abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18186187
quote:
WILLEMSTAD Het Antilliaanse kabinet is
gevallen.De Nationale Volkspartij (PNP)
wil niet langer samenwerken met de FOL,
de partij van premier Mirna Godett.

Aanleiding voor de breuk is de positie
van FOL-minister van Justitie Komproe.
Hij zou diverse blunders hebben begaan
en hebben gelogen.Zo zou hij ervoor
hebben gezorgd dat FOL-adviseur Monte
in het ziekenhuis mocht blijven terwijl
hij eigenlijk een gevangenisstraf moest
uitzitten.

Komproe kreeg afgelopen zaterdag van de
FOL drie werkdagen de tijd om zijn
ontslag in te dienen.De PNP ziet dat
echter als een vertragingstactiek.
Bront TT page 106

Mischien dat dit een opportunity voor Nederland kan zijn om dit land voorgoed te dumpen en het zelfstandigheid te geven aangezien het meeste wat er vandaan komt toch drugs en criminelen zijn. Meteen een visum plicht erbij en we zijn van een last af.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vampier op 05-04-2004 07:23:47 ]
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 5 april 2004 @ 06:11:15 #2
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18186194
We?
Waar woon jij ook alweer?
Trouwens, er bestaat ook nog zoiets als moeite doen om iets te verbeteren in de naam van menselijkheid. Of zeg ik nu iets heel geks?
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  maandag 5 april 2004 @ 06:14:12 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18186195
Of om een Frans systeem in te voeren en het een provincie te maken. Uitkeringen kunnen daar uitbetaald worden en het toerisme beter aangepakt.

Ook een optie
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 5 april 2004 @ 06:15:50 #4
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18186197
quote:
Op maandag 5 april 2004 06:14 schreef Dagonet het volgende:
Of om een Frans systeem in te voeren en het een provincie te maken. Uitkeringen kunnen daar uitbetaald worden en het toerisme beter aangepakt.

Ook een optie
En drugs legaliseren zodat het geen probleem meer is natuurlijk.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_18186333
Godet
  maandag 5 april 2004 @ 10:13:47 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18187500
quote:
Op maandag 5 april 2004 05:55 schreef Vampier het volgende:
Mischien dat dit een opportunity voor Nederland kan zijn om dit land voorgoed te dumpen
Dat kan dus niet zonder instemming van de Antillen zelf. Het Koninkrijksstatuut kan alleen opgezegd worden als zowel de Antillen als Nederland het daarmee eens zijn. En dat willen de Antillen niet, want dat zou ze veel te veel geld kosten.
  Moderator maandag 5 april 2004 @ 10:37:25 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18187849
quote:
Op maandag 5 april 2004 05:55 schreef Vampier het volgende:

[..]

Bront TT page 106

Mischien dat dit een opportunity voor Nederland kan zijn om dit land voorgoed te dumpen en het zelfstandigheid te geven aangezien het meeste wat er vandaan komt toch drugs en criminelen zijn. Meteen een visum plicht erbij en we zijn van een last af.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de bevolking heeft natuurlijk nog geen problemen genoeg natuurlijk, die kun je best opzadelen met onafhankelijkheid want het gaat zo goed daar ...

imo gaat het leger daarheen en schieten we iedereen met een wapen dood, daarna noemen we het een provincie en gaan we er ouderwets geld aan verdienen ... dan gaat het tenminste beter met die mensen dan wanneer hun eigen politici het doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 5 april 2004 @ 13:50:55 #8
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_18191651
Ik denk inderdaad dat het voor beide partijen het beste zou zijn als de Antillen naar Frans voorbeeld een Département d'outre Mèr zouden worden.

(Kan zijn dat Outre en Mer verkeerd gespeld zijn, het is ook al weer jaren geleden dat ik Franse les gehad heb. )
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
  maandag 5 april 2004 @ 13:55:43 #9
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_18191785
quote:
Op maandag 5 april 2004 06:11 schreef Ype het volgende:
We?
Waar woon jij ook alweer?
Trouwens, er bestaat ook nog zoiets als moeite doen om iets te verbeteren in de naam van menselijkheid. Of zeg ik nu iets heel geks?
Yep, het is een geschikt land voor kernproeven Net zoals Frankrijk indertijd met het atol muturoa.
  maandag 5 april 2004 @ 13:57:03 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18191808
quote:
Op maandag 5 april 2004 13:50 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Ik denk inderdaad dat het voor beide partijen het beste zou zijn als de Antillen naar Frans voorbeeld een Département d'outre Mèr zouden worden.

(Kan zijn dat Outre en Mer verkeerd gespeld zijn, het is ook al weer jaren geleden dat ik Franse les gehad heb. )
Département d'outre-mer. . Scheelde weinig dus.
  maandag 5 april 2004 @ 13:58:27 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18191845
quote:
Op maandag 5 april 2004 10:13 schreef freako het volgende:

[..]

Dat kan dus niet zonder instemming van de Antillen zelf. Het Koninkrijksstatuut kan alleen opgezegd worden als zowel de Antillen als Nederland het daarmee eens zijn. En dat willen de Antillen niet, want dat zou ze veel te veel geld kosten.
En dat zijn slechts de politici, voor zover ik het begrepen heb wil de gemiddelde inwoner ook zo'n Frans systeem.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator maandag 5 april 2004 @ 14:03:03 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18191952
met een beetje 'mazzel' gaan ze strax onderling wat met vuurwapens bakkeleien net als op haiti, dan moet Nederland wel militair ingrijpen, kunnen we het gelijk schoonvegen
  maandag 5 april 2004 @ 14:14:13 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18192241
quote:
Op maandag 5 april 2004 13:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En dat zijn slechts de politici, voor zover ik het begrepen heb wil de gemiddelde inwoner ook zo'n Frans systeem.
Ze hebben een aantal jaar geleden een referendum gehouden op Sint-Maarten, en een overzeese-provinciestatus kreeg amper stemmen. 67% wou een status aparte, net zoals Aruba.
  maandag 5 april 2004 @ 16:53:33 #14
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_18196451
Vanavond klein feestje
Zo blij van dit nieuws gewoon
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  maandag 5 april 2004 @ 17:03:33 #15
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_18196747
quote:
Op maandag 5 april 2004 10:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de bevolking heeft natuurlijk nog geen problemen genoeg natuurlijk, die kun je best opzadelen met onafhankelijkheid want het gaat zo goed daar ...

imo gaat het leger daarheen en schieten we iedereen met een wapen dood, daarna noemen we het een provincie en gaan we er ouderwets geld aan verdienen ... dan gaat het tenminste beter met die mensen dan wanneer hun eigen politici het doen
Wat een overdreven onzin-reaktie zeg.
De antillen hebben notabene zelf al diverse malen te kennen gegeven geheel onafhankelijk te willen zijn van Nederland. Tel daarbij op dat die eilanden op meerdere vlakken een blok aan ons been zijn en dat we de "schuld" bovendien ruimschoots hebben ingelost en je begrijpt dat volledige onafhankelijkheid het aller beste is. Voor humanitaire hulp bestaan er vele (internationale) fondsen waar de Antillen dan gebruik van kunnen maken. (wat nu ook al gebeurd)
  Moderator maandag 5 april 2004 @ 17:09:27 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18196936
als de Antillen onafhankelijk hadden willen zijn dan waren ze dat allang geweest.

als je er nu je handen aftrekt nu er een regering is gevallen heb je er alleen de bevolking mee en dan ben je imo slecht bezig ... het allerbeste in jouw ogen is toch duidelijk wel het allerbeste voor Nederland op de korte termijn en verder zien de oogklepjes toch niet
  maandag 5 april 2004 @ 17:14:40 #17
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18197089
De Antillen willen helemaal net onafhankelijk worden, want ze hebben een veel te fijne regeling nu: lekker geld vangen van Nederland, terwijl ze niet eens een ontwikkelingsland zijn, maar Nederland heeft niets te vertellen daar.
  maandag 5 april 2004 @ 17:21:59 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18197279
quote:
Op maandag 5 april 2004 17:09 schreef sp3c het volgende:
als de Antillen onafhankelijk hadden willen zijn dan waren ze dat allang geweest.
Klopt. De planning was ergens midden jaren '90 geloof ik. Maar dat is stopgezet omdat de Antillen niet meer wilden.
  maandag 5 april 2004 @ 17:29:41 #19
74080 Goodluck
pi_18197475
quote:
Op maandag 5 april 2004 17:09 schreef sp3c het volgende:
Onzin, Godeth heeft het notabene een half jaar geleden zelf nog aangegeven. (daarin gesteund door een peiling onder de bevolking)
quote:
als je er nu je handen aftrekt nu er een regering is gevallen heb je er alleen de bevolking mee en dan ben je imo slecht bezig ... het allerbeste in jouw ogen is toch duidelijk wel het allerbeste voor Nederland op de korte termijn en verder zien de oogklepjes toch niet
Nederland is geen humanitaire hulpdokter. Ook de "schuld" aan de eilanden is allang kwijtgescholden dus verder zie ik er geen enkel bezwaar in om zo snel mogelijk de volledige onafhankelijkheid van de Antillen uit te roepen. Het enige punt van bezwaar is dan nog een gedegen migratieplan zodat we geen toestanden krijgen zoals dat destijds bij de onafhankelijkheid van Suriname gebeurde.
  Moderator maandag 5 april 2004 @ 17:46:33 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18197934
quote:
Op maandag 5 april 2004 17:29 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Onzin, Godeth heeft het notabene een half jaar geleden zelf nog aangegeven. (daarin gesteund door een peiling onder de bevolking)
ja en daarom zijn ze nog steeds niet onafhankelijk ... het moment dat ze het willen zijn ze het.
Nederland heeft al vaker aangegeven ervanaf te willen, nu enkel nog de antillen zelf die serieus van Nederland (en dan vooral de Nederlandse centjes) afwillen en het is klaar.

zou morgen gebeurt kunnen zijn.
quote:
[..]

Nederland is geen humanitaire hulpdokter. Ook de "schuld" aan de eilanden is allang kwijtgescholden dus verder zie ik er geen enkel bezwaar in om zo snel mogelijk de volledige onafhankelijkheid van de Antillen uit te roepen. Het enige punt van bezwaar is dan nog een gedegen migratieplan zodat we geen toestanden krijgen zoals dat destijds bij de onafhankelijkheid van Suriname gebeurde.
wat lul je nu steeds over ''schuld'' ik heb het nergens over ''schuld'' ik zeg enkel dat dit wel het slechtste moment is om je handen ervan af te trekken het lijkt er op alsof je over je ''schuld''gevoel heen probeert te brullen zodat je je niet meer ''schuld''ig voelt, maja zolang je het zelf maar gelooft kun je imo de pot op met je ''schuld''
  maandag 5 april 2004 @ 17:54:35 #21
74080 Goodluck
pi_18198137
quote:
Op maandag 5 april 2004 17:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en daarom zijn ze nog steeds niet onafhankelijk ... het moment dat ze het willen zijn ze het.
Nederland heeft al vaker aangegeven ervanaf te willen, nu enkel nog de antillen zelf die serieus van Nederland (en dan vooral de Nederlandse centjes) afwillen en het is klaar.

zou morgen gebeurt kunnen zijn.
Laten we hopen dat Thom De Graaf er snel werk van gaat maken....
quote:
wat lul je nu steeds over ''schuld'' ik heb het nergens over ''schuld'' ik zeg enkel dat dit wel het slechtste moment is om je handen ervan af te trekken het lijkt er op alsof je over je ''schuld''gevoel heen probeert te brullen zodat je je niet meer ''schuld''ig voelt, maja zolang je het zelf maar gelooft kun je imo de pot op met je ''schuld''
De "schuld" is weldegelijk de reden waarom de Antillen nog steeds bij Nederland horen. Nu die ruimschoots is afgelost vind ook in Den-Haag steeds meer discussie plaats over welke rol de Antillen (naast die van Colombiaanse speeltuin) eigenlijk nog spelen binnen het Nederlandse Koninkrijk. Ik voel me i.i.g nimmer schuldig tegenover een land dat zo'n arrogante toon opzet en dat Nederland volop voor "blanke onderdrukker" uitmaakt. Het is wel een keertje mooi geweest, afstoten die handel!
  maandag 5 april 2004 @ 18:10:59 #22
85757 yedimaster-sidguppy
Smirky Mc Chimpster!
pi_18198515
ben ik t wel mee eens...

maar dan gelijk daarna ook al die Antillo's die hier zitten (op z'n minst degenen die crimineel zijn en/of hier binnon kwamen met hun kont vol dope) terugsturen!!

Als we al asielzoekers terugsturen naar landen als Iran (en da's niet best), kunnen we toch zeker al die klojo's terugsturen naar Curacao enz?

We verkopen t daarna gewoon als "geschikte legerbasislocatie" aan de VS
moet je s ff kijken hoelang ze daar blijven zooien met die dope....Koning George II en z'n "WAR on DRUGS" loslaten op Godett & Co.

Van mij mag ie!
  maandag 5 april 2004 @ 18:18:02 #23
74080 Goodluck
pi_18198670
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:10 schreef yedimaster-sidguppy het volgende:
ben ik t wel mee eens...

maar dan gelijk daarna ook al die Antillo's die hier zitten (op z'n minst degenen die crimineel zijn en/of hier binnon kwamen met hun kont vol dope) terugsturen!!

Als we al asielzoekers terugsturen naar landen als Iran (en da's niet best), kunnen we toch zeker al die klojo's terugsturen naar Curacao enz?

moet je s ff kijken hoelang ze daar blijven zooien met die dope....Koning George II en z'n "WAR on DRUGS" loslaten op Godett & Co.

Van mij mag ie!
Je hebt wel een levendige fantasie
pi_18202003
quote:
Op maandag 5 april 2004 06:14 schreef Dagonet het volgende:

Ook een optie
heb jij radio 1 geluisterd vanmiddag? ik ook. Ik vind dit ook een goed idee, gewoon een provincie van maken om het hele atilliaanse staatsbestel op orde te maken. dan, ook de euro invoeren als het dus echt nederlands word (goed voor hun economie, dan komen er ook een hoop toeristen en ervoor zorgen dat er veel in toerisme gaat worden geinvesteerd. Dan kunnen nederlanders veel meer daarheen en dat is ook nog eens goed voor nederland. Als dank blijft deze provincie een jaar of 40 miss 50 van NL en int het dus belsatingen. (er word immers flink geinvesteert de eerste jaren).

pi_18202075
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:10 schreef yedimaster-sidguppy het volgende:
ben ik t wel mee eens...

Van mij mag ie!
lol, een nogal linkse avatar en dan zulke rechtse uitspraken doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')