quote:Om over te stappen op een ander middel voor Kinkhoest in het rijks entings programma.
Het huidige middel veroorzaakt bij 1 op de 19 baby's ernstige huilbuien, stuipjes of zelfs flauwvallen. In ons omringende westerse landen wordt al een middel met minder bijwerkingen gebruikt.
Bron: Nieuws Veronica Radio
Gewoon omdat het overgaan op een ander middel weer bakken met geld kost, dus kleineren ze het probleem liever dan dat ze er wat aan doenquote:Op woensdag 7 april 2004 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom loopt Nederland altijd achterop mbt dit soort zaken?
Maar als het goed is wel milder dan normaal? Tenminste, dat zei de CBarts mij. Met de entingen kunnen ze bepaalde ziekten nog krijgen, maar een mildere vorm.quote:Op woensdag 7 april 2004 09:17 schreef Anitra het volgende:
en helpen doet ie trouwens ook niet, Djen is wel degelijk ingeént, maar heeft wel kinkhoet gehad
Je was me net voorquote:Op woensdag 7 april 2004 10:05 schreef Angel22 het volgende:
Het is ook niet zo dat ze na de inentingen de ziektes niet meer kunnen krijgen.
Ze kunnen het nog steeds krijgen maar in veel mindere mate.
Ik heb ook alle inentingen gehad en heb toch ook de bof en de mazelen gehad, maar niet zo erg als dat ik niet ingeent zou zijn.
Hoe kun je nou weten of je baby van 2 maanden overgevoelig is voor die stofquote:Formaldehyde is een snel werkende stof en veroorzaakt onder andere ademhalingsproblemen en astma. Bij 60 µg F/m3 kan formaldehyde geroken worden en bij een dubbele concentratie (120) kunnen de ogen, neus en keel gaan irriteren, ook kan er overgevoeligheid optreden en hoofdpijn en huidirritatie. Wanneer men langdurig is blootgesteld aan hoge concentraties, kunnen de problemen zich bij lage concentraties voort blijven doen. Er is ook een kans op kanker, dit is wel al het geval bij dieren (formaline, een product van formaldehyde), en bij mensen is het niet wetenschappelijk bewezen, maar bij mensen die met formaldehyde hebben gewerkt, kwam vaker kanker voor.
Dat gaan wij dus aanstaande dinsdag ook doen! Gelukkig kon ik de inenting een tijdje uitstellen omdat ik er toen weinig zin in had, dat komt nu mooi uit!quote:Op donderdag 8 april 2004 00:14 schreef poemojn het volgende:
Toch even een nieuw berichtje.. het schijnt dat je via de apotheek zelf al het acellulaire kinkhoestvaccin kunt bestellen, zie info.
Nee hoor. Dit is al jaren geleden geadviseerd door de gezondheidsraad. Daarop is besloten toch ook maar het alternatieve middel te ontwikkelen, wat in 2004 klaar had moeten zijn.quote:Op woensdag 7 april 2004 08:56 schreef Tan het volgende:
Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar ik vind dat het in NL echt niet slecht geregeld is met dit soort zaken. Vaak heeft achter de feiten aanhobbelen gegronde redenen.
quote:Sinds 1996 is het aantal gevallen van kinkhoest in Nederland toegenomen, hoewel vrijwel alle kinderen tegen deze ziekte worden ingeënt. Op dit moment worden jaarlijks 4000 à 8000 gevallen van kinkhoest gemeld, voor het overgrote deel bij jonge gevaccineerde kinderen. Tussen de 250 en 500 kinderen worden in verband met kinkhoest opgenomen in een ziekenhuis. Sinds 1996 hebben zich, voor het eerst sinds jaren, ook weer sterfgevallen voorgedaan als gevolg van kinkhoest.....<knip>
Wel is aannemelijk dat in Nederland de kinkhoestbacterie zodanig veranderd is dat het vaccin veel minder effectief is geworden. In het buitenland is dat, voor zover bekend, niet het geval. De Nederlandse uitzonderingspositie is mogelijk verklaarbaar uit de specifieke eigenschappen van het hier gebruikte vaccin. Dit bevat namelijk lage gehalten van de belangrijke antigenen pertussistoxine en pertactine....................<knip>
De commissie heeft verschillende scenario’s overwogen ter verbetering van de bescherming van jonge kinderen. Zij adviseert het scenario te volgen waarin zo snel mogelijk wordt overgegaan op het gebruik van een acellulair combinatievaccin. Naar verwachting kunnen aanzienlijk meer gevallen van kinkhoest bij jonge kinderen hierdoor vermeden worden. Dit alternatief heeft bovendien een gunstiger verhouding van werkzaamheid versus bijwerkingen dan het huidige cellulaire vaccin.
Cellulaire kinkhoestvaccins veroorzaken zelden of nooit ernstige bijwerkingen met blijvende lichamelijke gevolgen. Ook de frequentie van als ‘zeer belastend’ gedefinieerde bijwerkingen is relatief gering, gemiddeld 1,4 procent. Bij acellulaire vaccins komen zeer belastende bijwerkingen echter voor in maar 0,3 procent van de gevallen. Door over te schakelen op een acellulair vaccin zouden jaarlijks, naast talrijke ‘overige bijwerkingen’ dus ongeveer 8000 gevallen van zeer belastende bijwerkingen vermeden kunnen worden.
Omdat een acellulair combinatievaccin op dit moment nog niet geproduceerd kan worden door het Nederlands Vaccin Instituut, adviseert de commissie tijdelijk in te kopen bij een andere producent. Zij acht het namelijk van groot belang dat Nederlandse burgers er op kunnen vertrouwen dat de in het Rijksvaccinatieprogramma gebruikte vaccins voldoen aan hoge eisen van werkzaamheid en veiligheid. Vanwege de tijdelijke onderbreking van de vaccinproductie door het Nederlands Vaccin Instituut adviseert de commissie maatregelen te treffen om de expertise te behouden en de zelfstandige vaccinproductie in Nederland op langere termijn niet in gevaar te brengen..........
bron
quote:Verbeteringen op het gebied van veiligheid zijn mogelijk door producten van dierlijke oorsprong die tijdens de vaccinproductie worden gebruikt, te vervangen. De overgang op continue cellijnen (in plaats van primaire apenniercellen) voor de productie van geïnactiveerd poliovaccin vermindert de kans op contaminatie met ongewenste virussen. Het vervangen van dierlijke componenten bij de bereiding van media voor de kweek van difterie- en tetanusbacteriën is gewenst in verband met de BSE-problematiek.
Bron: Nederlands Dagbladquote:'Nieuwe prik al in juli beschikbaar'
HILVERSUM - Het nieuwe kinkhoestvaccin kan al in juli beschikbaar zijn.
Dat heeft J. Pattenier, directeur marketing en sales van de farmaceut Glaxo Smith Kline gezegd. De nieuwe prik zou al onmiddellijk in het Rijks Vaccinatie Programma (RVP) kunnen worden opgenomen. Als minister Hoogervorst van Volksgezondheid dat niet doet, brengen we het per september op de markt, zodat ouders het in heel Nederland bij de apotheek kunnen kopen, zei Pattenier dinsdag in het televisieprogramma Netwerk.
Minister Hoogervorst heeft de Tweede Kamer gemeld dat het nieuwe vaccin pas in 2005 kan worden opgenomen in het RVP. Het vaccin moet volgens de regels Europees worden aanbesteed. Dat betekent dat de minister rekening houdt met vrije marktwerking. Volgens de Gezondheidsraad heeft de oude DKTP-prik te veel bijwerkingen en is de werkzaamheid te laag. De fracties SP, VVD, GroenLinks en PvdA in de Tweede Kamer hebben Hoogervorst hierover vragen gesteld. Kant (SP) vindt de procedure te lang, zij vindt dat de Europese aanbesteding best kan worden overgeslagen.
Dus wie tot september wachten kan met inenten bespaart weer wat..quote:Als Hoogervorst vasthoudt aan 2005, zal het bedrijf het nieuwe vaccin -Infanrix-IPV + Hib- beschikbaar maken voor private aankoop. Vanaf september dit jaar kunnen ouders met een recept van hun huisarts het vaccin met een Nederlandse verpakking en bijsluiter bij de eigen apotheek kopen. Omdat de importroute uit Duitsland dan vervalt, is het vaccin dan ook goedkoper. De kosten voor de ouders bedragen in dat geval 40 euro per vaccindosis, nu is dit nog 67 euro.
Sommige verzekeraars hebben al te kennen gegeven het nieuwe vaccin te vergoeden. Ook om een tweedeling in de zorg te voorkomen hecht GSK aan de eerste oplossing: opname van het nieuwe vaccin in het rijksvaccinatieprogramma.
Met de beslissing zet GSK druk op de ketel van de gezondheidsautoriteiten. De vervroegde beschikbaarstelling van het nieuwe kinkhoestvaccin kan ertoe leiden dat ouders op grote schaal beslissen hun kinderen buiten het rijksvaccinatieprogramma om te laten vaccineren.
quote:Beter vaccin tegen kinkhoest pas in 2006
van onze redactie politiek
DEN HAAG - Het nieuwe kinkhoestvaccin kan niet eerder dan in 2006 in het rijksvaccinatieprogramma worden opgenomen. Dat betoogde minister Hoogervorst (VVD) van Volksgezondheid gisteren in een debat.
Veel Kamerfracties willen de invoeringsdatum vervroegen en zullen de minister met een motie onder grote druk zetten. Er bestaat momenteel veel onrust onder ouders over het bestaande kinkhoestvaccin, vanwege alarmerende berichten over vermeende ernstige bijwerkingen. Hoogervorst zei dat dit vaccin ,,volstrekt ongevaarlijk'' is. Maar het nieuwe kinkhoestvaccin werkt beter en geeft minder bijwerkingen.
De minister corrigeerde voorts het beeld dat steeds meer ouders hun kinderen niet laten inenten tegen kinkhoest. CDA-Kamerlid Siem Buijs vreest om die reden zelfs voor een kinkhoestepidemie. ,,In 1994 was 95,4 procent ingeënt; momenteel ligt dat op 95,1 procent, De wereldgezondheidsorganisatie stelt een ondergrens van 90 procent. Met andere woorden: we staan er redelijk florissant voor'', aldus Hoogervorst. Hij voegde eraan toe dat de bereidheid om aan het inentingsprogramma deel te nemen, zelfs stijgt onder groepen Nederlanders die er eerder om religieuze redenen vanafzagen.
Hoogervorst brak een lans voor het huidige kinkhoestvaccin, ook al heeft het volgens de Gezondheidsraad wel ,,zeer belastende bijwerkingen''. Het is al een halve eeuw in zwang. ,,Als het vaccin blijvend letsel zou berokkenen, zou ik het meteen in de vuilnisbak gooien. Het middel is volstrekt veilig. De bijwerkingen bestaan enkel uit koorts en langdurig huilen.''
De Kamer hamerde erop dat het nieuwe kinkhoestvaccin beter werkt en minder bijwerkingen heeft. Hoogervorst gaf geen krimp. Hij wil niet hals over kop, zoals veel fracties graag zien, overgaan tot de aanschaf van het betere vaccin. ,,Het is een grote aankoop. We hebben nog voorraden van het bestaande vaccin. Ik moet bestaande contracten afkopen en dat kost goudgeld. Ik wil daar goed naar kijken. Ik voel er bovendien niets voor om onrust in de samenleving - die dus onterecht is - te belonen.'' Hij wees erop dat dat verwachtingen schept voor toekomstige situaties. ,,Waar hebben we het over? Over maanden. Ik laat me door de Kamer niet in een onrustscenario duwen'', hield de minister voet bij stuk.
Hoogervorst beschuldigde de farmaceutische industrie er indirect van de onrust aan te wakkeren en de politieke druk te vergroten. ,,Kijk maar naar het e-mailverkeer.''
Praktisch alle ons omringende landen. Duitsland, UK, etc.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:22 schreef poemojn het volgende:
(welke andere landen gebruiken het?)
ja dat is ook zo hoor! Vandaar ook dat ik het niet meer ga afwachten! Dan maar bijwerkingen, het is even niet anders.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:02 schreef ShaoliN het volgende:
Toch is die paniek m.b.t. het oude vaccin o.a. de reden dat er momenteel een kinkhoest epidemie is. Als het oude vaccin inderdaad ernstige bijwerkingen zou geven dan zou men het ook echt niet meer geven. Ik ben iig blij dat we niet 3 maanden hebben gewacht op een nieuw vaccin, want anders was Dylan dr waarschijnlijk een stuk erger aan toe geweest.
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:02 schreef ShaoliN het volgende:
Toch is die paniek m.b.t. het oude vaccin o.a. de reden dat er momenteel een kinkhoest epidemie is. Als het oude vaccin inderdaad ernstige bijwerkingen zou geven dan zou men het ook echt niet meer geven. Ik ben iig blij dat we niet 3 maanden hebben gewacht op een nieuw vaccin, want anders was Dylan dr waarschijnlijk een stuk erger aan toe geweest.
Rvim zegt van niet. In het ziekenhuis kreeg ik wat anders te horen.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:01 schreef Bright het volgende:
[..]Ik hoorde op het nieuws dat er altijd al ongeveer om de 4 jaar een kinkhoest-epidemie is en dat het niets te maken had met de vervanging of de paniek daarover.
Is dat weer zo'n volk-zoethoudertje om verdere paniek te vookomen?
Ook hier zeggen ze trouwens dat het onverstandig is om vaccinatie uit te stellen.quote:Komt een kinkhoestepidemie vaker voor?
Deze nieuwe epidemie was te verwachten, elke 3 à 4 jaar komt dit voor. De vorige kinkhoest epidemie was in 2001, dus het was te verwachten dat we in 2004 weer aan de beurt waren.
In welke mate draagt de dalende vaccinatiegraad hieraan bij?
De dalende vaccinatiegraad is niet de oorzaak van deze kinkhoestepidemie. Elke 3 à 4 jaar is er sprake van een kinkhoestepidemie en dus komt deze niet onverwachts. Het is mogelijk dat de dalende vaccinatiegraad de epidemie iets versterkt of deze iets verlengt. Pas na de epidemie kunnen we onderzoeken of er aanwijzingen zijn dat de vaccinatiegraad invloed heeft gehad op de epidemie. De dalende vaccinatiegraad zal in ieder geval niet helpen de epidemie terug te dringen. Het is dus wel belangrijk dat ouders hun kinderen laten vaccineren.
Wat kunnen ouders nu doen?
Kinderen die al gevaccineerd zijn, zijn beschermd tegen de ziekte. Het is niet uit te sluiten dat zij de ziekte krijgen, maar dan wel in een veel mildere vorm. Kinderen die nog niet gevaccineerd zijn, zijn erg vatbaar voor kinkhoest. Daarom is het niet verstandig de vaccinatie uit te stellen. Het huidige vaccin beschermt wel degelijk tegen de ziekte, ook al is dat mogelijk iets minder dan het toekomstige vaccin. Kinderen hebben dan 2 à 3 weken na de eerste vaccinatie al enige bescherming tegen kinkhoest opgebouwd. Naar verwachting zal de epidemie nog een aantal maanden aanhouden.
Lopen 4-jarige kinderen waarbij de boostervaccinatie uitgesteld is meer gevaar?
Nee, de booster is bedoeld als oppepper van de immuniteit voor de langere termijn. Op het moment dat zij deze boostervaccinatie krijgen (en nog enige tijd daarna) zijn deze kinderen nog beschermd tegen kinkhoest door de eerdere entingen die ze al hebben gehad in hun eerste levensjaar.
dank! Het is trouwens RIVMquote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:07 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Rvim zegt van niet. In het ziekenhuis kreeg ik wat anders te horen.
[..]
Ook hier zeggen ze trouwens dat het onverstandig is om vaccinatie uit te stellen.
Ah, zoquote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:51 schreef poemojn het volgende:
Dat is die met 4 jaar. En ze kunnen moeilijk iets anders zeggen want kleuters worden tot januari niet ingeent (partij aK-vaccins was afgekeurd door een belgisch lab).
Ow? Daar denken diverse organisatie toch heel anders over.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 09:02 schreef ShaoliN het volgende:
Als het oude vaccin inderdaad ernstige bijwerkingen zou geven dan zou men het ook echt niet meer geven.
Dat de nieuwe beter is geloof ik meteen, die komt er ook immers niet voor niks. Maar een maand vertraging kan veel zijn, ook omdat het kind nog enige tijd nodig heeft om weerstand op te bouwen nadat het de vaccinatie heeft gekregen. 1,5 maand in een periode waar kinkhoest heerst vind ik eigenlijk best lang. Al was jij dr met Saskia ruim voor trouwens.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow? Daar denken diverse organisatie toch heel anders over.
Daarnaast het feit dat het huidige vaccin simpelweg NIET goed beschermt.
Uiteraard beter dan niets, maar bagitaliseren van de downsides van het oude vaccin lijkt me ook niet echt op zijn plaats.
Je kan namelijk ook anders redeneren.... Als het oude vaccin zo goed is... waarom adviseert de gezondheidraad notabene anders? En afwachten is natuurlijk niet nodig. Wij hebben met 1 maandje vertraging (omdat we er zelf pas 1 week voor de oorspronkelijke 'oude' vaccinatie achteraan gegaan zijn) gewoon het nieuwe vaccin. Een huisarts heeft niets te willen, die heeft gewoon mee te werken.
Als er een kinkhoest epidemie is, lijkt wachten me ook niet wenselijk. Maar nogmaals. Een huisarts en apotheek kan het zo binnen hebben. En aangezien de meningen over het percentage zeer ernstige bijwerkingen bij het oude vaccin (varierend tussen 1 op de 18 en 1 op 1000, afhankelijk van de bron en dan hebben we het dus over uitval verschijnselen en stuipen etc. Nog niet eens over de kinderen welke dagen huilen na de prik) vind ik het een aardig dilemmaquote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:57 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat de nieuwe beter is geloof ik meteen, die komt er ook immers niet voor niks. Maar een maand vertraging kan veel zijn, ook omdat het kind nog enige tijd nodig heeft om weerstand op te bouwen nadat het de vaccinatie heeft gekregen. 1,5 maand in een periode waar kinkhoest heerst vind ik eigenlijk best lang. Al was jij dr met Saskia ruim voor trouwens.
Lees het verhaal op ouders online. Die juridische aansprakelijkheid bestaat niet, DaKTP is immers een geregistreerd geneesmiddel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 08:55 schreef Da hopman het volgende:
Toen na de geboorte van mijn dochter de consultatieburomevrouw op bezoek kwam hebben we het hierover gehad. Een bijkomend probleem is dat het consultatiebureau het nieuwe middel niet mag toedienen. Tevens wees ze er op dat veel huisartsen ook huiverig zijn om de prik toe te dienen ivm juridische aansprakelijkheid.
quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:48 schreef kimpiedimpie het volgende:
[..]
Dat gaan wij dus aanstaande dinsdag ook doen! Gelukkig kon ik de inenting een tijdje uitstellen omdat ik er toen weinig zin in had, dat komt nu mooi uit!
Nou, volgens mij weet iedereen wel dat uitstellen of zelfs helemaal niet inenten mag... De vraag is alleen of dat wel zo verstandig is. Door het uitstellen of niet inenten neemt het gevaar van een kinkhoest epidemie snel toe.quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:46 schreef wendytje het volgende:
Lieve ouders, dat uitstellen MAG altijd. Kijk maar op www.nvkp.nl. Dan zie je dat je de eerste prik wel een jaar mag uitstellen (dacht ik zo even uit mijn hoofd). Laat je niets vertellen door het bureau!!!!! LEES WAT JE RECHTEN ZIJN!!!!!
[..]
Ik zou niet weten of een arts een geregistreert geneesmiddel met hetzelfde doel wat je inderdaaqd notabene zelf betaald mag weigeren.quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:43 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Ik weet niet in hoeverre hij het kan weigeren.
Fuck, dan ben ik zwaar genaaid. Ik betaalde er 70 voor.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:28 schreef poemojn het volgende:
Mag ik ook, Jessicaa?
Mij kostte de INFANRIX-IPV hib ¤ 40 excl verzendkosten (ong ¤ 12,50). Daar zit de hib bij in. Maar er zijn ook mensen die Infanrix-ipv bestellen en dan hib op het cb geven in een 2e prik.
En met 4 jr krijgt ze dan gewoon DTP en aK (2 prikken).
ja dat dacht ik dus ook begrepen te hebben. maar waarom het cb dan nu weer dit zegt? onduidelijke voorlichting is het toch allemaal.quote:Op woensdag 1 september 2004 14:45 schreef poemojn het volgende:
Het is niet zeker iig, maar de vaccineffectiviteit van het nieuwe vaccin ligt in de praktijk in het buitenland rond de 85% terwijl de effecriviteit van het oude vaccin in de praktijk nu rond de 40% zit.
Ik heb 't over vorige weekquote:Op woensdag 1 september 2004 15:13 schreef poemojn het volgende:
De prijzen zijn volgens mij pas gedaald Rally, ik hoorde dat al van meer mensen.
In de bijsluiter van het nieuwe vaccin staat juist expliciet dat de ernstige bijwerkingen (ze staan er ook bij genoemd, ik heb die bijsluiter even niet bij de hand) van het oude vaccin zich bij het nieuwe absoluut niet voordoen.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:51 schreef phileine het volgende:
Ik heb een deel van het vraagstuk wel al opgelost, dat zit hem namelijk in de onderverdeling van "zeer belastende/ernstige bijwerkingen". Het verschil tussen beide vaccins is met name te zien in de extreme huilbuien die kinderen kunnen krijgen na het oude vaccin (soms een paar uur achter elkaar). Het nieuwe vaccin heeft die ene bijwerking veel minder.
Het onderzoeksbureau DCC schaart dit onder zware bijwerkingen, het cb (of de organisatie achter de poster) doet dat blijkbaar niet. Het is verder zo verneukeratief omdat bij die ernstige bijwerkingen natuurlijk direct wordt gedacht aan de stuipen, het wegvallen en die sporadische sterfgevallen. In publicaties worden die allemaal op één hoop gegooid en wordt dus gesuggereerd dat de andere ernstige (blijvend schadelijke) bijwerkingen ook veel minder zijn bij het nieuwe vaccin. Die huilbuien zijn genoeg reden om over te stappen naar het nieuwe vaccin, maar niet genoeg reden tot de grote paniek die overal is rondgebarsten rond de vaccins.
Rapport Gezondheidsraad, p. 30 en 64. Ik heb het ergens anders uitgebreider gelezen maar heb nu geen tijd t op te zoeken, sorry.quote:Op woensdag 1 september 2004 19:51 schreef phileine het volgende:
Dan is er alleen nog het raadsel van dat wel of niet beter beschermen. Poemojn, waar had jij die cijfers vandaan?
Die 80% is denk ik de vaccineffectiviteit, en die is de laatste jaren verder afgenomen.quote:Na de basisimmunisatie met het 3+1
schema DKTP op 2, 3, 4 en 11 maanden wordt bij ruim 80% van kinderen de vereiste
immuniteit opgebouwd. Het opbouwen van basisimmuniteit kost tijd.
Pas na de derde vaccinatie wordt de gewenste bescherming bereikt, die maar een
beperkte tijd aanhoudt. De vierde vaccinatie zorgt dan voor een betere en langduriger
bescherming. De revaccinatie met aK rond de leeftijd van vier jaar geeft een goed
boostereffect.
Ik zou dan ook willen weten wat de oorzaak is van die bijwerking (de NVKP noemt het 'hersenhuilen' - waarom & wat is daarvan waar?).quote:Op woensdag 1 september 2004 20:32 schreef phileine het volgende:
ja maar uit het nieuwe onderzoek (27 augustus uitgekomen) blijkt dus dat dat vrijwel alleen maar gaat over die huilbuien. Het is de vraag of je die moet scharen onder "ernstige" bijwerkingen.
Wat ervan klopt weet ik niet, en ook niet wat de engelse term is want dan was er misschien meer info te vinden.quote:In het kinkhoestvaccin kan de giftigheidgraad per flesje variëren van 1 tot 26.9 microgram endotoxinen per milliliter; het kinkhoest bacterietoxine is de meest giftige stof ter wereld; het kinkhoestvaccin wordt gebruikt om bij laboratoriumdieren hersenontstekingen te veroorzaken... Het zogenaamd normale ’hersenhuilen’ van sommige baby’s na hun DKTP-prik staat hiermee in verband en is dus allerminst gewoon, maar een signaal dat er iets ernstig mis is. De volledige waarheid is dat de routinematige medische handeling van het inspuiten van deze gecontamineerde en giftige substanties in de aderen van baby’s en kinderen, hen ernstig bedreigt in hun algeheel welbevinden.
Allejezus, wat een verzameling massahysterische bagger.quote:Op woensdag 1 september 2004 22:42 schreef poemojn het volgende:
Gevonden: Vaccinatie
Het failliet van een mythe
[..]
Wat ervan klopt weet ik niet, en ook niet wat de engelse term is want dan was er misschien meer info te vinden.
Nee, nederland gebruikt een cellulair vaccin. Maar dat isquote:Op donderdag 2 september 2004 15:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Eigenlijk is de bottomline dat het acellulaire vaccin in Nederland redelijk verouderd is
Dat wist ikquote:Op donderdag 2 september 2004 18:41 schreef phileine het volgende:
[..]
Nee, nederland gebruikt een cellulair vaccin. Maar dat is
- inderdaad behoorlijk verouderd,
- inderdaad behoorlijk bagger (werkt slecht in verhouding tot andere cellulare vaccins)
- heeft door zijn speciale opbouw geleid tot de ontwikkeling van veel meer nieuwe varianten dan in andere landen.
Dat is tenminste wat er in dat rapport staat.
Voor zover ik heb begrepen, zet de GGD in Goes de spuiten wel. Er zijn zelfs mensen vanuit Groningen erheen gereden om de spuit te laten zetten. Da's dus een optie, maar je zou natuurlijk eerst in Rotterdam kunnen informeren.quote:Op vrijdag 3 september 2004 14:11 schreef Jessicaa het volgende:
Zeeland? Doet alleen de GgenGD het daar of in rotterdam ook? Of is de GGD weer wat anders?
Nee, want dit vergroot de kans op bijwerkingen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:31 schreef Jessicaa het volgende:
Het is toch juist een voordeel dat de 2 in 1 vaccin zitten zodat ze maar in 1 prik hoeven?
Er is onderzoek gedaan naar die huilbuien en het schijnt dat als een kind zo huilt, dat gepaard gaat met beschadigingen in de hersenen. Dus dat huilen is geen gewoon huilen, maar resultaat van hersenbeschadiging. Soms onmerkbaar, maar ook ouders die na de huilbui ineens een heel ander kind hebben!! Dus voor mij is dit een ernstige bijwerking!quote:Op woensdag 1 september 2004 20:32 schreef phileine het volgende:
ja maar uit het nieuwe onderzoek (27 augustus uitgekomen) blijkt dus dat dat vrijwel alleen maar gaat over die huilbuien. Het is de vraag of je die moet scharen onder "ernstige" bijwerkingen.
Klopt, doen ze hier ook niet meer, tenzij er reden is om te geloven dat het kind extreem zal reageren op een dubbele spuit. Dus als je veel allergien in de familie hebt, is dat wel een weg om te proberen ze toch te splitsen. Want ze mengen de stoffen pas als ze de spuit gaan geven (of waren het twee losse spuiten, in elk been een??) Dat weet ik even niet meer.\quote:Op woensdag 22 september 2004 09:47 schreef Jessicaa het volgende:
Wendytje. Hier spuiten ze het niet appart. En er word zelfs gewerkt aan een vaccin wat al gemengd binnenkomt. We hebben hier nog steeds alle tegenwerking. Dus we stellen het uit en geven het volgend jaar als het nieuwe vaccin wel door het CB gebruikt gaat worden.
Dat is mij beide keren wel duidelijk verteld, hoor! Door 2 verschillende CB's.quote:Op woensdag 22 september 2004 10:27 schreef wendytje het volgende:
Ik vind het nog steeds raar dat een CB nooit meldt (en ook niet in het eerste gesprek) dat prikken niet (op de CB manier) verplicht zijn. Maar goed, dat is mijn stokpaardje......
ach gooooos, wat SNEU nou dat hier geen enkel fatsoenlijk, gefundeerd, verantwoord onderzoek aan ten grondslag ligt. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die in het achterlijke gereutel van meneer Smits trappen. [/sarcasme mode uit]quote:Op woensdag 22 september 2004 14:01 schreef wendytje het volgende:
-verhaal-
poeh poeh is het je ex ofzoquote:Op woensdag 22 september 2004 15:22 schreef anneja het volgende:
[..]
ach gooooos, wat SNEU nou dat hier geen enkel fatsoenlijk, gefundeerd, verantwoord onderzoek aan ten grondslag ligt. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die in het achterlijke gereutel van meneer Smits trappen. [/sarcasme mode uit]
Dit was toch ook één van argumenten waarom het nieuwe vaccin gebruikt zou moeten worden ?quote:Op vrijdag 19 november 2004 09:34 schreef Sjeen het volgende:
Overjarig vaccin blijkt uitgewerkt
Al zou het maar voor de helft kloppen, dan blijf ik het schandalig vinden...
Ik ook niet!quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:16 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dit was toch ook één van argumenten waarom het nieuwe vaccin gebruikt zou moeten worden ?
* Sjeen heeft iig nog geen steeds geen spijt dat 'ie een paar euro's aan dat nieuwe vaccin uitgegeven heeft.
Dat was ook mijn eerste gedachte ja...quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:30 schreef anneja het volgende:zou wel erg slecht zijn zeg, als dat echt zo is. Maar ik vind het wel verdacht dat het een meneer van GlaxoSmithKline is die dit naar buiten brengt, immers, GSK is de fabrikant van het acellulaire vaccin dat veel ouders nu kopen voor hun kinderen.
Mijnes ookquote:Op vrijdag 19 november 2004 13:35 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte ja...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |