ik zat er wel aan te denken voor vandaag , alleen niet meer gedaanquote:Op vrijdag 16 april 2004 20:32 schreef Wolfjesfan het volgende:
Hiep hiep hoera de barbeque kon weer aan.
Wie heeft hem nog meer aan kunnen steken.![]()
![]()
Jah, maar iets meer bewolkt, wel warmerquote:ik zat er wel aan te denken voor vandaag , alleen niet meer gedaan
is het morgen weer zulk weer ?
oke dat word morgen bbqquote:Op vrijdag 16 april 2004 20:45 schreef Matrixxx het volgende:
[..]
Jah, maar iets meer bewolkt, wel warmer
Waarom danquote:Op vrijdag 16 april 2004 20:46 schreef Stranger het volgende:
Ik heb trouwens een maand geleden al mijn eerste barbecue gehad, en ik vind het nog steeds vreselijk.
Ik hou er gewoon niet van, lang wachten op je troep, half verbrande/half koude burgers naarbinnen werken, en ik ben vegetarier, dus veel wordt er niet aan mij gedacht.quote:Op vrijdag 16 april 2004 20:48 schreef Wolfjesfan het volgende:
[..]
Waarom dan![]()
Banaan met rum en `n beetje suiker, dat in folie gewikkelt en +/- 10 min later warmen dat is ook lekkerquote:Op vrijdag 16 april 2004 20:51 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik hou er gewoon niet van, lang wachten op je troep, half verbrande/half koude burgers naarbinnen werken, en ik ben vegetarier, dus veel wordt er niet aan mij gedacht.
Vandaag om half drie begonnen en net klaar, heerlijk buitenquote:Op zaterdag 17 april 2004 11:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Wordt s'avonds nog wel erg koud.........
Hebben wij ook.Doet het priema.quote:Op zaterdag 17 april 2004 11:43 schreef koele het volgende:
wordt het komende week ook weer mooi weer? dan ga ik er ook weer 1 halen, zon wegwerp bbqtje...
en helemaal als je een Atkins dieet volgtquote:Op zaterdag 17 april 2004 19:42 schreef Dauthi het volgende:
De bbq, neerlands excuus om ongeneerd vlees te cremeren.
Atkins dieet is ongezond.quote:Op zaterdag 17 april 2004 19:54 schreef Wolfjesfan het volgende:
[..]
en helemaal als je een Atkins dieet volgt
Yeeeeeeah Mate! Down Undah is the land of the Barbie's.quote:Op maandag 26 april 2004 22:12 schreef Chillmeister het volgende:
marineren moet altijd, heb een kookboek dat special is voor BBQen. talloze bladzijdes. o.a. vol met marinade recepten. Maar dat is natuurlijk geen nederlands kookboek, komt uit australie.
zal kijken wanneer ik thuis benquote:Op maandag 26 april 2004 23:06 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Yeeeeeeah Mate! Down Undah is the land of the Barbie's.
Good on Ya!
ISBN Nummer a.u.b.
Je bent blijkbaar slachtoffer geworden van het principe 'zwart is goed en warm is gaar'...quote:Op vrijdag 16 april 2004 20:51 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik hou er gewoon niet van, lang wachten op je troep, half verbrande/half koude burgers naarbinnen werken, en ik ben vegetarier, dus veel wordt er niet aan mij gedacht.
helemaal mee eens... en als je dan klaar bent.. kun je nog na genieten van de gloeiende kolen.....quote:Op zaterdag 1 mei 2004 21:56 schreef Wolfjesfan het volgende:
Ik wil BBQen op kolen Als het op gas moet kan ik net zo goed in de keuken staan.
wij gooiden vroegen dan altijd nog frietjes eropquote:Op zondag 2 mei 2004 17:12 schreef Amalia het volgende:
[..]
helemaal mee eens... en als je dan klaar bent.. kun je nog na genieten van de gloeiende kolen.....
volgens mij zou het morgen de hele dag regenquote:Op zaterdag 8 mei 2004 16:07 schreef Ingeborg het volgende:
Dat gaan wij morgen ook doen hoor een barbeque dat doe we dan in de middag he. Ik hoop toch op wat mooi weer dan hoor. ja toch?
Ben weer eens thuis langsgeweest. hier is het ISBN nummerquote:Op maandag 26 april 2004 23:06 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Yeeeeeeah Mate! Down Undah is the land of the Barbie's.
Good on Ya!
ISBN Nummer a.u.b.
het valt wel mee nu, maat het is nogsteeds niet echt bbq weerquote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:13 schreef Ingeborg het volgende:
ach gut nee toch?
En kon het hier motregenquote:Op zaterdag 8 mei 2004 16:07 schreef Ingeborg het volgende:
Dat gaan wij morgen ook doen hoor een barbeque dat doe we dan in de middag he. Ik hoop toch op wat mooi weer dan hoor. ja toch?
Het was toch nog wel een mooie dag hoor ja toch?quote:Op zondag 9 mei 2004 14:54 schreef capibar het volgende:
[..]
het valt wel mee nu, maat het is nogsteeds niet echt bbq weer![]()
ff geprint...en ga ik vanavond proberen....quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:45 schreef Wolfjesfan het volgende:
BBQ saus
25 gram boter
1 fijngehakte ui
1 teen knoflook
2 eetl. wijnazijn
150 ml bouillon
1/2 theelepl mosterd
2 eetl.bruine kandij
1 schijf citroen
1 laurierblad
Snufje cayennenpeper
2 eetl. worcestershiresaus
6 eetl. tomatenketchup
2 eetl. tomaten puree
Peper en zout
Smelt de boter in een sauspan en fruit daarin de ui en de knoflook zacht maar niet bruin. Voeg de azijn, bouillon, mosterd, suiker, citroen, laurier en cayennepeper toe. Breng dit alles aan de kook en laat 15 min. zachtjes doorkoken. Roer de overige ingrediënten erdoorheen en voeg peper en zout maar smaak toe. Laat nog 5 a 10 min. doorkoken.
Verwijder het schijfje citroen en het laurierblad en geef deze saus bij gegrild vlees.
En heeft het gesmaakt.quote:Op maandag 17 mei 2004 09:57 schreef Amalia het volgende:
[..]
ff geprint...en ga ik vanavond proberen....![]()
![]()
Ben wel eens op `n BBQ geweest waar ze het op gas deden, maar ik miste toch iets enin de smaak en in de gezelligheid. Het heeft iest dat opflammen van de kolen. Zo heb ik ook de buren electrisch zien BBQen het leek net of ze achter het fornuis stond, niets aan. Ik zweer bij kolen.quote:Op maandag 17 mei 2004 23:11 schreef capibar het volgende:
is er eigenlijk verschil tussen gas,kolen en elektrische bbq's qua smaak van het vlees.
ik weet het niet want ik heb alleen maar vlees gegeten van kolen bbq's
gewoon houtskool erin gooien en dan spiritus eroverheen, en hij is aan.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:24 schreef ASSpirine het volgende:
Een echte vent steekt zijn Barbecue niet aan met aanmaakblokjes
wat zijn jullie methodes?
kleine stukjes gedroogde hout, verbranden, en een paar keer bijvullen, uiteindelijk grotere blokken hout ertussen gooien, wachten tot de vlammen weggaan en dan houtskool erop
tenminste zo is het iedere keer gebeurt
beuk brand goed en lang als ik me niet vergis
hehehe het is geen vuurkorf....quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:10 schreef capibar het volgende:
[..]
gewoon houtskool erin gooien en dan spiritus eroverheen, en hij is aan.
Heb nog wel meer als je wil, meld het maar.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 15:59 schreef Amalia het volgende:
[..]
Ps: de saus was heeeeeerlijk ! dank voor recept!![]()
we laten het gewoon een kwartiertje fikken, en dan is het vuur wel weer weg, dan kan je rustig bqq'en.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 15:59 schreef Amalia het volgende:
[..]
hehehe het is geen vuurkorf....
Barbecook kopen.. brand in mum van tijd.. zonder aanmaakblokjes..quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:24 schreef ASSpirine het volgende:
Een echte vent steekt zijn Barbecue niet aan met aanmaakblokjes
wat zijn jullie methodes?
kleine stukjes gedroogde hout, verbranden, en een paar keer bijvullen, uiteindelijk grotere blokken hout ertussen gooien, wachten tot de vlammen weggaan en dan houtskool erop
tenminste zo is het iedere keer gebeurt
beuk brand goed en lang als ik me niet vergis
Hier deden de buren snel de ramen dicht toen ze merkten dat we gingen BBQen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:43 schreef GiSH het volgende:
was weer lekker buren waren bij geschoven mmmmmm
De hele avond rook het hier ook super lekker.. maja morgen gaan we zelfquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:51 schreef Wolfjesfan het volgende:
[..]
Hier deden de buren snel de ramen dicht toen ze merkten dat we gingen BBQen.![]()
![]()
![]()
hahahaha BBQ RULEZquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:51 schreef Wolfjesfan het volgende:
[..]
Hier deden de buren snel de ramen dicht toen ze merkten dat we gingen BBQen.![]()
![]()
![]()
Het leek hier bij de slager ook wel alsof de hongerwinter voor de deur staatquote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:43 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik was van plan de BBQ flink op te stoken, IS DE SUPERMARKT HELEMAAL UITVERKOCHT! HET LEEK WEL EEN WINKEL IN EEN OOSTBLOKLAND!!
Er was gewoon LETTERLIJK geen kippenpootje meer te koop...
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:45 schreef Oblivion het volgende:![]()
Ja, dat is bijna altijd, als men maandag vrij heeft....is het net of de wereld vergaat...
![]()
Te laat gaan shoppen dus?![]()
hier regent hetquote:Op zondag 30 mei 2004 15:41 schreef Jelminho het volgende:
Owyeah, zometeen BBQ'en.. Met overheerlijke zelfgemaakte Kebabs met kilo's knoflook.. HEERLIJK
Is dat nog wel een balkon?quote:Op maandag 31 mei 2004 03:30 schreef Libris het volgende:
Morgen een BBQ met z'n 3en. En vrijdag een voor zo'n 15 man.. Eens kijken of ik het redt.. Heb een balkon van zo'n 50 a 60 m2
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:50 schreef partyyboyy het volgende:
is gewoon een dak natuurlijk!
Het is meer een dakterras.. Binnenkort komt er een band spelen.. (a la beatles).quote:Op maandag 31 mei 2004 14:45 schreef Zarc.oh het volgende:
[..]
Is dat nog wel een balkon?
Nee, die is weer voorbij, alleen gisterochtend rond een uur of 5 de meest pittige bui gehad die ik ooit heb meegemaakt, duurde denk ik 2 uur, onweer erbij en gigantisch veel waterquote:Op maandag 31 mei 2004 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
*jaloers naar libris kijk*
Hé Libris, begint de regentijd nog zo langzamerhand niet....
Nopes,quote:Op zondag 6 juni 2004 19:17 schreef Yskonijn het volgende:
[..]
Dit is vast niet in NL?
You lucky guy!!!!quote:Op zondag 6 juni 2004 19:21 schreef Libris het volgende:
[..]
Nopes,
* Yskonijn woont in Singapore...
Vrijdag was de viering van mijn eerste jaar in Singapore.
Zullen we ruilen???quote:Op zondag 6 juni 2004 19:24 schreef Libris het volgende:
Ja, heel erg lucky
Gemiddeld 2 keer per week BBQGasBBQ was een goede investering..
Bij de aldi hebben ze BBQs uit Edelstaal.quote:Op zondag 6 juni 2004 18:34 schreef Fer het volgende:
Ik heb deze winter een huis met een tuin gekocht. Het is nu tijd om een barbecue aan te schaffen. Ik weet echter niet wat voor een merk. Die webers zien er goed uit. stevig, stabiel en van geemailleerd staal. Ze zijn alleen zo duur. 119¤ voor een 47cm one touch silver. Nu heb je hier en daar ook zo'n imitatie-weber. Sommige zeggen zelfs geemailleerd te zijn. Iemand ervaring met imitatie webers wat betreft roest, kwaliteit en gebruiksgemak?
Nee, das Choon Seng, een collega van mequote:Op zondag 6 juni 2004 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Libris
Ben jij dat daar aan de BBQ?
Vandaag in de aanbieding:quote:Op zondag 6 juni 2004 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij de aldi hebben ze BBQs uit Edelstaal.
voor 59 Euro! Geweldig ding! Hebben er 1tje
zeker een elektrischequote:Op woensdag 9 juni 2004 10:26 schreef Koningin het volgende:
[..]
Vandaag in de aanbieding:
[afbeelding]
¤ 32,99
idd, echt bbq'en die je op kolenquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:31 schreef Koningin het volgende:
Geef mij maar eentje gewoon op houtskool
doe je op kolen bedoelde ik uiteraardquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
idd, echt bbq'en die je op kolen
worsten halen bij de aldi.. 1,69 voor 6 worsten en ze zijn lekker!!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:22 schreef marcb1974 het volgende:
ik ga dit weekend bbqen,
iemand nog leuke ideeen voor recepten?
Ik zag gisteren dat de Aldi NL nu ook Neurenberger grillworstjes heeft, ongeveer vingergroot, zijn heerlijk. En de RVS BBQ is 15 Euro in prijs verlaagt. Een geweldig ding, is een Landmann , en origineel van landmann betaal je over de 100 euro, nu bij de aldi 45...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:31 schreef GiSH het volgende:
[..]
worsten halen bij de aldi.. 1,69 voor 6 worsten en ze zijn lekker!!
volgens mij heeft die BBQ het zelfde systeem als mijn volprezen BBQ van Barbecookquote:Op dinsdag 20 juli 2004 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zag gisteren dat de Aldi NL nu ook Neurenberger grillworstjes heeft, ongeveer vingergroot, zijn heerlijk. En de RVS BBQ is 15 Euro in prijs verlaagt. Een geweldig ding, is een Landmann , en origineel van landmann betaal je over de 100 euro, nu bij de aldi 45...
Zelf saté makenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:22 schreef marcb1974 het volgende:
ik ga dit weekend bbqen,
iemand nog leuke ideeen voor recepten?
dat kan echt niet. bbq-en doe je mét vlees!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 02:02 schreef TechXP het volgende:
Afgelopen zondag ge-bbq't in het bos. Lekker was het. Het was overigens een vleesloze bbq
Waarom niet er zijn genoeg veeg-burgers en er zijn van allerlei groentes die op de BBQ kunnen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
dat kan echt niet. bbq-en doe je mét vlees!
Wie zegt dat?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:35 schreef __Saviour__ het volgende:
dat kan echt niet. bbq-en doe je mét vlees!
Eigenlijk is de vega-bbq beperkt, want bij een gewone bbq kan je én vlees én vis én vega etenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wie zegt dat?
Maar vleesbbq is zo beperkt. Wat vlees en wat salades hooguit...
Een vega-bbq is lekker divers, zeer verschillend wat er op komt.
In praktijk is een 'gewone' bbq vooral vlees op de grill en een paar saladesquote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:17 schreef rvrb_ke het volgende:
Eigenlijk is de vega-bbq beperkt, want bij een gewone bbq kan je én vlees én vis én vega eten
(eventjes moeilijk doen...)
;-)quote:Op zondag 25 juli 2004 01:43 schreef TechXP het volgende:
[..]
In praktijk is een 'gewone' bbq vooral vlees op de grill en een paar salades
En als ik begrepen heb van de bbq die mijn broer had, was het bij hun laatst alleen maar vlees.
maar als je eventjes moeilijk gaat doen heb je gelijk
En je wordt niet flauw van elke dag sate?quote:Op zondag 25 juli 2004 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Standaard BBQ 2 personen, 10 sate´s, pindasaus, brood, salade, atjar, zuur,
Is simpel en lekker, maar dan wel iedere dag te eten. In de zomer als het mooi weer is eten we eigenlijk iedere dag zo.
Dit vraag ik me nu af - zijn die Weber BBQ's nu echt hun geld waard? Wordt 't vlees beter op een Weber, of gaat ut alleen maar om levensduur?quote:Op zondag 6 juni 2004 18:34 schreef Fer het volgende:
IDie webers zien er goed uit. stevig, stabiel en van geemailleerd staal. Ze zijn alleen zo duur. 119¤ voor een 47cm one touch silver.
Inderdaad, de sleutel is "op tijd aansteken". 6 uur eten? 4 uur aansteken! Anders krijg je aangebrand vlees (doordat er nog vlammen tussen de kooltjes omhoog komen). Veel draaien en erbij blijven is ook belangrijk.quote:Op maandag 26 juli 2004 22:39 schreef krakkemieke het volgende:
Levensduur, me zus had een weber, het gaat erom of de houtskool mooi gloeit.
Webers gaan een eeuwigheid mee, en als je een zo'n Weber houtskool-aansteker hebt dan kan je in relatief korte tijd een prachtige laag gloeiende kolen hebben (minuut of 25-30)quote:Op maandag 26 juli 2004 22:39 schreef krakkemieke het volgende:
Levensduur, me zus had een weber, het gaat erom of de houtskool mooi gloeit.
Beste vlammen! Lijkt me niet helemaal de bedoeling...quote:Op woensdag 28 juli 2004 08:21 schreef GiSH het volgende:
Gisteren lagen de Hamburgers op de BBQ
[afbeelding]
ik had er iets te veel kooltjes op gegooid.. en dan gaat het mis bij de hamburgersquote:Op woensdag 28 juli 2004 13:57 schreef Doekes het volgende:
[..]
Beste vlammen! Lijkt me niet helemaal de bedoeling...
quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
We hebben gisteren heerlijk gebarbecued!
![]()
![]()
![]()
In de winter?quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
We hebben gisteren heerlijk gebarbecued!
![]()
![]()
![]()
Omdat het gisteren niet regende.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:40 schreef T1andonly het volgende:
maar waarom gister
ik loop ook al jaren met het idee.... maar elke keer komt het er niet vanquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:40 schreef T1andonly het volgende:
[..]Wij overwegen om te BBQen met oud en nieuw
maar waarom gister
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |