abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18536431
Ok, nieuw topic geopend want het ander zat schijnbaar vol.

Hier waren we de laatste keer bezig...
pi_18536886
* SuperFruitig meldt

Wat een belabberde topictitel Ik stem voor:

[Centraal] Skateboarding part II, Lopen is voor mietjes
pi_18537958
quote:
Op maandag 19 april 2004 15:17 schreef SuperFruitig het volgende:
Wat een belabberde topictitel Ik stem voor:
[Centraal] Skateboarding part II, Lopen is voor mietjes
Hmm, als tegenstem stem ik voor:

[Centraal] Skateboarding part II, Klagen is voor mietjes

Om on-topic te blijven:

Ik heb ook de video 'The Firm: Riding Shotgun with Wieger' gezien. Ik vond hem wel aardig, maar het is een video van een tour, dus je ziet ze de hele tijd in skateparks skaten. Beetje saai.

Edit:

Nog een klein plaatje gevonden waarop Danny Way een 360 method air doet van zo'n 60 voet, aka zo'n 20 meter... Maar goed, iedereen heeft natuurlijk wel de DC Video gezien .

[ Bericht 11% gewijzigd door RetepV op 19-04-2004 16:24:30 ]
  maandag 19 april 2004 @ 16:00:30 #4
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18537977
ik ben het met SuperFruitig eens
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_18539850
quote:
Op maandag 19 april 2004 15:59 schreef RetepV het volgende:

[..]

quote:
Om on-topic te blijven:

Ik heb ook de video 'The Firm: Riding Shotgun with Wieger' gezien. Ik vond hem wel aardig, maar het is een video van een tour, dus je ziet ze de hele tijd in skateparks skaten. Beetje saai.

Edit:

Nog een klein plaatje gevonden waarop Danny Way een 360 method air doet van zo'n 60 voet, aka zo'n 20 meter... Maar goed, iedereen heeft natuurlijk wel de DC Video gezien .

[afbeelding]
Riding shotgun with wieger is minder vond ik. Niet minder alsin: mooh dat kan ik NOOIT, maar minder alsin, parkskaten. Ik zie liever een vette streetsessie dan een parksessie. Je moet: City of Killers kijken van ....... ( de naam mij even ontschoten is ) dat is alleen street en zooo vet

En uiteraard, DC the video Heb je ook de extra dvd sessie gezien ? Dan hebben ze nog een extra hoge curb met een rail erboven erop gebouwd Zo vet om te zien die gast moet gewoon stalen zenuwen hebben wil je daar vanaf durven te gaan
quote:
Op maandag 19 april 2004 16:00 schreef Goofup het volgende:
ik ben het met SuperFruitig eens

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2004 17:10:14 ]
  maandag 19 april 2004 @ 17:11:59 #6
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18539903
aankomend weekend NK in Eindhoven
Gaat er verder nog iemand (kijken/meedoen)?
  maandag 19 april 2004 @ 17:16:57 #7
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18540031
quote:
Op maandag 19 april 2004 15:59 schreef RetepV het volgende:

[..]

twee tegen 1
pi_18540442
quote:
Op maandag 19 april 2004 17:11 schreef Goofup het volgende:
w00t!
Is dat in Area?
  maandag 19 april 2004 @ 17:40:07 #9
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18540562
ja, staat op de openingspagina in die grijze balk en onder 'events'
pi_18540668
quote:
Op maandag 19 april 2004 17:40 schreef Goofup het volgende:
ja, staat op de openingspagina in die grijze balk en onder 'events'
KUT!
ik kan niet dit weekend
kunnen ze t niet verzetten ofzo naar volgend weekend?
pi_18545490
Hier nog een lijstje, kun je wat gaatjes in je agenda vrij gaan houden : http://www.skateboardfederatie.nl/agenda.htm
pi_18547095
BAH, niks in groningen

Ik skate net 3 maand ofzo, maar heel weinig, door school en weer enzo >.< Wil t binnenkort veel meer gaan doen, vooral in de zomervakantie. Maandkaart op www.colosseum.nl en ff veeeel oefenen, wil goed worden ^__^
pi_18550080
ik begin het rijden ook steeds beter onder de knie te krijgen. op asfalt ga ik echt als een speer! (ben al een keer snoeihard onderuit gegaan tijdens het rijden...nooit geweten dat dat zo pijnlijk kon zijn.) maar ja: stoeptegels. rijden 'echte' boards wel normaal over die krengen, want mijn pvc wieltjes blijven er erg goed achter hangen
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 20 april 2004 @ 09:02:24 #14
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18554348
ja, stoep is ok. gewoon wat harder rollen, dan blijf je minder gauw hangen maar wel harder
pi_18558691
quote:
Op maandag 19 april 2004 23:17 schreef NgInE het volgende:
maar ja: stoeptegels. rijden 'echte' boards wel normaal over die krengen, want mijn pvc wieltjes blijven er erg goed achter hangen
Eh ja, daarom moet je dus polyurethaan wieltjes hebben . Die stuiteren een beetje. Maar als je 100a wieltjes hebt, dan denk ik dat ze er ook achter blijven hangen (tenzij je er rekening mee houdt met je gewichtsverplaatsing natuurlijk).

Voor een oneffen stoep kun je imo beter in de richting van de 95a wieltjes komen. Maar het probleem is niet alleen de hardheid van het wieltje, ook het contactvlak is van belang. Huidige skateboardwieltjes zijn nogal smal, dus weinig vierkante mm contact met de stoep, dus veel druk per vierkante mm.

Ik heb nog een old school Powell board met brede trucks en brede zachte wielen (95a geloof ik). Daar kan ik echt perfekt mee over de stoep. Jammer dat het board een beetje gaar is, het is nogal oud en heeft ooit een paar weken in de regen gestaan .

Klein plaatje, helaas heb ik niet effe een foto:

Jammer genoeg is het blauwe veranderd in bijna zwart na al die jaren (14 jaar ofzo).
  dinsdag 20 april 2004 @ 13:27:03 #16
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18558834
dat is een Tommy Guererro toch (van Powell & Peralta, toen hét merk)?
pi_18559026
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 13:27 schreef Goofup het volgende:
dat is een Tommy Guererro toch (van Powell & Peralta, toen hét merk)?
Ja inderdaad, een Tommy Guerrero 'Dagger'.

Ik zal er ook maar gelijk bij zeggen dat ik niet de eerste eigenaar ben . Toendertijd had ik nog geen eigen geld en wilden mijn ouders ook al niet betalen. Dus moest ik het met een goedkoop skateboard van fiberglas doen. Ach, was ook wel leuk, maar echt veel skaten deed ik toen toch al niet. Misschien wel omdat ik geen goed board had (tnx, Pa en Ma ).

Ik ben pas 2 jaar geleden echt begonnen met skateboarden, na 2 maanden brak ik mijn been ). Nu ben ik weer volop bezig.
pi_18559079
quote:
Op maandag 19 april 2004 17:11 schreef Goofup het volgende:
Ik ga zeker kijken en fotograferen/filmen. Ik neem mijn skateboard mee, misschien kan ik leren indroppen als de miniramp een keer wat rustiger is. Polsbeschermers en kniebeschermers mee .

Ik ga overigens alleen zondag. Meer dan een dag wil ik er niet aan besteden en zondag wordt het mooiste getoond.
  dinsdag 20 april 2004 @ 13:40:10 #19
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18559170
Ja, ik ben ook zo'n 14/15 jaar geleden begonnen. Hier nog een fotootje van kleine goofupje
ik mocht speciaal voor de foto op mijn broers board. mijn eigen plank staat in de hoek (ja, die bartsmit-plank zonder concave/nose met dat roze griptape en groene slammer wielen )
Ik was van al mijn vrienden de laatste met een pro-board, maar ben wel de enige die het heeft volgehouden
pi_18561160
ok...ik wil namelijk binnen kort voor rond de 50 euro nieuwe trucks en wieltjes kopen...waar moet ik hierbij op letten en wat zijn de beste (ik ben dus vooral een streetskater)
pi_18561825
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 15:05 schreef NgInE het volgende:
ok...ik wil namelijk binnen kort voor rond de 50 euro nieuwe trucks en wieltjes kopen...waar moet ik hierbij op letten en wat zijn de beste (ik ben dus vooral een streetskater)
Euh, 50 euro per truck en 50 euro voor de wieltjes, neem ik aan? Of had je nog niet gekeken hoeveel die krengen kosten? Een beetje truck betaal je 30 euro voor en je hebt er 2 van nodig. Wieltjes... Mijn setje kostte 36 euro, 9 euro per stuk. Het is allemaal fucking duur .

Als je trucks wel Ok zijn, zou ik er niet te veel over in zitten en het zo laten. Tenzij ze echt heel slecht zijn. Wat je nog kan doen is er andere rubbers in zetten zodat je iets beter kan sturen, maar dat is heel persoonlijk en als je toch alleen maar street doet hoef je de bocht eigenlijk niet eens om .

Als je toch trucks gaat kopen... Volgens mij zijn er geen echt slechte trucks. Maar waar je goed op moet letten is of de kingpin (de bout waarmee je je truck strakker of losser instelt) onder de as van de wieltjes blijft. Als die bout uitsteekt krijg je problemen met grinden. Dan kun je de rubbers wel weer vervangen voor hardere (zodat je de kingpin niet zo strak hoeft aan te draaien), maar die kosten ook geld.

Wieltjes. Sja, voor asfalt en skateparks zou ik gewoon harde wieltjes nemen 98a of 100a. Pas als je op onvlak terrein rijdt heb je wat aan zachtere wieltjes. Als je in een bowl of een ramp gaat rijden wordt het wel een stuk belangrijker, dan moet je de hardheid kiezen naar gelang het materiaal van de bowl.

Maar goed, als je wilt weten wat ik lekkere trucks vind: Grind King AXL's .

Je ziet dat de kingpin ver onder de as zit, die kan niet uitsteken. Daarnaast zie je dat er uitsparingen in de truck zitten (links en rechts van de kingpin), dat maakt de truck lichter. Dit zijn één van de lichtste trucks die je kunt vinden. En met de stevigheid zit het wel goed. De prijs wat minder: 39,95 per truck .

Mijn huidige trucks zijn doodsimpele trucks, niks speciaals, maar ze doen het.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 20-04-2004 15:49:35 ]
pi_18562042
ja, mijn trucks werken op zich wel...het is meer dat ik gewoon lekker wil kunnen rijden en (nog) niet al te veel geld uit wil geven. ik moet zeggen, voor een speelgoed board is ie nog best wel goed (heeft ook aan bijde eindes een flip gedeelte), behalve de wieltjes dan. maar eigenlijk, in een idiaale situatie, zou ik wieltjes willen hebben die zowel goed werken op straatstenen als op asfalt...is dat te krijgen, of vraag ik nu het onmogelijke?
pi_18562302
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 15:38 schreef NgInE het volgende:
maar eigenlijk, in een idiaale situatie, zou ik wieltjes willen hebben die zowel goed werken op straatstenen als op asfalt...is dat te krijgen, of vraag ik nu het onmogelijke?
Yep, je vraagt het onmogelijke. Maar je kunt best met zachte wieltjes op asfalt hoor, alleen sta je dan eerder stil. Eerlijk gezegd is het voor een beginner beter om met wat zachtere wieltjes te beginnen, dan heb je meer het gevoel dat je de controle houdt.

En met de trucks van jouw speelgoed board vraag ik me af of ze de eerste de beste sprong van een ramp wel overleven. Als ze lijken op de trucks van mijn Blokker board, dan zijn het ielige dingetjes. Ik zou er niet al te grote stunts mee doen: als je truck breekt breek je misschien zelf ook iets.

Ik ben zelf begonnen met het kopen van andere wieltjes en andere lagers. Die kun je later gewoon overzetten op je nieuwe trucks als je die koopt. Nooit een miskoop. Stap twee zou dan het kopen van nieuwe trucks zijn. Maar tegen die tijd is je deck waarschijnlijk ook wel versleten of gebroken en kun je gelijk door naar stap 3: een nieuw deck .

Pro spul is allemaal wel erg duur, maar de kwaliteit is ook stukken beter. Heb je al eens op een duur skateboard van iemand gestaan? Jou Bart Smit board breekt in tweeen als je in het midden stampt. Dat mag je met een pro deck eens proberen, maar ik denk dat je eerder je enkel verzwikt . Zoals ik al schreef: liever een 2ehands pro skateboard (die er nog wel aardig uitziet) dan een nieuw Blokker of Bart Smit board.

Face it: het is erg moeilijk om te besparen op skateboardspullen en toch kwaliteit te hebben .
pi_18562776
nope, nog nooit op een 'echt' skateboard gestaan. en ja, als het idd allemaal wat goedkoper was, dan had ik al lang een beter board, maar ja. ik ga denk van de week dan maar ff langs bij sevenply in Rotterdam.
pi_18571530
hehe ik heb een nieuw skateboard besteld...
Een blind bord
Jessup griptape...
52 mm wielen
trux week zo niet meer..
Niet Vans schoenen
en nog wat klere enz
Steve-O - dinsdag 13 juli 2004 @ 16:17
van mij mag je weer een ban krijgen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: