abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2004 @ 11:32:36 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18242048
Google beschuldigd van anti-semitisme

Anti-joodse website hoog in zoekresultaten

Zoekmachine Google wordt beschuldigd van anti-semitisme door verschillende online gemeenschappen en particulieren. Een zoekopdracht op het woord Jew als tweede zoekresultaat een link naar de volgens de klagers anti-semitische website Jew Watch.

De Amerikaanse investeerder Steven Weinstock kwam enkele weken geleden als eerste met de beschuldiging dat Google de website express opvallend hoog in de zoekresultaten had geplaatst.

Hij wil met een online petitie Google ertoe bewegen de zoekresultaten aan te passen. Op de site van Jew Watch wordt ingegaan op vermeende joodse complotten en wordt gesproken over Jewish Controlled Press en Jewish Mind Control Mechanisms. De website was woensdagmorgen niet te bereiken maar nog wel te bekijken via de Google-cache. Inmiddels heeft Weinstock 2800 handtekeningen verzameld voor zijn petitie.

Google reageert kalm op de beschuldiging. Volgens een woordvoerder van de zoekdienst worden de resulaten automatisch gegenereerd door ingewikkelde algoritmes die bijhouden hoe vaak andere websites naar een site linken.

Google is niet van plan de zoekresultaten aan te passen, ook niet als de petitie van Weinstock tienduizenden handtekeningen zou bevatten. "Onze zoekresultaten worden gegenereerd door een computer die de populariteit van een pagina op het web registreert. Wij hebben daar bewust geen invloed op en passen de resultaten pagina niet aan" aldus de Google-woordvoerder.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na geluiden vanuit de joodse gemeenschap omtrent de film "The Passion of the Christ" krijgen we nu dit weer. Kan de joodse gemeenschap niet normaaal dingen relativeren ? Aangezien zij altijd anderen beschuldigen van anti-semitisme

Ik vind persoonlijk dat we die dingen niet meer serieus moeten nemen aangezien zij dat bij alles en nog wat roepen

De woorden "holocaust" en "anti-semitisme" zijn verworden tot heuse propaganda-woorden van de joodse gemeenschap

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18242154
Er zijn elementen die niet kunnen relativeren, maar die vind je ook onder de hindoes, de moslims de christenen en de atheïsten, maar die zijn in de minderheid. Gewoon laten blaten, ooit krijgen ze hopelijk door dat ze zich gigantisch voor lul zetten.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_18242209
Is het ook niet zo dat een site hoger in de zoekresultaten komt naar mate een site meer bezocht wordt?
pi_18242253
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:38 schreef Sphere het volgende:
Is het ook niet zo dat een site hoger in de zoekresultaten komt naar mate een site meer bezocht wordt?
Als er meer naar gelinkt wordt vanaf andere sites, toche?
That never existed
pi_18242372
Ja joh alles wat hun niet uitkomt is anti-semitisch. Dadelijk gaan ze zeggen dat wanneer je niet om elke grap van seinfeld lacht, je ook anti-semitisch bent ...
Before all else, be armed.
  woensdag 7 april 2004 @ 11:46:01 #6
13462 BansheeBoy
pi_18242399
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:45 schreef Umm-Qasr het volgende:
Ja joh alles wat hun niet uitkomt is anti-semitisch. Dadelijk gaan ze zeggen dat wanneer je niet om elke grap van seinfeld lacht, je ook anti-semitisch bent ...
MAUAHAAHAHHAHHAHHHAAHHAHAHAHA

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_18242472
Hebben die gasten niets beters te doen ofzo Moeten ze niet ergens een muur bouwen?
pi_18242598
Joodse mensen moet je sowieso met een korreltje zout nemen. Dit is echt niet iets nieuws.

Joodse mensen protesteren zo vaak en houden er zulke sterke meningen op na dat als je ze niet met een korreltje zout neemt, ze meer invloed op de wereld krijgen dan andere groeperingen, en dat is slecht voor het evenwicht in de wereld.

Misschien snappen ze nog wel een keer dat ze het meeste anti-semitisme over zichzelf uitroepen, door dingen zoals dit. Ze houden het anti-semitisme zelf levend.

En dit is echt niet anti-semitisch bedoeld hoor, maar er zullen wel weer Joodse mensen zijn die dat wel vinden. Well, tegen hen zeg ik: jij kan niet in mijn hoofd kijken, dus elke beschuldiging die je uit is op basis van aannames, aannames zijn dingen waarmee je de gaten in de waarheid probeert op te vullen, aannames komen voort uit je eigen wereldbeeld, en dus bewijs je precies mijn point als je mij beschuldigt van anti-semitisme.

Jij kan niet in mijn hoofd kijken, dus is het je wantrouwen dat zegt dat ik anti-semitische dingen schrijf, terwijl ik zeg dat ik dat niet zo bedoel. Het is in feite mijn woord tegen jouw innerlijke stem. En jouw innerlijke stem is NIET de waarheid hoor, want wat weet jouw innerlijke stem nou van wat er zich in MIJN hoofd afspeelt?

Oh, om nog effe on-topic te blijven:

Sjezus wat een domme sukkels, een software-algorithme beschuldigen van anti-semitisme!
  woensdag 7 april 2004 @ 12:02:10 #9
13462 BansheeBoy
pi_18242769
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:54 schreef RetepV het volgende:
Sjezus wat een domme sukkels, een software-algorithme beschuldigen van anti-semitisme!
Ja, nu je het zegt, dat is wel erg grappig eigenlijk

woensdag 7 april 2004 @ 12:04:17 #10
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18242815
Niets van aantrekken. Hoewel google een goede zoekmachine is zijn er wel meer complotten rond google.

Zo wordt google verdacht van het de-privatiseren van mensen die hun zoekmachine gebruiken omdat ze 1 van de eerste waren waarbij je een cookie moest hebben en hun zoekbalk zich ongevraagd update.
Bovendien zijn de makers van google nogal schaduwachtige types die liever niet willen laten zien wie ze zijn.
I mean no harm
  woensdag 7 april 2004 @ 12:09:51 #11
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_18242918
quote:
Op woensdag 7 april 2004 12:04 schreef pomtiedom het volgende:
Bovendien zijn de makers van google nogal schaduwachtige types die liever niet willen laten zien wie ze zijn.
Wat is dat voor gelul ?
Ze staan in elk magazine, van IT tot lifestyle magazines, en je kunt ze overal vinden op 't net.
Bovendien staan ze gewoon vermeld op google zelf...
http://www.google.com/corporate/history.html

Leuter toch niet zo uit je nek
zzz
pi_18243455
Bron ?
  woensdag 7 april 2004 @ 12:39:30 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18243526
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Na geluiden vanuit de joodse gemeenschap omtrent de film "The Passion of the Christ" krijgen we nu dit weer. Kan de joodse gemeenschap niet normaaal dingen relativeren ? Aangezien zij altijd anderen beschuldigen van anti-semitisme

Ik vind persoonlijk dat we die dingen niet meer serieus moeten nemen aangezien zij dat bij alles en nog wat roepen

De woorden "holocaust" en "anti-semitisme" zijn verworden tot heuse propaganda-woorden van de joodse gemeenschap

Na geluiden vanuit de moslimgemeenschap omtrent de columns van Theo van Gogh krijgen we nu dit weer. Kan de moslimgemeenschap niet normaaal dingen relativeren ? Aangezien zij altijd anderen beschuldigen van discriminatie

De woorden "discriminatie" en "anti-moslim" zijn verworden tot heuse propaganda-woorden van de moslimgemeenschap

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_18243571
Opvallend hoe mensen een topic over joden kan omzetten naar een islam-bash topic

Ik zie wel een lijn in de postgeschiedenis van betreffende users.
pi_18243583
Stelletje huilies! Net als dat wanneer een werknemer van buitenlandse komaf op z'n flikker krijgt omdat hij slecht werkt, dat hij ook meteen "racisme!" roept!

Maar een stukje software beschuldigen op racisme is natuurlijk echt debiel.
"Nee maar dat ligt niet aan het programma, maar dat hebben ze zelf gedaan!" maak ik uit het stukje tekst op. Rot ff lekker op zeg! Denken ze nou echt dat de hele fokking wereld tegen ze is?
pi_18243601
quote:
Op woensdag 7 april 2004 12:35 schreef Johan_de_With het volgende:
Bron ?
  woensdag 7 april 2004 @ 12:43:42 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18243619
quote:
Op woensdag 7 april 2004 12:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Opvallend hoe mensen een topic over joden kan omzetten naar een islam-bash topic

nee hoor ik hou gewoon even een spiegel voor want de manier waarop Joden reageren op Google verschilt vrijwel niets van moslims die reageren op columns van Theo van Gogh of het Franse Hoofddoekverbod.

Dit heeft niets met bashen te maken, het alleen een beetje een pot-ketel opmerking, die reactie in de OP
[..]
  woensdag 7 april 2004 @ 12:45:26 #18
27929 piere
doe mij maar bier
pi_18243646
fok you ja!
  woensdag 7 april 2004 @ 12:45:28 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18243648
Overigens zien die Joden wel tegenwoordig weer overal anti-semitisme in, maar... als je op een bepaalde woordenreeks zoch, hell + devil of zoiets, dan stond in de zoekresultatenlijst bovenaan www.microsoft.com

Dat hebben ze er toch ook uit gehaald
[..]
pi_18243692
quote:

Ik kan me zijn verwoording wel voorstellen, aangezien er door velen net zo over gedacht werd als BanshheBoy postte, maar dan de hoofdrolspelers vervangt.
Kritiek ontvangen is niet je sterkste punt. Ik vind het typisch joods om alles wat niet Israelisch te verwerpen als antisemtisch. Het begint zo'n beetje de sue you cultuur van USA te worden..
Yeah baby Yeah!
  woensdag 7 april 2004 @ 12:49:01 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_18243749
wat zijn die joden toch paranoïde
  Moderator woensdag 7 april 2004 @ 12:50:27 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18243787
quote:

waar wordt de Islam precies gebashed?

je doet nu eigenlijk precies hetzelfde als die figuren die google aan proberen te klagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_18243937
Verschil met de reacties van moslims op extreem-rechtse columnisten als Theo van Gogh en de beschuldigingen van joden richting Google is dat Google in feite niets heeft gedaan wat negatief is voor de joodse gemeenschap. Daarentegen is Theo van Gogh tegenwoordig wel de aanvoerder wat betreft het islam-bashen.

Je moet geen appels met peren vergelijken.
  woensdag 7 april 2004 @ 12:57:53 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18243951
quote:
Op woensdag 7 april 2004 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

waar wordt de Islam precies gebashed?

je doet nu eigenlijk precies hetzelfde als die figuren die google aan proberen te klagen
en dat is nu precies mijn punt:

op mensen die een andere religie aanhangen zeggen dat ze zich aanstellen wanneer die personen menen dat hun religie aangevallen wordt, maar vervolgens om elke opmerking over hun eigen religie op precies dezelfde manier zichzelf aangevallen voelen.

is het dan zo moeilijk om andere religies te respecteren en te beschouwen als je gelijke?
[..]
pi_18243955
Heeft u een bron voor mij ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')