Sharon doet er echt alles aan om die Likud-stemming over het 'disengament plan' te winnen.quote:Israel will consider attacking Hamas compound in Damascus if group decides to move its main power base to Syria
haaretz
Je kan onschuldige doden aan beide kanten niet gewoon afkeuren? En de aanslag van Israel betrof geen onschuldig persoon. Dessalniettemin kan je je vraagtekens plaatsen bij de actie.quote:Op maandag 19 april 2004 09:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop dat er keiharde wraak wordt genomen op de Israeliërs, waarbij een onschuldige meer of minder geen probleem moet zijn, aangezien dezelfde theorie ook door de Israeliërs wordt gehanteerd
2 bodyguards, 1 chaufeur gedood, en een aantal omstanders die gewond raakten zijn geen onschuldigen?quote:Op maandag 19 april 2004 10:43 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Je kan onschuldige doden aan beide kanten niet gewoon afkeuren? En de aanslag van Israel betrof geen onschuldig persoon. Dessalniettemin kan je je vraagtekens plaatsen bij de actie.
Dan ben je in feite net zo erg bezig als die vuile zionisten bende die sharon leidt.quote:Op maandag 19 april 2004 09:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop dat er keiharde wraak wordt genomen op de Israeliërs, waarbij een onschuldige meer of minder geen probleem moet zijn, aangezien dezelfde theorie ook door de Israeliërs wordt gehanteerd
Ja weet ik, maar ik ben een groot aanhanger van het "oog om oog, tand om tand"-principequote:Op maandag 19 april 2004 13:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan ben je in feite net zo erg bezig als die vuile zionisten bende die sharon leidt.
Je moet eens aan Binas vragen wie het uitverkoren volk zijn.quote:Op maandag 19 april 2004 11:48 schreef JeanVerstraten het volgende:
[..]
2 bodyguards, 1 chaufeur gedood, en een aantal omstanders die gewond raakten zijn geen onschuldigen?
Oh wacht, zij zijn natuurlijk omdat ze een Hamas-lid beschermen medeplichtig en strafbaar, en dus is de dood terecht en een wettelijk correct middel.
Berechten met een bewijsvoering, en dan pas eventueel het gevang in jagen als dat volgens de Wet kan, dat moet immers iedereen op deze aardbol doen als ie iemand uit de samenleving wil verwijderen. Behalve de Israeliers. Die behoren immers tot het uitverkoren volk en staan boven de Wet.
Ja klopt, want zo los je geen problemen op, je komt zo nl. in een visieuze cirkel terecht van geweld en verderf, en daar heeft niemand baat bijquote:Op maandag 19 april 2004 13:47 schreef sp3c het volgende:
Israel ook maar dat vind je dan weer wat minder
Vind je ? Verklaar je naderquote:Op maandag 19 april 2004 13:50 schreef sp3c het volgende:
je bent ook een hypocriet ventje ook he jij?
Hou het simpel, als de Joden de bezette gebieden per direct verlaten zullen de Palestijnen geen vlieg kwaad meer doen. Gaan de zionisten door met deze laxeer-achtige taferelen, dan kun je geweld terug verwachten. Geweld lokt geweld uit, dat is een universele regelquote:Op maandag 19 april 2004 14:03 schreef sp3c het volgende:
de joduh moeten niet aan oog om oog doen want vicieuze cirkel blabla.
maar de palestijnuh moeten aan oog om oog doen want de joduh doen het ook.
hypocriet
De afgelopen vijftig jaar leert ons dat Israelische joden de palestijnen dolgraag gelijke rechten willen gevenquote:Op maandag 19 april 2004 14:27 schreef sp3c het volgende:
ja en als...
Het verdwijnen van de kolonisten en militairen uit de palestijnse gebieden is wel het minste wat ze imo kunnen doen. Het zou in ieder geval de goodwill tonen om een oplossing te vinden. Wel goed dat je een onderscheid maakt tussen zionisten (extreem rechtse streng gelovigen) en de joden an sich. De joden willen in principe net zo graag een rustige leefomgeving met gelijke kansen als de palestijnen. De regering is ook juist de partij die de cirkel van geweld kan onderbreken, omdat het leger onder direct bevel staat en de terroristische cellen niet.quote:Op maandag 19 april 2004 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Hou het simpel, als de Joden de bezette gebieden per direct verlaten zullen de Palestijnen geen vlieg kwaad meer doen. Gaan de zionisten door met deze laxeer-achtige taferelen, dan kun je geweld terug verwachten. Geweld lokt geweld uit, dat is een universele regel
Op de actie van de zionisten volgt de reactie van de Palestinen
Dat geldt voor de Israelis wel zo, maar denk je dat Arafat de Hamas in bedwang kan houden (of de Al Aqsa)?quote:Op maandag 19 april 2004 15:24 schreef freud het volgende:
De regering is ook juist de partij die de cirkel van geweld kan onderbreken, omdat het leger onder direct bevel staat en de terroristische cellen niet.
Te triest voor woorden deze reactiequote:Op maandag 19 april 2004 09:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Daarom zei ik in mijn post ook dat de regering juist degene is die het israelische leger direct onder bevel heeft. De palestijnen hebben alleen een regering in naam, en zoals ik al zei, hebben geen zeggenschap over de verschillende cellen.quote:Op maandag 19 april 2004 16:31 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Dat geldt voor de Israelis wel zo, maar denk je dat Arafat de Hamas in bedwang kan houden (of de Al Aqsa)?
Hoezo, de Palestijnen zijn al vóór de Israëliers begonnen met het vermoorden van onschuldigen.quote:Op maandag 19 april 2004 09:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Daarentegen zie ik ook geen demonstraties van vredelievende Palestijnen die protesteren tegen de terroristische groeperingen. Beide partijen schijnen een nogal groot draagvlak te hebben. Ik zie tenminste geen Israëli's roepen "ja hoor eens, doe effe normaal met die F16's tegen stenen, dat kan best op een andere manier." ik zie ook geen Palestijnen die zeggen "Als het de keuze is tussen rustig leven zonder zelfstandigheid of zelfstandigheid ten koste van kinderen en andere onschuldigen, laat dan maar zitten".quote:Op maandag 19 april 2004 15:24 schreef freud het volgende:
De regering is ook juist de partij die de cirkel van geweld kan onderbreken, omdat het leger onder direct bevel staat en de terroristische cellen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |