Hmm, als tegenstem stem ik voor:quote:Op maandag 19 april 2004 15:17 schreef SuperFruitig het volgende:
Wat een belabberde topictitelIk stem voor:
[Centraal] Skateboarding part II, Lopen is voor mietjes
quote:Op maandag 19 april 2004 15:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, als tegenstem stem ik voor:
[Centraal] Skateboarding part II, Klagen is voor mietjes
Riding shotgun with wieger is minder vond ik. Niet minder alsin: mooh dat kan ik NOOIT, maar minder alsin, parkskaten. Ik zie liever een vette streetsessie dan een parksessie. Je moet: City of Killers kijken van ....... ( de naam mij even ontschoten is ) dat is alleen street en zooo vetquote:Om on-topic te blijven:
Ik heb ook de video 'The Firm: Riding Shotgun with Wieger' gezien. Ik vond hem wel aardig, maar het is een video van een tour, dus je ziet ze de hele tijd in skateparks skaten. Beetje saai.
Edit:
Nog een klein plaatje gevonden waarop Danny Way een 360 method air doet van zo'n 60 voet, aka zo'n 20 meter... Maar goed, iedereen heeft natuurlijk wel de DC Video gezien.
[afbeelding]
quote:Op maandag 19 april 2004 16:00 schreef Goofup het volgende:
ik ben het met SuperFruitig eens
quote:Op maandag 19 april 2004 15:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, als tegenstem stem ik voor:
[Centraal] Skateboarding part II, Klagen is voor mietjes
w00t!quote:Op maandag 19 april 2004 17:11 schreef Goofup het volgende:
aankomend weekend NK in Eindhoven
Gaat er verder nog iemand (kijken/meedoen)?
KUT!quote:Op maandag 19 april 2004 17:40 schreef Goofup het volgende:
ja, staat op de openingspagina in die grijze balk en onder 'events'
Eh ja, daarom moet je dus polyurethaan wieltjes hebbenquote:Op maandag 19 april 2004 23:17 schreef NgInE het volgende:
maar ja: stoeptegels. rijden 'echte' boards wel normaal over die krengen, want mijn pvc wieltjes blijven er erg goed achter hangen
Ja inderdaad, een Tommy Guerrero 'Dagger'.quote:Op dinsdag 20 april 2004 13:27 schreef Goofup het volgende:
dat is een Tommy Guererro toch (van Powell & Peralta, toen hét merk)?
Ik ga zeker kijken en fotograferen/filmen. Ik neem mijn skateboard mee, misschien kan ik leren indroppen als de miniramp een keer wat rustiger is. Polsbeschermers en kniebeschermers meequote:Op maandag 19 april 2004 17:11 schreef Goofup het volgende:
aankomend weekend NK in Eindhoven
Gaat er verder nog iemand (kijken/meedoen)?
Euh, 50 euro per truck en 50 euro voor de wieltjes, neem ik aan? Of had je nog niet gekeken hoeveel die krengen kosten?quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:05 schreef NgInE het volgende:
ok...ik wil namelijk binnen kort voor rond de 50 euro nieuwe trucks en wieltjes kopen...waar moet ik hierbij op letten en wat zijn de beste (ik ben dus vooral een streetskater)
Yep, je vraagt het onmogelijke. Maar je kunt best met zachte wieltjes op asfalt hoor, alleen sta je dan eerder stil. Eerlijk gezegd is het voor een beginner beter om met wat zachtere wieltjes te beginnen, dan heb je meer het gevoel dat je de controle houdt.quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:38 schreef NgInE het volgende:
maar eigenlijk, in een idiaale situatie, zou ik wieltjes willen hebben die zowel goed werken op straatstenen als op asfalt...is dat te krijgen, of vraag ik nu het onmogelijke?
ik heb ook maar 1 setje wieltjes die ik overal voor gebruik. Ik zweer bij harde wielen.quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:38 schreef NgInE het volgende:
maar eigenlijk, in een idiaale situatie, zou ik wieltjes willen hebben die zowel goed werken op straatstenen als op asfalt...is dat te krijgen, of vraag ik nu het onmogelijke?
Hehehe, Tros Radar heeft een paar goede skaters op allerlei speelgoedboards laten skaten. Hier een linkje naar de conclusies: http://www.trosradar.nl/?url=PHP/HTML/33. Ik heb de aflevering ook op TV gezien en echt, dat No Rules board van Intertoys brak al doormidden bij de eerste olliequote:Op dinsdag 20 april 2004 21:47 schreef MotionMan0 het volgende:
Nou heb ik mn oude intersport board van 40euro nog altijd in de schuur liggen, en laatst verveelde ik me, van wat planken een ramp gemaakt... en geloof me, op toyboard trucks wil je niet rijden :p
[knip]
ik vind het wel een beetje vreemd dat er niet op gewezen wordt dat deze planken sowieso van slechtere kwaliteit zijn in vergelijking met pro-boards. Als je als ouder zo'n site leest zou je gelijk zo'n Active Pro aanschaffen, terwijl je toch beter een complete bij de skateshop had kunnen halen...quote:Op woensdag 21 april 2004 10:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hehehe, Tros Radar heeft een paar goede skaters op allerlei speelgoedboards laten skaten. Hier een linkje naar de conclusies: http://www.trosradar.nl/?url=PHP/HTML/33. Ik heb de aflevering ook op TV gezien en echt, dat No Rules board van Intertoys brak al doormidden bij de eerste ollie.
Die Active Pro van 40 euro was blijkbaar wel redelijk, maar de rest was troep. Leuk voor kinderen die nog 20kg wegen.
zijn dat toevallig ook Rat-Bones wieltjes?quote:Op woensdag 21 april 2004 15:09 schreef RetepV het volgende:
Effe een pic van mijn Powell Tommy Guerrero Dagger board, compleet zoals 'ie 14 jaar geleden was.
[afbeelding]
haha, zo'n plastic bananenboardje ben ik ook op begonnenquote:Ook nog een plaatje van zo'n ouderwets plastic board, waar het voor de meeste van mijn leeftijd allemaal mee begonnen is.
[afbeelding]
quote:Mijn eigen plank staat er achter, maar ik heb daar de PVC wieltjes van mijn oude Blokker board onder zitten. Normaal zitten er knalgele 54mm FSU Tiger Teeth 100a Super Rebound wieltjes onder (hele mond vol, maar ik vind het goeie wieltjes).
Uit amerika besteld? :Squote:Op woensdag 21 april 2004 16:37 schreef Timens het volgende:
Die intertoys dingen zuigen, maar gelukkig komt mn bestelling uit Amerika eraan woehoe!
Is in totaal 95 dollar mn bord, zon 85 euro? en vrij goed spul van Blind enz
Verzendkosten 0, en douanetoeslag geen id... maar heb ook nog ander spul gekocht dus ben sowieso wel goedkoper uitquote:Op woensdag 21 april 2004 17:44 schreef MotionMan0 het volgende:
[..]
Uit amerika besteld? :S
Ik wou ook uit amerika bestellen, maar met de verzendkosten en douanetoeslag kwam ik al snel op t dubbele van wat het board zelf me kostte :S. Heb je daar wel rekening mee gehouden?
zal wel rond de 130euro komen volgens mij
Tja voor wat lagers moet je het neit doenquote:Op woensdag 21 april 2004 17:53 schreef MotionMan0 het volgende:
Oe, 0verzendkosten uit amerika? Welke site is dat dan??
Ik heb namelijk nieuwe lagers nodig, en een vriendin van me ook, en die wil ook een nieuw deck. Dusse.. welke site is dat?
Douanetoeslag zal wel meevallen denk ik
@ godard, ik denk dat dat 85 voor een complete is?
opzich zijn alle merken goed, hangt ervanaf wat je zoekt ...quote:Op woensdag 21 april 2004 16:37 schreef Timens het volgende:
Die intertoys dingen zuigen, maar gelukkig komt mn bestelling uit Amerika eraan woehoe!
Is in totaal 95 dollar mn bord, zon 85 euro? en vrij goed spul van Blind enz
ow dan ben je dus toch bestwel genaaid, want die 30is standaard shipping, dat is binnen amerika. Hier komt nog het vervoer naar europa bovenop, en dat is VEEL, en dan nog eens douanetoeslag overde gehele prijs(+verzendkosten dus). :S Gaat je dus veel kostenquote:Op woensdag 21 april 2004 18:02 schreef Timens het volgende:
[..]
Tja voor wat lagers moet je het neit doenTis boven 59,95 free shipping volgens mij.. en anders is t zon 30 euro.. dus ben je nog goedkoop uit... en skatewarehouse.com is the name
quote:Op woensdag 21 april 2004 18:14 schreef MotionMan0 het volgende:
[..]
ow dan ben je dus toch bestwel genaaid, want die 30is standaard shipping, dat is binnen amerika. Hier komt nog het vervoer naar europa bovenop, en dat is VEEL, en dan nog eens douanetoeslag overde gehele prijs(+verzendkosten dus). :S Gaat je dus veel kosten
agh een verschil tussen bijvoorbeeld deck prijzen is nogal groot. In de local skateshop zon 90euro, in amerika zon 50-60 dollar, zon 40-50euro dus, toch wel groot versschilquote:Op woensdag 21 april 2004 18:18 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ga dan ook gewoon naar de local skateshop
HA , met die shipping rates met je nog goedkoper uit, en je hebt een fijn eselectie, alleen word het voordeel een stuk minder, en heb je WEL een w8 tijdquote:Op woensdag 21 april 2004 18:18 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ga dan ook gewoon naar de local skateshop
jij hebt blijkbaar nooit meer geld voor een deck betaald, op een intertoys deck kan je niet meer leren dan een ollie, en niet eens goed, het deck zelf is zwaar en stijf, en dik. En de wieltjes moet je niet teveel over in zitten, daar heb je echt niet zoveel last van, gewoon beetje gewicht verplaatsen, en soms wat harder afzetten. Ik heb wat hardere wieltjes, zodat ik bluntslide kan doen (hoewel ik daar nog niet aan toe ben gekomenquote:Op dinsdag 20 april 2004 15:38 schreef NgInE het volgende:
ja, mijn trucks werken op zich wel...het is meer dat ik gewoon lekker wil kunnen rijden en (nog) niet al te veel geld uit wil geven. ik moet zeggen, voor een speelgoed board is ie nog best wel goed (heeft ook aan bijde eindes een flip gedeelte), behalve de wieltjes dan. maar eigenlijk, in een idiaale situatie, zou ik wieltjes willen hebben die zowel goed werken op straatstenen als op asfalt...is dat te krijgen, of vraag ik nu het onmogelijke?
meuh!quote:Op woensdag 21 april 2004 18:20 schreef MotionMan0 het volgende:
[..]
agh een verschil tussen bijvoorbeeld deck prijzen is nogal groot. In de local skateshop zon 90euro, in amerika zon 50-60 dollar, zon 40-50euro dus, toch wel groot versschil
Mijn deck koste 70 euro, een Cliche nieuwe collectie.quote:Op woensdag 21 april 2004 19:24 schreef godard_k het volgende:
60-70 .. lijkt me sterk, hier zijn ze 80, je kan wel 'oude' kopen van vorig jaar ofso, en dan zijn ze 60 ofso(voor als je die bedoeld)
dat is bij de subliminal in amsterdan, in de 'bak' ..
-flipquote:Op donderdag 22 april 2004 09:03 schreef Timens het volgende:
*kick
Yep, en de rails, risers en lagers zijn ook van Bones. De trucks zijn Independent, dus die gaan ook nog wel een paar jaartjes mee.quote:Op woensdag 21 april 2004 17:05 schreef Goofup het volgende:
zijn dat toevallig ook Rat-Bones wieltjes?Die goeie ouwe tijd ook
![]()
Yep, ik zie dat de verslaving bij jou lekker toeslaatquote:Op donderdag 22 april 2004 16:15 schreef NgInE het volgende:
ik begin steeds meer de charmes van skaten te zien...het is gewoon een kick om met die snelheid op een plankje te scheuren en je ballans proberen te bewaren...vereist best wat concentratie. het is gewoon een soort van 'Zen' ervaring![]()
Als je de spullen nooit bij je lokale skateshop haalt, zullen de prijzen bij die lokale skateshop ook nooit omlaag gaan.quote:Op woensdag 21 april 2004 23:39 schreef Timens het volgende:
Wanneer ik het binnen heb, geen id...
Maar ik weet wel dat ik nu ik t uit amerika haal zon 100 tot 150 euro goedkoper uit ben, dus who cares als er bv 40/50 euro overheen komt voor vanalles, ik blijf goedkoper....
Nose manual - shove-it - manualquote:Op donderdag 22 april 2004 17:07 schreef Goofup het volgende:
shove-it combo's blijven toch stiekem mijn favoriet
shove-it to nosemanual to *omdraai naar* switchmanual to *powerslide naar* gewoon weer rechtdoor rijdenquote:Op donderdag 22 april 2004 17:10 schreef koston het volgende:
[..]
Nose manual - shove-it - manual
quote:Op donderdag 22 april 2004 17:12 schreef Goofup het volgende:
[..]
shove-it to nosemanual to *omdraai naar* switchmanual to *powerslide naar* gewoon weer rechtdoor rijden
en shove-it underflip (copyright)
vind jij over een tijdje ookquote:Op vrijdag 23 april 2004 01:53 schreef NgInE het volgende:
zo lijkt een ollie zo makkelijk...
Vorig jaar was het op zondag toch best wel rustig eigenlijk. Ik vraag me af of er dit keer wat meer publiek zal zijn?quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:54 schreef Goofup het volgende:
vanavond ga ik vast even naar Area. Zal wel druk zijn ivm. NK van 't weekend, maar goed...
Mijne is er nog steeds niequote:Op zaterdag 24 april 2004 22:56 schreef NgInE het volgende:
heheh...des te meer ik al uitkijk naar een normaal board
Dat had ik dus ook zoals je leest, heb dus een gebroken deck, een half gebroken staartbotje, en een blauw scheen... jippiejajeejquote:Op zondag 25 april 2004 19:33 schreef MotionMan0 het volgende:
Maar had mn dag echt niet, dus alleen meetje rondgereden en gemanualt
Skaten gaat wel maarzitten en opstaan is beroerd.... en ja was die van mn stiefbroertjequote:Op zondag 25 april 2004 19:54 schreef MotionMan0 het volgende:
gebroken deck van 10euro ofzo:P Maar hij was toch van je broertje? gemenerd:P
Kut van je staartbotje >.< Kan je nog zitten? (agh, waarom zitten als je kan skaten)
Ik heb nog even rondgekeken of ik iemand met die omschrijving zag staan, maar het was nogal druk (en mijn bril was viesquote:Op vrijdag 23 april 2004 16:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zal een grijze Billabong broek aan hebben met een groen stukje plastic bij de linker broekzak. En zwart British Knights schoenen, maar die zien er gewoon uit als gymschoenen.
