abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:07:20 #1
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18214417
Waarom lijkt het alsof de hedendaagse nederlandse maatschappij zich kenmerkt door algemene onnozelheid en/of schijnwijsheid van de televisiepraat?
Geschiedenis? Hoezo, we leven toch nu? Godsdienst? Dat is toch achterhaald?
We komen weinig mensen meer tegen die een beetje algemene ontwikkeling hebben. O ja, over GTST, Temptation Island, TMF en zelfs de tekenfilms op Nickelodeon kunnen we praten. Maar veel verder dan hun eigen huiskamer, hun eigen tv, en hun eigen autootje gaat het vaak niet. En wanneer je dan over bijvoorbeeld politiek komt te spreken, heeft men een enorm grote mond (men weet immers alles, van tv), maar weet van de hoed noch rand!
Wie legt mij dit uit?
Τι εστιν εν ονομα; Οτι και δ'εγω ουκ γνομαι.
pi_18214474
Is dat ooit anders geweest
That never existed
pi_18214497
geen idee eigenlijk, dit onderwerp hebben ze nog niet besproken bij barend en van dorp
pi_18214498
Je plaatst jezelf wel op een voetstuk niet?
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:13:03 #5
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18214533
Op een voetstuk? Ja, kan misschien zo overkomen: bedoel ik niet zo. Ik verbaas me er alleen over, dat in discussies/gesprekken, het soms echt zo op mij overkomt.
Ik denk niet, dat ik de waarheid in pacht heb, integendeel; maar soms denk ik wel eens: lees eens een boek, lees eens de krant, snap je?
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:13:23 #6
17698 nappel
raar menneke..
pi_18214542
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:11 schreef sir_dalord het volgende:
geen idee eigenlijk, dit onderwerp hebben ze nog niet besproken bij barend en van dorp
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_18214553
Je gaat er vanuit dat er eens een periode is geweest dat de "algemene kennis" een stuk beter was dan nu het geval is. Bijvoorbeeld op het terrein van geschiedenis, zeg je. Nu kan het wel zo zijn dat men jaartallen uit het hoofd wist, maar daar heb je niets aan als de context onbekend is. Ik denk niet dat de "achterlijkheid" toeneemt, in tegendeel zelfs. Als men kijkt naar de geschiedkundige meida van de laatste tien jaar, kan men niets anders concluderen dan een verhoogde interesse in geschiedenis.

Ik zie trouwens ook niet wat er mis is met kennis van GTST, Temptation Island en TMF, hoor. Het is mij niet gelukt voor te stellen dat zonder deze programma's de politiek, geschiedenis of de maatschappij opeens interessanter voor hen zou worden.

Als laatste vraag ik mij af waar jij je kennis over de huidige stand van zaken vandaan hebt gehaald. Immers, er moet een vergelijking met vroeger worden gemaakt.
pi_18214565
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:13 schreef Débrouilleur het volgende:
Op een voetstuk? Ja, kan misschien zo overkomen: bedoel ik niet zo. Ik verbaas me er alleen over, dat in discussies/gesprekken, het soms echt zo op mij overkomt.
Ik denk niet, dat ik de waarheid in pacht heb, integendeel; maar soms denk ik wel eens: lees eens een boek, lees eens de krant, snap je?
Dat klinkt meteen al een stuk zwakker dan je openingspost. Als we nog een uurtje doorgaan, blijkt dat je openinspost generaliserend en totaal niet reeel is.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:15:44 #9
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18214584
Je hebt gelijk; ik vraag me af of het vroeger zoveel beter was. Maar, toen wisten de mensen het. Nu lijkt het alsof iedereen 'has it all figured out'. Als het gaat over oorlog in Irak: voor of tegen, als het gaat over wat dan ook, iedereen weet het allemaal prima, heeft een geweldige mening. Zonder dat ze zich er echt in verdiept hebben, maar roepen alleen maar na wat hun favoriete politicus (het liefst die met de vlotste babbel en de leukste kop) ook roept.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:16:59 #10
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_18214607
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:14 schreef ruk het volgende:

[..]

Dat klinkt meteen al een stuk zwakker dan je openingspost. Als we nog een uurtje doorgaan, blijkt dat je openinspost generaliserend en totaal niet reeel is.
Word.

En dat de TS een gefrustreerde student Frans is die bij zijn ouders in de doorzonwoning altijd wint met triviant. En dus "dun slimste van de familie ist".

Ga buiten spelen, jochie.
Alles boven de rivieren is kut.
pi_18214626
Je gaat uit van een negatieve insteek. Je doet alsof iedereen maar het hardst probeert te roepen dat ie wel weet hoe dingen in elkaar steken.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:19:26 #12
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18214667
Klopt. Net als ik.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 11:22:44 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18214737
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:14 schreef ruk het volgende:

[..]

Als ik langs Idols zappend een doosje hoor vertellen dat Michiel de Ruiter een paardrijder was, dan zakt mijn broek spreekwoordelijk tot op mijn enkels. De TS heeft zeker een goed punt te pakken imo. Mensen geloven alles wat ze op tv zien, nemen meningen klakkeloos over en zijn gek op onderbuik uitspraken. Ik denk dat dat iets is wat altijd al aanwezig was, maar nu door het internet en de toegenomen info stroom is het nog meer kwalijk te nemen dat mensen weinig kennis hebben en dat ook prima vinden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_18214763
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:22 schreef freud het volgende:

[..]

Als ik langs Idols zappend een doosje hoor vertellen dat Michiel de Ruiter een paardrijder was, dan zakt mijn broek spreekwoordelijk tot op mijn enkels.
Mwa, ik betrek de gehele maatschappij niet op dat ene geval.
pi_18214791
Is maud representatief voor de nederlandse maatschappij? Kun je na aanleiding van haar ontwetendheid spreken van 'algemeen maatschappelijke achterterlijkheid'?
Kom op zeg..
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:25:09 #16
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18214796
Inderdaad. Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken, dat mensen ook dénken niet meer veel te hoeven weten, omdat ze immers alles onder handbereik hebben?! Als je iets niet weet, zoek je het op op internet. Is gedeeltelijk wel waar, maar is niet bepaald een garantie voor iets als evenwichtigheid.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:25:32 #17
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_18214807
vroeger hielden domme/stomme mensen hun kop dicht.
Ze wisten dat ze stom waren en dat werd ze ook regelmatig voorgehouden.
Nu lijkt iedere bosmongool te vinden dat zijn "mening ook waardevol is"..... *BWUURRRRKK*

en als je iemand het etiket dom opplakt komt er altijd weer iemand om de hoek roepen, ja maar IQ is niet alles, EQ is net zo belangrijk hoor...

domme mensen moet weer geleerd worden dat ze hun kop moeten houden!
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:25:56 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18214816
quote:
Geschiedenis? Hoezo, we leven toch nu?
Geschiedenis zou eigenlijk een les/conclusie moeten zijn van de nieuwe kaders van de toekomst.

Vietnam versus Irak (alle twee een oorlog in een land waar de (wereld)bevolking niet happy van is)
Duitsland WO-II versus Europese gemeenschap (groot economisch/machtsblok)
En er zijn nog wel wat vergelijkingen te bedenken....Als we niet van onze fouten willen leren zullen we dezelfde stommiteiten begaan als onze voorgangers.

Maar schijnbaar weten we alleen wat we via de media op ons bordje krijgen. Zullen we een aantal commerciële zenders boycotten (of is dat weer een inbreuk op onze privacy). -> In Rusland doen ze het wel

Freedom of choice.
pi_18214820
Onzin. Je bent aan het tunnelkijken.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:28:27 #20
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_18214891
Goeie post van Monidique.
Inderdaad kunnen onze opa's en oma's allerlei veldslagen met bijbehorende jaartallen opdreunen, alsmede de eilanden van de Indische archipel, maar vraag je wat dieper door, dan weten ze niet over welke oorlogen het gaat of waar Indonesië eigenlijk ligt.

De feitelijke kennis zal waarschijnlijk inderdaad minder zijn dan een paar decennia geleden, maar daar staat tegenover dat we nu alles veel makkelijker kunnen opzoeken.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:30:00 #21
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18214929
Drugshond... Good boy. Is waar. Ben ook voorstander van het leren van onze eigen fouten. Het op tijd opmerken van bepaalde ontwikkelingen in de maatschappij. Waarvan je later zegt: zie je wel, daar begon het al. Je snapt wel wat ik bedoel.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:30:39 #22
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18214947
Frollo, zie mijn eerdere post:
Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken, dat mensen ook dénken niet meer veel te hoeven weten, omdat ze immers alles onder handbereik hebben?! Als je iets niet weet, zoek je het op op internet. Is gedeeltelijk wel waar, maar is niet bepaald een garantie voor iets als evenwichtigheid.
pi_18215079
Gatver man, je plaats jezelf zo op een voetstuk. Je hangt zelf voor de televisie, ziet daar iets waar je je aan ergert, en knoopt daar een hele maatschappelijke theorie aanvast. Doe jezelf een lol man en ga eens naar buiten.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 11:35:40 #24
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18215081
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:24 schreef ruk het volgende:
Is maud representatief voor de nederlandse maatschappij? Kun je na aanleiding van haar ontwetendheid spreken van 'algemeen maatschappelijke achterterlijkheid'?
Kom op zeg..
Nee, niet representatief, het was ter illustratie. Volgens jouw normen moet ik met etterlijke duizenden voorbeelden komen eer dat ik in algemene zin mag spreken. Als ik zo zie op Fok alleen al hoe snel men een mening klaar heeft en deze ook als waarheid verkondigd, zonder zich in het onderwerp verdiept te hebben, dan durf ik wel te stellen dat tegenwoordig men snel de makkelijke weg kiest ja. Dat is mijn mening. Als jij dat niet vindt, dan is dat jouw goed recht en zit je misschien in een ontkenningsfase . Maar goed, op welke feiten baseer jij je mening dat 'de jeugd van tegenwoordig' qua algemene kennis op goed niveau is?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:37:22 #25
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_18215131
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:30 schreef Débrouilleur het volgende:
Frollo, zie mijn eerdere post:
Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken, dat mensen ook dénken niet meer veel te hoeven weten, omdat ze immers alles onder handbereik hebben?! Als je iets niet weet, zoek je het op op internet. Is gedeeltelijk wel waar, maar is niet bepaald een garantie voor iets als evenwichtigheid.
Mensen die toen niet in geschiedenis geïnteresseerd waren, leerden de rijtjes uit hun kop en deden er daarna niets meer mee. Mensen die nu niet in geschiedenis geïnteresseerd zijn, leren niets uit hun kop (dat hoeft niet meer) en zoeken ook niets op.
Komt op hetzelfde neer.

