Game onquote:Mensen die naar Techno feesten gaan, dansen. Niet zomaar even 5 minuten lusteloos dansen. Als er gedanst wordt, wordt er uren achteréén gedanst. Zoals in vele andere muzikale stijlrichtingen is er, in het geval Techno, in eerste instantie de uitdrukking van een zoektocht, die verder gaat dan alleen een akoestische ervaring. Techno moet gepraktizeerd worden! De enige manier om daar uitdrukking aan te geven is door middel van dansen. Niet alleen, maar het liefst met honderden, duizenden lijven tegelijkertijd. Honderden handen schieten omhoog op de maat van de muziek. Een woud van armen zweeft boven je hooft. Collectief wordt er gejuicht, de Dj wordt aangemoedigd. Een amorfe mensenmassa golft door de ruimte. Gezichten spatten uiteen van vreugde, terwijl het lichaam op de maat van de muziek op en neer blijft gaan. Het ritme wordt gereduceerd tot zijn simpelste vorm en de simpelste beweging zegt zoveel. Een collectieve extase ontstaat, de massa is in trance.
quote:Niet alleen, maar het liefst met honderden, duizenden lijven tegelijkertijd. Honderden handen schieten omhoog op de maat van de muziek. Een woud van armen zweeft boven je hooft. Collectief wordt er gejuicht, de Dj wordt aangemoedigd. Een amorfe mensenmassa golft door de ruimte. Gezichten spatten uiteen van vreugde, terwijl het lichaam op de maat van de muziek op en neer blijft gaan. Het ritme wordt gereduceerd tot zijn simpelste vorm en de simpelste beweging zegt zoveel. Een collectieve extase ontstaat, de massa is in trance.
Zit ik dan onterecht in de waan de het techno volk vooral uit puristen bestaat? En dat de meeloper niet verder komt dan hardhouse, omdat hun 'hoogwaardige' technoanalyse vaak neerkomt op "de hele tijd hetzelfde..."?quote:Sowieso is de hele Kanzleramt stal vooral bij "liefhebbers" bekend, niet zozeer bij het meeloopvolk
quote:Op woensdag 14 april 2004 01:30 schreef HAL9000S het volgende:
* ------------------------------------->Swayzak - Low-rez Skyline<-----------------------------*
Nou nee, het is meer zo dat het "meeloopvolk" geen moeite wil doen om ergens naar te luisteren en nogal sterk op het hardere werk gericht is of formulewerk. Iemand als Diego maakt weliswaar regelmatig harde nummers, maar dat ligt niet zo makkelijk in het gehoor, daardoor trekken veel mensen het kennelijk niet.quote:Op woensdag 14 april 2004 01:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zit ik dan onterecht in de waan de het techno volk vooral uit puristen bestaat? En dat de meeloper niet verder komt dan hardhouse, omdat hun 'hoogwaardige' technoanalyse vaak neerkomt op "de hele tijd hetzelfde..."?
P.s. Marco Carola's open system is niet meer te krijgen volgens mij...
Als ik op een feest ben ga ik ook liever hard i.p.v. luisteren naar minimaal geneuzel maar dat is puur functioneel omdat ik gewoon lekker wil dansen. Thuis luister ik liever naar de wat abstractere en dubby techno.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:03 schreef drexciya het volgende:
[..]
Nou nee, het is meer zo dat het "meeloopvolk" geen moeite wil doen om ergens naar te luisteren en nogal sterk op het hardere werk gericht is of formulewerk. Iemand als Diego maakt weliswaar regelmatig harde nummers, maar dat ligt niet zo makkelijk in het gehoor, daardoor trekken veel mensen het kennelijk niet.
Bestaan puristen eigenlijk wel? Ik ben ze nooit tegengekomenquote:Puristen vind ik een groot woord, het is meer zo dat mensen die open staan voor verschillende (sub)genres wel Kanzleramt (en andere labels of subgenres, denk aan minimal) kunnen waarderen en de massa niet.
Is dat misschien "puur" (quote:Laat ik het bot stellen: Er is een groot verschil tussen mensen die vrijwel alleen van labels als CLR, Highland Beats, Compound en dergelijke 12"es kopen en mensen die van allerlei labels iets kopen en zich niet gebonden voelen aan bepaalde (sub)genres.
Plaats op het awake-board, s2d of beatfreax maar dat je van (bijv.) Picotto houdt. De puristen staan daar te trappelen om je de grond in te boren.quote:Bestaan puristen eigenlijk wel? Ik ben ze nooit tegengekomen De grootste puristen zijn de mainstreammensen die alles vervloeken wat enigszins ontoegankelijk, onvoorspelbaar of moeilijk te doorgronden is.
Daar noem je dan ook een voorbeeldquote:Op woensdag 14 april 2004 17:41 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Plaats op het awake-board, s2d of beatfreax maar dat je van (bijv.) Picotto houdt. De puristen staan daar te trappelen om je de grond in te boren.
Klopt, Picotto wordt soms bejegend als de Boozywoozy van de techno, terwijl hij naar mijn idee goeie producties aflevert (Dylan Drazen en Chris Liebing draaien 'Tao-tek' ook rustig) en ook prima sets draait, maarja hij heeft een trance en eurodance verleden, dus dat is makkelijk schoppenquote:Op woensdag 14 april 2004 17:41 schreef LostFormat het volgende:
Plaats op het awake-board, s2d of beatfreax maar dat je van (bijv.) Picotto houdt. De puristen staan daar te trappelen om je de grond in te boren.
DJ Snijkoek omgquote:Op woensdag 14 april 2004 18:00 schreef hardcorekabouter het volgende:
Even iets anders, weet iemand de iets hardere techno dj's. Ik houd bijvoorbeeld erg van Sven Wittekind, Marco Remus (!), Miss Djax en Dj Snijkoek. Beetje hardtechno en schranz, maar ik weet niet echt meer dj's die echt die keiharde beuktechno draaien. Iemand ?
DJ Amok (de hardste van allemaal)quote:Op woensdag 14 april 2004 18:00 schreef hardcorekabouter het volgende:
Even iets anders, weet iemand de iets hardere techno dj's. Ik houd bijvoorbeeld erg van Sven Wittekind, Marco Remus (!), Miss Djax en Dj Snijkoek. Beetje hardtechno en schranz, maar ik weet niet echt meer dj's die echt die keiharde beuktechno draaien. Iemand ?
Leuke tipsquote:Op woensdag 14 april 2004 08:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
Nog wat aanraders n.a.v. wat recente aankopen:
Pantha du Prinze - Diamond daze (Dial Records)
Deze CD komt van hetzelfde label als "Lawrence - Absence of blight". Echter daar waar Lawrence een soort "mistige" minimal tracks voorschotelt (string tapijten en dergelijke), vind je op deze CD juist meer "transparante" tracks. Alleen track 10 (zang) kan mij niet bekoren.
Various Artists - Interkontinental 3 (Traum Schallplatten)
Na de Polar 1 & 2 12"es van respectievelijk Adam K en Oliver Hacke, nu een CD gewijd aan dit "thema". De CD is als geheel niet zo overtuigend als de 12"es uit de serie, maar bevat genoeg interessante minimal/techno tracks voor de liefhebbers.
Dave Ellesmere - Rites of spring (Kanzleramt)
Dave Ellesmere levert een CD/2x12" af met "lieve" techno en electro. De techno trax doen wat retro achtig aan en liggen af en toe erg dicht bij Fabrice Lig. De CD heeft 2 exclusieve trax en de 2x12" (doorzichtig vinyl) een exclusieve track.
Tevens nog wat CD's aangeschaft die al de nodige tijd uit waren:
Plastikman - Closer
LFO - Sheath
Van Closer was ik ook niet echt gecharmeerd; van LFO evenmin trouwens.quote:Op woensdag 14 april 2004 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Leuke tipsben vooral benieuwd naar Pantha du Prinze, dial is goed bezig
Wat vond je van Closer? Ik vond hem maar
...maar mischien heb ik consumed nog teveel in m'n achterhoofd zitten...
Ik was niet ondersteboven van Closer, "Consumed" is IMHO van een heel andere orde. LFO vind ik dan beter, helaas kun je (duidelijk) horen dat het een bundeling "losse" tracks is en geen album zoals het briljante "Advance"quote:Op donderdag 15 april 2004 11:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
Van Closer was ik ook niet echt gecharmeerd; van LFO evenmin trouwens.
Ik heb nog 2 12"es liggen op Dial die ik nog moet opnemen en finalizen.quote:Op woensdag 14 april 2004 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Leuke tipsben vooral benieuwd naar Pantha du Prinze, dial is goed bezig
Wat vond je van Closer? Ik vond hem maar
...maar mischien heb ik consumed nog teveel in m'n achterhoofd zitten...
Dat is wel wat overdreven, zijn verleden boeit me niet, maar ik ken genoeg artiesten die goede producties afleveren. Mij gaat het erom dat mensen met producties komen die iets toevoegen aan het overweldigende aanbod.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:01 schreef Jape het volgende:
[..]
Klopt, Picotto wordt soms bejegend als de Boozywoozy van de techno, terwijl hij naar mijn idee goeie producties aflevert (Dylan Drazen en Chris Liebing draaien 'Tao-tek' ook rustig) en ook prima sets draait, maarja hij heeft een trance en eurodance verleden, dus dat is makkelijk schoppen
Klopt, dat merk ik ook zelf aan wat ik koop.. ik heb een boel van Bailey, Vigorito en aanverwante artiesten, maar wat ik nieuw koop dat moet toch wel iets eigens hebben, anders is het toch zonde van die 10 euro steedsquote:Op donderdag 15 april 2004 17:00 schreef drexciya het volgende:
Dat is wel wat overdreven, zijn verleden boeit me niet, maar ik ken genoeg artiesten die goede producties afleveren. Mij gaat het erom dat mensen met producties komen die iets toevoegen aan het overweldigende aanbod.
Je moet het een beetje zien a la de Marco Bailey en Danilo Vigorito produkties; in het begin leuk, maar je wilt na verloop van tijd iets meer, iets anders.
op deejay.de staat hij bij de voorverkoop, weet nog niet wanneer hij uitkomt, maar daar zijn (voor geregistreerde) gebruikers wel de previews al te luisteren (heb hem meteen besteld ook, samen met de nieuwe Echoplex en de nieuwe Steve Stollquote:Bij de weg, waar heb je al wat gehoord van de nieuwe Double X? Gaat het weer zo hard met hun releases?
Was het maar een financiele kwestie, mijn vinyldealer verkoopt achter elkaar stapels platen van genoemde labels en kent ook mensen die zo'n beetje de hele catalogus van dat soort labels hebben. Dat gaat hem zelfs wat te ver.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:07 schreef teknomist het volgende:
Is dat misschien "puur" () een financiële kwestie? Ik ben een zeer breed muziekliefhebber (ik luister ook jazz, funk etc.) maar ik heb gewoon het geld en tijd er niet voor om diep alle muziekgenres in te duiken dus moet je keuzes maken en dan ga ik liever diep dan dat ik van alles maar iets heb.
Grappig dat je wat dat aangaat een redelijke verschuiving qua stijl ziet plaatsvinden. Zelf laat ik deejay.de aan Circuitbreaker over en voeg ik relatief veel houzy/jazzy 12"es aan mijn collectie toe, ik moet wat dat aangaat weer eens wat posten in het bijbehorende topic.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:44 schreef Jape het volgende:
[..]
op deejay.de staat hij bij de voorverkoop, weet nog niet wanneer hij uitkomt, maar daar zijn (voor geregistreerde) gebruikers wel de previews al te luisteren (heb hem meteen besteld ook, samen met de nieuwe Echoplex en de nieuwe Steve Stoll)
Ja, de housy/jazzy en minimale dingen doen het voor mij niet zo, evenmin als echte schranz en beukwerk ala rush of dj bambam... alles ertussenin komt in principe in aanmerking, maar ik heb een voorkeur voor groovy/funky doch (enigszins) stevige dingen, maar dan wel met iets herkenbaars erin, dus niet te veel looptechno.. en ik neig de laatste tijd iets meer naar platen met wat meer inhoud, maar natuurlijk niet te ontoegankelijk..quote:Op donderdag 15 april 2004 18:46 schreef drexciya het volgende:
Grappig dat je wat dat aangaat een redelijke verschuiving qua stijl ziet plaatsvinden. Zelf laat ik deejay.de aan Circuitbreaker over en voeg ik relatief veel houzy/jazzy 12"es aan mijn collectie toe, ik moet wat dat aangaat weer eens wat posten in het bijbehorende topic.
Echoplex en Steve Stoll weet ik ook te waarderen trouwens.
Dat is precies wat ik bedoel. Ik ben niet rijk maar ik heb genoeg geld om in de loop der tijd de hele catalogus van Tresor aan te kunnen schaffen. Maar dat doe ik niet, ik heb liever van alles wat (qua cd's dan) en dan het liefst het beste dat er beschikbaar is.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:43 schreef drexciya het volgende:
[..]
Was het maar een financiele kwestie, mijn vinyldealer verkoopt achter elkaar stapels platen van genoemde labels en kent ook mensen die zo'n beetje de hele catalogus van dat soort labels hebben. Dat gaat hem zelfs wat te ver.
"New Time, New Place" van Mauro Picotto (van The Alchemist EP) was anders een track die imho zijn tijd een stukje verder vooruit wasquote:Op donderdag 15 april 2004 17:00 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is wel wat overdreven, zijn verleden boeit me niet, maar ik ken genoeg artiesten die goede producties afleveren. Mij gaat het erom dat mensen met producties komen die iets toevoegen aan het overweldigende aanbod.
Dat nummer ken ik nog niet. Maar goed, ik ga daar ook niet al teveel moeite voor doen. Als m'n vinyldealer die 12" niet heeft aangegeven zal dat toch een reden hebben.quote:Op vrijdag 16 april 2004 14:30 schreef teknomist het volgende:
[..]
"New Time, New Place" van Mauro Picotto (van The Alchemist EP) was anders een track die imho zijn tijd een stukje verder vooruit was
Toegankelijkheid en progressiviteit sluiten elkaar i.i.g. niet uit. Je kent het nummer vast wel.quote:Op zondag 18 april 2004 20:56 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat nummer ken ik nog niet. Maar goed, ik ga daar ook niet al teveel moeite voor doen. Als m'n vinyldealer die 12" niet heeft aangegeven zal dat toch een reden hebben.
In tegenstelling tot de gemiddelde medemens heb ik thuis geen breedband, al schijnt dat er medio juni te kunnen komen. Verder heb ik een beperkte verzameling aan deejaysets. Via mijn bronnen krijg ik daar in ieder geval weinig van binnen.quote:Op zondag 18 april 2004 21:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Toegankelijkheid en progressiviteit sluiten elkaar i.i.g. niet uit. Je kent het nummer vast wel.
Ik kan me een tv-reclame van Dance Valley herinneren of heb je geen tv?quote:Op maandag 19 april 2004 12:57 schreef drexciya het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de gemiddelde medemens heb ik thuis geen breedband, al schijnt dat er medio juni te kunnen komen. Verder heb ik een beperkte verzameling aan deejaysets. Via mijn bronnen krijg ik daar in ieder geval weinig van binnen.
Mooi die zocht ik nog. Hawtin op de minimale tour.quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:17 schreef SeeS het volgende:
Voor de liefhebbers die Hawtin nog niet kennen(of gewoon voor de liefhebbers): hier 2 linkies van zijn set van afgelopen TW
http://4four.org/mp3/time(...)e-03-28-2004_pt1.mp3
en
http://4four.org/mp3/time(...)e-03-28-2004_pt2.mp3
Have fun
Ik denk persoonlijk dat dat in 9 van de 10 gevallen wel zo is...noem nog eens voorbeelden om je bovenstaande quote te onderbouwen....quote:Op zondag 18 april 2004 21:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Toegankelijkheid en progressiviteit sluiten elkaar i.i.g. niet uit.
Ik kijk weinig naar Nederlandse zenders dus dat heb ik waarschijnlijk gemist.quote:Op maandag 19 april 2004 16:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik kan me een tv-reclame van Dance Valley herinneren of heb je geen tv?
Jammer dat Leo Laker offline isquote:Op dinsdag 20 april 2004 18:17 schreef Moaner het volgende:
Hier zijn ook nog wat leuke techno setjes te downloaden http://www.hardsignal.com/hs_presents.html
Nummers binnen de techno die hun tijd voor uit waren zijn bijvoorbeeld "Strings of Life" van Derrick May, de Purpose Maker-platen, maar ook de eerste platen van Vitalic en Green Velvet; die vind ik persoonlijk erg toegankelijk i.t.t. bijvoorbeeld Neil Landstrumm en Plastikman.quote:Op dinsdag 20 april 2004 19:17 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat dat in 9 van de 10 gevallen wel zo is...noem nog eens voorbeelden om je bovenstaande quote te onderbouwen....
De laatstgenoemden zijn toch meestal platen die in de loop der tijd in het genre zijn geproduceerd en je merkt dat het technogeluid, over het algemeen, kaler geworden is. Denk o.a. aan Surgeon en aan de "tool-techno" (platen die vrijwel alleen als tool te gebruiken zijn). Oorspronkelijk was draaibaarheid niet het uitgangspunt. Wat dat aangaat weet John Tejada met zijn produkties die balans wel goed vast te houden.quote:Op dinsdag 20 april 2004 20:55 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nummers binnen de techno die hun tijd voor uit waren zijn bijvoorbeeld "Strings of Life" van Derrick May, de Purpose Maker-platen, maar ook de eerste platen van Vitalic en Green Velvet; die vind ik persoonlijk erg toegankelijk i.t.t. bijvoorbeeld Neil Landstrumm en Plastikman.
Als je nog een plek hebt waar ik em naar toe kan uploaden, kheb em nog op me hdtje staan.quote:Op dinsdag 20 april 2004 20:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Jammer dat Leo Laker offline is
of is het juist daarom dat veel muziek vaak conservatief volgens de oude formule geproduceerd wordt om zo maar een veilig 'hitje' te scoren ipv iets risicovols, innovatiefs neer te zetten...quote:Op dinsdag 20 april 2004 21:12 schreef teknomist het volgende:
Is het niet zo dat vernieuwende platen niet altijd ingewikkeld en ontoegankelijk moeten zijn omdat het anders moeizaam opgepikt wordt?
Heb je SoulSeek?quote:Op dinsdag 20 april 2004 21:36 schreef Moaner het volgende:
[..]
Als je nog een plek hebt waar ik em naar toe kan uploaden, kheb em nog op me hdtje staan.
Te mainstream ofzo?quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:17 schreef HAL9000S het volgende:
Ik kan me trouwens nog herinneren dat er nota bene op Awakeningings overal boe geroepen werd toen er een track van plastikman gedraaid werd
Nee, ik heb wel Direct Connectquote:Op dinsdag 20 april 2004 22:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heb je SoulSeek?
quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:22 schreef Moaner het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel Direct Connect
Euh... "zoek op naam" vs. "zoek op muziek"?quote:Op woensdag 14 april 2004 16:03 schreef drexciya het volgende:
[..]
Puristen vind ik een groot woord, het is meer zo dat mensen die open staan voor verschillende (sub)genres wel Kanzleramt (en andere labels of subgenres, denk aan minimal) kunnen waarderen en de massa niet.
Laat ik het bot stellen: Er is een groot verschil tussen mensen die vrijwel alleen van labels als CLR, Highland Beats, Compound en dergelijke 12"es kopen en mensen die van allerlei labels iets kopen en zich niet gebonden voelen aan bepaalde (sub)genres.
Woei! Twee jaar geleden als tweedehandsje bij de Amoeba in San Francisco aangeschaft voor 8 dollar, geloof ik. Ik vind 'm alleen nogal zacht en zweverig vergeleken met wat ik tot toen toe van Carola had gehoord.quote:Open system zal vast wel weer herperst worden denk ik, dat zie je de laatste tijd, na al die distributieellende toch op grote schaal gebeuren, het is een klassieker tenslotte.
Palazzo, wat een tent was dat. Ik heb nog nooit zoveel leipe duitsers bij elkaar gezien. Maar volgens mij is die ondertussen wel gesloten.quote:Op donderdag 22 april 2004 17:00 schreef teknomist het volgende:
Ik heb weer wat nieuwe cd-titels:
Marco Remus - Palazzo Volume One
[afbeelding]
Eerste visitekaartje van club Palazzo. Veel hardtechno, weinig leuke nummers en redelijk fantasieloos. Alleen voor Schranz-liefhebbers dus
Het is natuurlijk net wat je als toegankelijk definieert, maar Kanzleramt is een kwaliteitslabel en dan mag het best toegankelijk zijn. Alleen de term toegankelijk varieert sterk afhankelijk van de persoon die je naar zijn/haar definitie vraagt.quote:Op maandag 26 april 2004 16:32 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Euh... "zoek op naam" vs. "zoek op muziek"?
Overigens vind ik Kanzleramt niet zo'n goed voorbeeld. Daar wordt net zo goed heel erg toegankelijk werk uitgebracht.
[..]
Woei! Twee jaar geleden als tweedehandsje bij de Amoeba in San Francisco aangeschaft voor 8 dollar, geloof ik. Ik vind 'm alleen nogal zacht en zweverig vergeleken met wat ik tot toen toe van Carola had gehoord.
Meestal stevige tracks maar met de variatie tot een minimum beperkt.. zoietsquote:Op woensdag 28 april 2004 12:59 schreef LostFormat het volgende:
Hoe hoor je of iets een DJ-tool is? Eentonigheid, geen breaks e.d.?
En er is meestal weinig aandacht besteed aan het begin en einde omdat het nummer toch ingemixt gaat worden.quote:Op woensdag 28 april 2004 13:02 schreef Jape het volgende:
[..]
Meestal stevige tracks maar met de variatie tot een minimum beperkt.. zoiets
quote:A compilation of three previously released EPs on Force Tracks, Rhythmogenesis propelled MRI from obscurity to the lofty status of being one of the world's leading tech-house acts. The individual EPs that preceded Rhythmogenesis — Dauerläufer, II, and To Be Honest — had turned heads in the 12" market. Yet, when Force Tracks compiled those EPs onto a single-disc CD and gave it some marketing push, MRI began turning heads around the world, including North America. Soon MRI was touring Europe, appearing on Andrew Weatherall's jaw-dropping Hypercity mix album, and remixing Luomo. What MRI does so wonderfully here is bring the minimal ideology of techno producers such as Internal Empire-era Robert Hood, Concept-era Richie Hawtin, and Studio 1-era Wolfgang Voigt to the often generic house genre — explaining the tech-house tag. While this sounds rather simple and formulaic in theory — and already perfected by Maurizio — MRI brings a sense of nuance and elegance that transcends formula and theory. Furthermore, MRI also incorporates elements of glitch, which distances it from traditional tech- or dub-house. It's no surprise then that Rhythmogenesis propelled MRI from obscurity to stature, setting the stage for a much more dynamic follow-up album, All That Glitters. — Jason Birchmeier
Met toegankelijk bedoel ik dat de complexiteit of abstractie en hardheid niet van een dusdanig niveau zijn dat mensen problemen hebben om het te horen, en dat ze minder geneigd zijn om er een simpel etiket als "klote", "gestamp" of "herrie" op te plakken maar verleid worden tot een meer genuanceerde opinievorming.quote:Op woensdag 28 april 2004 12:50 schreef drexciya het volgende:
[..]
Het is natuurlijk net wat je als toegankelijk definieert, maar Kanzleramt is een kwaliteitslabel en dan mag het best toegankelijk zijn. Alleen de term toegankelijk varieert sterk afhankelijk van de persoon die je naar zijn/haar definitie vraagt.
Zit wel wat in ja. Maar als ik dan bedenk hoe hard het hardste nummer is vind ik 'm nog steeds nogal zacht/licht. Dat vond ik opvallend en als ik eerlijk moet zijn was dat ook wel een beetje een teleurstelling.quote:De kracht van het Open System album is mijns inziens juist dat er meer afwisseling in zit qua tracks, ook soundscapes en wat rustiger nummers in plaats van alleen maar DJ Tools, zoals op zijn Focus album. Ik ben van mening dat een album iets meer hoort te zijn dan een aantal bij elkaar gepakte tracks en wat dat aangaat is Open system prima in elkaar gezet.
Ik begin er nu al een beetje genoeg van te krijgen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:02 schreef teknomist het volgende:
Wat is Alter Ego - Rocker toch een ongelofelijk vet nummer
Ach, ik heb em gek genoeg pas ontdekt dus laat me maarquote:Op zondag 2 mei 2004 18:53 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik begin er nu al een beetje genoeg van te krijgen.
quote:Building on the momentum from his excellent “Angry Young Computer” release of 2002, Dave is back with an even more outstanding piece of work. For classic sounding Detroit Techno like “Walking Sideways” and “Punched Away”, to the musically stark “Omni Present” and gorgeous “Crystal Clear”, Dave does his thing and shows why he is not merely a Techno producer…but a musical talent of the first degree. Stunning release.
Ik heb een oudere 12" van MRI op Force Tracks. De A-kant vind ik bagger, stomme vocalen en de instrumentatie is ook niet mijn ding.quote:Op woensdag 28 april 2004 16:34 schreef teknomist het volgende:
Nog even een absolute topper. Dubby techhouse, microhouse... maakt me niet uit hoe je het noemt: het is lekker
De vinyl versie (2 plakken doorzichtig vinyl) heeft een exclusieve track, de CD versie heeft er twee. Sommige tracks doen bijna aan Fabrice Lig denken, verder staan er ook wat tracks op die richting electro gaan. E.e.a. klinkt wat "verfijnder" dan z'n vorige album IMHO.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:33 schreef teknomist het volgende:
Het volgende album schijnt erg goed te zijn. Op het eerste moment klonkt ie inderdaad erg lekker maar ik moet dit album nog wel aan een nadere luisterbeurt onderwerpen:
Fabrice Lig was ook de eerste naam die mij te binnen schoot toen ik dit album hoorde. Over het algemeen vind ik het album een stuk beter worden na de helft. Daarvoor klonk het toch iets te 'gemaakt'.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:43 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
De vinyl versie (2 plakken doorzichtig vinyl) heeft een exclusieve track, de CD versie heeft er twee. Sommige tracks doen bijna aan Fabrice Lig denken, verder staan er ook wat tracks op die richting electro gaan. E.e.a. klinkt wat "verfijnder" dan z'n vorige album IMHO.
Typisch iets voor de (retro) Detroit fans, niet voor schranz liefhebbers.....
Ik was niet zo onder de indruk van voorloper "Los Picaros" en heb eigenlijk al het nodige vinyl van Fabrice Lig. Met name de oude 12"es van Fabrice Lig op Raygun vind ik heel goed. De "Diego remix"quote:Op donderdag 6 mei 2004 11:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Fabrice Lig was ook de eerste naam die mij te binnen schoot toen ik dit album hoorde. Over het algemeen vind ik het album een stuk beter worden na de helft. Daarvoor klonk het toch iets te 'gemaakt'.
bestelt de nieuwe Fabrice Lig - My 4 Stars
Oei, die ga ik zeker halen. Ik word wel erg nieuwsgierig zoquote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
Deze staat nog op uit te leveren (totaal is nog niet boven de afleverlimiet) bij deejay.de (!) maar ik zie meer en meer positieve reviews opduiken.
Claro Intelecto - Neurofibro (Ai Records CD 09)
-knip-
Een album om in de gaten te houden..........
Thomas Brinkmann is the man!!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:43 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik luister nu naar Thomas Brinkman's Tour de Traum, en die klinkt eigenlijk best goed. Lang niet zo saai als ik verwachtte
Beetje ala Akufen - My Way, dus als je dat toch nog te saai vindt (vind ik vaak ook) dan kun je deze wel overslaan.
Wat ik gehoord heb van C.I. is goed maar wel erg moeilijk, A.I. records is erg IDM achtig...de new town verzamelaar althans...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:46 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oei, die ga ik zeker halen. Ik word wel erg nieuwsgierig zo
Hij staat nog in bestellingquote:Op zondag 9 mei 2004 02:58 schreef HAL9000S het volgende:
Hoe is de nieuwe Funk d'void..?
Dat is het zeker. Een ontzettend goed album. Het klopt ook gewoon van begin tot eind. Er staat geen enkele zwakke track op. Vergeleken met Claro Intelecto is Dave Ellesmere kinderspel in de zandbak. Beetje raar trouwens dat die gast van Forced Exposure de Other People Place noemt tussen Derrick May en Jeff Mills.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
Deze staat nog op uit te leveren (totaal is nog niet boven de afleverlimiet) bij deejay.de (!) maar ik zie meer en meer positieve reviews opduiken.
Claro Intelecto - Neurofibro (Ai Records CD 09)
Een album om in de gaten te houden..........
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...quote:Op maandag 10 mei 2004 16:16 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Beetje raar trouwens dat die gast van Forced Exposure de Other People Place noemt tussen Derrick May en Jeff Mills.
Die Thomas Brinkmann CD heb ik toevallig nog in bestelling staan. De CD "Warenkorb 5", verzamelaar van Ware Records staat op uit te leveren. Ben benieuwd wat daar voor vage minimal techno op staat...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:43 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik luister nu naar Thomas Brinkman's Tour de Traum, en die klinkt eigenlijk best goed. Lang niet zo saai als ik verwachtte
Beetje ala Akufen - My Way, dus als je dat toch nog te saai vindt (vind ik vaak ook) dan kun je deze wel overslaan.
tis volgens mij de levende helft van de 2dequote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...
Dan nog vind ik het raar. Als je het over classic techno-albums hebt, waarom zou die detroit-connectie dan een rol moeten spelen? Overigens is Other People's Place dezelfde gast van Dopplereffekt en de nog levende helft van Drexciya.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:19 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Dat heeft vermoedelijk met de Detroit connectie te maken, schat ik zo in. Is Other People's Place trouwens Dopplereffekt of Drexciya ? Ik dacht zelf de eerste...
Als ik op de distributiepagina kijk bij Clone en "Like Records" opzoek dan staat er alleen 12 bij, dus 12"/vinyl only. Volgens de groove.de staan er op deze 12" alleen maar 50/60'er jaren covers met minimale begeleiding (303 etc.). Een bizarre combinatie ofzo alleen ben ik vrij allergisch voor zang en lijkt het me dus niks voor mij.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:02 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Misschien dat een van de vinylfielen (circuitbreaker, drexciya volgens mij) dit weet: Of Like a Tim - Bassgirl alleen op vinyl verkrijgbaar is of ook op cd...en ook waar, want op clone of like a tim's site vind ik zo snel geen link. Kheb er ns een paar fragmenten van gehoord op 3voor12, en t klinkt toch wel erg lekker om een of andere geil wijf over een 303 heen te hoger kreunen dat ze allleen voor mij is (cover van I Only have eyes for you)
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:07 schreef Omkron het volgende:
closer.. is toch een album van de plastikman..?
In een Clone mailing kwam ik dit tegen:quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:05 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik normaal ook natuurlijk, maar check dit ns: http://home.wanadoo.nl/like/bassgirlMP3/Bass_Girl_1.mp3
Nog een vraagje over Leave no evidence van Speedy & Math, t begint met een klassiek nummer volgens mij, dat ik al eerder ergens op een electronica plaat heb gehoord, maar ik weet niet meer waar..jij wel of weet je het origineel misschien?
Ik heb inmiddels de CD (en de 2de 12" alleen nog niet gedigitaliseerd) en moet zeggen dat ik diep onder de indruk ben. Had 'm de eerste keer in de auto onder barre omstandighedenquote:Op maandag 10 mei 2004 16:16 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Een ontzettend goed album. Het klopt ook gewoon van begin tot eind. Er staat geen enkele zwakke track op. Vergeleken met Claro Intelecto is Dave Ellesmere kinderspel in de zandbak. Beetje raar trouwens dat die gast van Forced Exposure de Other People Place noemt tussen Derrick May en Jeff Mills.
Als je ff zoekt op Elcheapo op deze CD, dan kun je meteen zien waar je 'm online kunt bestellen.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:36 schreef Circuitbreaker het volgende:
DUBcd010/Like3 - Like a Tim ft Gina v. D'Orrio - Bass Girl.
Probably one of the weirdest cover albums ever. Lik a Tim gives props to
Phil Spector (Phil we believe you.. you didn't kill here! and if you did
she probably deserved it anyway). CD and limited vinyl on Tim's own Like
records.
Dus wel degelijk op CD verkrijgbaar.
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 10:42 schreef HAL9000S het volgende:
Aanrader:
Kompakt - kompakt100 (Kompakts 100ste release jubileum allbum)
Those of you who've been asleep for the last month will have missed the buzz of excitement surrounding this epic centenary celebration from Cologne's mighty Kompakt imprint. There's been the full page review in this month's wire magazine, signalling perhaps the more overtly intelectual assessment of where this label stands, something that dancefloor afficianado's and lovers of ecclectic and innovative electronic music everywhere have known for a good while now. Then there's been the endless amount of radioplay, style-magazine generated hyperbole and the whispers of excited followers of the label in all 4 corners of the globe. The premise for this tantalising compilation is simple : each participating Kompakt artist was asked to choose one title of the previous 99 kompakt releases and make a remix. The result flows from the incredibly evocative organic ambience that the label has termed "pop ambient", to the precise teutonic house and techno fractures (less minimal than you would think!) that has established Kompakt as the most formidable and well respected dancefloor imprint in the world today. If you've followed the label even selectively over the last 6 years you will have found, with this compilation, the definitive cross section of what Kompakt stands for, those of you who've always wanted a taste of what the fuss is all about - look no further.
In een vorig topic zei je toch dat je die Surgeon nog moest halen of vergis ik me nuquote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:44 schreef HAL9000S het volgende:
Die van Surgeon en S.W. & G.W. heb ik geloof ik al en die zijn idd erg lekker, de anderen zal ik zodra ik terugben uitchecken
Ik zie daar CiM staan, ik zie daar monolake staan...iig een plaatje die het experiment niet schuwt en dan ook nog op naam van Swayzakquote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:44 schreef teknomist het volgende:
[..]
In een vorig topic zei je toch dat je die Surgeon nog moest halen of vergis ik me nu.
Heb je deze ook?
Hé, die ga ik ook even regelen. Bedankt! Die vorige tip van je (Rhythmogenesis) was al ontzettend de moeite waard. Die draai helemaal grijs!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:26 schreef teknomist het volgende:
Nadat ik helemaal verliefd ben geworden op "Rhythmogenesis" ben ik dit album aan het binnenhalen:
MRI - All That Glitters
[afbeelding]
"MRI's sophomore full-length is just plain fun. Their unique blend of the minimal German techno aesthetic with elements of filtered disco, funk and house is very appealing to me. And they've done it a lot better on "All That Glitters" than they did on "Rhythmogenesis" (which is a solid affair in its own right). There's not a track on the cd I dislike, but 'Next Step' has some of the catchiest basslines and keyboard rhythms I've heard in a long time, is thoroughly danceable, and never fails to put a smile on my face." (User comment)
Ik ben benieuwd.
http://4four.org/quote:Op donderdag 1 juli 2004 07:04 schreef heracles het volgende:
Goeie aanrader is "Richie Hawtin Live @ Maida vale" Te downloaden op Internet. Beetje zoeken. Succes gegarandeert en helemaal gratis.
Ik zag 'm nu eindelijk bij deejay.de op voorraad staan ipv "vorverkauf". Eens kijken of 'm morgen kan scoren bij Cyber anders bestel ik aldaar dit 4-pack vinyl.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:56 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Kompakt 100
Een aantal platen van mijn lijst waar ik nog naar op zoek ben:quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:14 schreef HAL9000S het volgende:
Dit moet nog allemaal besteld worden van wat er de laatste paar maanden uitgekomen is
Fransico - Moonroller
Ik vind Francisco net wat te kitscherig, de Raiders of the Lost ARP remix was de doorslaggevende reden voor aanschaf.
Lucky & Easy - Talent Hoover (Ann Aimee) CD
Staat ook op mijn lijst, schaf ik blind aan (hoewel ik heb de voorafgaande 12") bij Rushhour, als ik tenminste weer eens in Amsterdam ben.
Alter Ego - Transphormer (Klang Elektronik) CD
Die laat ik liggen, ik heb al de nodige tracks op losse 12"es
Robag Wruhme - Wuzzelbud "KK" (Musik Krause) CD
Deze dubbelaar (op vinyl), moet ik nog opnemen.
Black Strobe - Chemical Sweet Girl (Output) 12"
Staat niet op mijn lijst maar moet ik ook maar eens toevoegen. De remixes van Black Strobe zijn wel erg goed (Tiefschwarz - Ghostrack, Alter Ego - Rocker)
CD Apparat - Duplex (Shitkatapult) CD
Ik heb wel Tttrial and error op 12" en de Duplex remixes 12" met een steengoede remix van Thomas Fehlmann (Schallstrom - Thomas Fehlmann Flow remix) en een Monolake remix (zekers ook de moeite waard).
Matthew Dear - Leave Luck To Heaven (Spectral Sound) CD
Deze heb ik laten liggen, als album kon deze niet overtuigen. Voor de track "Dog days" op afzonderlijk vinyl, maak ik overigens wel een uitzondering.
hebben dusquote:Op dinsdag 6 juli 2004 02:22 schreef teknomist het volgende:
Beetje balaerische IDM en microhouse.
Eén van de verrassingen van dit jaar.
lekker ceedeetje he!? Niet echt techno, op 2 nummers na dan maar de rest is ook bijzonder appeteitelijkquote:Op dinsdag 6 juli 2004 02:28 schreef teknomist het volgende:
Oh ja, Adam Johnson is trouwens erg lekker.
Die had Drexciya beluisterd. Wel een paar goede tracks, maar ook zang op een aantal nummers waardoor deze LP op Peacefrog (die zijn wel lekker bezig trouwens de laatste tijd wat betreft hoogstaande releases) in de schappen mocht blijven staan.quote:Op maandag 5 juli 2004 23:56 schreef teknomist het volgende:
Moet je Blind Behaviour van Luciano niet hebben?
De vocale tracks zijn natuurlijk niet geschikt als dansvloermateriaal maar wel uitermate geschikt voor thuis of in de auto.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:33 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Die had Drexciya beluisterd. Wel een paar goede tracks, maar ook zang op een aantal nummers waardoor deze LP op Peacefrog (die zijn wel lekker bezig trouwens de laatste tijd wat betreft hoogstaande releases) in de schappen mocht blijven staan.
Vooral de track 'Superbock' en hoe die soms in een heel andere maatschema terecht lijkt te komen...quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:41 schreef HAL9000S het volgende:
Visions of blah is een legendarisch albumIk durf te weden dat ie hem al heeft
Inderdaad, ben ik zo voorspelbaarquote:Op woensdag 7 juli 2004 02:41 schreef HAL9000S het volgende:
Visions of blah is een legendarisch albumIk durf te weden dat ie hem al heeft
Nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:17 schreef HAL9000S het volgende:
Nee jullie zijn niet voorspelbaar maar er zijn nou eenmaal een aantal essentiele albums die iedere electronicaliefhebber in z'n bezit heeft...Visions of blah is er daar een van
Do what you have to doquote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:46 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.
Your lossquote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:46 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.
Techno (of andere muziek) hoeft van mij niet perse dansvloer materiaal te zijn, maar vocalen zijn over 't algemeen niet aan mij besteed. Een van de weinige uitzonderingen vind ik "Decomposed Subsonic - Wild night" op Force Inc.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
De vocale tracks zijn natuurlijk niet geschikt als dansvloermateriaal maar wel uitermate geschikt voor thuis of in de auto.
Damn...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 02:23 schreef Steijn het volgende:
Noem me maar n00b maar ik had Dr. Lektroluv nog nooit gezien (wel gehoord natuurlijk). Wat een show maakt die vent er van:
[afbeelding]
[afbeelding]
Yoji maakt er een show van maar dit is echt
Lawrence - The Absence Of Blight vind ik inderdaad een erg sterke cd. Zijn eerste album heb ik helaas nog niet gehoord.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:45 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik heb laatste nog ns een (mp3)cd vanonder een grote stapel vandaan gehaalt, waar Carsten Jost als Lawrence opstaat, z'n eerste cd. Ik wist nog dat daar een paar erg sterke nummers op stonden, en de rest bleek ook nog ns erg goed. Na ff AMG-en bleek dat ie ook een nieuwe cd uit heeft, The Absence of Blight. Dus gedownload. En deze is helemaal top! Stijl is een beetje te omschrijven als droevige kompakt, veel ambiance, strings, rustige melodietjes dus, behoorlijk IDM-achtig en een lekkere, rustige maar wel aanwezige (techno)beat. Alle 2 de albums raad ik erg aan.
Hey, dit is niet de slowchat hoor. Die zit in UVTquote:Op zaterdag 17 juli 2004 19:13 schreef koston het volgende:
Je zou met dit weer op Extrema Outdoor zitten
Ow wacht, vrienden van mij zitten daar nu
Carsten Jost runt samen met Lawrence (=Peter Kersten) het Hamburgse Dial records maar dat zijn dus niet dezelfde personen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:45 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik heb laatste nog ns een (mp3)cd vanonder een grote stapel vandaan gehaalt, waar Carsten Jost als Lawrence opstaat, z'n eerste cd.
Soloaction - Red planet express(Soloaction001) heb ik afgelopen zaterdag bij Rushhour kunnen bemachtigen. Ik moet 'm echt opnemen en een paar keer beluisteren. Het is bepaald geen makkelijke plaat. De link met 69 klopt op zich wel gezien het knip en plakwerk wat er af en toe inzit. Afgaande op de tweede release op Soloaction, die heb ik ook maar meegenomen hoewel dat meer "straight" techno was en maar een kant mij kon bekoren, is het een Duits label !? In de Clone mailing list werd zelfs al over release drie op dit label gesproken ...........quote:Op maandag 5 juli 2004 13:02 schreef HAL9000S het volgende:
mmm, dat Kenny Larkin album moet ik dan maar eens uitchecken dan, en laat ff weten wat je van die Red planet express vind. Daar heb ik ook al veel goeds over gehoord namelijk.
Ow dat heb ik verkeerd gelezen op allmusic dan.quote:Op maandag 19 juli 2004 13:04 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Carsten Jost runt samen met Lawrence (=Peter Kersten) het Hamburgse Dial records maar dat zijn dus niet dezelfde personen.
Er is altijd maar 1 eerste he circuitbreaker,quote:Muzikaal zitten ze wel in dezelfde hoek (minimal/techno) maar de trax van Carsten Jost zijn soms behoorlijk donker/minimaal vergeleken met de mistige/melancholische trax van Lawrence. Carsten Jost heeft ooit een album (CD only) uitgebracht in 2001 getiteld "You Don't Need a Weatherman to Know Which Way the Wind Blows" waarvan laatst een aantal trax los op vinyl zijn uitgebracht op "The lost tracks pt. 2" (Dial 019). Met name "Hermes" is een heel sterke track met een erg donkere bijna beklemmende sfeer. Welke eerste CD van Lawrence bedoel jij eigenlijk ?
quote:MAURO PICOTTO - MIX CD 01
1. MAURO PICOTTO - FLOATING
2. NOARTICHOKES - A-SID
3. DJ TONIO & AL FEROX - BIONIK
4. BEROSHIMA - ACID LAS VEGAS
5. JACEK SIENKIEWICZ – DREAM MACHINE
6. KITSUNE MIDNIGHT - MAN WITH GUITAR
7. SONTEC - INSIDE
8. ALTER EGO - ROCKER
9. G. PALOMO & LEE CHAMELEON - LUNAR
10. FRANCESCO FIORE - SOLUTION
11. BASIC IMPLANT - REVENGE OF 202
12. GABRY FASANO - LIFE CYCLES
13. JUSTIN BERKOVI - I CAN FEEL THE SOUND
(PHIL KIERAN MIX)
14. MAURO PICOTTO - AMAZING
15. MAURO PICOTTO - TELL ME SOMETHING
16. DJ TONIO & D. CARRETTA – MY TELEPHONE
IS DEAD
17. CHRIS LIEBING - STRING THEORY (PICOTTO
& FERRI MIX)
18. MAURO PICOTTO & RICCARDO FERRI - NEW
TIME NEW PLACE
RICCARDO FERRI - LIVE CD 02
1. M. PICOTTO & R. FERRI - THE ACC
2. M. PICOTTO & R. FERRI - REBORN
3. M. PICOTTO & R. FERRI - DECANTATO
4. GABRY FASANO – TONEWASHER
5. M. PICOTTO & R. FERRI - TAOTEK
6. M. PICOTTO & R. FERRI - ALCHEMIST
7. M. PICOTTO & R. FERRI - MODULAR SUSHI
8. M. PICOTTO & R. FERRI - GREENS
9. M. PICOTTO & R. FERRI - CODEBREAKER
Typisch zo'n voorbeeld van een mix-CD die ik volledig links zou laten liggen. CD1 bevat teveel eigen werk en is voor de rest een soort hitparade ("Alter Ego - Rocker" kom op zeg). CD2 is alleen iets voor de Picotto liefhebbers en daar hoor ik niet bij. Waarom worden deze 2 CD's eigenlijk gebundeld ?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:14 schreef Jantjeuh het volgende:
Iemand die nieuwe compilatie van Mauro Picotto & Riccardo Ferri al gehoord? Meganite heet die.. staat onder andere een aantal nieuwe producties op van de heren Picotto & Ferri.
Complete tracklist:
ehm...hoe kom je drbij dat dat niet zo isquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 19:10 schreef IrfieJ het volgende:
ik heb echt een jaar ofzo gedacht dat plastikman een pseudoniem van ritchie hawtin was...
ow ik las de eerste pagina van dit topic en iedereen had het over plastikman en niet over ritchie... dus ik was niet gek ..quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 19:10 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
ehm...hoe kom je drbij dat dat niet zo is
http://www.discogs.com/artist/Plastikman
Dit is de MUZ-afdeling... deze bestond al eerder dan de UVT-technoslowchatsquote:Op woensdag 8 september 2004 20:48 schreef Fendy het volgende:
Hey kijk nou...een niet vol deel....eerst maar even volpleuren dan?
Ja, en hij is geniaal. Heeft verder niks te maken met techno.quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:00 schreef teknomist het volgende:
Heeft iemand het nieuwe album van Swayzak al gehoord?
Swayzak - Loops From The Bergerie
Nja, ik heb em nu gehoord en het kan me echt niet boeien. Het is ook mijn stijl niet meer...quote:Op donderdag 16 september 2004 09:32 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ja, en hij is geniaal. Heeft verder niks te maken met techno.
Het album heet 'Open' en binnenkort komt er ergens op internet een interview met Diego.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:40 schreef teknomist het volgende:
Hoe heet dat nieuwe album?
Ik vond persoonlijk "Instant Reality" heel erg sterk.
Nee, het is niet iets van Chris Cunningham. Waar ik het wel vandaan heb moet natuurlijk een mysterie blijven,quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:49 schreef HAL9000S het volgende:
Jouw avatar zodiakk, is dat niet iets van Chris Cunningham?? En born, wat let je??
Verdomme, ik ken het ergens van....erg irritant dit...quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:02 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nee, het is niet iets van Chris Cunningham. Waar ik het wel vandaan heb moet natuurlijk een mysterie blijven,.
Wie kent hem niet...quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:05 schreef Appetjoek het volgende:
VWie kent 'm ook?![]()
heerlijk plaatjequote:Op zaterdag 18 september 2004 22:05 schreef Appetjoek het volgende:
Verbaast me dat "Spastik" nog niet langs is gekomen? Of heb ik er over heen gelezen
Deze oude track zit zeker in mijn top 5, zo geniaal dat gerikketikketik. Wie kent 'm ook?![]()
Hier te beluisteren: http://www.truesounds.net/artists/plastikman/1368.spastik.html
Ik vind Jay Samuel momenteel ook behoren tot de top minimal-producersquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 20:02 schreef HAL9000S het volgende:
Plastikman heeft ook een nieuwe 12" uitgebracht op Minus die gelukkig weer als vanouds behoorlijk leip en lekker klonk evenals de laatst uitgebrachte 12" van Mathew Jonson - Decompression EP. Een van de meest getalenteerde producers op het minimale gebied.
Nog nooit iets van gehoord geloof ik, Mathew Jonson draaide in Doornroosje afgelopen zaterdag en ik moet zeggen dat het stukken beter klonk dan de teleurstellende/saaie set van Atkins.quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik vind Jay Samuel momenteel ook behoren tot de top minimal-producers.
En Job de Wit is niet de minstequote:Een gebrek aan activiteit was Christopher Bleckmann en Hannes Wenner toch al nooit te verwijten en nu hebben ze dat enthousiasme met veel overtuiging op de dansvloer geprojecteerd. De titel laat weinig misverstanden over omtrent het doel: Crunch Time!
Het is hun vijfde album in drie jaar, na eerdere projecten als Monophace (drum-’n-bass) en Niederflur (minimale techno). Als Misc. staan de twee Duitsers midden in de electro/tech-house-Welle van bijvoorbeeld Alter Ego, Tiefschwarz en Black Strobe. Het is opzwepende elektronische dansmuziek waar niet alleen dj’s mee uit de voeten kunnen. In afsluiter ‘The Magic Number’ komt zowaar een vioolpartij langs en hier en daar (‘Teleworking’, niet echt tot de verbeelding sprekende thematiek) klinkt zelfs een menselijke stem maar het is vooral het digitale instrumentarium waarmee het vanuit Keulen opererende duo imponeert. De single ‘Rocket Kontrol’ zet meteen de toon met een stuwende beat (boem-klap in plaats van boem-boem, heel fijn) en lekker smerig synthesizergekronkel voor de finesses. Er komt geen slap nummer achteraan.
tekst: Job de Wit
Ja kloptquote:Op woensdag 27 oktober 2004 11:52 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Teknomist: Dat zeg ik ook altijd, 'later'. Ennuh je woont zeker in rotterdam...
Ah je was ook in Roosje...kom je ook uit de buurt van Nmgn?? Johnson begon om 4 uur idd...je hebt hopelijk niet villalobos gemist de week daarvoor??quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:21 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Vergeten naar johnson te gaan, begon om 4 uur he? Om half 5 ben ik maar gegaan, volgende dag voetballen...Het was inderdaad een beetje saai, maar dat had ik ook wel een beetje verwacht..
Hij draaide wel een gruwelijk vet nummer...Electro track die begint met alleen een stotterende LFO (volgens mij is dat een LFO) en na een tijdje een erg mooie melodielijn, die je maar in 1 op de 3 of 4 loops hoort...Iemand tracknaam/artiest?
Mja, wel gemist, tenminste ik ben gewoon niet gegaanquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 20:11 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ah je was ook in Roosje...kom je ook uit de buurt van Nmgn?? Johnson begon om 4 uur idd...je hebt hopelijk niet villalobos gemist de week daarvoor??
Sowieso een fantastische site waar je veel leuke dingetjes kunt halenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 20:27 schreef Frank-NL het volgende:
Jay Haze - Acid Pimp
Geniaal geknisper, nog gratis te looien ook:
http://www.textone.org/in(...)lease&rel_id=txtn014
Bij nadere beluistering wordt dit album steeds beter. Aanrader voor de liefhebbers van de Frankfurter edeltechno a la Alter Ego. Lekkere zware basses en synthsquote:After teasing the shit out of us with "Rocket Skating" and a ssociated remixes Misc finally give us what we want in this chocka double pack. Misc's take on the Cologne sound has alw ays been presented with a rockin' crunchy feel and this is n o different. Think DJ Koze, Michael Mayer and the Voight bro thers as your senses get bombarded with an array of digital squeaks, knarzy basslines, sharp laptop edits and plenty of dancefloor punch.
Niet zo goed als zijn debuut maar zeker zeer de moeite waard voor de liefhebbers van de betere friemel-, klik- en freubelhousequote:Yes, Villalobos is back! Following on from what must surely count as one of the largest and most highly regarded House albums of the last few years (the supremely sexy Alcachofa), Ricardo is back with another mighty collection, this time for the foremost purveyors of minimal cool – Perlon. “The Au Harem D’Archimede” is another epic succession of long tracks and divine instrumentation – Villalobos manages to make his percussion sound complex and terrifyingly funky at the same time, while the melodic arrangements are often brooding (Murcof-esque harp cascades grace the haunting “Hireklon). Villalobos is a master of the slow build up, taking you from looped malfunctioning machinery to twilight loveliness without you really noticing how you got there. Album closer “True to Myself”, meanwhile, throws caution to the wind and heads for the minimal disco with some unhinged vocals thrown in for good measure – like a tanked up Theo Parrish. Magnificent.
Je ben ook te laatquote:Op vrijdag 26 november 2004 21:12 schreef Fendy het volgende:
Dat is géén techno wat ik daar hoor...dat is hardstyle.
Mix hier die analogon remix maar eens in
[Edit]
grafherrie, uitgezet
Geen aanhalingstekens gebruiken helptquote:Op dinsdag 30 november 2004 14:50 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Kid606 How we Shock it
Surgeon there are many Imitators
Dit is voor mij persoonlijk mischien wel het beste album wat ik gehoord heb in 2004 op het gebied van (minimale) techno.quote:RESTORE is the solo debut from Windsor's Marc Houle of Run Stop Restore. His new eleven track double-pack dives into a dark deep corner of melodic minimal grooved-up techno. Undoubtedly fueled by the golden age of synthesizers, Houle is captured by early 80's synth pop and the underground-turned-anthem classics of Acid House. There's also no doubt that the early years of minimal techno had their share of influence as well ('Clock Width' is a subtle tribute to Dan Bell) inspiring his own model of rhythm and resonance.
Die is echt vet!quote:Op donderdag 23 december 2004 18:54 schreef HAL9000S het volgende:
Plus 8 Classics
Tracklist:
a1 Cybersonik Technarchy (5:54)
b1 Speedy J Evolution (6:51)
c1 F.U.S.E. Substance Abuse (5.02)
d1 F.U.S.E. , LFO Loop (8:31)
Etienne De Crecy - Super Discount 2quote:Sten zal door de echte minimal liefhebbers al wel langer gekend zijn, dankzij sublieme ep’s eerder op Dial en Sender Records. Zelfs iemand als Sven Väth is een fan. Enkele van die nummers worden op ‘Leaving The Frantic’ hernomen, maar het gros is nieuw werk. Leuk voor dj’s is dat de vinylversie van het album dan weer twee bonustracks bevat. Voor wie nog geen minimal in de cd-kast heeft liggen lijkt me dit een ideale opstapper, al was het maar omdat Sten het tempo meestal net iets hoger legt dan pakweg Ricardo. Lekker diepe en atmosferische nummers allemaal, sober maar bijzonder gevoelig en toch efficiënt. Tien op tien!
quote:When Etienne De Crécy burst onto the scene back in 1997 with his Super Discount project, the influence of French electronica on dance music up until this point had been confined to Jean Michel Jarre and the racy Euro-disco of Cerrone decades earlier.
Whether EDC and compatriots Daft Punk and St Germain were directly responsible for a starring role and the mass acceptance of Air, Cassius, Stardust, Bob Sinclar et al is purely subjective; what's not is their support role in the breaking down of boundaries that would almost certainly be responsible for the later Gallic invasion.
Super Discount 2 is another cross-pollination of electro, techno and house with De Crécy the major architect. Its pluses include the storming instrumental "Fast Track" (an amazingly simple driving number in partnership with Julien Delfaud and Alex Gopher built around a relentless bassline), the neo-classical Daft Punk-like "Grokster" and the ultra funky bleeper, "Poisoned".
Elsewhere Giorgio Moroder's influences can be heard on the Midnight Express-like "Bit Torrent"; while the club fraternity will likely embrace "Overnet" (again with Gopher) and the simplistic analogue synths of "Limewire".
Once more De Crécy has manufactured an album of more than just mere fillers; and in the ultra addictive "Fast Track" the new wave of French techno has an anthem in the making.
Ik wou net ook hier psoten, en jij ook alquote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:44 schreef ijsklont het volgende:
Ik plaats even een onvervalste tvp. Binnenkort zal ik wel wat zeggen Joris Voorn - Muted Tracks pt3.
GMTAquote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:51 schreef Deviant1nl het volgende:
Ik wou net ook hier psoten, en jij ook al
Komt me wel bekend voor, weet alleen niet meer waarvanquote:Maar even een vraag, weet iemand van wie dit nummer is: Klik
Heb hem ook even beluisterd, en wat een lekker nummer zegquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 20:27 schreef Frank-NL het volgende:
Jay Haze - Acid Pimp
Geniaal geknisper, nog gratis te looien ook:
http://www.textone.org/index.php?fuseaction=releases.show_release&rel_id=txtn014
Achterlijk goed dat album, met afstand het beste wat ik in 2005 gehoord hebquote:Etienne De Crecy - Super Discount 2
Bron: Rebelbass weblogquote:PRESS RELEASE
After 10 years of loyal service as a Underground Resistance member Rolando is no longer an 'active soldier' in the UR camp. Due to unforeseen and sadly irreconcilable differences in respect of his partners in the Los Hermanos label - Rolando will make no further recordings with Los Hermanos and is seeking to amicably dissolve his partnership.
In response to the numerous enquiries by fans (and to avoid their disappointment) we wish to make it clear that Rolando will not be taking part in the current live tour with the band Los Hermanos.
Rolando has spent the last few months buried in the studio recording new material and is looking to create more diverse and creative relationships in future recordings and collaborations. He wishes to thank all of those who have supported him in taking this brave step forward to a new phase and he thanks them for their faith and encouragement in making this possible.
Margaret Neizer
Gogirl music management
Edinburgh
Het duurde even maar toch uiteindelijk een antwoord.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:38 schreef HAL9000S het volgende:
Hoe is die van Voigt? En die van Kohncke is ook goed herleid ik uit die smiley??
quote:“Now Techno-Schlager is on," says Justus Köhncke in an interview for the German magazine Spex, referring to a kitsch style of German pop music.
Ik had laatst een recent album van 'm gelooid en meteen weer er af geknikkerd. Ik denk dat het deze was. Hij was iig ontzettend slecht. Heel erg poppy. Soort backstreetboysminimal.quote:Op maandag 21 maart 2005 07:40 schreef teknomist het volgende:
Verder ben ik benieuwd naar dit album:
Jay Haze - Love For A Strange World
Heeft iemand het al gehoord?
Aled Smoke - Incommunicado Met veel diepgang en een vleugje IDM...quote:Op woensdag 13 april 2005 16:41 schreef teknomist het volgende:
Eén van de beste minimal/click-albums die ik het afgelopen jaar heb gehoord.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:20 schreef HAL9000S het volgende:
Vooral de Chica Wappa track is echt gru-we-lijk...
Potdomme, kap nou eens met 't patsen met mijn p3'tjes.quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:45 schreef teknomist het volgende:
Hij staat ongeveer 10 keer in de queue.
Heb je de nieuwe van Mathew Jonson al gehoord op Kompakt Extra?
http://www.discogs.com/release/432496
Ik kon 't niet laten.....quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:45 schreef teknomist het volgende:
Hij staat ongeveer 10 keer in de queue.
Hey! Iemand moet het woord verkondigen...quote:Op zaterdag 16 april 2005 04:22 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Potdomme, kap nou eens met 't patsen met mijn p3'tjes.
Zeer toffe plaat overigens. Lekker duister.
Toen was ik aan het ontbijtenquote:Op zaterdag 16 april 2005 18:21 schreef HAL9000S het volgende:Rave!!!!
toch vind ik Chica Wappa lekkerder...
Daar moet je wel een tijdje mee uit de voeten kunnenquote:
Ha da's cool. Wordt het geen tijd voor een nieuwe? *hint*quote:
Je bent welkom in MUZ.quote:Op zaterdag 23 april 2005 14:38 schreef pulsar2kx het volgende:
Heee nog een technotopic
Ik moet toch maar eens vaker in MUZ komen
Nee joh, alleen een beetje revisie zal geen kwaad kunnen...quote:Op maandag 25 april 2005 07:30 schreef nipeng het volgende:
Ha da's cool. Wordt het geen tijd voor een nieuwe? *hint*
VET !!quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:36 schreef teknomist het volgende:
Alexander Kowalski is 100% techno.
Eerlijke techno net zoals de rest van het Kanzleramt-label... hoewel het de laatste tijd wel erg de jazzy kant op gaat... minder.
Nee joh, techno is enorm breed van de meest vage, relaxte shit zoals dubtechno en glitch tot bijna gabber-achtige snelheden zoals Schranz.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:39 schreef ioko het volgende:
(Ik dacht dat dat een stuk harder moest zijn, silly me)
Niet heel vaak, wel stond -ie afgelopen zomer op Awakenings festivalquote:Kowalski komt toch niet vaak naar Nederland of wel? Heeft iemand hem al eens live gezien?
Tot nu het het meest frisse techno-album van 2005. Ik raad iedereen trouwens ook Rechenzentrum - Rechenzentrum aan. Vijf jaar oude 'Minimal' die nog steeds tijdloos en vooruitstrevend klinkt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:01 schreef teknomist het volgende:
AledX Smoke - Incommunicado is echt een vet album.
Topalbum! Komt de 16e van volgende maand uitquote:Lawrence's magnificent third album 'The Night Will Last Forever', seamlessly pulls together the mixture of house, minimal techno and deep ambient influences from his previous two albums and sees him continue the experimental narrative with emotive melodies and gorgeous electronic house grooves.
Lawrence, real name Peter M. Kersten, hails from Germany's rainy north - Hamburg. Already the producer of two wonderful albums for his own Dial imprint and Ladomat (namely 'Lawrence' and 'The Absence of Blight') his growing reputation as one of Germany's hottest new producers hasn't gone unnoticed. Already receiving glowing praise from Kompakt's Wolfgang Voigt amongst a growing following of international admirers, his deep and beautiful orchestrations are finding themselves as equally at home as on his much beloved dancefloor.
As a DJ, Lawrence currently holds down residencies at Hamburg's Golden Pudel Club and Click whilst on his and Carsten Jost's Dial label he has released numerous 12"s under the name of Sten in what might be termed a more minimal techno style. Then there is his Lloyd alter ego whereby he makes abstract hip hop and there is also an 'in progress' ambient guitar project called Bordeaux helmed by Turner, Carsten Jost, Peter and Martin Hossbach, the owner of the Masseundmacht label.
From the opening delicate piano on 'Lost Images' and the deep bass lines and atmospheric melody of his first single 'Swap' to the closing melodic refrains of 'Leave Me Tomorrow', we are gradually drawn into the perpetual twilight of Lawrence's nocturnal world. 'The Night Will Last Forever' perfectly cements Peter's Lawrence incarnation, taking the listener on an emotional melodic journey. His first album on novamute sees a slight change from the label's typical catalogue but undoubtedly one that will be greeted with the enthusiasm and interest it deserves.
Ik ben echt zo verschrikkelijk verslaafd aan Chica Wappa...echt een godsgruwelijk goed nummer...quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:46 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Tot nu het het meest frisse techno-album van 2005.
[afbeelding]
quote:This is truly the best dub techno work I've heard since Maurizio and Deepchord. Where the heck was I when this was released? At any rate, dubby reverberating chords echo with continual sophistication backed by innocuous beats on this album. I chose vinyl over CD for the added analog effect that makes dub music all the more enjoyable. This is a basic channel lover's dream come true, one track at a time. Deep dark dub... kind of like you're sitting inside a springverb box or something. Do NOT overlook this one, it's essential!
quote:This is Dub Techno in pure Basic Channel style. Somehow you won't believe this was released in 2003 by a Spanish artist as it is so close to a sound created in Berlin years ago. Anyway, the sound has spread around the world since then and this is an excellent album. Clearly a must have for Basic Channel fans, with Múltiplo being the stand out track.
Geen problemen mee. Denk je dat er voldoende animo zal zijn? Is er iemand beschikbaar met voldoende kennis van het (sub)genre om de kwaliteit/validiteit van de lijst te borgen?quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee joh, alleen een beetje revisie zal geen kwaad kunnen...
Misschien wordt het wel tijd voor een minimal top-100 ofzo.
Oh ja...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:00 schreef nipeng het volgende:
[..]
Geen problemen mee. Denk je dat er voldoende animo zal zijn? Is er iemand beschikbaar met voldoende kennis van het (sub)genre om de kwaliteit/validiteit van de lijst te borgen?
Dan raad ik je Deadbeat vs. Stephen Beaupré - It's A Crackhaus Thing aan. Is vrij stevige minimal. Trouwens die hele Montreal-kliek doet goede dingen.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:48 schreef LostFormat het volgende:
http://www.discogs.com/artist/Deadbeat
Draai deze producer grijs de laatste tijd. Errug lekkere minimal die tegen ambient aanschurkt. Zeker een aanrader.
Crackhaus - Spells Disaster...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:33 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dan raad ik je Deadbeat vs. Stephen Beaupré - It's A Crackhaus Thing aan. Is vrij stevige minimal. Trouwens die hele Montreal-kliek doet goede dingen.
Held.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:02 schreef ijsklont het volgende:
Is het misschien deze? Ik denk dat je de Joel Mull remix bedoelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |