Ik ken geen enkele keukenbouwer die het zonder voorschot doet. Wij huren momenteel een woning en hebben in overleg met de woningbouw samen een nieuwe keuken gekocht (woningbouw betaald een deel, wij een deel). Daar moesten we zelfs een voorschot betalen!quote:Op donderdag 8 april 2004 21:58 schreef Two_Tribes het volgende:
Oh ja, en één tip. Nooit, maar dan ook nooit aanbetalen. Ook er niet intrappen dat ze aangesloten zijn bij ..... (naam even ontschoten) want daar heb je dus niks aan. Mocht het nou echt niet lukken zonder aanbetaling stel dan een bankgarantie voor.
Ik heb bijna 6000 euro van hun eerste bod gehaald. En daar zat al korting op. Maar het ging ook om een redelijk grote keuken.quote:Op donderdag 8 april 2004 21:51 schreef Michel het volgende:
Mag ik vragen hoeveel korting je ongeveer bedwongen hebt? Ik blijf tenslotte een Nederlander..
Ik heb hier inmiddels de eerste offerte binnen van ca. 12.000 euro. Uiteraard is er geen haar op mijn hoofd die denkt dat te willen betalen en ga ik eerst nog eens op het gemak met exact de zelfde opstelling een aantal andere keukenboeren af.
Enig idee waar de marges opzitten? De inbouwapparatuur, de kasten, de bladen?
De meeste (verstandige) mensen die ik ken hebben het niet gedaan. Waarom niet? Omdat je dan bij een faillisement (wat zeker niet ondenkbaar is) kan fluiten naar je geld en het scheelt een hoop geziek met regelwerk bij curator enzo. En nogmaals dit lukt idd niet bij die prijsvechters en budget meuk. Maar bij een keukenwinkel die al wete ik hoeveel jaar bestaat en niet op prijs concurreert is dit goed mogelijk. Weliswaar na wat tegenspartelen. Op een gegeven moment wordt het voor hen gewoon een keuze, verkopen we die keuken, of verkopen we em niet.quote:Op donderdag 8 april 2004 22:01 schreef 303 het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele keukenbouwer die het zonder voorschot doet. Wij huren momenteel een woning en hebben in overleg met de woningbouw samen een nieuwe keuken gekocht (woningbouw betaald een deel, wij een deel). Daar moesten we zelfs een voorschot betalen!
Ik ken niemand die geen voorschot betaald heeft en ken toch wel vrij veel mensen die onlangs een keuken gekocht hebben. Het is in mijn ogen ook heel normaal en ik zie geen bezwaren.
Welke bezwaren heb jij?
Persoonlijk zie ik dat alleen maar als een voordeel, zolang asso's weg kunnen blijven komen met geen belasting en je zelf als brave burger over elk dubbeltje 5 x moet afdragen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 00:51 schreef 8op het volgende:
...
Nadeel: je spekt de Duitse economie en niet de Nederlandse. Maar dat zal jou een worst wezen.
De mensen van wie ik het vernomen heb, die wonen aan de westkust van Noord-Holland. Het lijkt me niet dat Zeeland zoveel verder van de Duitse grens ligt. Misschien woon je nog wel dichterbij ook. Misschien moet je op een of ander forum maar eens een topic openen over ervaringen met keukens kopen in Duitsland.quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:20 schreef Michel het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik dat alleen maar als een voordeel, zolang asso's weg kunnen blijven komen met geen belasting en je zelf als brave burger over elk dubbeltje 5 x moet afdragen.
Probleem is dat ik in Zeeland woon en het dan toch een aardig ritje gaat worden....
Maar jij bent dan ook onwijs goed in afdingen. In Marokko noemen ze je niet voor niets Fatima, the Berber woman.quote:Op zaterdag 10 april 2004 00:11 schreef Liejannuh het volgende:
Na zijn eerste fatsoenlijke prijs is er nog 4.000 gulden vanaf gegaan. Volgens mij zat ik uiteindelijk wel op een kortingspercentage van 45%
2 dingen:quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:48 schreef Mariska911 het volgende:
Nu hebben we een keuken in een U-vorm, een grote keuken dus. Met allemaal Siemens apparatuur, wat kwalitatief flink boven Pelgrim zit. Wij hebben en afzuigkap, een grote combi-oven en een koelvriescombinatie. De vaatwasser en de kookplaat halen we uit de oude keuken. We hebben een granieten blad, granieten vensterbank bij het raam en een granieten vloer in de keuken (die moeten we wel zelf leggen). Totaalprijs: 9.900 euro. Onze keuken moet nog geplaatst worden, maar ik heb er alle vertrouwen in. Ze hebben alles al ingemeten, wij kunnen bijna niet meer wachten tot onze keuken door ze gemonteerd word (want dit is ook in de prijs inbegrepen).
Naast deze zaak zit een granietbedrijf waar ze veel mee samenwerken, vandaar dat ze graniet zeer scherp kunnen aanbieden. Ik heb inmiddels bij 3 mensen de keuken gezien die door dit bedrijf zijn geplaatst; in 1 woord perfect!
Dit kan ik beamen. Wij hebben ook, op aanraden van familie, onze keuken in Duitsland gekocht en wel hier.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:48 schreef Mariska911 het volgende:
*knip*
In ons vorige huis hadden we een IKEA keuken. twee parallele stukken van 2 meter. Heeft ons samen met een oven en keramische kookplaat destijds iets van 5000 gulden gekost. De huidige bewoners hebben hem er nog steeds inzitten.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:58 schreef KRS het volgende:
Heeft iemand hier ook ervaring met de keukens van Ikea?
Ons budget is niet zo belachelijk groot, en bij Ikea zie ik toch vaak wel erg mooie en leuke keukens..
Is dat niet wat??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |