abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18296635
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Waarom naar Somalie?
Racistische vooroordelen van KB.
pi_18296653
Wat een onzin zeg! Als die mensen dit boekje uit willen geven over hoe hun de opvoeding zien dan moet dat kunnen vind ik.

Ik snap niet dat GL niets beters te doen heeft dan zich hier druk over te maken!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18297163
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat een onzin zeg! Als die mensen dit boekje uit willen geven over hoe hun de opvoeding zien dan moet dat kunnen vind ik.

Ik snap niet dat GL niets beters te doen heeft dan zich hier druk over te maken!
Dus jongens mogen leren dat het prima is om hun vrouwen te slaan, dat joden minderwaardig en slecht zijn en dat vrouwenbesnijdenis noodzakelijk is? Idd heel gek om je daar druk over te maken
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:50:37 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_18297629
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus jongens mogen leren dat het prima is om hun vrouwen te slaan, dat joden minderwaardig en slecht zijn en dat vrouwenbesnijdenis noodzakelijk is? Idd heel gek om je daar druk over te maken
??????????

Zo ken ik je niet SCH... Of is het nu omdat GL dit gezegd heeft???
pi_18297724
quote:

[..]

Ik vind het ook een bedreiging en een laffe houding tov de gedupeerde vrouwen die straks de nederlandse staat aan gaan klagen omdat het boek waar de familie hun instructies uit haalt blijkbaar goedgekeurt loopt door de nederlandse overheid.
Iedereen is het met me eens dat besnijdenis geen kanker voorkomt en dat het je reinste verminking is, nu blijkt dat het zelfs wordt gepredikt in een opvoedingsboek en dan vinden we het prima?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:57:41 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18297805
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:09 schreef JoK het volgende:
Achhh "mein Kampf" is ook verboden omdat een bepaald RAS denkt dat het superior is.
Dus mocht erin staan dat Islam 'the only way of life is' en de rest moet verketterd worden...

Verbieden die hap
Nee, Mein kampf is niet verboden, het is alleen zo dat de Anne Frank stichting de Auteursrechten heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:58:55 #57
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18297844
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:54 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind het ook een bedreiging en een laffe houding tov de gedupeerde vrouwen die straks de nederlandse staat aan gaan klagen omdat het boek waar de familie hun instructies uit haalt blijkbaar goedgekeurt loopt door de nederlandse overheid.
Het zou met wat worden zeg als alle verkrijgbare boeken door de staat goedgekeurd zouden moeten zijn.
quote:
Iedereen is het met me eens dat besnijdenis geen kanker voorkomt en dat het je reinste verminking is, nu blijkt dat het zelfs wordt gepredikt in een opvoedingsboek en dan vinden we het prima?
De cruciale vraag is uiteraard of het een taak van de overheid is om dit boek te verbieden.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:00:12 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18297879
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Mein kampf is niet verboden, het is alleen zo dat de Anne Frank stichting de Auteursrechten heeft.
quote:
Het auteursrecht van het boek moet nog bij de erven Kettmann berusten, die waarschijnlijk niet meer tegen heruitgave zijn.
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1997/11/12/Med/02.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_18297961
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

??????????

Zo ken ik je niet SCH... Of is het nu omdat GL dit gezegd heeft???
Dan ken je me slecht, vrees ik.
pi_18297976
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat gaan we ons nou druk maken om zo'n gidsje. De gemiddelde Bijbelvertaling bevat ergere passages

Welke bijbelvertaling bedoel je precies en naar aanleiding van welke tekst kom je tot die conclusie ?
Heb je dat 'gidsje eigenlijk wel gelezen ?

Petje af voor GL in deze.. de PvdA is veeeeel te laf voor zoiets !
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:07:00 #61
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_18298032
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dit is waarschijnlijk wat je bedoelde.
[..]

OMG

Sinds wanneer is een woordvoerster van een uitgever een islamdeskundige. "het ligt in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat." Wie is zo'n woordvoerster nou? Wat ik me hierbij voorstel is een dame van rond de 30 jaar, streng gereformeerd opgevoed, kruisje om haar nek en zwarte kousen met lange rok. "Ja, dit is wat de Islam inhoudt"

Ja, best geloofwaardig.
Ik denk dat de woordvoerster het wel weet.
Zoek maar eens op 'Uitgeverij Noer" bij Google.
Ze geven erg veel Islamitische boeken uit.
En staan ook op Islamitische websites.
http://www.google.nl/sear(...)-8&q=Uitgeverij+Noer
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:07:00 #62
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18298033
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:04 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Petje af voor GL in deze.. de PvdA is veeeeel te laf voor zoiets !
Toch is er ooit een grietje van jou met een PvdA-er vandoor gegaan. Anders kan ik die pathologische afkeer niet verklaren.

Ik hoor ook niemand van het CDA, de VVD, de LPF, D66, de SP, de CU, de SGP hierover, maar die noem je niet....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_18298035
In de bijbel staat ook rare dingen maar dat is geen opvoedingsgids.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:11:02 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_18298119
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
Maar wordt door "de school met den bijbel" wel als leidraad gebruikt. Ik zie het nut er niet zo van in om dit soort dingen te verbieden. Men is vrij om te kiezen wat men wil lezen.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:16:08 #65
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18298234
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
Ik zou juist denken van wel, net als bijna alle andere religieuze boeken. Als uit de naam van Allah mag worden geschreven dat Joden brandhout van de hel zijn, als uit naam van God mag worden geschreven dat bepaalde personen gestenigd moeten worden dan mag ieder andere mafketel toch ook wel schrijven dat je je vrouw moet afrossen als ze liegt.

Begrijp me niet verkeerd: ik verwerp het allemaal. Maar in ben wel van mening dat het principe van gelijke moniken, gelijke kappen gehanteerd moet worden. Verbied ze allemaal of laat ze allemaal toe.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:20:32 #66
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_18298335
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:16 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik zou juist denken van wel, net als bijna alle andere religieuze boeken. Als uit de naam van Allah mag worden geschreven dat Joden brandhout van de hel zijn, als uit naam van God mag worden geschreven dat bepaalde personen gestenigd moeten worden dan mag ieder andere mafketel toch ook wel schrijven dat je je vrouw moet afrossen als ze liegt.

Begrijp me niet verkeerd: ik verwerp het allemaal. Maar in ben wel van mening dat het principe van gelijke moniken, gelijke kappen gehanteerd moet worden. Verbied ze allemaal of laat ze allemaal toe.
De Koran en Bijbel maar toelaten dan. Is toch cultureel erfgoed.

Boeken/mensen die schrijven/zeggen dat je uit naam van 1 of andere religie andere mensen mag afrossen, enzo, die kunnen toch wel verboden worden?
pi_18298348
Ik denk niet dat je deze gids kan vergelijken met geschriften als de Koran of de Bijbel. Dat zijn boeken die eeuwenoud zijn en niet direct op de opvoeding zijn gericht. Dit zijn echt tips voor de opvoeding, de gids is nu geschreven en in die zin is het kwalijk. We zouden het toch ook vreemd vinden als er een boek verschijnt waarin staat: als u een man met snor ziet, schiet hem dan dood.?
pi_18298409
quote:

[..]

Het is een werk wat vrij populair is in de Islamitische wereld. Onze Islamitische medelanders hebben recht op een vertaling vind ik. Wie ben jij om ze dat recht te ontnemen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:24:50 #69
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_18298454
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is een werk wat vrij populair is in de Islamitische wereld. Onze Islamitische medelanders hebben recht op een vertaling vind ik. Wie ben jij om ze dat recht te ontnemen?
Omdat er dingen instaan die verboden zijn in Nederland?
pi_18298485
quote:

[..]

Ik ontneem ze het niet maar als het strijdig is met de grondwet en het strafrecht dan bestaat dat recht wel degelijk. Ik ben ook geen groot voorstander van een verbod maar ik ben er ook geen voorstander van dat kinderen opgevoed worden met racistische en seksistische ideeen, dus het is kiezen tussen twee kwaden.
pi_18298502
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Toch is er ooit een grietje van jou met een PvdA-er vandoor gegaan. Anders kan ik die pathologische afkeer niet verklaren.

Ik hoor ook niemand van het CDA, de VVD, de LPF, D66, de SP, de CU, de SGP hierover, maar die noem je niet....
Stap altijd op de grootste af , dat is meestal ook de lafste.
pi_18298544
quote:

[..]

Wat zijn jouw bronnen, dat je zo goed weet dat dit stukje werk vrij populair is in de islamitische wereld? Jouw intentie is mij wel duidelijk. En laten we eerlijk zijn, dat is niet omdat je je islamitische medelanders zo graag een vertaling gunt.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:27:52 #73
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_18298547
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:58 schreef Kaalhei het volgende:
De cruciale vraag is uiteraard of het een taak van de overheid is om dit boek te verbieden.
Het antwoord daarop is simpel. Als een boek teksten bevat die in strijd zijn met onze wetgeving, dan kan een rechter dat boek verbieden. Het is de taak van de overheid om er voor te zorgen dat de wetgeving wordt nageleeft.
pi_18298575
GroenLinks goes realism!
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18298582
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ontneem ze het niet maar als het strijdig is met de grondwet en het strafrecht dan bestaat dat recht wel degelijk. Ik ben ook geen groot voorstander van een verbod maar ik ben er ook geen voorstander van dat kinderen opgevoed worden met racistische en seksistische ideeen, dus het is kiezen tussen twee kwaden.
Jij denkt niet dat als dit boek wordt verboden mensen dit boek alleen maar nog liever in bezit willen hebben en er een soort mythe omheen gaat hangen?

Daarnaast is dit boek gewoon geschreven door Islamitische geleerden uit het Midden Oosten en ze beschrijven hun visie over de opvoeding. Dat kan best leerzaam zijn lijkt me dus ik zie geen reden om dit boek te gaan verbieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')