er word ook steeds vaker gezongen over ONS en WIJquote:Op zaterdag 3 april 2004 21:15 schreef Seborik het volgende:
Het is een ramp. Zong men vroeger nog over normen en waarden, respect voor de medemens, sociale rampen, actuele wereldproblematiek etc. etc. Nu gaat het vooral nog om het propageren van egocentrische en egoïstische geneugten.
In nummers gaat het constant over het 'ik' van de artiest of een persoon waar de artiest zich in inleeft. Niet over het collectief.
In nummers wordt constant het consumeren en het verwerven van financiële middelen bezongen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wanneer het over die benoemingen gaat, refereert het aan een egoïstische uiting van samen willen zijn met een lustobject.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:18 schreef Ra-z het volgende:
[..]
er word ook steeds vaker gezongen over ONS en WIJ
quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:18 schreef E_Motion het volgende:
Daarom stem ik ook voor het verplichten van instrumentale muziek, bij voorkeur met de computer en andere gecomputeriseerde apparatuur geproduceerd.
Rechts isquote:Op zaterdag 3 april 2004 21:45 schreef MikeyMo het volgende:
"linkse elementen" alsof rechts niet sociaal, meedenkend etc is
Black Eyed Peas, maar vergeet ook Bono niet...quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:57 schreef nozem het volgende:
In de top 40 zitten staan gaan bands meer met 'linkse' idealen die de wereld willen verbeteren, maar da's al 30 jaar zo toch, en ik kan er niet wakker om liggen. De tijd van de protestsongs is voorbij.
Alhoewel, Black eyed peas, anyone?
dat is volgens mij wel de bekrompen mening van de TSquote:Op zaterdag 3 april 2004 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Rechts is![]()
![]()
Rechts is ik, ik, ik
Rechts is a-sociaal
Rechts is niet-denkend.
Fuck rechts.
Straks is Pim F ook nog links.quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:00 schreef MikeyMo het volgende:
hey maar gerard joling zong: At your service, da's best links
En Frans 'heb je even voor mij' Bauer is dan weer rechtse muziek.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:15 schreef Seborik het volgende:
In nummers gaat het constant over het 'ik' van de artiest of een persoon waar de artiest zich in inleeft. Niet over het collectief.
quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:05 schreef fripper het volgende:
[..]
Straks is Pim F ook nog links.
[..]
En Frans 'heb je even voor mij' Bauer is dan weer rechtse muziek.
Tja, zet een T.S.O.L. album op.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:15 schreef Seborik het volgende:
Het is een ramp. Zong men vroeger nog over normen en waarden, respect voor de medemens, sociale rampen, actuele wereldproblematiek etc. etc. Nu gaat het vooral nog om het propageren van egocentrische en egoïstische geneugten.
In nummers wordt constant het consumeren en het verwerven van financiële middelen bezongen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het is een grap om een discussie uit te lokken.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:21 schreef Babbelzz het volgende:
waar komt dit ineens zo vandaan TS?
heb je een nr gehoord en borrelde dit toen op?
gevoed door t gemis?
En nóg meer posts in muziek te krijgen.quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:28 schreef Seborik het volgende:
[..]
Het is een grap om een discussie uit te lokken.
We gaan voor de miljoen Witchy.quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En nóg meer posts in muziek te krijgen.
Misschien dat je er nu meer van merkt, omdat je meer contact hebt met verschillende mensen via het internet, hoe oppervlakkig dat contact vaak ook mag zijn. Bepaalde dingen die geacht worden als zijnde basiskennis van zaken is niet meer aanwezig.quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:13 schreef NorthernStar het volgende:
Hoewel door de algemene infantilisering de gemiddelde 'volwassene' nu ook niet veel verder meer komt dan dit. (of was dat altijd al zo?)
Een artiest heeft de mogelijkheid om met zijn woorden een grote groep mensen te bereiken die anders misschien niet vanuit de gangbare politiek bereikt kunnen worden. Van mij mag een artiest daarom best wat met dat privilege doen, het hoeft niet, daarin is elke artiest vrij, maar er is ook niks mis mee..quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:54 schreef metalbazzz het volgende:
Hoe minder politiek geneuzel in muziek hoe beter. Muziek is entertainment, politiek niet en gaat dus niet samen. Helaas denken veel bands daar anders over. Ik luister toch niet om me de linkse les te laten lezen, vind het onzin, maak gewoon leuke muziek ipv te zeiken.
En er is vandaag de dag nog wel degelijk een hoop van die politiek in muziek, zelfs een agressieve band als Six Feet Under loopt 'No War' te schreeuwen, ik snap dus niet dat mensen op zulk soort teksten zit te wachten. Het is gewoon populistisch, net als Moby die op een uitverkocht Werchter (en vast ook elders) loopt te roepen hoe stom Bush wel niet is; kneus! ik kom voor die vette beats en relaxte deuntjes van m, gaat ie dat roepen...
Make music, no politics
Nee, het is een gepolariseerde voorstelling om reacties uit te lokken.quote:Op zaterdag 3 april 2004 23:16 schreef yohan.nl het volgende:
Dus egocentrisme staat gelijk aan rechts
Waar het uitmelken van de liefde als zangtekst thema in ieder geval bijhoord. Daarom: fuck lovelyrics.quote:Nu gaat het vooral nog om het propageren van egocentrische en egoïstische geneugten.
't Gaat nu even over popmuziek, dus dan is die top40 het beste uitgangspunt.quote:Op zaterdag 3 april 2004 23:55 schreef nozem het volgende:
Ik weet zeker dat er tegenwoordig niet meer oppervlakkige muziek gemaakt wordt dan 25 jaar geleden. Als we nu eens niet de top 40 als referentiekader gaan gebruiken..
Het ligt ook echt aan de muziek. Als je rustige rock hebt vind ik een politieke tekst daarop helemaal niet erg. Heb je over muziek die je draait als achtergrondmuziek of als 'feel good'-muziek dan is het weer ongepast.quote:Op zondag 4 april 2004 01:56 schreef Zander het volgende:
Eerlijk gezegd hou ik ook niet van al te veel 'gepreek' in mijn muziek. Als ik wil weten wat voor ellende, onrecht en misstanden er allemaal in de wereld zijn, dan lees ik wel een krant. Ik snap ook wel dat muziek een uitlaatklep kan zijn voor de artiest en dat hij probeert om een boodschap over te brengen op zijn publiek, maar vaak vind ik het nogal drammerig overkomen.
Wat een loser instelling. Van zovelen hier. Godsamme. Triest.quote:Op zaterdag 3 april 2004 23:25 schreef Abbadon het volgende:
neo-hippie-topic
quote:Denis Leary wrote:
And I also don't go for this other thing now, with MTV being so big where you get a band that gets a hit video, and all of the sudden they think that they're like icons and they can tell us how to feel about environmental issues and how to vote and stuff. You know what I'm talking about? Like R.E.M. "Shiny Happy People" "Hey Hey Hey Hey Hey! Pull that bus over to the side of the pretentiousness turnpike, alright!? I want everybody off the bus. I want the shiny people over here, and the happy people over here, ok! I represent angry gun-toting meat-eating fucking people, alright!" Sit down and shut the fuck up Michael! Don Henley's gonna tell me how to vote. I don't fucking think so, ok? I got two words for Don Henley, Joe Fucking Walsh, ok!? Thanks for calling, Don! How long's your pony tail now? Ok!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |