abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2004 @ 10:02:02 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18268441
quote:
Brandstichting in kerk Almere

van onze redactie kerk
ALMERE - In het kerkcentrum De Zuiderpoort in Almere, waar de christelijk-gereformeerden en Nederlands-gereformeerden gezamenlijk diensten houden, is in de nacht van zaterdag op zondag door onbekenden brand gesticht. De crècheruimte brandde uit en de kerkzaal en de bijzalen liepen rook- en roetschade op.

,,Om zes uur 's ochtends werd ik door de brandweer uit bed gebeld, dat er wéér brand was'', vertelt kosteres A.H. van Atten. ,,Ze hadden in de crècheruimte, een zaaltje achter de kerkzaal, een ruit stukgeslagen en iets brandbaars naar binnen gegooid. Het zaaltje is voor het grootste deel uitgebrand.''

Het is de derde keer in korte tijd dat er bij De Zuiderpoort brandbommen naar binnen worden gegooid, zegt de kosteres. ,,Er zit blijkbaar een groepering achter die iets tegen christelijke kerken heeft, anders weet ik het ook niet te verklaren.''

Door rook en roetaanslag, moesten de leden van de christelijk-gereformeerde/Nederlands-gereformeerde samenwerkingsgemeente gisteren uitwijken naar een zaaltje van het nabijgelegen kantoor van Zending over Grenzen. ,,Het kerkgebouw wordt nu schoongemaakt. We hopen er zondag weer in te kunnen.''

Intussen neemt de kerk rigoureuze maatregelen om nieuwe brandstichtingen te voorkomen. ,,We zetten hekken voor de ramen, en afrasteringen op het dak om te voorkomen dat er mensen opklimmen. Het is treurig dat het moet, want de kerk wordt op deze manier een vesting.''

Een woordvoerder van de politie Almere zei gisteren dat er onderzoek wordt gedaan naar de toedracht van de brandstichting, aan de hand van sporen die de technische recherche zondag heeft gevonden. Zolang het onderzoek loopt, worden daar geen mededelingen over gedaan.
slechte zaak natuurlijk. Wat zou het motief van de dader zijn? Een buurtbewoner die zich stoorde aan de kerkklokken op zondag, een vader wiens kind is msibruikt door de pastoor, baldadigheid van wat jongeren, een aanhanger van een ander geloof?

De daders zijn vast potentiele moslimfundamentalisten!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 8 april 2004 @ 10:02:30 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18268449
[..]
pi_18268518
Nee. Kerken in brand steken gebeurt door baldadige jongeren en moskeen in brand steken door rechts extremisten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 8 april 2004 @ 10:08:37 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18268545
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:06 schreef Strolie75 het volgende:
Nee. Kerken in brand steken gebeurt door baldadige jongeren en moskeen in brand steken door rechts extremisten.
Ja. Net zoals een allochtone dader van moord op een vrouw altijd eerwraak wil en een vermoorde Nederlandse altijd door haar verwarde man is gedood.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 april 2004 @ 10:09:30 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18268559
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:06 schreef Strolie75 het volgende:
Oh, nou volgens mij zijn het marokkaanse jongeren met moslimfundamentalistische sympathieen hoor... alles wijst erop!
[..]
  donderdag 8 april 2004 @ 10:11:19 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18268589
Ik ben overigens best benieuwd naar de visie op deze gebeurtenis van Bansheeboy, KirimiriBeyaz en Mutant01
[..]
  donderdag 8 april 2004 @ 10:11:28 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18268593
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Oh, nou volgens mij zijn het marokkaanse jongeren met moslimfundamentalistische sympathieen hoor... alles wijst erop!
mee eens, en nu?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf donderdag 8 april 2004 @ 10:11:32 #8
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18268596
Het komt door boze oden en die film van Gibson .

Maar goed, erg triest dat je dit soort dingen uberhaupt doet. Waren die tuchtscholen/kampen voor ontspoorde jongeren al geopend?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 8 april 2004 @ 10:13:51 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18268630
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja. Net zoals een allochtone dader van moord op een vrouw altijd eerwraak wil en een vermoorde Nederlandse altijd door haar verwarde man is gedood.

V.
99-jarige vermoordt echtgenote

yup, duidelijk gevalletje eerwraak hiero hoor, het gaat immers om een 'allochtoon'
[..]
  donderdag 8 april 2004 @ 10:18:20 #10
136 V.
pi_18268700
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik zou even aan de politie vertellen dat jij de zaak hebt opgelost.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_18268706
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

slechte zaak natuurlijk. Wat zou het motief van de dader zijn? Een buurtbewoner die zich stoorde aan de kerkklokken op zondag, een vader wiens kind is msibruikt door de pastoor, baldadigheid van wat jongeren, een aanhanger van een ander geloof?

Zijn er eerder moslimfundamentalisten opgepakt wegens het in de fik steken van kerken? Nee. Zijn er rechts-extremisten opgepakt wegens het in de fik steken van moskee-en? Ja.

Zien we het verchil? Ja. De kans dat het een rechts-extremist is die een moskee in de fik steekt is groter dan dat een andere groepering het doet. MikeyMo, verhoog je niveau.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18268732
Niet hier,maar wel in Indonesie!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_18268764
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:20 schreef LowJoe het volgende:
Niet hier,maar wel in Indonesie!
Dat is dan ook een totaal andere situatie!
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 april 2004 @ 10:23:15 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18268773
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zijn er eerder moslimfundamentalisten opgepakt wegens het in de fik steken van kerken? Nee. Zijn er rechts-extremisten opgepakt wegens het in de fik steken van moskee-en? Ja.

Zien we het verchil? Ja. De kans dat het een rechts-extremist is die een moskee in de fik steekt is groter dan dat een andere groepering het doet. MikeyMo, verhoog je niveau.
Voor 11 september waren er ook nog geen gevallen bekend van moslims die wolkekrabbers binnevliegen.

Ik toon alleen maar aan hoe makkelijk het is om te wijzen naar daders zonder bewijs.

Ik neem aan dat jij ook wel cynische ondertoon in mijn aanwijsopmerkingen door hebt, maar ik krijg het gevoel dat je ze bloedserieus opvat
[..]
  donderdag 8 april 2004 @ 10:24:48 #15
136 V.
pi_18268799
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:23 schreef MikeyMo het volgende:

Ik toon alleen maar aan hoe makkelijk het is om te wijzen naar daders zonder bewijs.
Ja, dat toon je inderdaad aan, ja.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 april 2004 @ 10:29:04 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18268879
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, dat toon je inderdaad aan, ja.

V.
expres ja, nadat gisteren diverse mensen zonder enig bewijs maar zaten te beweren dat het brandende voorwerp door rechts extremisten in een moskee is gegooid.

Als ik nu expres hetzelfde doe, laten ze zich gelijk uit de tent lokken en is hun manier van reageren 180 graden anders dan gisteren toen het een moskee betrof
[..]
pi_18268946
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

expres ja, nadat gisteren diverse mensen zonder enig bewijs maar zaten te beweren dat het brandende voorwerp door rechts extremisten in een moskee is gegooid.

Als ik nu expres hetzelfde doe, laten ze zich gelijk uit de tent lokken en is hun manier van reageren 180 graden anders dan gisteren toen het een moskee betrof
Speculaties zijn doodnormaal. Het lijkt net of je je aangesproken voelt als we het over rechts-extremisten hebben. Als er ergens een bom ontploft hoor je ook moslims dit moslims dat, maar owee als er ergens een moskee de fik in vliegt, dan mogen we niet zeggen dat het rechts-extremisten zouden kunnen zijn en dat de kans daarop zeer groot is.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 april 2004 @ 10:36:33 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18268995
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Speculaties zijn doodnormaal. Het lijkt net of je je aangesproken voelt als we het over rechts-extremisten hebben. Als er ergens een bom ontploft hoor je ook moslims dit moslims dat, maar owee als er ergens een moskee de fik in vliegt, dan mogen we niet zeggen dat het rechts-extremisten zouden kunnen zijn en dat de kans daarop zeer groot is.
ah, maar er werd niet gezegd dat het rechts-extremisten zouden kunnen zijn, er werd beweerd dat het door (potentiele) rechts-extremisten gedaan is. Alle andere opties werden simpelweg weggehoond. Iemand uit de buurt, ha kom nou. Iemand die ruzie had met iemand van de moskee, tuurlijk niet. Baldadige jongeren, wellicht maar dan wel rechts extremistische baldadige jongeren.
[..]
pi_18269032
quote:

[..]

Dat zou best kunnen. Al zou ik het woord potentiële extremistische moslims prefereren.
pi_18269102
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan heb je de discussie volledig gemist gister als je dat denkt. Kirmiz en Banshee waren er volledig van overtuigd dat het rechts-extremisten waren met die aanlas op de moskee, de mensen die hier tegen ageerden hadden de boodschap dat het nog niet zeker was dat het om rechts-extremisten ging omdat ieder bewijs ontbrak. De mogelijkheid wel wel opengehouden..
Maar jullie vertelden niet dat het rechts-extremisten zouden KUNNEN zijn, nee jullie waren er van overtuigd dat het onomstotelijk rechtsextremisten WAREN.

Op dit moment kun je van de kerk niet zeggen wie de dader is. Er loopt in elk geval genoeg kansloze jeugd in Almere rond die blijkbaar niets beters te oen heeft dan een Kerk aan te fikken. Moslims zouden het wel KUNNEN zijn ja, maar daar is op dit moemnt (net zoals bij de moskee) geen enkel bewijs voor.
Yeah baby Yeah!
pi_18269110
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ah, maar er werd niet gezegd dat het rechts-extremisten zouden kunnen zijn, er werd beweerd dat het door (potentiele) rechts-extremisten gedaan is. Alle andere opties werden simpelweg weggehoond. Iemand uit de buurt, ha kom nou. Iemand die ruzie had met iemand van de moskee, tuurlijk niet. Baldadige jongeren, wellicht maar dan wel rechts extremistische baldadige jongeren.
Dat gebeurd ook niet als er ergens een bom ontploft. Dus ga alsjeblieft niet zo'n slachtofferrol proberen aan te nemen. De kans is gewoon groot dat het rechts-extremistische mensen zijn, dan mogen we dat zeggen. De laatste tijd zijn er al zat van deze mensen opgepakt die bij dit soort dingen betrokken waren. Ergens een brandend voorwerp in gooien terwijl er mensen zitten noem ik geen baldadigheid, maar een aanslag.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 april 2004 @ 10:42:43 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18269125
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Al zou ik het woord potentiële extremistische moslims prefereren.
wow, die reactie is alles wat ik juist niet van je verwachtte

[ Bericht 1% gewijzigd door MikeyMo op 08-04-2004 10:52:23 ]
[..]
pi_18269134
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Stel dat het moslims zijn, dan zou ik er niet vanuit gaan dat het per se extremistische moslims zijn. het is voor sommigen helaas tijdverdrijf om andermans spullen te vernielen of te vernietigen.
Maar waarom zouden de daders extremisten zijn?
Yeah baby Yeah!
pi_18269159
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan heb je de discussie volledig gemist gister als je dat denkt. Kirmiz en Banshee waren er volledig van overtuigd dat het rechts-extremisten waren met die aanlas op de moskee, de mensen die hier tegen ageerden hadden de boodschap dat het nog niet zeker was dat het om rechts-extremisten ging omdat ieder bewijs ontbrak. De mogelijkheid wel wel opengehouden..
Maar jullie vertelden niet dat het rechts-extremisten zouden KUNNEN zijn, nee jullie waren er van overtuigd dat het onomstotelijk rechtsextremisten WAREN.

Op dit moment kun je van de kerk niet zeggen wie de dader is. Er loopt in elk geval genoeg kansloze jeugd in Almere rond die blijkbaar niets beters te oen heeft dan een Kerk aan te fikken. Moslims zouden het wel KUNNEN zijn ja, maar daar is op dit moemnt (net zoals bij de moskee) geen enkel bewijs voor.
Het verschil met de Kerk en de Moskee heb ik toch echt eerder aangetoont. Hoe vaak is er een kerk in de fik gegaan en zijn daarbij moslims opgepakt? 0 keer. Hoe vaak zijn er islamitische instellingen in de fik gestoken met molotovcocktails etc en zijn daarbij rechts-extremisten gepakt? Heel wat keren, vaak ook meerdere personen. Niet zo gek dat we de andere dingen weghonen, puur omdat deze niet voor de hand liggen.

De volgende keer zal ik jullie er ook op aanspreken als jullie het woord moslims noemen als er ergens sprake is van een aanslag.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 april 2004 @ 10:45:37 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18269176
quote:

[..]

MAUAHAHAAHHAHAHAAHAHAHAHAHAAHAHAHA

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')