[grumpy-bear-mode aan]
Pfff..wat een dag. Stomme treinen, moet ik een klein stukje van Hilversum-Noord naar Hilversum op de terugweg, was lekker optijd met mijn aansluiting. Rijden de treinen, wegens weer zo'n railbreuk, tussen Naarden-Bussum en Hilversum niet. Sta je daar
![]()
. Dus eerst met de bus naar H'sum, rijdt mijn trein ook niet omdat die door dat stukje gaat. Dus kon alleen naar Utrecht en vandaar uit weer richting A'dam. Tsjonge tsjonge, ben zowat de hele middag aan het reizen geweest. Opzich wel lekker, maar ben nu wel verkleumd, had mezelf iets te koud aangekleed en het is best koud buiten
![]()
.
[grumpy-bear-mode uit]
Kaartje voor vandaag:
8. Kracht Archetype: Strijd tussen de geest (de vrouw) en het lichaam (de leeuw).
Symboliseert: Alle opkomende emoties en angsten die voorheen door het ego werden onderdrukt. De innerlijke kracht om jezelf rustig en zonder angst met je eigen gevoelens te confronteren.
Betekenis: Bewuste kracht en richtinggevende capaciteiten, verenigd met sensitiviteit en hartstocht. Kracht die nodig is bij het proces van zelfontdekking, aangezien maatschappelijke normen ons daarbij doorgaans belemmeren. Het bevrijden van de energie waarmee onze sterkste gevoelens zijn geladen.
Gemoedstoestand: Je hebt een hartstochtelijke beleving van het bestaan, maar je laat je nauwelijks door je hartstocht meeslepen. Je bent er klaar voor om een moeilijke opgave aan te pakken of voort te zetten. Kracht laat je innerlijke driften oprijzen, als eerste stap voorbij je eigen ego.
Nou heb vandaag wel weer zoiets gehad van: 'hou je rustig rustig rustig, hou je rustig, kalm en stil, komt goed'. Al bleef ik automatisch rustig, tja wat moet je anders. Heb alleen berehonger nu en ga lekker vanavond (eventjes) met een beker warme chocolademelk (met slagroom
) languit op de bank liggen. En optijd naar bed, met een goed boek en ga nu lekker eten halen. Ik ga mezelf verwennen
.