EXCLUSIEF Voetbal International op Vrijdag
PSV weet genoeg en Robin van Persie lijkt op zoek te moeten naar een nieuwe club. De Eindhovenaren vinden de persoonlijke eisen van de linksbenige Feyenoorder te gortig en zien voorlopig af van het aantrekken van de twintigjarige jeugdinternational, meldt Voetbal International op Vrijdag.
De overgang van Van Persie naar PSV is vooralsnog stukgelopen op diens pittige salariseisen, waar de Brabanders niet mee akkoord wensen te gaan. Indien de talentvolle linkspoot toch nog naar Eindhoven wil, zal hij zijn eisen flink moeten afzwakken.
'Ik weet het allemaal niet meer', verzuchtte PSV-voorzitter Harry van Raaij tegenover het ANP. 'Ik wil op dit moment eigenlijk niets over deze kwestie kwijt.' Coach Guus Hiddink lijkt nog wel enige hoop te hebben. 'Ik denk dat Van Persie niet voor het geld maar voor zijn sportieve toekomst kiest.' Van Persie wil binnen korte tijd een beslissing nemen, waarschijnlijk dit weekeinde.
PSV lijkt de tweede club die deze week afhaakt in de strijd om Van Persie. Eerder liet Sevilla al weten geen trek meer te hebben in de Rotterdammer. Vorige zondag hadden PSV en Van Persie nog een principe-akkoord bereikt. Bovendien hadden de Brabanders al een overeenkomst met Feyenoord over een transferbedrag van naar verluidt drie miljoen euro.
Zaakwaarnemer Erwin Boonacker voegde daaraan toe dat Van Persie een verblijf in Eindhoven wel zag zitten. 'PSV is Robins eerste keus. Hij heeft een goed gesprek gehad met Guus Hiddink en daaraan een goed gevoel overgehouden.' Maar in de gesprekken die volgden, bleken beide partijen het niet eens te kunnen worden.
Naast PSV en Sevilla heeft ook Werder Bremen zich officieel gemeld bij Feyenoord. Schalke 04, Glasgow Rangers, Borussia Dortmund en Newcastle United zouden eveneens interesse hebben in Van Persie, maar al die clubs hebben officieel nog niets van zich laten horen.
ASWH, de trots van de regiowww.thuisuiteten.nl