abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18158961
Het is een ramp. Zong men vroeger nog over normen en waarden, respect voor de medemens, sociale rampen, actuele wereldproblematiek etc. etc. Nu gaat het vooral nog om het propageren van egocentrische en egoïstische geneugten.

In nummers gaat het constant over het 'ik' van de artiest of een persoon waar de artiest zich in inleeft. Niet over het collectief.

In nummers wordt constant het consumeren en het verwerven van financiële middelen bezongen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_18158986
mooi item Seborik!
zet me stevig aan t denken!
pi_18159020
Links?
Delivered without an information leaflet
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:17:30 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_18159022
open er een topic over
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_18159042
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:15 schreef Seborik het volgende:
Het is een ramp. Zong men vroeger nog over normen en waarden, respect voor de medemens, sociale rampen, actuele wereldproblematiek etc. etc. Nu gaat het vooral nog om het propageren van egocentrische en egoïstische geneugten.

In nummers gaat het constant over het 'ik' van de artiest of een persoon waar de artiest zich in inleeft. Niet over het collectief.

In nummers wordt constant het consumeren en het verwerven van financiële middelen bezongen.

er word ook steeds vaker gezongen over ONS en WIJ
pi_18159053
Daarom stem ik ook voor het verplichten van instrumentale muziek, bij voorkeur met de computer en andere gecomputeriseerde apparatuur geproduceerd.
pi_18159062
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:18 schreef Ra-z het volgende:

[..]

er word ook steeds vaker gezongen over ONS en WIJ
Wanneer het over die benoemingen gaat, refereert het aan een egoïstische uiting van samen willen zijn met een lustobject.
pi_18159096
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:18 schreef E_Motion het volgende:
Daarom stem ik ook voor het verplichten van instrumentale muziek, bij voorkeur met de computer en andere gecomputeriseerde apparatuur geproduceerd.
In de elektronika is alles immers gelijk, een 1 is gelijkwaardig aan een 0.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_18159126
waar komt dit ineens zo vandaan TS?
heb je een nr gehoord en borrelde dit toen op?
gevoed door t gemis?
pi_18159250
Misschien omdat die ooit linkse gasten ook het kapitaal hebben geroken !
Tja die principes laten ze dan snel varen ..
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 april 2004 @ 21:29:37 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_18159340
Ik weet niet waar Seborik naar luisterd. Het politieke engagement is nog nooit zo groot geweest.

Kijk eens verder dan Janet Jackson en Iron maiden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:30:25 #12
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18159363
Ik geloof niet dat "normen en waarden en respect" nou typisch alleen maar linkse thema's zijn. Maar ik heb wel de inkdruk dat er in de huidige "populaire" muziek weinig politieke / sociale boodschap zit.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 april 2004 @ 21:33:13 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_18159437
Door het steesds minder investeren van de grote maatschappijen in nieuw talent is er steeds mer onafhankelijk geluid te horen.

Maar als je naar de top-50 luisterd is er niks aan de hand.

Same as ever.

Dikke tieten, negers en dikke negers met tieten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:33:59 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18159458
Er is nog steeds engagement, alleen verkoopt het niet echt (in een rechtse maatschappij)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_18159665
Punk luisteren, geen MTV kijken en zo zou een oplossing kunnen zijn.
Pop is toch alleen maar op verkoop gericht en het boeit niemand geen fuck waar ze over zingen.
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:45:27 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18159775
mjah, wat kan mij het nou verrotten. Als je normen en waarden wilt horen zet je toch fijn een cabaret cd op? Als je ik ik ik wilt horen dan zet je een hip hop cd op (alhoewel die ook nog wel eens redelijk vaak ook maatschappelijke dingen aankaarten)

Tja, Seborik, liedjes als The eve of destruction zul je niet snbel meer tegenkomen, maar verder kun je nog altijd zelf uitkiezen waar je naar luistert en de liedjes met diepgang die je zoekt bestaan ook nog wel hoor...

"linkse elementen" alsof rechts niet sociaal, meedenkend etc is
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:54:44 #17
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18160041
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:45 schreef MikeyMo het volgende:
"linkse elementen" alsof rechts niet sociaal, meedenkend etc is
Rechts is
Rechts is ik, ik, ik
Rechts is a-sociaal
Rechts is niet-denkend.
Fuck rechts.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_18160123
In de top 40 staan gaan bands meer met 'linkse' idealen die de wereld willen verbeteren, maar da's al 30 jaar zo toch, en ik kan er niet wakker om liggen. De tijd van de protestsongs is voorbij.

Alhoewel, Black eyed peas, anyone?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:59:33 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18160187
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:57 schreef nozem het volgende:
In de top 40 zitten staan gaan bands meer met 'linkse' idealen die de wereld willen verbeteren, maar da's al 30 jaar zo toch, en ik kan er niet wakker om liggen. De tijd van de protestsongs is voorbij.

Alhoewel, Black eyed peas, anyone?
Black Eyed Peas, maar vergeet ook Bono niet...

ach, Seborik zag vast dat Live Aid op DVD wordt uitgebracht en dacht: hey, dat soort acties zijn er al een tijd niet meer geweest...
[..]
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:00:24 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18160218
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Rechts is
Rechts is ik, ik, ik
Rechts is a-sociaal
Rechts is niet-denkend.
Fuck rechts.

dat is volgens mij wel de bekrompen mening van de TS

hey maar gerard joling zong: At your service, da's best links
[..]
pi_18160322
Begrippen als Links en Rechts zijn sowieso hopeloos achterhaald.. ik zou er een topic over kunnen beginnen, maar dat is vast als eens gedaan.
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:05:33 #22
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18160373
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 22:00 schreef MikeyMo het volgende:
hey maar gerard joling zong: At your service, da's best links
Straks is Pim F ook nog links.
quote:
En Frans 'heb je even voor mij' Bauer is dan weer rechtse muziek.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:08:21 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18160454
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 22:05 schreef fripper het volgende:

[..]

Straks is Pim F ook nog links.
[..]

En Frans 'heb je even voor mij' Bauer is dan weer rechtse muziek.
[..]
  † In Memoriam † zaterdag 3 april 2004 @ 22:13:01 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18160637

Make Love not War

Tja zingen over hoe bad je bent, hoe bitchy, hoe geweldig, hoe verliefd je bent, hoe een hartenbreker, hoe een great lover, hoe moeilijk je het wel niet hebt etc. etc. etc. sluit denk ik aan bij de belevingswereld van de gemiddelde puber.

De platenverkoop is niet meer gericht op twintigers en dertigers, maar op twaalf en veertienjarigen. En dan krijg je dat. Hoewel door de algemene infantilisering de gemiddelde 'volwassene' nu ook niet veel verder meer komt dan dit. (of was dat altijd al zo?)
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:14:57 #25
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_18160700
quote:

Tja, zet een T.S.O.L. album op.

Wat mij opvalt, is dat als muziek een politieke stelling neemt, het dan meteen extreem is.
Het is of radicaal-links (zoals bijv T.S.O.L. en menig andere punkband) of extreem-rechts (Skrewdriver, Bound for Glory) of, minder extreem doch redelijk radicaal, libertarisch (Rush! nooit gedacht?).
Conservatieve muziek is op zich ook wel te vinden, maar hoe het met muziek met een liberale of sociaal-democratische toon? Kijk, zoeken is net pschologie: als je echt iets wilt vinden, dan vind je het wel, maar om nu elk nummer dat over vrijheid gaat als liberaal te bestempelen, is ook weer onzinnig. Of zou men kunnen stellen dat elk gemiddeld liedje in het gematigde kamp past?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:28:12 #26
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18161133
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:21 schreef Babbelzz het volgende:
waar komt dit ineens zo vandaan TS?
heb je een nr gehoord en borrelde dit toen op?
gevoed door t gemis?
Het is een grap om een discussie uit te lokken.
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:34:19 #27
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_18161334
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 22:28 schreef Seborik het volgende:

[..]

Het is een grap om een discussie uit te lokken.
En nóg meer posts in muziek te krijgen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_18161337
gelukt
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:37:31 #29
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18161420
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 22:34 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

En nóg meer posts in muziek te krijgen.
We gaan voor de miljoen Witchy.

Een aantal typische reacties weer.

Het valt wel op dat popsterren het engagement achterwege laten in hun muziek, maar wel te vinden zijn op hoegenaamde steunprojecten voor het één of het ander waar rijkelijk de champagne vloeit.
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:42:53 #30
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18161544
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 22:13 schreef NorthernStar het volgende:
Hoewel door de algemene infantilisering de gemiddelde 'volwassene' nu ook niet veel verder meer komt dan dit. (of was dat altijd al zo?)
Misschien dat je er nu meer van merkt, omdat je meer contact hebt met verschillende mensen via het internet, hoe oppervlakkig dat contact vaak ook mag zijn. Bepaalde dingen die geacht worden als zijnde basiskennis van zaken is niet meer aanwezig.

Iets als fatsoenlijk spellen is teveel moeite, weten wanneer bepaalde belangrijke gebeurtenissen zich afspeelden of wie belangrijke personen zijn uit de historie acht men kennelijk niet meer belangrijk.
pi_18161830
Hoe minder politiek geneuzel in muziek hoe beter. Muziek is entertainment, politiek niet en gaat dus niet samen. Helaas denken veel bands daar anders over. Ik luister toch niet om me de linkse les te laten lezen, vind het onzin, maak gewoon leuke muziek ipv te zeiken.

En er is vandaag de dag nog wel degelijk een hoop van die politiek in muziek, zelfs een agressieve band als Six Feet Under loopt 'No War' te schreeuwen, ik snap dus niet dat mensen op zulk soort teksten zit te wachten. Het is gewoon populistisch, net als Moby die op een uitverkocht Werchter (en vast ook elders) loopt te roepen hoe stom Bush wel niet is; kneus! ik kom voor die vette beats en relaxte deuntjes van m, gaat ie dat roepen...

Make music, no politics
pi_18162203
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 22:54 schreef metalbazzz het volgende:
Hoe minder politiek geneuzel in muziek hoe beter. Muziek is entertainment, politiek niet en gaat dus niet samen. Helaas denken veel bands daar anders over. Ik luister toch niet om me de linkse les te laten lezen, vind het onzin, maak gewoon leuke muziek ipv te zeiken.

En er is vandaag de dag nog wel degelijk een hoop van die politiek in muziek, zelfs een agressieve band als Six Feet Under loopt 'No War' te schreeuwen, ik snap dus niet dat mensen op zulk soort teksten zit te wachten. Het is gewoon populistisch, net als Moby die op een uitverkocht Werchter (en vast ook elders) loopt te roepen hoe stom Bush wel niet is; kneus! ik kom voor die vette beats en relaxte deuntjes van m, gaat ie dat roepen...

Make music, no politics
Een artiest heeft de mogelijkheid om met zijn woorden een grote groep mensen te bereiken die anders misschien niet vanuit de gangbare politiek bereikt kunnen worden. Van mij mag een artiest daarom best wat met dat privilege doen, het hoeft niet, daarin is elke artiest vrij, maar er is ook niks mis mee..

Ik denk alleen dat bepaalde politieke uitspraken door bands/artiesten tegenwoordig lang niet meer zo'n impact hebben als in de jaren '60..
pi_18162350
Misschien een beetje offtopic, maar ik vind dat teksten in de meeste gevallen de sfeer van het nummer zelf verpesten.
Er moet een goede balans zijn tussen zang/tekst en de muziek zelf, en dat zie je tegenwoordig bijna niet meer.

Dat is misschien ook wel één van de reden dat ik alleen nog maar luister naar instrumentale muziek.
Niets.
pi_18162375
Dus egocentrisme staat gelijk aan rechts
  zaterdag 3 april 2004 @ 23:17:31 #35
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18162402
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 23:16 schreef yohan.nl het volgende:
Dus egocentrisme staat gelijk aan rechts
Nee, het is een gepolariseerde voorstelling om reacties uit te lokken.
pi_18162499
Er wordt overigens ook nog wel muziek gemaakt die minder gericht is op geneugten en egoisme, denk aan 'Where is the love' van de B.E.P.

Ik ben het wel met je eens dat videoclips bijna volledig om seks, geld en macht draaien. Zit weinig creativiteit meer in. Maar om dat direct met links of rechts te linken; daar kan ik me niet in vinden.
  zaterdag 3 april 2004 @ 23:25:24 #37
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_18162592
neo-hippie-topic
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zaterdag 3 april 2004 @ 23:54:10 #38
89005 jonny
protegé moi
pi_18163366
Ik luister liever naar een nummer met een wat diepere betekenis of het nu over politiek, liefde etc. gaat dan een oppervlakkig nummer.

Maar dat er tegenwoordig meer oppervlakkige muziek gemaakt wordt zal wel met de tijd te maken hebben, helaas ...
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_18163409
Ik weet zeker dat er tegenwoordig niet meer oppervlakkige muziek gemaakt wordt dan 25 jaar geleden. Als we nu eens niet de top 40 als referentiekader gaan gebruiken..
  zaterdag 3 april 2004 @ 23:56:44 #40
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_18163425
quote:
Nu gaat het vooral nog om het propageren van egocentrische en egoïstische geneugten.
Waar het uitmelken van de liefde als zangtekst thema in ieder geval bijhoord. Daarom: fuck lovelyrics.

Maargoed, wat ken mij die teksten nou vernikkelen man! En een topic met zo'n titel geopend door wijze Seborik, KAN natuurlijk niet serieus zijn
pi_18163834
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 23:55 schreef nozem het volgende:
Ik weet zeker dat er tegenwoordig niet meer oppervlakkige muziek gemaakt wordt dan 25 jaar geleden. Als we nu eens niet de top 40 als referentiekader gaan gebruiken..
't Gaat nu even over popmuziek, dus dan is die top40 het beste uitgangspunt.
  zondag 4 april 2004 @ 01:56:16 #42
2889 Zander
He's gone
pi_18165458
Eerlijk gezegd hou ik ook niet van al te veel 'gepreek' in mijn muziek. Als ik wil weten wat voor ellende, onrecht en misstanden er allemaal in de wereld zijn, dan lees ik wel een krant. Ik snap ook wel dat muziek een uitlaatklep kan zijn voor de artiest en dat hij probeert om een boodschap over te brengen op zijn publiek, maar vaak vind ik het nogal drammerig overkomen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 4 april 2004 @ 02:38:24 #43
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_18165804
quote:
Op zondag 4 april 2004 01:56 schreef Zander het volgende:
Eerlijk gezegd hou ik ook niet van al te veel 'gepreek' in mijn muziek. Als ik wil weten wat voor ellende, onrecht en misstanden er allemaal in de wereld zijn, dan lees ik wel een krant. Ik snap ook wel dat muziek een uitlaatklep kan zijn voor de artiest en dat hij probeert om een boodschap over te brengen op zijn publiek, maar vaak vind ik het nogal drammerig overkomen.
Het ligt ook echt aan de muziek. Als je rustige rock hebt vind ik een politieke tekst daarop helemaal niet erg. Heb je over muziek die je draait als achtergrondmuziek of als 'feel good'-muziek dan is het weer ongepast.

Wat dat betreft ben ik het niet helemaal met de TS eens. Er moet politiek geneuzel zijn, maar niet teveel in de top 40 enzo. Hip-hop muziek is wel een fucking disgrace, maar ja, Amerika....
pi_18165975
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 23:25 schreef Abbadon het volgende:
neo-hippie-topic
Wat een loser instelling. Van zovelen hier. Godsamme. Triest.

Wat is er mis met een boodschap in je liedje? Is dat al te veel voor iedereen?? Ongelooflijk. Mensen willen niet meer blootgesteld worden aan een mening die een artiest uitdraagt, elke mening is al te veel. Een lied mag geen negatieve gevoelens oproepen, en alleen over uiterst oppervlakkige liefde gaan, god jezus.
Alles moet vlak, niet te diepgaand en makkelijk verteerbaar zijn, muziek die je bent vergeten zodra het nummer is afgelopen. Wat een kutinstelling, typerend.

Ik ga er vanuit dat al deze mensen geen krant lezen en geen nieuws op tv zien, anders kan ik er me niets bij voorstellen. (ik schaar mezelf trouwens bij de rechtse kant van het politiek spectrum, voor de critici)

Zodra een recessie hier ons eens echt in de buidel raakt, wordt het weer anders. Of er moet een bomaanslag plaatsvinden om de apathische Nederlandse massa wakkeer te schudden.
Eigenlijk hoop ik erop, Meneer de President.

Stelletje egoïsten voor wie de wereld ophoudt bij de eigen voortuin.
pi_18166229
quote:
Denis Leary wrote:
And I also don't go for this other thing now, with MTV being so big where you get a band that gets a hit video, and all of the sudden they think that they're like icons and they can tell us how to feel about environmental issues and how to vote and stuff. You know what I'm talking about? Like R.E.M. "Shiny Happy People" "Hey Hey Hey Hey Hey! Pull that bus over to the side of the pretentiousness turnpike, alright!? I want everybody off the bus. I want the shiny people over here, and the happy people over here, ok! I represent angry gun-toting meat-eating fucking people, alright!" Sit down and shut the fuck up Michael! Don Henley's gonna tell me how to vote. I don't fucking think so, ok? I got two words for Don Henley, Joe Fucking Walsh, ok!? Thanks for calling, Don! How long's your pony tail now? Ok!
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 4 april 2004 @ 10:44:20 #46
2889 Zander
He's gone
pi_18167530
Ha, en Denis Leary heeft natuurlijk gewoon gelijk. Juist omdat ik al een krant lees en het journaal kijk, zit ik niet te wachten op allerlei sociaal bevlogen teksten van tienvoudig multimiljonairs als Phil Collins, die een zielig verhaal over arme zwerfkindjes op muziek zet, er een dikke hit mee scoort en vervolgens de rest van het jaar weer in een van zijn drie villas ligt te stinken. Of op achttienjarige punkers wiens vocabulaire voornamelijk uit "Fuck this" en "Fuck that" bestaat en voor wie de wereld lekker zwart-wit bestaat uit "de slechten" en "de goeien".

Daar zit het probleem bij zogenaamd 'maatschappelijk betrokken' artiesten. De maatschappelijke betrokkenheid van steenrijke gasten die het hele jaar in de Hollywood Hills wonen komt niet erg geloofwaardig over, en vaak zijn politiek getinte teksten ook enorm simplistisch en prekerig. Als ik oppervlakkig overkom omdat ik daar niet zo van hou, dan zal het me worst wezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zander op 04-04-2004 10:50:58 ]
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 4 april 2004 @ 10:47:00 #47
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 4 april 2004 @ 10:51:09 #48
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18167600
Toch moet ik toegeven dat hoewel ik de muziek van SOAD erg lekker vindt, dat radicaal linkse gelul van de teksten me tegen begint te staan en ik het eigenlijk niet meer zo vaak opzet dan
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18167646
VanKatoen heeft ook wel linkse teksten
  zondag 4 april 2004 @ 11:00:07 #50
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')