Whahaha, voor 17,6 duizend euro per maand wil ik ook wel met dat stomme hysterische wijf getrouwd zijn voor een jaar of twee.quote:Alimentatie ¤ 8000 voor Patty´s ex
door Petra Boots
AMSTERDAM, woensdag
Patty Brard moet 8000 euro bruto per maand betalen aan haar ex-partner René Muthert. Dat heeft de rechter gistermiddag in deze zaak besloten. Het betreft een voorlopige voorziening zolang de echtscheidingsprocedure loopt.
De rechter zwichtte niet voor het argument van haar advocaat Bram Moszkowicz dat het huwelijk vijf jaar geleden gesloten in Amerika niet rechtsgeldig zou zijn, omdat het louter een fun-huwelijk was. Voor de Nederlandse wet zijn Patty en René gewoon getrouwd in gemeenschap van goederen.
Moszkowicz: "Laat ik heel nuchter vaststellen dat de rechter René slechts de helft toekent van wat hij eiste. Wat dat betreft valt het dus mee. En verder is het belangrijk te weten dat het een voorlopige voorziening is. Wij zijn heel druk om aan te tonen dat het huwelijk tussen Patty en René geen echt huwelijk was."
Marty Gieskes, de strafpleiter van René, is uiteraard blij met de uitspraak: "We zijn op de goede weg. Het ziet er voor ons prima uit." René, die druk bezig is zijn muziekcarrière weer op te pakken, reageert: "De uitspraak is boven verwachting. Ik heb, in tegenstelling tot wat Patty´s advocaat beweert, geen maandelijks bedrag geëist. Achtduizend euro is twee keer zoveel als waar ik op had gerekend, dus ik kan eindelijk weer eens naar de kapper. Ik wil deze zaak nu zo snel mogelijk afwikkelen. Het feit dat Patty zegt dat het geen echt huwelijk is geweest, is voor mij echter een principekwestie geworden. Dat slaat helemaal nergens op en irriteert me mateloos. Wie gaat er in hemelsnaam vijf jaar met iemand samenleven voor de lol?"
quote:Op woensdag 14 april 2004 07:46 schreef 303 het volgende:
Sneu dat het allemaal zo via de pers moet lopen,
quote:"De uitspraak is boven verwachting. Ik heb, in tegenstelling tot wat Patty´s advocaat beweert, geen maandelijks bedrag geëist. Achtduizend euro is twee keer zoveel als waar ik op had gerekend, dus ik kan eindelijk weer eens naar de kapper"
lees dat stukje nu nog eens!!!! het is een 1 malige betaling!! hoeveel denk je dat Patty verdiend!!quote:Op woensdag 14 april 2004 07:38 schreef BobRooney het volgende:
8000 euro per maand![]()
de rechter vind van niet...quote:Op woensdag 14 april 2004 08:31 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een bullshit! Het is toch nooit in Nederland een rechtsgeldig huwelijk geweest?
Dat heeft Patty althans bevestigd.
Voorlopige voorziening.quote:Op woensdag 14 april 2004 08:22 schreef Tim_G het volgende:
lees dat stukje nu nog eens!!!!
ohja...... als patty wat zegt is dat waar natuurlijk!quote:Op woensdag 14 april 2004 08:31 schreef SEMTEX het volgende:
Dat maakt geen toch geen zak uit? Het gaat erom of het voor de Nederlandse wet geldig is. Een huwelijk dat alleen in de VS gesloten is, is dat niet. Blijkbaar zijn de papieren ook in NL geregeld.quote:Op woensdag 14 april 2004 08:32 schreef Cybart het volgende:
[..]
de rechter vind van niet...
ik vind het ook geen fun huwelijk...
dan blijf je toch geen 5 !!!! jaar bij elkaar
blijkbaarquote:Op woensdag 14 april 2004 08:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat maakt geen toch geen zak uit? Het gaat erom of het voor de Nederlandse wet geldig is. Een huwelijk dat alleen in de VS gesloten is, is dat niet. Blijkbaar zijn de papieren ook in NL geregeld.
1 malig? zolang de rechtzaak loopt toch....quote:Op woensdag 14 april 2004 08:22 schreef Tim_G het volgende:
[..]
lees dat stukje nu nog eens!!!! het is een 1 malige betaling!! hoeveel denk je dat Patty verdiend!!![]()
Patty is dus een doosquote:Op woensdag 14 april 2004 08:53 schreef Cybart het volgende:
[..]
blijkbaar
anders kent de rechter Rene voorlopig geen 8000 euro per maand toe
Valt inderdaad wel tegen van Bram he?!quote:Op woensdag 14 april 2004 09:02 schreef Najra het volgende:
Wat een prutser is die Moskowiczski zeg. Kan niet eens een eenvoudig echtscheidingszaakje winnen terwijl de echtgenoot nog compleet labiel is ook.
Godverdomme niet te geloven. 8000 euro per maand.quote:dus ik kan eindelijk weer es naar de kapper
Tegen!!!quote:Op woensdag 14 april 2004 15:59 schreef Oblivion het volgende:
Pfff, valt me een beetje tegen van advokaat Moszkowicz.
Lees jij je eigen posts eigenlijk wel ???quote:Op woensdag 14 april 2004 07:33 schreef SunChaser het volgende:
Whahaha, voor 17,6 duizend euro per maand
it's a dirty job but somebody has to do itquote:Op woensdag 14 april 2004 16:59 schreef Guus Muisarm het volgende:
Lees jij je eigen posts eigenlijk wel ???
Zover ik weet moet de kostwinner in geval van scheiding de allimentatie betalen. En dat is Patty.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:56 schreef Vision het volgende:
snap trouwens niet waarom patty uberhaupt moet betalen. zij voed haar dochter toch op?
Ach wat zal ik er van zeggen... Zijn toch zielepoten?quote:Op woensdag 14 april 2004 16:42 schreef Duiveltja het volgende:
o ik dacht dat het je tegen stond dat hij Patty verdedigde
ah, ik dacht dat je alleen allimentatie hoefde te betalen als een van de 2 het kind opvoedde terwijl de ander kostwinnaar was.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:04 schreef gelly het volgende:
Zover ik weet moet de kostwinner in geval van scheiding de allimentatie betalen. En dat is Patty.
Omdat Rene aan een bepaalde "levensstijl" gewend is...quote:Op woensdag 14 april 2004 16:56 schreef Vision het volgende:
snap trouwens niet waarom patty uberhaupt moet betalen. zij voed haar dochter toch op?
Ik denk dat het zo'n 3000 tot 4000 euro kost om dat mens in te laten hurenquote:Op woensdag 14 april 2004 23:00 schreef Aventura het volgende:
Goh, dat die Patty zoveel verdient zeg. Wat doet ze nu helemaal? Zich een beetje laten filmen en een paar schnabbels in bruine cafe's. Nooit geweten dat dat zo lucratief was.
Je gaat even voorbij aan het feit dat ze compleet failliet is gegaan en werkelijk alles heeft moeten verkopen; tot aan haar gouden platen toe.quote:Op donderdag 15 april 2004 00:47 schreef engessa het volgende:
Vergeet niet dat Patty zelf absoluut beter is geworden van haar vorige huwelijken, misschien wel meer dan die René. You win some, you lose some. Denk niet dat ze echt wakker ligt van die 8000 euro in de maand die ze moet missen.
Hmm, inderdaad, daar ging ik even aan voorbij. Foutje!quote:Op donderdag 15 april 2004 00:53 schreef static het volgende:
[..]
Je gaat even voorbij aan het feit dat ze compleet failliet is gegaan en werkelijk alles heeft moeten verkopen; tot aan haar gouden platen toe.
Een huwelijk gesloten in Las Vegas is gewoon rechtsgeldig.quote:Op woensdag 14 april 2004 08:31 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een bullshit! Het is toch nooit in Nederland een rechtsgeldig huwelijk geweest?
Ja, anders waren Guusje en Dinand ook niet getrouwd geweest.quote:Op donderdag 15 april 2004 01:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Een huwelijk gesloten in Las Vegas is gewoon rechtsgeldig.
Normaliter moet je wel papieren insturen enzo, en dan is het in NL geregistreerd, maar veel mensen denken dat wanneer ze voor de fun daar trouwen en niks insturen het dan niet officieel is, terwijl ook zonder dat je zelf eea opstuurd uiteindelijk de gegevens naar NL komen en je voor de wet gewoon getrouwd bent.quote:Op donderdag 15 april 2004 01:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, anders waren Guusje en Dinand ook niet getrouwd geweest.
Ik reken nog dagelijks omquote:Op woensdag 14 april 2004 17:04 schreef Copycat het volgende:
SunChaser is in het Gulden Tijdperk blijven hangen, gok ik...
Okee, heel verkeerd topic maar ik moet je even te pakken krijgen :quote:Op donderdag 15 april 2004 01:25 schreef static het volgende:
Om ook maar een duit in het zakje te doen; mijn tante is ooit ooit in Vegas getrouwd en volgens mij is dat gewoon rechtsgeldig.
Dat is de gewenste procedure, maar uiteindelijk worden de actes etc. hierheen gezonden en ook zonder dat je zelf om die bevestiging hebt gevraagd is het huwelijk hier rechtsgeldig.quote:Op donderdag 15 april 2004 01:24 schreef L.Denninger het volgende:
Bij mijn weten moet een huwelijk gesloten in Amerika hier nog altijd bevestigd worden.
Ik denk dat hij dan een probleem heeft, ook in NL.quote:Kweenie zeker hoor,
maar een collega van mij is een paar jaar terug voor de gein snel getrouwd met de officemanag(st)er daar,
en het enige wa'k daarvan weet is dat ie een probleem zou krijgen als ie met iemand anders trouwt en dan in Amerika komt- want dan zou het bigamie zijn.
Maar om kort te sluiten - bij mijn weten is 't eigenlijk inderdaar pas rechtsgeldig als het in Nederland bevestigd wordt.
Vrees dat ie dat inderdaad moet gaan doen dan,quote:Op donderdag 15 april 2004 01:38 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Dat is de gewenste procedure, maar uiteindelijk worden de actes etc. hierheen gezonden en ook zonder dat je zelf om die bevestiging hebt gevraagd is het huwelijk hier rechtsgeldig.
[..]
Ik denk dat hij dan een probleem heeft, ook in NL.
Laat hem maar eens informeren bij burgerzaken.
Met bronvermelding.quote:Op donderdag 15 april 2004 01:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Okee, heel verkeerd topic maar ik moet je even te pakken krijgen :
jouw logo is erg ontzettend koel.
Maar dat wist je al.
Ik wou ff vragen - ik ben een winamp-plugin aan het maken die vooral teert op veel textures en videos.
Zou ik jouw logo (as-is of op een hogere resolutie) mogen gebruiken / bijleveren als content voor m'n plugin ?
Zou er erg goed uitzien denk ik
doe maar ff mail op l.denninger at chello.nl als je wilt...
Bij voorbaat dank voor welke reactie either way
(En je mag deze post deleten als je 'm gelezen hebt)
Klopt niet hoor:quote:Op donderdag 15 april 2004 01:22 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Normaliter moet je wel papieren insturen enzo, en dan is het in NL geregistreerd, maar veel mensen denken dat wanneer ze voor de fun daar trouwen en niks insturen het dan niet officieel is, terwijl ook zonder dat je zelf eea opstuurd uiteindelijk de gegevens naar NL komen en je voor de wet gewoon getrouwd bent.
Hoe dan ook moet jij of je partner dat zelf verzoeken.quote:Wat moet ik doen als ik als Nederlander in het buitenland wil trouwen?
Het eerste dat u moet doen is contact opnemen met de ambassade van het desbetreffende land of rechtstreeks contact opnemen met de buitenlandse instantie die uw huwelijk gaat voltrekken. Zij kunnen u aangeven welke documenten u nodig heeft voor het huwelijk en of u een trouwboekje ontvangt.
Legalisatie huwelijksakte
Na de huwelijksvoltrekking moet de huwelijksakte in de meeste gevallen gelegaliseerd worden door de autoriteiten van het land waar u bent getrouwd en de Nederlandse vertegenwoordiging ter plaatse. Pas als de huwelijksakte is gelegaliseerd, kan het huwelijk in Nederland worden geregistreerd. De gemeente Den Haag kan voor mensen met de Nederlandse nationaliteit akten inschrijven, zodra correct gelegaliseerde afschriften worden overlegd. Voor meer informatie over de registratie van uw huwelijksakte kunt u contact opnemen met de gemeente Den Haag, Bureau Bijzondere Akten. Het adres vindt u onder de link.
Kunt u niet zelf voor de benodigde legalisaties zorgen, dan kan de legalisatie-afdeling van het ministerie van Buitenlandse Zaken voor u bemiddelen bij het verkrijgen van de legalisaties. Voorwaarde is wel dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht. Voor meer informatie over bemiddeling bij het verkrijgen van de legalisaties kunt u contact opnemen met de afdeling legalisaties van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Het adres vindt u onder de link.
Las Vegas is een verhaal apart.quote:Op donderdag 15 april 2004 02:10 schreef Oblivion het volgende:
Klopt niet hoor:
Hoe dan ook moet jij of je partner dat zelf verzoeken.
Althans zo lees ik het hier.
gerechtigheid noem je zoietsquote:Op donderdag 15 april 2004 03:00 schreef wizarddragon het volgende:
Geweldig...you go René. Alhoewel het wel zielig is voor Patty, weer een financiele domper voor haar.
Maar zij kan helemaal niets!quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo'n 3000 tot 4000 euro kost om dat mens in te laten huren.
Misschien ben je niet ordinair genoeg?quote:Op donderdag 15 april 2004 11:47 schreef Aventura het volgende:
[..]
Maar zij kan helemaal niets!
Soms begrijp ik deze wereld niet. Wat doe ik toch fout dat ik loop te sappelen terwijl andere mensen scheppen met geld binnenhalen![]()
- Ik heb m'n poes niet laten zien in de Pleeboyquote:Op donderdag 15 april 2004 11:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien ben je niet ordinair genoeg?
Dus.... je bent geen snol en daar gaat het mis!quote:Op donderdag 15 april 2004 11:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
- Ik heb m'n poes niet laten zien in de Pleeboy
- Ik ben nooit met een Italiaanse miljonair of met een Nederlandse kwismaster getrouwd
- Ik heb nooit in een meidengroepje gezongen
- Ik heb geen plastische chirurgie ondergaan
Dat zal 't zijn
sorry hoor, maar als ik rene was had ik precies hetzelfde gedaanquote:Op donderdag 15 april 2004 17:36 schreef S0n1cS_H34T het volgende:
wat een loser die rené..wat een mietje...wie laat nou een vrouw alimentatie betalen, not to mention het bedrag...
Wat goed om te horen, dinnetje is met een man getrouwd...quote:Op donderdag 15 april 2004 02:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Las Vegas is een verhaal apart.
Zo is dit: Het eerste dat u moet doen is contact opnemen met de ambassade van het desbetreffende land of rechtstreeks contact opnemen met de buitenlandse instantie die uw huwelijk gaat voltrekken. daar bv helemaal niet nodig.
Je kunt er online info over vinden (trouwen in Las Vegas) en daar staat dan bij dat je bij terugkomst in NL eea moet regelen, maar ook wanneer je dat niet doet is het huwelijk op gegeven moment rechtsgeldig, dat wordt er eigenlijk nooit bijgeschreven.
Echt aanstellerij van de bovenste plankquote:Op maandag 26 april 2004 22:15 schreef Copycat het volgende:
Iedereen heeft het verpest en Patty is uiteraard weer het zielige slachtoffer.
en wat voorstukje.. ze gaat nog liever de bak in dan betalen.. ik hoop dat ze 25 jaar de bak in moet!quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:42 schreef schatje het volgende:
Morgen is ze te zien bij Jensen. RTL Boulervard liet een voorstukje zien.
dure hoer... en dan krijg je niet eens waar voor je geld...quote:Op woensdag 14 april 2004 23:52 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo'n 3000 tot 4000 euro kost om dat mens in te laten huren.
Ja, dat is wel normaal.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 10:41 schreef Shir het volgende:
Patty is cool ja! Ik heb gisteren Jensen gezien. Ze moet die vent (die luie donder die nog nooit in zijn leven gewerkt hebt) 8.000 per maand betalen en dat 10 jaar lang. Dat is toch niet normaal? En dan krijgt hij ook nog de helft van het huis in Zuid. Ik vind het echt belachelijk hoor!
Wat een onzin, waarschijnlijk heeft hij helemaal niks gestolen, en als dat wel zo was is het niet netjes om hem op t.v. voor van alles uit te maken. Het is gewoon de man waar je mee getrouwd bent aan de kant zetten op t.v. om meer kijkers te trekken.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:36 schreef S0n1cS_H34T het volgende:
wat een loser die rené..wat een mietje...wie laat nou een vrouw alimentatie betalen, not to mention het bedrag...
gaat uit van wat patty verdiend... Dus das een schijntjequote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:37 schreef ruby het volgende:
8000 euro is inderdaad wel erg veel.. Of zou dit een soort van schadevergoeding zijn omdat René z'n imago (welk?) is beschadigd?
Inderdaad, laat die junkie eens een baan gaan zoeken....hij heeft toch ervaring met schoonmaken?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:34 schreef BVO het volgende:
Patty is geweldig.
Die Rene heeft jarenlang alleen maar een beetje gehangen daar, achter z'n muziekdinges gezeten en peuken in de magnetron gegooid, Patty bestolen en wil nu 10 jaar lang op haar zak gaan teren.
Laat die luie viezerik 'ns werk gaan zoeken en zich niet als een klein kind gedragen.
Die vent ruikt geld.....MEER MEER MEER denkt ie straksquote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:42 schreef SunChaser het volgende:
Patty biedt ex ton alimentatie
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - De kijvende echtelieden Patty Brard en zanger René Muthert zijn het afgelopen zaterdag onverwacht bijna eens geworden over een minnelijke echtscheiding.
Diva Patty, die door de Groningse rechter veroordeeld was tot het betalen van 8000 euro bruto per maand aan haar ex-partner, is bereid een afkoopsom te betalen om daarmee in één klap van haar alimentatieverplichting en huwelijk af te zijn. René zou in ruil voor een bedrag van ongeveer 100.000 euro afzien van alle financiële eisen en juridische stappen. Tot nu toe kreeg hij in de onverkwikkelijke relatiebreuk het gelijk aan zijn kant. Patty betwistte onder meer de rechtsgeldigheid van hun verbintenis, die in Las Vegas 'als een soort grap' zou zijn gesloten. Patty had tot nu toe nog geen cent van de opgelegde alimentatie betaald.
Ze zou nog liever de bak ingaan dan betalen. Zij stond helemaal in haar recht.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Hij zou gek zijn als ie het doet!
Dat zeg ik!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:58 schreef Eightball het volgende:
Als ik René was zou ik nog even doorgaan met procederen.
Daar is namelijk meer te halen.
Ik ben het dan ook met je eens.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat zeg ik!
Ik hoop dat René doorgaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Kaalplukken die trut!!!!
Noordzee blijkbaar niet meer, als we Story mogen geloven -en waarom zouden we dat niet mogen?- is ze daar buiten gezet:quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:37 schreef BrokenToe het volgende:
Welke mongool -pardon my french- betaald zo'n mens voor dat gebral wat ze uitkraamt. Ze heeft notabene geeneens talent!
quote:MARTIJN KRABBÉ mag dan in jubelstemming zijn omdat hij zijn RTL-baantje behoudt én de nieuwe ster wordt van Noordzee FM, PATTY BRARD moet de radiozender juist verláten. Volgens een ingewijde is Patty bij Noordzee zonder pardon aan de kant gezet om plaats te maken voor WINSTON GERSCHTANOWITZ! De grote vraag is natuurlijk hoe Patty deze zoveelste financiële domper te boven zal komen…
Geld genoeg dusquote:Op donderdag 3 juni 2004 13:33 schreef milagro het volgende:
Nu ja, kaalplukken ... ook weer niet modig.
Alleen vraag ik wel af..heb je dat huis van Brard gezien op Ibiza
Mjah, dat wordt waarschijnlijk door de productiemaatschappij overeind gehouden..quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:33 schreef milagro het volgende:
dat huis van Brard gezien op Ibiza
alimentatie is voor de kids, no kids, no payquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:05 schreef Desiderius het volgende:
Vrouwen wilden emancipatie, dan moeten ze ook niet zeuren als ze nu na een echtscheiding moeten dokken
Het was ook maar een blaat van me.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:04 schreef milagro het volgende:
[..]
alimentatie is voor de kids, no kids, no pay
Idd kaalplukken dat mensquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:45 schreef schatje het volgende:
Echt gek als hij dat aanbod aanneemt. Patty had zelf een grote muil van dit en dat. Nee René, gewoon helemaal kaal plukken.
Ah, toch nog iemand wakker geschud na de laatste westerstormquote:Op donderdag 3 juni 2004 13:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Noordzee blijkbaar niet meer, als we Story mogen geloven -en waarom zouden we dat niet mogen?- is ze daar buiten gezet:
[..]
Maar La Brard heeft zelf toegegeven dat Rene soms een echt kindje is.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:04 schreef milagro het volgende:
[..]
alimentatie is voor de kids, no kids, no pay
In de Weekend heb ik er foto's van gezien. Wel aardig optrekje, maar niet echt beeldig toch??quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:33 schreef milagro het volgende:
Nu ja, kaalplukken ... ook weer niet modig.
Alleen vraag ik wel af..heb je dat huis van Brard gezien op Ibiza
Jaja.....quote:Op zondag 13 juni 2004 12:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Toen ik bij mijn oma op bezoek was vorige week bladerde ik ff door de prive heen
Yep!!! Ik koop die bladen dus niet, alleen kijk ik wel eens toevallig als ik het blad ergens zie liggen. ( mijn oma koopt dus de story, weekend, privequote:Op zondag 13 juni 2004 14:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jaja.....
Lachen, hè..niemand koopt ze , maar iedereen leest ze..bij de kapper, de tandarts, de omaquote:Op zondag 13 juni 2004 14:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jaja.....
quote:Patty koopt René af met 100.000 euro.
Patty Brard betaalt haar ex-man René Muthert 100.000 euro als afkoopsom voor hun mislukte huwelijk. Na maandenlang onderhandelen zijn de presentatrice en de zanger het eens geworden over de hoogte van het bedrag en zijn de handtekeningen gezet.
"De rechter wilde dat ik René 8000 euro alimentatie in de maand ging betalen. Dat was het tweede persoonlijke faillissement geworden in mijn leven. Dat had ik niet getrokken. Ik zet nu definitief een streep onder René. "
Patty, die vanaf eind september met een nieuw omstreden programma op Yorin te zien zal zijn, vertelde dat zij definitief op Ibiza blijft wonen. " Ik heb onze etage aan de Amsterdamse Stadionkade nu definitief te koop gezet. Op Ibiza ga ik kuurreizen organiseren."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |