abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18518178
quote:
Britse eliteschool krijgt een imam

LONDON - De Britse eliteschool Eton heeft voor het eerst in haar bestaan een imam aangesteld. Monawar Hussein moet er volgens de Britse krant Sunday Times voor zorgen dat de leerlingen (schoolgeld 31.000 euro per kind per jaar) een beter begrip krijgen van de islam.

De iets ten westen van Londen gevestigde kostschool telt ongeveer 20 islamitische scholieren. Tot voor kort konden die niet terecht bij een geestelijke van hun eigen geloof. Eton beschikte tot nog toe alleen over Anglicaanse huisgeestelijken. De komst van de imam is niet de enige noviteit. Eton, dat de opleiding van onder anderen achttien Britse premiers en de prinsen William en Harry verzorgde, biedt in het nieuwe schooljaar ook het vak Arabisch aan.

"De relatie tussen het westen en de islamitische wereld wordt naar alle waarschijnlijkheid een van de dominante onderwerpen voor onze jongens in de komende jaren'', verklaart directeur T. Little de noodzaak van de komst van de imam en de invoering van het Arabisch als nieuw vak. "Ze moeten uitstekende kennis hebben van de islamitische cultuur om geslaagde burgers te kunnen zijn.''
Nederlandse Scholen moeten dit voorbeeld volgen , niet alleen om Arabisch te kennen , maar te leren wat Islaam betekent .
Lijkt me een goed idee

[ Bericht 1% gewijzigd door Meki op 18-04-2004 18:08:27 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 18 april 2004 @ 17:55:11 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18518254
Waarom zouden we moeten leren wat Islam betekent? Of staat er ook een cursus Hindoeïsme, Christendom, Taoïsme en wat voor andere vage geloven er nog meer zijn tegenover?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_18518283
Ach, als ik ¤ 30.000 zou betalen aan schoolgeld voor mijn kind zou ik zelfs kunnen eisen dat ze lessen kantklossen gaan geven. Ergo: ik denk dat de ouders van die Islamitische leerlingen grote invloed hebben gehad hierin.
pi_18518329
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:55 schreef Dagonet het volgende:
Waarom zouden we moeten leren wat Islam betekent? Of staat er ook een cursus Hindoeïsme, Christendom, Taoïsme en wat voor andere vage geloven er nog meer zijn tegenover?
Ik weet zeker dat je alleen de " Negatieve dingen " weet van de Islaam . Maar er juist veel Positief te vertellen over de Islaam en die weet je nog niet

Natuurlijk mogen ze Joods ook geven
  zondag 18 april 2004 @ 17:58:58 #5
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_18518348
Umm... zijn er ergens lessen van andere geloven? nee, en waarom is de islam nou zo belangrijk? Ik vind het meer een belachelijk geloof.
  zondag 18 april 2004 @ 17:59:23 #6
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18518363
Ik ben sowieso niet tegen dat leerlingen wat godsdienstlesjes krijgen, ook op een openbare school, waar alle wereldgodsdiensten snel worden behandeld. Dat kan prima bij het vak geschiedenis of maatschappijleer. Kennis over wereldgodsdiensten hoort bij je algemene kennis en de meeste middelbare scholen onderwijzen de leerlingen dat ook.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18518387
Van mij mag het...als iedere Nederlander de Nederlandse taal beheerst.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zondag 18 april 2004 @ 18:01:09 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18518396
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:00 schreef MaartenGrendel het volgende:
Van mij mag het...als iedere Nederlander de Nederlandse taal beheerst.
Eton is in Engeland
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 18 april 2004 @ 18:02:20 #9
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18518417
Op mijn middelbare school kregen we bij het vak levensbeschouwing uitleg over alle grote godsdiensten. Lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat je iets weet over de diverse religies, aangezien het grootste deel van de wereldbevolking wel een of andere god op de een of andere manier aanbidt.
pi_18518428
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Eton is in Engeland
Ja, en? De TS wil toch dat "Nederlandse scholen deze dit voorbeeld volgen"?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zondag 18 april 2004 @ 18:03:42 #11
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18518437
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:58 schreef Extend het volgende:
Umm... zijn er ergens lessen van andere geloven? nee, en waarom is de islam nou zo belangrijk? Ik vind het meer een belachelijk geloof.
Dat komt omdat je er geen reet vanaf weet.
pi_18518444
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:58 schreef Extend het volgende:
Islaam is geen achterlijke geloof , Islaam is hetzelfde als jouw geloof
pi_18518452
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:02 schreef Miwe het volgende:
Op mijn middelbare school kregen we bij het vak levensbeschouwing uitleg over alle grote godsdiensten. Lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat je iets weet over de diverse religies, aangezien het grootste deel van de wereldbevolking wel een of andere god op de een of andere manier aanbidt.
Ja, dat is ook heel normaal. Maar als het met de Islam te maken heeft is het ineens weer bijzonder. Of de Moslims willen weer eens bijzonder zijn, of de media heeft weer een mooie kop te pakken met Islam er in.
  zondag 18 april 2004 @ 18:05:20 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18518460
Zou men ook een cursus bommen maken krijgen?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18518466
Oh, en deze stelling is achterhaald, bij de lessen levensbeschouwing die ik op de middelbare school kreeg werd ook aandacht besteed aan de Islam, alsmede andere geloofsovertuigingen.
  zondag 18 april 2004 @ 18:05:54 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18518472
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:58 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat je alleen de " Negatieve dingen " weet van de Islaam . Maar er juist veel Positief te vertellen over de Islaam en die weet je nog niet
Dat weet je niet
quote:
De vraag is, doen ze dat ook? Waarom specifiek deze religie en niet de drie monotheïstische geloven bij elkaar gooien, zelfde god, zelfde stamvader en slechts een paar verschillende regels. Kan makkelijk bij elkaar.

En Arabisch als keuzevak, tja waarom niet, je kan zoveel talen kiezen op school, een grotere keuze is nooit slecht.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_18518486
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:05 schreef MaartenGrendel het volgende:
Oh, en deze stelling is achterhaald, bij de lessen levensbeschouwing die ik op de middelbare school kreeg werd ook aandacht besteed aan de Islam, alsmede andere geloofsovertuigingen.
Wat Miwe dus ook al postte.
pi_18518494
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Nederlandse Scholen moeten dit voorbeeld volgen , niet alleen om Arabisch te kennen , maar te leren wat Islaam betekent .
Lijkt me een goed idee
  zondag 18 april 2004 @ 18:07:27 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18518508
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:05 schreef HarigeKerel het volgende:
Zou men ook een cursus bommen maken krijgen?
Het ging over arabische studenten, geen Ierse.
  zondag 18 april 2004 @ 18:07:36 #20
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18518509
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:04 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja, dat is ook heel normaal. Maar als het met de Islam te maken heeft is het ineens weer bijzonder. Of de Moslims willen weer eens bijzonder zijn, of de media heeft weer een mooie kop te pakken met Islam er in.
Gezien het feit dat de Islam de laatste tijd heel veel, en voornamelijk negatief, in het nieuws is, is het wel noemenswaardig dat een vooraanstaande school het initiatief neemt om iets te doen aan de negatieve beeldvorming over de Islam.
pi_18518523
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Bommen maken kan iedereen leren.
pi_18518526
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Eton is in Engeland
Kijk eens naar het discussiepunt, wijsneus.

Van mij mogen de op 'Elitescholen' doen wat ze willen, zolang dit maar buiten het reguliere onderwijs blijft.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  zondag 18 april 2004 @ 18:08:24 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18518527
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:07 schreef Dagonet het volgende:

Nee, de Ieren kochten ze vaak van de Libische moslims.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18518566
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:55 schreef Dagonet het volgende:
Vanwege het feit dat er heel erg negatief tegen de Islam/de moslims gekeken wordt op dit moment.
pi_18518578
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:07 schreef Miwe het volgende:

[..]

Gezien het feit dat de Islam de laatste tijd heel veel, en voornamelijk negatief, in het nieuws is, is het wel noemenswaardig dat een vooraanstaande school het initiatief neemt om iets te doen aan de negatieve beeldvorming over de Islam.
Absoluut, maar op de meeste scholen is er volgens mij wel tijd om te discussieren over actuele onderwerpen. Ik denk dat door het te verplichten je voor sommige scholieren de negatieve gevoelens tegenover de Islam alleen maar versterkt.
pi_18518596
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:05 schreef Dagonet het volgende:

Dat weet je niet

De vraag is, doen ze dat ook? Waarom specifiek deze religie en niet de drie monotheïstische geloven bij elkaar gooien, zelfde god, zelfde stamvader en slechts een paar verschillende regels. Kan makkelijk bij elkaar.

En Arabisch als keuzevak, tja waarom niet, je kan zoveel talen kiezen op school, een grotere keuze is nooit slecht.
Ha ha dus je haat geen Moslims ( want vele fokkers haten de moslims hier , dat zie ik aan reacties van afgelopen jaren )
  zondag 18 april 2004 @ 18:14:06 #27
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18518649
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:10 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Absoluut, maar op de meeste scholen is er volgens mij wel tijd om te discussieren over actuele onderwerpen. Ik denk dat door het te verplichten je voor sommige scholieren de negatieve gevoelens tegenover de Islam alleen maar versterkt.
Alle vakken op school zijn verplicht. Met deze redenering kan je alle schoolvakken wel afschaffen, je zou toch niet willen dat iemand een hekel krijgt aan wiskunde oid.
pi_18518707
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:14 schreef Miwe het volgende:

[..]

Alle vakken op school zijn verplicht. Met deze redenering kan je alle schoolvakken wel afschaffen, je zou toch niet willen dat iemand een hekel krijgt aan wiskunde oid.
Gelukkig kun je tegenwoordig redelijk kiezen welke vakken je wel en niet wilt dankzij de tweede fase met z'n profielen (bij Havo en VWO iig, ik weet niet precies het het bij het VMBO zit).
Maar als ze al een specifiek op de Islam gericht vak willen invoeren moet dat wel een keuzevak zijn.
  zondag 18 april 2004 @ 18:23:08 #29
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18518813
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:17 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Gelukkig kun je tegenwoordig redelijk kiezen welke vakken je wel en niet wilt dankzij de tweede fase met z'n profielen (bij Havo en VWO iig, ik weet niet precies het het bij het VMBO zit).
Maar als ze al een specifiek op de Islam gericht vak willen invoeren moet dat wel een keuzevak zijn.
Aangezien er ook geen specifiek op het Christendom gerichte vakken hebben, zal dat er voor de Islam ook niet snel komen. Dat zou ook weer niet kloppen.

Maar als je leerlingen kennis wil laten maken met een andere godsdienst, zou ik het maar wel verplicht maken, anders zullen alleen de mensen die toch al niets tegen de Islam hebben het vak wel volgen en de Islam-haters niet. En dan bereik je dus niets.
pi_18519023
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:23 schreef Miwe het volgende:

[..]

Aangezien er ook geen specifiek op het Christendom gerichte vakken hebben, zal dat er voor de Islam ook niet snel komen. Dat zou ook weer niet kloppen.

Maar als je leerlingen kennis wil laten maken met een andere godsdienst, zou ik het maar wel verplicht maken, anders zullen alleen de mensen die toch al niets tegen de Islam hebben het vak wel volgen en de Islam-haters niet. En dan bereik je dus niets.
Oh, het doel is dus om islamcritici te 'bekeren'. Waarom moet een school/overheid een bepaalde visie aan de bevolking opleggen?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 18 april 2004 @ 18:34:12 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18519024
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Vanwege het feit dat er heel erg negatief tegen de Islam/de moslims gekeken wordt op dit moment.
Klopt, maar verhelp je dat door een vak over een enkel geloof? Volgens mij is men er veel meer bij gebaat als er aangetoond wordt dat Judaïsme en Islam voor zo'n 90% gelijk zijn aan elkaar en beide nauw verwant aan het meer wereldse Christendom.

Eton zou er dus bij gebaat zijn om ook een rabbijn uit te nodigen om het setje compleet te maken.
pi_18519053
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:11 schreef Meki het volgende:

[..]

want vele fokkers haten de moslims hier
Noem er eens een paar.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 18 april 2004 @ 18:37:53 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18519113
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Noem er eens een paar.
De halve FP en dan schat ik het laag in? Hoewel, haten, haten, dat is ook weer zo'n sterk woord
pi_18519157
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De halve FP en dan schat ik het laag in? Hoewel, haten, haten, dat is ook weer zo'n sterk woord
FP'ers zijn even Foks als dat Drenten Nederlands zijn. Niet dus.
  zondag 18 april 2004 @ 18:39:52 #35
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18519174
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Oh, het doel is dus om islamcritici te 'bekeren'. Waarom moet een school/overheid een bepaalde visie aan de bevolking opleggen?
Waar in mijn post zie je mij schrijven dat islamcritici bekeerd moeten worden?

De meeste kritiek op de Islam komt van mensen die geen idee hebben wat die godsdienst inhoudt en waar het voor staat. Ze baseren hun mening op verhalen over eerwraak, vrouwenbesnijdenissen en hoofddoekjes. Als ze wat meer over de Islam zouden weten, zouden ze bijvoorbeeld weten dat al deze zaken geen zak met het geloof te maken hebben, maar cultureel bepaald zijn.

Het is geen kwestie van bekeren, maar beter informeren.
pi_18519178
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:34 schreef Dagonet het volgende:
Klopt, maar verhelp je dat door een vak over een enkel geloof? Volgens mij is men er veel meer bij gebaat als er aangetoond wordt dat Judaïsme en Islam voor zo'n 90% gelijk zijn aan elkaar en beide nauw verwant aan het meer wereldse Christendom.

Eton zou er dus bij gebaat zijn om ook een rabbijn uit te nodigen om het setje compleet te maken.
Zou ook wel kunnen ja, maar op dit moment zijn erl veel vooroordelen over moslims. Het is een actueel iets met al die terroristen op het moment. Misschien zou dit vervangen kunnen worden door een discussie uur op school of iets dergelijks. Maar ik denk dat dit wel een goed initiatief is.
pi_18519191
Het lijkt mij voldoende om religies te behandelen in andere vakken, wat dus ook gebeurt.

Overigens is het wel vrij logisch om eerder te onderwijzen over de Islam dan over, ik zeg maar wat, het Taoïsme. Onze samenlevingen hebben nou eenmaal meer te makne emt de Islam.
  zondag 18 april 2004 @ 18:40:24 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_18519195
Akkersloot, Robert_Jensen, Dr. Wolffenstein en zo nof de een en ander.
pi_18519220
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:39 schreef Miwe het volgende:

[..]

Waar in mijn post zie je mij schrijven dat islamcritici bekeerd moeten worden?

De meeste kritiek op de Islam komt van mensen die geen idee hebben wat die godsdienst inhoudt en waar het voor staat. Ze baseren hun mening op verhalen over eerwraak, vrouwenbesnijdenissen en hoofddoekjes. Als ze wat meer over de Islam zouden weten, zouden ze bijvoorbeeld weten dat al deze zaken geen zak met het geloof te maken hebben, maar cultureel bepaald zijn.
Ik krijg anders een steeds grotere hekel aan dat suffe geloof naarmate ik er meer over te weten kom.

http://www.geocities.com/AntiJihad/ko_hell.html
pi_18519233
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Akkersloot, Robert_Jensen, Dr. Wolffenstein en zo nof de een en ander.
Hebben zij een hekel aan moslims?
  zondag 18 april 2004 @ 18:43:15 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_18519258
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hebben zij een hekel aan moslims?
Wou jij beweren van niet dan?
  zondag 18 april 2004 @ 18:43:41 #42
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18519269
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik krijg anders een steeds grotere hekel aan dat suffe geloof naarmate ik er meer over te weten kom.

http://www.geocities.com/(...)l
Ja, als je alleen maar anti-islamitische sites leest, wordt het alleen maar erger. Daarom is het ook goed dat er op school aandacht wordt besteed aan de Islam, zodat je ook eens wat OBJECTIEVE informatie voorgeschoteld krijgt.
  zondag 18 april 2004 @ 18:45:34 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18519306
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

http://www.geocities.com/(...)l
Jij bent ook meer iemand voor Multatuli inderdaad
  zondag 18 april 2004 @ 18:45:40 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_18519311
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:43 schreef Miwe het volgende:

[..]

Ja, als je alleen maar anti-islamitische sites leest, wordt het alleen maar erger. Daarom is het ook goed dat er op school aandacht wordt besteed aan de Islam, zodat je ook eens wat OBJECTIEVE informatie voorgeschoteld krijgt.
Um, een Imaam gaat objectieve info geven? En jij gelooft dat?
  zondag 18 april 2004 @ 18:46:26 #45
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18519328
Wat maakt net nou uit ? Ik vind het juist een goed idee, ik pleit er zelfs voor om dit te verplichten in het reguliere onderwijs

[ Bericht 5% gewijzigd door Dagonet op 18-04-2004 18:51:32 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18519331
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wou jij beweren van niet dan?
Ja. Misschien zijn ze niet gediend vd islam, maar een hekel aan moslims hebben ze niet. Akkersloot iig niet, hij ziet de islam als een kwaadaardige politieke doctrine en de moslims als de slachtoffers daarvan. RJ heeft geen hekel aan de gematigde islam, zei hij laatst. En van DrW weet ik het niet.
pi_18519347
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat maakt net nou uit ? Ik vind het juist een goed idee, ik pleit er zelfs voor om dit te verplichten in het reguliere onderwijs

[afbeelding]

GVD .

Ik benwas aan het eten .

[ Bericht 2% gewijzigd door Dagonet op 18-04-2004 18:51:57 ]
pi_18519363
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
RJ heeft geen hekel aan de gematigde islam, zei hij laatst.
Het probleem is alleen dat hij elke moskeeganger een fundamentalist vindr.
  zondag 18 april 2004 @ 18:49:51 #49
13462 BansheeBoy
pi_18519406
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, maar hij laat iig de andere kant van het verhaal horen, en dat is vaak wat anders dan wat multi-poedels CNN en RTL4 weergeven

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_18519428
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:43 schreef Miwe het volgende:

[..]

Ik lees nooit anti-islamitische sites. Wel heb ik de koran gelezen en volg ik het nieuws.
  zondag 18 april 2004 @ 18:51:12 #51
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18519433
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij zal in ieder geval proberen een totaalbeeld van de Islam te schetsen i.p.v. juist die koran-passages bij elkaar te zoeken waarmee je een zo negatief mogelijk beeld van de religie vormt.
  zondag 18 april 2004 @ 18:51:57 #52
66444 Lord_Vetinari
pi_18519454
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:51 schreef Miwe het volgende:

[..]

Hij zal in ieder geval proberen een totaalbeeld van de Islam te schetsen i.p.v. juist die koran-passages bij elkaar te zoeken waarmee je een zo negatief mogelijk beeld van de religie vormt.
Of hij zoekt lekker de Koranpassages op die alleen maar spreken van liefde en vrede en vergeet even de passages die oproepen tot het verdelgen van de ongelovigen.. Hmm?
  zondag 18 april 2004 @ 18:52:45 #53
13462 BansheeBoy
pi_18519473
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik lees nooit anti-islamitische sites. Wel heb ik de koran gelezen en volg ik het nieuws.
Dat verklaart een hoop, de westerse media wordt vaak gebruikt als propaganda-apparaat en is zo goed als altijd eenzijdig in de berichtgeving

zondag 18 april 2004 @ 18:53:02 #54
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18519484
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of hij zoekt lekker de Koranpassages op die alleen maar spreken van liefde en vrede en vergeet even de passages die oproepen tot het verdelgen van de ongelovigen.. Hmm?
Gelukkig zijn er dan nog voldoende mensen zoals jij die dat die kids graag bij willen brengen.
  zondag 18 april 2004 @ 18:53:28 #55
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_18519492
Prima dat ze Arabasich geven hoor, prima dat ze leren over de Islam. Maar leren ze dan meteen ook Spaans en Frans En Duits ow en Chinees Die talen worden veel gebruikt hoor.

En leren ze dan meteen over het Jodendom en alle soorten Christelijke stromingen en over Hindoeisme en Boeddhisme?