Whehehequote:Op maandag 26 april 2004 10:06 schreef Goofup het volgende:
Ik heb nog even rondgekeken of ik iemand met die omschrijving zag staan, maar het was nogal druk (en mijn bril was vies) en heb je niet gezien.
Ik denk wel dat ik goed gok als ik zeg dat je niet helemaal op die wedstrijd voorbereid wasquote:Mijn run begon goed met een Shove-it underflip over de wembley-gap, maar toen mislukte alles wat de rest van de dag wél goed gingik had juist verwacht dat die underflip zou mislukken en de rest lukte Toen nog een backside sadgrab in de quarter en: end of run. resultaat 44e of 45e, weet niet precies meer
Maarja, de rest van de dag wel ok gerold
Durf je het al rijdend? Dwz. durf je al een stoepje op te ollien of over een deck te ollien? Ik kan het inmiddels redelijk, maar ik laat me 3/4 van de keren dat ik het probeer nog gek maken door mijn angstquote:Op maandag 26 april 2004 03:00 schreef NgInE het volgende:
ik heb het ollien nu bijna door (denk ik), kan in elk geval al een stuk beter poppen nu. en landen gaat nog wat stroef. en er stonden gewoon mensen naar mij te kijken...waarschijnlijk wachtend totdat ik de 900 zou doen op een I-toys deck![]()
Ja, ik zei ook nog dat we eigenlijk gek zijn met zulk weer binnen te gaan skatenquote:Op maandag 26 april 2004 11:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Whehehe. Ik ben uiteindelijk niet gegaan, sorry. Voordat ik naar Eindhoven zou gaan ging ik nog even skaten en het was super mooi weer en super druk op de skatebaan. Om 12:00 dacht ik: 'ik ga nog een uurtje door, dan maar de kwalificatie missen'
. Om 14:00 dacht ik 'damn, ik zou maar een uurtje doorgaan.'. Om 17:30 dacht ik: 'Hmm, ik begin nu wel honger te krijgen'
.
Deels kwam het omdat een oudtante van mij zaterdagavond is overleden. Nou was ze al 96, maar ik kende haar best goed en ik voelde me toch niet helemaal vrolijk. Tja, het mooie weer en het skaten vrolijkte me me meer op dan wanneer ik in Eindhoven had zitten toekijken.
Dat klopt. Ik heb eind februarie een kijkoperatie aan mijn enkel gehad en ben de laatste weken pas weer voorzichtig aan begonnen met skaten. Ik kan wel skaten, maar het doet nog wel zeer. Hij is ook nog helemaal dikquote:[..]
Ik denk wel dat ik goed gok als ik zeg dat je niet helemaal op die wedstrijd voorbereid was.
wegens tijdgebrek kregen we maar 1 kans van 45 sec.quote:Ik had niet echt een lijn bedacht, maar had wel in gedachten wat ik in mijn run ging doen. Ik had vantevoren een aantal truken geoefend die achter elkaar goed gingen, dus die had ik gepland, maar juist die truken mislukten
[quote]Variatie is wel mogelijk, maar altijd aan het einde van de run. Zorgen dat je aan het einde van de run bij een ramp komt waarop je echt groot kunt gaan. Mocht je eerste heat perfekt verlopen, maar blijkt het dat ze er te weinig punten mee halen, dan kunnen ze aan het einde van de run hun laatste trick vervangen door een moeilijker trick. Als ze die trick laatste vern*ken, dan verliezen ze in ieder geval niet veel punten (omdat ze anders de run met pijn moeten afmaken en dat zuigt). Als de laatste trick beter is dan bij de vorige run, komen ze weer hoger in de punten
Als je bij je eerste run echt te weinig punten hebt, dan kun je de twee laatste tricks vervangen. Je kunt beter niet je lijn aanpassen omdat je dan misschien halverwege je run in de war raakt (de weg kwijt raakt)..
dat komt ook door de zenuwen dat je zo moe wordt.quote:Nadeeltje is wel dat je aan het einde van je run meestal nogal moe bent en dan moet je er nog een vette trick uit slepen. Tja, professionele wedstrijd skaters doen niets voor niets veel aan hun conditie.
ik had wel een aparte run met aparte truukjes in gedachten, maar alleen die shove-it underflip lukte daarvan, maar die werd omgeroepen door de commentator als: "mooie varialflip over de wembley"quote:Probeer gaps te vinden, dat doet het altijd goed bij het publiek. Probeer dingen te doen waar de andere skaters niet aan gedacht hebben. Old school tricks op gekke plekken, whatever, als het maar uniek is.
Area51 is soewieso wel een snel park met goeie linesquote:En dan heb je nog snelheid, zo snel mogelijk van obstakel naar obstakel, dat ziet er gewoon beter uit. Je tricks zijn natuurlijk ook belangrijk, maar die komen echt pas op de 3e plaats ofzo.
Bedoel je mijn post of die van jou?quote:Op maandag 26 april 2004 12:34 schreef Goofup het volgende:
-jezus wat een bijbel-post
ik bedoelde de mijne, maar jij kan er inderdaad ook wat vanquote:Op maandag 26 april 2004 14:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bedoel je mijn post of die van jou?
Ik heb altijd grote moeite om mijn posts kort te houden, ik weet niet wat dat is. Ik ben er iig. wel aan gewend.
hahaha is me nog nooit gebeurd maar kan me zo voorstellen hoe plomp dat eruit ziet:Pquote:Op dinsdag 27 april 2004 08:44 schreef Goofup het volgende:
je moest eens weten hoe vaak mij dat is overkomen
(of dat je je board voor je hebt en er met een aanloopje op wilt springen voor vaart en dat je met je voorste voet onder de tail blijft hangen, zodat je board voor je uitschiet en jij heel lomp onderuit gaat)
Uhm, niet specifiek richting jou hoor, maar kzie veel berichten over lui die alleen maar 'hard' gaan op hun deck..quote:Op maandag 26 april 2004 21:35 schreef NgInE het volgende:
damn, zag daarnet mijn leven aan me voorbij schieten! ik was zo hard mogelijk aan het scheuren op m'n plank (zo hard kan ik nog geen eens fietsen!!!) en toen wou ik erop gaan staan, maar ik stape mis en stond dus met mijn rechterbeen achter de plank, terwijl mijn andere er nog op stond...net op tijd mijn andere been eraf kunnen glijden, anders kon ik nu de split![]()
Het is juist veel belangrijker om eerst een goed evenwicht te hebben, voordat je aan kickflips ofzo begint. Ik kom vaak genoeg kinderen tegen die amper normaal kunnen rijden en dan om advies vragen bij een kickflip of heelflip. Als je evenwicht niet goed is ben je nog nergens.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:36 schreef PhaE het volgende:
[..]
Uhm, niet specifiek richting jou hoor, maar kzie veel berichten over lui die alleen maar 'hard' gaan op hun deck..
Je kunt er ook truukjes mee doen hoor
Ehm, daarom draag ik altijd polsbeschermers... Ik ben programmeur, ik kan het niet maken om mijn polsen te breken.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:36 schreef PhaE het volgende:
Heb beide polsen gebroken gehad, een mooie johnson-fractuur (jubelende dokters in het ziekenhuis terwijl je ligt te verekken van de pijn.:( ), en de boosdoener zijn de voorste kruisbanden in mijn rechterknie. Die zijn er namelijk niet meer.
Nee hoor, je kan toch b.v. nog gaan poolskaten enzo? Je hoeft toch niet altijd zo hard mogelijk te skaten of zo sick mogelijke tricks te doen? Rondrijden op het board is ook leuk.quote:Erg lastig allemaal, vooral omdat skaten voor mij de enige sport is die ik echt leuk vindt.
Het leven sux![]()
![]()
ik was een aantal maanden terug met AaDeeHaaDee in West Blaak en daar vroegen ze aan hem of ik zijn vader was en aan mij of ik vader wasquote:Op dinsdag 27 april 2004 12:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar ik laat me niet gek maken door de jochies om me heen (tja, van de meeste had ik de vader kunnen zijn).
Hehehe, als je tricks gaat doen op apparatuur, dan zal dat wel vaker voor gaan komen. Tja, jezelf uit blessuregevaarlijke situaties redden is ook iets wat je moet leren. Dat wordt aangeduid met de term 'bail out' of kort 'bail'. Betekent in feite 'hozen' (water uit een boot hozen), maar in de vliegkunst betekent het uit je vliegtuig springen voordat je neerstort.quote:Op maandag 26 april 2004 21:35 schreef NgInE het volgende:
net op tijd mijn andere been eraf kunnen glijden, anders kon ik nu de split![]()
Hehehe, *LOL*. Ik heb echt geen idee of ik jou ooit heb zien skaten. Ik ben vorig jaar nog wel bij een aantal Volcom/Circa demo's geweest.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:59 schreef Goofup het volgende:
En ik werd door iemand herkend uit een skatevideo. Hij had me verder nooit gezien, alleen in een video en hij herkende mij*trots moment*
Nou, ik heb gezocht op inet, maar wat is nou eigenlijk een johnson-fractuur?quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:36 schreef PhaE het volgende:
Heb beide polsen gebroken gehad, een mooie johnson-fractuur (jubelende dokters in het ziekenhuis terwijl je ligt te verekken van de pijn.:( ),
van die demo's (destroy the spot) ben ik alleen in Burnside erbij geweest.quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hehehe, *LOL*. Ik heb echt geen idee of ik jou ooit heb zien skaten. Ik ben vorig jaar nog wel bij een aantal Volcom/Circa demo's geweest.
voor zover ik weet alleen op aanvraag.quote:Trouwens een aardig groot team, dat Brainwash. Doen jullie nog demo's uit jezelf, of is het 'alleen op aanvraag'?
Ok, hoe leg je dat uit?quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, ik heb gezocht op inet, maar wat is nou eigenlijk een johnson-fractuur?
Ik rij altijd even naar die ouders toe om hen te vertellen dat dit een skatebaan is en geen kinderspeelplaats. Sommige ouders begrijpen het direkt en halen hun kinderen weer terug. Begrijpen ze het niet, dan ga ik geen moeite doen en gewoon weer skaten.quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:48 schreef PhaE het volgende:
Je kent het wel, van die ouders ide hun kinderen dumpen op het beton en de 'speel-apparaten', en zelf op een bankje gaan zitten kletsen.
Hehehe, bij ons blijven ze netjes uit de wegquote:En er hangen ook vaak van die wannabe's rond, meestal gothic-types die blijkbaar zichzelf wel verbonden voelen met dat hele skate-gebeuren.
Enige wat ze doen is in de weg zitten, helaas..
Ah ja, die pees ken ik wel jaquote:Op dinsdag 27 april 2004 13:57 schreef PhaE het volgende:
Je hebt een pees die van je kuit naar de buitenkant van je voet loopt, en daar vast zit aan een middenvoetsbeentje.
Als je je enkel verzwikt doet dat pijn omdat die pees een beetje inscheurt.
Mietje! Als het een goeie bowl is kun je flink wat wijze tricks maken hoor! Een beetje sprongen van een hip af doen. Hoef je niet bij te ollien, dus minder kans op verzwikte enkel en kniebanden. Natuurlijk kom je wel wat hoger, dus als het mis gaat kom je ook harder neerquote:[EDIT]
Ohja, en die suggestie van poolskaten:
Big fat no-no.
Tja, als je kniebanden toch al kapot zijn maakt het natuurlijk ook niet meer uit. Altijd positief bekijkenquote:Maar het begint alweer enorm te kriebelen, dus denk dat ik binnenkort toch weer ff mijn deck uit de schuur haal...
Hehe wil ik ookquote:Op woensdag 28 april 2004 13:52 schreef RetepV het volgende:
[...]
dan laat ik mijn litteken zien
Bweh, je weet nog niet half hoe bagger. De hele dag was het aardig weer, de hele dag had ik uit zitten kijken naar 's avonds skateboarden. Rij ik in mijn auto naar huis, begint het te betrekken, ineens geflits en onweer, hagel en vervolgens een fucking zware bui waarvan de straat nu NOG STEEDS nat is :'(.quote:Op woensdag 28 april 2004 19:00 schreef MotionMan0 het volgende:
Vandaag was baggerskatedag,
Ik gebruik gewoon een schroevendraaier of iets dergelijks. Wieltje eraf, schroevendraaier er zo in steken dat hij tegen het buitenste lagertje aan zit, dan de schroevendraaier met de achterkant op de grond zetten en met een hamer tegen het wieltje meppen totdat het lager los komt. Gewoon brute kracht. Het lager krijgt tijdens het skaten ook flink op z'n flikker dus zoveel erger maak je het nietquote:een vriendin had nieuwe lagers gekocht en wou ze eerst zelf erin doen, toen ging die stomme lagertrekker kapot:P
Ik zou niet weten waar je ze echt goedkoop kan krijgen. In de Independent Outlet in Amsterdam gaan ze voor 79,95 over de toonbank.quote:Ik wil binnenkort een mooi liefst element deck kopen(liefste fiberlight). Maar ik weet niet waar, hier in groningen hebben ze geen mooie. Kan nergens op internet een beetje betaalbare vinden. Ik wil echt zoooo graag een fiberlight =)
Ik had *precies* hetzelfde. Iedere keer als ik wilde afzetten, dan ging mijn board naar links of naar rechts en ging ik bijna tegen de vlakte. Of ik zette af, sprong op het board en moest vervolgens 2 meter lang met mijn armen zwaaien om er op te blijven (en kwam dan natuurlijk verkeerd uit voor de trick). Ik dacht eerst dat het aan mijn deck lag, en al helemaal toen ik hem omdraaide en het bleek dat de ene zijkant van het deck hoger was dan de andere zijkant! Ik dacht dat mijn deck gekraakt was en aan één kant de concave ingezakt was.quote:Op donderdag 29 april 2004 22:37 schreef MotionMan0 het volgende:
Alleen t board dat we hier hadden was best kut, hij heeft een flinke afwijking sinds een paar dagen, erg vervelend >.< Binnenkort maar even naar de skateshop om even zeker te weten waar het aan ligt. Waarschijnlijk aan t deck, maar als ze een neiuwe koopt en dan is t probleem er nog steeds is ook nogal lullig dus we willen t zeker weten.
ja, of gewoon je wieltje met je ene lager weer terug op de truck schuiven en dan scheef naar beneden/omhoog drukken en tegelijk eraan trekken, dan komt hij ook los..quote:Op donderdag 29 april 2004 14:37 schreef RetepV het volgende:
Ik gebruik gewoon een schroevendraaier of iets dergelijks. Wieltje eraf, schroevendraaier er zo in steken dat hij tegen het buitenste lagertje aan zit, dan de schroevendraaier met de achterkant op de grond zetten en met een hamer tegen het wieltje meppen totdat het lager los komt. Gewoon brute kracht. Het lager krijgt tijdens het skaten ook flink op z'n flikker dus zoveel erger maak je het niet.
Ik heb een aantal vrienden die zweren erbij, maar ik ken ook iemand die er een kocht en binnen een week ontieglijke chips had, waardoor de lagen loslieten. De plank is teruggestuurd, maar ik weet niet of daar antwoord op zal komen... Sneu voor die jongen, want hij dacht als ik nu deze wat duurdere plank neem ben ik wel wat meer geld kwijt, maar bespaar ik dat op den duur, omdat ik hem dan niet breek of iets..quote:Lib Tech schijnt ook er goed te zijn, nog niks slechts over gehoord (behalve misschien de prijs).
quote:Op donderdag 29 april 2004 16:51 schreef RetepV het volgende:
Sjow, ik begin dit topic al aardig te stormlopen. Dit keer iets over blauwe plekken. Mijn schenen beginnen nu wel heel erg gevoelig te worden, dus ik vroeg mijn ma of zij nog wat remedies wist. Kwam ze met 'koolbladeren' op de proppen! Wat je moet doen is een kool (witte kool, groene kool of spitskool, van die varianten) kopen, daar de buitenste groene bladeren van nemen, die pletten zodat het sap vrij komt en het dan op de blauwe plek plakken met een pleister ofzo.
ik weet dat Burnside, Deventer ze verkoopt en Brainwash in Arnhem had ze ook (weet niet of ze ze nog hebben)quote:Op donderdag 29 april 2004 22:37 schreef MotionMan0 het volgende:
Lib tech wil ik ook heel graag, maar is volgens mij al helemaal niet te krijgen in nederland :S (Op andere sites (bijv skateamerica.com) zijn de lib decks net zo duur als de rest ...)
ik denk niet aan je board. Ik denk dat het ergens in de rubbertjes van je trucks zit. Scheur in rbubertjes? versleten pivot-cup? Rubbers die over de rand van de ring in je trucks gaan? Of je hardware (schroefjes door je plank) goed vastmaken?quote:hij heeft een flinke afwijking sinds een paar dagen, erg vervelend >.< Binnenkort maar even naar de skateshop om even zeker te weten waar het aan ligt.
ik vond backside ollies altijd moeilijker, maar nu vind ik ze veel fijner dan frontsides eigenlijk. Naar mijn mening is het bij deze truuk het belangrijkst de nose als het ware naar binnen te duwen. Je doet een ollie waarbij je de tail opzij popt, waardoor je gaat draaien (je bovenlichaam moet eerst draaien en je board volgt). Als je de olliebeweging maakt, probeer dan je voorste voet naar binnen te draaien, naar de plek waar je tail zit. schuif de achterste voet opzij... Lekker gevoel als je hem eenmaal kuntquote:Op maandag 3 mei 2004 11:38 schreef RetepV het volgende:
Backside 180 ollie zit er ook aan te komen, maar het is nog lastig omdat ik nog niet goed doorheb hoe ver ik naar voren moet springen. Vaak vliegt mijn board net iets verder dan ik. Maar in feite is een bs 180 ollie weinig anders dan een shove-it waarbij je je lichaam 180 graden draait. Dus als ik die shove-it in mijn voeten komt, dan komt de bs 180 ollie ook wel.
probeer die anders een beetje op je voorwielen te landen, zodat je kunt smokkelen. Land hem niet helemaal 180, maar draai hem op je voorwielen door naar 180 in je landing. Dan krijg je vanzelf handigheid en kun je hem ineens draaien.quote:Frontside 180 ollie gaat nog wel effe duren. Best wel moeilijk omdat je de nose van je board moeilijker in de gaten kunt houden.
heet gewoon frontside shove-it hoor. Bij deze truuk pop je de tail heel overdreven opzij en moet je de tail (die na de landing dus je nose is geworden) met je voorste voet proberen op te vangen, de achterste voet hoef je dan alleen erbij te zetten. Hij is enger dan een backside shove-it omdat de truuk een beetje achter je rug om gebeurd, maar als je hem eenmaal doorhebt zal hij bijna niet meer mislukkenquote:Zelfde met de frontside shove-it, natuurlijk. Een frontside shove-it heet volgens mij trouwens niet shove-it, maar iets anders. Iemand een idee?
grappig tochquote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:44 schreef MotionMan0 het volgende:
Wat vind je van mn mooie grindrailHij was vet stevig en goed. En een kaars als wax werkte super =)
eigenlijk is het een combinatie van 1&2. Je schuift je voet naar voren naar het begin van je nose. Dan hou je even je voet in en drukt hem gecontroleerd opzij en een beetje naar beneden. Ook draai je je enkel een klein beetje.quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:22 schreef RetepV het volgende:
Als ik een kickflip doe kan ik hem op 2 manieren doen.
1. Ik ollie, kantel mijn voet en schuif hem naar de nose zodat het board recht komt en dan flap ik mijn voet zijwaarts zodat ik het board flip met de zijkant van mijn voet.
2. Ik ollie, schuif mijn voet naar de nose en geef dan met mijn voet een zet naar beneden zodat het board flipt met de onderkant van mijn voet (mijn tenen).
het is belangrijk dat je niet alleen de lucht in springt (ollie) door met je achterste voet af te zetten. Dit is de fout van veel mensen. Belangrijk is dat je voor je de flip gaat doen een beetje door allebei je knieen zakt en dan met beide benen afzet om te springen. In die sprongbeweging moet je pas ollieen en je voorste voet richting zijkant nose schuiven. Je kunt gewoon als normale ollie staan met je voet een tikkie meer naar de zijkant.quote:Op donderdag 6 mei 2004 17:04 schreef MotionMan0 het volgende:
ik kan m nooit landen met mn voorste voet >.< Word dr gek van!
kan m wel 2x laten flippen vaak, meestal schiet ie beetje naar voren, eerst meer maar valt nu wel mee, maar land m gewoon nooit >.<
Heb echt even hulp nodig van iemand die t echt goed kan zodat k zeker weet dat k perfect sta en flip enzo >.<
Ik zag op de DC site bij tricktip filmpjes zon kickflip van Colin McKay, daarbij stond zn voorste voet compleet op t board, niet op de rand met alleen de voorkant van zn voet zeg maar. Heb t geprobeerd maar t lukte voor geen meter. Iemand gouden tips hoe te staan/flippen? (plaatje?/filmpje?)
als ik mn voorste voet, die op de rand staat van t deck, wat meer schuin zet, dus de neus van mn voet meer naar de nose van t board laten wijzen. dan flipt ie makkelijker en doe k zo een dubbele. Maar landen is er nog steeds niet van >.<
In nog kortere bewoording: zorg dat je wat meer richting de nose van het board hangtquote:Op vrijdag 7 mei 2004 09:07 schreef Goofup het volgende:
belangrijk: wees in evenwicht op het moment dat je gaat springen/poppen (2 benen springen!)
je maakt dan een ollie en zorgt in het laatste gedeelte van je ollie dat je het board flipt, naar het dooie punt toe, zeg maar. Dan vang je hem op en land hem.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:24 schreef RetepV het volgende:
De meeste gebruiken dan ook de 'late-flip' methode. Maar als je ergens op kickflipt, moet je het board wel snel kunnen laten flippen.
en als het zeer doet, komt het door de pijnquote:Op zondag 9 mei 2004 13:59 schreef Timens het volgende:
HehePijn is fijn en bloed is goed
Het was toch:quote:Op maandag 10 mei 2004 17:19 schreef Goofup het volgende:
[..]
en als het zeer doet, komt het door de pijn
Erm, bekertje / verfblik / wc-rol erop en omheen snijden? Of iig eerst daarmee een lijntje tekenen waarlangs je gaat snijden.quote:Op maandag 10 mei 2004 18:11 schreef MotionMan0 het volgende:
Gelukkig gooien mijn ouders 50euro inEindelijk word ik es een beetje verwend
. Ik hoop dat er op de bovenkant van mijn deck een element logo zit zodat ik dat rondje uit de griptape kan snijden. Dat zou pretty zijn
![]()
Iemand een tip hoe je het best een mooi rondje uit de griptape snijdt?
Been there, done that, unfortunatlyquote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:29 schreef RetepV het volgende:
een tail-manual to asscrack
juist. En niet eerst je grip opplakken en dan snijden. Eerst snijden en dan plakken (anders snijd je ook het hout in en zal je plank op die plaats gaan breken)quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:45 schreef PhaE het volgende:
[..]
Erm, bekertje / verfblik / wc-rol erop en omheen snijden? Of iig eerst daarmee een lijntje tekenen waarlangs je gaat snijden.
Nog een mietje! Lotgenoot!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:29 schreef RetepV het volgende:
Fuck fuck fuck. Ik durf niet meer een stoepje op te ollien. Gisteren een kwartier geprobeerd en elke keer sprong ik van mijn deck af! Ik durfde hem niet te landen. En dat terwijl ik het vorige week gewoon een paar keer heb gedaan. Wel sketchy, maar het ging toch. Ik snap er niks van. Ik ben een mietje :'(.
gewoon doen, fuck pijnquote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:36 schreef Cat_Byte het volgende:
[..]
Nog een mietje! Lotgenoot!![]()
Biertje drinken helpt misschien? Of ál je beschermers aan? Of jezelf heeeeeeel streng toespreken?
En ik weet nog steeds niet wat een underflip isquote:Op woensdag 12 mei 2004 12:10 schreef Goofup het volgende:
gister lekker gerold bij the Yard, Utrecht. Runnetje gefilmt: nollie inward heelflip - bigspin frontside noseslide to fakie - shove-it underflip (met een subtiel handje-op-de-grond bij de landing, maar ziet er al met al toch goed uit. *trotswees*)
ok, ik doe een backside shove-it en dan voordat ik hem land doe ik mijn achterste voet eronder en schop ik de plank met mijn tenen naar boven, zodat ie flipt. Dan catchen en landen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:18 schreef Timens het volgende:
[..]
En ik weet nog steeds niet wat een underflip is*schaamt*
Dus eigenlijk een salto van je bord?quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:22 schreef Goofup het volgende:
[..]
ok, ik doe een backside shove-it en dan voordat ik hem land doe ik mijn achterste voet eronder en schop ik de plank met mijn tenen naar boven, zodat ie flipt. Dan catchen en landen.
(copyright)
Oh ok ik snap mquote:Op woensdag 12 mei 2004 12:34 schreef Goofup het volgende:
nee, hij flipt als een heelflip, maar je flipt hem niet met je hak, maar met de tenen van je achterste voet van onderaf (pas na de draai van de shove-it)
ik wil Video zienquote:Op woensdag 12 mei 2004 13:10 schreef Goofup het volgende:
hij is trouwens makkelijker als je de underflip maakt als de plank een kwart gedraaid is, maar het mooist is als je het doet als je plank al 180 is gedraaid(ik weet niet meer hoe hij gister op die video was. Volgens mij wel 180, maar ik hing eigenlijk net iets te ver richting tail bij de landing
wordt waarschijnlijk uitgebracht op video (die jongen heeft al twee video's uitgebracht: Eyewitness & Cinégraphique. In eyewitness heb ik een eigen stukjequote:Op woensdag 12 mei 2004 13:16 schreef Timens het volgende:
[..]
ik wil Video zien
als ie er is laat t me wetenquote:Op woensdag 12 mei 2004 14:25 schreef Goofup het volgende:
[..]
wordt waarschijnlijk uitgebracht op video (die jongen heeft al twee video's uitgebracht: Eyewitness & Cinégraphique. In eyewitness heb ik een eigen stukje)
Je bedoelde: (copyright R. Mullen)?quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:22 schreef Goofup het volgende:
ok, ik doe een backside shove-it en dan voordat ik hem land doe ik mijn achterste voet eronder en schop ik de plank met mijn tenen naar boven, zodat ie flipt. Dan catchen en landen.
(copyright)
Misschien is dat het probleem wel. Het weekend ervoor heb ik mijn enkel verrekt met een ollie, dus misschien dat dat me nu wel tegenhoudt.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:15 schreef Timens het volgende:
gewoon doen, fuck pijn
haha, nee copyright Goofupquote:Op woensdag 12 mei 2004 15:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bedoelde: (copyright R. Mullen)?
In al zijn video's zie ik hem namelijk allerlei underflips doen. Bijvoorbeeld 2.5 kickflip, maar dan gelijk een underflip zodat hij hem terugflipt naar een double kickflip. En meer van dat soort dingen die voor gewone stervelingen onmogelijk zijn
.
Je moet echt de Plan B video's van hem eens zien. En op 'On Video - Fall/Winter 2003' (of was het 2002?) staan nog wat beelden van hem die ik nog niet eerder zag.
Sjonge, kan nog niet eens normaal en switch rijden, maar wel al ollie 'doen'. Ik voorzie dat jij deze zomer je board in de hoek gooit en stopt met skateboarden. Een beetje serieuze skateboarder leert eerst rollen en dan pas tricks. Als je het andersom doet ga je jezelf frustreren.quote:Op donderdag 13 mei 2004 18:26 schreef Mr_Noname het volgende:
Ik heb een beetje een probleem, als ik rij sta ik met rechts voor en zet ik links af. Mara als ik stilstaand ollie sta ik met rechts achter. Met rechts voor kan ik ook niet rijdend of stilstaan ollieen. En met links voor kan ik niet rijenIemand een id wat ik daar aan kan doen?
en wat een roze wielen!quote:Op maandag 17 mei 2004 13:55 schreef Timens het volgende:
Wat een bek vol, en wat een vette trick
Oldschool wielen zijn okéquote:Op maandag 17 mei 2004 14:57 schreef Goofup het volgende:
[..]
en wat een roze wielen!
zijn normale wielen hoor. Accel wieletjes (keihard en keiroze!quote:
R.i.P dan maarquote:Op maandag 17 mei 2004 15:44 schreef SuperFruitig het volgende:
gisteren mn eerste 360flip geland
nu kan ik rustig sterven...
ga anders ff een shovit oefenequote:Op maandag 17 mei 2004 19:29 schreef Timens het volgende:
[..]
R.i.P dan maar
Lukt me zo onderhand al op een intertoys deckje, je ligt 8er...quote:Op maandag 17 mei 2004 19:41 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
ga anders ff een shovit oefene
quote:Op maandag 17 mei 2004 19:45 schreef Timens het volgende:
[..]
Lukt me zo onderhand al op een intertoys deckje, je ligt 8er...
Nee, dat hebben heel veel mensen. Volgens mij is 'ie ook gewoon makkelijker. Net als een inward heelflip. Je flipt het board makkelijker, waardoor je minder hard in je broek schijt om hem te landenquote:Op maandag 17 mei 2004 23:57 schreef MotionMan0 het volgende:
Is het raar dat ik varialflip makkelijker vind dan kickflip?
Inward heelflip makkelijker?! Dat is voor het eerst dat ik dat hoor ? ik kan hem amper gewoon. Vind hem switch makkelijkerquote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, dat hebben heel veel mensen. Volgens mij is 'ie ook gewoon makkelijker. Net als een inward heelflip. Je flipt het board makkelijker, waardoor je minder hard in je broek schijt om hem te landen.
shit, je wordt echt oud!quote:Ik landde laatst per ongeluk een kickflip in primo (op de zijkant). Mijn board klapte om en ik hoorde ergens halverwege mijn rug 'krrrk'. Ik schrok er nogal van, maar er was verder gelukkig niks aan de hand
.
Voordat ik ga skateboarden doe ik ook altijd eerst een fikse warming up. Maar ja, ik heb ook al 36 jaar mijn lichaam misbruikt (wel minder dan sommige andere mensen), en daar moet je dan rekening mee houden.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:10 schreef Goofup het volgende:
shit, je wordt echt oud!
quote:Op maandag 17 mei 2004 16:05 schreef Goofup het volgende:
[..]
zijn normale wielen hoor. Accel wieletjes (keihard en keiroze!)
misschien komt het ook omdat je teveel focust op het poppen en daardoor komt de kracht van je sprong voornamelijk nog uit je achterste voet, waardoor de achterkant geneigd is naar voren te draaien. Dus als je gaat poppen moet je ook vanuit je voorste been kracht zetten om te springen. Komt uiteindelijk toch weer neer op evenwicht, zoals je al uitlegdequote:Op woensdag 19 mei 2004 11:13 schreef RetepV het volgende:
Meestal als ik rollend hoger probeer te ollien draait mijn board zo'n 45 graden. Gebrekkig evenwicht en ook angst, zodat ik mijn schouders draai in de richting waarin ik spring. Je schouders *altijd* parallel aan je board houden, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan imo.
10e geworden. Nobby Roth heeft gewonnen. Wij waren de enige Nederlanders in de A-poule, maar allebei door naar de finale dus.quote:Op woensdag 19 mei 2004 19:25 schreef Goofup het volgende:
Dan zit ik bij de zuidnederlandse kampioenschappen![]()
In Blender, Venlo worden wedstrijden gehouden. Maar ik weet nog niet of ik er zondag ook kan zijn (finale)
lol, de eerste keer dat ik ging snowboarden had ik mezelf er gelijk van overtuigd dat ik het goed kon en sprong ik een 180 op een wand, maar ik had het 'kanten' nog niet helemaal door en landde dus met de kant in de sneeuw, waardoor ik achterover die wand afviel en mezelf met gestrekte arm opving. Resultaat: een dikke, gekneusde elleboog en niet meer lekker boarden die vakantiequote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:24 schreef RetepV het volgende:
De eerste keer dat ik er mee viel schrok ik me dood toen mijn arm weggleed. Ik ben met snowboarden wel eens met gestrekte arm gevallen en heb toen de rest van de dag een prikkend gevoel in mijn arm gehad omdat de zenuw verrekt was. Misschien was het idd. alleen maar de schrik.
klopt, als je je voorste voet verder naar achteren zet flipt de plank harder. Als je je voorste voet verdraaid, zodat je tenen meer naar de nose wijzen zal hij ook sneller flippen. Let wel op dat je hoe verder je je voet naar achter zet, of naar voren laat wijzen, hoe minder controle je over de plank hebt (hij zal dus wegdraaien).quote:Ik heb trouwens weer kickflips geleerd en een jochie vertelde me dat ik mijn voet veel meer op het midden van het board moest zetten en mijn voet veel meer in de lengte van het board moest zetten. En inderdaad flipt het board dan als een bezetene rond. Alleen nou kom ik niet meer zo hoog met springen. Nog steeds niet de beste positie gevonden, die kickflip is echt een vervelend ding.
je kunt proberen er een beetje tegenaan te ollieen en dan je evenwicht te zoeken (begin met teveel naar voren leunen en dan steeds iets meer naar achteren, totdat je niet meer af hoeft te stappen. Voor het einde van de buis leun je wat meer opzij naar je achterste voet en draai je je board er weer 90 graden af, door de tail in te drukken en tegendruk te geven met de voorste voet. Dit laatste kun je eerst op een muurtje oefenen.quote:Ik denk dat ik maar eens boardslides ga leren. Op een obstakel 90 graden ollien voor een boardslide is een makkie. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om mijn evenwicht te houden. Met nose- en tailslides is dat makkelijker omdat je in feite op 1 been staat. Met boardslides moet je je evenwicht met 2 benen bewaren.
Ik was al een soort rock&rolls aan het doen op de stoeprand. Eerst schuin aanrijden, dan zo'n 90 graden erop ollien en er weer af. Dus eigenlijk een boardslide zonder de slide. Gaat prima, ik heb het gevoel dat het wel moet lukken. Alleen op een buis kan het board wegglijden en ik weet nog niet hoe ik uit zo'n situatie kan bailenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:39 schreef Goofup het volgende:
je kunt proberen er een beetje tegenaan te ollieen en dan je evenwicht te zoeken (begin met teveel naar voren leunen en dan steeds iets meer naar achteren, totdat je niet meer af hoeft te stappen. Voor het einde van de buis leun je wat meer opzij naar je achterste voet en draai je je board er weer 90 graden af, door de tail in te drukken en tegendruk te geven met de voorste voet. Dit laatste kun je eerst op een muurtje oefenen.
moet je wel hard gillen hoor, ik zit nu in de omg. Utrechtquote:Op donderdag 27 mei 2004 17:01 schreef RetepV het volgende:
Nou, ik zal maar eens gaan boardsliden. Je hoort het wel als ik mijn pols gebroken heb ofzo
.
je glijdt niet met je voeten eraf en met doorklappen weet ik niet goed wat je bedoelt (dat je board van de buis affliptquote:Een Smith grind moet volgens mij ook nog wel lukken, maar een Feeble lijkt me dan weer eng. Glij je niet wel eens met je voeten van het board af bij een Feeble? Of dat hij doorklapt?
ik haat je!quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:52 schreef AaDeeHaaDee het volgende:
hey goofup opassen jij......!
lkkr vroeg op dinsdag hahaha ik heb vrij!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik probeer hem vaak gewoon vanuit stilstand, maar land hem nog niet hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:38 schreef Goofup het volgende:
Ik vind casperflip erg lastig, maar ik ken iemand die geen kickflip kan maar wel een casperflip 3 van de 5 pogingen (een bmx'er).
Ahum, hallo, ik skateboard 1 a 2 keer in de week en dan hooguit 3 uurtjes. En dat voor een paar maanden. No way héquote:Op woensdag 2 juni 2004 13:10 schreef Goofup het volgende:
hmmm.. ik dacht dat je casperflip in een ollie bedoelde(zonder tussenlanding op de grond)
in dit geval is het wel te doen ja
nee, gewoon halve flip en dan je board omhalen als een soort impossible. Is duidelijk te zien, maar ik vind het een lastige truuk en kan hem niet goed.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ahum, hallo, ik skateboard 1 a 2 keer in de week en dan hooguit 3 uurtjes. En dat voor een paar maanden. No way hé.
Hoe moet je overigens al die dingen doen in één ollie? Dat kan alleen als je ergens vanaf olliet of in een vert ramp!
Of je moet het zo snel doen dat niemand ziet wat je doet en iedereen denkt dat je een trick upfuckt.
volgens mij heet dat gewoon casper. Casperflip is volgens mij in een ollie, maar het maakt allemaal niet uit, nu weten we wat er bedoeld wordtquote:Een Casperflip is toch dat je achteruit rijdt, dan in Casper overgaat (met je tail op de grond) en vervolgens in één beweging door de flip eruit gooit?
ja, als je een impossible ook een flip noemt klopt het wat je zegt: een soort under-impossible dusquote:Wat jij noemt is volgens mij een vorm van een underflip. Je kickflipt in de lucht je board half en flipt hem dan de andere kant op met je voorste voet onder het deck (de underflip dus). Of is dat een nieuw trick die ik net bedenk?
Palm, ook als je niets te vieren hebt....quote:Op maandag 7 juni 2004 10:41 schreef RetepV het volgende:
Sjow, gisteren toch geskateboard. Ik had een houten kop, en mijn balans was wat minder (feestje bij mijn zusje, haar katten waren jarig) maar het was zulk mooi weer dat ik toch maar gegaan ben.
Ik had vorig jaar een keer... ik liep naar buiten en wilde naar de supermarkt skaten. Ik had een rugzak om en er liepen wat mensen op de stoep. Ik reed erlangs en wilde de stoep afrijden, maar daar zat dus een heel klein randje waar ik niks van afwistquote:Nog effe op mijn bek gegaan door een mislukte nosestall op een stoepje. Maar niemand zag het gelukkig
.
je moest eens weten hoe hard ik gezweet heb voor ik durfde in te droppen! Maar nu heb ik alleen nog een beetje vrees bij vertramps..quote:Nog even doorgaan met de ramps en dan ga ik binnenkort maar indroppen. Toch gek, van bovenaf lijkt zo'n ramp ineens een stuk hoger. En ik ben een hoogtevrees mietje. Volgens mij ben ik in één van mijn vorige levens een keer te pletter geslagen ofzo.
Mike V heeft toch alleen een dochtertje?quote:Op maandag 7 juni 2004 09:11 schreef Goofup het volgende:
ik weet wel dat Mike Vallely eens van een vert af olliede, maar zijn board verloor en met zijn zaakje op een dranghek landt.... Gelukkig heeft ie al een zoontje
Gisteren was er een gozer die ging indroppen op de bank. Ik sta te kijken, hij dropt in en halverwege is hij zijn evenwicht compleet kwijt. Hij maakt een boog door de lucht en komt echt *keihard* op de zijkant van zijn lichaam terecht. Achteraf viel het gelukkig mee, maar ik dacht dat hij zijn sleutelbeen wel gebroken had. Hij had een vette schaafwond en bloeduitstorting op zijn heup en zijn elleboog was binnen de kortste keer twee keer zo dik gewordenquote:je moest eens weten hoe hard ik gezweet heb voor ik durfde in te droppen! Maar nu heb ik alleen nog een beetje vrees bij vertramps..
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:12 schreef Rnej het volgende:
je raadt het al.. longboard
Ik heb toch echt 54mm 100a wielen hoor!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:12 schreef Rnej het volgende:
ik heb krypto classic k-core 76 mm 86a spaakwieltjes... (je raadt het al.. longboard)
quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:08 schreef Goofup het volgende:
Marseille heb ik ook eens een board gebroken. Ik was op vakantie met Saiko en had een nieuwe reserveplank bij me. Iemand had een heel verrotte plank en ik gaf mijn huidige plank aan hem en schroefde de nieuwe eronder. Toen we in Marseille waren brak ik hem met een grind shove-it out op een bloembakDaar een nieuwe plank gehaald (en moest nog apart voor griptape betalen)
Fotootje van midden in de nacht in Marseille (paar jaar daarna):
[afbeelding]
ja, mooie kont heb ik hèquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:49 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
![]()
Saiko heeft toch alleen skateboard-trips naar Barcelona?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:08 schreef Goofup het volgende:
Marseille heb ik ook eens een board gebroken. Ik was op vakantie met Saiko en had een nieuwe reserveplank bij me. Iemand had een heel verrotte plank en ik gaf mijn huidige plank aan hem en schroefde de nieuwe eronder. Toen we in Marseille waren brak ik hem met een grind shove-it out op een bloembakDaar een nieuwe plank gehaald (en moest nog apart voor griptape betalen)
[afbeelding]
die trip was naar Montpellier en al voor 2001 (die foto is uit 2001)quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:18 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Saiko heeft toch alleen skateboard-trips naar Barcelona?
is de fijnste pool waar ik ooit in heb geredenquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:18 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ik kan niet poolquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:23 schreef Goofup het volgende:
[..]
is de fijnste pool waar ik ooit in heb gereden
vette pic hoor !!quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:08 schreef Goofup het volgende:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:30 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
vette pic hoor !!
Helaas is het bij mij flink achteruit gegaan met skateboarden, na 7 jaar voor het eerst al een tijdje zonder board, binnenkort maar eens een nieuwe aanschaffen..
fav trick ? mijn tock wel de kickflip
En die foto is te gruwelijkquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:22 schreef Goofup het volgende:
[..]
die trip was naar Montpellier en al voor 2001 (die foto is uit 2001)
Cool. Arnhem is best ok voor skaten. In het centrum liggen een aantal leuke spots vlakbij elkaar. Alleen hebben ze de ene spot een beetje gesaboteerd met paaltjes achter de handrails te plaatsen en daardoor kun je niet meer de handrail nemen, maar ook niet meer de traptreden grinden/sliden. De rest van de spots zijn wel ok, maar het rijdt er toch wel beroerdquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:26 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ik kan niet pool
Btw ik zie nu je site van je shop/team. Mijn vriendinnetje heeft binnekort ( euuh binnen nu en 3 maanden) een kamer in Arnhem, dan kom ik wel es langs ofzo
Ga naar de betere skateshop en koop daar Thrashers: How to build skateboard ramps, halfpipes, boxes, bowls and more. Je hebt m op video en in boekvorm. Zit redelijk duidelijk in elkaar, maar het is wel in het Engels. Ik heb er zelf nog niks uit kunnen bouwen omdat hout toch redelijk duur isquote:Op zondag 13 juni 2004 19:41 schreef Timens het volgende:
Hmm, ik ben van plan om een soort funboxje te maken, iemand ideeen hoe ik dit t best doen kan??
Gwoon van de schroot halen =)quote:Op maandag 14 juni 2004 18:56 schreef koston het volgende:
[..]
Ga naar de betere skateshop en koop daar Thrashers: How to build skateboard ramps, halfpipes, boxes, bowls and more. Je hebt m op video en in boekvorm. Zit redelijk duidelijk in elkaar, maar het is wel in het Engels. Ik heb er zelf nog niks uit kunnen bouwen omdat hout toch redelijk duur is
quote:Op maandag 14 juni 2004 22:07 schreef Timens het volgende:
ik wil geen curb =( ik wil een vierkante funbox
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |