Bron: www.megapoolreorganisatie.tkquote:Megapool is NOG niet failiet, maar er is wel uitstel van betaling aangevraagd.
Morgen zal een bewindvoerder worden aangesteld, die een doorstart poging zal wagen en zoveel mogelijk arbeidsplaatsen proberen te behouden.
Als ik heel eerlijk ben was de kennis van apparatuur bij megapool altijd wel onvoldoende hoor. Nofi tegen de TS en andere medewerkers, maar dat ik wat ik ervaren heb daar.quote:Op zondag 4 april 2004 20:20 schreef Muizig het volgende:
Het eerste echte slachtoffer van de media markt![]()
volgens mij gaan er hier in Almere ook flink veel vallen vanwege de mediamarkt.quote:Op zondag 4 april 2004 20:20 schreef Muizig het volgende:
Het eerste echte slachtoffer van de media markt![]()
Vanaf deze maand ook in Alkmaar.quote:Op zondag 4 april 2004 20:22 schreef Markster het volgende:
[..]
volgens mij gaan er hier in Almere ook flink veel vallen vanwege de mediamarkt.
Het zal zeker niet veel schelen. Als ik hier in Enschede zie hoe rustig het daar is. En dat is een flinke vestiging. Maar wat wil je, met de Media Markt en BCC er vlak naast?quote:Op zondag 4 april 2004 20:18 schreef nikky het volgende:
ik geloof er niks van.
Als megapool niet overgenomen wordt, of geen geld boven tafel komt dan denk ik welquote:Op zondag 4 april 2004 20:25 schreef DaForZz het volgende:
Binnenkort uitverkoop ?
kan je het dan ff doorgeven misschien valt er nog wat te halen, want ieder voordeel heb z'n nadeel.quote:Op zondag 4 april 2004 20:27 schreef Dizer het volgende:
[..]
Als megapool niet overgenomen wordt, of geen geld boven tafel komt dan denk ik wel
Morgen weten we het.
Klopt. De franchise filialen zijn toen een rechtzaak begonnen of zo en die hadden ze ook geloof ik gewonnen. Dat dit een truc is zal wel handig zijn voor megapool. Overgenomen worden zat er dik aan te komen. Blokker zou ons overnemen en heeft een tijd ook geld in ond=s besteed voor een jaar. Maar ze zouden na 1 jaar kijken of er wat te doen valt aan megapool maar dat is dus niet gelukt en dus is mr Blokker 'm gesmeerd.quote:Op zondag 4 april 2004 20:27 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb van een kennis van me begrepen dat Megapool in gesprek was met Media markt omdat MM naast 40 superstores ook nog eens een keten van 'Saturn' winkels hier in NL wil beginnen.
Saturn is in Dld de kleine uitvoering van MM inderdaad een beetje te vergelijken met Megapool hier in NL en omdat er van de 200 megapools ongeveer 50 winkels in franchise zaten was het moeilijk om met MM tot een overeenkomst te komen omdat de franchisenemers hierbij dwars gingen ligen en het te duur was om voor 50 winkels de hele megapool organisatie overeind te houden aangezien deze berekend is voor 200 winkels.
Om de zaak nu al falliet te laten gaan lijkt het mij een truuk zodat alle franchise nemers uiteindelijk eieren voor hun geld zullen kiezen en hun winkel zullen sluiten of overdoen voor een prikkie omdat megapool geen zin had deze mensen uit te kopen (waar overigens ook geen geld voor was)
't zou mij dus niets verbazen als kort na 'echte' fallisement van megapool er ineens een bericht de wereld ingaat dat Saturn de zaken overneemt en we er weer een nieuwe keten bijkrijgen, Saturn dus, net zo duits als Aldi en media markt en net zo ongezond voor de handel als eerder genoemde duitse bedrijven....
de uitverkoop van het nederlandse bedrijfsleven is begonnen.....hoera...
Ik heb er intussen wel van geleerd, op zich.quote:Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Het gaat lekker met die mediamarkt,de firma doet nogal wat aan parallel-import
Daar worden de kleinere zelfstandige ondernemers de dupe van,kijk als klant begrijp ik het natuurlijk wel dat je het zo goedkoop mogelijk probeert te krijgen,maar service en een aangename bediening is m.i. ook wat waard!
Ditoquote:Op zondag 4 april 2004 20:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben was de kennis van apparatuur bij megapool altijd wel onvoldoende hoor. Nofi tegen de TS en andere medewerkers, maar dat ik wat ik ervaren heb daar.
En aangezien ze bij de mm ook weinig weten van het spul wat ze verkopen...
Als het zover is, open ik een speciaal topicquote:Op zondag 4 april 2004 20:29 schreef stame het volgende:
[..]
kan je het dan ff doorgeven misschien valt er nog wat te halen, want ieder voordeel heb z'n nadeel.
wel k*t voor de medewerkers van het bedrijf
Wat bedoel je nou met parallel import?quote:Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Daar worden de kleinere zelfstandige ondernemers de dupe van,kijk als klant begrijp ik het natuurlijk wel dat je het zo goedkoop mogelijk probeert te krijgen,maar service en een aangename bediening is m.i. ook wat waard!
thnx en als het zover is succes met een nieuwe baan zoekenquote:Op zondag 4 april 2004 20:39 schreef Dizer het volgende:
[..]
Als het zover is, open ik een speciaal topic
Overigens ben ik bij de mediamarkt, zoals ik hierboven ook al een beetje aangaf, altijd goed geholpen en was de service ook wel redelijkquote:Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Ik kan niet echt de Megapool als toonaangevend plaatsen qua service en bediening. Dan heb ik bij Mediamarkt betere ervaringen.quote:Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Als ik iets niet vanaf weet, dan vraag ik een collega bij die het wel weet. Onzin om dan onzin te gaan kramen.!!quote:Op zondag 4 april 2004 20:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben was de kennis van apparatuur bij megapool altijd wel onvoldoende hoor. Nofi tegen de TS en andere medewerkers, maar dat ik wat ik ervaren heb daar.
En aangezien ze bij de mm ook weinig weten van het spul wat ze verkopen...
Parallel-import is als een bedrijf,in dit geval MM spullen koopt niet rechtstreeks bij de NL importeur,ik zal een voorbeeld geven,een aantal maanden geleden kwam MM met een super aanbieding Te Weten de Nikon coolpix 3100 voor een schijtprijs,wat blijkt? MM heeft deze partij opgekocht bij de Oostenrijkse importeur van Nikon.die ermee in z`n maag zatquote:Op zondag 4 april 2004 20:42 schreef WorstKaas het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou met parallel import?
MM doet de inkoop bij dezelfde bedrijven als Megapool.
Misschien krijgt MM betere prijzen omdat ze groter inkopen, vaak verkopen ze ook met een minimale marge en proberen weer flink te verdienen op andere producten.
Dat Megapool failliet is/gaat hebben ze geheel aan zichzelf te danken.
juist. dat is wat de mediamarkt ook doet.quote:Op zondag 4 april 2004 20:55 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Parallel-import is als een bedrijf,in dit geval MM spullen koopt niet rechtstreeks bij de NL importeur,ik zal een voorbeeld geven,een aantal maanden geleden kwam MM met een super aanbieding Te Weten de Nikon coolpix 3100 voor een schijtprijs,wat blijkt? MM heeft deze partij opgekocht bij de Oostenrijkse importeur van Nikon.die ermee in z`n maag zat
Gevolg? NL dealers die het apparaat gekocht hebben bij de NL importeur,en het nu noodgedwongen moeten verkopen MET verlies,maar wel met service,en daar gaan de kleinere bedrijven aan kapot!
quote:Op zondag 4 april 2004 20:42 schreef WorstKaas het volgende:
Dat Megapool failliet is/gaat hebben ze geheel aan zichzelf te danken.
De server staat op hoofdkantoor en daar mag niemand meer naar binnenquote:Op zondag 4 april 2004 21:31 schreef ruk het volgende:
de site is nog steeds in de lucht..
Ja tuurlijk. Ik weet ook wel meer dingen maar dat ga ik hier ook niet zeggen. Ik zeg niet meer dan wat er op de .tk website staat. De rest blijft internquote:Op zondag 4 april 2004 22:05 schreef paarse_paashaas het volgende:
tja, weinig dingen die ik nog niet wist eigenlijk, heb al meerdere dingen te horen gekregen via 't werk ook over wat er gepland staat met de franchisers, maar daar ga ik niets over op Fok! plaatsen..
Hehe, ik kom er net achter dat het hoofdkantoor 5 min. van mijn huis staat. Ik heb het wel eens gezien, maar dacht altijd dat het zomaar een van de kantoren wasquote:Op zondag 4 april 2004 21:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
De server staat op hoofdkantoor en daar mag niemand meer naar binnen
Denk niet dat ie daar gelukkig mee moet zijn, die is grondig genaaid. Immers hij heeft geld betaald voor de francise, en daar heeft ie nu niets voor. Kan ie straks een nieuwe francise kopen, van expert of Saturnquote:Op maandag 5 april 2004 00:04 schreef _The_General_ het volgende:
Een broer van de vriend van mijn moeder is eigenaar van twee Megapool zaken, gelukkig gefranchised [typo?]
Hij zit in een franchise filiaal. DIe hebben niks te maken met het hele probleem.quote:Op maandag 5 april 2004 10:32 schreef ruk het volgende:
waarom ben je nog open dan?
Nou ja, niks te makenquote:Op maandag 5 april 2004 11:28 schreef Dizer het volgende:
[..]
Hij zit in een franchise filiaal. DIe hebben niks te maken met het hele probleem.
Euh, das niet helemaal waar.quote:Op maandag 5 april 2004 11:28 schreef Dizer het volgende:
[..]
Hij zit in een franchise filiaal. DIe hebben niks te maken met het hele probleem.
en daarom zijn de veiligheids codes op alle megapool filialen verandert..quote:Op maandag 5 april 2004 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja.
Als ik bij Megapool zou werken, zou ik vandaag de winkel gewoon opengooien. De omzet die je maakt ff op een bankrekening zetten als redundancy package voor het geval het mis gaat, en achterstallig loon en bonussen te compenseren.
Hmm ja zo kun je het natuurlijk ook zien. Voor de franchisers die toch al niet meer wilden, is dit idd een uitstekend moment ja. Maar dan is het wel te hopen dat ze snel een andere franchiseorganisatie vinden, want ik denk dat een franchiser het als geheel zelfstandige zaak niet lang volhoudt.quote:Op maandag 5 april 2004 11:46 schreef Dizer het volgende:
Maar de franchisers hebben al eerder aangekondigd weg te willen gaan bij Megapool maar vast zitten aan hun contract. (Heb ik gister gehoord) en dit is hun Kans.
ik zou hier heel graag op willen reageren... maarquote:Op maandag 5 april 2004 12:04 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Hmm ja zo kun je het natuurlijk ook zien. Voor de franchisers die toch al niet meer wilden, is dit idd een uitstekend moment ja. Maar dan is het wel te hopen dat ze snel een andere franchiseorganisatie vinden, want ik denk dat een franchiser het als geheel zelfstandige zaak niet lang volhoudt.
....maar je mag nog ff niks zeggenquote:Op maandag 5 april 2004 12:17 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
ik zou hier heel graag op willen reageren... maar
Amen..en laten we hopen dat dat ook niet gebeurt!!!quote:Op maandag 5 april 2004 14:21 schreef ruk het volgende:
Ze zijn nog niet failliet hoor...
De klant bepaalt wel of dat wat waard is....quote:Op zondag 4 april 2004 20:31 schreef fotoloog het volgende:
Grotendeels wel, ze gaan hem vervangen door een andere format.quote:Op maandag 5 april 2004 14:37 schreef ruk het volgende:
gaat ie weg dan?
Wat boeit dat. Parralelel import binnen de EU is volkomen legaal. Het wordt pas illegaal als de mediamarkt hun spullen renchtstreeks bij de importeur in Japan haalt zonder toestemming van de betreffende fabrikant.quote:Op zondag 4 april 2004 20:55 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Parallel-import is als een bedrijf,in dit geval MM spullen koopt niet rechtstreeks bij de NL importeur,ik zal een voorbeeld geven,een aantal maanden geleden kwam MM met een super aanbieding Te Weten de Nikon coolpix 3100 voor een schijtprijs,wat blijkt? MM heeft deze partij opgekocht bij de Oostenrijkse importeur van Nikon.die ermee in z`n maag zat
Gevolg? NL dealers die het apparaat gekocht hebben bij de NL importeur,en het nu noodgedwongen moeten verkopen MET verlies,maar wel met service,en daar gaan de kleinere bedrijven aan kapot!
Zo lullig vind ik het dan niet. Die zaak is duur, er is kennelijk slechte service en ze hebben niet zoveel spullen als de Mediamarkt. Gewoon een slecht bedrijf.quote:Op maandag 5 april 2004 12:22 schreef SEMTEX het volgende:
Lullig. Hier in Helmond zit er ook een. Vond de service nooit zo denderend.
Goh, dus jij beweert dat als een bedrijf niet zoveel spullen hebben als de MM dan automatisch slecht is? En je zegt kennelijk slechte service. Dus je hebt het zelf niet meegemaakt?quote:Op maandag 5 april 2004 15:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zo lullig vind ik het dan niet. Die zaak is duur, er is kennelijk slechte service en ze hebben niet zoveel spullen als de Mediamarkt. Gewoon een slecht bedrijf.
Ik begrijp dat je er werkt en zo maar je kan moeilijk gaan beweren dat de megapool echt uitblonk. Ze zijn gewoon veels te duur. En mensen kunnen leuk lullen over service maar ik denk niet dat dat nou de factor is waar dit soort winkels zich van anderen onderscheiden. Ik bedoel wat is het verschil tussen de service van de mediamarkt en die van de megapool? Ik heb int ieder geval nooit een verschil gemerkt. Ik zie wel verschil tussen de prijzen.quote:Op maandag 5 april 2004 15:15 schreef Dizer het volgende:
[..]
Goh, dus jij beweert dat als een bedrijf niet zoveel spullen hebben als de MM dan automatisch slecht is? En je zegt kennelijk slechte service. Dus je hebt het zelf niet meegemaakt?
Kan je dan aub niet zulke opmerkingen brengen zonder het zelf ook echt te hebben meegemaakt!
zoldra megapool failliet verklaard word, kun je idd die extra garantie wel vergeten..quote:Op maandag 5 april 2004 15:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe zit het nu met de garantie op de apparatuur? De fabrieksgarantie zal wel doorgaan een tijdje tot die afloopt, maar verder valt er niet veel te verwachten van megapool zelf en eventuele extra genomen garantie.
Wat?? Megapool is in de aanbieding?quote:Op maandag 5 april 2004 23:19 schreef MouseInteractive het volgende:
Raad eens wat ik vandaag in de bus kreeg: een aanbiedingenkrantje van de Megapool!![]()
![]()
welke wandelgangen?quote:Op maandag 5 april 2004 23:25 schreef _The_General_ het volgende:
in de wandelgangen gaat het gerucht dat ep interesse heeft in de ranchises
Eindelijk iemand die een beetje positief is. Thxquote:Op dinsdag 6 april 2004 01:41 schreef Waxxer het volgende:
Nou, ik heb zelf dus een bloedhekel aan de MM. Ik wilde een home cinema set kopen en ging in Zwolle verschillende winkels af. Dan ga ik vragen stellen, en bij de MM kreeg ik een beetje dit gevoel:
,,En dat en dat, zit dat erop?"
,,Ja, kopen??!!!"
,,En ik kan ook...?"
,,Ja kopen?? Of reserveren?"
,,En kan zus en zo?"
,,Ja zal ik hem voor je opzij zetten???"
Nou, uiteindelijk bij het grote(re) filiaal van Megapool aan de Gasthuisstraat of plein ofzo hier in Zwolle en daaarrr was het gewoon:
,,Zit dat en dat erop?"
,,Ja hoor kijk maar hier"
,,En dat?"
,,Ja het werkt zus en zo, luister maar"
nou, goede service, hebben bezorgd (ben een autoloze student en een beetje moeilijk meenemen op de fiets).
Anyway, wel ging de dvd-speler al gauw stuk en die ligt nu "ergens" ter reparatie. Bid met me mee.....
Maar ik vind het jammer, in Zwolle liep het voor zover ik het kan beoordelen, helemaal niet zo slecht. Service was ook goed, ik zocht een kabeltje voor mijn minidisc-speler die ze niet meer hadden, en die man stuurde mij ook naar een andere winkel. En toen mijn set werd bezorgd thuis, was de verkoper tegelijk met mij bij mijn "huis" (kamer) en hij tilde hem de trap op enz en hij herkende mij toen ik weer terugkwam ivm de reparatie (na drie maanden, maar daar geef ik megapool de schuld niet van).
Echter, bij het andere filiaal werkt een kitsch blond kampwijf en een smerige handeltje-handeltje vent waar ik niks mee heb.... En ja, daaarrr is het veel rustiger (en kleiner). Kritisch puntje is toen ik mijn md-speler kocht,m ik de verkoper erop moest wijzen dat hij in de aanbieding was - hij stond voor 30 euro meer dan in het krantje in de vitrine.
Nou, das toch heel mooi voor je?quote:Op dinsdag 6 april 2004 13:45 schreef Oksel het volgende:
Nouja, ik ga gewoon naar de Lidl.
Alsof dat bij de megapool niet zo isquote:Op dinsdag 6 april 2004 13:42 schreef Waxxer het volgende:
Wat ik tegen de MM heb, is dat ze gewoon studenten een cursusje geven en daarmee moeten ze het doen. Praatjesmakers, van die seksloze figuren (daarmee bedoel ik een seksloze uitstraling) die het heel inetressant vinden MM-kleding aan te hebben en tussen duur spul te lopen.
Kan maar het is er volgens mij bijna nooit echt druk. Maar het is een franchise dus er zal wel een andere keten inkomen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 17:09 schreef ruk het volgende:
momentopname?
quote:Op dinsdag 6 april 2004 10:26 schreef ruk het volgende:
[..]
Wat?? Megapool is in de aanbieding?
Nou nou, zo snel zal dat wel niet gaan, de leegverkoop van een elektronica winkel.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:13 schreef MouseInteractive het volgende:
Ik las vandaag in het Noordhollands dagblad dat ook de distributiecentra gesloten zijn, en dat de franchisers dus niet bevoorraad worden.
Lijkt me wel knap lullig, wat heb je er dan nog aan om je winkel open te houden.
de franchisers kunnen hun voorraad ook bij andere leveranciers weghalen!quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:13 schreef MouseInteractive het volgende:
Ik las vandaag in het Noordhollands dagblad dat ook de distributiecentra gesloten zijn, en dat de franchisers dus niet bevoorraad worden.
Lijkt me wel knap lullig, wat heb je er dan nog aan om je winkel open te houden.
Nee, alle winkels zijn gesloten.quote:Op woensdag 7 april 2004 15:14 schreef MikeyMo het volgende:
oh dus ik kan nog wat dvd's daar scoren?
Was dat niet de opheffingsverkoopquote:Op woensdag 7 april 2004 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kreeg gisteren nog een reclamefolder van megapool in de bus met aanbiedingen![]()
![]()
verdeurie, ze moeten wel snel gaan leegverkopen,ik wil nog friday 2,5 en 8 scoren evenals Roger Rabbitquote:Op woensdag 7 april 2004 17:56 schreef Swolly het volgende:
[..]
Nee, alle winkels zijn gesloten.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)illiet_verklaard.xmlquote:Op donderdag 8 april 2004 12:19 schreef Malebolgia het volgende:
RTL5 berichtte net dat Megapool door de rechtbank in Zupthen officiëel failliet is verklaard. Mogelijk zou er nog een snelle doorstart gemaakt kunnen worden.
Dan vraag je toch dat je alleen wil kijken? Niemand die je dan lastig valt hoor. Maar jah, niemand kan je nu lastig vallen bij Megapoolquote:Op donderdag 8 april 2004 14:04 schreef Davitamon het volgende:
Verkopers mogen ze van mij compleet afschaffen. Altijd opdringerig terwijl verdomme gewoon rustig wil kijken!![]()
Dank jequote:Op donderdag 8 april 2004 14:01 schreef ruk het volgende:
ik hoop voor je dat alles goed komt
Vaste kijkshop-klant zeker?quote:Op donderdag 8 april 2004 14:04 schreef Davitamon het volgende:
Verkopers mogen ze van mij compleet afschaffen. Altijd opdringerig terwijl verdomme gewoon rustig wil kijken!![]()
quote:Megapool failliet, 900 werknemers ontslagen
ANP
APELDOORN - Het elektronicaconcern Megapool in Apeldoorn is donderdag failliet verklaard. Bijna negenhonderd medewerkers krijgen hun ontslag. Het concern kreeg afgelopen maandag al uitstel van betaling. De curatoren voeren besprekingen over de overname van het concern.
De curatoren H. Brandsma en A. de Bruyn verwachten dat er een overname komt waarbij 'een relevant deel' van de filialen wordt overgenomen. Daarbij blijft ook een deel van de werkgelegenheid overeind. Naast de negenhonderd eigen werknemers, heeft Megapool ook dik tweehonderd mensen die werken in winkels van franchisenemers, zelfstandige ondernemers die de formule van de elektronicaketen gebruiken.
Het personeel heeft het ontslag donderdagmiddag tijdens een bijeenkomst in Zutphen aangezegd gekregen. Volgens de curatoren gaf de stand van de boedel daartoe aanleiding. Het ontslag is ook verleend door de rechter-commissaris.
Van de 126 elektronicawinkels sloten maandag 79 winkels de deuren. In België moesten zestien zaken dicht. Ook de distributiecentra in Tiel en Ede werden gesloten.
De curatoren willen dat een eventuele overnamepartner de verplichtingen overneemt van consumenten die recent vooruitbetalingen hebben gedaan. Ook wil het duo een goede overeenkomst over garantieafspraken.
Volgens R. Philippo van FNV Bondgenoten is een oplossing zo goed als rond. 'Alleen wilden de potentiële kandidaten de miljoenenschuld niet overnemen.' Daarom is het bedrijf failliet verklaard. Na een faillissement moeten ook de medewerkers doorgaans onderhandelen over een nieuwe arbeidsovereenkomst.
Philippo zegt dat het bedrijf in afgeslankte vorm verder kan. Hij kon echter niet zeggen wie de overnamekandidaten zijn. 'Dat wordt vanzelf duidelijk.'
Volgens de vakbondsbestuurder was het te verwachten dat Megapool failliet zou gaan. 'De financiële problemen waren te groot. Dit is voor niemand een verassing.' Megapool investeerde de laatste jaren niet meer in de winkels. Bovendien bevindt de markt zich in een keiharde concurrentiestrijd waarbij de winstmarges op wit- en bruingoed flinterdun zijn. Bij Megapool zijn er het afgelopen jaar drie directiewisselingen geweest. Philippo zegt dat er wanbeleid bij de onderneming is gevoerd.
Dat gaat dus via primeline of comfortcard en de betaling gaat geheel buiten megapool om.quote:Op donderdag 8 april 2004 21:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Ha, hebbie mazzel als je aan een 'nu halen in 2005 betalen' actie hebt meegedaan.
Een gewone doordeweekse dag bij megapool dusquote:Op dinsdag 6 april 2004 17:08 schreef du_ke het volgende:
De Megapool hier houdt momenteel een extra opruiming maar weer 3 man personeel en geen klanten in de winkel toen ik er langs fietste.
die garantie is extern verzekerd en blijft dus gewoon geldig!quote:Op donderdag 8 april 2004 23:13 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Nou daar gaat de twee jaar extra garantie van m'n koelkast die nu een half jaar oud is
Toen ik die kocht was de service ook heel goed. Bij andere modellen kreeg je 50 Euro terug, bij degene die we wilden precies weer niet natuurlijk. De verkoper zei ook nog dat dat een heel populair model was.
Ik wilde graag van de oude defecte koelkast af en had niet zo'n zin om dat ding zelf naar beneden te slepen, dus ik vroeg of die wel opgehaald kon worden. Tja, dat moet ik nakijken zij de verkoper, eigenlijk hoort ie niet bij die actie. Kwam hij terug "Ik kan je er helaas maar 25 Euro voor geven"
Toch mooi de bezorgkosten gratis
Helaas bij een eigen filiaalquote:Op donderdag 8 april 2004 21:46 schreef PeT het volgende:
Dizer werk jij bij een megapool eigen of franchise filiaal ?
Ik zit zelf bij een franchiser (partime dat wel) en zie hier aardig wat mensen voorbij komen met megapool is kut en duur, geen service blaat blaat. En kzou ze graag de mond snoeren maar dom gezwam blijf je houden
![]()
Wel jammer dat je niet alle info zomaar op tafel kunt gooien want dan kun je al veel gezwam uitsluiten
Bron: RTLZquote:Mogelijke doorstart Megapool vooral goed voor personeel winkels
De curatoren van het failliete Megapool verwachten dat er rond de Paasdagen een akkoord wordt bereikt over de doorstart van (een deel van) de elektronicaketen.
Medewerkers winkels
De curatoren van Megapool hebben tot donderdagnacht met mogelijke overnamekandidaten gesproken. Het heeft nog niets opgeleverd, maar de overname van delen van de electronica-keten is een stuk makkelijker geworden door het uitspreken van het faillissement. Een nieuwe eigenaar hoeft namelijk niet de schulden en al het personeel over te nemen.
Medewerkers van de winkels hebben nog de meeste kans dat ze weer aan het werk kunnen. De kans dat een concurrerende winkelketen verder wil met personeel van het hoofdkantoor of de distributiecentra, is veel kleiner. De vakbonden beklagen zich erover dat zij nauwelijks geïnformeerd worden. Nu het faillissement is uitgesproken kunnen zij ook alleen maar lijdzaam afwachten wat er gebeurt.
België
Curator Bart de Bruyn is overigens vandaag in België, hij zal daar formeel aan het personeel van de 16 Belgische winkels ontslag aanzeggen. In België werken 100 mensen bij Megapool, een kwart werkt in het distributiecentrum.
Oh, gelukkig. Bedankt voor de informatie!quote:Op donderdag 8 april 2004 23:16 schreef goddess in heaven het volgende:
die garantie is extern verzekerd en blijft dus gewoon geldig!
Netjes hoorquote:TILBURG (ANP) - Klanten van de failliete elektronicaketen Megapool kunnen met kapotte apparatuur terecht bij twee concurrenten. De winkels van It's en Modern Electronics hebben vrijdag alle garantie- en reparatieverplichtingen overgenomen.
De dochterondernemingen van warenhuisconcern Vendex KBB zeggen de klanten van Megapool onder meer tegemoet te komen omdat er veel negatieve publiciteit over de branche is geweest de afgelopen weken.
Megapool is donderdag failliet verklaard. Daardoor komen negenhonderd medewerkers op straat te staan. De keten van 126 winkels kwam in de problemen door de sterke concurrentie in de branche. Dat zette de winstgevendheid onder druk. Volgens vakbond FNV Bondgenoten is er sprake van wanbeleid.
De curatoren van Megapool onderhandelen met twee onbekende partijen over een gedeeltelijke doorstart. Ook vrijdag zijn daarover gesprekken gevoerd.
franchise filiaal???quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:14 schreef PeT het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat het filiaal waar ik werk verder gaat als electro world
Ik had nog niks gehoord van de overname van de plusgaranties maar dat is wel toppie als IT's en modern dat doen, okeej leverd hun natuurlijk ook klanten op maar toch
Ik werk idd in een franchise filiaalquote:Op vrijdag 9 april 2004 20:07 schreef goddess in heaven het volgende:
[..]
franchise filiaal???
ah, het overgrote deel word EP, jullie zijn dus 1 v/d 10!quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:27 schreef PeT het volgende:
[..]
Ik werk idd in een franchise filiaal
35 vd/ franchisers worden EP, 2 worden expert (ik geloof oss en ettenleur) en de rest wil het zelf uitzoeken..quote:Op zondag 11 april 2004 18:33 schreef detulp050 het volgende:
De 4 Franchisefilialen in Drenthe worden EP's
dat kun je natuurlijk zelf bepalen!quote:Op zondag 11 april 2004 18:46 schreef detulp050 het volgende:
Bijzonder hoge winstmarge!!!
das ook zeer afhankelijk v/d filiaalhouder cq. manager...quote:Op zondag 11 april 2004 18:42 schreef Dizer het volgende:
Degene die EP worden hebben geluk. Hele goede zaak!! Hele goede service!!!
haha, ik denk dat Waxxer gewoon ff een brief moet schrijven naar hoofdkantoor ofzo van Megapool, die mensen zijn heus niet opeens vertrokken...quote:Op dinsdag 13 april 2004 00:09 schreef Dizer het volgende:
Nee, ik denk dat je moet wachten totdat de filiaal weer opengaat voor uitverkoop of met een nieuwe naam. Maar langs gaan bij de Its om te vragen kan natuurlijk geen kwaad
Bij een faillisement wordt alle post doorgezonden naar de curator. Daar zal je brief dus uitkomen, als een van de vele claims van schuldeisers.quote:Op dinsdag 13 april 2004 09:01 schreef danos het volgende:
[..]
haha, ik denk dat Waxxer gewoon ff een brief moet schrijven naar hoofdkantoor ofzo van Megapool, die mensen zijn heus niet opeens vertrokken...
Bron.quote:Familiebedrijf uit Oss koopt 25 Megapool-winkels
OSS/APELDOORN - De consumentenelektronicaketen De Harense Smid, een 176 jaar oud familiebedrijf uit Oss, neemt 25 Megapool-winkels over. Circa 225 medewerkers van Megapool, dat onlangs failliet ging, krijgen een nieuw arbeidscontract aangeboden. De overname wordt waarschijnlijk nog voor het eind van deze maand afgerond.
Dat hebben De Harense Smid en de curatoren maandag gemeld. De Megapool-winkels gaan verder onder de naam van de nieuwe eigenaar, die het overnamebedrag niet wilde prijsgeven. Binnenkort wordt bekend welke Megapool-filialen het betreft.
De Harense Smid heeft momenteel dertig vestigingen in Nederland en drie filialen in België. Directeur Antoon van Herpen verwacht dat de nieuwe winkels "circa 40 tot 50 procent aan de omzet toevoegen". Hoe hoog de omzet van De Harense Smid nu is, wilde hij echter niet zeggen.
Vacatures
De Harense Smid streeft ernaar de oude Megapool-winkels in de eerste week van mei te openen. In de komende dagen krijgen circa 225 oud-medewerkers een sollicitatiegesprek. De nieuwe eigenaar heeft daarnaast toegezegd toekomstige vacatures, indien mogelijk, in te vullen met ex-personeelsleden van Megapool. "De ervaring leert dat er in de loop van een à twee jaar altijd vacatures ontstaan. Bovendien is het moeilijk om vakbekwaam winkelpersoneel te vinden", zei Van Herpen.
In het akkoord tussen De Harense Smid, de curatoren en de banken is verder een afspraak gemaakt over klanten van Megapool. Consumenten die een aanbetaling hebben gedaan, krijgen de producten tegen de afgesproken voorwaarden geleverd door De Harense Smid. Beide partijen willen klanten ook een oplossing bieden voor de producten die bij Megapool in reparatie zijn gegeven.
quote:In het akkoord tussen De Harense Smid, de curatoren en de banken is verder een afspraak gemaakt over klanten van Megapool. Consumenten die een aanbetaling hebben gedaan, krijgen de producten tegen de afgesproken voorwaarden geleverd door De Harense Smid. Beide partijen willen klanten ook een oplossing bieden voor de producten die bij Megapool in reparatie zijn gegeven.
Ik had hard nagedacht (jazeker!) en had een theorie over welke filialen zouden zijn overgenomen. Toen dacht ik nog net iets harder na en besefte dat het onzin was. Dus heb ik het ge-edit naarquote:Op dinsdag 20 april 2004 10:30 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Megapool is opgericht door André Pool. Er stond pas nog een stukje in het Noordhollands Dagblad over hem. Hieronder wat beknopte info:quote:Op dinsdag 20 april 2004 21:34 schreef gtotep het volgende:
Wie was waren de eigenaren oprichters van megapool?
Wie kent de geschiedenis van megapool?
Bronquote:Na een introductie waarin hij spreekt over zijn eigen ervaring van een succesvol doch zeer stressvol zakenleven met het opzetten van de "Van Pool tot Pool" zaken die nog steeds voortbestaan onder de naam "Megapool" . Dat alles is begonnen vanaf een zolderkamer en inmiddels is de keten uitgegroeid tot 170 winkels. De meer dan volledige inzet die daarvoor was vereist heeft hem zowel geestelijk als lichamelijk volledig uit balans gebracht. Gelukkig zag hij zelf in dat een volledige omschakeling nodig was (...)
(...) de oprichter en directeur van de Poolplus producten. Door de uitstekende kwaliteit hebben onze producten inmiddels het etiket van Poolplus Golden Line producten verworven. Hoe het allemaal is begonnen? Dat is lang geleden....... Al op heel jonge leeftijd begon ik een eigen zaakje in Amsterdam waar ik elektronische artikelen verkocht. In die tijd maakte ik non-stop dagen van 19 werkuren. Al dat harde werken wierp zijn vruchten af waardoor ik na een aantal jaren een van de belangrijkste winkelketens op het gebied van elektronische artikelen bezat, bekend onder de naam van Pool tot Pool. Anderzijds begon het stressvolle leven, te weinig slaap, te veel drinken, niet goed en niet regelmatig eten, kortom mijn slechte levensstijl, ook zijn tol te eisen: ik kreeg serieuze gezondheidsproblemen en besloot de gehele winkelketen te verkopen. (..)
Zwolle, dat is mij te ver wegquote:Veel particulieren bij kijkdag Megapool-veiling
ZWOLLE (ANP) - De eerste kijkdag voor de veiling van het failliete elektronicaconcern Megapool heeft zaterdag ongeveer 750 belangstellenden getrokken. Het Zwolse veilinghuis dat de verkoop coördineert verwacht dinsdag en woensdag bij de daadwerkelijke veiling een volle zaal.
Een woordvoerder van Lubbers Veilingen heeft dat zaterdag laten weten. Het veilinghuis noemt de opkomst bij de kijkdag redelijk. De bezoekers, vooral particulieren, kwamen zaterdag naar Partycentrum De Bierton in Zwolle voor bijna 4400 elektronica- en witgoedproducten van het failliete concern. Maandag worden bij de tweede kijkdag relatief veel bedrijven verwacht.
Het veilinghuis verwacht bij de veiling dinsdag en woensdag in een veilingzaal aan de Zwolse Russenweg een volle zaal met duizend geïnteresseerden. ,,Behalve belangstellenden van de kijkdagen verwachten we ook mensen die direct naar de veiling komen omdat ze alleen op internet naar de goederenlijst hebben gekeken'', aldus een woordvoerder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |