stukje die deed voorkomen alsof Enterprise baanbrekend bezig was. Maargoed, hij heeft waarschijnlijk de voorgaande series niet goed bekeken
Je komt nu wat ge-ergert over. Jij levert juist niets toe aan dit topic. Je noemt jezelf een fan, maar dat ben je naar mijn mening helemaal niet. Kijk gewoon helemaal niet en dan hoef je je niet druk te maken.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:31 schreef MrData het volgende:
[..]
Nee deze reactie voegt iets toe. Ik lever kritiek omdat ik van Star Trek hou en het de mooiste series ter wereld vind. Enterprise vind ik (persoonlijk) een achteruitgang, anderen vinden het de beste serie van allemaal. Het lijkt me niet de bedoeling van topics als deze om eindeloos elkaar op te geilen met hoe geweldig de nieuwste episode weer was of wel? Reageer liever inhoudelijk op mijn kritiek als je toch wat wil toevoegen.
Dus je bent alleen fan als je alles van Star Trek goed vind, zonder kritiek te leveren? Hoe kun jij in hemelsnaam weten 'hoeveel' fan ik ben? Ik heb alle afleveringen in de kast staan, een vitrinekast vol met phaser en tricorder replica's, planken vol met modellen, een site waar ik vele honderden uren in heb zitten, een wand vol met handtekeningen. Hell, ik ben zelfs een paar maanden geleden naar Engeland gegaan om Brent Spiner en LeVar Burton te ontmoeten. Hoe groot een fan moet je dan volgens jou zijn?quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:34 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Je komt nu wat ge-ergert over. Jij levert juist niets toe aan dit topic. Je noemt jezelf een fan, maar dat ben je naar mijn mening helemaal niet. Kijk gewoon helemaal niet en dan hoef je je niet druk te maken.
Je komt bij mij over alsof je alleen maar negatieve dingen te zeggen hebt over ENT. Wat ik dus niet begrijp als je ziet wat voor kwaliteit Season 3 heeft. Waarom kan je gewoon niet genieten van de SFX? De Xindi arch? Je moet gewoon niet zo zeuren. Ben jij er ook zo 1 die het helemaal verkeerd vind dat T'Pol emoties vertoont? Give me a break.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:40 schreef MrData het volgende:
[..]
Dus je bent alleen fan als je alles van Star Trek goed vind, zonder kritiek te leveren? Hoe kun jij in hemelsnaam weten 'hoeveel' fan ik ben
Nee hoor, ik loop het toch niet continue af te kraken? Ik heb zelf ook genoten van een aantal sterke afleveringen. We hebben dit al 's eerder besproken, maar de eerste 2 seizoenen vond ik wel een achteruitgang. Niet dat Voyager zo sterk was in het laatste seizoen, maargoed. Het hele prequel idee was zowiezo niet echt mijn cup-of-tea, ik wil juist lekker veel ingewikkelde technologie en futuristische maatschappijen zien. Ik hou verder van veel en exotische aliens en alien rassen. De Founders vind ik dan bijvoorbeeld machtig interessant om daar langzaam aan meer over te weten te komen zoals in DS9. Dan ben ik een beetje teleurgesteld als we het in Enterprise moeten doen met een Vulcan en een Denobulan, en af en toe een verdwaalde Klingon. Wat ik dan wel weer het goede van Enterprise vind is dat het gat tussen nu en het TOS tijdperk een beetje wordt opgevuld.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:39 schreef Summoner het volgende:
Maar zeg nou eens MrData, vind je Enterprise nu echt een achteruitgang ten opzichte van Voyager? Begrijp me niet verkeerd, ik heb erg van die serie en z'n characters genoten, maar wat er in ENT allemaal gebeurt vind ik veel interessanter. Voyager was in vele opzichten een anti-DS9, weinig consequenties, veel aliens-of-the-week, verhaallijnen die zomaar opgegeven werden en weinig risico's. Enterprise draagt veel meer bij aan de Star Trek geschiedenis, vind ik. De relatie mensen-Vulcans, Vulcans-Andorians en confrontaties met de Klingons. Om maar wat te noemen.
Ja Jeffrey Combs is in iedere rol goedquote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:55 schreef Summoner het volgende:
Hmmm, aangezien de serie zich op Alpha/Beta Quadrant concentreert ben je wel weer meer aangewezen op vertrouwde aliens inderdaad. Maar wat betreft de Andorians heeft ENT prima werk geleverd. Dit ras is in TOS nauwelijks uitgewerkt en in de andere series is er praktisch geen aandacht aan geschonken, terwijl ze toch een founding member zijn van de UFP. Geweldig ras, niet? Shran...![]()
En als je van exotische aliens houdt, zul je toch zeker wel genieten van de Xindi? Zulke Insectoids en Aquatics hebben we nog nooit gezien in heel Star Trek.
Jep, guilty as charged. In eerste instantie reageerde ik op de post van Summoner waarin Enterprise de hemel in werd geprezen, met een paar stellingen waarom Enterprise helemaal niet zo origineel bezig is als wordt gesteld door de schrijver van het stukje. De enige die hier op ingaat is Summoner, en vervolgens krijg ik van de rest te horen dat ik maar gewoon helemaal niet meer moet kijken. Hoe moet ik dan bepalen of ik de serie / afleveringen wel of niet goed vind? Ik zeg helemaal niet dat de serie waardeloos is, alleen dat het mij op een aantal punten niet bevalt. En het 'afkraken' doe ik eventueel *nadat* ik de aflevering gezien heb, zodat ik me net als jullie een mening kan vormen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 15:06 schreef kingmob het volgende:
Pff, fanboy alert.
Discussiëren over waarom een serie goed of slecht is, is mijn insziens een compleet overbodige bezigheid. Ik zie dit topic enkel als een leuk discussiepunt over de afleveringen en om de ervaringen te delen. Ik kom hier niet om van iemand te horen dat ik eigenlijk naar een kutserie kijk, alleen om te horen dat hij het een kutserie vindt, en dat is een belangrijk verschil.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:20 schreef MrData het volgende:
[..]
Jep, guilty as charged. In eerste instantie reageerde ik op de post van Summoner waarin Enterprise de hemel in werd geprezen, met een paar stellingen waarom Enterprise helemaal niet zo origineel bezig is als wordt gesteld door de schrijver van het stukje. De enige die hier op ingaat is Summoner, en vervolgens krijg ik van de rest te horen dat ik maar gewoon helemaal niet meer moet kijken. Hoe moet ik dan bepalen of ik de serie / afleveringen wel of niet goed vind? Ik zeg helemaal niet dat de serie waardeloos is, alleen dat het mij op een aantal punten niet bevalt. En het 'afkraken' doe ik eventueel *nadat* ik de aflevering gezien heb, zodat ik me net als jullie een mening kan vormen.
Dus nogmaals: waar is dit topic dan voor? Om te discusseren over de serie en afleveringen lijkt mij. Of dat nou positief of negatief is. Blijkbaar zijn Enterprise fans erg gevoelig voor kritiek!
Dat ook jaquote:Op donderdag 6 mei 2004 20:33 schreef nietzman het volgende:
Ze hebben 117 jaar gehad om de meest wrede upgrades aan armor of wapens te doen, maar nee hoor, het enige wat ze hadden was een ander kleurtje faser en een tracktorbeam..
Was het niet Janeway die zei: "Don't waste time trying to figure out the timeline." en Troi die zei: "Timeline? This is no time to talk about time. We don't have the time!"quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:37 schreef Kondros het volgende:
ik snap al niet....
Als ze in dus naar het verleden reizen en hun eigen dan terug tegenkomen... en ze zorgen ervoor dat hetgeen met hen gebeurt is niet met de andere gebeurt... hoe kan het dat zij dan nog bestaan?
Een logisch verhaal over tijdreizen maken is schier onmogelijk... "suspension of disbelief" he. Ik vond het dit keer niet zo erg, meestal erger ik me aan tijdreis afleveringen. Vooral omdat ze regeltjes gaan verzinnen voor tijdreizen, waar het verhaal zich vervolgens vaak niet aan houdquote:Op donderdag 6 mei 2004 22:37 schreef Kondros het volgende:
ik snap al niet....
Als ze in dus naar het verleden reizen en hun eigen dan terug tegenkomen... en ze zorgen ervoor dat hetgeen met hen gebeurt is niet met de andere gebeurt... hoe kan het dat zij dan nog bestaan?
quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:23 schreef kingmob het volgende:
"you're early"
Misschien bestaan ze ook niet meer, maar was de Enterprise wel afgesloten van de normale tijd-ruimte in die corridor, waardoor hun herinneringen aan de andere enterprise niet verdwenen. Ofzoquote:Op donderdag 6 mei 2004 22:37 schreef Kondros het volgende:
ik snap al niet....
Wat bedoel je? Je hebt het toch zelf gezien? Ze bestaan wellicht nu niet meer, maar toen wel. Ik denk wat T'Pol zei expres in het script is gezet omdat mensen niet zitten te wachten op een reset. Ik ben daarom ook bijzonder blij dat T/T min of meer met zekerheid te stellen is.quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:31 schreef Miwe het volgende:
[..]
Misschien bestaan ze ook niet meer, maar was de Enterprise wel afgesloten van de normale tijd-ruimte in die corridor, waardoor hun herinneringen aan de andere enterprise niet verdwenen. Ofzo
Absofuckenlutely agreed. Ik snap niet dat mensen er moeite mee hebben dat de crew er een herinnering aan heeft. Had Picard geen herinnering aan zijn avonturen in "All Good Things"? Had de crew van de Defiant geen herinneringen aan hun nageslacht in "Children of Time"? Het is een star trek tijdreis constante die je maar voor lief moet nemen, in essentie komt het altijd op een paradox neer en is er met logica geen absolute oplossing voor tijdreis-paradoxen te vinden.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 00:07 schreef OphiOn het volgende:
Wat bedoel je? Je hebt het toch zelf gezien? Ze bestaan wellicht nu niet meer, maar toen wel. Ik denk wat T'Pol zei expres in het script is gezet omdat mensen niet zitten te wachten op een reset. Ik ben daarom ook bijzonder blij dat T/T min of meer met zekerheid te stellen is.
Ik snap er helemaal niets meer van. Berman was nog wel positief over het komen van een 4e Seizoen. Keep our fingers crossed!quote:Star Trek Enterprise is unlikely to be renewed for a fourth season, according to a report in a Hollywood trade paper yesterday.
In an examination of UPN's possible fall line-up in anticipation of the network's official announcement on May 20, Daily Variety's Rick Kissell said "Star Trek: Enterprise is really struggling and likely will not return".
The trade paper gave UPN's successful Monday and Tuesday night comedies, including One on One and the Will Smith-developed All of Us, the thumbs-up, and said that UPN now needed to concentrate on its drama line-up.
UPN requires a "signature Wednesday drama" to establish itself as a "consistent player", according to Variety's analysis. The network has several detective dramas in development, including Veronica Mars, Mystery Girl and Nikki & Nora, two of which could pair up on Wednesday night. There is also Silver Lake, starring Kerr Smith (Dawson's Creek) as a psychic record store owner, and Kevin Hill, with Taye Diggs (Chicago) as a playboy laywer.
The possibility of Enterprise moving to Fridays has been mentioned in several media reports. But Variety cautioned: "Until the net gets something going on Wednesday, don't look for it to spend too much energy on Friday, where movies could return."
UPN will officially announce its 2004-2005 television line-up in New York on May 20
Het loop ook helemaal niet slecht... UPN is gewoon een kut zender...quote:Op maandag 10 mei 2004 13:34 schreef HarigeKerel het volgende:
Wellicht neemt een ander station het over
Het zou echt heel erg zonde zijn als het nu al afgelopen zou zijn, en ik snap ook niet dat het zo slecht loopt... het is echt een hele mooie en goede serie![]()
Dat is inderdaad het probleem.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:19 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Het loop ook helemaal niet slecht... UPN is gewoon een kut zender...
Berman was ook positief over Nemesis, en we weten allemaal wat daarvan geworden is. Zo fantastisch doet Enterprise het helemaal niet hoor. De kijkcijfers zijn sinds Broken Bow alleen maar omlaag gegaan van 12 miljoen naar +/- 3 miljoen (als ik me het correct herinner). Wat de reden ervan ook is, als er niemand kijkt verdienen ze geen geld en wordt de show gecancelled.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:24 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Ik snap er helemaal niets meer van. Berman was nog wel positief over het komen van een 4e Seizoen. Keep our fingers crossed!
Helpt het eigenlijk dat wij in NL ook kijken? (op TV dusquote:Op maandag 10 mei 2004 16:39 schreef MrData het volgende:
[..]
Berman was ook positief over Nemesis, en we weten allemaal wat daarvan geworden is. Zo fantastisch doet Enterprise het helemaal niet hoor. De kijkcijfers zijn sinds Broken Bow alleen maar omlaag gegaan van 12 miljoen naar +/- 3 miljoen (als ik me het correct herinner). Wat de reden ervan ook is, als er niemand kijkt verdienen ze geen geld en wordt de show gecancelled.
Dat Berman positief was over Nemesis heeft niets te maken met de voortzetting van een 4e seizoen Enterprise. Nemesis was toch niet gecancelled of wel? (Wel geflopt) Jij ziet Enterprise liever vertrekken? Dit betekend waarschijnelijk het einde van Trek. De voornaamste reden waarom Enterprise het helemaal niet goed doet, is omdat UPN geen reclame maakt op andere zenders. De hele zender is zelfs in bepaalde gebieden niet te ontvangen!quote:Op maandag 10 mei 2004 16:39 schreef MrData het volgende:
[..]
Berman was ook positief over Nemesis, en we weten allemaal wat daarvan geworden is. Zo fantastisch doet Enterprise het helemaal niet hoor. De kijkcijfers zijn sinds Broken Bow alleen maar omlaag gegaan van 12 miljoen naar +/- 3 miljoen (als ik me het correct herinner). Wat de reden ervan ook is, als er niemand kijkt verdienen ze geen geld en wordt de show gecancelled.
Volgens mij gaat het alleen (of grotendeels) om de Nielsen ratings, dat zijn de mensen die zo'n kastje op de TV aangesloten hebben.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:51 schreef Miwe het volgende:
[..]
Helpt het eigenlijk dat wij in NL ook kijken? (op TV dus) M.a.w: worden de verkopen aan buitenlandse zenders ook meegeteld bij de beslissing of een serie wel of niet doorgaat? Of gaat het puur om de Amerikaanse kijkcijfers?
Nee, maar zoals je zegt wel geflopt of in ieder geval weinig winst gemaakt. Berman staat er om bekend de series of films waar hij en z'n maatje Braga diep in verwikkeld zitten op te hemelen ondanks alle kritiek. Maar in dit geval is het ook logisch, hij kan moeilijk zeggen dat ie 't niet meer ziet zitten en dat mensen maar helemaal niet meer moeten kijken.quote:Op maandag 10 mei 2004 17:25 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Dat Berman positief was over Nemesis heeft niets te maken met de voortzetting van een 4e seizoen Enterprise. Nemesis was toch niet gecancelled of wel? (Wel geflopt)
Het maakt mij niet zoveel uit wat er met Enterprise gebeurt. Dat het einde van Enterprise het einde van Trek betekent hoeft niet, kijk maar naar TOS. Voor mijn part cancellen ze het nu of gebruiken ze seizoen 4 het af te wikkelen. Laat het dan maar een jaar of 10 rusten om dan de honger van fans op te bouwen en laat ze dan komen met een echt originele serie. Sinds TNG hebben we nagenoeg constant Trek gehad, 10+ jaar Star Trek achter elkaar kun je gewoon niet volhouden met de beste kijkcijfers.quote:Jij ziet Enterprise liever vertrekken? Dit betekend waarschijnelijk het einde van Trek. De voornaamste reden waarom Enterprise het helemaal niet goed doet, is omdat UPN geen reclame maakt op andere zenders. De hele zender is zelfs in bepaalde gebieden niet te ontvangen!
Dat zeg ik... UPN is een kut zender...quote:Op maandag 10 mei 2004 17:25 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Dat Berman positief was over Nemesis heeft niets te maken met de voortzetting van een 4e seizoen Enterprise. Nemesis was toch niet gecancelled of wel? (Wel geflopt) Jij ziet Enterprise liever vertrekken? Dit betekend waarschijnelijk het einde van Trek. De voornaamste reden waarom Enterprise het helemaal niet goed doet, is omdat UPN geen reclame maakt op andere zenders. De hele zender is zelfs in bepaalde gebieden niet te ontvangen!
Ik kan je zo ook wel vertellen dat de xindi pussys zijn, en binnen drie afleveringen door enterprise volledig uitgeroeid zijn... maar dat doen we maar niet...quote:Op maandag 10 mei 2004 20:04 schreef ShowMaster het volgende:
In tegenstelling tot jullie, kan ik nergens upcomming afleveringen downloaden, Ik moet het dus doen met wat Veronica mij voorschotelt.
Over Veronica en Star Trek gesproken: is de serie ermee opgehouden of verplaatst naar een andere dag dan maandag? Of was dit de final episode of het seizoen en moet er eerst een zomer overheen gaan eer we erachter komen wat de Xindi nu werkelijk behelst.
Weet iemand dit?
quote:Op maandag 10 mei 2004 20:15 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Ik kan je zo ook wel vertellen dat de xindi pussys zijn, en binnen drie afleveringen door enterprise volledig uitgeroeid zijn... maar dat doen we maar niet...
Ja, van mij mogen Berman en Braga ook vertrekken. Daar zou ik niet zo heel veel moeite mee hebben.quote:Op maandag 10 mei 2004 17:39 schreef MrData het volgende:
Nee, maar zoals je zegt wel geflopt of in ieder geval weinig winst gemaakt. Berman staat er om bekend de series of films waar hij en z'n maatje Braga diep in verwikkeld zitten op te hemelen ondanks alle kritiek. Maar in dit geval is het ook logisch, hij kan moeilijk zeggen dat ie 't niet meer ziet zitten en dat mensen maar helemaal niet meer moeten kijken.
quote:Het maakt mij niet zoveel uit wat er met Enterprise gebeurt. Dat het einde van Enterprise het einde van Trek betekent hoeft niet, kijk maar naar TOS.
Dit kun je zeker toch niet menen? Vind je Season 3 zo slecht dan, dat Enterprise het verdient om gecancelled te worden? Daar kan ik werkelijk niet met m'n hoofd bij!quote:Voor mijn part cancellen ze het nu of gebruiken ze seizoen 4 het af te wikkelen.
Bij DS9 en al helemaal bij Voyager was er toch ook sprake van dalende kijkcijfers?quote:Steeds UPN de schuld geven vind ik ook wat te makkelijk. De ene keer is het UPN die geen reclame maakt, de andere keer geven ze de fans de schuld die niet kijken. Alles behalve de serie zelf heeft de schuld. DS9 en Voyager (en TNG?) zaten toch ook bij UPN, waarom waren die niet steeds in gevaar dan?
Ik zal er echt niet wakker van liggen. Niet dat ik seizoen 3 zo slecht vind (wat ik nu al 10x in dit topic heb gezegd), maar de serie in z'n geheel spreekt me niet zo aan. Of ze het nu cancellen of niet, ik heb iig 4 (of 5 als je TAS meetelt) series waar ik wel van hou. En zo gek is dat niet hoor, kijk maar 's op het TrekBBS. Daar is het Enterprise gedeelte zo ongeveer opgedeeld in twee kampen, een deel dat Enterprise zo lang mogelijk wil houden (de gushers) en het andere deel dat Enterprise zo snel mogelijk de buis af wil hebben (de bashers).quote:Op maandag 10 mei 2004 23:47 schreef OphiOn het volgende:
Dit kun je zeker toch niet menen? Vind je Season 3 zo slecht dan, dat Enterprise het verdient om gecancelled te worden? Daar kan ik werkelijk niet met m'n hoofd bij!
[..]
Weet ik niet, maar ik kan me niet herinneren dat er zo veel gesproken werd over het cancellen van de series. Misschien dat er een dalende lijn is die nu met Enterprise het punt heeft bereikt dat er niet veel winst meer wordt gemaakt, ik weet het niet.quote:Bij DS9 en al helemaal bij Voyager was er toch ook sprake van dalende kijkcijfers?
Enterprise is op de TrekBBS best populair hoor (iig in het Enterprise forum, waar natuurlijk meer liefhebbers dan bashers komen, maar goed), de laatste vier afleveringen zaten qua ratings overwegend in de B-A+ range.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 00:19 schreef MrData het volgende:
En zo gek is dat niet hoor, kijk maar 's op het TrekBBS. Daar is het Enterprise gedeelte zo ongeveer opgedeeld in twee kampen, een deel dat Enterprise zo lang mogelijk wil houden (de gushers) en het andere deel dat Enterprise zo snel mogelijk de buis af wil hebben (de bashers).
Dat is het exact. De gestage daling van de kijkcijfers begon met DS9, zette zich voort met Voyager en heeft nu met Enterprise een dieptepunt bereikt. Dit is een ontwikkeling die al jaren loopt.quote:Weet ik niet, maar ik kan me niet herinneren dat er zo veel gesproken werd over het cancellen van de series. Misschien dat er een dalende lijn is die nu met Enterprise het punt heeft bereikt dat er niet veel winst meer wordt gemaakt, ik weet het niet.
quote:3 seasons of ratings lull could dock ‘Enterprise’
By Dave Mason
Scripps Howard News Service
An alien sphere builder, regarded as a god by the Xindi, has boarded the USS Enterprise and is threatening Capt. Archer and his crew. This could be the end of Earth.
But hold that thought. The sphere builder has to make a call on her cell phone first.
As she sits a few feet away from the sickbay set on Stage 8 at Paramount Pictures, an actress in full makeup, costume and alien-like contact lenses is taking time to make a call. As she does, it’s a reminder that there’s no escaping 21st-century reality, not even at Warp 5.
Today, it’s neither the Xindi nor sphere builders nor spatial anomalies threatening “Star Trek: Enterprise.” It’s the ratings.
Viewership for “Enterprise” has never been stellar, and CBS Chairman-CEO Les Moonves, who oversees sister network UPN, suggested last winter that the “Star Trek” prequel might not return this fall. The show could go where no “Star Trek” series has gone before, at least not since Capt. Kirk and company: cancellation after only three seasons.
But sitting in his trailer in his full Denobulan (i.e., alien) makeup, actor John Billingsley remains as unflappable as his character, Dr. Phlox. Billingsley said he expects Paramount’s need to film another season for the future syndication of reruns (and DVDs) will outweigh the short-term problem of ratings. UPN is scheduled to announce its fall schedule, which will include the fate of “Enterprise,” on May 20.
While many fans aren’t enthralled by “Enterprise,” others love the show, enough to send Moonves a valentine.
Not just one valentine, either.
“We sent him thousands of valentines with ‘We Love Enterprise’ stickers,” said Mary Robertson of Ventura, Calif., who’s involved with The Enterprise Project. The national effort unites fans involved with various pro-“Enterprise” Web sites.
Other fans are divided, though. Many love the “Trek” prequel, but others see it lacking in character development and violating established “Star Trek” history.
Juanita Gamble, who leads the USS Ulysses, a fan club in Beaumont, Calif., said she hasn’t watched since the first season and considers “Enterprise” to be the “anti-Trek.”
“There’s no respect for the continuity of the ‘Star Trek’ universe,” said Mandy Ison, the first officer of the Ulysses. She pointed out “Enterprise” brought the Klingons and Ferengi into the series before they were supposed to have met humans.
Janice Willcocks, who leads the USS Angeles, a fan club in Los Angeles, explained what she felt is wrong with the “Trek” prequel, set 100 years before the time of Kirk.
“I’m a huge ‘Star Trek’ fan, and I would really like to see ‘Enterprise’ succeed. However, it’s just not grabbing me like the previous spinoffs. It could be that the show is too technical and not enough about the people on the crew. …
“I guess the show just isn’t as creative as previous ‘Star Treks.’ Gene Roddenberry’s vision is getting swallowed up by concern over ratings, scheduling and production values, instead of stories about the human adventure,” she said.
But others who have disliked the series say it has improved greatly with the current Xindi arc, in which the USS Enterprise is trying to prevent nothing less than the destruction of Earth.
A great villain such as the Reptillian portion of the Xindi population makes the “Enterprise” crew that much heroic, said star Jolene Blalock, who took a break from practicing her lines as Vulcan First Officer T’Pol to discuss “Enterprise.”
But as she sat in full makeup, Vulcan ears and her red outfit, just a few feet from the sickbay set, Blalock expressed skepticism about the show’s future.
The strong Xindi storyline and social issues now being tackled by “Enterprise” may have come too late, she said, to make a difference.
Back in his trailer, Billingsley remained unworried.
“Paramount makes a lot of money off ‘Star Trek,’ ” he explained. “It’s like two siblings (UPN and Paramount Pictures), asking their father (parent company Viacom) to make the call.”
Een remake van de originele serie zodat alles in de tijd van Kirk er tōch weer wel moderner uitziet dan in de tijd van Archer.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:39 schreef Retuobak het volgende:
...en na 7 seizoenen gelijk aan een volgende zo mogelijk nog betere serie beginnen
Blasfemie! TOS is TOS en dat moet altijd zo blijven! Een remake maken voor die handvol kinderen die TOS niet kijkt omdat er geen flasy CGI effecten in zit, is zonde van het geld. Kirk is William Shatner en Spock is Leonard Nimoy. En geen andere acteurs kunnen die characters spelen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 04:22 schreef P-Style het volgende:
Een remake van de originele serie zodat alles in de tijd van Kirk er tōch weer wel moderner uitziet dan in de tijd van Archer.
Hoelang duurt het voordat ik gedwongen word te kijken?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:02 schreef Skimmer het volgende:
Dat kan niet... ik vond enterprise vanaf het begin leuk... maar als ik de eerste afleveringen nu nog een keer zou moeten kijken zou ik dood gaan van verveling... de laatste paar afleveringen zijn gewoon te goed...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:05 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Hoelang duurt het voordat ik gedwongen word te kijken?
De prophets heb je nooit echt gezien?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 07:10 schreef mineo39-76 het volgende:
Ik heb een probleem met de Sphere Builders; ze lijken me teveel op The Prophets uit DS9![]()
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 01:57 schreef Summoner het volgende:
En Rollins in "Caretaker" (VOY), een kleine rol dus ook geen afbeelding van kunnen vinden.
Ik bedoel die scene met al die Sphere Builders in "The Council" kon zo uit DS9 komen. (Beetje mistig, witte achtergrond, camera die zwenkt van de ene naar de andere persoon)quote:Op zaterdag 15 mei 2004 07:25 schreef Retuobak het volgende:
De prophets heb je nooit echt gezien?
Welke reclame? Bedoel je soms die balk van "LG, life is good in HDTV" ? want voor de rest heb ik eerlijk gezegd geen reclame gezien. Of ik bekijk andere captures.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 07:10 schreef mineo39-76 het volgende:
En waarom zijn onze geliefde Trekkers uit Amerika zo slordig geworden met de afleveringen online te zetten? In E2 zat zelfs reclame... en de aftiteling mis ik ook al een episode of 3
Nee, échte reclame! Zal ff kijken waar precies.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 07:35 schreef JaJoah het volgende:
Welke reclame? Bedoel je soms die balk van "LG, life is good in HDTV" ? want voor de rest heb ik eerlijk gezegd geen reclame gezien. Of ik bekijk andere captures.
Reclame waar hij aan denkt zat in de gewone TV-rip, HDTV was gelukkig reclameloosquote:Op zaterdag 15 mei 2004 07:35 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Welke reclame? Bedoel je soms die balk van "LG, life is good in HDTV" ? want voor de rest heb ik eerlijk gezegd geen reclame gezien. Of ik bekijk andere captures.
Ze hebben Hoshi meegenomen, die ze gaan hersenspoelen, zodat zij die code voor hun gaat kraken.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 07:19 schreef JaJoah het volgende:
Hoe hebben die Reptilians nu het probleem van die 3e vote/code voor het lanceren van dat wapen opgelost ? Of heeft Dolim soms in de computer van Degra zitten neuzen
Dit is onzin, de enige overeenkomst is de witte achtergrond. De Prophets nemen altijd de vorm aan van bekenden, en ze verschijnen in een representatie van een bekende plaats.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 07:33 schreef mineo39-76 het volgende:
Ik bedoel die scene met al die Sphere Builders in "The Council" kon zo uit DS9 komen. (Beetje mistig, witte achtergrond, camera die zwenkt van de ene naar de andere persoon)
quote:UPN has decided to renew Star Trek: Enterprise for a fourth season, the SaveEnterprise.com fan campaign reported today.
The official UPN press presentation of the network's Fall schedule isn't scheduled until Thursday, but a press release from the campaign quoted unnamed production sources as saying the show would definitely be back. The site reported Star Trek executive producer Rick Berman would be flying into New York this week in order to make the official announcement himself.
Although Enterprise's place on the UPN line-up seems secure, it is not yet known exactly what timeslot it will occupy. According to SaveEnterprise.com, there is a possibility that the show will end up on Friday instead of Wednesday, which would take it out of competition with Smalville. Definite confirmation of the show's timeslot is not expected until Thursday - and of course, until a renewal is officially announced, UPN could still change their mind altogether.
Either way, Enterprise will have to work hard to win back viewers next year. Since the show premiered in 2001, it has lost a huge portion of its audience, leaving it in danger of cancellation by UPN. Although fan campaigns such as Save Enterprise and the Enterprise Project may have helped to convince the network of the franchise's continued viability, in order to secure a fifth season Enterprise will have to end its ratings drops.
Please keep in mind that UPN will not officially announce its Fall schedule until this Thursday, and until then the above should be treated as you would any rumour. Thanks go out to SaveEnterprise.com for this.
quote:As a staff member of Saveenterprise.com. I can confirm this Information to be acurate. This come from alot of credible sources including peolpe involved with prodution. I wish I could reveal them, but i am sworn to secreacy, sorry. Just trust us. The official word will come soon enough.
is er al iets bekend over zeg maar welke story arc het gaat worden. Of zijn er een aantal opties. Romulan war lijkt me wel interessant.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 21:37 schreef Summoner het volgende:
Dit is een feestje waard!![]()
![]()
Ennuh... dat de serie door zou gaan met story arcs als er een vierde seizoen kwam was al lang bekend.
Lucky you...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:13 schreef Summoner het volgende:
Ik kon het niet aan, Skimmer. Ik zag het voorstukje...
Tooske zag der wel leuk uit, ook in haar startrek pakkiequote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:23 schreef Summoner het volgende:
Dat soort lui geven star trek fans en de serie een slechte naam! Fuck 'em!
Vandaar de 'fuck'em'.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 23:57 schreef _onderhond_ het volgende:
[..]
Tooske zag der wel leuk uit, ook in haar startrek pakkie![]()
fuck'er dan in iedergeval...quote:Op woensdag 19 mei 2004 00:05 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Vandaar de 'fuck'em'.
Zolang men blijft kijken en de übergeile DVD boxen koopt is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 19 mei 2004 00:08 schreef DarthNick het volgende:
Kom op zeg, de wereld zou de wereld niet zijn als er geen star trek zou zijn. Nix cancellen, blijven maken die shit.
De laatste tijd zijn er wat meer ads en promos te zien, dus het is te hopen dat deze lijn zich voortzet.quote:Op woensdag 19 mei 2004 00:11 schreef deff het volgende:
for UPN dat ze in iedergeval een 4de seizoen gaan proberen, als ze nu eens wat meer promoten wordt het nog wel wat...
Kortom... een vervroegde birth of the federation... de hele romulan war komt in deze tijdlijn niet voor...quote:Op woensdag 19 mei 2004 09:08 schreef DarthNick het volgende:
Mhh ik zie het zo, doordat ze de sphere vernietigen, wordt de vortex onstabiel en komen ze niet in vuurbereik van de aarde terecht, maar zeg maar buiten het Sol systeem. Starfleet stuur dan alles wat ze hebben op dat ding af, vulcans & andorians erbij inbegrepen !!!!!
Onzin, de Federation wordt pas in 2161 opgericht. We zitten nu in 2154.quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:38 schreef Skimmer het volgende:
Kortom... een vervroegde birth of the federation... de hele romulan war komt in deze tijdlijn niet voor...
Eigenlijk zouden ze iets moeten maken met een decoder ofzo dat als je deze aflevering hebt gezien je zeg 10 dollar kan betalen en dan meteen de volgende aflevering kan bekijken, zou wellicht de makers ook weer wat centen opleverenquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:23 schreef Prowl het volgende:
Waarom zijn die afleveringen toch maar 45 minuten en kan ik een hele week tenenkrommend zitten wachten![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 19 mei 2004 12:03 schreef Retuobak het volgende:
Weer zo'n geweldige aflevering
Het houdt maar niet op!
(en nog een paar voor deze 2)quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:48 schreef Summoner het volgende:
Geweldig weer. Perfect zelfs. Wat een seizoen. Nog een keer kijken, en dan nog een keer.
Nog een paar big motherfuckers:quote:This giant community ship was basically a spacefaring city, about 11 kilometers in length and capable of space travel by way of a transwarp propulsion system. The massive city-ship was powerful enough to capture Voyager.
Die hebben we toch al wat vaker gezien, in zes afleveringen.quote:Op donderdag 20 mei 2004 00:35 schreef deff het volgende:
een vulcan schip (zat ergens in het begin van Enterprise zo'n grote jongen).
quote:
Star Trek: Enterprise — A Guide to the Key Points in the Xindi Story Arc
With the third season of Enterprise offering the most complex story arc to date, you would be forgiven for missing or forgetting some of the key points. Therefore, for review purposes and to make sure you remain in the loop, we are providing you with this handy episode-by-episode guide to make sense of the ups and downs of Archer and his Enterprise crew on their Delphic Expanse mission. This is not a complete blow-by-blow of the entire season, but rather just the episodes and story points directly relevant to the overall arc established in last year's cliffhanger. Enjoy, and get ready for an explosive climax to the season!
The Expanse
An alien probe attacks Earth killing over seven million people.
Enterprise is recalled to Earth. En route, Captain Archer learns from a normally antagonistic temporal operative that the probe was sent by the Xindi, a race determined to destroy Earth with another, more powerful weapon.
Starfleet orders Enterprise to take on a contingent of military personnel — Military Assault Command Operation soldiers, or MACOs — and confront the Xindi in their home region, the Delphic Expanse.
Disobeying orders from the Vulcan High Command, Sub-Commander T'Pol chooses to remain on Enterprise, resigning her commission.
Enterprise then embarks on its mission, entering the Expanse.
The Xindi
Six weeks into the Expanse, the crew encounters a Xindi on a mining planet.
The Xindi-Humanoid reveals that there are multiple species of his people: Xindi-Humanoids (also known as Primates), Xindi-Reptilians, Xindi-Arboreals (or Sloths), Xindi-Insectoids and Xindi-Aquatics.
Before dying, the Xindi gives Archer the coordinates of his homeworld.
Enterprise's progress is being tracked by the Xindi Council.
Enterprise arrives at the coordinates for the Xindi homeworld, finding a debris field and evidence that the planet was obliterated a hundred years prior. The crew continues on in their search for the Xindi diaspora who threaten Earth.
Anomaly
As Enterprise ventures deeper into the Expanse, they encounter destructive spatial anomalies which threaten to destroy the ship with their gravity-distorting power.
The ship is attacked by marauders, and one of the attackers is captured and reveals that the only defense against the anomalies is to insulate the hull with a substance called trellium-D.
The Enterprise crew also discovers a cloaked area of space, and within that a massive, mysterious constructed Sphere, the first of dozens they will discover and chart in the Expanse.
Archer and his crew are able to download a huge portion of a Xindi database from the marauders (who had recently attacked a Xindi ship), expanding their knowledge of the Xindi.
Rajiin
Archer and his crew visit an alien bazaar to obtain the formula for synthesizing trellium-D.
They end up rescuing an alien slave girl named Rajiin.
As Trip and T'Pol attempt to synthesize trellium-D, Rajiin mesmerizes Archer and takes detailed physical scans of him. Rajiin, it turns out, is on a covert mission for the Reptilian and Insectoid Xindi, who forcibly retrieve her from Enterprise.
Other members of the Xindi Council squabble amongst themselves over this dangerous action, but they now have comprehensive physiological information about humans.
Impulse
Enterprise encounters the Seleya, a Vulcan ship adrift in the Expanse, its crew transformed into zombie-like shells of their former, logical selves.
T'Pol begins to be affected by exposure to trellium-D, which Phlox discovers to be a neuro-toxin to Vulcans causing them to lose control of their emotions.
T'Pol's exposure is limited, but the rest of the Vulcans cannot be saved. Unbeknownst to the rest of the crew, this experience will have lasting repercussions for T'Pol.
The Shipment
A tip from an alien the crew encounters leads them to a planet where a substance to be used in the Xindi superweapon is being manufactured.
An encounter with a Xindi-Arboreal named Gralik shows Archer that not all Xindi are the enemy.
Gralik pledges to do what he can to slow the weapon's development, and Archer is able to plant a tracking device on a canister outbound for where the weapon is being assembled.
Carpenter Street
Crewman Daniels, a time-traveling human from the future that Archer has had dealings with before, appears and sends Archer and T'Pol on a mission back in time to Detroit early in the 21st century.
They discover Xindi-Reptilians working on a second plan against humanity, involving a deadly bio-weapon. Archer and T'Pol thwart the plot and return to their own time, with the corpses of the Reptilians and their technology.
Proving Ground
With the aid of an Andorian vessel, Archer is able to covertly observe a test of a prototype of the Xindi superweapon.
The Andorians seize the weapon for their own purposes, but Archer manages to destroy it using intercepted activation codes.
Despite the conflict, the Andorians transmit their detailed scans of the weapon to Archer before they leave.
Stratagem
Using information from the scans the Andorians supplied, the Enterprise crew is able to capture the weapon's creator, a Xindi-Humanoid named Degra.
An elaborate hoax is played on Degra, during which time he reveals the likely location of the weapon — a system known as Azati Prime.
The Xindi scientist's memory of the experience is wiped by Phlox, and Degra is released none the wiser. Enterprise sets course for Azati Prime.
Harbinger
Enterprise makes a strange discovery within an abnormally large spatial distortion — a small craft with an alien inside, hooked up to monitoring equipment.
The location of the craft is equidistant to five of the mysterious spheres which Enterprise has been charting. The alien is dying, as this universe is poisonous to him.
The alien reveals that he is from a trans-dimensional realm, and before he dies, he tells Archer that "when the Xindi destroy Earth, my people will prevail."
Hatchery
Enterprise encounters a damaged Xindi-Insectoid ship and acquires one of their shuttlepods.
Azati Prime
Enterprise reaches Azati Prime and a reconnaissance mission inside the Xindi defense perimeter takes place using the captured Insectoid shuttlepod to scout the superweapon.
Using this information, the crew determines that the weapon can only be destroyed by using the captured pod packed with explosives. Archer decides to embark upon the suicide mission himself. He is suddenly whisked 400 years into the future where Daniels tries to talk him out of it, explaining the entire scenario: The Xindi have been manipulated into their aggression against humanity by the trans-dimensional species who built the Spheres. They wish to reshape the Expanse to make it habitable for themselves and colonize it, but they came to realize that in the future the "Federation" — which Archer will someday be crucial in forming — will fight them and drive them back into their realm. If mankind is destroyed now, the Federation will never exist, and thus the so-called "Sphere-Builders" will prevail.
Daniels urges Archer to find a diplomatic solution, but the captain obstinately proceeds on the suicide mission. However, upon arrival he discovers the weapon has been moved, and he is captured.
While under interrogation by Xindi-Reptilians, Archer makes contact with Degra and manages to instill doubt into the Xindi-Humanoid with the information he just received. Meanwhile, Enterprise is discovered and attacked by Reptilian ships.
Damage
Archer's pleas impact Degra, who orders the attack on Enterprise called off and with the assistance of Xindi-Aquatics, has Archer returned to Enterprise.
T'Pol reveals that she's been secretly self-administering small doses of trellium-D to herself to the point of addiction to the emotional effects of the substance.
The Forgotten
Using all the evidence he has recently acquired, Archer convinces Degra and a Xindi-Arboreal council member that the Sphere-Builders may be manipulating the Xindi into destroying humanity, an act which will lead to the future extinction of the Xindi.
A Xindi-Reptilian vessel discovers the clandestine meeting, forcing Degra to destroy the Reptilian ship. A plan is hatched for Archer to bring his evidence before the Xindi Council.
The Council
Archer presents his evidence to the full Xindi Council. The Humanoids and Arboreals wish to continue the discussion while the Reptilians and Insectoids refuse to consider, let alone believe Archer's evidence.
The Aquatics, the deciding vote on the Council, need more time to evaluate.
The Sphere-Builders, realizing their plan is slipping away from them, convince the Reptilians and Insectoids to move independently. Reptilian commander Dolim kills Degra and seizes control of the superweapon.
Since activation codes from three of the five Xindi species are needed to arm the weapon, the Reptilians kidnap Hoshi Sato, having noted her exceptional linguistic skills, with a plan to coerce her into decrypting the third launch code.
They take Hoshi and the weapon and disappear into a vortex, heading toward Earth.
Countdown
The Xindi Council split, Archer works with the Humanoids and Arboreals to stop the Reptilians and Insectoids.
The Aquatics are still undecided, but agree to assist Archer if he can disable the Spheres.
Ah handig om weer bij te lezen, meeste wist ik nog, maar tochquote:Op donderdag 20 mei 2004 04:55 schreef HarigeKerel het volgende:
Dit is ook wel aardig, nog even lezen waar het allemaal ook alweer over ging
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Min of meer. Maar een hoop mensen vertrouwen B&B nog niet helemaal vanwege al die resets in Voyager.quote:Op donderdag 20 mei 2004 18:11 schreef Retuobak het volgende:
Er was toch al eerder gezegd dat er geen reset button zou komen?
quote:Yes, you can breathe easy now: Enterprise has been officially renewed.
At a press conference in New York, UPN today confirmed Star Trek: Enterprise will be back for a fourth season, but no longer in its familiar Wednesday timeslot. Instead, the show will air on Friday at 9:00pm, preceded at 8:00pm by a rerun of reality hit America's Next Top Model. UPN promised that next season Enterprise will be "more action packed with spectacular special effects," and will advance storylines such as T'Pol's relationship with Tucker, and "mysterious twists in the familiar timeline."
The move to Friday means Enterprise will no longer air opposite the WB's Smallville, and will be the only network show in its timeslot targeting the science-fiction audience. Instead, Enterprise's broadcast competition will consist of established dramas such as NBC's Law & Order: Criminal Intent and JAG, newcomer The Jury on Fox, and comedy blocks on ABC and the WB. Enterprise may also get competition from the cable-based Sci-Fi Channel, which airs original programming on Friday, but only a minority of American viewers are able to watch this channel.
UPN is betting heavily on the continued success of America's Next Top Model. Original episodes of the show will air in Enterprise's old timeslot on Wednesdays at 8:00pm, and will immediately be repeated on Friday in a special edition featuring new footage. UPN will air two editions of Top Model next year: one at the start and one at the end of the 2004-2005 television season. In between, the network has planned the reality show The Missy Elliott Project, in which thirteen aspiring performers compete to become the next big hip-hop star.
By moving Top Model to 8:00pm, UPN is hoping it will attract a large audience for its new drama Kevin Hill, which airs an hour later. In this Mel Gibson-produced drama, Taye Diggs plays a hotshot entertainment lawyer who is forced to say goodbye to his bachelor lifestyle when his cousin passes away and he is left to care for her six-month-old daughter.
Other new UPN shows include the detective show Veronica Mars, revolving around a 17-year old apprentice private investigator. This show will air on Tuesdays at 9:00pm, while the only other new UPN show is Second Time Around, a half-hour sitcom that will join the Monday night urban comedy block.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |