Triest he, dat die ezels uit dat dorpje Hitler nu pas schrappen als ereburger. Met een dom argument erbij. Ze hadden hem direct na de tweede wereldoorlog moeten schrappen met een goed argument erbij zoals: ''Hitler is geschrapt omdat het een zieke geest is''quote:In het Oostenrijkse dorpje Haslach zijn ze met een ereburger minder. Na 66 jaar is Adolf Hitler er zijn ereplaatsje kwijt.
Haslach was het laatste dorpje in Oostenrijk waar Hitler nog stond ingeschreven als ereburger. Die titel was hem toegekend in maart 1938, 66 jaar geleden dus. Deze week werd met unanieme stemmen besloten hem te schrappen.
"Dit was een democratische witwasoperatie, en meer dan noodzakelijk, " zei burgemeester Norbert Leitner, van de sociaal-democratische partij. Zijn voorgangers waren van mening dat de erestatus automatisch niet meer meetelde na de dood van de dictator. Daarom hadden ze hem nooit officieel van de lijst geschrapt.
In Duitsland is nog wel één dorpje waar Hitler als ereburger vermeld wordt: in Sachsen-Anhalt. De burgemeester wil Hitler niet van de lijst schrappen, met het argument dat de lijst ‘historisch volledig’ moet zijn http://www.hln.be/hln/alg(...)cherm=1&p_artid=7188
Nee helemaal niet zelfsquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:29 schreef DePresident het volgende:
En dat andere dorpje waar hij nog steeds ereburger is, daar wonen vast alleen maar Nazi's
in de meeste duitse plaatsen is hij dus nog steeds ereburgerquote:
Geplaatst door Alex (Alex) op 24 juni 2003 om 11:45 - Bron: Telegraaf
KRANENBURG - De Duitse gemeente Kranenburg, net over de grens bij Nijmegen, heeft Adolf Hitler officieel geschrapt van de lijst van ereburgers van de gemeente. Kranenburg vindt dat de naam van de in 1945 gestorven nazi-leider niet thuishoort tussen de zes andere mensen die de gemeente bijzondere dank is verschuldigd.
Hitler kreeg het ereburgerschap in 1933 ter ere van zijn 44e verjaardag. Op die dag besloten duizenden Duitse plaatsen om de Führer tot ereburger te benoemen. Het ereburgerschap vervalt na de dood, maar de naam van Hitler bleef wel altijd op het Kranenburgse lijstje staan.
Kranenburg vindt volgens een woordvoerder van de gemeente niet dat er sprake is van geschiedvervalsing door Hitler uit de lijst te halen. Directeur W. Lenders van het Nationaal Bevrijdingsmuseum in Groesbeek, buurgemeente van Kranenburg, juicht het besluit toe. Volgens hem is er sprake van "een historische beslissing".
Het kleine plaatsje Kranenburg (9000 inwoners) is overigens niet de eerste Duitse gemeente die Hitler uit de eregalerij schrapt. Mainz en Bayreuth waren volgens de Kranenburgse woordvoerder de eerste grote plaatsen in Duitsland die Hitler niet langer als ereburger wilden zien. In een aantal andere Duitse plaatsen speelt de discussie eveneens, zegt hij.
quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:33 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Nee helemaal niet zelfs
+2 informatiefquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:35 schreef Nohoch-Mul het volgende:
In Duitsland is dat wel anders:
[..]
in de meeste duitse plaatsen is hij dus nog steeds ereburger![]()
Hij was geen moordenaar hoorquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:33 schreef Megumi het volgende:
Hitler was en is een schoft en moordenaar. Maar samen met Stalin toch een van de grootste poliltici van de vorige eeuw.
de opdrachtgever van een moord is ook moordenaarquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:39 schreef thetruth het volgende:
[..]
Hij was geen moordenaar hoor
nee ze hadden hem 60 jaar geleden al moeten schrappen 'by reason of insanity'quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:38 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ik vraag me juist af wat hij met "historisch volledig" bedoelt. Zo'n schrapping mag m.i. niet retroactief zijn, maar alleen voor de toekomst. Als je Hitler volledig uit die lijst zou schrappen zou je aan geschiedenisvervalsing doen door te ontkennen dat hij ooit ereburger is geweest. Het is veel beter om te proberen om te gaan met dingen waar je je voor schaamt dan om ze te ontkennen. Als er voor elk jaar zo'n lijst bestaat zou ik hem niet meer vermelden vanaf 2004, maar de eerdere lijsten niet aanpassen. Als er 1 boek of lijst is waar ze allemaal in staan zou ik gewoon de vermelding "tot april 2004" toevoegen achter de naam van Hitler.
Maar generaliseren mag wel?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:29 schreef DePresident het volgende:
En dat andere dorpje waar hij nog steeds ereburger is, daar wonen vast alleen maar Nazi's want als ik daar zou wonen zou het allang geschrapt zijn.
p.s: geen zieke reacties alsjeblieft
Like "duh", maar bij gebrek aan een teletijdmachine zijn we genoodzaakt de problemen die zich nu stellen (lees niet: zich nu voor het eerst stellen) nu op te lossen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:40 schreef DePresident het volgende:
nee ze hadden hem 60 jaar geleden al moeten schrappen 'by reason of insanity'
Want een ereburger moet volgens mij van onbesproken gedrag zijn
Korporaal Hitler was dat zeker en vast wel.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:39 schreef thetruth het volgende:
[..]
Hij was geen moordenaar hoor
je hebt gelijk, ik ga het veranderen in 'een aantal'quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:42 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Maar generaliseren mag wel?
Dat hij ereburger is geworden is niet zo vreemd, het zou me niet verbazen als hij gemeenten dwong. Verder heeft hem verwijderen helemaal geen zin. Het is niet zo dat ze hem aanbidden omdat hij ooit tot ereburger is uitgeroepen. Hem uit de geschiedenisboeken verwijderen zou zoals hierboven gezegd slechts verdoezelen van feiten zijn.
Ahum; vierde post van boven?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:42 schreef Last_Revolt het volgende:
Tot een jaar of wat geleden was A.H. nog steeds ereburger in Kranenburg hier net over de grens in Duitsland.
ja en? alsof iemand van jullie daar ooit geweest is! Ik dus wel, losers uhauahauahaua ik ben in een plaats geweest waar Adolf Hitler ereburger was! Ja zelfs toen ie dat nog was!quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:52 schreef Nohoch-Mul het volgende:
[..]
Ahum; vierde post van boven?
Goed man!quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:56 schreef Last_Revolt het volgende:
[..]
ja en? alsof iemand van jullie daar ooit geweest is! Ik dus wel, losers uhauahauahaua ik ben in een plaats geweest waar Adolf Hitler ereburger was! Ja zelfs toen ie dat nog was!
Hoe zwijg je de geschiedenis dood door hem geen ere-burger meer te maken?quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:46 schreef Steijn het volgende:
Jammer en bekrompen om de geschiedenis dood te zwijgen als deze je niet aanstaat.
Oe, vertel! Ik heb blijkbaar wat gemist in Trevor-Roper's Laatste Dagen van Hitler.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:51 schreef DePresident het volgende:
[..]
echt wel. hij heeft zijn vrouw vermoord. !!!!!!!!![]()
En de 6 miljoen joden ook?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:53 schreef thetruth het volgende:
[..]
kind? En het geval van zijn vrouw zou ik euthanasie noemen
Nee, doden tijdens gevechtshandelingen van soldaten waarmee je in oorlog bent is geen moord,quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Korporaal Hitler was dat zeker en vast wel.
je raaskalt nu, en Hitler had geen kinderen,quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:51 schreef DePresident het volgende:
[..]
echt wel. hij heeft zijn vrouw vermoord. !!!!!!!!![]()
Correctie: 2 miljoen joden !quote:Op dinsdag 6 april 2004 23:13 schreef CybErik het volgende:
[..]
En de 6 miljoen joden ook?
Revisionisme? Ligt je post toe, anders komt het erg slecht op mij, en andere over!quote:Op woensdag 7 april 2004 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Correctie: 2 miljoen joden !
Je gelooft die Arabische propaganda?quote:Op woensdag 7 april 2004 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Correctie: 2 miljoen joden !
Ik heb altijd geleerd dat tijdens de "holocaust" 2 miljoen joden zijn gestorven + 4 miljoen anderen, totaal is dat wel 6 miljoen...quote:Op woensdag 7 april 2004 00:08 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Revisionisme? Ligt je post toe, anders komt het erg slecht op mij, en andere over!
quote:Op woensdag 7 april 2004 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat tijdens de "holocaust" 2 miljoen joden zijn gestorven + 4 miljoen anderen, totaal is dat wel 6 miljoen...
Maar goed, wat jij wil, 6 miljoenquote:Over 60 million people have died worldwide as a result of the war, including:
Over 26 million Soviets,
About 11.3 million Chinese,
Over seven million Germans,
About 6.8 million Poles,
Almost two million Japanese,
About 1.7 Yugoslavs,
985,000 Romanians,
810,000 French,
750,000 Hungarians,
525,000 Austrians,
520,000 Greeks,
410,000 Italians,
400,000 Czechs,
388,000 British,
298,000 Americans,
250,000 Dutch,
118,000 Filipinos,
88,000 Belgians,
84,000 Fins,
42,000 Canadians,
36,000 Indians,
29,000 Australians,
22,000 Spaniards,
21,000 Bulgarians,
12,000 New Zealanders,
10,000 Norwegians,
9,000 South Africans, and
4,000 Danes.
http://www.moreorless.au.com/killers/hitler.htmquote:About six million European Jews die in the following 'Holocaust'. Most (about 4.5 million) of those killed come from Poland and the Soviet Union. About 125,000 are German Jews.
eva braun toch? of was dat z'n vrouw niet? wat dom dat ik niet weet hoe het zit danquote:Op dinsdag 6 april 2004 23:28 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
je raaskalt nu, en Hitler had geen kinderen,
Zal ik het je dan maar even uitleggen?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe slecht hij ook moge zijn, respect mag er best zijn voor iemand die zoveel mensen achter zich heeft gekregen voor bv. de "holocaust"
Ik begrijp die mensen van die tijd niet dat ze hem blindelings volgden
nahja recente informatie lijkt er op te wijzen dat hij inderdaad wilde stoppen.. maar amerika en engeland werden door een bepaald groepje overgehaald om hem aan te vallen terwijl hij bezig was die leip van een stalin te stoppen..quote:Op woensdag 7 april 2004 00:28 schreef Arnold_fan het volgende:
Hij had moeten stoppen toen hij zijn oude land terug had veroverd, dus wat na WO 1 was afgepakt van Duitsland.
waar heb jij het overquote:Op woensdag 7 april 2004 00:46 schreef MokroKees het volgende:
[..]
nahja recente informatie lijkt er op te wijzen dat hij inderdaad wilde stoppen.. maar amerika en engeland werden door een bepaald groepje overgehaald om hem aan te vallen terwijl hij bezig was die leip van een stalin te stoppen..
over iemand die waarschijnlijk net zo gehyped is als de WMD's van Saddam..quote:Op woensdag 7 april 2004 00:57 schreef zakjapannertje het volgende:
waar heb jij het over
And your point is?quote:Op woensdag 7 april 2004 02:40 schreef MokroKees het volgende:
[..]
over iemand die waarschijnlijk net zo gehyped is als de WMD's van Saddam..
1) Zie de punten van Pietverdrietquote:Op woensdag 7 april 2004 00:46 schreef MokroKees het volgende:
[..]
nahja recente informatie lijkt er op te wijzen dat hij inderdaad wilde stoppen.. maar amerika en engeland werden door een bepaald groepje overgehaald om hem aan te vallen terwijl hij bezig was die leip van een stalin te stoppen..
er wordt helemaal niet teveel aandacht besteed aan wat er werkelijk ad hand was met Hitler, de Tweede Wereldoorlog ed, sterker nog, ik denk dat met jouw voorgaande post in dit topic iig is aangetoond dat het omgekeerde het geval is...quote:Op woensdag 7 april 2004 02:40 schreef MokroKees het volgende:
[..]
over iemand die waarschijnlijk net zo gehyped is als de WMD's van Saddam..
Laat eens zien welke informatie aantoont dat de joden zionisten Joden er achter zaten ?quote:Op woensdag 7 april 2004 00:46 schreef MokroKees het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het niet. De zionisten houden hem in het nieuws zodat Israel afleiding heeft. In werkelijkheid was het een dictatortje van niks.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:37 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
er wordt helemaal niet teveel aandacht besteed aan Hitler, de Tweede Wereldoorlog ed, sterker nog, ik denk dat met jouw voorgaande post in dit topic iig is aangetoond dat het omgekeerde het geval is...
Je maakt een geintje!quote:Op woensdag 7 april 2004 00:46 schreef MokroKees het volgende:
[..]
Nee maar die hebben de nazi's vermoordquote:Op dinsdag 6 april 2004 23:13 schreef CybErik het volgende:
[..]
En de 6 miljoen joden ook?
quote:There is even a certain amount of evidence to show that Hitler was financed by Jewish interests. In his book, I Paid Hitler, Thyssen admitted that the Nazis themselves had been obliged to recognize the services rendered by the Jewish Simon Hirschland Bank in Essen, which had arranged Wall Street loans for Hitler through another Jewish bank in New York, Goldman Sachs & Co. For a long time no-one dared lay hands on the Simon Hirschland Bank, despite pressure from the extremist element of the Nazi Party.
And during the Nuremberg trials, Hjalmar Schacht requested that a Mr. Jeidels be called from America as a defence witness. According to a war-time edition of Time (3.7.42), Jeidels had been one of Schacht's closest cronies before the war. Hitler had even let Jeidels act as his deputy at the famous Standstill Agreement. By 1942 he had become a partner in the Jewish Lazard Frères bank in Manhattan, but still "had access to choice Continental pipelines into Hitlerism."
But probably the most bizarre liaison between Hitlerism and Zionism was in Austria and Hungary, where prominent Jewish leaders actively cooperated with the Nazis in registering the Jewish population and keeping order in the ghettoes, in return for allowing the emigration to Palestine of thousands of young Jewish pioneers. The Nazis even agreed to set up agricultural schools for the would-be emigrants in Austria. This entire affair is described in rhapsodical terms in The Secret Roads by Jon and David Kimche, two prominent British Zionists. They describe how two young Jewish settlers made their way back to Berlin and Vienna in 1938 in order to put the plan to the Gestapo. Adolf Eichmann readily agreed to the scheme, and even expelled a group of nuns from a convent to provide a training farm for young Jewish emigrés. By the end of 1938, about a thousand Jews were being provided with training in these establishments. The two emissaries were allowed to move freely about Germany. They were even allowed to visit internment camps and select the most able Jewish youngsters for training and subsequent passage to Palestine.
Eichmann himself admitted to being a staunch Zionist, ever since he had studied Herzl's classic, The Jewish State (original title An Address to the Rothschilds) as part of his S.S. training. Eichmann attended, in civilian clothes, the commemoration ceremony of the thirty-fifth anniversary of Herzl's death. And in 1939 he protested against the desecration of Herzl's grave in Vienna. In 1937 Eichmann had visited Palestine on the formal invitation of a Zionist official. But he had scarcely arrived in the territory whereupon he was deported to Egypt by the British authorities. In Cairo, he was visited by a representative of one of the Jewish terrorist organizations Hagannah.
Even well into the war, in 1944, Eichmann still liaised with his Zionist friends. He made a deal with Dr. Rudolf Kastner, a leader of the Budapest Jewish community, that several thousand prominent Zionists would be allowed to emigrate to Palestine in return for Kastner keeping order amongst those who were being shipped to concentration camps.
The Kimche brothers paid tribute to Eichmann's efforts on behalf of the Jews in The Secret Roads. "Eichmann may go down in history as one of the arch murderers of the Jewish people, but he entered the lists as an active worker in the rescue of the Jews from Europe." They go on to point out that the Zionist agents in Europe regarded the British as "the chief enemy," not Germany.
Dat denk ik niet, meteen na zijn machtsovername in 1933 werden er direct nieuwe regels van kracht die nou niet echt gunstig waren voor de joden. Zij werden direct zo veel mogelijk uit de maatschappij geweerd. Zo ook gehandicapten (voor het gemak maar 'euthanasie' gepleegd), zigeurners, homo's en andere 'untermenschen'. Het is wel zo dat dit voor de oorlog zoveel mogelijk gecamoufleerd werd. Pas tijdens de oorlog werden de intenties van de nazi's voor het buitenland beter merkbaar.quote:Op woensdag 7 april 2004 00:28 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat heeft hij gedaan, en als hij ergens in 1939 was gestorven zou hij heel positief in alle boeken hebben gestaan. Helaas begon hij later met het doden van Joden omdat hij niet in Rusland kon winnen(hij wilde ze hierheen transporteren) en ging veel te ver met zijn oorlogen.
In Duitsland ging zelden iemand dood van de honger en ''zijn'' oude land was helemaal niet afgepakt van Duitsland, dat was een onafhankelijke staat. Bovendien (al hadden de Duitse burgers daar natuurlijk niets aan) was Duitsland medeverantwoordelijk voor het uitbreken van een wereldoorlog en waren de herstelbetalingen van Versailles een genade vergeleken bij de voornemens van de Duitsers om na WO I de Alliantie en Belgie uit te zuigen. De Vrede van Brest-Litowsk was een voorstudie daarin.quote:Op woensdag 7 april 2004 00:28 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zal ik het je dan maar even uitleggen?
Na de eerste wereldoorlog moest Duitsland elk jaar heel veel geld en voedsel aan andere landen geven, voornamelijk aan Frankrijk. Toen iedereen daar dood ging van de honger kwam er een man die zei dat hij Duitsland weer sterk ging maken, zodat ze weer konden eten.
Dat heeft hij gedaan, en als hij ergens in 1939 was gestorven zou hij heel positief in alle boeken hebben gestaan. Helaas begon hij later met het doden van Joden omdat hij niet in Rusland kon winnen(hij wilde ze hierheen transporteren) en ging veel te ver met zijn oorlogen.
Hij had moeten stoppen toen hij zijn oude land terug had veroverd, dus wat na WO 1 was afgepakt van Duitsland.
Een vraagje, als je halve familie doodgaat van de honger omdat een ander land jullie eten wil hebben, zou jij dan niet meevechten tegen dat land?
Van die Russen is een deel ook te wijten aan klunzige strategie en volkomen meedogenloosheid van de eigen legerleiding, trouwens, van de Finse Oorlog tot juni 1945 aan toe.quote:Op woensdag 7 april 2004 00:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Maar goed, wat jij wil, 6 miljoen
Maak daar trouwens maar tot augustus 1945 van.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Van die Russen is een deel ook te wijten aan klunzige strategie en volkomen meedogenloosheid van de eigen legerleiding, trouwens, van de Finse Oorlog tot juni 1945 aan toe.
Stel dat zo’n Duitse gemeente er toe overgaat om wijlen Adolf Hitler het ereburgerschap te schrappen, dan zullen ongetwijfeld die Hollandse Calvinistische politiek correcte dominees weer lopen te zeuren dat die Duitsers hiermee hun historische verantwoordelijkheid trachten weg te wissen bla bla bla bla bla …………..quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:35 schreef Nohoch-Mul het volgende:
In Duitsland is dat wel anders:
[..]
in de meeste duitse plaatsen is hij dus nog steeds ereburger![]()
Herstel, tot en met augustus 1945.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maak daar trouwens maar tot augustus 1945 van.
Juist het is niet voor niks dat allem hoogopgeleide mensen en Joden uit Duitsland voor de oorlog probeerden te vluchten.quote:Op donderdag 8 april 2004 08:39 schreef headfirsttohell het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, meteen na zijn machtsovername in 1933 werden er direct nieuwe regels van kracht die nou niet echt gunstig waren voor de joden. Zij werden direct zo veel mogelijk uit de maatschappij geweerd. Zo ook gehandicapten (voor het gemak maar 'euthanasie' gepleegd), zigeurners, homo's en andere 'untermenschen'. Het is wel zo dat dit voor de oorlog zoveel mogelijk gecamoufleerd werd. Pas tijdens de oorlog werden de intenties van de nazi's voor het buitenland beter merkbaar.
Volgens mij wilde hij de joden niet vermoorden omdat hij niet in Rusland kon winnen, maar omdat hij een hekel aan ze had en '' lebensraum' wilde creeren voor de Duitsers. De deportaties werden wel versneld en 'geoptimaliseerd' vanaf 1942. Kijk hiervoor de film "Conspiracy" eens, daar wordt de Wannsee conferentie in beeld gebracht, echt de hele vergadering en niks anders. Daar worden de plannen echt werkelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |