Even een (nachtelijke update) gewoon door mezelf (dus da's geen goed teken
![]()
)
Gisteren schreef ik nog dit:
quote:
Maar omdat ik ze nog heel goed op kan vangen maak ik mezelf geen illusies dat het doorzet, wel wil ik het nog even aanzien en als het zo blijft bel ik gewoon de verloskundige of ze mijn vliezen breken, ik weet zeker dat het dan doorzet. Ik neem aan dat ze dat wel doet, want dit was toch het advies van de gynaecoloog.
Nou...
![]()
Het lijkt er op dat deze baby een vreselijke pestkop is. Op het moment heb ik nog steeds weeën (maar daar merken jullie natuurlijk niks van terwijl ik typ haha). Het is volgens mij ook nog niet gestopt sinds gisterenavond.
Tegen 21 uur heb ik de VK gebeld, niet omdat het nu zo heftig was, maar juist omdat het niet zo heftig was. We regelmatige krachtige weeën om de 5 minuten, maar nog goed op te vangen. Gezien het advies van de gyn. gebeld om te vragen of ze wat voor mekon betekenen.
Tien minuten later was ze er al, getoucheerd... maar helaas, nog steeds maar 2-3 cm. Het was zelfs zo dat ze me niet eens kon strippen. Donderdag had de baby ws. dieper gelegen en de andere vlos had ws. ook langere vingers dan zij, want ze kon er niet bij. Dus ook geen vliezen breken want ze kon het hoofdje niet eens voelen van binnenuit.
![]()
Vette tegenvaller dus. Ze zag dat ik wel pijnlijke weeën had dus ze adviseerde me een glaasje wijn te nemen om toch te kunnen slapen, maar laat ik nu net geen wijn in huis hebben in de zwangerschap
![]()
Daarnaast ben ik niet zo'n alcoholdrinker.
Tegen 23 uur toch in slaap gevallen tot een uur of twee, sindsdien kan ik niet meer slapen. De weeën zijn te krachtig om in slaap te vallen maar blijven gewoon om de 5 minuten komen, niet pijnlijker, niet sneller... helaas. Volgens de VK konden deze weeën best nog wel eens weer stoppen in deze fase
![]()
nou ja lekker is dat. Je hoort me verder niet klagen hoor, ze zijn pijnlijk, duren een minuut of langer, maar zijn goed op te vangen, ze hoeven alleen maar eens flink door te zetten. Ze zijn te vergelijken met de weeën die ik het in eerste uur na aanleg infuus bij de inleiding van Jessai kreeg.
Weet niet wat deze baby heeft, maar ik zal 'm eens flink de waarheid vertellen als hij of zij geboren wordt straks.