quote:
Op dinsdag 20 april 2004 15:05 schreef NgInE het volgende:
ok...ik wil namelijk binnen kort voor rond de 50 euro nieuwe trucks en wieltjes kopen...waar moet ik hierbij op letten en wat zijn de beste (ik ben dus vooral een streetskater)
Euh, 50 euro per truck en 50 euro voor de wieltjes, neem ik aan? Of had je nog niet gekeken hoeveel die krengen kosten?
![]()
Een beetje truck betaal je 30 euro voor en je hebt er 2 van nodig. Wieltjes... Mijn setje kostte 36 euro, 9 euro per stuk. Het is allemaal fucking duur
![]()
.
Als je trucks wel Ok zijn, zou ik er niet te veel over in zitten en het zo laten. Tenzij ze echt heel slecht zijn. Wat je nog kan doen is er andere rubbers in zetten zodat je iets beter kan sturen, maar dat is heel persoonlijk en als je toch alleen maar street doet hoef je de bocht eigenlijk niet eens om
![]()
.
Als je toch trucks gaat kopen... Volgens mij zijn er geen echt slechte trucks. Maar waar je goed op moet letten is of de kingpin (de bout waarmee je je truck strakker of losser instelt) onder de as van de wieltjes blijft. Als die bout uitsteekt krijg je problemen met grinden. Dan kun je de rubbers wel weer vervangen voor hardere (zodat je de kingpin niet zo strak hoeft aan te draaien), maar die kosten ook geld.
Wieltjes. Sja, voor asfalt en skateparks zou ik gewoon harde wieltjes nemen 98a of 100a. Pas als je op onvlak terrein rijdt heb je wat aan zachtere wieltjes. Als je in een bowl of een ramp gaat rijden wordt het wel een stuk belangrijker, dan moet je de hardheid kiezen naar gelang het materiaal van de bowl.
Maar goed, als je wilt weten wat ik lekkere trucks vind: Grind King AXL's
![]()
.
![]()
Je ziet dat de kingpin ver onder de as zit, die kan niet uitsteken. Daarnaast zie je dat er uitsparingen in de truck zitten (links en rechts van de kingpin), dat maakt de truck lichter. Dit zijn één van de lichtste trucks die je kunt vinden. En met de stevigheid zit het wel goed. De prijs wat minder: 39,95 per truck
![]()
.
Mijn huidige trucks zijn doodsimpele trucks, niks speciaals, maar ze doen het.
[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 20-04-2004 15:49:35 ]