Ja, dat vertelde mijn collega ook al, dus ik ga het gewoon proberenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:39 schreef miss_sly het volgende:
Bluezz: hosta's zijn moooi! Ik vind de manier waarop de bladeren vallen ontzettend mooi en er komen inderdaad mooie bloemen in!
quote:
Eventuele snoei moet na de groei gebeuren, want al snel verschijnen de nieuwe sheuten en daaraan vormen zich de knoppen voor de bloei van volgend jaar
Dat denk ik, want ze bloeien altijd lekker blauwquote:Op zondag 20 maart 2005 17:29 schreef Pearly het volgende:
Mooi Tinkerbell!! Jij heb wellicht een zeer ijzerhoudende grond?
Okay dan! Weer een beetje wijzer!quote:Op zondag 20 maart 2005 17:29 schreef Pearly het volgende:
Mooi Tinkerbell!! Jij heb wellicht een zeer ijzerhoudende grond? Of heb je oude spijkers bij de wortels gedaan? Hortensia's zijn oorspronkelijk rose en paars. De blauwe kleur komt door ijzer in de grond.
Het is inderdaad beter om de oude bloemen te laten zitten. Tinkerbell heeft gelijk over het verhaal van de 'schermbloemen'. Op zich kan het bij een hortensia niet echt veel kwaad als je de oude bruine bloemen weghaalt hoor! Hortensia is best sterk. Maar het is niet de bedoeling van 'schermbloemen'.
Het klopt Oblivion dat je bijv. bij 1 jarig bloeiers in potten de uitgebloeide bloemen eruit mag trekken om nieuwe bloem-bloei te bevorderen. Het is alleen wel even een kwestie van opzoeken met welke vaste bloeiers je dat wel en niet mag doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |