Zag laats een programma op discovery wat mij eigenlijk verbaasde
![]()
want ze waren op bezoek bij Rad Rides van Troy Trepanier. Ze volgden daar in een uur de bouw van de Fast Forward Fastback. En dat zag er behoorlijk spectaculair uit er werd ook echt aandacht geschonken aan het kleinste detail.
Ook lieten ze auto's van voorgaande projecten zien ook werd er mee gereden. Maar als je dan zo'n monste ziet optrekken dan valt je mond toch echt even open
![]()
Heb helaas alleen foto's en geen data en specificaties. dus als er mensen zijn met meer foto's en specs. Dan zijn ze van harte uitgenodigd om dat hier te delen
![]()
Eerst maar eens de Chicayne. Heb hier dus helaas niks geen gegevens van. Maar als ik zo de motorruimte zie. moet daar toch de nodige pk's uitkomen. Verder ook schitterend afgewerkt.
![]()
Dan is er ook nog deze Sniper waar ze een stukje mee hebben gereden. Vind het juist mooi want op het eerste gezicht ziet hij er niet echt snel uit. Maar als er eenmaal op het gaspedaal word gedrukt komt het beest in hem los
![]()
Het enige wat ik me hier nog van kan herinneren is dat deze auto is uitgerust met de V10 uit de Viper. Deze motor zat er zelfs al in voordat de viper in de showroom stond. Over goede connecties gesproken
![]()
Chrysler heeft zelfs onderzoek naar deze auto gedaan. Vanwege het systeem dat Rad Rides heeft bedacht om de lucht naar de motor te brengen.
![]()
Hier zijn ze ook heer en meester in. Dit is namelijk de Quadraduce. eigenlijk heel simpel maar het oog voor detail maakt hem speciaal.
![]()
En dan is er natuurlijk deze Fast Forward Fastback waar het programma over ging. Hij is speciaal in opdracht van Ebay gemaakt.
quote:
Troy: We wanted to take some of the '05 concept Mustang styling features and put it into the vintage Mustang, along with the Rad Rides look... tire fitment, stance, airbrushed artwork, and trick packaging in the engine compartment. The 351 /360 horse GT 40 Ford Racing crate motor was donated by Ford Racing for this project. Part of the vintage flavor will come from the Paxton supercharger, with the Vortech "Power Cooler". The car will have Big Baer Brakes all around, Fatman Fabrications "Strut Suspension for Pony Cars", which includes their lower control arms with a '96 Mustang spindle, and their rear mounted rack and pinion steering. The front suspension will incorporate Air Ride Technologies struts. That smaller engine compartment of the unibody car is a bit tougher because of the slightly larger deck height of the 351, but it's starting to package really nice. I can see the end result with the satin motor, and the satin black engine compartment. It's going to be real industrial looking.
Hier zit dus de GT 40 motor in. Om gek van te worden
![]()
![]()
en dan moet je je voorstellen dat dit de donor auto was. en heb er meteen wat andere foto's bijgedaan van opbouw en dergelijk:
![]()
Waar het dus vooral om gaat is het detail voor de auto. Kijk maar eens naar de verschillende motorruimtes van de getoonde wagens. Dat zijn toch kunstwerkjs pur sang. Zelfs ik kan niet ontkennen dat ik hier plat voor ga 1 woord
schitterend