Klinkt ontzettend gefundeerd...quote:
Achja, er zullen vast ook leuke dingen aan Lima zijn maar mijn eerste indruk daar was dat ik het niet zo leuk vond erg groot, dat wel. Maar ook het klimaat, zo een beetje mistig vond ik niks en dan de stad zelf ook niet.quote:
Als je altijd afgaat op de eerste indruk zul je heel erg veel mooie dingen missen...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:52 schreef Chen het volgende:
[..]
Achja, er zullen vast ook leuke dingen aan Lima zijn maar mijn eerste indruk daar was dat ik het niet zo leuk vond erg groot, dat wel. Maar ook het klimaat, zo een beetje mistig vond ik niks en dan de stad zelf ook niet.
Ik ben er 5 dagen geweest en dan heb je alles wel gezien. In het Amazone gebied is overigens een Inca-stad die Machu Pichu vele malen schijnt te overtreffen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon een dag uittrekken voor Cuzco en een voor MM dat is meer dan voldoende vind ik
CMT? dat onderschrift... dat komt toch niet van el chino si cumple hoop ik...quote:Op maandag 7 maart 2005 05:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
bla bla..
Volgens mij ik het goedkoopste met de bus naar Tacna, grens oversteken naar Arica en vanaf daar met het LanChile, (LanChile national is veel goedkoper van LanPeru nationaal) hoewel ik het zelf helemaal met de bus zou doen... Lima, Tacna, Arica; Santiago, met een dag je relexen op het strand in Arica of Iquique mischienquote:Op maandag 13 februari 2006 21:13 schreef Bowny het volgende:
Iemand advies om van Lima naar Santiago de Chile te geraken?
Ze hebben daar lekkere salades met vis enzo !quote:
mja lekker! helemaal als je het op straat koopt voor een paar soles... dan heb ceviche zonder citroen (en met zoutzuur of een ander zuur)quote:ceviche
het gerecht lomo saltado moet je proberenquote:
Zóutzuur?!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:05 schreef PhatBastard het volgende:
[..]
mja lekker! helemaal als je het op straat koopt voor een paar soles... dan heb ceviche zonder citroen (en met zoutzuur of een ander zuur)
ja das iig wel de bedoeling ja, maar ja ik zou niet zo snel een ceviche kopen op straat in piura of trujillo of zo... daar wordt af en toe een scheutje zuur ingegooid als de limas of limones op zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:56 schreef Hik het volgende:
[..]
Zóutzuur?!![]()
![]()
Ceviche wordt altijd gemaakt met citroen of limoen. Er zitten soms wat éxtra zaken bij, maar limoen is de basis...
Een paar soles? De lekkerste ceviche die ik ooit heb gegeten heeft me 1,5 sol gekost.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:05 schreef PhatBastard het volgende:
[..]
mja lekker! helemaal als je het op straat koopt voor een paar soles... dan heb ceviche zonder citroen (en met zoutzuur of een ander zuur)
tja jammer dat ie niet mee mag doen he...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, wel van el chino.
Ik vond het eten vaak juist beter in trujillo... maar jah ik woon der niet dus jij zal het wel weten...quote:Pilsen Trujillo is overigens ook mijn favoriete bier, dat hebben we dan wel weer gemeen.
In Trujillo vond ik het eten tegenvallen in vergelijking met Lima. De ceviche in Rosa Torro is echt wel beter dan waar dan ook in Trujillo...
En waarom? Omdat je dan nog meer plaatsten/mensen leert kennen?quote:Op maandag 22 mei 2006 18:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je gaat in de zomer dus het weer is overal wel goed. Al zijn in alle plaatsen de nachten wel redelijk koud.
Ik zou overigens gaan voor taallessen in plaats A en vrijwilligerswerk in plaats B.
quote:Op maandag 22 mei 2006 18:23 schreef Foeske het volgende:
Omdat je dan nog meer plaatsten/mensen leert kennen?
Wat voor vrijwillerswerk kun je daar dan doen ?quote:Op maandag 22 mei 2006 18:23 schreef Foeske het volgende:
en vrijwilligerswerk te doen in het kleine plaatsje Chivay (4 uur rijden van Araquipa).
In de zomer is het weer juist niet goed, want dan is het het regenseizoen in Cuzco en Arequipa vanaf ongeveer december. Sucre weet ik niet zeker, maar ik gok dat ook daar het vanaf december het regenseizoen is.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je gaat in de zomer dus het weer is overal wel goed. Al zijn in alle plaatsen de nachten wel redelijk koud.
Ik zou overigens gaan voor taallessen in plaats A en vrijwilligerswerk in plaats B.
Voor mij geld zo'n beetje hetzelfde kijk onder aan bij Spaans leren in vakantie dus iemand tips !!??quote:Op maandag 22 mei 2006 17:02 schreef Foeske het volgende:
Hoi allemaal!
Ik wil in oktober voor een paar maanden (4 of 5 waarschijnlijk) naar Zuid-Amerika gaan om Spaanse lessen te volgen (heb in NL al twee cursussen gedaan en wil het graag beter leren), vrijwilligerswerk te doen en uiteraard ook wat te reizen.
.
.
.
.
Alvast bedankt!
Oke, een paar maanden later en nu dus een ticket geboekt. Oktober lukte niet meer, m'n scriptie is nog niet afquote:Op donderdag 13 juli 2006 17:41 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Voor mij geld zo'n beetje hetzelfde kijk onder aan bij Spaans leren in vakantie dus iemand tips !!??
Dankje Hik, je hebt inderdaad gelijk. Ik ben in Zuid-Afrika geweest en had daarvoor ook Malariapillen nodig, maar het soort pillen kan natuurlijk per land en continent verschillen...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:23 schreef Hik het volgende:
Foeske, ik zou toch even naar de GGD gaan hoor, zeker als je zo lang gaat. Zo'n consult kost misschien twee tientjes, maar ik zou nooit afgaan op het random advies van mensen hier. Het heeft namelijk nogal wat te maken met hoe lang je gaat, waarheen precies, wat je gaat doen en in welke volgorde.... In het "handige links" topic staan een heel stel linkjes waarvan het havenziekenhuis een goede site heeft met "basisinfo". Maar het aantal pillen en de soort kun je veel beter even overleggen met iemand die daarvoor is opgeleid!
Bedankt! Maar er zijn misschien ook wel kluisjes om tijdelijk m'n spullen in te bewaren? En hoe zijn de voorzieningen wat betreft eten en drinken? Zal ik het wat dat betreft een nacht volhouden daar? Iberia schijnt namelijk ook niet van de flinke maaltijden enzo te zijn. Nou ja, 't zal vast allemaal wel meevallen maar ik weet gewoon echt niet wat ik moet verwachtenquote:Op maandag 1 januari 2007 14:01 schreef PhatBastard het volgende:
Jorge Chavez is een internationaal vliegveld maar je moet er geen schiphol of JFK bij voorstellen.
Om het vliegveld binnen te komen moet je je tickets laten zien dus er zullen niet veel dieven rondlopen maar ik zou gedurende die uren wel wakker blijven, om te voorkomen dat er van je gejat wordt
/fb
Op wat bankjes naast de fontein (binnen) liggen altijd wel wat backpackers te slapen en de beveiliging komt regelmatig langs. Prima voor een paar uurtjes, ook de herrie valt mee.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:07 schreef Foeske het volgende:
Dat was ik al van plan inderdaad, zelf wat eten in m'n tas stoppen. Verder kwam ik via andere links op Fok uit bij http://www.sleepinginairports.net/casa/lima.htm en na daar de ervaringen gelezen te hebben weet ik zeker dat ik die paar uur gewoon daar door zal brengen. Bedankt voor alle tips!
Ik ben er nu! Ik ga toch m´n ogen maar niet dicht doen, maar er is genoeg leven en vooral met het internetcafe kom ik mijn uren wel doorquote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:08 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Op wat bankjes naast de fontein (binnen) liggen altijd wel wat backpackers te slapen en de beveiliging komt regelmatig langs. Prima voor een paar uurtjes, ook de herrie valt mee.
Huaraz!! een mooi bergstadje in de Andes! waar je eengeweldig hostal heb: Hostal Benkawasi en de meest relaxte buitenbar: The Garden Club en beste bar Xtreme en waar je in de omgeving de mooiste trekkings heb. Daarnaast kun je ook een ander hostal nemen, wat meer gericht is op eco-toerisme en waarbij je echt naar de campesinos ( boeren) kan gaan om mee te maken hoe zij leven www.yachaquiwayi.orgquote:
HUARAZ!!! ICA ( sandboarding van zandduinen, zo groot als bergen!!!), Cusco!! Arequipa!!quote:welke dingen moet ik zeker zien in Peru, behalve MP?
Rijden er treinen hahahhhaa er rijdt een trein van Puno naar Cusco! en dan boemeltreintje naar MP.quote:- Rijden er treinen en zo ja, nachttreinen, en zijn die comfortabel? Ik geef de voorkeur aan treinen boven bussen.. ik kan NIET slapen in bussen.
Sastravel is echt hele goede!!!!! vergeet niet de porter erbij te regelen want dat heb je echt nodig!! Ik heb ook via SAStravel inca trail gedaan en eten was echt goed!!!!! je krijgt het ook niet echt goedkoper, want heeft te maken met tijd van het jaar en mogen maar bepaald aantal toeristen per jaar de ytrail lopen... Maar het is echt de moeite waard!!!!quote:- Wat zijn de prijzen voor de Inca trail zo ongeveer? Want wat ik HIER lees vind ik wel exceptioneel hoog!
ben zelf niet in jungle van Peru geweest omdat deze erg duur is, schijnt wel erg mooi te zijn! Maar ik benin Rurrenabaque geweest in Bolivia, mooie prijs en super gaaf!quote:- Iquitos ligt, als je op Lima vliegt en Bolivia ook wil doen, redelijk uit de route. Andere opties voor wat goede natuur?
oke! is een mooie tijd om daar heen te gaan. Is weliswaar 'winter' maar dat betekent overdag nog 18/20 graden. In de bergen kan het saovonds dan wel flink afkoelen, maar een lekker dikke llama wollig truitjequote:Op woensdag 31 januari 2007 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
Augustus, september. Alle tijd...
Almost same here, wij gaan in augustus......'k heb d'r zin an, even topic doorlezenquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
Augustus, september. Alle tijd...
't nog leuker als we elkaar in Peru tegenkomen en dan tot de conclusie komen dat we beide in het mooiste stuk van Nederland wonenquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:05 schreef SnuggLe het volgende:
He, ik ben ook een achterhoekert :p
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:38 schreef Fancypancy het volgende:
Allereerst:![]()
WAUW WAUW wat ben ik jaloers op degene die binnenkort naar Peru gaan!!
het is een land om nooit meer te vergeten!!!!!Siempre contigo: te amo Peru!!
![]()
Zelf ben ik half jaar geweest in 2004 en afgelopen zomer terug geweest om mn vrienden
op te zoeken en toen ikop Lima landen had ik meteen weer het FEEL HOME gevoel!!!
Al die vertrouwde dingen weer terug: stratencircus van Lima, de vriendelijke mensen,
hostal Home Peru in miraflores (lima), de straatkinderen, de nieuwsgierige mensen,
de toeterende autos, de spaanse taal, de geuren en geluiden, de INKA COLA, ceviche,
de zand(duinen)bergen, de Andes ....zucht....
tevreden peru- ganger....correctie: UBER SUPER TEVREDEN peru gangerquote:Op zondag 11 februari 2007 01:45 schreef sanni het volgende:
[..]
Ik zie hier dus nog een tevreden Peru-ganger. Ben er een tijd terug ook geweest
en het is een mooi land. Tis wel geen Argentinie maar wel het moeite van een bezoek waard.
Je kan trouwens in mijn fotoboek een foto zien van een tapijt wat ik daar op de markt heb gekocht.![]()
Inderdaad. Eerste staat niet op mijn lijstje, maar de jungle wel. Ben op dit moment aan het bedenken of ik naar Iquitos ga of in het gebied in/in de buurt van Manu. Prijs zal zeker invloed hebben! Maar dat ik erheen ga is zeker, lijkt me een geweldig bijzondere ervaring.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:22 schreef SnuggLe het volgende:
Nieuwe LP is in de pocket.
Prijzig zeg, die trekkings in Huaraz danwel de jungle in rond Manu...
Nou dat zal ik dan even doen want iemand die al die steden heeft bezocht is het bezoeken wel waardquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:40 schreef Knakker het volgende:
Heb praktisch heel toeristisch Argentinië gezien in 6 weken, ben slechts 2 weken in Bolivia geweest (hele westkant, van Tupiza tot Copacabana) en 4.5 week in Peru. Mocht je nog wat Peru/Bolivia/Argentinie-tips nodig hebben, kun je dus natuurlijk altijd mijn thread of website bekijken![]()
Goede vraag, wil dezeflde tijd die kant op.quote:Op zondag 11 maart 2007 04:35 schreef ser het volgende:
Ik wil meT mijn Vriendin in sePtember ook naar Peru gaan. Goede tips staan hier in. Iemand nog tips voor goedkope tickets? Is er iemand bekend met outsighttravel, of een soortgelijke aanbieder van dit soort 'blok'reizen?
Heb je site bekeken en ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:40 schreef Knakker het volgende:
Heb praktisch heel toeristisch Argentinië gezien in 6 weken, ben slechts 2 weken in Bolivia geweest (hele westkant, van Tupiza tot Copacabana) en 4.5 week in Peru. Mocht je nog wat Peru/Bolivia/Argentinie-tips nodig hebben, kun je dus natuurlijk altijd mijn thread of website bekijken![]()
In Huaraz kun je boekingen doen bij Andean Kingdom bureau!! prima bureau, vraag naar Luciana!!!En doe haar de groeten!!!!quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:22 schreef SnuggLe het volgende:
Prijzig zeg, die trekkings in Huaraz danwel de jungle in rond Manu...
quote:Op zondag 11 maart 2007 15:19 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
mijn dosis 'wandelen in de natuur' rond Huaraz te doen.
Ik had de luxe daar om onze persoonlijke gids: een nederlander, te ontmoeten die daar woonde en het leuk vond om iedere keer die wandelingen te doen.....quote:Op zondag 11 maart 2007 20:53 schreef SnuggLe het volgende:
Wat kosten die trekkings rond Huaraz?
Heb jij antwoord op die vragen die ik stelde FancyPance?
Oftewel: Is dat te doen zonder eigen gear? Wat zijn de kosten en hoe zwaar is het?
Bedankt voor de tip voor de jungle in Bolivia. Even kijken of dat in het schema ligt/past.
zeg wel goed kijken he!quote:Op maandag 12 maart 2007 19:50 schreef SnuggLe het volgende:
Geweldige site, maar daar staan geen prijzen bij
Kan ook geen 'contact' ofzo zo vinden...
Heb je website bekeken....IK WIL TERUGquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:40 schreef Knakker het volgende:
Houdt er rekening mee dat de binnenlandse vluchten vaak uit kunnen vallen en vertraagd zijn... Wij hadden dit van Cusco naar Lima.... we hadden gewoon een ticket... maar dat maakt daar blijkbaar niet uitquote:Op woensdag 16 mei 2007 04:28 schreef Foeske het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Al gesteld in hoe kom ik van A naar B, maar wie weet zijn hier de reacties sneller, vandaar.
Ik wil op zaterdag 9 juni van Arequipa naar Lima vliegen met een aankomst rond 18:00u (vlucht naar Amsterdam om 20:00)
Mijn hele lieve gastgezinzusje heeft ondertussen een vlucht aan het einde van de ochtend kunnen regelen. Wel 7 uur wachten waar ik dan natuurlijk helemaal geen zin meer in heb (dan wil ik gewoon naar huis), maar goed, beter het zekere voor het onzekere nemen. Ik weet dat andere maatschappijen in ieder geval veel vluchten hebben, dus dat moet dan wel goed komen. Jammer dat het zo moet, maar ja, ben natuurlijk ondertussen wel gewend aan zuid-amerika. (al vertrokken eigenlijk al mijn bussen, tours en vliegtuigen op tijd - *klopt af)quote:Op zondag 20 mei 2007 11:51 schreef Hik het volgende:
Het hangt er vanaf hoeveel mogelijkheden er zijn op één dag om te komen waar je wilt zijn. Zijn er meerdere vluchten op die dag (eventueel van meerdere maatschappijen) of zou je het ook nog redden met een ander vervoermiddel mocht je vlucht gecanceled worden, dan is op dezelfde dag daarheen vliegen geen probleem. Is er maar één vlucht per dag, dan zou ik persoonlijk gokken op een dag van tevoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |