Lees eens een openingspostquote:Op maandag 12 april 2004 13:06 schreef Damiaen het volgende:
Kijk eens op: http://www.imdb.com/find?(...)a
die vertelt ook niet het boek-verhaal...quote:Op maandag 12 april 2004 13:11 schreef Bigs het volgende:
Nou Dracula 2000 kun je in ieder geval over slaan.. dat is imo een van de slechtste films ever..
de titels vinden is niet zo lastig, zie openingspost met 5 links naar imdb. het gaat mij om meningen.quote:Op maandag 12 april 2004 13:10 schreef Damiaen het volgende:
Ik postte de link voor het geval je op zoek was naar meerdere titels.
Ja, dat afreaffelen idee had ik ook wel een beetje. Ik zat te kijken en te verwonderen hoe langzaam en uitgebreid alles ging, ik geloof dat de film al een uur bezig is als hij nog op die boot zit! En toch duurt de film maar 90 minuten. Maar het was wel mooi om eens te zien, eigenlijk meer een 'novelty' dan echt een goeie film. Dan is er in 9 jaar (Bela Lugosi in 1931) wel veel veranderd!quote:Op maandag 12 april 2004 13:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)
Ik vond het een matige verfilming. Teveel nadruk op het kasteelgebeuren en te weinig op de scenes in het stadje. Het einde voelde erg afgeraffeld. Qua artdirection en make-up zag het er wel prachtig uit. Ik had er hoge verwachtingen van, maar die werden helaas niet waargemaakt.
Ik vond de scene waarin de hoofdrolspeler uit het kasteel vertrekt ook wat raar. Hij ziet Nosferatu vertrekken en gaat dan moeilijk uit het raam springen/klimmen. Terwijl hij niet eens opgesloten zat, althans, nergens waar dat uit bleek.
Absoluut een aanrader... veel beter uitgewerkt en vooral het deel van de pest in het dorpje is behoorlijk beklemmend uitgewerkt. Ook veel meer tijd genomen voor wanneer Dracula in Engeland is, hij komt nog bij hun op bezoek enzo wat ook leuke scenes oplevert.quote:Nosferatu: Phantom der nacht (1979)
Niet gezien, maar hier ben ik erg benieuwd naar. Ik hoop dat hij dezelfde creepy sfeer heeft als het origineel, maar wat consistenter is wat het verhaal betreft. Ik wil hem binnenkort op dvd bestellen.
Ik heb de Werner Herzog versie vanmiddag meteen maar even besteld bij Play.com. De 2dvd versie. Toevallig zat hij in een leuke 2 voor 15,99 pond actie, dus meteen maar even de 2dvd versie van The Hills Have Eyes erbij gedaan.quote:Op maandag 12 april 2004 15:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Absoluut een aanrader... veel beter uitgewerkt en vooral het deel van de pest in het dorpje is behoorlijk beklemmend uitgewerkt. Ook veel meer tijd genomen voor wanneer Dracula in Engeland is, hij komt nog bij hun op bezoek enzo wat ook leuke scenes oplevert.
Ja. Maar ze hadden de rechten niet ten tijde van de 1922 versie, dus ze hebben de namen maar veranderd en vervolgens het verhaal bijna regelrecht gekopieerd van Stoker. Zijn nog een hoop rechtszaken om geweest en uiteindelijk moesten vrijwel alle Kopieën vernietigd worden (hoe het precies zit weet ik zo 1,2,3 niet).quote:Op maandag 26 april 2004 22:53 schreef ParanoidEv het volgende:
Komt Nosferatu dan van het boek van Bram Stoker?? Of afgeleid ervan, wat dan ook.
voor een gedeelte jaquote:Op maandag 26 april 2004 23:01 schreef tong80 het volgende:
Nosferatu is toch in Delft opgenomen ?
Onder andere ja:quote:Op maandag 26 april 2004 23:01 schreef tong80 het volgende:
Nosferatu is toch in Delft opgenomen ?
Ja, ik heb 'm wel herkend toen ik de film zagquote:Op maandag 26 april 2004 23:05 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Onder andere ja:
http://www.imdb.com/title/tt0079641/locations
En Rijk de Gooyer staat als Town Official vermeld op imdb. Die moet dus wel te ontdekken zijn.
Die was laatst op BBC maar volgens mij had ik m'n video toen ergens anders voor nodig. Leek me wel interessant ja... dat was over de eerste Nosferatu en met name de onbekende acteur Max Schreck (grootste schrik?) toch?quote:Op donderdag 29 april 2004 16:07 schreef Sasandra het volgende:
The shadow of the vampire, over de verwikkelingen op de filmset van Nosferatu. Errug leuk.
inderdaad, ja, met William Dafoe als Max Schreckquote:Op donderdag 29 april 2004 16:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Die was laatst op BBC maar volgens mij had ik m'n video toen ergens anders voor nodig. Leek me wel interessant ja... dat was over de eerste Nosferatu en met name de onbekende acteur Max Schreck (grootste schrik?) toch?
Zeker een amusante film. Nu ik de originele Nosferatu heb gezien wil ik Shadow of the Vampire graag nog een keer zien. Maar ook zonder die film gezien te hebben is Shadow zeker vermakelijk. Die scene waar de acteurs rustig zitten te praten en Max plotseling een vleermuis de kop af bijt is erg amusant.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:07 schreef Sasandra het volgende:
The shadow of the vampire, over de verwikkelingen op de filmset van Nosferatu. Errug leuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |