abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21801520
Ik had indertijd een Australische vriendin
Life sucks
pi_21801821
Heel cliche misschien, maar sinds de Flying Doctors op TV was, wil ik al een keer naar Australië en dit jaar lijkt het echt te gaan kunnen

Ik heb nu vakantie voor eind december, begin januari en wil een week of 4 a 5 naar Australie toe.

maaaaaaaaaaaar.... Ik ben niet zo'n avontuurlijk type dat met alleen een rugzak en een ticket die kant op gaat. Ik wil het wel een beetje duidelijk hebben waar en waneer ik kan slapen enzo.

Iemand goede tips voor bureau's met rondreizen e.d.?

En vooral, wat moet ik allemaal zien
pi_21801930
Als je duiten hebt kan je een camper huren.
Ik vond het zelf erg relaxed om gewoon over die Australische wegen te rijden enzo.
Bovendien heb je met een camper altijd slaapplaats bij de hand.
Life sucks
pi_21802533
@calvobbes: het is echt geen probleem om zonder reserveringen te reizen, het voordeel is dat je je dan niet vastlegt als je ergens langer/korter wil blijven, maar je kan natuurlijk via internet vrijwel alle hotels/hostels boeken. Je kan hier eens kijken: het YHA (aangesloten bij HI, Hosteling International; is niet de goedkoopste hostel, maar wel altijd goede kwaliteit): http://www.yha.com.au/, qua reizen zou je de bus kunnen nemen van bijvoorbeeld Cairns tot Melbourne (greyhound/mcafferty's) je hebt dan een buspass waarmee je bijvoorbeeld 3 maand onbeperkt in en uit kan stappen op dat traject (je mag alleen niet terug reizen).
  dinsdag 7 september 2004 @ 13:53:13 #205
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_21802820
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 12:55 schreef calvobbes het volgende:
Heel cliche misschien, maar sinds de Flying Doctors op TV was, wil ik al een keer naar Australië en dit jaar lijkt het echt te gaan kunnen
Vergeet niet Minyip of te wel Coopers Crossing te bezoeken! Het plaatsje waar de serie voor een groot deel is opgenomen. Elk jaar komen er nog duizenden toeristen, om te zien hoe het er in het echt uit ziet.
Ik was er in de buurt en ben toch even gaan kijken en er liepen allemaal mensen (veel duitsers vooral) met FD t-shirts!

Edit: link: http://home.iprimus.com.au/ozcolour/

[ Bericht 26% gewijzigd door Litman op 07-09-2004 14:07:23 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 7 september 2004 @ 19:58:41 #206
37305 BushRanger
in Wellington
pi_21810305
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 13:53 schreef Litman het volgende:

[..]

Vergeet niet Minyip of te wel Coopers Crossing te bezoeken! Het plaatsje waar de serie voor een groot deel is opgenomen. Elk jaar komen er nog duizenden toeristen, om te zien hoe het er in het echt uit ziet.
Ik was er in de buurt en ben toch even gaan kijken en er liepen allemaal mensen (veel duitsers vooral) met FD t-shirts!

Edit: link: http://home.iprimus.com.au/ozcolour/
Hmm, ik was in april in Minyip en er was echt geen toerist te zien. Er zijn ook helemaal niet zo veel mensen die weten dat de Flying Doctors zijn opgenomen.
Ook een aanrader is Broken Hill, wordt in de serie ook genoemd. Daar staat een replica van het vliegtuig van de Flying Doctors en er is een rondleiding op de actieve basis en een heel mooi museum. Verder is Broken Hill gewoon een heel interessant plaatsje!
pi_21810400
Die Flying Doctors boeien mij niet zo hoor

Het ging echt om het land

Maar bedankt voor de tips die er al zijn! Zo'n busrit van Cairns tot Melbourne is wel een heel goed idee
Alleen past die niet echt met mijn wens om oud en nieuw in Sydney te vieren, maar goed, dat zie ik nog wel.
  woensdag 8 september 2004 @ 21:08:16 #208
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_21825640
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 20:02 schreef calvobbes het volgende:
Die Flying Doctors boeien mij niet zo hoor

Het ging echt om het land

Maar bedankt voor de tips die er al zijn! Zo'n busrit van Cairns tot Melbourne is wel een heel goed idee
Alleen past die niet echt met mijn wens om oud en nieuw in Sydney te vieren, maar goed, dat zie ik nog wel.
oud en nieuw in sydney is echt super cool!!!!! heb het 3 jaar geleden meegemaakt en het is gewoon superrelaxed om liggend in de botanic gardens met vrienden en andere backpackers lekker te liggen met een graandje of 20, doosje wijn erbij en dan naar het vuurwerk kijken boven Harbour Bridge!!!!!!!

beter dan waar ik het dit jaar vier: in een vlieguig op de terugweg uit Mexico....
No Worries Mate!!!
pi_21828665
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:08 schreef MrMadMan het volgende:
beter dan waar ik het dit jaar vier: in een vlieguig op de terugweg uit Mexico....
sjonge jonge...
pi_21832629
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 19:58 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Verder is Broken Hill gewoon een heel interessant plaatsje!
nou dan ga daar maar eens 6 weken stage lopen...(wel bij de flying doctors) Er valt geen flikker te beleven...en je zit zo in the middle of nowhere dat iedereen Broken Hill als het mekka beschouwt...en ik weet niet of je ooit een poging tot stappen daar gedaan hebt, maar dan zijn de kangaroo shooters en sheep shearers niet van je af te slaan (voordeel wel veel gratis drank!)
maar goed wel een onvergetelijke ervaring. (ga vooral naar Wilcannia als je opgeloten wil worden in een hood met alleen maar aboriginals en jij als enige blanke)
pi_22101847
Heb gisteren bericht gekregen dat mijn permanente visum geregeld is!
pi_22105597
misschien is deze vraag een beetje off-topic maarja sorry dan. aangezien er niet echt meer een nieuw-zeeland topic is wat nog een beetje actief is stel ik mijn vraag eerst hier maar even.

het onderwerp oud-en-nieuw is hier pas geleden langs gekomen. nu is mijn vraag je: wat is de beste plek in Nieuw Zeeland om oud en nieuw te vieren.

als iemand iets weet over back-packers feesten etc. met oud en nieuw laat het ff weten
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
pi_22108731
is de westkust ook 'surfbaar'? twee jaar geleden heb ik de oostkust afgereisd en toen geen surfcursus genomen. in 2006 wil ik weer een paar maanden naar australie om te reizen en te surfen, als het ff kan aan de westkust want daar ben ik nog niet geweest.
pi_22109694
surfers paradise zit niet voor niets aan de oostkust,... volgens mij is het idd niet zo hard surfweer aan de westkust, maar ge kent het allicht proberen hé? k bedoel, met 5 voeters heb je al meer dan genoeg om leuk te surfen
-
pi_22116621
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:29 schreef Calayuga het volgende:
is de westkust ook 'surfbaar'? twee jaar geleden heb ik de oostkust afgereisd en toen geen surfcursus genomen. in 2006 wil ik weer een paar maanden naar australie om te reizen en te surfen, als het ff kan aan de westkust want daar ben ik nog niet geweest.
Margaret River is super voor het surfen. Er worden ook wedstrijden gehouden en Josh Palmateer gaf daar een paar jaar geleden les.
Erg leuk en erg stoer!
pi_22168137
Nog maar negen weken.. en dan ga ik!
pi_22250350
gebeurd er nog wat leuks lately down under??
updates uit Scruffy Murphey's, Woolshed of the Vic?
pi_22269502
quote:
Op donderdag 9 september 2004 08:09 schreef hannekethemaster het volgende:

[..]

nou dan ga daar maar eens 6 weken stage lopen...(wel bij de flying doctors) Er valt geen flikker te beleven...en je zit zo in the middle of nowhere dat iedereen Broken Hill als het mekka beschouwt...en ik weet niet of je ooit een poging tot stappen daar gedaan hebt, maar dan zijn de kangaroo shooters en sheep shearers niet van je af te slaan (voordeel wel veel gratis drank!)
maar goed wel een onvergetelijke ervaring. (ga vooral naar Wilcannia als je opgeloten wil worden in een hood met alleen maar aboriginals en jij als enige blanke)
Tja, het klopt aardig wat je schrijft! Maar toch vind ik dat juist leuk, dat geisoleerde. En stappen is misschien niet zo heel geweldig nee, maar als je in een hostel zit is het toch wel gezellig. Menig avondje met een doos wijn voor m'n neus tot diep in de nacht zitten ouwehoeren. Wilcannia is trouwens geen fijn plaatsje, daar ben ik maar snel doorheen gereden. Daar doen ook vreemde verhalen over de ronde...
pi_22269575
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:29 schreef Calayuga het volgende:
De westkust is zeker wel surfbaar, maar hoe zuidelijker je zit hoe beter. Margaret River werd al genoemd, dat is zeker wel DE plaats om te surfen. Broome is de meest noordelijke plaats waar je nog kan surfen. Dat heb ik in maart nog gedaan, maar je moet dan wel rekening houden met niet altijd al te beste golven en.... je kan geprikt worden door stingers (zeer pijnlijk en soms dodelijk). Dit jaar is er al iemand aan overleden in Broome. Verder wil er nog wel eens een zoutwater krokedil langs de kust naar beneden zwemmen richting Broome, maar daar hoef je je niet al te veel zorgen over te maken.
pi_22272752
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 21:06 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Tja, het klopt aardig wat je schrijft! Maar toch vind ik dat juist leuk, dat geisoleerde. En stappen is misschien niet zo heel geweldig nee, maar als je in een hostel zit is het toch wel gezellig. Menig avondje met een doos wijn voor m'n neus tot diep in de nacht zitten ouwehoeren. Wilcannia is trouwens geen fijn plaatsje, daar ben ik maar snel doorheen gereden. Daar doen ook vreemde verhalen over de ronde...
DOZEN WIJN!! geweldig is dat daar ja, gekocht bij de woolies

tja en ik zat ook niet voor mijn lol in Wilcannia, ik moest er 2 weken stage lopen.. daar durf je s nachts inderdaad echt de straat niet op (overdag eigenlijk al niet)
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:53:52 #221
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22272976
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 22:46 schreef hannekethemaster het volgende:

[..]

DOZEN WIJN!! geweldig is dat daar ja, gekocht bij de woolies

tja en ik zat ook niet voor mijn lol in Wilcannia, ik moest er 2 weken stage lopen.. daar durf je s nachts inderdaad echt de straat niet op (overdag eigenlijk al niet)
Wat is daar dan aan de hand? Is het een klein dorp waar alleen maar asociale aboriginals wonen ofzo?
  woensdag 29 september 2004 @ 11:22:04 #222
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_22280794
coopers crossing waar die serie flying docters zich afspeeld, waar ligt dat ergens?
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_22280848
ga er maar eens heen voor de lol... dichtgetimmerde huizen, dronken rondhangende aboriginals op elk moment van de dag, de enige werkende mensen zijn blanken (is ECHT zo), 1 klein supermarktje ingebouwd in een hotel zodat iedereen gaat zuipen als ze boodschappen aan t doen zijn, en overal huizen vol met 10000 little bastards (kinderen)... en in het ziekenhuisje (waar ik dus stage liep) vertelden ze mij dat elk kind zo ongeveer misbruikt of geslagen is en verslaafd is aan petrol/sniffing

erg leuk dorpje dus
pi_22284006
Goh, de andere zijde van Australie..!
pi_22292690
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:22 schreef JPM01 het volgende:
coopers crossing waar die serie flying docters zich afspeeld, waar ligt dat ergens?
Dat bestaat niet, het dorp Minyip is eigenlijk Coopers Crossing en dat ligt ten weste van de Grampians. Paar uurtjes rijden van Melbourne dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')