abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18139499
Mel Gibson maakt The Passion of the Christ style="font-size: 10px;">quote:
geregisseerd door Mel Gibson
met James Caviezel, Maia Morgenstern en Monica Bellucci

Ergens rond het jaar 30 na Christus, in de Romeinse provincie Palestina, begon een onbekende timmerman genaamd Jezus van Nazareth publiekelijk onderwijs te geven en de komst van een 'Koninkrijk van God' te proclameren. Volgens de mening van velen scheen Jezus de Messias te zijn. Omgeven door een harde kern van 12 discipelen (leerlingen), begon Jezus een massale aanhang te werven onder het gewone volk. Jezus had evenwel ook veel tegenstanders in Jeruzalem. Het Sanhedrin, een regerende Senaat bestaande uit de leidende Joodse priesters en Farizeeërs, zwoeren samen om Jezus te doden. Hoewel Jezus consistent volhield, dat zijn Koninkrijk een hemels en geestelijk rijk was, beval de Romeinse procurator (stadhouder) Pontius Pilatus, welke met de mogelijkheid van een rel werd geconfronteerd, dat Jezus de stad Jeruzalem uitgebracht diende te worden en aan het kruis genageld moest worden als een gewone crimineel.
Mel is ondertussen vrolijk zijn zakken aan het vullen. We zitten inmiddels op 315 miljoen.
  vrijdag 2 april 2004 @ 21:05:30 #2
26080 Mr_Jt
Music Maestro
pi_18139643
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 20:56 schreef Duiveltja het volgende:

Mel is ondertussen vrolijk zijn zakken aan het vullen. We zitten inmiddels op 315 miljoen.
Mel heeft anders ook iets gedaan wat maar weinig andere acteurs durven: een gewaagde film produceren waarbij hij ook zijn eigen reputatie op het spel zet. Maar alle commotie rond deze film komt hem natuurlijk uitstekend uit. De film verkoopt zichzelf, en hoe....
If you believe in telekinesis, raise my hand.
  vrijdag 2 april 2004 @ 21:07:08 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_18139668
Ik vond de film niet slecht.
Alleen die zweepslagenscene had wel een kwartiertje korter kunnen zijn, daar werd ik een beetje misselijk van.
Voor de rest een prima film.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 2 april 2004 @ 21:15:50 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18139814
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 21:07 schreef mazaru het volgende:
Ik vond de film niet slecht.
Alleen die zweepslagenscene had wel een kwartiertje korter kunnen zijn, daar werd ik een beetje misselijk van.
Voor de rest een prima film.
de zweepslagscene duurde een kwartier
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 2 april 2004 @ 22:01:52 #5
90600 Jor_Dii
pi_18140588
Ja het is niet om aan te zien. Eerst met stokken. dan met zwepen met haken die in het vlees blijven hangen. En dan...ja dan ligt ie daar half dood te gaan, draaien ze hem nog even vrolijk om.
Wel een hele goede film, ondanks dat mn hart in mn keel zat
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 2 april 2004 @ 22:18:34 #6
70988 BatMat
Swallow This!
pi_18140917
Nogmaals: gewoon gratis kijken hier ----->
The Passion of the Christ
"I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that don’t work."
  vrijdag 2 april 2004 @ 22:35:42 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_18141349
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 22:18 schreef BatMat het volgende:
Nogmaals: gewoon gratis kijken hier ----->
The Passion of the Christ
En met de slachting in Irak een paar dagen geleden in het achterhoofd is deze versie al ziek genoeg...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 2 april 2004 @ 23:35:09 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_18142735
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 22:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

En met de slachting in Irak een paar dagen geleden in het achterhoofd is deze versie al ziek genoeg...
Het is niet de film die ziek is.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 3 april 2004 @ 00:05:38 #9
41422 GoodspeeD
pi_18143429
Het is idd niet de film die ziek is. Het is het verhaal dat ziek is, of dat nou waar is of niet.

Hoedanook een ingrijpende film. Heb em zojuist gezien hier in de bios. Zag veel mensen toch met een zuur gezicht de bioscoop verlaten.

Kan verder weinig zeggen over de film. Het verhaal is voorspelbaar, aangezien iedere persoon die enigszins godsdienst op school heeft gehad het verhaal van Jezus wel kent. De gesel- en kruisigscenes zijn ranzig. M'n vriendin werd er echt ziek van onder de film.
  zaterdag 3 april 2004 @ 00:30:54 #10
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_18143948
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 00:05 schreef GoodspeeD het volgende:
Het is idd niet de film die ziek is. Het is het verhaal dat ziek is, of dat nou waar is of niet.

Hoedanook een ingrijpende film. Heb em zojuist gezien hier in de bios. Zag veel mensen toch met een zuur gezicht de bioscoop verlaten.

Kan verder weinig zeggen over de film. Het verhaal is voorspelbaar, aangezien iedere persoon die enigszins godsdienst op school heeft gehad het verhaal van Jezus wel kent. De gesel- en kruisigscenes zijn ranzig. M'n vriendin werd er echt ziek van onder de film.
Ik weet niet zozeer of het het verhaal is... tis meer dat er gewoon mensen zijn die zo laag kunnen zakken dat ze ongeacht het ras (mens in dit geval) zin hebben om alle frustratie op een onschuldig iets te botvieren...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Surf prive met PureVPNVyprVPN - de snelle VPNBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  zaterdag 3 april 2004 @ 02:36:41 #11
16238 xman
YaY!
pi_18145828
Dit heb ik geschreven op IMDB:

I just came out of the premier of this, horror movie. I have never and I mean never seen so much gore in a film in my whole life. God! I have an awful aftertaste in my mouth, because I felt like I had to vomit during the whole movie.

And if that wasn't enough, this is the most boring movie ever. I didn't catch the whole hoopla surrounding this film, so I was expecting a film about Jezus'life. Since I don't know the story, well ofcourse I know Maria and Judas and the devil, but the rest of the cast?
They could have called it The Passion of T-1000 and casted Arnold for this one, because there wouldn't be any difference.

So please don't expect a: a story, b: character development, c: good acting, d: Not leaving the theater with a big why oh why did I go and see this godawful film.

And this leaves me with a big question? Why did they make this film. There is no point. Did they want us to relive Christ' end! Well they miserabily failed, because the only thought I had was: didn't I see that scene in HellraiserIII?

I'll give it a 2/10 for the make-up!
  zaterdag 3 april 2004 @ 03:30:58 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18146329
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 02:36 schreef xman het volgende:

Dat vond ik hem zelfs nog niet waard, heb deze films een 1 gegeven, de eerste in mijn imdb bestaan
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 3 april 2004 @ 13:04:58 #13
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_18149537
In tegenstelling tot velen vond ik dit wel een bijzonder goede film. Ten eerste omdat ze trachtten de originele taal te praten, ten tweede omdat de beelden werkelijk heel erg mooi (ja, wel vaak gruwelijk) zijn, en ten derde omdat ik nu eindelijk weer eens weet wat een Judaskus is, hoe het nu zat met Petrus e.d. en omdat er nu een (allicht vertekend) beeld is gegeven van hoe hard en iets minder prettig dan basischoolvertellingen (;)) het gegaan kan zijn.
Natuurlijk is het allemaal geromantiseerd, in tegenstelling tot wat veel zullen denken gok ik. In die tijd, zo heb ik me laten weten, vonden kruisigingen altijd plaats aan een lange weg, en dan met honderden tegelijk. Dat soort dingen.
Gewaagd project van Mel Gibson, prima gedaan! Ook Jim Caviezel laat hier een sterk staaltje zien!

Wél jammer was dat er gelijk weer van die kerkgangers hun kerk propagandeerde door na afloop van de film foldertjes bij de uitgang uit te delen.
Every Not Is Truething
  zaterdag 3 april 2004 @ 13:23:40 #14
41422 GoodspeeD
pi_18149891
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 02:36 schreef xman het volgende:
Dit heb ik geschreven op IMDB:

I just came out of the premier of this, horror movie. I have never and I mean never seen so much gore in a film in my whole life. God! I have an awful aftertaste in my mouth, because I felt like I had to vomit during the whole movie.

And if that wasn't enough, this is the most boring movie ever. I didn't catch the whole hoopla surrounding this film, so I was expecting a film about Jezus'life. Since I don't know the story, well ofcourse I know Maria and Judas and the devil, but the rest of the cast?
They could have called it The Passion of T-1000 and casted Arnold for this one, because there wouldn't be any difference.

So please don't expect a: a story, b: character development, c: good acting, d: Not leaving the theater with a big why oh why did I go and see this godawful film.

And this leaves me with a big question? Why did they make this film. There is no point. Did they want us to relive Christ' end! Well they miserabily failed, because the only thought I had was: didn't I see that scene in HellraiserIII?

Ik ben het totaal ONeens met jou mening. De film was goor, maar dat neemt niet weg dat het weergeeft hoe de laatste 12 dagen van Jezus echt waren (volgens de bijbelverhalen).
  zaterdag 3 april 2004 @ 13:26:18 #15
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_18149954
Mensen concentreren zich teveel op het geweld. Ik denk persoonlijk dat dat juist nodig was om de boodschap duidelijker over te brengen (Tolerantie, empathie en liefde voor je medemens. )
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  zaterdag 3 april 2004 @ 13:52:34 #16
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18150398
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 13:23 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Ik ben het totaal ONeens met jou mening. De film was goor, maar dat neemt niet weg dat het weergeeft hoe de laatste 12 dagen van Jezus echt waren (volgens de bijbelverhalen).
12 uur
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:00:35 #17
41422 GoodspeeD
pi_18150571
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 13:26 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Mensen concentreren zich teveel op het geweld. Ik denk persoonlijk dat dat juist nodig was om de boodschap duidelijker over te brengen (Tolerantie, empathie en liefde voor je medemens. )
Ja vind ik ook wel, maar door het geweld heb je de hele film zoiets van "argh, wat gaan ze nu weer uitvreten met em".
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:00:57 #18
41422 GoodspeeD
pi_18150579
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 13:52 schreef Hare het volgende:

[..]

12 uur
Ah, vond het al zo vaag dat 12 dagen zo snel voorbij waren.
  zaterdag 3 april 2004 @ 16:30:29 #19
69674 Kaensterle
...?
pi_18152905
Wat is dit voor vervelende topictitel?
Welke hype? Bovendien vind ik hem wél goed.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  zaterdag 3 april 2004 @ 20:58:15 #20
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_18158509
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 14:00 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Ja vind ik ook wel, maar door het geweld heb je de hele film zoiets van "argh, wat gaan ze nu weer uitvreten met em".
Nee hoor, op een gegeven moment wil je gewoon dat ie eens eindelijk dood neervalt. Al dat geweld duurde gewoon veels te lang.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Zavvi - Fandom en GeekgearSurf prive met PureVPNSurf prive met PureVPN
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:15:42 #21
26603 doraantje
pi_18158966
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 13:26 schreef Mr_Brownstone het volgende:
het was ook gewoon afschuwelijk, en deze film is volgens mij een goede afspiegeling van hoe het er toen aan toe ging. Jezus heeft 7(!) explosies van pijn gekend in die uren. ik denk dat ze de geweldsscenes zelfs nog ingekort hebben.
de boodschap van de film was denk ik voornamelijk, of misschien zelfs wel alleen, om het publiek te laten zien hoe erg het geweest is, en hoeveel Jezus toen lichamelijk geleden heeft.
De boodschap van Jezus dood....die gaat veel dieper natuurlijk. maarja, ik ben geen theoloog en ook geen evangelist ofzo, dus ik zal jullie er niet mee vermoeien.

..
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:25:06 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18159233
De film is trouwens helemaal niet accuraat. De meeste historici zijn het er ondertussen over eens dat Jezus héél waarschijnlijk:

- niet blank was
- geen Aramees sprak
- kort haar had en geen baard

Ik vind het zeker geen slechte film, maar het is voor zover ik kan beoordelen geen neutrale, authentieke weergave van wat er zou gebeurd zijn, maar een eigen interpretatie van een streng katholieke, conservatieve christen. Als het echt zo was gebeurd, gaat een normaal mens na een uurtje echt wel dood, het kan gewoon niet. (en nu geen "Jezus was geen normaal mens"-crap)

[ Bericht 6% gewijzigd door SaintOfKillers op 03-04-2004 21:38:43 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:30:41 #23
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_18159370
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:15 schreef doraantje het volgende:

[..]

het was ook gewoon afschuwelijk, en deze film is volgens mij een goede afspiegeling van hoe het er toen aan toe ging. Jezus heeft 7(!) explosies van pijn gekend in die uren. ik denk dat ze de geweldsscenes zelfs nog ingekort hebben.
de boodschap van de film was denk ik voornamelijk, of misschien zelfs wel alleen, om het publiek te laten zien hoe erg het geweest is, en hoeveel Jezus toen lichamelijk geleden heeft.
De boodschap van Jezus dood....die gaat veel dieper natuurlijk. maarja, ik ben geen theoloog en ook geen evangelist ofzo, dus ik zal jullie er niet mee vermoeien.

..
Natuurlijk. Heb je helemaal gelijk in. Een ander deel van 'de boodschap' (dat klinkt zo overdreven) was natuurlijk ook om te laten zien dat het niet zo is gegaan zoals je nu vaak op plaatjes ziet (Jezus die netjes in zijn gewaad, zelfs bijna met een glimlach op z'n gezicht, zijn kruis draagt). Maar het bruute van de Romeinse soldaten en diegenen die hem veroordeelden geeft natuurlijk een sterk contrast met de boodschap die Jezus uitstraalde, en die was wel simpel. Namelijk: Heb elkaar lief. (Natuurlijk zijn er nog meer boodschappen, maar ik wil het wel/niet bestaan van God er graag buiten houden)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Brownstone op 04-04-2004 13:35:46 (typfoutje) ]
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  zondag 4 april 2004 @ 04:14:40 #24
69674 Kaensterle
...?
pi_18166361
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
De film is trouwens helemaal niet accuraat. De meeste historici zijn het er ondertussen over eens dat Jezus héél waarschijnlijk:

- niet blank was
- geen Aramees sprak
- kort haar had en geen baard
Lijkt me zeer stug dat ze dit kunnen weten. Wat is je bron?

Bovendien is het totaal irrelevant.
quote:
Ik vind het zeker geen slechte film, maar het is voor zover ik kan beoordelen geen neutrale, authentieke weergave van wat er zou gebeurd zijn, maar een eigen interpretatie van een streng katholieke, conservatieve christen.
Bron?
quote:
Als het echt zo was gebeurd, gaat een normaal mens na een uurtje echt wel dood
Ehh nee. Waarom denk je dit? (En nee, ik ben niet gelovig.)
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  zondag 4 april 2004 @ 04:29:19 #25
35312 Phuturistixxx
pi_18166459
Grappig, heb net de film gezien, staat dit topic in de AT lijst.

Heb voor het eerst gejankt bij een film, wat ik er goed aan vond is dat de boodschap goed, maar dan ook heel goed overkomt. Meer kan ik er niet van zeggen, ben nog even niet helemaal bij me positieven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')