Wat ik wil zeggen, is dat de groep geïnteresseerden waarschijnlijk niet groter of kleiner is geworden ten opzichte van vroeger, maar dat het nu alleen maar meer opvalt.
pi_18215136
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:35 schreef freud het volgende:

Dat is mijn mening.
Dat is een aanname.
pi_18215160
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:37 schreef Frollo het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen, is dat de groep geïnteresseerden waarschijnlijk niet groter of kleiner is geworden ten opzichte van vroeger, maar dat het nu alleen maar meer opvalt.
Precies. Er is gewoon niks aan de hand tov andere tijden, maar omdat het nu tastbaarder lijkt te zijn, lijkt het alsof het een probleem is.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 11:39:03 #28
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18215179
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:37 schreef ruk het volgende:

[..]

Dat is een aanname.
Nee, een aanname hoeft nog niet mijn mening te zijn. Ik heb mijn mening gebaseert op observaties en enkele aannames. Wat ik vind, is echter wel degelijk mijn mening .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 11:39:47 #29
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18215207
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:38 schreef ruk het volgende:

[..]

Precies. Er is gewoon niks aan de hand tov andere tijden, maar omdat het nu tastbaarder lijkt te zijn, lijkt het alsof het een probleem is.
Als er meer en makkelijker informatie ter beschikking is, en de algemene kennis neemt niet toe, dan is dat toch een relatieve achteruitgang?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:40:00 #30
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18215217
Nee, het is anders. Vroeger wisten mensen dat ze niet veel wisten van de wereld, omdat ze nooit verder kwamen dan een boek of de krant.
Tegenwoordig zien mensen van alles op tv waar het niveau ook vaak (kunstmatig?) dom gehouden wordt. Maar, zij kunnen erover meepraten! Zij weten alles van survival, relaties, enzovoorts.
pi_18215225
nee, dit is een aanname
quote:
zonder zich in het onderwerp verdiept te hebben
daar baseer jij je mening op. Dat is een verschil.
pi_18215258
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:40 schreef Débrouilleur het volgende:
Zij weten alles van survival, relaties, enzovoorts.
Nee, dat maak jij ervan!!!
Dat is waar jij de fout ingaat. Jij denkt dat mensen eigenwijs zijn geworden, en koste wat het kost hun gelijk te moeten halen. Maar dat is niet reeel. Alsof mensen nu opeens zeggen dat ze weten hoe dingen in elkaar steken. Die vertaling maak jij, en die vertaling is niet reeel.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:43:04 #33
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18215290
Is dat een aanname? Als ik hoor van mensen - en ik ben me ervan bewust dat dat niet voor iedereen geldt - dat Wouter Bos een goed politicus is, omdat hij tegen de oorlog in Irak is omdat Amerika samen met Israël vecht, dan denk ik: daar heb je je niet in verdiept.
pi_18215345
NWS -> C&H
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:46:37 #35
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_18215382
beste débrouilleur, maak je niet druk. Je zult hier weinig bijval krijgen omdat het hier ook wemelt van de zelfverklaarde alweters die te dom zijn om voor den duvel te dansen. Ze begrijpen niet eens wat je precies bedoelt.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:47:13 #36
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18215393
Dat idee had ik ook ergens in m'n achterhoofd, maar dat zal je mij natuurlijk nooit horen zeggen!
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:50:30 #37
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18215479
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:41 schreef ruk het volgende:

[..]

Nee, dat maak jij ervan!!!
Dat is waar jij de fout ingaat. Jij denkt dat mensen eigenwijs zijn geworden, en koste wat het kost hun gelijk te moeten halen. Maar dat is niet reeel. Alsof mensen nu opeens zeggen dat ze weten hoe dingen in elkaar steken. Die vertaling maak jij, en die vertaling is niet reeel.
Toch raakt de TS een gevoelig punt. Doordat mensen veels te veel info op TV voorgeschoteld krijgen die niet juist is, of niet als waarheid door zou mogen gaan, denken ze, omdat ze dit op TV gezien hebben, er gelijk verstand van te hebben.
Ik noem maar een voorbeeld: de reisverslagen van Veronica/Yorin. Sturen ze een of andere leuke meid of jongen naar een ver land (Bolivia) en waar gaat de hele aflevering bijna over? Over de productie van cocabladeren en drugs!
Wat is dit voor een informatievoorziening???
Alsof een land als Bolivia alleen drugs produceerd? Het land heeft veel meer facetten dan alleen dat.
Maar mensen in Nederland die dit op TV voorgeschoteld krijgen hebben dan gelijk een heel verkeerd beeld van het land.
En zo zijn er nog honderden andere programma's waar geen bal van klopt.

Ik ben het met de mensen eens dat de TS zich enigszins op een voetstuk plaatst, maar daarmee maak je wel een duscussie los. En dat is denk ik de bedoeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElCondor op 06-04-2004 11:55:44 ]
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 11:54:21 #38
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18215562
Toch blijf ik er bij dat de algemene ontwikkeling, relatief gezien, achteruit is gegaan. Onderbouwing:
quote:
Als er meer en makkelijker informatie ter beschikking is, en de algemene kennis neemt niet toe, dan is dat toch een relatieve achteruitgang?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_18215580
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:50 schreef ElCondor het volgende:

[..]

Maar mensen in Nederland die dit op TV voorgeschoteld krijgen hebben dan gelijk een heel verkeerd beeld van het land.
En zo zijn er nog honderden andere programma's waar geen bal van klopt.
Ach kom op man, alsof iedereen ook maar meteen alleen dat aspect overneemt. En toevallig zijn er hier in dit topic opeens een handvol mensen die niet zo denken? Juist ja..
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:55:52 #40
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18215597
ElCondor heeft gelijk: wij hebben veel van de wereld gezien, we zijn in Thailand geweest. In een luxe hotel, van alle luxe voorzien. Wij kunnen erover meepraten. Ja ja!
Ik kan er niét over meepraten, omdat ik nooit in zo'n land geweest ben. Ik heb wel eens wat op tv gezien, en ik heb m'n ideeën er wel over, maar om dat nu te presenteren alsof ìk er wel verstand van heb... That's the difference, IMHO.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:56:21 #41
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18215611
@RUK: Je zal ze de kost moeten geven ...

[ Bericht 6% gewijzigd door ElCondor op 06-04-2004 12:07:14 ]
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
pi_18215630
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:46 schreef MALLENS het volgende:
beste débrouilleur, maak je niet druk. Je zult hier weinig bijval krijgen omdat het hier ook wemelt van de zelfverklaarde alweters die te dom zijn om voor den duvel te dansen. Ze begrijpen niet eens wat je precies bedoelt.
Ik weet wat je doet. Ik ken iemand die ook zo praat, en ik had er zelf ook een handje van zo te praten. Het zal heel waarschijnlijk zijn dat je gefrustreerd bent om de 1 of andere reden, en je daarom niet meekomt met de maatschappij. En omdat je niet meekomt met de maatschappij, is het de schuld van die maatschappij, terwijl je die 'schuld' bij jezelf moet zoeken.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:57:27 #43
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18215639
Leg uit, want ik volg je niet!
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 11:58:45 #44
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18215669
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:56 schreef ruk het volgende:
Ik weet wat je doet. Ik ken iemand die ook zo praat, en ik had er zelf ook een handje van zo te praten. Het zal heel waarschijnlijk zijn dat je gefrustreerd bent om de 1 of andere reden, en je daarom niet meekomt met de maatschappij. En omdat je niet meekomt met de maatschappij, is het de schuld van die maatschappij, terwijl je die 'schuld' bij jezelf moet zoeken.
Sorry, maar dat is een erg boute aanname, iemand gefrustreerd noemen omdat zijn mening afwijkt van de jouwe.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_18215676
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:56 schreef ElCondor het volgende:
@RUK: Je zal ze de kost kost moeten geven ...
Wat bedoel je?
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:00:56 #46
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18215721
Ruk? Leg uit, want ik volg je niet over dat gefrustreerd-zijn?
pi_18215747
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:58 schreef freud het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is een erg boute aanname, iemand gefrustreerd noemen omdat zijn mening afwijkt van de jouwe.
Misschien wel bout ja. Maar ik heb het gevoel dat ik er niet erg naast zit.
pi_18215785
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:58 schreef freud het volgende:

[..]

Maar trouwens, we zijn hier toch allemaal bezig met het doen van aannames? Daar gaat dit hele topic toch over? Ik zie geen verschil met wat ik doe en wat topicstarter doet.
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:04:01 #49
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_18215791
quote:

[..]

maar jij bent genezen wil je zeggen??????
IK kom prima mee met de maatschappij. Ik rijd zelfs voorop om het zo maar eens uit te drukken.

ik heb heb er niet zo'n moeite mee dat andere continu de meest ranzige domheden tentoon spreiden. Juist niet. Het geeft mij telkens een nieuw aanknopingspunt om de betreffende domoor de grond in te trappen.

e.e.a. was slechts bedoeld als hart onder de riem voor debrouiller....

persoonlijk vermoed ik dat jij tot de categorie uilskuikens behoort waar ik met veel genoegen op neerkijk!

(en om je twijfel weg te nemen: JA, ik voel me behoorlijk veel meer dan het grootste deel van de bevolking!)
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:04:33 #50
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18215804
Als ik het goed begrijp: Je hebt het gevoel dat je er niet ver naast zit als je iemand gefrustreerd noemt wanneer die een andere mening heeft dan jij.
Dat is makkelijk discussieren natuurlijk! Jij hebt een mening, iemand anders deelt die niet; de ander is derhalve gefrustreerd en jij hebt gelijk.
Voorbeeld van algemeen maatschappelijke achterlijkheid? Of doe ik nu een te boude uitspraak?
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 12:05:41 #51
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18215820
Toch zie ik niet echt in wat jouw gevoel over de mogelijke gemoedstoestand van een gebruiker te maken heeft met het feit dat de algemene ontwikkeling van de mensen tegenwoordig relatief achteruit gaat.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:05:44 #52
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18215823
quote:

[..]

Sure, we zitten hier allemaal met een stelletje frusten.
Wie de grootste is, is de vraag.
Jij schiet in iedergeval wel erg in de verdeiging en ik vraag me af waarom dat is.

De discussie is scherp ingestoken om reacties los te krijgen. De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Feit blijft dat de TS wel degelijk een punt raakt over de hedendaagse maatschappij.
Het zal niet voor heel nederland gelden, maar ik ben er van overtuigd (ik kom het bijna dagelijks in dicussies tegen) dat er heel volksstammen zijn die zich 'geleerd' voelen op een bepaald gebied omdat ze ooit een docu of cursus op TV hebben gevolgd.
Als ik het met mijn kennissenkring heb over mijn vakgebied, Latijns Amerika, dan hoor ik de meest vreemde opvattingen soms. En als ik dan navraag waar ze die opvatting vandaan hebben, dan is het bijna altijd van TV.
Meestal weet ik ze dan met wetenschappelijke feitjes te overtuigen van hun ongelijk.
pi_18215832
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:04 schreef MALLENS het volgende:

[..]

maar jij bent genezen wil je zeggen??????
IK kom prima mee met de maatschappij. Ik rijd zelfs voorop om het zo maar eens uit te drukken.

ik heb heb er niet zo'n moeite mee dat andere continu de meest ranzige domheden tentoon spreiden. Juist niet. Het geeft mij telkens een nieuw aanknopingspunt om de betreffende domoor de grond in te trappen.
Je hebt er geen moeite mee, en toch wil je ze de grond in trappen??? Je hebt er geen moeite mee, maar je noemt ze toch domoren? Als je er geen moeite mee hebt, dan klink je ook niet zo gefrustreerd.
pi_18215870
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:05 schreef freud het volgende:
Toch zie ik niet echt in wat jouw gevoel over de mogelijke gemoedstoestand van een gebruiker te maken heeft met het feit dat de algemene ontwikkeling van de mensen tegenwoordig relatief achteruit gaat.
Ik maak een aanname over iets, topicstartet maakt aannamens over iets. Same thing.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 12:08:16 #55
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18215875
Om maar weer OT te gaan . Er is meer en makkelijker informatie te vergaren nu toch? Internet, tv MSN, etc zorgen voor een beter en veel groter informatieaanbod dan vroeger. Dan is een logisch gevolg dat de algemene ontwikkeling ook meer informatie beslaat, want die ontwikkeling moet evenredig groeien met de beschikbare kennis.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:08:36 #56
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18215884
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:58 schreef ruk het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:55 schreef ruk het volgende:

[..]

Ach kom op man, alsof iedereen ook maar meteen alleen dat aspect overneemt. En toevallig zijn er hier in dit topic opeens een handvol mensen die niet zo denken? Juist ja..
Je zult de mensen die dit aspect wel voor de hele waarheid aannemen de kost moeten geven, dan ben je niet blij. Dat bedoel ik...
pi_18215928
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:05 schreef ElCondor het volgende:
De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Dat klopt dan denk ik ook wel.
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:10:54 #58
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18215941
Okee dan.
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:14:12 #59
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18216032
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:08 schreef freud het volgende:
Om maar weer OT te gaan . Er is meer en makkelijker informatie te vergaren nu toch? Internet, tv MSN, etc zorgen voor een beter en veel groter informatieaanbod dan vroeger. Dan is een logisch gevolg dat de algemene ontwikkeling ook meer informatie beslaat, want die ontwikkeling moet evenredig groeien met de beschikbare kennis.
idd, en volgens mij en de TS en nog een aantal anderen hier gebeurd dat juist niet...
Informatie is wellicht makkelijk te krijgen, maar mensen zoeken er niet meer naar.
En als ze informatie voorgeschoteld krijgen, juist of niet, dan nemen ze gelijk dat aan als waarheid.
Mensen nemen over het algemeen informatie passief in plaats van actief op.

Daar zijn er maar weinig van geloof ik
pi_18216063
Over hoeveel % van de mensen binnen onze maatschappij hebben we het hier over. Vertel me dat eens.
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:18:13 #61
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18216127
Te weinig.. daar ben ik van overtuigd
pi_18216145
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:18 schreef ElCondor het volgende:
Te weinig.. daar ben ik van overtuigd
Nee, ik bedoel hoeveel % van de maatschappij slikt alles wat er op tv gezegd wordt?
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:20:58 #63
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18216198
Geen idee, natuurlijk, maar ik ben soms bang, dat het er wel héél veel zijn!
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:22:59 #64
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18216240
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:20 schreef Débrouilleur het volgende:
Geen idee, natuurlijk, maar ik ben soms bang, dat het er wel héél veel zijn!
Idem.

Waar je mee geconfonteerd wordt als je een dicussie hebt gewoon op straat... POEH!

Of houden alle slimme mensen wijselijk hun mond?
pi_18216259
Ja, en dat bedoel ik, dat is niet reeel. Ik denk namelijk niet dat dat er zoveel zijn. Ik vind het erg makkelijk van jou dat jij aanneemt dat het er wel heel veel zijn, en gebaseerd op die gedachte maar effe de term 'algemeen maatschappelijke achterlijkheid' gebruikt.
Dat er mensen zijn die dingen heel snel aannemen van tv kan ik niet ontkennen, maar dat de meerderheid binnen onze maatschappij zo denkt (jij hebt het namelijk over algemeen), daar geloof ik niks van.
pi_18216409
Freud, waar haal jij vandaan dat de algemene kennis niet toeneemt en hoe zal iemand die het niet interesseert opeens wel interesse tonen bij een grotere mogelijkheid tot kennisvergaring? Twee drijfzandaannames.
pi_18216431
Dit hele topic is 1 groot drijfzand
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:30:51 #68
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18216436
Dat is wel héél links!
pi_18216443
mooi woord trouwens; drijfzandaanname
complimenten!!
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:33:34 #70
83380 WAik
lurking for life
pi_18216506
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:10 schreef Mondo_Generator het volgende:
Is dat ooit anders geweest
mensen hebben altijd dat soort gedachten gehad, maar tegelijkertijd begaat de 'intelligentsia' ook fouten op verstandig, emotioneel [bla] gebied..
fotoboek | eigen website, sintlootjes | servert-website-dinges (geen interessante weblog ofzo, tis nerdtroep)
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:34:26 #71
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18216528
Leg uit dan!
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:34:41 #72
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18216533
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:29 schreef Monidique het volgende:
Freud, waar haal jij vandaan dat de algemene kennis niet toeneemt en hoe zal iemand die het niet interesseert opeens wel interesse tonen bij een grotere mogelijkheid tot kennisvergaring? Twee drijfzandaannames.
Nee die laatste is geen drijfzand aanname. Je zou kunnen zeggen, dat je voordat je ergens over begint te blaten je eerst eens goed na moet gaan wat er allemaal over te vinden is.
En dat gebeurd niet. Mensen zijn wellicht wel geïnteresseerd, maar zoeken de info niet actief op, maar wachten totdat het naar ze toekomt, en als dat dan niet de juiste info is, dan hebben ze geen maatstaf om dat op te merken, met alle gevolgen van dien.
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:35:09 #73
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18216544
Zullen we afspreken dat vaagheid niet toegestaan is in dit topic? Uitleggen wat je bedoelt, geen grootspraak (ik doe ook mijn best )
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:35:24 #74
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_18216547
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:31 schreef ruk het volgende:
mooi woord trouwens; drijfzandaanname
complimenten!!
zeer illustratief, dit commentaar.
Dit bewijst dat TS in ieder geval in jouw geval gelijk had...
pi_18216579
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:34 schreef ElCondor het volgende:

maar wachten totdat het naar ze toekomt, en als dat dan niet de juiste info is, dan hebben ze geen maatstaf om dat op te merken, met alle gevolgen van dien.
Wie? Wie doet dat? Mensen in jouw omgeving? Mensen waar jij mee omgaat? Of trek je die conclusie uit het feit dat je een bel-programma op yorin ziet, en je maar niet kan begrijpen wie daar naar kijkt, en dat er dus dan wel mensen moeten zijn die zo denken?
Wie zijn die mensen waar je het over hebt?
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:39:06 #76
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18216632
ElCondor is lunchen
pi_18216700
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:35 schreef MALLENS het volgende:

[..]

zeer illustratief, dit commentaar.
Dit bewijst dat TS in ieder geval in jouw geval gelijk had...
Leg je aanname uit..
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:43:10 #78
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18216725
Dat kan ik zelfs wel voor MALLENS doen...!
pi_18216758
Jij mag het ook doen hoor
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:44:17 #80
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18216759
Ik denk dat mensen niet per se dommer of onwetender zijn dan vroeger. Wat ik wel denk is dat het schrijnender zichtbaar wordt door de moderne tijden. En ik vind domheid en onwetendheid tegenwoordig wèl laakbaarder.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:46:21 #81
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18216814
Geestverplaatsing; geestverruiming...?
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:46:39 #82
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18216826
(dat was even off-topic)
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:48:29 #83
91336 Débrouilleur
Tot capita tot senses
pi_18216874
De vergelijking is niet helemaal juist, omdat een voertuig tot doel heeft iets te verplaatsen, maar dan wel op de cut & paste-manier in plaats van de copy & paste-manier.
pi_18216929
Waar heb je het over?
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:54:40 #85
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_18217049
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:41 schreef ruk het volgende:

[..]

Leg je aanname uit..
OMG .... het IS niet eens een aaname.
Misschien moet je het gebruik van "dure" woorden overlaten aan diegene die ze WEL correct kunnen gebruiken.

Overigens, en ik begin mezelf te herhalen merk ik, is dit wederom een puntje voor de TS....
pi_18217075
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:54 schreef MALLENS het volgende:

[..]

OMG .... het IS niet eens een aaname.
Misschien moet je het gebruik van "dure" woorden overlaten aan diegene de ze WEL correct kunnen gebruiken.
Misschien wel, maar leg eens uit?
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:59:49 #87
89730 Drugshond
pi_18217168
Maar alles wat je toch hoort, leest of ziet is opgesteld in de optiek van iemands belevenis/overtuiging. Voor een beter onderscheidingsvermogen zou je een aantal zaken/berichtgevingen moeten checken op hun juistheid door juist de andere bronnen te raadplegen (Hierin is internet een geweldig medium). Het maakt nogal een verschil of je de CNN / Reuters / Al-Jazeera / BBC berichtgevingen leest m.b.t. de oorlog in Irak.
In feite hebben ze allemaal hun eigen belangen (en waarheden) . En het is aan jouw de keuze of je deze klakkeloos wilt overnemen). Maar als je deze informatie als waarheid gaat verkopen ben je een exponent van jouw mediabron geworden (met alle positieve of negatieve gevolgen van dien).

Kijk naar Goebbels in WO-II. De Duitsers geloofden nog in de overwinning, zelfs tot aan de zomer van 1944 - toen de uitkomst eigenlijk al(lang) bekend was. Of Mohammed al-Sahhaf (om een lolliger voorbeeld te nemen). Het voordeel van de media en internet (welke bron dan ook) is dat we achteraf niet kunnen zeggen dat we er niks van afgeweten hebben “Ich habe es nicht gewurst” want de informatie was vrij toegankelijk (tenminste hier in Nederland nog (?!) wel).

Freedom of choice

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 06-04-2004 13:46:45 ]
  dinsdag 6 april 2004 @ 13:17:53 #88
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_18217609
zie hier een illustratief voorbeeld van wat TS bedoelt (denk ik):

in topic: ISS-bemanning hoort 'trommelslagen'

antwoord een "licht":
Is er niet ergens een vulkanische uitbarsting, op een of andere planeet? Door de vrijwel wrijvingloze ruimtesfeer kan een eruptie van een verre planeet heel ver hoorbaar zijn, omdat geluidsgolven zich wel makkelijk verspreiden denk ik.

Hij weet:
1. vulkaan uitbarstingen maken lawaai
2. in de ruimte is geen wrijving
3. dat eruptie een ander woord is voor uitbarsting

maar niet dat:
1. in de ruimte geen wrijving is omdat het een vacuum is
2. een vacuum betekent dat er geen deeltjes zijn
3. geluidsgolven zich voortplanten door tegenelkaar aanstotende deeltjes
4. er dus in de ruimte GEEN voortplanting van geluid mogelijk is.

ik rust mijn zaak (of eigenlijk die van de TS)
pi_18217686
Oh wacht, we nemen fok frontpage als weerspiegeling van de algemene maatschappij???
  woensdag 7 april 2004 @ 07:54:52 #90
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18239244
Wellicht is dat verkeerd, maar ik mag toch aannemen dat zoiets als de Fok!frontpage met al zijn commentaar uit alle hoeken en gaten van de samenleving enigszins representatief is.
Of is het dan zo dat alleen 'domme' mensen Fok! lezen en 'wij' ons af moeten vragen wat we hier eigenlijk nog doen?

Verder ben ik het met mallens eens. Het voorbeeld dat hij geeft is typerend voor het commentaar dat ondeskundige mensen kunnen hebben over een bepaald voorval. Kijk ik neem het de poster van dat commentaar niet kwalijk dat hij iets niet weet, maar ik vind dat het wel getuigt van het niveau van algemene kennis en ontwikkeling.

(sorry voor de late reactie, maar gisteravond niet thuis geweest )
  woensdag 7 april 2004 @ 07:59:37 #91
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18239257
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:23 schreef ruk het volgende:
Ja, en dat bedoel ik, dat is niet reeel. Ik denk namelijk niet dat dat er zoveel zijn. Ik vind het erg makkelijk van jou dat jij aanneemt dat het er wel heel veel zijn, en gebaseerd op die gedachte maar effe de term 'algemeen maatschappelijke achterlijkheid' gebruikt.
Dat er mensen zijn die dingen heel snel aannemen van tv kan ik niet ontkennen, maar dat de meerderheid binnen onze maatschappij zo denkt (jij hebt het namelijk over algemeen), daar geloof ik niks van.
Ruk, you've got a point here (ben even aan het bijlezen geweest ) Ik zou je de hand willen schudden (is dat raadzaam met zo'n nick )
Ik ben alleen wat pessimistischer ingesteld dan jij.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt, maar helaas, als ik om me heen kijk, dan ben ik niet overtuigd.
Maar ik blijf hoopvol hoor
  woensdag 7 april 2004 @ 08:04:14 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_18239270
Wat betreft de voorbeelden op TV gebied die TS geeft ben ik het geheel met hem eens.
TV is mi. in NL uitermate egalitair/dom/anti-intellectueel.

Maar achterlijke TV is natuurlijk wat anders dan "Algemeen maatschappelijke achterlijkheid"
Niet dan?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 7 april 2004 @ 10:58:26 #93
57386 speedfreaxs
In hoc signo vincis
pi_18241424
Achterlijkheid heeft altijd bestaan. Mensen zijn altijd al beïnvloed door andere; nu door media als tv, internet, vroeger door de marskramers; Mensen hoorde dan wat, en op basis daarvan trokken ze hun 'eigen' conclusie. Tegenwoordig hebben we alleen een stuk meer informatiebronnen ter beschikking, zou dan idd wel jammer zijn als er niet veel mee gedaan kan worden.
  woensdag 7 april 2004 @ 11:19:38 #94
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18241798
Sterker nog, het 'eigen conclusie trekken' komt daardoor juist nog meer voor. Dus de ontsluiting van informatie heeft niet per definitie een stijgende intelligentie tot gevolg
  woensdag 7 april 2004 @ 11:29:35 #95
57386 speedfreaxs
In hoc signo vincis
pi_18241982
Mensen nemen besluiten op basis van de bij hun bekende gegevens, welke zij dan meteen aannemen als informatie. Zij nemen dit aan als waarheid, maar om de woorden van Pilatus aan te halen, 'wat is waarheid?'

Kortom als je enkel gegevens gebruikt die jouw als persoon bekend zijn, om op basis daarvan een mening te vormen, dan zou dat inhouden dat vrijwel iedereen in deze en alle voorgaande samenlevingen dom is geweest
  woensdag 7 april 2004 @ 12:00:36 #96
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18242734
Nee, want er zijn mensen die verder dan hun neus kijken en daadwerkelijk onderzoek doen naar een aaname en op basis van hun ondervindengen een soort waarheid voor zichzelf formuleren. Dat doe ik ook.

Als er dan iemand komt en die weet mij met valide argumenten te overtuigen van een eventuele onwaarheid, dan ben ik niet te trots om dat aan te nemen.
Plus het feit dat iemand moeite doet om onderzoek te doen om te verifiëren of iets klopt, dat verdient zeker credits IMHO.
  woensdag 7 april 2004 @ 13:11:12 #97
57386 speedfreaxs
In hoc signo vincis
pi_18244257
quote:
Nee, want er zijn mensen die verder dan hun neus kijken en daadwerkelijk onderzoek doen naar een aaname en op basis van hun ondervindengen een soort waarheid voor zichzelf formuleren. Dat doe ik ook.
Is zeker goed om te doen, verder kijken dan je neus lang is, maar toch. Er zijn meer mensen die beweren dat te doen, maar veel zul van hen zul je toch op een korreltje zout moeten nemen, IMHO
  woensdag 7 april 2004 @ 13:16:19 #98
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18244382
pi_18250772
De TS heeft volgens mij zeker en vast een punt. Ga eens je huis uit en vraag aan jan-met-de-(o zooo cooole)-muts-in-de-straat eens wanneer WO1 plaatshad, of waar pakweg Afghanistan ligt...

Ik ken iemand die lesgeeft aan 14-15 jarigen en 1 ervan was toch wel zo slim te vragen "Mevrouw, Wereldoorlog 2, is er dan een eerste geweest?", 40% ofzo weet niet eens wie Hitler is, laat staan dat ze weten wie bv. de Romeinen waren.
Maar over de nieuwste Idool of andere zooi weten ze daarentegen wel alles ...

Soms zou je je kunnen afvragen of "de jeugd" z'n verstand uit z'n schedelpan haalt en weggooit vooraleer ze de stoere pet of must opzetten...
  woensdag 7 april 2004 @ 17:02:19 #100
89730 Drugshond
pi_18250925
quote:
Op woensdag 7 april 2004 16:57 schreef Diethe het volgende:
De TS heeft volgens mij zeker en vast een punt. Ga eens je huis uit en vraag aan jan-met-de-(o zooo cooole)-muts-in-de-straat eens wanneer WO1 plaatshad, of waar pakweg Afghanistan ligt...

Ik ken iemand die lesgeeft aan 14-15 jarigen en 1 ervan was toch wel zo slim te vragen "Mevrouw, Wereldoorlog 2, is er dan een eerste geweest?", 40% ofzo weet niet eens wie Hitler is, laat staan dat ze weten wie bv. de Romeinen waren.
Maar over de nieuwste Idool of andere zooi weten ze daarentegen wel alles ...

Soms zou je je kunnen afvragen of "de jeugd" z'n verstand uit z'n schedelpan haalt en weggooit vooraleer ze de stoere pet of must opzetten...
Zou dat iets te maken kunnen hebben met het (sociale) opleidingsniveau ?!
pi_18250978
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zou dat iets te maken kunnen hebben met het (sociale) opleidingsniveau ?!
zeker en vast, vooral dat van de 14/15jarigen, maar dat zijn dat nog de 'slimmere' van die school...
pi_18251600
quote:
Op woensdag 7 april 2004 16:57 schreef Diethe het volgende:

Maar voor de jeugd van nu speelt hitler lang niet zo'n rol als voor onze generatie (+/- 30 jaar) of voor onze ouders. Dus moet je dat dan onintresse of zelfs achterlijkheid noemen? Ik vind van niet. Ik vind het nogal makkelijk om het verstand van de jeugd daaraan te spiegelen..
pi_18254879
[quote]Op woensdag 7 april 2004 17:23 schreef ruk het volgende:

[..]

Maar voor de jeugd van nu speelt hitler lang niet zo'n rol als voor onze generatie (+/- 30 jaar) of voor onze ouders. Dus moet je dat dan onintresse of zelfs achterlijkheid noemen? Ik vind van niet. Ik vind het nogal makkelijk om het verstand van de jeugd daaraan te spiegelen..

[/quote

ik ben niet van jouw generatie ;-) ik ben net een prille twintiger

ok, dan niet over Hitler, maar ik kan nog ettelijke voorbeelden aanhalen uit diezelfde school: vorig jaar, Irak-oorlog. Toen Irak zowat platgebombardeerd was, waren er nog die niet eens wisten dat er oorlog was

11 september, "watisdatdan?" ...

luister eens goed als je op de trein zit met scholieren: het merendeel is oliedom en ze zijn er nog trots op ook, dát bedoel ik met 'pet op, brains out'... Hoe meer schorsingen op school, hoe cooler lijkt het wel... of hoe meer wiet gerookt hoe beter ...
  woensdag 7 april 2004 @ 20:31:01 #104
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18256866
Daar ben ik het ook wel mee eens ja. Ik werk nu al een paar jaar en heb enkele jaren van die tijd moeten treinen. Dan zit je in dezelfde coupé met een groepje scholieren van een jaar of 15 en hoor je toch domheden. Daar wordt je echt niet goed van... Overal een mening over, maar zich daadwerkelijk verdiepen in iets, dat hoort er niet bij. En als je dat wel doet, dan ben je een nerd, stuud of mietje...
jammerjammerjammer...
  woensdag 7 april 2004 @ 20:33:27 #105
89730 Drugshond
pi_18256951
De beste stuurlui staan aan wal denk ik maar.
In de maatschappij vinden ze nog wel hun plekje....(= geen leidinggevende/coordinerende functie).

woensdag 7 april 2004 @ 21:03:24 #106
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_18257912
Amen to that brother
pi_18260131
maar "wij" gaan wel mogen betalen voor hun werkloosheidsuitkering of verzekering als ze hun supergetunede car in de prak gereden hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')