Natuurlijk eenieder is vrij in en verantwoordelijk voor zijn of haar denken en handelen. Echter mensen die polariseren zijn weldegelijk medeverantwoordelijk.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:37 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dat is toch niet de schuld van Wilders, maar de schuld van die kneuzen zelf.
Ik denk dat bepaalde politici inderdaad te ver zijn gegaan, ja. Dat is echter geen excuus voor Wilders om haat te zaaien en zeker is het dat diegene die Fortuyn vermoordde of wilde vermoordde sowieso al niet zo goed bij z'n hoofd was, in tegenstelling tot moslimjongeren, waarvan zelfs de normaalsten met scheve ogen worden aangekeken, gestigmatiseerd, en geminacht, zélfs door de politiek.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Linkse politici hielpen ook mee met het creëren van een klimaat waarin het aantrekkelijk wordt om Fortuyn dood te schieten?
Perfekt antwoord. Maar dit zal wel ontkend worden, niet consequent in hun redenering.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Linkse politici hielpen ook mee met het creëren van een klimaat waarin het aantrekkelijk wordt om Fortuyn dood te schieten?
Ik heb eigenlijk liever dat ze die Mugabe, al dan niet met VN-mandaat, ontvoeren en opsluiten.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het maakt hun situatie er echt niet slechter op.
quote:Op woensdag 7 april 2004 23:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Perfekt antwoord. Maar dit zal wel ontkend worden, niet consequent in hun redenering.
Definieer polariseren.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk eenieder is vrij in en verantwoordelijk voor zijn of haar denken en handelen. Echter mensen die polariseren zijn weldegelijk medeverantwoordelijk.
Dan moeten die eens heel snel gaan leren dat er in dit land vrijheid van meningsuiting is. Geen compromis mogelijk. Niets meer dan chantage, onder dreiging van terrorisme bepaalde politici de mond snoeren.quote:En het is gewoon duidelijk en logisch dat jonge allochtonenvanwege de toon van het huidige debat zich een stuk sneller en harder zullen afzetten tegen Nederland.
Nee, je bent niet consequent. De moslimfundi was er al voor Wilders.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:45 schreef Monidique het volgende:
[..].
De rechtse slachtofferrol.
Ik denk er juist zeer realistishc en pragmatisch over. Religies zijn vaak behoorlijk hypocriet maar mogen er zijn zolang er maar geen dwang aan te pas komt. Ik ben persoonlijk behoorlijk atheïst maar dat hoeft niet te betekenen dat ik een hekel aan gelovigen heb.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Che dacht tenminste realistisch over religies, daar kan ik du_ke niet op betrappen.
Oh, gelukkig, na deze generatie fundamentalisten zullen er geen meer zijn. Dan is dat klaar.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, je bent niet consequent. De moslimfundi was er al voor Wilders.
Zaait hij dan haat?quote:Op woensdag 7 april 2004 23:44 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat bepaalde politici inderdaad te ver zijn gegaan, ja. Dat is echter geen excuus voor Wilders om haat te zaaien
Bron? Geef eens een quote ve politicus waaruit blijkt dat hij zelfs de normaalste moslim minacht.quote:en zeker is het dat diegene die Fortuyn vermoordde of wilde vermoordde sowieso al niet zo goed bij z'n hoofd was, in tegenstelling tot moslimjongeren, waarvan zelfs de normaalsten met scheve ogen worden aangekeken, gestigmatiseerd, en geminacht, zélfs door de politiek.
De moslimfundi heeft een klimaat geschapen wardoor er een Wilders naar boven kon komen.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, je bent niet consequent. De moslimfundi was er al voor Wilders.
Ja, met zijn "Ik lust hooddoekjes rauw".quote:Op woensdag 7 april 2004 23:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Zaait hij dan haat?
Bron? Geef eens een quote ve politicus waaruit blijkt dat hij zelfs de normaalste moslim minacht.
I agree! Het is net zoals in dit forum reactie en tegenreactie. Je ziet weinig positieve initiatieven ontstaan.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:47 schreef du_ke het volgende:
Ik ben echter het continue gehak en gezeik op de Islam onderhand meer dan zat.
Ok hoe zou jij reageren als er ongeveer dagelijks op tv, radio en in de kranten gezegd wordt dat je niet deugd en crimineel bent, je familie bestaat uit luie uitkeringstrekkers en je terug naar je "eigen" land moet? Jusit dan ga je je afzetten (iets wat je nu eigenlijk ook doet tegen de overmaat aan moslims in je stad).quote:Op woensdag 7 april 2004 23:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Dan moeten die eens heel snel gaan leren dat er in dit land vrijheid van meningsuiting is. Geen compromis mogelijk. Niets meer dan chantage, onder dreiging van terrorisme bepaalde politici de mond snoeren.
Hoe bepaal je of er sprake is van dwang? Volgens veel moslimvrouwen worden ze gedwongen om een hoofddoekje te dragen, daarom is ook een [krappe] meerderheid vd Franse moslimvrouwen voor een verbod op hoofddoekjes [op openbare scholen].quote:Op woensdag 7 april 2004 23:47 schreef du_ke het volgende:
Ik denk er juist zeer realistishc en pragmatisch over. Religies zijn vaak behoorlijk hypocriet maar mogen er zijn zolang er maar geen dwang aan te pas komt.
Ik heb ook geen hekel aan gelovigen, wel aan religie.quote:Ik ben persoonlijk behoorlijk atheïst maar dat hoeft niet te betekenen dat ik een hekel aan gelovigen heb.
Owww, dus dan mag Piet Grijs ook Paul Cliteur wel onder een tram wensen... Toch?quote:Op woensdag 7 april 2004 23:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zoals ik al zei moet je tegenwoordig chargeren om nog aandacht te krijgen...
quote:Op woensdag 7 april 2004 23:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De moslimfundi heeft een klimaat geschapen wardoor er een Wilders naar boven kon komen.
quote:Op woensdag 7 april 2004 23:52 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Owww, dus dan mag Piet Grijs ook Paul Cliteur wel onder een tram wensen... Toch?
quote:Op woensdag 7 april 2004 23:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Perfekt antwoord. Maar dit zal wel ontkend worden, niet consequent in hun redenering.
Wie is Piet Grijs? En hoonde Cliteur zinvolle opmerkingen weg zoals de PvdA?quote:Op woensdag 7 april 2004 23:52 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Owww, dus dan mag Piet Grijs ook Paul Cliteur wel onder een tram wensen... Toch?
Tja wat is dwang, daar versta ik in eerste instantie bekeringsdwang onder.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hoe bepaal je of er sprake is van dwang?
Dan moeten ze zich verzetten, een groot deel van de moslimvrouwen draagt het doekje met trots en ziet er geen enkel probleem in.quote:Volgens veel moslimvrouwen worden ze gedwongen om een hoofddoekje te dragen, daarom is ook een [krappe] meerderheid vd Franse moslimvrouwen voor een verbod op hoofddoekjes [op openbare scholen].
De normaalste moslim draagt geen hoofddoekje toch?quote:Op woensdag 7 april 2004 23:48 schreef Monidique het volgende:
Ja, met zijn "Ik lust hooddoekjes rauw".
Imams die oproepen tot een heilige oorlog zijn niet normaal, die mogen dus optiefen. Criminele allochtonen ook. Dat heeft allemaal niets te maken met het al dan niet minachten van 'de meest normale moslim'.quote:Op een Fortuyn-achtige toon pleit de Limburger voor het 'per direct' terugsturen van imams die oproepen tot een heilige oorlog 'naar hun hol in Saoedi-Arabië'. Criminele allochtonen moeten van Wilders 'in een kamp' om hen 'dwangarbeid te laten verrichten'.
Waarbij hij overigens duidelijk heeft gezegd dat het hem alleen ging om de politieke cultuur vd islam en NIET om de religie.quote:Hij noemt de islam een achterlijke cultuur en wil zo scherp varen om 'rassenrellen' te voorkomen.
Hier kun je over discussieren, maar dit is iig geen haatzaaien.quote:,,Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is en er misschien een revolte uitbreekt.''
Hij lust alleen de hoofddoekjes rauw die gaan demonstreren tegen een dergelijk verbod.quote:De fractie besteedde 2,5 uur aan de bespreking van een integratienota van Wilders en Hirsi Ali, die binnenkort verschijnt. Uit het interview blijkt dat integratie voor Wilders een gepasseerd station is: ,,Niks integratie. Assimilatie!''
Het interview is een opeenstapeling van krasse uitspraken. Als hij minister was, zou Wilders meteen een verbod op hoofddoekjes invoeren. ,,En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''[/i]
in 1 woord .. GEWELDIG ! precies wat het NEDERLANDSE volk in meerderheid denkt en wat ze door de LPF beloofd was....quote:Op woensdag 7 april 2004 23:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, met zijn "Ik lust hooddoekjes rauw".
Of...
Op een Fortuyn-achtige toon pleit de Limburger voor het 'per direct' terugsturen van imams die oproepen tot een heilige oorlog 'naar hun hol in Saoedi-Arabië'. Criminele allochtonen moeten van Wilders 'in een kamp' om hen 'dwangarbeid te laten verrichten'.
Of...
Hij noemt de islam een achterlijke cultuur en wil zo scherp varen om 'rassenrellen' te voorkomen. ,,Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is en er misschien een revolte uitbreekt.''
Of...
De fractie besteedde 2,5 uur aan de bespreking van een integratienota van Wilders en Hirsi Ali, die binnenkort verschijnt. Uit het interview blijkt dat integratie voor Wilders een gepasseerd station is: ,,Niks integratie. Assimilatie!''
Het interview is een opeenstapeling van krasse uitspraken. Als hij minister was, zou Wilders meteen een verbod op hoofddoekjes invoeren. ,,En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''
Ok trap het internet maar weer aan en ga op zoek naar algemene ontwikkelingquote:Op woensdag 7 april 2004 23:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wie is Piet Grijs?
Goed, wat jij wilt. Ik ben het daar niet helemaal mee eens, immers, er is nog zoiets als continue opeenstapeling van islambashen, en ja, dat is dit. Hameren op rassenrellen, op criminele allochtonen, op hoofddoekjes, op de achterlijkheid van de islam zál de moslimjongere niet dichter bij Nederland brengen. Integendeel: het zal zich minder gaan integreren, immers, het blijft een islamietje.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De normaalste moslim draagt geen hoofddoekje toch?
[..]
Imams die oproepen tot een heilige oorlog zijn niet normaal, die mogen dus optiefen. Criminele allochtonen ook. Dat heeft allemaal niets te maken met het al dan niet minachten van 'de meest normale moslim'.
[..]
Waarbij hij overigens duidelijk heeft gezegd dat het hem alleen ging om de politieke cultuur vd islam en NIET om de religie.
[..]
Hier kun je over discussieren, maar dit is iig geen haatzaaien.
[..]
Hij lust alleen de hoofddoekjes rauw die gaan demonstreren tegen een dergelijk verbod.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |