Mel heeft anders ook iets gedaan wat maar weinig andere acteurs durven: een gewaagde film produceren waarbij hij ook zijn eigen reputatie op het spel zet. Maar alle commotie rond deze film komt hem natuurlijk uitstekend uit. De film verkoopt zichzelf, en hoe....quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:56 schreef Duiveltja het volgende:
Mel is ondertussen vrolijk zijn zakken aan het vullen. We zitten inmiddels op 315 miljoen.
de zweepslagscene duurde een kwartierquote:Op vrijdag 2 april 2004 21:07 schreef mazaru het volgende:
Ik vond de film niet slecht.
Alleen die zweepslagenscene had wel een kwartiertje korter kunnen zijn, daar werd ik een beetje misselijk van.
Voor de rest een prima film.
En met de slachting in Irak een paar dagen geleden in het achterhoofd is deze versie al ziek genoeg...quote:Op vrijdag 2 april 2004 22:18 schreef BatMat het volgende:
Nogmaals: gewoon gratis kijken hier ----->
The Passion of the Christ
Het is niet de film die ziek is.quote:Op vrijdag 2 april 2004 22:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En met de slachting in Irak een paar dagen geleden in het achterhoofd is deze versie al ziek genoeg...
Ik weet niet zozeer of het het verhaal is... tis meer dat er gewoon mensen zijn die zo laag kunnen zakken dat ze ongeacht het ras (mens in dit geval) zin hebben om alle frustratie op een onschuldig iets te botvieren...quote:Op zaterdag 3 april 2004 00:05 schreef GoodspeeD het volgende:
Het is idd niet de film die ziek is. Het is het verhaal dat ziek is, of dat nou waar is of niet.
Hoedanook een ingrijpende film. Heb em zojuist gezien hier in de bios. Zag veel mensen toch met een zuur gezicht de bioscoop verlaten.
Kan verder weinig zeggen over de film. Het verhaal is voorspelbaar, aangezien iedere persoon die enigszins godsdienst op school heeft gehad het verhaal van Jezus wel kent. De gesel- en kruisigscenes zijn ranzig. M'n vriendin werd er echt ziek van onder de film.
Dat vond ik hem zelfs nog niet waard, heb deze films een 1 gegeven, de eerste in mijn imdb bestaanquote:Op zaterdag 3 april 2004 02:36 schreef xman het volgende:
I'll give it a 2/10 for the make-up!
Ik ben het totaal ONeens met jou mening. De film was goor, maar dat neemt niet weg dat het weergeeft hoe de laatste 12 dagen van Jezus echt waren (volgens de bijbelverhalen).quote:Op zaterdag 3 april 2004 02:36 schreef xman het volgende:
Dit heb ik geschreven op IMDB:
I just came out of the premier of this, horror movie. I have never and I mean never seen so much gore in a film in my whole life. God! I have an awful aftertaste in my mouth, because I felt like I had to vomit during the whole movie.
And if that wasn't enough, this is the most boring movie ever. I didn't catch the whole hoopla surrounding this film, so I was expecting a film about Jezus'life. Since I don't know the story, well ofcourse I know Maria and Judas and the devil, but the rest of the cast?
They could have called it The Passion of T-1000 and casted Arnold for this one, because there wouldn't be any difference.
So please don't expect a: a story, b: character development, c: good acting, d: Not leaving the theater with a big why oh why did I go and see this godawful film.
And this leaves me with a big question? Why did they make this film. There is no point. Did they want us to relive Christ' end! Well they miserabily failed, because the only thought I had was: didn't I see that scene in HellraiserIII?
I'll give it a 2/10 for the make-up!
12 uurquote:Op zaterdag 3 april 2004 13:23 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Ik ben het totaal ONeens met jou mening. De film was goor, maar dat neemt niet weg dat het weergeeft hoe de laatste 12 dagen van Jezus echt waren (volgens de bijbelverhalen).
Ja vind ik ook wel, maar door het geweld heb je de hele film zoiets van "argh, wat gaan ze nu weer uitvreten met em".quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:26 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Mensen concentreren zich teveel op het geweld. Ik denk persoonlijk dat dat juist nodig was om de boodschap duidelijker over te brengen (Tolerantie, empathie en liefde voor je medemens. )
Ah, vond het al zo vaag dat 12 dagen zo snel voorbij waren.quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:52 schreef Hare het volgende:
[..]
12 uur
Nee hoor, op een gegeven moment wil je gewoon dat ie eens eindelijk dood neervalt. Al dat geweld duurde gewoon veels te lang.quote:Op zaterdag 3 april 2004 14:00 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Ja vind ik ook wel, maar door het geweld heb je de hele film zoiets van "argh, wat gaan ze nu weer uitvreten met em".
het was ook gewoon afschuwelijk, en deze film is volgens mij een goede afspiegeling van hoe het er toen aan toe ging. Jezus heeft 7(!) explosies van pijn gekend in die uren. ik denk dat ze de geweldsscenes zelfs nog ingekort hebben.quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:26 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Mensen concentreren zich teveel op het geweld. Ik denk persoonlijk dat dat juist nodig was om de boodschap duidelijker over te brengen (Tolerantie, empathie en liefde voor je medemens. )
Natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Een ander deel van 'de boodschap' (dat klinkt zo overdreven) was natuurlijk ook om te laten zien dat het niet zo is gegaan zoals je nu vaak op plaatjes ziet (Jezus die netjes in zijn gewaad, zelfs bijna met een glimlach op z'n gezicht, zijn kruis draagt). Maar het bruute van de Romeinse soldaten en diegenen die hem veroordeelden geeft natuurlijk een sterk contrast met de boodschap die Jezus uitstraalde, en die was wel simpel. Namelijk: Heb elkaar lief. (Natuurlijk zijn er nog meer boodschappen, maar ik wil het wel/niet bestaan van God er graag buiten houden)quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:15 schreef doraantje het volgende:
[..]
het was ook gewoon afschuwelijk, en deze film is volgens mij een goede afspiegeling van hoe het er toen aan toe ging. Jezus heeft 7(!) explosies van pijn gekend in die uren. ik denk dat ze de geweldsscenes zelfs nog ingekort hebben.
de boodschap van de film was denk ik voornamelijk, of misschien zelfs wel alleen, om het publiek te laten zien hoe erg het geweest is, en hoeveel Jezus toen lichamelijk geleden heeft.
De boodschap van Jezus dood....die gaat veel dieper natuurlijk. maarja, ik ben geen theoloog en ook geen evangelist ofzo, dus ik zal jullie er niet mee vermoeien.
..
Lijkt me zeer stug dat ze dit kunnen weten. Wat is je bron?quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
De film is trouwens helemaal niet accuraat. De meeste historici zijn het er ondertussen over eens dat Jezus héél waarschijnlijk:
- niet blank was
- geen Aramees sprak
- kort haar had en geen baard
Bron?quote:Ik vind het zeker geen slechte film, maar het is voor zover ik kan beoordelen geen neutrale, authentieke weergave van wat er zou gebeurd zijn, maar een eigen interpretatie van een streng katholieke, conservatieve christen.
Ehh nee. Waarom denk je dit? (En nee, ik ben niet gelovig.)quote:Als het echt zo was gebeurd, gaat een normaal mens na een uurtje echt wel dood
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |