Nou ja de beschrijving kan ik je wel geven, zodra je de vanaf de N11 de rotonde opgaat, ga je linksaf (richting leiden), dan rij je door totdat je links manege Xenophon ziet en iets verderop zit autobedrijf van Velzen. Recht daartegenover (aan je rechterhand) zit de oude fabriek De Hoop, hier staat het huis pal voor. Iets terug, aan de begin-zijde van de fabriek, staan de verlaten en ingestorte arbeidershuisjes.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:25 schreef vinnyb het volgende:
[..]
hmm, ja ik zie het, sorry!![]()
Al die verhalen over verschillende huizen lopen rechtstreeks door elkaar, ik raak zo af en toe de weg kwijt! Maar ik zou wel graag foto's willen zien, en een kleine beschrijving waar het ongeveer is? alvast dankuwel!![]()
Nee Alphenquote:
aha! ik dacht al!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee Alphen
En hij heeft het over het huis bij smolenaarsbrug, geheel andere woning als "De hoop" in Hazerswoude overigs.
Ja, zij wel.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef vinnyb het volgende:
en tering, wat een lading alfenaren in dit topic!)
Dat koetshuis ernaast is toch afgebrand in 2004?quote:Villa Nuova te Alphen aan de Rijn
Helemaal links in de villa ziet men de ramen van de oude waskamer waar de meiden het goed spoelden in de nog aanwezige enorme granieten wasbak. Stromend water was er overigens nog niet. Daarnaast, voor de buitenstaander de ramen onder de resten van het bordes, ligt de keuken. De vloer is betegeld met fraaie zwarte, okeren en Baskisch rode tegels en is nagenoeg ongerept. Links staat nog wat eens de grote servieskast is geweest met houders voor de borden en eenvoudige spijkers waaraan de mokken gehangen zullen hebben. Rechts is de schouw waaronder het fornuis heeft gestaan. Onder het raam strekt zich het aanrecht uit.
Piem0l, zie mijn stukje joh!quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef vinnyb het volgende:
[..]
aha! ik dacht al!
dan weet jij vast wel de locatie van de hoop ongeveer?![]()
Zoals Scorpie al aangaf.. is de beschrijving naar De Hoop.. Rij rustig je rijdt er zo voorbij en er word vaak geflitstquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef vinnyb het volgende:
[..]
aha! ik dacht al!
dan weet jij vast wel de locatie van de hoop ongeveer?![]()
Hehe, dat zeker!quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoals Scorpie al aangaf.. is de beschrijving naar De Hoop.. Rij rustig je rijdt er zo voorbij en er word vaak geflitst
oew, spooky!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:38 schreef Bastard het volgende:
Ik heb overigs 1x getracht foto's te maken van dat De hoop.. om te plaatsen in dit topic of het topic er voor.. mn camera heeft het daarna nooit meer gedaan....
Ja dat artikel ken ik ook.. dat is zeker al 10 jaar geleden zegquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:45 schreef 306XSTD het volgende:
Een HEEEEELE tijd terug heeft er in de Nieuwsweek (een krantje wat volgens mij niet meer bestaat) een artikel over dit huis gestaan, en ook over de spoken erin enzo. Ik heb dat artikel een tijd bewaard maar ben het helaas kwijtgeraakt.
Iteejer, weet jij nog met wie je toen contact hebt gehad om er eventueel in te mogen kijken? De drempel is nu misschien lager omdat het huis nu leeg staat?
Niet dat ik weet. Tis bewoond.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Staat dat huis te koop?
Klopt, ze gaan een stuk slopen volgens mij, maar niet alles.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:55 schreef 306XSTD het volgende:
Nou volgens mij gaan ze De Hoop echt slopen hoor. Ik reed er vanmiddag langs, en er staat al een grote container voor. Dus.....als er nog mensen in een echt spookhuis willen kijken, dan is dit wellicht een goede kans? Iteejer, weet jij nog hoe je vorige keer contact hebt gelegd met de bewoners? Telefonisch?
Hoe weet jij dat nou weer, je woont in zwollequote:Op maandag 20 maart 2006 22:15 schreef Syytön het volgende:
Hij gaat gelukkig niet helemaal tegen de vlakte hoor
Ik wil de kozijnen wel leverenquote:Op zondag 2 juli 2006 22:55 schreef vw-angel het volgende:
vandaag nog langs het pand (villa Nuova)geweest.
Ze zijn het nu aan het verbouwen tot koop appartementen.
Hier wat foto's die ik genomen heb.
Je kan al zien dat de serre aan de rachterkant gesloopt is en van de entree is ook niet veel meer over.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De achterkant
[afbeelding]
[afbeelding]
Het koetshuis
[afbeelding]
Ok.. maar dit is NIET het spookhuis in Hazerswoude.. wel een prachtige villa.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:55 schreef vw-angel het volgende:
vandaag nog langs het pand (villa Nuova)geweest.
Ze zijn het nu aan het verbouwen tot koop appartementen.
Hier wat foto's die ik genomen heb.
Je kan al zien dat de serre aan de rechterkant gesloopt is en van de entree is ook niet veel meer over.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De achterkant
[afbeelding]
[afbeelding]
Het koetshuis
[afbeelding]
Idd. Deze staat in Alphen, tegenover die nieuwbouwwijk. (Wat een lelijke kuthuizen worden dat)quote:Op maandag 3 juli 2006 09:21 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ok.. maar dit is NIET het spookhuis in Hazerswoude.. wel een prachtige villa.
Ja inderdaad... en dan die villa er bij.. zo schril contrast.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Idd. Deze staat in Alphen, tegenover die nieuwbouwwijk. (Wat een lelijke kuthuizen worden dat)
Ja idd. Of alles pauper, of alles nieuw. Niet 50/50.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:25 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ja inderdaad... en dan die villa er bij.. zo schril contrast.
Eerder was daar die dakpan fabriek, dat was nog beter.
Maar zo is Alphenquote:Op maandag 3 juli 2006 09:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja idd. Of alles pauper, of alles nieuw. Niet 50/50.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |