abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18528613
Vervolg op [centraal topic] Israël/Palestina discussie #46

Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.

* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.

volgens mij kan ik de reeks wel voortzetten....
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_18528617
quote:
Israel will consider attacking Hamas compound in Damascus if group decides to move its main power base to Syria

haaretz
Sharon doet er echt alles aan om die Likud-stemming over het 'disengament plan' te winnen.

trouwens vandaag is het dodenherdenking in Israël (minuten stilte om 10 uur 's ochtends ).
kans dat de terroristen dat aangrijpen om een aanslag te plegen. symboliek speelt een grote rol daar altijd.

[ Bericht 25% gewijzigd door Caesu op 19-04-2004 05:58:54 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_18529585
nou..nog een paar doden erbij herdenken is niet slecht..!
symboliek speelt geen rol daar. het gaat om de juiste timing, veel economische schade en natuurlijk veel doden!
'terroristen1?'..
k raad hamas aan, niet te snel reageren..wacht tot na de dodeherdenking, want dan zijn de veiligheidsmaatregelen wat soepeler geworden..de kans dus op een succesvolle reactie is veel groter....dus..leer eens van alqaeda !
  maandag 19 april 2004 @ 09:43:24 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18530239
Ik hoop dat er keiharde wraak wordt genomen op de Israeliërs, waarbij een onschuldige meer of minder geen probleem moet zijn, aangezien dezelfde theorie ook door de Israeliërs wordt gehanteerd

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 19 april 2004 @ 10:43:10 #5
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18530975
quote:
Op maandag 19 april 2004 09:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop dat er keiharde wraak wordt genomen op de Israeliërs, waarbij een onschuldige meer of minder geen probleem moet zijn, aangezien dezelfde theorie ook door de Israeliërs wordt gehanteerd

Je kan onschuldige doden aan beide kanten niet gewoon afkeuren? En de aanslag van Israel betrof geen onschuldig persoon. Dessalniettemin kan je je vraagtekens plaatsen bij de actie.
pi_18532236
quote:
Op maandag 19 april 2004 10:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Je kan onschuldige doden aan beide kanten niet gewoon afkeuren? En de aanslag van Israel betrof geen onschuldig persoon. Dessalniettemin kan je je vraagtekens plaatsen bij de actie.
2 bodyguards, 1 chaufeur gedood, en een aantal omstanders die gewond raakten zijn geen onschuldigen?

Oh wacht, zij zijn natuurlijk omdat ze een Hamas-lid beschermen medeplichtig en strafbaar, en dus is de dood terecht en een wettelijk correct middel.

Berechten met een bewijsvoering, en dan pas eventueel het gevang in jagen als dat volgens de Wet kan, dat moet immers iedereen op deze aardbol doen als ie iemand uit de samenleving wil verwijderen. Behalve de Israeliers. Die behoren immers tot het uitverkoren volk en staan boven de Wet.

[ Bericht 2% gewijzigd door JeanVerstraten op 19-04-2004 11:53:36 ]
  maandag 19 april 2004 @ 12:59:33 #7
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18533889
Hamas hoef je niet te vervolgen met het min van jus maar bevecht je net als iedere andere oorlog met het min van def.
Da's duidelijk.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Moderator maandag 19 april 2004 @ 13:02:01 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18533938
ja idd oorlog is oorlog, dit doet me nogal denken aan die kwestie met die marinier in Irak.

strax moeten we advocaten en rechters gaan integreren in gevechtseenheden om diegenen de vijand ter plekke ter dood te kunnen veroordelen voor je terugschiet.

ipv de kapelaan en de betaalmeester oid die gebruiken we toch niet meer (betalingen gaan automatisch en geloven doen we alleen nog maar in NATO 5.56 mm)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_18534572
quote:

Dan ben je in feite net zo erg bezig als die vuile zionisten bende die sharon leidt.
  maandag 19 april 2004 @ 13:44:50 #10
13462 BansheeBoy
pi_18534866
quote:
Op maandag 19 april 2004 13:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dan ben je in feite net zo erg bezig als die vuile zionisten bende die sharon leidt.
Ja weet ik, maar ik ben een groot aanhanger van het "oog om oog, tand om tand"-principe

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator maandag 19 april 2004 @ 13:47:48 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18534922
Israel ook maar dat vind je dan weer wat minder
pi_18534932
quote:
Op maandag 19 april 2004 11:48 schreef JeanVerstraten het volgende:

[..]

2 bodyguards, 1 chaufeur gedood, en een aantal omstanders die gewond raakten zijn geen onschuldigen?

Oh wacht, zij zijn natuurlijk omdat ze een Hamas-lid beschermen medeplichtig en strafbaar, en dus is de dood terecht en een wettelijk correct middel.

Berechten met een bewijsvoering, en dan pas eventueel het gevang in jagen als dat volgens de Wet kan, dat moet immers iedereen op deze aardbol doen als ie iemand uit de samenleving wil verwijderen. Behalve de Israeliers. Die behoren immers tot het uitverkoren volk en staan boven de Wet.
Je moet eens aan Binas vragen wie het uitverkoren volk zijn.
  maandag 19 april 2004 @ 13:49:45 #13
13462 BansheeBoy
pi_18534959
quote:
Op maandag 19 april 2004 13:47 schreef sp3c het volgende:
Israel ook maar dat vind je dan weer wat minder
Ja klopt, want zo los je geen problemen op, je komt zo nl. in een visieuze cirkel terecht van geweld en verderf, en daar heeft niemand baat bij

Moderator maandag 19 april 2004 @ 13:50:24 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18534972
je bent ook een hypocriet ventje ook he jij?
  maandag 19 april 2004 @ 14:01:21 #15
13462 BansheeBoy
pi_18535190
quote:
Op maandag 19 april 2004 13:50 schreef sp3c het volgende:
je bent ook een hypocriet ventje ook he jij?
Vind je ? Verklaar je nader

Moderator maandag 19 april 2004 @ 14:03:04 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18535231
de joduh moeten niet aan oog om oog doen want vicieuze cirkel blabla.
maar de palestijnuh moeten aan oog om oog doen want de joduh doen het ook.

hypocriet
  maandag 19 april 2004 @ 14:23:44 #17
13462 BansheeBoy
pi_18535704
quote:
Op maandag 19 april 2004 14:03 schreef sp3c het volgende:
de joduh moeten niet aan oog om oog doen want vicieuze cirkel blabla.
maar de palestijnuh moeten aan oog om oog doen want de joduh doen het ook.

hypocriet
Hou het simpel, als de Joden de bezette gebieden per direct verlaten zullen de Palestijnen geen vlieg kwaad meer doen. Gaan de zionisten door met deze laxeer-achtige taferelen, dan kun je geweld terug verwachten. Geweld lokt geweld uit, dat is een universele regel

Op de actie van de zionisten volgt de reactie van de Palestinen

Moderator maandag 19 april 2004 @ 14:27:51 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18535786
ja en als de palestijnen niet per direct stoppen met zelfmoordaanslagen blijven de joduh die figuren die die aanslagen bevelen doodschieten ... als je geweld gebruikt kun je geweld terugverwachten, dat is een universele regel.

Op de actie van de terroristen volgt de reactie van de Israeli Airforces

zie je hoe dat werkt?
het moet van beide kanten komen net slechts van de Israelische of Palestijnse, zolang dat er bij figuren als jouw (aan beide kanten) niet ingaat zal het daar nooit vrede worden tenzij de VN verantwoordelijkheid neemt en er eindelijk troepen met license to kill anyone anywhere ertussenin smijt als buffer.
  maandag 19 april 2004 @ 15:06:19 #19
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18536651
quote:
Op maandag 19 april 2004 14:27 schreef sp3c het volgende:

ja en als...
De afgelopen vijftig jaar leert ons dat Israelische joden de palestijnen dolgraag gelijke rechten willen geven
  FOK!fotograaf maandag 19 april 2004 @ 15:24:55 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18537058
quote:
Op maandag 19 april 2004 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Hou het simpel, als de Joden de bezette gebieden per direct verlaten zullen de Palestijnen geen vlieg kwaad meer doen. Gaan de zionisten door met deze laxeer-achtige taferelen, dan kun je geweld terug verwachten. Geweld lokt geweld uit, dat is een universele regel

Op de actie van de zionisten volgt de reactie van de Palestinen
Het verdwijnen van de kolonisten en militairen uit de palestijnse gebieden is wel het minste wat ze imo kunnen doen. Het zou in ieder geval de goodwill tonen om een oplossing te vinden. Wel goed dat je een onderscheid maakt tussen zionisten (extreem rechtse streng gelovigen) en de joden an sich. De joden willen in principe net zo graag een rustige leefomgeving met gelijke kansen als de palestijnen. De regering is ook juist de partij die de cirkel van geweld kan onderbreken, omdat het leger onder direct bevel staat en de terroristische cellen niet.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_18538770
quote:
Op maandag 19 april 2004 15:24 schreef freud het volgende:
De regering is ook juist de partij die de cirkel van geweld kan onderbreken, omdat het leger onder direct bevel staat en de terroristische cellen niet.
Dat geldt voor de Israelis wel zo, maar denk je dat Arafat de Hamas in bedwang kan houden (of de Al Aqsa)?
  maandag 19 april 2004 @ 16:40:05 #22
89497 RealLife
Bless America!
pi_18539039
quote:

Te triest voor woorden deze reactie
  FOK!fotograaf maandag 19 april 2004 @ 17:23:15 #23
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18540168
quote:
Op maandag 19 april 2004 16:31 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Dat geldt voor de Israelis wel zo, maar denk je dat Arafat de Hamas in bedwang kan houden (of de Al Aqsa)?
Daarom zei ik in mijn post ook dat de regering juist degene is die het israelische leger direct onder bevel heeft. De palestijnen hebben alleen een regering in naam, en zoals ik al zei, hebben geen zeggenschap over de verschillende cellen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_18540490
quote:

Hoezo, de Palestijnen zijn al vóór de Israëliers begonnen met het vermoorden van onschuldigen.
  maandag 19 april 2004 @ 17:39:05 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18540538
quote:
Op maandag 19 april 2004 15:24 schreef freud het volgende:
De regering is ook juist de partij die de cirkel van geweld kan onderbreken, omdat het leger onder direct bevel staat en de terroristische cellen niet.
Daarentegen zie ik ook geen demonstraties van vredelievende Palestijnen die protesteren tegen de terroristische groeperingen. Beide partijen schijnen een nogal groot draagvlak te hebben. Ik zie tenminste geen Israëli's roepen "ja hoor eens, doe effe normaal met die F16's tegen stenen, dat kan best op een andere manier." ik zie ook geen Palestijnen die zeggen "Als het de keuze is tussen rustig leven zonder zelfstandigheid of zelfstandigheid ten koste van kinderen en andere onschuldigen, laat dan maar zitten".

Ze zijn er wel, en héél langzaam worden het er meer maar daar mag best wat meer vaart achter wat mij betreft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')