Weetje wat, we slaan Natuurkunde en Scheikunde gewoon over aangezien alle geloven zo'n beetje wel zeggen dat alles door God gemaakt is dus wat maken natuurwetten eigenlijk uit? Schaffen we meteen wiskunde af. Waar heb je het voor nodig. Misschien moeten we maar alleen geloof predikken en een nationale taal invoeren. Weetje wat we schaffen cultuur af en zorgen ervoor dat iedereen Arbaisch spreekt en Moslim wordt Dat bevordert de intregratie pas goed

dit was overigens sarcasme waar sommige mensen niet bekend mee zijn, maar goed je hebt een woordenboek online dus leef je uit
pi_18519499
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:51 schreef Miwe het volgende:

[..]

Had jij geen hekel aan religie? Of heb je alleen een hekel aan het christendom en niet aan de islam?
  zondag 18 april 2004 @ 18:54:30 #57
66444 Lord_Vetinari
pi_18519522
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:53 schreef Miwe het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er dan nog voldoende mensen zoals jij die dat die kids graag bij willen brengen.
Helaas voor jou heb ik de Koran helemaal gelezen en er ooit zelfs in het kader van een werkcollege Geschiedenis een thema college over gegeven, dus leg ik die beschuldiging naast me neer
pi_18519538
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop, de westerse media wordt vaak gebruikt als propaganda-apparaat en is zo goed als altijd eenzijdig in de berichtgeving
Gelukkig hebben de Arabische media daar geen last van.
pi_18519553
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:53 schreef Silmarwen het volgende:
Prima dat ze Arabasich geven hoor, prima dat ze leren over de Islam. Maar leren ze dan meteen ook Spaans en Frans En Duits ow en Chinees Die talen worden veel gebruikt hoor.

En leren ze dan meteen over het Jodendom en alle soorten Christelijke stromingen en over Hindoeisme en Boeddhisme?

Weetje wat, we slaan Natuurkunde en Scheikunde gewoon over aangezien alle geloven zo'n beetje wel zeggen dat alles door God gemaakt is dus wat maken natuurwetten eigenlijk uit? Schaffen we meteen wiskunde af. Waar heb je het voor nodig. Misschien moeten we maar alleen geloof predikken en een nationale taal invoeren. Weetje wat we schaffen cultuur af en zorgen ervoor dat iedereen Arbaisch spreekt en Moslim wordt Dat bevordert de intregratie pas goed
.
  zondag 18 april 2004 @ 18:56:24 #60
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18519569
quote:

[..]

Die site die je net gaf is anders behoorlijk anti-islam.

Oh nee, dit is natuurlijk 'de waarheid' volgens jou.
pi_18519584
quote:

[..]

Kan je Arabisch?
  zondag 18 april 2004 @ 18:57:33 #62
13462 BansheeBoy
pi_18519600
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Gelukkig hebben de Arabische media daar geen last van.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ook de Arabische media heeft daar helemaal geen last van, zij belichten vaak 2 kanten van het verhaal en komen op voor de rechten van de zwakkeren (bv. de hitsige Palestijnse kinderen die worden vermoorden door massa-agressoren)

pi_18519610
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:56 schreef Miwe het volgende:

[..]

Die site die je net gaf is anders behoorlijk anti-islam.

Oh nee, dit is natuurlijk 'de waarheid' volgens jou.
Nee hoor, dat is inderdaad een anti-islamitische site die ik toevallig in mijn favorieten had staan. Ik postte hem gewoon om jou te laten zien dat de islam niet all vrede en liefde is.
  zondag 18 april 2004 @ 18:58:08 #64
54772 Silmarwen
pi_18519614
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:57 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Kan je Arabisch?
jij iig geen Nederlands daar het kun je moet zijn
pi_18519646
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:57 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Kan je Arabisch?
Een paar woorden .

Al = lidwoord
Lah = maan
akhbar = groot
  zondag 18 april 2004 @ 19:00:18 #66
54772 Silmarwen
pi_18519655
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ook de Arabische media heeft daar helemaal geen last van, zij belichten vaak 2 kanten van het verhaal en komen op voor de rechten van de zwakkeren (bv. de hitsige Palestijnse kinderen die worden vermoorden door massa-agressoren)

Zoek eens op wat hitsig betekend.
  zondag 18 april 2004 @ 19:01:16 #67
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18519683
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Had jij geen hekel aan religie? Of heb je alleen een hekel aan het christendom en niet aan de islam?
Ik heb zeker wel een hekel aan religie, maar nog maar aan domme mensen met domme vooroordelen.

Afgezien van mijn antipathie jegens religies, vindt ik het wel belangrijk om te weten wat er in andere mensen omgaat, om ze te begrijpen. Aangezien de meerderheid van de wereldbevolking in een of andere hogere macht gelooft, ontkom ik er niet aan me af en toe in religie te moeten verdiepen. Al was het alleen al om in discussies hun eigen argumenten tegen ze kunnen gebruiken.
pi_18519694
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:00 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Zoek eens op wat hitsig betekend.
En ook 'tevens' en 'ofschoon'.
pi_18519707
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:58 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

jij iig geen Nederlands daar het kun je moet zijn
Hoe ben je tot deze conclusie genomen?
  zondag 18 april 2004 @ 19:02:58 #70
54772 Silmarwen
pi_18519724
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:59 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Een paar woorden .

Al = lidwoord
Lah = maan
akhbar = groot
geen id hoe je het spelt maar

jella = opschieten
imshi = ga weg
=zibi = lul
lehe = nee
aiwa= ja
nagui = neuken
hella de jo-en = paas me die joint
pi_18519735
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:58 schreef Meki het volgende:

[..]

En wat mag Joods dan wel niet zijn?
Learn the rules and break them.
  zondag 18 april 2004 @ 19:03:33 #72
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18519739
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is inderdaad een anti-islamitische site die ik toevallig in mijn favorieten had staan. Ik postte hem gewoon om jou te laten zien dat de islam niet all vrede en liefde is.
Natuurlijk is de Islam niet alleen maar pais en vree. Elke religie kan misbruikt worden om haat te zaaien, als je maar de juiste stukjes uit een of ander heilig boek bij elkaar zet, kan je elke bevolkingsgroep tegen een andere ophitsen.
pi_18519750
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:01 schreef Miwe het volgende:
Ik heb zeker wel een hekel aan religie, maar nog maar aan domme mensen met domme vooroordelen.
Mijn hekel aan de islam (en aan alle andere geloven) is niet gebaseerd op domme vooroordelen, maar op feiten. Bovendien is het domste vooroordeel over de islam nog lang niet zo dom als het hele idee ve opperwezen.
quote:
Afgezien van mijn antipathie jegens religies, vindt ik het wel belangrijk om te weten wat er in andere mensen omgaat, om ze te begrijpen. Aangezien de meerderheid van de wereldbevolking in een of andere hogere macht gelooft, ontkom ik er niet aan me af en toe in religie te moeten verdiepen.
Goed, jij vindt dat, maar is het een goed idee om ook andere mensen te verplichten dit te doen?
quote:
Al was het alleen al om in discussies hun eigen argumenten tegen ze kunnen gebruiken.
.
pi_18519770
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:02 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

geen id hoe je het spelt maar

jella = opschieten
imshi = ga weg
=zibi = lul
lehe = nee
aiwa= ja
nagui = neuken
hella de jo-en = paas me die joint
.

Wat heb jij daar uitspookt?
  zondag 18 april 2004 @ 19:05:30 #75
54772 Silmarwen
pi_18519781
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:02 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hoe ben je tot deze conclusie genomen?
omdat het Kun je Arabisch is en niet kan je.

Zelfs ik als woordblinde weet dat en als ik een taalfout zie dan is het heel erg gesteld met jou taal
pi_18519798
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:59 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Een paar woorden .

Al = lidwoord
Lah = maan
akhbar = groot

Fout !!! Leer eens Arabisch
Ik kan je Arabsich leren ( alle fokkers ) Goed idee Dagonet
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:06:32 #77
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18519809
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik geloof niet, wat nu?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 18 april 2004 @ 19:07:24 #78
54772 Silmarwen
pi_18519823
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

.

Wat heb jij daar uitspookt?
Ik heb een aardig leventje achter de rug so to speak. Bovendien kom ik uit een "zwarte" wijk. Daar leer je zo af en toe wat dingetjes he
pi_18519826
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:03 schreef Miwe het volgende:

[..]

Natuurlijk is de Islam niet alleen maar pais en vree. Elke religie kan misbruikt worden om haat te zaaien, als je maar de juiste stukjes uit een of ander heilig boek bij elkaar zet, kan je elke bevolkingsgroep tegen een andere ophitsen.
Moslims accepteren gewoon geen kritiek op hun achterlopende geloof. Ze moeten eens de kernwaarden ve democratie leren te accepteren, waaronder de vrijheid van meningsuiting. Iemand die een negatieve mening heeft over de islam, moet deze gewoon kunnen uiten zonder dat er direct met doodsbedreigingen en fatwahs wordt gesmeten. Om hervorming binnen de islam te stimuleren, moet er eens begonnen worden met het uiten van kritiek op dat suffe geloof. Net als het gristendom tientallen jaren geleden helemaal tot op het bot is afgekraakt door linkse intellectuelen.
  zondag 18 april 2004 @ 19:08:12 #80
54772 Silmarwen
pi_18519843
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik wil wel een curcusje. Alleen woordjes en geen spelling of grammatica. Bijv scheldwoorden
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:09:04 #81
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18519860
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:08 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik wil wel een curcusje. Alleen woordjes en geen spelling of grammatica. Bijv scheldwoorden
Iek will ook een curcoez, weetjuh.
pi_18519861
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik geloof niet, wat nu?
aaaaaaaah dan word je gek
pi_18519873
quote:

[..]

Ik kan je Arabsich leren ( alle fokkers )
Fout!!! Leer eens Nederlands.
Ik kan je Nederlands leren.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:09:49 #84
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18519875
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:09 schreef Meki het volgende:

[..]

aaaaaaaah dan word je gek
Hoe zeg je dat in het marokkees?
  zondag 18 april 2004 @ 19:10:35 #85
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18519885
quote:

[..]

Ik?

Maar als jij een Arabisch voor beginners topic wil kan dat natuurlijk makkelijk in LIT
pi_18519888
Cursus kan , hou mijn site in de gaten

[ Bericht 13% gewijzigd door Meki op 18-04-2004 19:16:54 ]
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:11:17 #87
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18519904
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:10 schreef Meki het volgende:
Cursus kan , Hou me site in de Gaten !!
Kost veel, meki?
pi_18519918
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik?

Maar als jij een Arabisch voor beginners topic wil kan dat natuurlijk makkelijk in LIT
Ik ga er binnenkort aan beginnen , ff een Arabische woordenboek halen

Aah ikwordgek : ik word gek = ana hmaaar
  zondag 18 april 2004 @ 19:13:08 #89
66444 Lord_Vetinari
pi_18519937
quote:
Cursus kan , Hou me site in de Gaten !!
Ga jij dan een cursus Nederlands doen?
pi_18519951
quote:
Cursus kan 1, H2ou me3 site in de G4aten !!5
Leer eens Nederlands.

1. Geen spatie voor komma.
2. Geen hoofdletter na komma.
3. Me = mijn.
4. Midden in de zin krijg je geen hoofdletter, tenzij het gaat om een naam.
5. Geen spatie voor uitroepteken.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:14:00 #91
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18519960
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ga er binnenkort aan beginnen , ff een Arabische woordenboek halen

Aah ikwordgek : ik word gek = ana hmaaar
pi_18519969
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kost veel, meki?
Neeh Gratis behalve voor Meki-Haters
  zondag 18 april 2004 @ 19:15:04 #93
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18519983
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:04 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Mijn hekel aan de islam (en aan alle andere geloven) is niet gebaseerd op domme vooroordelen, maar op feiten. Bovendien is het domste vooroordeel over de islam nog lang niet zo dom als het hele idee ve opperwezen.
[..]
Jij gaat mij niet vertellen dat je zomaar de hele koran hebt gelezen en vervolgens tot de conclusie bent gekomen dat je het een kut-geloof vindt. Je bent ws naar aanleiding van de berichtgeving over moslims de koran gaan lezen en hebt daarin de bevestiging gevonden van je vooroordeel dat het een kut-geloof is. Net zoals een moslim een bevestiging voor zijn/haar levensovertuiging in de koran vindt.
quote:
Goed, jij vindt dat, maar is het een goed idee om ook andere mensen te verplichten dit te doen?
[..]
Ja, absoluut. Hoe meer je weet over een ander, hoe beter je die ander kan beoordelen.
quote:
.
pi_18519988
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoeveel moet ik betalen?

Ken uw vijand.
  zondag 18 april 2004 @ 19:15:40 #95
54772 Silmarwen
pi_18519998
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij dan een curcus Nederlands gaat volgen. Niet bij mij uiteraard
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:16:58 #96
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520028
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:15 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij dan een curcus Nederlands gaat volgen. Niet bij mij uiteraard
com je koeskoes eten bij me?
pi_18520030
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:15 schreef Miwe het volgende:
Jij gaat mij niet vertellen dat je zomaar de hele koran hebt gelezen en vervolgens tot de conclusie bent gekomen dat je het een kut-geloof vindt. Je bent ws naar aanleiding van de berichtgeving over moslims de koran gaan lezen en hebt daarin de bevestiging gevonden van je vooroordeel dat het een kut-geloof is.
Nee.
  zondag 18 april 2004 @ 19:17:31 #98
13462 BansheeBoy
pi_18520037
Over arabieren gesproken, check

† In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:18:42 #99
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520063
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[afbeelding]

pi_18520067
quote:

[afbeelding]

Waarom heb jij zo'n grote hekel aan de islam?
  zondag 18 april 2004 @ 19:19:24 #101
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18520077
Kan de slowchat verhuizen naar het daartoe bestemde topic? Dank.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:19:29 #102
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520080
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

zondag 18 april 2004 @ 19:20:22 #103
54772 Silmarwen
pi_18520097
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

com je koeskoes eten bij me?
Als er geen vlees inzit.
pi_18520098
Iedereen heeft een hekel aan de Islam
  zondag 18 april 2004 @ 19:20:24 #105
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18520100
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Moslims accepteren gewoon geen kritiek op hun achterlopende geloof. Ze moeten eens de kernwaarden ve democratie leren te accepteren, waaronder de vrijheid van meningsuiting. Iemand die een negatieve mening heeft over de islam, moet deze gewoon kunnen uiten zonder dat er direct met doodsbedreigingen en fatwahs wordt gesmeten. Om hervorming binnen de islam te stimuleren, moet er eens begonnen worden met het uiten van kritiek op dat suffe geloof. Net als het gristendom tientallen jaren geleden helemaal tot op het bot is afgekraakt door linkse intellectuelen.
Jij accepteert toch ook geen kritiek van Moslims op jouw levensstijl? Het heeft helemaal geen zin ze te dwingen om de westerse waarden te aanvaarden, want dat zou jij ook nooit doen met hun waarden. Door kritiek te leveren van buitenaf, zullen ze zich nog meer afsluiten van de westerse wereld en stel je de door jou gewenste veranderingen alleen maar langer uit.
pi_18520107
quote:

[afbeelding]

Verwerp je dan ook de islam zoals die man in de cartoon?
pi_18520119
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:20 schreef Meki het volgende:
Joh. Zouden ze daar een reden voor hebben, of hebben ze voor de lol een hekel aan de islam?
  zondag 18 april 2004 @ 19:21:59 #108
13462 BansheeBoy
pi_18520130
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

doei.

zondag 18 april 2004 @ 19:22:08 #109
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18520131
Haha,

wat kan ik mijn lol weer op.

Reken er maar op Meki en vooral BSB dat dit een grotere bedreiging is voor de fundamentele Islam als de VS of wat voor macht dan ook.
Ongetwijfeld worden de lessen naar westerse maatstaven aangepast en dat betekend verwatering van de Islam. Die verwatering zal er waarschijnlijk voor zorgen dat voor diegene die daar de Islam te volgen krijgen (en dus zelf al Islamitisch zijn) de regels van de Islam onder de regels van de wet van het land zullen gaan stellen.
I mean no harm
  zondag 18 april 2004 @ 19:22:16 #110
54772 Silmarwen
pi_18520137
quote:
Nee hoor ik niet. Ik heb wel een hekel aan mensen die de Islam overal voor misbruiken en zielig gaan doen. Ik heb een hekel aan alle mensen die hypcoriet gelovig zijn. Nou ja hekel is het niet. Ik heb er eerder medelijden mee.

Dat ze heel hun leven in een leugen moeten leven. Dat is eerder zielig dan haatverwekkend.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:23:06 #111
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520148
quote:
Jij ook meki?
Ik vind je zo'n lieve jongen.
pi_18520154
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:20 schreef Miwe het volgende:

[..]

Jij accepteert toch ook geen kritiek van Moslims op jouw levensstijl?
Jawel hoor. Ik zal ze keihard uitlachen en hun mening verwerpen, maar ik accepteer die kritiek wel. Ik zal geen aangifte doen bij de politie, als een moslim zijn mening geeft. Ik zal de moslims die kritiek geven niet met de dood bedreigen. Dit gebeurt helaas wel bij mensen die het aandurven om kritiek te leveren op de islam, zoals Ayaan Hirsi Ali, Geert Wilders en Salman Rushdie.
quote:
Het heeft helemaal geen zin ze te dwingen om de westerse waarden te aanvaarden, want dat zou jij ook nooit doen met hun waarden.
Ik ga dan ook niet in Saoedie-Arabie wonen. Als ik dat wel deed, zou ik hun achterlijke waarden WEL aanvaarden. De moslims komen hierheen, dus ZIJ moeten ONZE waarden accepteren.
pi_18520172
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:22 schreef pomtiedom het volgende:
Haha,

wat kan ik mijn lol weer op.

Reken er maar op Meki en vooral BSB dat dit een grotere bedreiging is voor de fundamentele Islam als de VS of wat voor macht dan ook.
Idd. Volgens Meki is Hamasleider Al-Rantassi een 'onschuldige kinderarts' en is het terecht als het Westen wordt getroffen door een tweede 11/9.
pi_18520175
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:22 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nee hoor ik niet. Ik heb wel een hekel aan mensen die de Islam overal voor misbruiken en zielig gaan doen. Ik heb een hekel aan alle mensen die hypcoriet gelovig zijn. Nou ja hekel is het niet. Ik heb er eerder medelijden mee.

Dat ze heel hun leven in een leugen moeten leven. Dat is eerder zielig dan haatverwekkend.
Met jouw kan ik wel leven
pi_18520188
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:22 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Et tu, Brutus?
pi_18520200
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:25 schreef Meki het volgende:

[..]

En ook met onschuldige kinderartsen als Al-Rantissi, maar niet met mensen als ondergetekende?
  zondag 18 april 2004 @ 19:26:33 #117
54772 Silmarwen
pi_18520210
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Et tu, Brutus?
Ik ben even dom hoor. Et tu betekend en jij en brutus?

Ik geloof wel maar ik geloof heel anders dan de meeste anderen. Je kunt het niet eens geloof noemen.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:26:47 #118
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520218
quote:

[..]

Seksist!
  zondag 18 april 2004 @ 19:27:23 #119
54772 Silmarwen
pi_18520232
quote:

[..]

Ik voel me vereerd

denk ik
pi_18520245
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:24 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Idd. Volgens Meki is Hamasleider Al-Rantassi een 'onschuldige kinderarts' en is het terecht als het Westen wordt getroffen door een tweede 11/9.
Daar blijf ik bij hij is onschuldig
Maar ik kom zometeen op Palestina Topic en dan zullen we daar over praten
  zondag 18 april 2004 @ 19:28:06 #121
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18520247
et tu, Brutus betekend ook gij, Brutus
I mean no harm
pi_18520262
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij ook meki?
Ik vind je zo'n lieve jongen.
echt waar
pi_18520267
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:26 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik ben even dom hoor. Et tu betekend en jij en brutus?
"Zelfs jij, Brutus?"
- Julius Caesar
pi_18520278
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Daar blijf ik bij hij is onschuldig
Hij is leider vd Hamas. Hamas is inderdaad erg onschuldig, bussen met Israelische schoolkinderen opblazen. Hoera.
  zondag 18 april 2004 @ 19:30:00 #125
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18520288
Oi

Islamkennis op school, arabish als keuzevak is het topic, de rest naar het SC topic graag.
  zondag 18 april 2004 @ 19:30:22 #126
54772 Silmarwen
pi_18520298
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:28 schreef pomtiedom het volgende:
et tu, Brutus betekend ook gij, Brutus
Merci beaucoup.

Maar nee dus.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:30:24 #127
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520300
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:28 schreef Meki het volgende:

[..]

echt waar
Wat jij wilt. Al-Rantisi was wel stoer.

"het maakt niet uit waar je dood aan gaat, dood ga je. Per hartaanval of per apache."

een ware visionair.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:31:08 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520313
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:30 schreef Dagonet het volgende:
Oi

Islamkennis op school, arabish als keuzevak is het topic, de rest naar het SC topic graag.
Oi Oi Oi (is dat niet skinheads?)
  zondag 18 april 2004 @ 19:31:14 #129
54772 Silmarwen
pi_18520317
quote:
Oi

\

Bek houwe of ik ga rellen
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:31:58 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520332
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:31 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

\

Bek houwe of ik ga rellen
God, wat hou ik van je!
pi_18520356
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hij is leider vd Hamas. Hamas is inderdaad erg onschuldig, bussen met Israelische schoolkinderen opblazen. Hoera.
En Israel die is zeker ook onschuldig
pi_18520374
quote:
Oi

Luister naar Dagonet
  zondag 18 april 2004 @ 19:38:06 #133
54772 Silmarwen
pi_18520465
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Je snapt hem!

Ze hebben dit land gegeven aan de Joden. De Israeliers maken er iets moois van en dan ineens wil dat uitschot (wantd at is 90% van de Palsetijnen uit alle andere landen geflikkert) dat land terug hebben.

Degene die schuld hebben zijn de mensen die dat land gegeven hebben uit schuldgevoel voor de holocaust. En die zielige nep moslims daar die nu het geen zand meer is het ineens terug willen.

Weetje hoe dat heet. PECH

En weetje wat. Israel gaat zijn gang maar. Ik ben dat Moslim gejank zo zat, vredenlievend geloof my ass, maar wel KINDEREN met bommen op hun lichaam de grens pversturen met leugens! Dat is WALGELIJK en HyOPCRIET. En dat noemt zich een vredenlievend geloof. Er zijn bijna geen vredenlievende geloven. Weetje wat het is. Zielig en een facade. GRoepgevoel creeeren en leugens vertellen om te verklaren wat je niet kunt verklaren.

Van mij part gaat Palestina fijn zo door en blazen ze zich stuk voor stuk op. Hoe vaker zij zich opblazen hoe erger ze hun geloof voor lul zetten. Hoe kan een vredenlievend geloof oproepen tot een oorlog? En dat geld voor alle geloven. ik op zulke geloven

zo Silmarwen heeft gesproken

En even ontopic. Gaan die schijnheilige Britten met hun schijnheilige oorlog tegen terrorisme dit ook geven? De waarheid? Nee waarom neit. Omdat Engelsen altijd alles willen inpikken maar ondertussen lief glimlachen naar de wereld!

en dat was wrok omdat ik Schotse ben
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:39:17 #134
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520495
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:38 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Je snapt hem!

Ze hebben dit land gegeven aan de Joden. De Israeliers maken er iets moois van en dan ineens wil dat uitschot (wantd at is 90% van de Palsetijnen uit alle andere landen geflikkert) dat land terug hebben.

Degene die schuld hebben zijn de mensen die dat land gegeven hebben uit schuldgevoel voor de holocaust. En die zielige nep moslims daar die nu het geen zand meer is het ineens terug willen.

En weetje wat. Israel gaat zijn gang maar. Ik ben dat Moslim gejank zo zat, vredenlievend geloof my ass, maar wel KINDEREN met bommen op hun lichaam de grens pversturen met leugens! Dat is WALGELIJK en HyOPCRIET. En dat noemt zich een vredenlievend geloof. Er zijn bijna geen vredenlievende geloven. Weetje wat het is. Zielig en een facade. GRoepgevoel creeeren en leugens vertellen om te verklaren wat je niet kunt verklaren.

Van mij part gaat Palestina fijn zo door en blazen ze zich stuk voor stuk op. Hoe vaker zij zich opblazen hoe erger ze hun geloof voor lul zetten. Hoe kan een vredenlievend geloof oproepen tot een oorlog? En dat geld voor alle geloven. ik op zulke geloven

Respect, aaaaaight!
pi_18520516
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:32 schreef Meki het volgende:
Ja, als je het hebt over net niet-opzettelijk vermoorden van kinderen en buspassagiers. Dan heb je inderdaad gelijk.
pi_18520517
Wat ben ik het vandaag vaak met je eens Silmarwen .
pi_18520548
quote:
huillieverhaal
Zo zien we maar weer waar die lessen voor nodig zijn Ik ben ook moslim maar ik heb nog nooit mezelf opgeblazen op een druk pleintje.
  zondag 18 april 2004 @ 19:42:01 #138
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18520556
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ik zal ze keihard uitlachen en hun mening verwerpen, maar ik accepteer die kritiek wel. Ik zal geen aangifte doen bij de politie, als een moslim zijn mening geeft. Ik zal de moslims die kritiek geven niet met de dood bedreigen. Dit gebeurt helaas wel bij mensen die het aandurven om kritiek te leveren op de islam, zoals Ayaan Hirsi Ali, Geert Wilders en Salman Rushdie.
[..]
Er zijn ook Nederlanders die politici met de dood bedreigen en er was er zelfs 1 die een politicus neer schoot. Alleen schuif je dat om de een of andere reden niet af op onze waarden, maar is dat ineens 'gewoon' een gek.
quote:
Ik ga dan ook niet in Saoedie-Arabie wonen. Als ik dat wel deed, zou ik hun achterlijke waarden WEL aanvaarden. De moslims komen hierheen, dus ZIJ moeten ONZE waarden accepteren.
Als jij een paar jaar in SA gaat werken, wordt je ook geen Moslim. Als je er naartoe emigreert misschien wel, maar dan zou je niet gaan.

Zij zijn hier in eerste instantie ook niet gekomen om voor altijd te blijven. De bedoeling was dat ze terug zouden gaan. Dit bleek een stuk moeilijker dan verwacht en nu moeten ze ineens, na 30 jaar, onze waarden overnemen. Terwijl dat eerder nooit een probleem was.
  zondag 18 april 2004 @ 19:42:28 #139
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18520565
quote:

[..]

Je snapt hem!

En even ontopic. Gaan die schijnheilige Britten met hun schijnheilige oorlog tegen terrorisme dit ook geven? De waarheid? Nee waarom neit. Omdat Engelsen altijd alles willen inpikken maar ondertussen lief glimlachen naar de wereld!

en dat was wrok omdat ik Schotse ben
Aardig gezegd.

Maar je vraagt om een wederwoord, je weet, Moslims ontbreekt het vaak aan zelfreflectie dus zullen ze zich hierop verzetten.
I mean no harm
pi_18520569
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:41 schreef Meh7 het volgende:
Ik ben ook moslim maar ik heb nog nooit mezelf opgeblazen op een druk pleintje.
Als je dat al eens gedaan hebt kun je niet meer posten hier.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:43:37 #141
21290 NorthernStar
Insurgent
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:44:02 #142
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520590
quote:

[..]

Zo zien we maar weer waar die lessen voor nodig zijn Ik ben ook moslim maar ik heb nog nooit mezelf opgeblazen op een druk pleintje.
wel op een rustig pleintje?

Silmarwen heeft het over de palestijnen die zich achter de islam scharen terwijl het eigenlijk om ordinair landjepik gaat. Lullig, maar niet het opblazen van kinderen waard. Als Hitler had gewonnen, dan was ik me ook niet zelf gaan opblazen, maar had ik geprobeerd iets van het leven te maken.
pi_18520594
quote:

[..]

Maak dat de kat maar wijs.
  zondag 18 april 2004 @ 19:44:33 #144
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18520596
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:42 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik zal maar even niet zeggen wat ik nu denk maar het heeft iets te maken met had hij maar.....
I mean no harm
pi_18520599
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat jouw fixatie is met hitsige kinderen?
pi_18520604
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

.
pi_18520637
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
Scherp! Zie je wel, niet elke moslim blaast zichzelf op of stuurt zijn kinderen met bommen om zijn lichaam ergens heen!

HEYY misschien hebben die zelfmoord aanslagen wel iets te maken met de situatie in Israel! Misschien zijn niet alle moslims hetzelfde/denken het zelfde! Misschien vloeien zelfmoordaanslagen niet voort uit de Islam

pi_18520641
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:42 schreef Miwe het volgende:

[..]

Er zijn ook Nederlanders die politici met de dood bedreigen en er was er zelfs 1 die een politicus neer schoot. Alleen schuif je dat om de een of andere reden niet af op onze waarden, maar is dat ineens 'gewoon' een gek.
Als er kritiek op de islam wordt geuit zijn de dreigementen talrijker. Terwijl de moslims (godzijdank) in de minderheid zijn.
quote:
Als jij een paar jaar in SA gaat werken, wordt je ook geen Moslim. Als je er naartoe emigreert misschien wel, maar dan zou je niet gaan.

Zij zijn hier in eerste instantie ook niet gekomen om voor altijd te blijven. De bedoeling was dat ze terug zouden gaan. Dit bleek een stuk moeilijker dan verwacht en nu moeten ze ineens, na 30 jaar, onze waarden overnemen. Terwijl dat eerder nooit een probleem was.
Interesseert me niet. Als zij hun eigen normen en waarden willen behouden, doen ze dat maar in Barbaristan. Niet in Nederland.
  zondag 18 april 2004 @ 19:46:34 #149
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18520652
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:44 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat jouw fixatie is met hitsige kinderen?
Een ....... in de dop.

Trouwens, ik ben het wel met BSB eens.
Niet vreemd opkijken! Ik vindt het ook schandalig hoe Hamas ' hitsige' Palastijnse kinderen opblaast!
I mean no harm
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:46:54 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520658
-flamebait-

[ Bericht 95% gewijzigd door NorthernStar op 18-04-2004 19:52:13 ]
pi_18520662
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Silmarwen heeft het over de palestijnen die zich achter de islam scharen terwijl het eigenlijk om ordinair landjepik gaat. Lullig, maar niet het opblazen van kinderen waard. Als Hitler had gewonnen, dan was ik me ook niet zelf gaan opblazen, maar had ik geprobeerd iets van het leven te maken.
De Palestijnen plegen zelfmoord aanslagen uit de naam van de Islam? Of simpelweg omdat ze niet zo heel veel keus hebben kwa militair apparatuur?
pi_18520672
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:45 schreef Meh7 het volgende:
Misschien vloeien zelfmoordaanslagen niet voort uit de Islam [afbeelding]
Je hebt gelijk. Het komt voort uit ongeloof. Hamas en Jihad zijn helemaal niet islamitisch en beloven hun aanhangers niet dat ze 70 maagden in het paradijs krijgen als ze worden opgeblazen.
pi_18520689
Wie wilt bij zijn studie geen Arabisch ??
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:49:11 #154
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520701
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:47 schreef Meh7 het volgende:

[..]

De Palestijnen plegen zelfmoord aanslagen uit de naam van de Islam? Of simpelweg omdat ze niet zo heel veel keus hebben kwa militair apparatuur?
Zelfmoord plegen is nu niet bepaald effectief op grote schaal. Dan wis je jezelf al bij voorbaat uit. Het hele martelaarschap moet eens flink op de schop in de islam.
  zondag 18 april 2004 @ 19:49:48 #155
54772 Silmarwen
pi_18520717
Ze verzetten zich maar fijn. Ze doen maar wat ze willen

Tussen al dat geschreeuw hoor je geen reden meer. Ik zie nooit protesten tegen debiele moslim acties van mede moslims. Ik hoor ze alleen zeuren over hoe gediscrimineert ze worden, niet allemaal uiteraard, hoe POSITIEF gediscrimineert ze worden ja.

Ze kennen niet eens de geschiedenis van de wereld en maar loze argumneten in het Israel Palestina conflict gooien. De waarheid willen ze niet kennen De waarheid is nu eenmaal hard, het wordt tijd dat iedereen zijn ogen eens opendoet en ophoudt met dat irritante gejank. Jullie zijn niet zielig. Niemand van welk egloof dan ook. Alle ellende dat gebeurt heb je aan jezelf te danken.

Predik eens echt vrede, predik eens echt de waarheid.

Weetje wat de waarheid is.

Wij mensen zijn dom en klein en nietig en enorm egoistisch om ons steeds als ik te zien. Wij zijn deel van een groter geheel en geen id waarvan. We weten niets en we zullen het ook nooit te weten komen omdat we elkaar constant de vernieling inhelpen door hebzucht. Maar dat willen we niet horen, we willen ons oppermachtig voelen maar te want dan worden we bang, dan zouden we daadwerkelijk verantwoording moeten nemen op onze daden zonder er een god van te kunnen beschuldigen. Daarvoor is het geloof. Alles wat mis gaat kun je de schuld geven aan iets. Aan iets wat almachtig is. Zo almachtig dat het kinderen laat sterven en mensen laat lijden.

Wat is dat dan voor vredenlievende god waar die mensen in geloven. Waarom zijn er dan zoveel oorlogen en waarom zijn al die geloven constant in de clinch met elkaar als ze in dezelfde god geloven?

In mijn ogen is er geen god maar zijn wij samen met alles op aarde god en dus verantwoordelijk voor alles wat we doen. JE kunt lekker niemand de schuld geven wanta lles wat misgaat in de mensheid is de schuld van de mensheid zelf.
pi_18520720
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Je hebt gelijk. Het komt voort uit ongeloof. Hamas en Jihad zijn helemaal niet islamitisch en beloven hun aanhangers niet dat ze 70 maagden in het paradijs krijgen als ze worden opgeblazen.
Het is een reactie op de Israelische kolonisatie/"verdelgingen". Ik als moslim pleeg toch ook geen aanslagen? Het is oorlog daar, ze hebben weinig middelen en gebruiken de middelen die ze hebben. Het verschil is misschien dat ze niet bang zijn voor de dood en zich verzetten met alles wat ze hebben.
pi_18520724
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:48 schreef Meki het volgende:
Ik. Het Arabisch moet optiefen.

Wat hebben mensen nou aan de Arabische taal? We kunnen die energie beter steken in het ze bijbrengen vd Nederlandse taal, zodat ze niet 'wie wilT' schrijven.
pi_18520727
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
-verwijderd-
Domme mensen beledigen is niet echt netjes.

[ Bericht 6% gewijzigd door NorthernStar op 18-04-2004 19:52:38 ]
  zondag 18 april 2004 @ 19:50:28 #159
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18520733
quote:
Op zondag 18 april 2004 18:04 schreef Meki het volgende:

[..]

De islaam is NIETS van mij. Islam is haat, dood, vernieling en anti-semitisme. Lees je Soera's maar.

Fuck islam.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:51:36 #160
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18520765
Als het woord 'moslim' of 'islam' valt gaat bij jullie de waas voor de ogen hé?

Het gaat hier over een Imam die les gaat geven op school. Hou het een beetje on-topic svp.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:51:46 #161
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520769
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:50 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Domme mensen beledigen is niet echt netjes.
Hmm, goed punt. Sorry BSB.
  zondag 18 april 2004 @ 19:51:58 #162
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18520778
quote:
Leer jij nou maar eerst Nederlands voordat je gaat janken om Arabisch. wilT .

Oh, en ik wil geen Arabisch nee.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18520787
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:49 schreef Meh7 het volgende:
Het is een reactie op de Israelische kolonisatie/"verdelgingen".
En de Israelische politiek is weer een reactie op de Palestijnse zelfmoordaanslagen OP BURGERS.
quote:
Ik als moslim pleeg toch ook geen aanslagen?
Lang niet alle moslims zijn terroristen.
  zondag 18 april 2004 @ 19:52:52 #164
54772 Silmarwen
pi_18520795
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het is een reactie op de Israelische kolonisatie/"verdelgingen". Ik als moslim pleeg toch ook geen aanslagen? Het is oorlog daar, ze hebben weinig middelen en gebruiken de middelen die ze hebben. Het verschil is misschien dat ze niet bang zijn voor de dood en zich verzetten met alles wat ze hebben.
als per zijn en niet bang zijn voor de dood vanwaar dan een hemel? Waarom dan kinderen de dood insturen in plaats van zichzelf opblazen? Nou?
  zondag 18 april 2004 @ 19:52:57 #165
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18520801
quote:
Als je vraagt wie het wel wil is het makkelijker tellen want dat zijn er waarschijnlijk niet zoveel.

Wat moet je ermee, het wordt nooit een wereldtaal, tolken worden onderbetaald in Nederland en in Nederland zal het over 100 jaar ook niet meer zo veel worden gesproken. (we werken er nog aan, geduld)
I mean no harm
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:53:44 #166
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520834
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:51 schreef NorthernStar het volgende:
Als het woord 'moslim' of 'islam' valt gaat bij jullie de waas voor de ogen hé?

Het gaat hier over een Imam die les gaat geven op school. Hou het een beetje on-topic svp.
Okay.

Ik noem het pure islampropaganda. Het typische knuffelbeleid waar we jaren later weer spijt van krijgen in Europa. De imam moet zelf leerling worden en fatsoenlijk de taal leren spreken in het land waar die verblijft.
pi_18520837
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Lang niet alle moslims zijn terroristen.
Misschien heeft het dus meer te maken met de situatie dan het geloof, dat is wat ik wil zeggen.
pi_18520847
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:51 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Leer jij nou maar eerst Nederlands voordat je gaat janken om Arabisch. wilT .

Oh, en ik wil geen Arabisch nee.
  zondag 18 april 2004 @ 19:54:38 #169
54772 Silmarwen
pi_18520860
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Okay.

Ik noem het pure islampropaganda. Het typische knuffelbeleid waar we jaren later weer spijt van krijgen in Europa. De imam moet zelf leerling worden en fatsoenlijk de taal leren spreken in het land waar die verblijft.
Helemaal mee eens
pi_18520861
quote:
Nederlands zou in jouw geval geen kwaad kunnen.
  zondag 18 april 2004 @ 19:54:59 #171
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18520870
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Misschien heeft het dus meer te maken met de situatie dan het geloof, dat is wat ik wil zeggen.
Het is een combinatie waarbij zowel het geloof als de situatie van belang zijn.

Een slechte situatie plus Islam betekend geweld.
I mean no harm
pi_18520897
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:52 schreef Silmarwen het volgende:
als per zijn en niet bang zijn voor de dood vanwaar dan een hemel? Waarom dan kinderen de dood insturen in plaats van zichzelf opblazen? Nou?
Ik denk dat het een soort van taktiek is(of taktieksverwisseling) (niet dat ik het aanmoedig of mijn kinderen zoiets zou laten doen)

(en ik volg je niet zo goed je trekt rare conclusies)
  zondag 18 april 2004 @ 19:56:16 #173
54772 Silmarwen
pi_18520898
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:54 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Leuke paradox, aangezien er met geweld altijd een slechte situatie zal zijn en dus altijd geweld
pi_18520899
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Tja, de waarheid is hard. Hier in Nederland zijn wij niet gediend van je suffe taal en geloof.

Wil JIJ president worden? :'( .
Van NEDERLAND? :'( .
Nederland HEEFT niet eens presidenten :'( .
En al helemaal geen presidenten die geen Nederlands spreken :'( .
pi_18520911
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Misschien wel met beide.
  zondag 18 april 2004 @ 19:57:27 #176
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18520930
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:56 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Leuke paradox, aangezien er met geweld altijd een slechte situatie zal zijn en dus altijd geweld
Tja, nu je het zegt, kijk maar naar Palastina. Daar is ook een mooi cirkeltje gevormt dat inmiddels alweer bijna 60 jaar ronddraaid. Dus het klopt wel hier en daar.
I mean no harm
pi_18520935
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:54 schreef pomtiedom het volgende:

Een slechte situatie heeft vaker geweld tot gevolg, heeft de Islam niet zoveel mee te maken.
  zondag 18 april 2004 @ 19:58:37 #178
54772 Silmarwen
pi_18520954
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:56 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik denk dat het een soort van taktiek is(of taktieksverwisseling) (niet dat ik het aanmoedig of mijn kinderen zoiets zou laten doen)

(en ik volg je niet zo goed je trekt rare conclusies)
Ok ik zal het uitspellen voor je.

als ze niet bang zijn voor de dood waarom hebben ze dan dat hemel en tig maagden fabeltjes nodig om te sterven. en als ze niet bang zijn voor de dood waarom liegen ze hun kinderen dan voor en laten ze hun eigen kinderen zich opblazen in de hoop wat israelis mee te nemen?

\Dat zijn geen rare conclusies dat zijn feiten. Als je mensen wilt opblazen doe het dan iig zelf en ga het niet op kinderen of zwakbegaafde spelen. Dat is gewoon walgelijk. En ik praat Israel niet goed hoor ook al lijkt dat zo maar mensen moeten niet steeds aankomen meet land ingepikt want dat is simpelweg niet wara. Dat heeft Israel niet gedaan westerse landen hebben het gegeven.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 19:59:05 #179
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18520970
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:56 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Juist, totdat 1 der fases bereikt wordt:

1. Iedereen is dood
2. Iemand geeft zich over
3. Mensen zien hun paradox in en gaan zich aktief over hun eigen belangen zetten in het belang van het algemene belang, it's called peace. De verschillende geloven houden deze fase echter tegen. Het is immers de hand van God/Jaweh/Allah die beslist...
pi_18520987
Meh7, had jij niet eerst 'Strijder van Allah' als ondertitel?
  zondag 18 april 2004 @ 20:00:17 #181
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18521001
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Een slechte situatie heeft vaker geweld tot gevolg, heeft de Islam niet zoveel mee te maken.
O jawel.

Er heerst op veel plaatsen een slechte situatie, maar niet overal lijdt dat tot geweld (meestal niet, eerder tot een wanhopige, vreedzame, kreet van hulp)
Maar in het MO heerst vrijwel overal waar er een slechte situatie is en de Islam geweld. Uitzondering is bij dictaturen zowel totaalmacht als religieus.

Schijnbaar zullen de Islamieten altijd geketend aan het wiel van geweld en onderdrukking moeten lopen.
I mean no harm
pi_18521002
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:57 schreef Meh7 het volgende:
Nee, de Islam heeft een slechte situatie tot gevolg. Net zoals bij alle andere landen die hun geloof tot de letter nauwkeurig uitoefenen.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:02:18 #183
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18521042
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Die man gaat les geven, niet mensen bekeren ofzo. Jouwe en andere reacties worden m.i. meer ingegeven door afkeer dan door rationele argumenten. Als men de kans zou krijgen zou men het waarschijnlijk verbieden zelfs. Nu mag je die afkeer koesteren zoveel je wilt, je mag jezelf daardoor zelfs verhinderen om iets bij te leren, maar het gaat tever om op basis daarvan anderen onderwijs te ontzeggen.
  zondag 18 april 2004 @ 20:02:19 #184
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18521043
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:45 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Scherp! Zie je wel, niet elke moslim blaast zichzelf op of stuurt zijn kinderen met bommen om zijn lichaam ergens heen!
Mee eens terrorisme en zelfmoordaanslagen zijn niet specifiek iets van de islaam. En niet alle moslims hebben dezelfde denkwereld. Generaliseren is iets waar je voorzichtig mee moet zijn. Je kunt er mensen mee kwetsen. Of zoals in het geval van Hitler genocides veroorzaken. BTW kinderen in ons Nederland worden ook vaak geindoctrineerd via bijzondere scholen. Ze blazen zich niet op maar ook dat keur ik af.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_18521075
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Tja, de waarheid is hard. Hier in Nederland zijn wij niet gediend van je suffe taal en geloof.

Wil JIJ president worden? .
Van NEDERLAND? .
Nederland HEEFT niet eens presidenten .
En al helemaal geen presidenten die geen Nederlands spreken .
als ik president wordt dan ben je Illegaal en dan zet ik je uit
pi_18521097
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:58 schreef Silmarwen het volgende:
als ze niet bang zijn voor de dood waarom hebben ze dan dat hemel en tig maagden fabeltjes nodig om te sterven. en als ze niet bang zijn voor de dood waarom liegen ze hun kinderen dan voor en laten ze hun eigen kinderen zich opblazen in de hoop wat israelis mee te nemen?
Ik volg het nog steeds niet goed maar ja. Ze zijn niet bang voor de dood, oftewel ze zijn bereid hun leven op te geven voor hun doel. Ik denk niet dat het in de eerste plaats gaat om dat ze zoveel maagden gaan krijgen, ze kunnen niet eens zeker weten dat ze in de hemel komen. Ze worden onderdrukt, er zijn velen die veel famillieleden hebben verloren etc. Het is oorlog en ze hebben niet zoveel middelen als de Israelis.
pi_18521125
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:03 schreef Meki het volgende:
als ik president wordt dan ben je Illegaal en dan zet ik je uit
Interpunctie en staatschiedenis zijn 2 dingen die je leert op school.
pi_18521128
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:03 schreef Meki het volgende:

[..]

als ik president wordt
Hetgeen toch niet zal gebeuren .

Het is trouwens 'ik word', niet 'ik wordt' .
pi_18521133
Nevermind, laat maar.
pi_18521141
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:05 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Interpunctie en staatschiedenis zijn 2 dingen die je leert op school.
Op islamitische scholen natuurlijk niet.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:06:30 #191
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18521145
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:02 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Die man gaat les geven, niet mensen bekeren ofzo. Jouwe en andere reacties worden m.i. meer ingegeven door afkeer dan door rationele argumenten. Als men de kans zou krijgen zou men het waarschijnlijk verbieden zelfs. Nu mag je die afkeer koesteren zoveel je wilt, je mag jezelf daardoor zelfs verhinderen om iets bij te leren, maar het gaat tever om op basis daarvan anderen onderwijs te ontzeggen.
Afkeer, wellicht. Maar wel na rationele afweging. Wat is nu het belang van die lessen? Ik weet nu al wat de uitkomst moet zijn: de islam in positief daglicht zetten. Dat is net zo kut als een Balkenende godsdienstles laten geven. Het westen heeft geen behoefte aan de islam, dat keer je niet om met een imam die poeslieve verhaaltjes gaat vertellen. Dat is naief en pvda's.
pi_18521153
.

[ Bericht 49% gewijzigd door Dora_van_Crizadak op 18-04-2004 20:08:25 ]
pi_18521162
Ik ga weg
Maar Dora Dikzak i will come back
pi_18521169
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hij wil, dus ook wie wil.
Ik had mijn post al 'ingetrokken'.
  zondag 18 april 2004 @ 20:07:42 #195
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18521170
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:06 schreef Monidique het volgende:
Nevermind, laat maar.
Arg, het is wie wil! Is dat nu zo moeilijk?!?
I mean no harm
pi_18521171
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:07 schreef Meki het volgende:
Ik ga weg
Maar Dora Dikzak i will come back
Ga je een zelfmoordaanslag plegen?
pi_18521199
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:59 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Meh7, had jij niet eerst 'Strijder van Allah' als ondertitel?
Nee, maar het zou best kunnen, hoezo?
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:00 schreef pomtiedom het volgende:
O jawel.

Er heerst op veel plaatsen een slechte situatie, maar niet overal lijdt dat tot geweld (meestal niet, eerder tot een wanhopige, vreedzame, kreet van hulp)
Maar in het MO heerst vrijwel overal waar er een slechte situatie is en de Islam geweld. Uitzondering is bij dictaturen zowel totaalmacht als religieus.

Schijnbaar zullen de Islamieten altijd geketend aan het wiel van geweld en onderdrukking moeten lopen.
Ik kan niet zo heel veel voorbeelden bedenken waar na de bezetting van een land (een slechte situatie) de inwoners heel erg blij waren? Zal wel aan mij liggen.
pi_18521204
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:07 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Arg, het is wie wil! Is dat nu zo moeilijk?!?
Argh! Sluit ramen en deuren!?!??!?!?
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:08:55 #199
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18521212
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ga je een zelfmoordaanslag plegen?
Zijn vader roept hem. Die wil een knuffel voor die gaat slapen.
  zondag 18 april 2004 @ 20:12:13 #200
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18521282
Meki, in Nedeland bestaat geen president. Ons staatshoofd is de koning/koningin. De hoogste functie die je kan krijgen is die van minister-president. Hij is de voorzitter van het kabinet. Veel macht heeft een minister-president niet want hij moet spreken bij monde van het kabinet.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_18521309
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:12 schreef digitaLL het volgende:
De hoogste functie die je kan krijgen is die van minister-president.
Eerder straatveger.
  zondag 18 april 2004 @ 20:14:33 #202
54772 Silmarwen
pi_18521322
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik volg het nog steeds niet goed maar ja. Ze zijn niet bang voor de dood, oftewel ze zijn bereid hun leven op te geven voor hun doel. Ik denk niet dat het in de eerste plaats gaat om dat ze zoveel maagden gaan krijgen, ze kunnen niet eens zeker weten dat ze in de hemel komen. Ze worden onderdrukt, er zijn velen die veel famillieleden hebben verloren etc. Het is oorlog en ze hebben niet zoveel middelen als de Israelis.
Ik ben bijna mijn familie lid verloren door een of andere debiel die zich in een bus moes opblazen waar voornamelijk vrouwen en kinderen inzaten. Ik weet wel hoe het voelt om in angst te zitten of de 2 familieleden die daar toen woonde, omgekomen zijn door een of ander moslimfundi. Blaas dan soldaten op maar geen onschuldige burgers. dat kun je niet goed praten nooit, onderdrukking of niet.

Mensen in Israel leven net zo goed elke dag in ansgt, in angst om smiddags ineens je vader kwijt te zijn, om steeds in spanning af te moeten wachten of je bij de laatste aanslag mensen van wie je hield dood zijn.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:14:48 #203
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18521326
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Afkeer, wellicht. Maar wel na rationele afweging. Wat is nu het belang van die lessen? Ik weet nu al wat de uitkomst moet zijn: de islam in positief daglicht zetten. Dat is net zo kut als een Balkenende godsdienstles laten geven. Het westen heeft geen behoefte aan de islam, dat keer je niet om met een imam die poeslieve verhaaltjes gaat vertellen. Dat is naief en pvda's.
Dat haal ik niet uit dat bericht. Ik heb zelf een ontiegelijke hekel aan godsdiensten (vooral de drie mono-theistische) ben het volledig met alles wat Marx, Freud, Nietzsche etc erover gezegd hebben. Maar het interesseert me wel mateloos. Nu hoeft niet iedereen die interesse te delen, ook niet iedereen denkt hetzelfde over wiskunde, scheikunde of talen, desalniettemin zijn dat wel onderdelen van het onderwijs. Op de middelbare school kreeg ik trouwens ook godsdienstonderwijs van een dominee ipv een leraar (of hij was het allebeide, weet niet precies). Hoe dan ook, die man kon er iets over vertellen en daar gaat het om.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:17:31 #204
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18521390
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat haal ik niet uit dat bericht. Ik heb zelf een ontiegelijke hekel aan godsdiensten (vooral de drie mono-theistische) ben het volledig met alles wat Marx, Freud, Nietzsche etc erover gezegd hebben. Maar het interesseert me wel mateloos. Nu hoeft niet iedereen die interesse te delen, ook niet iedereen denkt hetzelfde over wiskunde, scheikunde of talen, desalniettemin zijn dat ook onderdelen van het onderwijs. Op de middelbare school kreeg ik trouwens ook godsdienstonderwijs van een dominee ipv een leraar (of hij was het allebeide, kan ook wel). Hoe dan ook, die man kon er iets over vertellen en daar gaat het om.
Leuk, maar erg objectief komt dat niet over uit de mond van een imam. Liever een geschiedkundige die de feiten op tafel legt, maar dat is een kwestie van smaak.
pi_18521404
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:14 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben bijna mijn familie lid verloren door een of andere debiel die zich in een bus moes opblazen waar voornamelijk vrouwen en kinderen inzaten. Ik weet wel hoe het voelt om in angst te zitten of de 2 familieleden die daar toen woonde, omgekomen zijn door een of ander moslimfundi. Blaas dan soldaten op maar geen onschuldige burgers. dat kun je niet goed praten nooit, onderdrukking of niet.

Mensen in Israel leven net zo goed elke dag in ansgt, in angst om smiddags ineens je vader kwijt te zijn, om steeds in spanning af te moeten wachten of je bij de laatste aanslag mensen van wie je hield dood zijn.
En tijdens vergeldingen van Israelische kant komen er geen onschuldige mensen om? Al is dat niet de doel van de vergelding, het gebeurt, het gaat gebeuren dat weten ze. Toch gebeurt het. Gisteren tijdens de aanval op de nieuwe hamas leider zijn er weer onschuldige voorbijgangers om het leven gekomen! Alleen hebben de Palestijnen geen apaches om deze actie mee te vergelden!

We gaan wel off topic zo trouwens, hier is een ander topic voor.
  zondag 18 april 2004 @ 20:18:51 #206
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18521421
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, maar het zou best kunnen, hoezo?
[..]

Ik kan niet zo heel veel voorbeelden bedenken waar na de bezetting van een land (een slechte situatie) de inwoners heel erg blij waren? Zal wel aan mij liggen.
Hmmm, goed, wellicht een wat onverwachte zet, maar wat dacht je van Constantinopel, het is nu een paar honderd jaar later, maar ik kan me niet herrineren dat die veel problemen hadden.

Trouwens, weet iemand hoe die plaats nu heet.

Wat wil je, iedere keer maar weer dood gaan en moeten wachten op een nieuwe langzaam stervende foetus zorgt voor nogal wat vergeetachtigheid.
I mean no harm
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:19:43 #207
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18521440
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

En tijdens vergeldingen van Israelische kant komen er geen onschuldige mensen om? Al is dat niet de doel van de vergelding, het gebeurt, het gaat gebeuren dat weten ze. Toch gebeurt het. Gisteren tijdens de aanval op de nieuwe hamas leider zijn er weer onschuldige voorbijgangers om het leven gekomen! Alleen hebben de Palestijnen geen apaches om deze actie mee te vergelden!

Toch nog even: Er waren 4 doden gevallen.
2 lijfwachten, de hamasleider en misschien de vrouw van de hamasleider, maar dat weet niemand met zekerheid te zeggen. Hooguit die vrouw is onschuldig...
  zondag 18 april 2004 @ 20:20:00 #208
54772 Silmarwen
pi_18521444
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Elke keer als Israel een pogng doet om vrede te stichten blaast zon idioot zich weer op. Blij toe dat ze geen grote wapens hebben.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:20:16 #209
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18521451
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Leuk, maar erg objectief komt dat niet over uit de mond van een imam. Liever een geschiedkundige die de feiten op tafel legt, maar dat is een kwestie van smaak.
Dat kan, maar dat is al weer een heel andere discussie dan "die imam moet opzouten"
  zondag 18 april 2004 @ 20:21:09 #210
54772 Silmarwen
pi_18521476
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Toch nog even: Er waren 4 doden gevallen.
2 lijfwachten, de hamasleider en misschien de vrouw van de hamasleider, maar dat weet niemand met zekerheid te
er gings iets compleet mis met de quote...

de vrouw van de hamasleider lijkt me niet echt onschuldig.
pi_18521485
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:20 schreef NorthernStar het volgende:
Dat kan, maar dat is al weer een heel andere discussie dan "die imam moet opzouten"
Dat ook.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:22:21 #212
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18521518
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:20 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die imam ook een jaarlijkse beoordeling krijgt.
pi_18521528
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:21 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Hoezo niet? Heb je geen medelijden met de vrouw van zo'n vrouwenonderdrukkende fundamentalist?
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:22:54 #214
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18521529
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:21 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook "hooguit".
  zondag 18 april 2004 @ 20:23:09 #215
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18521537
Persoonlijk zou ik helemaal geen les willen hebben in de Arabische taal, danwel de islam. Ook mijn kind hoeft hier van mij absoluut niet mee opgezadelt te worden als hij straks naar school gaat.Maar als het een keuze vak zou kunnen zijn, dan heb ik geen bezwaar.
  zondag 18 april 2004 @ 20:23:19 #216
54772 Silmarwen
pi_18521541
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:22 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hoezo niet? Heb je geen medelijden met de vrouw van zo'n vrouwenonderdrukkende fundamentalist?
uhm denk denk denk

NEE
pi_18521589
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:23 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

uhm denk denk denk

NEE
Hoezo niet?
  zondag 18 april 2004 @ 20:25:56 #218
54772 Silmarwen
pi_18521615
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:24 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Iedereen heeft een keuze. Keuze in leven keuze in dood. Ik zou liever sterven dan de vrouw van een Hamas leider zijn

Maar nu sta ik erg op mijn prinicipes.
pi_18521649
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:25 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Iedereen heeft een keuze. Keuze in leven keuze in dood. Ik zou liever sterven dan de vrouw van een Hamas leider zijn
Toen ze trouwden was hij nog geen Hamasleider!!!
  zondag 18 april 2004 @ 20:27:06 #220
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18521659
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:25 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Maar nu sta ik erg op mijn prinicipes.
Misschien was hij nog geen hamas leider toen ze trouwden
  zondag 18 april 2004 @ 20:27:17 #221
54772 Silmarwen
pi_18521665
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dan had hij vast al wel enge ideeen. Dus....
  zondag 18 april 2004 @ 20:27:34 #222
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18521672
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

zondag 18 april 2004 @ 20:27:59 #223
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18521686
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:27 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Het was een enge huisarts ja
  zondag 18 april 2004 @ 20:28:31 #224
54772 Silmarwen
pi_18521702
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:27 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ach kom op. Hitler had ook al enge ideeen voordat hij aan de macht kwam je weet best wat ik bedoel.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:28:44 #225
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18521711
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:27 schreef kLowJow het volgende:

[..]

was hij geslachtloos?
dat is eng.
pi_18521723
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:27 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Liefde maakt blind.
pi_18521732
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:18 schreef pomtiedom het volgende:
Hmmm, goed, wellicht een wat onverwachte zet, maar wat dacht je van Constantinopel, het is nu een paar honderd jaar later, maar ik kan me niet herrineren dat die veel problemen hadden.
Waar heb je het nu over? De overname van de Osmanen? Maar dan nog blijven er zoveel andere oorlogen/bezettingen die het nodige geweld met zich meebrachten.
quote:
Trouwens, weet iemand hoe die plaats nu heet.

Istanbul/
  zondag 18 april 2004 @ 20:30:04 #228
54772 Silmarwen
pi_18521744
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Liefde maakt blind.
Nee domme mensen worden blind zodra ze verliefd worden. Dat heet naief. Ik dara in tegen zie meteen al met wat voor een zak ik nu weer het bed deel. Of is dat geen liefde
  zondag 18 april 2004 @ 20:30:19 #229
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18521749
Weet je, ik zie een nogal quasi beledigende vergelijking.

In de VS gaat het motto dat je van de laagste plaats naar de hoogste kan schoppen. Denk maar aan Elvis. Dat geld in Palastina ook min of meer;

Van stenengooier tot leider van een terruerorganisatie!

Natuurlijk duurd roem nooit lang, maar in het MO betekend het hoogtepunt van je carriere ook meteen het einde van jezelf.
I mean no harm
  zondag 18 april 2004 @ 20:30:56 #230
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18521763
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:30 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nee domme mensen worden blind zodra ze verliefd worden. Dat heet naief. Ik dara in tegen zie meteen al met wat voor een zak ik nu weer het bed deel. Of is dat geen liefde
Dus 'domme' mensen verdienen geen sympathie?
  zondag 18 april 2004 @ 20:32:22 #231
54772 Silmarwen
pi_18521805
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:30 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dus 'domme' mensen verdienen geen sympathie?
sure.

Het verschil moet er wezen toch

Maar domme mensen die met foute mensen trouwen niet
  zondag 18 april 2004 @ 20:32:33 #232
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18521816
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waar heb je het nu over? De overname van de Osmanen? Maar dan nog blijven er zoveel andere oorlogen/bezettingen die het nodige geweld met zich meebrachten.
[..]

Istanbul/
WAT!! Istanbul!!

Even mijn balans zoeken. Wat jammer dat zo'n mooie stad er nu zo slecht aan toe is. Ik had die verwende, opgeblaze knakker Constantijn nog zo gezegd dat goud geven uitstel van executie was, maar luisteren ho maar.
Naja, hij was een redelijk vechter, hij zal wel in de strijd zijn gestorven.

schijnbaar was ik er net op tijd weg...
I mean no harm
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 20:34:11 #233
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18521859
Dit gaat nergens meer over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')