abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18131688
Hier verder.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18131695
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Een moskee die naar de moskee gaat wordt al beschouw als een fundamentalist, dus waar praten we over?
Dat was een uitspraak van Robert_Jensen, wat heb ik daarmee te maken?
quote:
Dan zijn dus alle moslims een probleem voor dit land.
Alle moslims gaan naar moskeeen?
quote:
Dat jij je bedreigd voelt, zegt mij meer over jouw bekrompen gedachtengang.
Moslims hebben zelf bewezen dat veel van hen een gevaar voor dit land kunnen vormen. Dat zegt helemaal niets over mijn gedachtegang.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18131724
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Niet om denigrerent te doen, maar heeft Nederland eigenlijk wel een echt cultuur ?
DenigrenT? Echt cultuur? Doe eens wat aan je spelling man.
  vrijdag 2 april 2004 @ 14:49:49 #4
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18131751
Heeft Turkije dan wel een cultuur? Of hebben alleen de Koerden daar een cultuur?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18131767
@KirmiziBeyaz
quote:
Dat zijn achterlijken die dat zeggen. Het is in oorsprong niet islamitisch. Het is in de Islam niet toegestaan om iemand te vermoorden uit persoonlijke wraak.
Op het beledigen vd "profeet" Mohammed staat toch de doodstraf?
quote:
Jij komt zelden geloofwaardig over. What's your point?
De vraag was niet of IK geloofwaardig overkom, maar of het geloofwaardig is om te zeggen dat je man en vrouw ziet als gelijkwaardig, terwijl je vindt dat ze maar de helft vd erfenis moeten krijgen die een man zou krijgen. Als moslims twee keer zoveel belasting moesten betalen als niet-moslims, zou de regering dan kunnen volhouden dat zij ze ziet als gelijkwaardig?
pi_18131778
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

DenigrenT? Echt cultuur? Doe eens wat aan je spelling man.
Je begrijpt hem toch? Lul dan niet zo slap kneus.
pi_18131862
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
De vraag was niet of IK geloofwaardig overkom, maar of het geloofwaardig is om te zeggen dat je man en vrouw ziet als gelijkwaardig, terwijl je vindt dat ze maar de helft vd erfenis moeten krijgen die een man zou krijgen. Als moslims twee keer zoveel belasting moesten betalen als niet-moslims, zou de regering dan kunnen volhouden dat zij ze ziet als gelijkwaardig?
4:32. En verlangt hetgeen niet waarmee Allah sommigen van jullie boven anderen bevoorrecht heeft: voor de mannen is er een aandeel in wat zij gedaan hebben, en voor de vrouwen is er een aandeel in wat zij gedaan hebben. En vraagt Allah om Zijn gunst. Voorwaar, Allah is Alwetend over alle zaken. (Al-Nisa)

De ene man/vrouw heeft daar moeite mee, de ander niet. Degene die overtuigt is van de waarheid van het bestaan van Allah en de Boodschap die de Boodschapper heeft overgebracht accepteert dat gewoon. En Allah weet het het Beste.
pi_18131922
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

4:32. En verlangt hetgeen niet waarmee Allah sommigen van jullie boven anderen bevoorrecht heeft: voor de mannen is er een aandeel in wat zij gedaan hebben, en voor de vrouwen is er een aandeel in wat zij gedaan hebben. En vraagt Allah om Zijn gunst. Voorwaar, Allah is Alwetend over alle zaken. (Al-Nisa)

De ene man/vrouw heeft daar moeite mee, de ander niet. Degene die overtuigt is van de waarheid van het bestaan van Allah en de Boodschap die de Boodschapper heeft overgebracht accepteert dat gewoon. En Allah weet het het Beste.
.

En maar blijven beweren dat de islam man en vrouw ziet als gelijkwaardig he? Wat een prachtig, vreedzaam geloof is het toch .
pi_18131988
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

.

En maar blijven beweren dat de islam man en vrouw ziet als gelijkwaardig he? Wat een prachtig, vreedzaam geloof is het toch .
Ik beweer dat niet, de Koran geeft daar namelijk zelf al gewoon een toelichting op. Maar wat wil je nu eigenlijk beweren? Jij hebt toch ook meer rechten dan ik? Je hebt toch ook geluk, vrijheid en genot in dit leven? Denk je dat ik daarom maar mijn geloof op zou moeten geven?
  Moderator vrijdag 2 april 2004 @ 15:00:22 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18132017
welke rechten heeft hij precies meer dan jouw?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_18132078
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:58 schreef Youssef het volgende:
Ik beweer dat niet, de Koran geeft daar namelijk zelf al gewoon een toelichting op.
De islam ziet mannen en vrouwen dus niet als gelijkwaardig?
pi_18132095
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:00 schreef sp3c het volgende:
welke rechten heeft hij precies meer dan jouw?
..dan jij.

Hij kan zich toch lekker uitleven? Hij kan zijn tijd toch nutteloos verdoen aan TV kijken, alchol drinken, roken, SOA's oplopen etc. etc.
pi_18132102
het zou mooi zijn als we allemaal gelijk behandeld zouden worden, maar helaas is dat niet zo (in mijn mening zal dat ook nooit gebeuren.)
Vrouwen worden nog steeds benadeeld (dat werd minder maar speelt nu ook weer op)
En dan nog de verschillende rassen/culturen/religies van mensen.
Er zijn altijd groepen mensen die zich benadeeld voelen door een andere groep...

het probleem nu is (denk ik) dat mede door de media elke groep dichter bij elkaar komt, en we verwachten dat we allemaal met elkaar kunnen en zouden moeten samenleven.
Maar dat hoeft niet en dat kan ook niet...
En Nederlanders moeten accepteren dat dit land een multiculturele samenleving is. (beetje kort door de bocht maar komt het wel opneer)

Denk ik.
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
pi_18132149
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat weet ik helemaal niet. Gelijk, gelijkwaardig etc. etc. daar kan ik helemaal geen toelichting op geven. Daar houden wij moslims ons namelijk helemaal niet mee bezig. Een man heeft zijn rechten en verplichtingen en de vrouw heeft zijn rechten en verplichtingen. Die zijn inderdaad verschillend.
pi_18132151
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:03 schreef Youssef het volgende:
..dan jij.
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:50 schreef Youssef het volgende:
quote:
Hij kan zich toch lekker uitleven? Hij kan zijn tijd toch nutteloos verdoen aan TV kijken, alchol drinken, roken etc. etc.
Als het aan de fundamentalistische moslims lag, werd dat verboden.

En bidden in een moskee is niet nutteloos?
pi_18132173
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:05 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat weet ik helemaal niet. Gelijk, gelijkwaardig etc. etc. daar kan ik helemaal geen toelichting op geven. Daar houden wij moslims ons namelijk helemaal niet mee bezig. Een man heeft zijn rechten en verplichtingen en de vrouw heeft zijn rechten en verplichtingen. Die zijn inderdaad verschillend.
Dan moet je ook niet zeuren als niet-moslims daar kritiek op leveren .
  Moderator vrijdag 2 april 2004 @ 15:07:27 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18132197
quote:

[..]

..dan jij.
who cares
quote:
Hij kan zich toch lekker uitleven? Hij kan zijn tijd toch nutteloos verdoen aan TV kijken, alchol drinken, roken, SOA's oplopen etc. etc.
jij kan dit niet?
pi_18132214
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Een man trouwt met een vrouw. De man had 50% van de erfenis gekregen en zijn vrouw 25%. De zus van de man trouwt met een andere man, de man kreeg 50% en de vrouw 25% + de man hoort/moet zijn gezin (te) ouderhouden. Moeders zijn heel erg belangrijk in de Islam, als jij je moeder heel slecht behandeld hebt kan zij ervoor zorgen dat jij nooit in de Hemel komt, ze zeggen ook wel is de hemel is onder de moeder van de Moeder (spreekwoordelijk voor de grapjassen)

Plus als een vrouw het slecht heeft in deze wereld en ze blijft toch geloven/geduldig wordt ze extra beloont
pi_18132223
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Als het aan de fundamentalistische moslims lag, werd dat verboden.

En bidden in een moskee is niet nutteloos?
Bidden in de moskee is voor sommige moslims misschien wel een last, maar toch doen zij het, aangezien ze overtuigd zijn van de waarheid van de islam.

(oh ja, ik leer mensen, jij kraakt ze af op hun spelling )
pi_18132240
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

who cares
[..]

jij kan dit niet?
Dat kan ik wel, maar als moslim doe ik dat niet.
pi_18132259
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet zeuren als niet-moslims daar kritiek op leveren .
Ik leg het slechts uit
pi_18132279
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Een man trouwt met een vrouw. De man had 50% van de erfenis gekregen en zijn vrouw 25%. De zus van de man trouwt met een andere man, de man kreeg 50% en de vrouw 25% + de man hoort/moet zijn gezin (te) ouderhouden. Moeders zijn heel erg belangrijk in de Islam, als jij je moeder heel slecht behandeld hebt kan zij ervoor zorgen dat jij nooit in de Hemel komt, ze zeggen ook wel is de hemel is onder de moeder van de Moeder (spreekwoordelijk voor de grapjassen)

Plus als een vrouw het slecht heeft in deze wereld en ze blijft toch geloven/geduldig wordt ze extra beloont
Bedankt voor je uitleg, maar dan is het toch hypocriet om vol te houden dat vrouwen volgens de islam gelijkwaardig zijn aan mannen. Ik kan ook wel een geloof verzinnen waarin mannen vrouwen als slaven mogen behandelen en dan toch volhouden dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, omdat vrouwen in het hiernamaals extra worden beloond.
  Moderator vrijdag 2 april 2004 @ 15:11:07 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18132306
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:08 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat kan ik wel, maar als moslim doe ik dat niet.
dan is het een eigen keuze en heeft het weinig (nix) met je rechten te maken.

ik speel als Ijshockeyfanaat ook geen voetbal, kijk er niet naar en sla geen ME'ers in elkaar ... wil ook niet zeggen dat ik minder rechten heb als voetbalfans
pi_18132314
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:08 schreef Youssef het volgende:

[..]

Bidden in de moskee is voor sommige moslims misschien wel een last, maar toch doen zij het, aangezien ze overtuigd zijn van de waarheid van de islam.
In mijn ogen is het nutteloos. Net als drinken in jouw ogen nutteloos is.
quote:
(oh ja, ik leer mensen, jij kraakt ze af op hun spelling )
Jij leert mensen helemaal niets, ik heb al zo vaak gezien dat jij zelf een spelfout maakt.

Bovendien vraagt BSB er gewoon om.
pi_18132315
quote:

[..]

Jij kan dat toch ook? Dat je het niet doet uit geloofsovertuiging is een, dat ik het niet doe omdat ik het een domme levensstijl vindt is iets anders.

Geloof is een keuze, maar wat iemand gelooft zegt in NL (nog) niets over de rechten die hij/zij heeft.
pi_18132332
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:09 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik leg het slechts uit
Ik leg ook slechts uit waarom ik de islam zie als een verwerpelijke politieke doctrine .
pi_18132368
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan is het een eigen keuze en heeft het weinig (nix) met je rechten te maken.

ik speel als Ijshockeyfanaat ook geen voetbal, kijk er niet naar en sla geen ME'ers in elkaar ... wil ook niet zeggen dat ik minder rechten heb als voetbalfans
Ok, ok, ik doelde meer op dit :

2:126. [...] Hij (Allah) zei: "En (ook) degene die ongelovig is, zal ik genietingen schenken, voor een korte tijd, daarna zal Ik hen naar de bestraffing van de Hel drijven. En dat is de slechtste plaats van terugkeer."
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:13:52 #28
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_18132384
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:05 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nou, en dan komen we weer op het punt waarmee dit deel van de discussie begonnen is. Namelijk de stelling van KirmiziBeyaz dat de Islam zich aangepast heeft aan de Nederlandse samenleving. Als dan blijkt dat de Nederlandse samenleving vindt dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, en de Islam vindt dat mannen en vrouwen verschillende rechten en verplichtingen hebben, blijkt dat daar dus een verschil zit en is de vraag van KirmiziBeyaz beantwoord.
If men define things as real, they are real in their consequences
pi_18132388
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Bovendien vraagt BSB er gewoon om.
BSB? Wie ben jij eigenlijk?
pi_18132398
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Bedankt voor je uitleg, maar dan is het toch hypocriet om vol te houden dat vrouwen volgens de islam gelijkwaardig zijn aan mannen. Ik kan ook wel een geloof verzinnen waarin mannen vrouwen als slaven mogen behandelen en dan toch volhouden dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, omdat vrouwen in het hiernamaals extra worden beloond.
Tja, dat laatste wat ik zei geldt ook voor mannen die het slecht hebben dus is eigenlijk irrelevant. Maar zoals Youssef al zei, beide hebben andere verplichtingen waar ze aan moeten voldoen. Een vrouw die ook geld in het laatje brengt zou van mij best kunnen vragen om meetehelpen met het huishouden.
pi_18132416
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

BSB?
BansheeBoy.
pi_18132455
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Tja, dat laatste wat ik zei geldt ook voor mannen die het slecht hebben dus is eigenlijk irrelevant.
Nee, want je praat de ondergeschiktheid vd moslimvrouw goed door te zeggen dat ze hier door allah toch beloond voor zullen worden. Dat neemt nog niet weg dat de islam de man en de vrouw NIET ziet als gelijkwaardig.
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:17:38 #33
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_18132478
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:13 schreef Youssef het volgende:

[..]

2:126. [...] Hij (Allah) zei: "En (ook) degene die ongelovig is, zal ik genietingen schenken, voor een korte tijd, daarna zal Ik hen naar de bestraffing van de Hel drijven. En dat is de slechtste plaats van terugkeer."
Tja, dat is nou niet echt iets wat uniek is aan de Islam.
pi_18132550
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Nee, want je praat de ondergeschiktheid vd moslimvrouw goed door te zeggen dat ze hier door allah toch beloond voor zullen worden.
Ik verbeter mijzelf net door te zeggen dat het ook voor een man geldt.
quote:
Dat neemt nog niet weg dat de islam de man en de vrouw NIET ziet als gelijkwaardig.
Je kan best andere rechten en plichten hebben en toch evenveel waard zijn.
pi_18132556
quote:

[..]

En dan durf je het nog je strot uit te krijgen dat Allah barmhartig is? In dat geval zijn Hitler en Saddam Hoessein ook barmhartig, want die stuurden hun tegenstanders ook naar 'de slechtste plaats'.
pi_18132574
quote:

[..]

Nee, want je praat de ondergeschiktheid vd moslimvrouw goed door te zeggen dat ze hier door allah toch beloond voor zullen worden. Dat neemt nog niet weg dat de islam de man en de vrouw NIET ziet als gelijkwaardig.
JIJ ziet haar als ondergeschikte, maar de meeste moslima's zien dat zelf niet zo. Maak toch niet van jouw mening een mening die iedereen zal moeten delen.

(en ik dacht dat je bedoelde dat KirmizBay, Bansheeboy was... )
pi_18132586
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:20 schreef Meh7 het volgende:
Je kan best andere rechten en plichten hebben en toch evenveel waard zijn.
Het gaat echter niet om andere rechten, maar om mindere rechten. Als iemand minder rechten heeft, betekent dat wel degelijk dat hij wordt gezien als minderwaardig.
pi_18132654
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:21 schreef Youssef het volgende:
JIJ ziet haar als ondergeschikte, maar de meeste moslima's zien dat zelf niet zo.
Een meerderheid, hoewel krap, vd moslimvrouwen in Frankrijk was voor een verbod op hoofddoekjes. Uit dat land komen regelmatig berichten dat vrouwen gedwongen worden om hoofddoeken te dragen. In het stadje Trappes hebben moslimfundamentalisten zelfs het stadsbestuur in handen en worden vrouwen zonder hoofddoek door moslimjongeren uitgemaakt voor hoer (hetgeen ook in Nederland vaak gebeurt).
quote:
Maak toch niet van jouw mening een mening die iedereen zal moeten delen.
Maar de islam is zeker wel een geloof dat iedereen zal moeten delen?
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:26:24 #39
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_18132719
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:24 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

In het stadje Trappes hebben moslimfundamentalisten zelfs het stadsbestuur in handen en worden vrouwen zonder hoofddoek door moslimjongeren uitgemaakt voor hoer (hetgeen ook in Nederland vaak gebeurt).
Stop nou eindelijk eens met die achterlijke stemmingmakerij door dit voor te stellen als iets dat geen uitzondering is...
pi_18132729
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Het gaat echter niet om andere rechten, maar om mindere rechten. Als iemand minder rechten heeft, betekent dat wel degelijk dat hij wordt gezien als minderwaardig.
Vind je het dan niet zielig voor de man dat hij een bruidschat moet betalen, een huis moet regelen, moet werken voor de kost, het huis moet beschermen, aan de Jihad moet meedoen, verplicht naar de moskee moet en mee moet rennen met de doden?

Ieder zijn eigen rechten en plichten, en vele moslims en moslima's zijn het meer dan eens met de perfectie die de islam heeft.

..
pi_18132748
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:26 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Stop nou eindelijk eens met die achterlijke stemmingmakerij door dit voor te stellen als iets dat geen uitzondering is...
Ha - ha.
pi_18132760
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:26 schreef Youssef het volgende:
Vind je het dan niet zielig voor de man dat hij een bruidschat moet betalen, een huis moet regelen, moet werken voor de kost, het huis moet beschermen, aan de Jihad moet meedoen, verplicht naar de moskee moet en mee moet rennen met de doden?

Ieder zijn eigen rechten en plichten, en vele moslims en moslima's zijn het meer dan eens met de perfectie die de islam heeft.

..
Mindere rechten <-> mindere plichten.
pi_18132804
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:26 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Stemmingmakerij?? Het komt wel degelijk erg vaak voor hoor. Zoek maar eens op de topics over het Franse stadje dat in de greep van moslimfundamentalisten was.
pi_18132830
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:26 schreef Youssef het volgende:
Veel mensen ook weer niet. Zeker niet wanneer de moslims deze zogenaamde perfectie willen opdringen aan de Nederlandse samenleving.
pi_18132831
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Stemmingmakerij?? Het komt wel degelijk erg vaak voor hoor. Zoek maar eens op de topics over het Franse stadje dat in de greep van moslimfundamentalisten was.
Het was een zeer sarcastische opmerking van hem..
pi_18132848
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Verplichting van andere mensen(onderdrukking) om te geloven/niet te geloven is nooit goed.
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:32:05 #47
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_18132881
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:27 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ha - ha.
Het was geen sarcastische opmerking hoor, misschien handig om het vorige topic even door te lezen, dan weet je waar je over praat. En met opmerkingen als 'de perfectie van de Islam' is natuurlijk nooit een discussie te voeren. Waarom erken je niet dat er in culturen die gebaseerd zijn op het gedachtegoed van de Islam vele misstanden bestaan (zoals in elke cultuur)? Discussieren betekent ook openstaan voor andere meningen, niet alleen maar proberen je eigen mening zoveel mogelijk op te dringen aan anderen.
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:33:25 #48
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18132919
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Moslims hebben zelf bewezen dat veel van hen een gevaar voor dit land kunnen vormen. Dat zegt helemaal niets over mijn gedachtegang.
Hoe hebben moslims bewezen dat veel van hen een gevaar voor dit land kunnen vormen?
Is veel hier een hoog percentage of grote aantallen moslims? (en natuurlijk aan welke aantallen/welk percentage moet ik dan denken)
pi_18132922
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:32 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Het was geen sarcastische opmerking hoor, misschien handig om het vorige topic even door te lezen, dan weet je waar je over praat.
Een semi-grappige opmerking. Maar dat boeit verder niet.
quote:
En met opmerkingen als 'de perfectie van de Islam' is natuurlijk nooit een discussie te voeren. Waarom erken je niet dat er in culturen die gebaseerd zijn op het gedachtegoed van de Islam vele misstanden bestaan (zoals in elke cultuur)? Discussieren betekent ook openstaan voor andere meningen, niet alleen maar proberen je eigen mening zoveel mogelijk op te dringen aan anderen.
Wat denk je dat ik hier doe? Random zinnen produceren en die posten?
pi_18132958
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:33 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Hoe hebben moslims bewezen dat veel van hen een gevaar voor dit land kunnen vormen?
Is veel hier een hoog percentage of grote aantallen moslims? (en natuurlijk aan welke aantallen/welk percentage moet ik dan denken)
Lijkt me niet dat het een groot deel vd moslims is dat bereid is om geweld te gebruiken om zijn doelen te bewerkstelligen.
pi_18132969
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:33 schreef Youssef het volgende:
Random onzin zinnen produceren ja.
pi_18132988
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat het een groot deel vd moslims is dat bereid is om geweld te gebruiken om zijn doelen te bewerkstelligen.
Wat is dat nou weer voor lulkoek? Denk je dat er hier moslims zijn om te werken/leven/naar school te gaan, of met het idee Nederland te bekeren?
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:36:48 #53
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18133014
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Maar toch zijn veel van hen een gevaar voor de Nederlandse samenleving?
pi_18133017
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:35 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor lulkoek? Denk je dat er hier moslims zijn om te werken/leven/naar school te gaan, of met het idee Nederland te bekeren?
Wat bazel je nou weer? Ik zeg toch dat het geen groot deel is?

Ik geloof best dat moslims willen werken/leven/naar school [willen] gaan, maar ook zij zullen zich aan Nederland moeten aanpassen.
pi_18133069
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:36 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Maar toch zijn veel van hen een gevaar voor de Nederlandse samenleving?
De moslimfundi's ja. Echter, de moslimfundi's die ook bereid zijn geweld te gebruiken zijn een veel directer gevaar. Hoewel het deel niet erg groot is, kan het een aanzienlijke bedreiging vormen voor de Nederlandse samenleving. Er waren maar 19 moslims nodig om het WTC neer te halen, hoeveel schade kunnen de Nederlandse gewelddadigen dan aanrichten?
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:40:01 #56
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_18133088
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:33 schreef Youssef het volgende:

[..]

Een semi-grappige opmerking. Maar dat boeit verder niet.
Nogmaals, als je te lui ben om het vorige topic door te lezen, ga dan ook niet mijn posts beoordelen. In topic deel 1 gaf Robert_Jensen dit namelijk aan als voorbeeld dat Nederland zo'n beetje in de macht van fundamentalistische moslims is. Ik bestrijd dat door te zeggen dat dit niet representatief is voor de situatie in Nederland.
[..]
quote:
Ik denk dat je helemaal niets wil horen over negatieve kanten van jouw geloof, of wat landen daar van maken, maar slechts probeert anderen te overtuigen van jouw gelijk. Wanneer dat dan ook aan de andere kant gebeurt, krijg je twee verstarde meningen, waardoor er nooit iets wezenlijks uit een discussie kan komen. Dat vind ik jammer ja.
pi_18133098
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:37 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Ik geloof best dat moslims willen werken/leven/naar school [willen] gaan, maar ook zij zullen zich aan Nederland moeten aanpassen.
Dat doen ze wat mij betreft teveel Gezien hun ongelovige gedrag, maar zelfs Nederland is met hun gedrag niet gebaat...
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:41:31 #58
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18133129
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

De moslimfundi's ja. Echter, de moslimfundi's die ook bereid zijn geweld te gebruiken zijn een veel directer gevaar. Hoewel het deel niet erg groot is, kan het een aanzienlijke bedreiging vormen voor de Nederlandse samenleving. Er waren maar 19 moslims nodig om het WTC neer te halen, hoeveel schade kunnen de Nederlandse gewelddadigen dan aanrichten?
Ok, je bedoelt dus eigenlijk dat er een paar moslims-terroristen zijn die een groot gevaar voor de Nederlandse samenleving zouden kunnen vormen. Daar kan ik me in vinden
pi_18133153
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:40 schreef Hephaistos het volgende:
Ik denk dat je helemaal niets wil horen over negatieve kanten van jouw geloof, of wat landen daar van maken, maar slechts probeert anderen te overtuigen van jouw gelijk. Wanneer dat dan ook aan de andere kant gebeurt, krijg je twee verstarde meningen, waardoor er nooit iets wezenlijks uit een discussie kan komen. Dat vind ik jammer ja.
Je lijkt Balkenende wek, die kan ook ongelofelijk veel onzin lullen.
pi_18133191
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:40 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat doen ze wat mij betreft teveel Gezien hun ongelovige gedrag, maar zelfs Nederland is met hun gedrag niet gebaat...
Hun ongelovige gedrag? Je bedoelt dat ze zich teveel gaan gedragen als de westerse infidels?

Ook moslims moeten zich aanpassen. Om Pim Fortuyn maar te quoten: "Ja, u mag hier komen, maar u past zich aan", en daar ben ik het helemaal mee eens. Het kan niet zijn dat we mensen importeren uit het buitenland, waarna deze vergaande intolerantie tentoonspreiden ten aanzien van groepen die in Nederland al lang geaccepteerd zijn. Laatst was er een programma op TV, homo's worden in Amsterdam voornamelijk door moslimjongeren lastiggevallen.

Wist je dat 'ongelovige' in islamitische landen een scheldwoord is?
pi_18133195
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:41 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ok, je bedoelt dus eigenlijk dat er een paar moslims-terroristen zijn die een groot gevaar voor de Nederlandse samenleving zouden kunnen vormen. Daar kan ik me in vinden
En die komen vaak ook helemaal niet uit Nederland zelf..
pi_18133223
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:42 schreef Youssef het volgende:

[..]

Je lijkt Balkenende wek, die kan ook ongelofelijk veel onzin lullen.
Jij lult geen onzin met je koran-quotes?
pi_18133230
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:43 schreef Youssef het volgende:

[..]

En die komen vaak ook helemaal niet uit Nederland zelf..
Ze komen idd uit Turkije of Marokko.
pi_18133251
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hun ongelovige gedrag? Je bedoelt dat ze zich teveel gaan gedragen als de westerse infidels?

Ook moslims moeten zich aanpassen. Om Pim Fortuyn maar te quoten: "Ja, u mag hier komen, maar u past zich aan", en daar ben ik het helemaal mee eens. Het kan niet zijn dat we mensen importeren uit het buitenland, waarna deze vergaande intolerantie tentoonspreiden ten aanzien van groepen die in Nederland al lang geaccepteerd zijn. Laatst was er een programma op TV, homo's worden in Amsterdam voornamelijk door moslimjongeren lastiggevallen.
Aanpassen aan Nederland kan heel goed. Maar daarvoor hoef je niet je baard af te scheren, naar de disco te gaan, te roken en te drinken, vrouwen een hand geven/zoenen etc. etc. Nederlands spreken en je werk doen en gezellig zijn met je collega's, meedoen met de verkiezingen en betrokken zijn bij de Nederlandse samenleving hoeft niet te betekenen dat je geen moslim meer bent.
quote:
Wist je dat 'ongelovige' in islamitische landen een scheldwoord is?
Ik zou het ook als een belediging opvatten.
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:46:29 #65
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_18133280
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:40 schreef Youssef het volgende:

[..]

God, ik zou er bijna rechts van worden...
pi_18133315
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:46 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Ja gut, bij - na ...
pi_18133336
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:45 schreef Youssef het volgende:
Aanpassen aan Nederland kan heel goed. Maar daarvoor hoef je niet je baard af te scheren, naar de disco te gaan, te roken en te drinken, vrouwen een hand geven/zoenen etc. etc. Nederlands spreken en je werk doen en gezellig zijn met je collega's, meedoen met de verkiezingen en betrokken zijn bij de Nederlandse samenleving hoeft niet te betekenen dat je geen moslim meer bent.
Nee, dat zeg ik ook helemaal niet. Van mij mag je moslim blijven, als je maar een gematigde moslim bent en je niet bemoeit met andere mensen. Alcohol drinken mag niet van jouw geloof, prima, dan doe je het zelf niet, maar je bemoeit je niet met mensen die dat wel doen.
quote:
Ik zou het ook als een belediging opvatten.
Ik niet. Eerder als een compliment.
pi_18133357
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:46 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Links zijn en toch voor een realistisch islambeleid staan is prima te combineren hoor.
pi_18133494
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook helemaal niet. Van mij mag je moslim blijven, als je maar een gematigde moslim bent en je niet bemoeit met andere mensen. Alcohol drinken mag niet van jouw geloof, prima, dan doe je het zelf niet, maar je bemoeit je niet met mensen die dat wel doen.
Een gematigd moslim bestaat voor mij niet. De islam heeft regels gesteld en er zijn moslims die zich zeer vroom gedragen door meer dan de regels te doen. Bijvoorbeeld door nachtgebeden te verrichten of elk gebed in de moskee te voltooien etc. etc. De zogenaamde 'gematigde' moslim waar jij het over hebt overtreedt gewoon regels van de islam/soennah. En diegene weet het zelf ook wel.
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:55:06 #70
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18133518
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Links zijn en toch voor een realistisch islambeleid staan is prima te combineren hoor.
Islambeleid... Dag scheiding van Kerk en Staat
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:56:56 #71
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_18133555
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

Een gematigd moslim bestaat voor mij niet. De islam heeft regels gesteld en er zijn moslims die zich zeer vroom gedragen door meer dan de regels te doen. Bijvoorbeeld door nachtgebeden te verrichten of elk gebed in de moskee te voltooien etc. etc. De zogenaamde 'gematigde' moslim waar jij het over hebt overtreedt gewoon regels van de islam/soennah. En diegene weet het zelf ook wel.
Dus als je bepaalde regels overtreedt ben je gelijk een ongelovige...
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:57:51 #72
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18133579
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:56 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Dat staat er toch helemaal niet?
Als iemand meer doet ===> vromer
Als iemand minder doet===> minder vroom
pi_18133586
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:56 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Nee. Dan pleeg je gewoon een zonde.
  vrijdag 2 april 2004 @ 16:02:35 #74
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_18133691
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:57 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat staat er toch helemaal niet?
Als iemand meer doet ===> vromer
Als iemand minder doet===> minder vroom
Er staat
Als iemand doet wat er gevraagd wordt ===> Gelovige
Als iemand meer doet ====> Vromer

Dat is het. Bovendien koppelde hij eerder het woord ongelovig aan het overtreden van die regels. Dus vandaar mijn vraag.
pi_18133719
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:45 schreef Youssef het volgende:

[..]

Aanpassen aan Nederland kan heel goed. Maar daarvoor hoef je niet je baard af te scheren, naar de disco te gaan, te roken en te drinken, vrouwen een hand geven/zoenen etc. etc. N
Drinken, roken en naar de disco gaan is je eigen keus en moet je ook lekker zelf weten of je dat doet of niet. Maar als je als moslim een vrouw geen hand wilt geven of wat dan ook beledig je haar, handen geven en soms ook zoenen zijn gewoon de geldende omgangsvormen in Nederland, daar heb je je maar aan te conformeren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18133784
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Maar als je als moslim een vrouw geen hand wilt geven of wat dan ook beledig je haar, handen geven en soms ook zoenen zijn gewoon de geldende omgangsvormen in Nederland, daar heb je je maar aan te conformeren.
Als je dat gewoon netjes uitlegt en je excuseert dan lijkt er voor mij geen vuiltje aan de lucht. Immers, we respecteren elkaar meningen en geloven toch ook Welkom in Nederland
pi_18133863
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:06 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als je dat gewoon netjes uitlegt en je excuseert dan lijkt er voor mij geen vuiltje aan de lucht.
Als jou dat lijjkt zou ik me toch eens in proberen te leven hoe jij zou reageren als iemand jou geen hand wil geven omdat je een moslim bent en dat dat niet mag volgens zijn levensvisie....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 2 april 2004 @ 16:10:05 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18133876
quote:

[..]

ik snap de relevantie niet?

Als Allah zegt dat je iedere zondag alle kerkgangers dood mag slaan is dat ook nog geen goed recht van alle islamieten.
pi_18133929
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als jou dat lijjkt zou ik me toch eens in proberen te leven hoe jij zou reageren als iemand jou geen hand wil geven omdat je een moslim bent en dat dat niet mag volgens zijn levensvisie....
Ik zie bij jou gewoon puur een afkeer jegens de islam. Als jij namelijk iemand tegenkomt en je geeft hem tegen diegene zijn zin in een hand, dan ben je daar toch niet blij mee? En ik weet niet hoe jij over me denkt, maar ik zou dat toch wel gewoon accepteren. Denk je dat ik die persoon per se een hand ga afdwingen?
pi_18133955
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik snap de relevantie niet?

Als Allah zegt dat je iedere zondag alle kerkgangers dood mag slaan is dat ook nog geen goed recht van alle islamieten.
Op zondag inderdaad niet, maar op vrijdag zou ik het wel acceptabel vinden..
  Moderator vrijdag 2 april 2004 @ 16:15:28 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18134010
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:13 schreef Youssef het volgende:

[..]

Op zondag inderdaad niet, maar op vrijdag zou ik het wel acceptabel vinden..
hey ik vind 200 km/u op de snelweg ook acceptabel maar dat maakt het nog steeds geen recht
pi_18134055
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:12 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik zie bij jou gewoon puur een afkeer jegens de islam. Als jij namelijk iemand tegenkomt en je geeft hem tegen diegene zijn zin in een hand, dan ben je daar toch niet blij mee? En ik weet niet hoe jij over me denkt, maar ik zou dat toch wel gewoon accepteren. Denk je dat ik die persoon per se een hand ga afdwingen?
Ik heb sowieso een afkeer van religies, niet alleen van de islam hoor... Maar daar gaat het me niet om, het gaat mij erom dat jij iemand anders zou gaan behandelen op basis van geslacht, en dat je je blijkbaar niet voor kan stellen dat mensen nogal beledigd zullen zijn als je ze uitlegt dat je ze geen hand mag geven vanwege je geloof.
pi_18134293
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb sowieso een afkeer van religies, niet alleen van de islam hoor... Maar daar gaat het me niet om, het gaat mij erom dat jij iemand anders zou gaan behandelen op basis van geslacht, en dat je je blijkbaar niet voor kan stellen dat mensen nogal beledigd zullen zijn als je ze uitlegt dat je ze geen hand mag geven vanwege je geloof.
Nee, ik kan me dat inderdaad niet voorstellen omdat ik zelf altijd zoveel mogelijk moeite doe aardig over te komen tegenover mensen die ik niet ken. Maar bedankt voor jouw visie op de situatie.
pi_18134343

Guns don't kill People, People kill People!
pi_18134375
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, ik kan me dat inderdaad niet voorstellen omdat ik zelf altijd zoveel mogelijk moeite doe aardig over te komen tegenover mensen die ik niet ken.
En nou juist het weigeren van een hand geven staat in Nederland voor een nogal grove belediging...
pi_18134433
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En nou juist het weigeren van een hand geven staat in Nederland voor een nogal grove belediging...
Wat loop je nou te lullen man, Nederland kent een veel mindere 'handgeef cultuur' dan Arabische landen.
pi_18134494
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:31 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat loop je nou te lullen man, Nederland kent een veel mindere 'handgeef cultuur' dan Arabische landen.
En wat heeft dat te maken met het feit dat het weigeren van een handdruk als belediging wordt gezien?
pi_18134649
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En wat heeft dat te maken met het feit dat het weigeren van een handdruk als belediging wordt gezien?
Je loopt nu heel wat te beweren over handen geven en ongeschreven regels en beledigingen terwijl we in Nederland helemaal niet zo handjes geverig zijn.
pi_18134690
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:39 schreef Youssef het volgende:

[..]

Je loopt nu heel wat te beweren over handen geven en ongeschreven regels en beledigingen terwijl we in Nederland helemaal niet zo handjes geverig zijn.
We zijn idd niet snel met handen geven, juist daarom is het extra grof dat als iemand je een hand aanbiedt die te weigeren.
pi_18135343
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
We zijn idd niet snel met handen geven, juist daarom is het extra grof dat als iemand je een hand aanbiedt die te weigeren.
Dat vind jij en een ander denkt er weer anders over Er zijn waarschijnlijk ook mensen die het grof vinden als je ze alleen maar een hand geeft en geen kus. We kunnen niet iedereen tevreden stellen Een ieder zijn gewoontes, we wennen er wel aan
  vrijdag 2 april 2004 @ 18:01:53 #91
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18136407
Goed, maar niemand kan mij dus de Turkse cultuur beschrijven, behalve wat cliches over Moskees, eerwraak en dat soort shit?

DUS de Turkse cultuur bestaat niet?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18136892
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

Een gematigd moslim bestaat voor mij niet. De islam heeft regels gesteld en er zijn moslims die zich zeer vroom gedragen door meer dan de regels te doen. Bijvoorbeeld door nachtgebeden te verrichten of elk gebed in de moskee te voltooien etc. etc. De zogenaamde 'gematigde' moslim waar jij het over hebt overtreedt gewoon regels van de islam/soennah.
Nee hoor, niet per definitie.
pi_18137008
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:28 schreef ZyKoNews het volgende:

O, nee!!! Alsjeblieft laat dit niet verdwijnen, ik ben zo bang dat dit verdwijnt!!!

...

vrijdag 2 april 2004 @ 18:42:15 #94
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18137055
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 18:01 schreef Robert_Jensen het volgende:
Goed, maar niemand kan mij dus de Turkse cultuur beschrijven, behalve wat cliches over Moskees, eerwraak en dat soort shit?

DUS de Turkse cultuur bestaat niet?
Het zijn net Nederlanders
pi_18138174
quote:
Je ZOU natuurlijk wat meer van het topic kunnen lezen.

Er is een NLe cultuur, en een cultuur is NIET in 2 zinnen te beschrijven aangezien het het GEHEEL is wat een maatschappij voortbrengt.

Maar prima joh, leg mij de Russische cultuur uit dan.
Okay hier gaan we. Let op, de cultuur van de russen, niet die van chechenen of kolmyken of wat dan ook:

Russisch orthodox, al dan niet nieuwe Russisch orthodoxe Kerk, een paar atheisten daargelaten.
De familie neemt een belangrijke plaats in
Vrouwen moeten het liefst voor hun dertigste kinderen krijgen,
De omas zijn net zo veel betrokken bij de opvoeding van de kinderen als de vader
Je bent trots op hoe groot het land is
Je kent ten minte een vijftal chastushki
Op feesten wordt gedanst en gedronken
Na het feesten blijft een groot deel van de gasten hun roes uitslapen
Een feest, welk dan ook, is een buitenproportioneel diner met tientallen salades en dergelijke
Als iemand rond etenstijd bij je te gast is, eet diegene mee
Omas zitten voor hun huis op een bankje met elkaar te praten
Als oude mensen te oud zijn om voor zichzelf te zorgen, wonen ze bij hun kinderen in
Respect is heel belangrijk, bijna iedereen spreek je met hun voornaam en hun vader's naam aan, omdat dit de beleefdheidsvorm is.
In principe spreek je iedereen aan met U, tenzij expliciet anders is toegestaan
Tracteren is veel wijder verspreid dan in Nederland.
Vrouwen die naar de kerk gaan, dragen een hoofddoek en een rok en geen makeup
Mannen dragen geen hoofddeksel als ze naar de kerk gaan, en hun bovenlichaam is bedekt
Een dokter of een leraar zijn gerespecteerde mensen
Als iemand (dokter, leraar, ambtenaar) iets voor je heeft gedaan, en je bent tevreden met zijn of haar werk, dan krijgt diegene tenminste een doos bonbons van je, of een bloemetje
8ste maart worden alle vrouwen verwend, ook je collegas en je leraressen, en krijgen zij bloemen en snoep, 23 februari gebeurt hetzelfde bij mannen (hoewel die meestal andere cadeaus krijgen)
Een bontjas is een erezaak voor een vrouw, iedere vrouw hoort er een te hebben, en zo niet mag haar man wel een heel goed excuus gaan bedenken!
Je staat op voor mensen in de bus die zich slechter voelen dan jij.
je hoort liever moe dan lui te zijn

ik kan dog doorgaan, maar ik moet nu echt weg, anders heb ik straks niks te eten.
  vrijdag 2 april 2004 @ 20:21:48 #96
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18138851
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 19:44 schreef Sessy het volgende:

[..]

Okay hier gaan we. Let op, de cultuur van de russen, niet die van chechenen of kolmyken of wat dan ook:

Russisch orthodox, al dan niet nieuwe Russisch orthodoxe Kerk, een paar atheisten daargelaten.
De familie neemt een belangrijke plaats in
Vrouwen moeten het liefst voor hun dertigste kinderen krijgen,
De omas zijn net zo veel betrokken bij de opvoeding van de kinderen als de vader
Je bent trots op hoe groot het land is
Je kent ten minte een vijftal chastushki
Op feesten wordt gedanst en gedronken
Na het feesten blijft een groot deel van de gasten hun roes uitslapen
Een feest, welk dan ook, is een buitenproportioneel diner met tientallen salades en dergelijke
Als iemand rond etenstijd bij je te gast is, eet diegene mee
Omas zitten voor hun huis op een bankje met elkaar te praten
Als oude mensen te oud zijn om voor zichzelf te zorgen, wonen ze bij hun kinderen in
Respect is heel belangrijk, bijna iedereen spreek je met hun voornaam en hun vader's naam aan, omdat dit de beleefdheidsvorm is.
In principe spreek je iedereen aan met U, tenzij expliciet anders is toegestaan
Tracteren is veel wijder verspreid dan in Nederland.
Vrouwen die naar de kerk gaan, dragen een hoofddoek en een rok en geen makeup
Mannen dragen geen hoofddeksel als ze naar de kerk gaan, en hun bovenlichaam is bedekt
Een dokter of een leraar zijn gerespecteerde mensen
Als iemand (dokter, leraar, ambtenaar) iets voor je heeft gedaan, en je bent tevreden met zijn of haar werk, dan krijgt diegene tenminste een doos bonbons van je, of een bloemetje
8ste maart worden alle vrouwen verwend, ook je collegas en je leraressen, en krijgen zij bloemen en snoep, 23 februari gebeurt hetzelfde bij mannen (hoewel die meestal andere cadeaus krijgen)
Een bontjas is een erezaak voor een vrouw, iedere vrouw hoort er een te hebben, en zo niet mag haar man wel een heel goed excuus gaan bedenken!
Je staat op voor mensen in de bus die zich slechter voelen dan jij.
je hoort liever moe dan lui te zijn

ik kan dog doorgaan, maar ik moet nu echt weg, anders heb ik straks niks te eten.
Okay hier gaan we. Let op, de cultuur van de Nederlanders, niet die van Friezen, Zeeuws-Vlamingen of wat dan ook:

Christelijk/atheistisch.
Vrienden nemen een belangrijkere plaats in dan familie
Vrouwen moeten het liefst na hun dertigste kinderen krijgen,
De omas zijn niet veel betrokken bij de opvoeding van de kinderen. De vader veel meer
Je bent er trots op dat zo'n klein land toch zoveel heeft kunnen bereiken
Je kent ten minte een vijftal NLtalige meezingers
Op feesten wordt gepraat en gedronken
Na het feesten gaat iedere gast naar huis
Een feest, welk dan ook, is een buitenproportioneel zuipenr met tientallen kratten bier
Als iemand rond etenstijd bij je te gast is, gaat die voor het eten weg
Omas zitten bij de bingoclub met elkaar te praten
Als oude mensen te oud zijn om voor zichzelf te zorgen, zorgt de staat voor verzorgingshuizen
Informeliteit is heel belangrijk, bijna iedereen spreek je met hun voornaam aan want we houden niet van uit de hoogte doen
In principe spreek je iedereen aan met je, tenzij expliciet anders is toegestaan
Vrouwen die naar de kerk gaan, dragen een hoed en een rok en geen makeup
Mannen dragen ook een hoed als ze naar de kerk gaan, en hun bovenlichaam is bedekt
Al gaan niet veel mensen meer naar de kerk
Een dokter of een leraar zijn mensen die te weinig respect voor hun werk krijgen
Als iemand (dokter, leraar, ambtenaar) iets voor je heeft gedaan, en je bent tevreden met zijn of haar werk dan vertel je dat. De bedankte wuift dat dan weg, hij vindt dat een beetje ongemakkelijk
Op moederdag worden alle moeders verwend en krijgen zij bloemen en snoep, op vaderdag gebeurt hetzelfde bij mannen (hoewel die meestal andere cadeaus krijgen)
Een bontjas is een no-go voor een vrouw, niemand mag die hebben, dat is zo fout, en als je er wel een hebt mag je snel een goed excuus aan bedenken als je er op aangesproken wordt
Je staat op voor mensen in de bus die zich slechter voelen dan jij, dat is beleefd
je hoort absoluut niet lui maar zeer ijverig te zijn. Ledigheid is des duivels oorkussen!
pi_18139341
Volgens mij moeten we blij zijn met het verlies van de Nederlandse cultuur
  vrijdag 2 april 2004 @ 21:15:08 #98
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18139802
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 20:46 schreef Youssef het volgende:
Volgens mij zou heel de wereld blij zijn met het verlies van de islamitische cultuur.
  vrijdag 2 april 2004 @ 22:31:52 #99
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_18141257
volgens mij is het belangrijkste cultuurkenmerk van Nederland dat het Multicultureel is..

we rijden het liefst in duitse, japanse en franse auto's
we eten het liefst : amerikaans junkfood, Chinese babi pangang , italiaanse pizza en pasta en surinaamse roti
we dragen aan kleding : Levi's , gucci, Kani , armani, etc.
we luisteren : engelstalige popmuziek
we kijken : hollywood films
onze nationale bloem is de turkse tulp..

nah..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_18141514
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 20:21 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]
Okay en dit is dus wat ik bedoel. Welke aantasting van het cultuur?
Gaan je vrienden een minder belangrijke plaats innemen doordat er buitenlanders bijkomen? Worden vrouwen verplicht vroeg kinderen te krijgen? De omas worden er minder asociaal door? Er komen meer bontjassen (nee, want in Nederland gaat plastic en nylon niet kapot in de winter), Moeder en vaderdag worden afgeschaft?
Doktoren en leraren gaan meer respect krijgen voor hun werk door het aantal buitenlanders? Dacht 't niet
De "je" vorm verdwijnt? De verzorgingstehuizen dan? De bingo wordt afgeschaft? Misschien gaan mensen minder zuipen, of dringen ze erop aan bij je thuis te eten?
Fransje verliest aan populariteit? (was 't maar waar)

Dus over welk verlies van cultuur kun je het dan hebben?
pi_18141586
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 20:46 schreef Youssef het volgende:
nou met het verlies van sommige muziek in elk geval wel... of kroketten met appelmoes.
  vrijdag 2 april 2004 @ 22:59:32 #102
90251 Mariechjen
www.useloos.com
pi_18141960
Nederlandse cultuur..? Die van Old Amsterdam, klompen en tulpen? Die van iedereen "hoi" zeggen op de markt en overal binnenlopen voor koffie? Dies al zo oud als mijn gespleten haarpunt en bestaat zeg maar niet meer. Zo denken ze in de VS nog over Nederland!
Nederland moest zonodig trots zijn op haar 'multiculturele samenleving'. Nou mensen, JOY, WAT ZIJN WE BLIJ!!
pi_18142418
Ik snap niet waarom er zo diep ingegaan wordt op dit topic, ik volg de hele dag wat er gezegt wordt.
Dora_van_Crizadak staat achter zijn/haar standpunt.
Als moslim zijnde vind ik het niet waard om met hem\haar een discussie te voeren. Hij\zij\het ziet islam als een bedreiging en ziet het positieve van verschillende culturen niet.
Hij/zij/het, wil geloven in waar hij wil geloven. Dit soort topics moeten eigenlijk een slotje krijgen.

Mensen mogen hun eigen religie behouden in Nederland
Mensen mogen wonen waar ze willen wonen in Nederland
Mensen mogen naar kerken, scholen, doktoren, ziekenhuizen in Nederland
Mensen mogen stemmen in Nederland
Mensen mogen zelf hun beslissingen nemen in Nederland

We leven niet in een oerwoud dat je mensen hun geloof kan afnemen, Nederland heeft ook nederlanders die moslim zijn.
Nederland is een vrij land, iedereen is vrij in wat ze willen geloven.

Topicstarter wil het negatieve zien, helaas moet ik hem\haar\het teleurstellen dat de meerderheid in de samenleving het hiermee niet mee eens is.
Zijn/haar haat tegen de islam is uit te halen uit zijn discussies, en met deze persoon valt niet te discuseren.

Wie geen respect toont voor mij, mijn geloof en om wie ik ben, zal het respect wederzijds zijn.
En dit betekend niet dat ik geen respect heb voor de nederlandse samenleving, maar voor degene die geen respect tonen voor een ander.

Slotje
Greek Godess of the Earth
pi_18142626
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 23:19 schreef Gaja het volgende:
Ik snap niet waarom er zo diep ingegaan wordt op dit topic, ik volg de hele dag wat er gezegt wordt.
Dora_van_Crizadak staat achter zijn/haar standpunt.
Als moslim zijnde vind ik het niet waard om met hem\haar een discussie te voeren.
Maar je vindt het wel waard om te volgen wat er 'gezegt' (sic!) wordt?
quote:
Hij\zij\het ziet islam als een bedreiging en ziet het positieve van verschillende culturen niet.
Ik zie inderdaad geen enkel voordeel aan het steeds groter worden ve Middeleeuwse religie in het progressieve Nederland.
quote:
Hij/zij/het, wil geloven in waar hij wil geloven. Dit soort topics moeten eigenlijk een slotje krijgen.
Wat doe je dan nog op een discussieforum? Als er mensen zijn die een discussie willen aangaan over dit onderwerp, dan wordt er over gediscussieerd, anders niet. Waarom zou het topic een slotje moeten krijgen? Bovendien is het nogal hypocriet om te zeggen dat dit soort topics een slotje moeten krijgen, terwijl je zelf zegt dat je dit topic al de hele dag volgt.

Overigens stel ik het niet op prijs dat je je minachting voor andersdenkende infidels uitdrukt door naar mij te verwijzen met 'het'.
quote:
We leven niet in een oerwoud dat je mensen hun geloof kan afnemen, Nederland heeft ook nederlanders die moslim zijn.
Nederland is een vrij land, iedereen is vrij in wat ze willen geloven.
Waaruit haal je dat ik mensen hun geloof wil afnemen? Ik zeg alleen dat ze geen denkbeelden mogen aanhangen die haaks staan op de westerse normen en waarden, dat is namelijk wat veel moslims in Nederland doen.
quote:
Topicstarter wil het negatieve zien, helaas moet ik hem\haar\het teleurstellen dat de meerderheid in de samenleving het hiermee niet mee eens is.
Het meerendeel vd Nederlanders maakt zich anders ook druk over de toename vh aantal moslims in Nederland, zo bleek uit een NIPO-onderzoek.
quote:
Zijn/haar haat tegen de islam is uit te halen uit zijn discussies, en met deze persoon valt niet te discuseren.

Wie geen respect toont voor mij, mijn geloof en om wie ik ben, zal het respect wederzijds zijn.
Jouw geloof toont al helemaal geen respect voor andere mensen. Heb je dat boekje dat de koran wordt genoemd al eens gelezen? Volgens dat boek word ik als ongelovige geleid door de duivel en breng ik verderf.

Hoezo geen respect tonen? Ik ben niet verplicht om voor elke politieke stroming (en ja, de islam is een politieke stroming want hij kent geen scheiding tussen kerk en staat) respect te tonen. Voor het nazisme toon ik geen respect, dus ook niet voor de fundamentalistische islam.
quote:
En dit betekend niet dat ik geen respect heb voor de nederlandse samenleving, maar voor degene die geen respect tonen voor een ander.
En dit betekend (sic) dus ook dat je geen respect hebt voor jezelf, immers, je hebt geen respect voor een ander (mij).
pi_18142971
Je mag denken wat je wil denken en nee ik heb heb geen respect voor jou.
Maar heb wel vetrouwen en respect voor medenederlanders en mensen uit verschillende culturen.
Je kunt het wel ( sic ) noemen, maar vind jouw gedachten (sic).

Alsnog een
Slotje
pi_18143092
Het is gebleken dat dit soort topics flames, generalisaties of discriminerende posts bij de gebruikers uitlokken.

Slotje
pi_18143099
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 23:44 schreef Gaja het volgende:
Je mag denken wat je wil denken en nee ik heb heb geen respect voor jou.
Wat kan dat mij nou schelen? Ik wijs je alleen op je grenzeloze hypocrisie. Van ongelovigen verwacht je dat ze respect hebben voor fundamentalistische moslims en als ze dat niet doen respecteer je ze niet. Maar mensen die ongelovigen niet respecteren zijn wel oke he?
quote:
Je kunt het wel ( sic ) noemen, maar vind jouw gedachten (sic).
Doe eens wat aan je algemene ontwikkeling meissie. Je maakte nogal wat spelfouten die ik letterlijk overnam, om te laten zien dat het niet MIJN fouten waren, heb ik dat erbij gezet.

sic (bw.)
1 zo staat er woordelijk

.
quote:
Alsnog een
Slotje
Dat bepaal jij niet .
Bovendien, voor elk islam-topic dat gesloten wordt, open ik er nog 3 .
pi_18143142
je doet maar, laat al zien wat voor persoon jij bent

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaja op 02-04-2004 23:56:24 (spelfout) ]
  † In Memoriam † vrijdag 2 april 2004 @ 23:54:04 #109
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18143186
Nederland moet Nederland blijven, geen Nederlandistan.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18143294
Nederland moet veranderlijk zijn, in positiebe zin. Achterlijke facetten weg, positieve erin. Eigen cultuur mag veranderd worden met de fouten waarvan we geleerd hebben eruit
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18144916
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 23:59 schreef RichardQuest het volgende:
Nederland moet veranderlijk zijn, in positiebe zin. Achterlijke facetten weg, positieve erin. Eigen cultuur mag veranderd worden met de fouten waarvan we geleerd hebben eruit
Kunnen we jantje smit naar Belgie sturen?
pi_18144929
is nu al duidelijk welke cultuur en welke gebruiken we het over hebben?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 3 april 2004 @ 08:21:08 #113
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18146838
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 01:26 schreef DarkElf het volgende:
is nu al duidelijk welke cultuur en welke gebruiken we het over hebben?
Ja. Al lang.
pi_18146840
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 21:15 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Volgens mij zou heel de wereld blij zijn met het verlies van de islamitische cultuur.
Minus 1 miljard moslims
  zaterdag 3 april 2004 @ 08:26:09 #115
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18146852
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 08:22 schreef Youssef het volgende:

[..]

Minus 1 miljard moslims
Dat lijkt me heerlijk ja .
pi_18146853
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 23:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Jouw geloof toont al helemaal geen respect voor andere mensen. Heb je dat boekje dat de koran wordt genoemd al eens gelezen? Volgens dat boek word ik als ongelovige geleid door de duivel en breng ik verderf.
Buiten het feit of dit waar is of niet.. Waarom zou de islam respect moeten tonen tegenover andere mensen? Als islam de ware godsdienst is, en iedereen gewoon moslim zou zijn dan zou de wereld in harmonie leven en zou er genoeg respect te vinden zijn
pi_18146858
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 08:26 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Dat lijkt me heerlijk ja .
Ooh wat ben ik blij als je weereens samen met mij vroeg op bent.
  † In Memoriam † zaterdag 3 april 2004 @ 09:52:59 #118
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18147228
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 08:26 schreef Youssef het volgende:
Buiten het feit of dit waar is of niet.. Waarom zou de islam respect moeten tonen tegenover andere mensen? Als islam de ware godsdienst is, en iedereen gewoon moslim zou zijn dan zou de wereld in harmonie leven en zou er genoeg respect te vinden zijn
Als nou iedereen atheist en realist was dan zou de wereld in harmonie leven en zou er genoeg respect te vinden zijn
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_18148972
quote:

[..]

Jij hebt het niet zo op een multiculturele samenleving?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18149026
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 01:26 schreef Sessy het volgende:

[..]

Kunnen we jantje smit naar Belgie sturen?
Nou ja...ik doel meer op dat we geleerd hebben van onze achterlijke gebruiken (marteling, slavenhandel, vrouwenongelijkheid, totalitarisme etc.). We hebben wmb nog steeds achterlijke gebruiken genoeg....heb je Premtime laatst in Goes gezien?

Nederland moet in beweging blijven, anders worden we de achterlijkheid zelve.
pi_18149736
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 12:32 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nou ja...ik doel meer op dat we geleerd hebben van onze achterlijke gebruiken (marteling, slavenhandel, vrouwenongelijkheid, totalitarisme etc.). We hebben wmb nog steeds achterlijke gebruiken genoeg....heb je Premtime laatst in Goes gezien?

Nederland moet in beweging blijven, anders worden we de achterlijkheid zelve.
Helemaal mee eens. Het punt is alleen dat de groei van de Islamitische cultuur in Nederland eerder een flinke beweging achteruit is.
pi_18149990
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 12:27 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Jij hebt het niet zo op een multiculturele samenleving?
Dat heeft niets met multicultureel te maken, in Marokko ken je ook gewoon bepaalde culturen waarin verschillende geloven bestaan (joden, christenen)
pi_18150080
quote:

[..]

Buiten het feit of dit waar is of niet.. Waarom zou de islam respect moeten tonen tegenover andere mensen? Als islam de ware godsdienst is
En dat is de islam niet .
pi_18152525
Haha ik ga zo lachen als morgen de aliens komen en ons vertellen dat ze de hele tijd ons voor de gek hebben gehouden en voor god hebben gespeeld
  zaterdag 3 april 2004 @ 16:41:59 #125
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_18153062
Zijn we onze moslim angsten weer aan het uiten sweety's

Zijn Nederlanders bang voor verlies van eigen cultuur. Tja wat is je eigen cultuur. Chineesje pakken valt al onder onze cultuur. We gebruiken Engelse en Franse termen, hypes waaien over vanuit Amerika. Onze cultuur is een mengelmoes van culturen. Dat gebeurt nu eenmaal met mi- en emigratie. Tijden veranderen, wetten ook normen en waarden ook.

Wat ik wel zie gebeuren is dat de verzuiling weer toe neem. dit zou ik erg jammer vinden, geloof is immers geloof geen feit. Bovendien zijn in dit land kerk en staat gescheiden en dat wil ik graag zou houden. De regering mag dit wel weer duidelijker maken door bijvoorbeeld vrijheid van geloof niet boven de eerste grondwet te laten komen. Want als je gelooft mag je meer je mening uiten dan je je mening mag uiten als mening. Als je me nog volgt.

p.s. typefouten onder voorbehoud, voordat mensen gaan zeuren enz.
pi_18153355
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 16:06 schreef Sessy het volgende:
Haha ik ga zo lachen als morgen de aliens komen en ons vertellen dat ze de hele tijd ons voor de gek hebben gehouden en voor god hebben gespeeld
Het zijn helaas niet eens aliens die ons voor de gek houden...
pi_18153449
Ik hoorde Gorge Rayman gisteren zeggen:

'Mijn grootmoeder zei altijd, wat je niet hebt kun je ook niet verliezen'

Wel grappig op zich, al ben ik het niet met hem eens dat NL totaal geen eigen cultuur heeft.
pi_18156825
Bestaat deze topic nou nog steeds? Ik dacht dat er eindelijk een centraal islam-bash topic zou komen om lieden als Dora, Robert_Jensen, enz te voorzien van hun eigen besloten speeltuintje, i.p.v. dat ze her en der topics openen en in topics reageren enkel en alleen om nogmaals hun haat t.o.v. de Islam te ventileren.
  zaterdag 3 april 2004 @ 20:08:22 #129
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18157507
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 19:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Bestaat deze topic nou nog steeds? Ik dacht dat er eindelijk een centraal islam-bash topic zou komen om lieden als Dora, Robert_Jensen, enz te voorzien van hun eigen besloten speeltuintje, i.p.v. dat ze her en der topics openen en in topics reageren enkel en alleen om nogmaals hun haat t.o.v. de Islam te ventileren.
dat ligt eraan, komt er dan ook een collectief "We zijn zo verschrikkelijk zielig"-topic voor de islamitische allochtonen? Want voor minder doen we het echt niet hoor.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 3 april 2004 @ 20:39:23 #130
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18158142
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:50 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ja, inhoudelijk kon hij het niet aan, daarom probeert hij andere middelen Youssef

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18162201
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 19:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Bestaat deze topic nou nog steeds?
Dit topic bestaat nog.

't Gaat ook over inburgering en zo, en kennis van de Nederlandse taal
  zaterdag 3 april 2004 @ 23:17:39 #132
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18162405
Geweldig, ik zie hier weer enkele oude Maroc.nl infiltranten terug! Haha, ik heb al lang niet meer zoveel onzin kunnen lezen sinds ik geband ben.

Anyway. De Islam moet sterk vermilderen wil het kunnen verder bestaan nu de macht van het westen verder groeid. Alle aanslagen wat door Al Qaida en co worden gepleegd zijn geen tekenen van een zwakker worden westen, maar een noodcreet op een stervende religie.

Ook hier. Ik verwacht dat er nog een enkele wereldoorlog zal volgen waarbij Europa in eerste instantie zal worden aangevallen met behulp van infiltranten in de steden. (die zijn er, maar ze zijn relatief schaars)
Daarna, na het compleet tot pulp slaan van de westerse steden door ons zelf (en daarmee een fatale slag aan de RFM) zal de oorlog verschuiven naar het MO. Er zal een slechte economie heersen voor een tijdje (a la post WO II) gevolgd door een economische bloei. Door het verlies van de RFM in het MO zal geloof daar worden verwopen. (a la Middeleeuwen in Europa)

Als je niets om oorlog geeft is er dus niets mis. Ik hoop alleen dat ze een beetje opschieten. Al dat wachten totdat ze voldoende kinderen in Europa hebben gekregen als nieuwe generatie soldaten wordt ik een beetje moe van.
I mean no harm
pi_18166715
Pomtiedom, je bent een irriele optimist als je denkt dat we er met 1 oorlog vanaf zijn. Face it, we hebben tot nu toe heel regelmatig een grote oorlog gehad, en het enige wat europa voor oorlog heeft behoed na WW2 is de verdeling met de bijbehorende nucleaire raketten waardoor de leiders wel drie keer nadachten voor ze serieus op conflict aanstuurden.
  zondag 4 april 2004 @ 11:52:14 #134
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18168220
quote:
Op zondag 4 april 2004 05:51 schreef Sessy het volgende:
Pomtiedom, je bent een irriele optimist als je denkt dat we er met 1 oorlog vanaf zijn. Face it, we hebben tot nu toe heel regelmatig een grote oorlog gehad, en het enige wat europa voor oorlog heeft behoed na WW2 is de verdeling met de bijbehorende nucleaire raketten waardoor de leiders wel drie keer nadachten voor ze serieus op conflict aanstuurden.
Zucht, wellicht heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde natuurlijk dat een groot gedeelte met een enkele nieuwe WO zou zijn opgelost. Oorlog is gelukkig een wel ingebroed menselijk instinct waar we voor de rest van ons bestaan aan vastzitten.
Oorlog lijdt op korte termijn tot het lijden van mensen, maar het lijdt op lange termijn vaak tot welvaart en andere zooi. Ik ben dus tweeslachtig over oorlog, het is slecht voor het moment, maar goed voor lange termijn.
I mean no harm
  zondag 4 april 2004 @ 11:55:40 #135
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18168263
quote:
Op zondag 4 april 2004 11:52 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Zucht, wellicht heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde natuurlijk dat een groot gedeelte met een enkele nieuwe WO zou zijn opgelost. Oorlog is gelukkig een wel ingebroed menselijk instinct waar we voor de rest van ons bestaan aan vastzitten.
Oorlog lijdt op korte termijn tot het lijden van mensen, maar het lijdt op lange termijn vaak tot welvaart en andere zooi. Ik ben dus tweeslachtig over oorlog, het is slecht voor het moment, maar goed voor lange termijn.
Helaas een waarheid als een koe. Ongebreidelde groei kan (nog) niet. Er moet zo nu en dan flink wat verwoest worden om weer een frisse nieuwe start te maken.

Vernietiging is ook het begin van schepping.
pi_18168763
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 23:09 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Dit topic bestaat nog.

't Gaat ook over inburgering en zo, en kennis van de Nederlandse taal
quote:
to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek
Daaruit kun je afleiden dat de->deze. Het wordt namelijk dit.

Misschien tijd voor een opfriscursus, yohan.nl
pi_18169293
quote:
Op zondag 4 april 2004 11:55 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Helaas een waarheid als een koe. Ongebreidelde groei kan (nog) niet. Er moet zo nu en dan flink wat verwoest worden om weer een frisse nieuwe start te maken.

Vernietiging is ook het begin van schepping.
Naja, onkruid vergaat niet hè...
pi_18169334
quote:
Op zondag 4 april 2004 12:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

Daaruit kun je afleiden dat de->deze. Het wordt namelijk dit.
Dit topic mag ook, kijk maar in het Groene Boekje.
pi_18169664
Ik ben zeker bang voor het verlies van de Nederlandse cultuur. Zeker als we kijken naar het straatbeeld. Binnen nu en 50 jaar zal er binnen menig grote gemeente een grote, door Islam fundamentalisten gesubsidieerde moskee verrijzen. Deze moskeeën zijn weer een bron van Joden-haat, homo-haat en vrouwenonderdrukking (aparte ingangen voor man/vrouw).
pi_18169682
quote:
Op zondag 4 april 2004 13:24 schreef J_CDA het volgende:
Binnen nu en 50 jaar zal er binnen menig grote gemeente een grote, door Islam fundamentalisten gesubsidieerde moskee verrijzen.
Dat is nu al het geval hoor.
pi_18169761
Helaas wel maar nog niet zo grootschalig.
pi_18170134
quote:
Op zondag 4 april 2004 13:24 schreef J_CDA het volgende:
Ik ben zeker bang voor het verlies van de Nederlandse cultuur. Zeker als we kijken naar het straatbeeld. Binnen nu en 50 jaar zal er binnen menig grote gemeente een grote, door Islam fundamentalisten gesubsidieerde moskee verrijzen. Deze moskeeën zijn weer een bron van Joden-haat, homo-haat en vrouwenonderdrukking (aparte ingangen voor man/vrouw).
Mannen en vrouwen ingang = vrouwenonderdrukking? Kan net zo goed mannen onderdrukking zijn toch? Bij de moskee bij mij in de buurt kunnen vrouwen de voor ingang gebruiken en moeten mannen de achteringang gebruiken dus Nix mis met aparte gebedsruimten

Kruip jij is snel terug onder je steen
pi_18170453
quote:
Op zondag 4 april 2004 13:52 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Mannen en vrouwen ingang = vrouwenonderdrukking?
Rassenscheiding = racisme? .
pi_18170500
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Gescheiden kleedkamers zijn ook sexistisch en slecht?
pi_18170509
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Rassenscheiding is dus niet racistisch en ook niet slecht?
pi_18170562
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Rassenscheiding is dus niet racistisch en ook niet slecht?
pi_18170585
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hey, er wordt niemand gediscrimineerd hoor. Blanken mogen niet achterin gaan zitten, en gekleurden niet voorin. Dat vind jij toch allemaal oke? Of is het alleen oke als het gaat om moskeen?
pi_18170645
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Hey, er wordt niemand gediscrimineerd hoor. Blanken mogen niet achterin gaan zitten, en gekleurden niet voorin. Dat vind jij toch allemaal oke? Of is het alleen oke als het gaat om moskeen?
Ras maakt geen moer uit, zwart, geel of wit kunnen allemaal naast elkaar zitten.
pi_18170675
quote:
Op zondag 4 april 2004 13:52 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Mannen en vrouwen ingang = vrouwenonderdrukking? Kan net zo goed mannen onderdrukking zijn toch? Bij de moskee bij mij in de buurt kunnen vrouwen de voor ingang gebruiken en moeten mannen de achteringang gebruiken dus Nix mis met aparte gebedsruimten

Kruip jij is snel terug onder je steen
.

Dus de vrouwen mogen ook door de achteringang. Maar leg jij mij nu is uit waarom de vrouwen en mannen niet gewoon door elkaar zitten en samen door een ingang binnen komen!
pi_18170722
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:20 schreef J_CDA het volgende:
Dus de vrouwen mogen ook door de achteringang. Maar leg jij mij nu is uit waarom de vrouwen en mannen niet gewoon door elkaar zitten en samen door een ingang binnen komen!
Is ook wel is gebeurd volgens mij, maar uitendelijk zijn de gebedsruimtes op andere plaatsen. Is gewoon handiger zo.
pi_18170747
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:19 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ras maakt geen moer uit, zwart, geel of wit kunnen allemaal naast elkaar zitten.
Maar mensen van verschillende geslachten niet. Als dit geen seksisme is, is rassenscheiding niet racistisch. Wat is het nou?
pi_18170831
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:24 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Maar mensen van verschillende geslachten niet. Als dit geen seksisme is, is rassenscheiding niet racistisch. Wat is het nou?
Aparte toilets = seksisme, aparte producten voor mannen en vrouwen = seksisme, vrouwen voor = seksisme. Niks mis mee, wel als het om een moskee gaat?
pi_18170927
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Is ook wel is gebeurd volgens mij, maar uitendelijk zijn de gebedsruimtes op andere plaatsen. Is gewoon handiger zo.
is geen argument 'handiger'. Ik begrijp eerlijk gezegd geen reet van je antwoord + non-argument.
pi_18170960
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:35 schreef J_CDA het volgende:
is geen argument 'handiger'. Ik begrijp eerlijk gezegd geen reet van je antwoord + non-argument.
Een moskee bestaat meestal uit verschillende ruimtes (soms verdiepingen) Als de voordeur dichterbij het gedeelte van de vrouwen is, waarom zou ze dan omlopen?
pi_18171117
Maar waarom zitten man en vrouw gescheiden???
pi_18171263
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:44 schreef J_CDA het volgende:
Ik denk dat dat prettiger is voor beide groepen. Zeker als het wat drukker is sta je dicht tegenelkaar aan. Ik denk dat je moet weten hoe er wordt gebeden om er een beter beeld van te krijgen.

Eerste link die ik op google vond:
quote:
De galerij

In de moskee bevindt zich boven vaak een balkon. Dit noemt men ´mahfel´of de ´mahfil´, de galerij.

Hoewel volgens de Islam vrouwen en mannen in dezelfde ruimte het verplichte gebed kunnen verrichten, is het de gewoonte geworden dat de vrouwen in de moskee in een, door een traliehek of gordijn gescheiden achtergedeelte of op de galerij bidden.

Hoewel deze gewoonte de indruk wekt dat vrouwen tijdens het bidden onherroepelijk gescheiden moeten zijn van de mannen; dat zij de mannen niet mogen zien en de mannen hen niet, is er in werkelijkheid geen enkele reden waarom zij niet samen met de mannen in een ruimte, zonder van elkaar gescheiden te zijn door tralies of een gordijn het verplichte gebed zouden kunnen verrichten. Vanwege speciale bewegingen tijdens het verrichten van het gebed als het buigen voor de ´roekoe´ en het neerzinken in ´sadjdah´is het echter, vanuit verstandelijk en psychologisch oogpunt praktischer in aparte gedeeltes te bidden, ook al is dit geen godsdienstige noodzaak.

http://www.diyanet.nl/nl/Cami/moskee.htm
http://www.mqmusa.com/KKC/EidPrayers_VA_2002_pics.html
Hier heb je wat plaatjes.
pi_18171447
Inderdaad, mannen en vrouwen gescheiden is gewoon veel praktischer en vaak veel fijner voor de vrouwen (!) zelf. In de Heilige Moskee te Mekka bid men immers ook door elkaar, maar gaat een vrouw niet tussen een groep mannen zitten, en een man niet tussen een groep vrouwen.

Maar het is wel weer ongelofelijk grappig hoe men het direct op vrouwenonderdrukking gooit, terwijl de man netzoveel wordt beperkt als de vrouw.
  † In Memoriam † zondag 4 april 2004 @ 15:03:23 #158
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18171488
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:44 schreef J_CDA het volgende:

Geen idee, ik trek mij nooit iets aan van die bordjes die op de deuren hangen
pi_18171520
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wat jij zegt is:

blanken en zwarten niet bij elkaar = zwartenhaat.
  zondag 4 april 2004 @ 15:08:29 #160
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18171576
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Aparte toilets = seksisme, aparte producten voor mannen en vrouwen = seksisme, vrouwen voor = seksisme. Niks mis mee, wel als het om een moskee gaat?
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 4 april 2004 @ 15:10:30 #161
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18171616
quote:
Op zondag 4 april 2004 15:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding]

Geen idee, ik trek mij nooit iets aan van die bordjes die op de deuren hangen
Sinds wanneer lopen er vrouwen met driehoekige hoofden?
pi_18172907
quote:
Op zondag 4 april 2004 15:05 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat jij zegt is:

blanken en zwarten niet bij elkaar = zwartenhaat.
Het kwam inderdaad voort uit de angst van sommige conservatieve blanken voor de zwarte medemens .
pi_18172962
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Aparte producten voor mannen en vrouwen = seksisme, vrouwen voor = seksisme.
Aparte producten zijn er omdat man en vrouw niet gelijk zijn (wel gelijkwaardig). Overigens weerhoudt niets een man van het gebruiken van een product dat voor vrouwen is bestemd, dus dit is ook al geen goede vergelijking.
Vrouwen voor laten gaan is een keuze en niet verplicht, terwijl dat bij een moskee-ingang wel het geval is.

Geef nou eens gewoon antwoord op de vraag, dat doe ik ook gewoon. Als dit geen seksisme is, is rassenscheiding niet racistisch. Wat is het nou?
  zondag 4 april 2004 @ 16:18:27 #164
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18173136
tisk, tisk. Kijk het zit zo. Bij WC's en kleedruimtes zit het met seks enzo verschillend. Vrouwen en mannen gaan niet naar hetzelfde toilet om verkrachting en....euh opwindende beelden te voorkomen (geen kleding enzo).

Moskeees is het echter een vorm van racisme\aprtheid. Die aparte ingangen zijn niet nodig omdat de vrouwen en mannen gewoon hun kleding dragen (tenminste, dat mag ik hopen)

En hoppakee, het antwoord waarom gescheiden ingangen bij moskeeen wel racistisch is en gescheiden kleedkamers en Wc's niet.
I mean no harm
pi_18173162
Het zou pas seksisitsch zijn als ze er ook niet in mogen na bevel van de rechter. Op zich wel interessant.
  zondag 4 april 2004 @ 16:21:48 #166
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18173203
?

*Zucht, je kunt geen symbolen uitvoeren.

Anyway, ik weet niet of je op de mijne reageerde. Maar zoiets is niet rechterlijk bepaald. Overal ter wereld is verkrachting enzo afgekeurd door de mensheid en dus niet norm en waardenbepaalend voor een enkel continent\religie.
I mean no harm
pi_18173270
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:21 schreef pomtiedom het volgende:
Anyway, ik weet niet of je op de mijne reageerde. Maar zoiets is niet rechterlijk bepaald. Overal ter wereld is verkrachting enzo afgekeurd door de mensheid en dus niet norm en waardenbepaalend voor een enkel continent\religie.
Ik had het over de moskeetoegang.
pi_18173285
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Geef nou eens gewoon antwoord op de vraag, dat doe ik ook gewoon. Als dit geen seksisme is, is rassenscheiding niet racistisch. Wat is het nou?
Loop jij ook gewoon vaker het damestoilet binnen? Dameskleedkamer? En bij sportverenigingen de vrouwendouche? Waarom reageer je niet op die vergelijkingen?

Het scheiden van vrouwen en mannen hoeft niet altijd slecht te zijn. We kennen er wel meerdere vormen van in de maatschapij. Racisme daarentegen wordt totaal niet getolereerd. (Ik weet trouwens niet waar je heen wil met je vraag)
quote:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
quote:
sek·sis·me (het ~)
1 verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld
pi_18173303
Pompietiedom, als je een beetje naar boven scrollt krijg je je antwoord. Er wordt uitgelegd waarom het gescheiden is.
pi_18173310
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:25 schreef Meh7 het volgende:
Loop jij ook gewoon vaker het damestoilet binnen? Dameskleedkamer? En bij sportverenigingen de vrouwendouche? Waarom reageer je niet op die vergelijkingen?
Ik quote een andere user:

tisk, tisk. Kijk het zit zo. Bij WC's en kleedruimtes zit het met seks enzo verschillend. Vrouwen en mannen gaan niet naar hetzelfde toilet om verkrachting en....euh opwindende beelden te voorkomen (geen kleding enzo).

Moskeees is het echter een vorm van racisme\aprtheid. Die aparte ingangen zijn niet nodig omdat de vrouwen en mannen gewoon hun kleding dragen (tenminste, dat mag ik hopen)

En hoppakee, het antwoord waarom gescheiden ingangen bij moskeeen wel racistisch is en gescheiden kleedkamers en Wc's niet.
quote:
Het scheiden van vrouwen en mannen hoeft niet altijd slecht te zijn.
Waarom het scheiden van blanken en negers dan wel?
pi_18173315
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:26 schreef Meh7 het volgende:
Pompietiedom, als je een beetje naar boven scrollt krijg je je antwoord. Er wordt uitgelegd waarom het gescheiden is.
Omdat dat moet vd ischlam?
  zondag 4 april 2004 @ 16:27:47 #172
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18173318
Meh7, ik heb het al uitelkaar gezet. Waarom reageer je daar niet eens op. Daarin ligt onomstotelijk het verschil tussen waarom aparte ingangen in een moskee heel anders (en een vorm van racisme is) dan bij gescheiden toiletten en kleedkamers.
I mean no harm
pi_18173359
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Ik quote een andere user:
Zie mijn reactie daarop.
quote:
Waarom het scheiden van blanken en negers dan wel?
Dat kan je volgens mij best zelf bedenken. Onderscheid maken op afkomst en op geslacht zijn twee compleet andere dingen.
pi_18173371
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Omdat dat moet vd ischlam?

Anders lees je even meneer de Islamofoob.
pi_18173382
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:27 schreef pomtiedom het volgende:
Meh7, ik heb het al uitelkaar gezet. Waarom reageer je daar niet eens op. Daarin ligt onomstotelijk het verschil tussen waarom aparte ingangen in een moskee heel anders (en een vorm van racisme is) dan bij gescheiden toiletten en kleedkamers.
Het is hierboven uitgelegd. Lees nou gewoon.
pi_18173390
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:27 schreef pomtiedom het volgende:
Racisme ?

Ik heb wel eens gehoord dat vrouwen van Venus komen en mannen van Mars, maar dat we nu ook al 2 verschillende rassen zijn wist ik niet.

Anyway, wat maakt mij het uit als mannen en vrouwen apart de moskee binnengaan ? Als zij er geen probleem mee hebben, waarom zou ik het dan wel hebben.
  zondag 4 april 2004 @ 16:32:37 #177
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18173402
Goed, veel reactie voor ik ze kon lezen.

onderschijd maken tussen geslacht is ALTIJD slecht als er geen reden is om het ene geslacht van het andere te scheiden i.v.m. verleiding tot ongewenste intimiteit. Bij toiletten en kleedkamers is die ongewenste intimiteit heel erg groot en dus daarom is het met goede reden gescheiden. Bij Moskees (en andere religieuze huizen enzo) is die er niet en dus is het fout.

Verder vindt ik (en dit laatste stukje is mijn mening) dat het een gewoonte van het verleden is. Iets wat gewoon aan de kant moet worden geschoven.
I mean no harm
pi_18173430
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:32 schreef pomtiedom het volgende:
Goed, veel reactie voor ik ze kon lezen.

onderschijd maken tussen geslacht is ALTIJD slecht als er geen reden is om het ene geslacht van het andere te scheiden i.v.m. verleiding tot ongewenste intimiteit. Bij toiletten en kleedkamers is die ongewenste intimiteit heel erg groot en dus daarom is het met goede reden gescheiden. Bij Moskees (en andere religieuze huizen enzo) is die er niet en dus is het fout.
Bekijk even de plaatjes van hoe er gebeden wordt. Ik kan het mij heel goed voorstellen dat een vrouw zich ongemakkelijk voelt tussen zoveel mannen.
pi_18173458
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:30 schreef Meh7 het volgende:
Dat kan je volgens mij best zelf bedenken. Onderscheid maken op afkomst en op geslacht zijn twee compleet andere dingen.
Het een mag wel en het ander niet?
pi_18173467
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Het een mag wel en het ander niet?
Het een gebeurt al en het andere niet.
pi_18173477
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:34 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Bekijk even de plaatjes van hoe er gebeden wordt. Ik kan het mij heel goed voorstellen dat een vrouw zich ongemakkelijk voelt tussen zoveel mannen.
Maar als een vrouw zich NIET ongemakkelijk voelt tussen zoveel mannen en toch met de mannen mee wil bidden mag dat niet. Probeer het nou niet te gooien op de wens vd vrouw.
pi_18173532
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het een gebeurt al
Hoog tijd voor verandering dus.
pi_18173594
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:32 schreef pomtiedom het volgende:
Kennelijk is die drang om gescheiden te worden er wel! En als de mannen en vrouwen daar geen moeite mee hebben, wat wordt er dan nog gezeken!? Wat een trieste mensen hier.
pi_18173629
Ja... dat weet ik wel zeker... en het gaat ook gebeuren. We zullen onze cultuur verliezen en daarvoor in de plaats een nieuwe krijgen.
Delivered without an information leaflet
pi_18173647
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Maar als een vrouw zich NIET ongemakkelijk voelt tussen zoveel mannen en toch met de mannen mee wil bidden mag dat niet. Probeer het nou niet te gooien op de wens vd vrouw.
Sja, dat zijn nou eenmaal de regels in een moskee. Maar kennelijk zou jij het ook vreemd en ongewenst vinden als een golfclub zijn leden verplicht bepaalde kledij te dragen. Waarom boeit het jou überhaupt dat een moskee dergelijke regels heeft, en ga het nou niet gooien op je geweldige feministische karakter, want die is dan wel erg selectief.
pi_18173673
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:41 schreef Youssef het volgende:

[..]

Kennelijk is die drang om gescheiden te worden er wel! En als de mannen en vrouwen daar geen moeite mee hebben, wat wordt er dan nog gezeken!? Wat een trieste mensen hier.
De vrouwen durven zich er niet over uit te laten, anders worden ze weer even met een ketting aan het fornuis vastgelegd. Of ze worden door manlief even afgeranseld.
  zondag 4 april 2004 @ 16:49:56 #187
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18173768
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:43 schreef gekke_sandra het volgende:
Ja... dat weet ik wel zeker... en het gaat ook gebeuren. We zullen onze cultuur verliezen en daarvoor in de plaats een nieuwe krijgen.
Dat valt wel mee hoor. Ook AL Qaida en co worden weer gebruikt. Ga maar na, als jij Europa, als Europeaan wilt in handen krijgen en drastisch wilt veranderen, hoe zou je dat doen.
Precies, je spant anderen voor je karretje, het moment dat die een koep plegen zijn ze sterk, vlak erna zijn ze redelijk zwak en kunnen ze dus makkelijk worden overrompeld door een andere macht die wel nog sterk is.

Ofwel; Er vechten twee honden om iets, en de derde gaat ermee vandoor.

Ik hoop alleen dat die RFM opschieten, we wachten al zo lang.....(wordt een beetje saai)
I mean no harm
pi_18173790
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:43 schreef gelly het volgende:
Sja, dat zijn nou eenmaal de regels in een moskee. Maar kennelijk zou jij het ook vreemd en ongewenst vinden als een golfclub zijn leden verplicht bepaalde kledij te dragen.
Nee, wat is dat nou weer voor een vergelijking? Wel zou ik het ongewenst vinden als een golfclub een aparte ingang zou hebben voor bijvoorbeeld vrouwen.
quote:
Waarom boeit het jou überhaupt dat een moskee dergelijke regels heeft, en ga het nou niet gooien op je geweldige feministische karakter, want die is dan wel erg selectief.
Ik ben tegen alle vormen van vrouwenonderdrukking hoor.
pi_18173814
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:45 schreef J_CDA het volgende:

[..]

De vrouwen durven zich er niet over uit te laten, anders worden ze weer even met een ketting aan het fornuis vastgelegd. Of ze worden door manlief even afgeranseld.
En dat is nou het probleem van de hele discussie. Er wordt maar weer vanuit gegaan dat die arme vrouwen in de islam worden onderdrukt. Terwijl die mannen en vrouwen nota bene BEIDE worden gescheiden. Het is niet zo dat de mannen er voor kunnen kiezen wat vrouwen binnen te laten.

Overigens, ligt het maar totaal aan de moskee die je bezoekt. Zoals de tekst boven ergens al zei, soms is het gewoon een ruimte met een doek er tussen, of een soort van balkon bovenin de ruimte (de vrouwen kunnen de mannen en de imam dan wel zien!! ) en soms is het gewoon een versierd houtwerk zoals we ook bijv. van tuinhekken kennen.
pi_18173821
In ieder geval, terwijl ik straks Chinees ga eten en achter een Amerikaanse computer zit, voel ik mij niet bedreigd.
pi_18173843
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:43 schreef gekke_sandra het volgende:
Hoe ga je je cultuur verliezen en wát uit onze cultuur precies. Cultuur is uiteraard te vaag, dus wat gaat er concreet verloren en wat komt er voor in de plaats?
pi_18173846
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik ben tegen alle vormen van vrouwenonderdrukking hoor.
Vrouwenonderdrukking zou inhouden dat vrouwen überhaupt de moskee niet inmochten. Heb je het de moslima's trouwens zelf al gevraagd of ze het als onderdrukking zien, of hebben we hier te maken met het beroemde "ik weet wat goed voor u is" vingertje ?
pi_18173865
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoe ga je je cultuur verliezen en wát uit onze cultuur precies. Cultuur is uiteraard te vaag, dus wat gaat er concreet verloren en wat komt er voor in de plaats?
Niks natuurlijk, er komen enkel dingen bij.
pi_18173920
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Vrouwenonderdrukking zou inhouden dat vrouwen überhaupt de moskee niet inmochten.
Zelfs dan is dat nog maar de vraag. Ben ik onderdrukt als ik de vrouwen WC's niet in mag? Of als ik wil schrijven voor een feministisch blad?
quote:
Heb je het de moslima's trouwens zelf al gevraagd of ze het als onderdrukking zien, of hebben we hier te maken met het beroemde "ik weet wat goed voor u is" vingertje ?
Ach Gelly, die laatste zin hoef je je niet eens af te vragen, dat weet ik wel zeker
pi_18173925
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:52 schreef Youssef het volgende:

[..]

En dat is nou het probleem van de hele discussie. Er wordt maar weer vanuit gegaan dat die arme vrouwen in de islam worden onderdrukt. Terwijl die mannen en vrouwen nota bene BEIDE worden gescheiden.
Net een rassenscheiding dus.
quote:
Overigens, ligt het maar totaal aan de moskee die je bezoekt. Zoals de tekst boven ergens al zei, soms is het gewoon een ruimte met een doek er tussen, of een soort van balkon bovenin de ruimte (de vrouwen kunnen de mannen en de imam dan wel zien!! )
Goh, wat een voorrecht.
pi_18173950
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Net een rassenscheiding dus.
[..]

Goh, wat een voorrecht.
En dat is nu het hele punt. Wij mannen worden onderdrukt, ik wil graag dat je hier wat aan doet.
pi_18173976
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Vrouwenonderdrukking zou inhouden dat vrouwen überhaupt de moskee niet inmochten. Heb je het de moslima's trouwens zelf al gevraagd of ze het als onderdrukking zien, of hebben we hier te maken met het beroemde "ik weet wat goed voor u is" vingertje ?
Ik denk dat het wel duidelijk is dat moslima's worden onderdrukt. Het komt maar al te vaak voor dat de progressievere moslimvrouwen hun mond niet open durven te trekken, dan overkomt ze misschien hetzelfde als dat Turkse meisje in Almere. Een anonieme peiling onder moslimvrouwen in Frankrijk was duidelijk: een meerderheid vd moslimvrouwen was voor een verbod op hoofddoekjes op openbare scholen.
  zondag 4 april 2004 @ 17:00:48 #198
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18173977
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, dat zijn nou eenmaal de regels in een moskee.
En hoe zou je het vinden als we in Nederland deze zelfde regel instellen voor alle overheidsgebouwen?
pi_18173999
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:59 schreef Youssef het volgende:

[..]

En dat is nu het hele punt. Wij mannen worden onderdrukt, ik wil graag dat je hier wat aan doet.
Moeten mannen tegenwoordig ook een hoofddoek op hun kop zetten vd islam?
  zondag 4 april 2004 @ 17:02:09 #200
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18174003
quote:
Op zondag 4 april 2004 16:58 schreef Youssef het volgende:

[..]

Zelfs dan is dat nog maar de vraag. Ben ik onderdrukt als ik de vrouwen WC's niet in mag? Of als ik wil schrijven voor een feministisch blad?
Wat een prachtige vergelijkingen. En zo krom ook.
pi_18174026
En iedereen vergeet vrolijk dat je als christelijke vrouw geen paus of ander religieus leider worden kunt... Is dat geen seksisme?
Oude religies zijn gewoon bij voorbaat seksistisch, omdat ze uit andere tijden stammen. De natuur zelf is seksistisch, mannen kunnen geen kinderen baren, of met de borst voeden, vrouwen moeten het bijna (vroeger had men geen condooms), daarvoor hebben vrouwen een sterkere wil, als het op overleven aankomt, doet een vrouw alles voor haar en haar kinderen (uitzonderingen zijn er uiteraard bij beide seksen), terwijl de mannen hem maar al te vaak smeren.

En in een religieus huis kom je om te bidden, en niet om te praten of om eventuele partners te zoeken, dus waarom zou het een probleem moeten zijn dat ze gescheiden zijn, als zij er problemen mee hebben gaan ze toch vrolijk niet naar de moskee.
Ik ga ook maar weinig naar de kerk omdat ik er problemen mee heb dat orthodoxe vrouwen een hoofddoekje op moeten en een rok aan. En als de mening van anderen voor het welvaren van het gezin blijkbaar zo belangrijk is dat ze wel naar de moskee moeten, dan is dat gescheiden bidden een kleinigheid.
pi_18174090
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:03 schreef Sessy het volgende:
En iedereen vergeet vrolijk dat je als christelijke vrouw geen paus of ander religieus leider worden kunt... Is dat geen seksisme?
Het christendom moet al helemaal optiefen.
quote:
En in een religieus huis kom je om te bidden, en niet om te praten of om eventuele partners te zoeken, dus waarom zou het een probleem moeten zijn dat ze gescheiden zijn, als zij er problemen mee hebben gaan ze toch vrolijk niet naar de moskee.
Is dat een argument? Je komt ook niet in een bus om partners uit te zoeken, een scheiding tussen mannen en vrouwen is in bussen dus ook prima? Je komt er ook niet om mensen met een andere huidskleur te bewonderen, dus is rassenscheiding ook totaal geen probleem?
pi_18174116
pffff hou nou is op over godsdienst, we leven in een nieuw millennium, en nu moeten we is dat achterlijke gebeuren is achter ons laten.
Vroeger was alles wat uit de hemel kwam een god
Nu is alles wat uit de hemel komt een ufo/alien.

Men moet is met ze tijd mee gaan, ongelooflijk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_18174133
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja ja ja ja ja!!!!
Kom maar op met die blote borstkassen mannen!

(just kidding btw, als je het niet doorhad)
pi_18174148
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:07 schreef JohnDope het volgende:
pffff hou nou is op over godsdienst, we leven in een nieuw millennium, en nu moeten we is dat achterlijke gebeuren is achter ons laten.
pi_18174149
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:07 schreef JohnDope het volgende:
Men moet is met ze tijd mee gaan, ongelooflijk.
Met jouw tijd mee gaan, bedoel je?

Religie is on the rise en het religieus-fundamentalisme is juist een moderne uiting, dat heeft niet echt wat met vroeger tijden te maken.
pi_18174163
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Religie is on the rise en het religieus-fundamentalisme is juist een moderne uiting.
Toch blijft het achterlijk.
pi_18174167
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Het christendom moet al helemaal optiefen.
[..]

Is dat een argument? Je komt ook niet in een bus om partners uit te zoeken, een scheiding tussen mannen en vrouwen is in bussen dus ook prima? Je komt er ook niet om mensen met een andere huidskleur te bewonderen, dus is rassenscheiding ook totaal geen probleem?
In een bus juist wel, want terwijl je in een bus zit heb je niks te doen en zou je eventueel met een leuke jongen kunnen praten. Op school in de pauzes ook bijvoorbeeld.
Maar in een gebedshuis kom je toch echt om te bidden, en om tussen een weesgegroetje en een onzevader nog even met een leuke jongen te gaan kletsen is in slechte smaak.
pi_18174179
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat mag je vinden.
pi_18174191
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

U hebt zojuist een goede 85-90% van de wereldbevolking beledigd.
pi_18174206
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:11 schreef Sessy het volgende:

[..]

U hebt zojuist een goede 85-90% van de wereldbevolking beledigd.
Jammer dan.
  zondag 4 april 2004 @ 17:12:21 #212
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18174215
Euhm, Monidique. Het ogekeerde is juist waar.

In Nederland alleen al is zeker 50% (uit onderzoek gebleken) Humanist of Atheist.

Zelfs in het MO wankelt religie als nooit te voren. Iran staat op instorten bijvoorbeeld (om maar even wat te noemen)
Naast een stijging in het in de VS Christendom stijgt ookdaar het Atheisme en humanisme mee.

Fundamentalisme, als het uberhaupt al wat aan het doen si, is gewoon een teken van wanhoop op de dood van religie.
I mean no harm
pi_18174220
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Religie is on the rise en het religieus-fundamentalisme is juist een moderne uiting, dat heeft niet echt wat met vroeger tijden te maken.
word is wakker, vroeger waren mensen achterlijk en konden ze dingen uit de hemel niet verklaren dus noemden ze het god.

Nu noemen wij dingen die uit de hemel komen ufo/alien, dit geheel kunnen we ook nog niet helemaal verklaren, dus wij zijn nogsteeds lichtelijk achterlijk, en deze objecten en organismen kan je ook goden noemen.
Want een god is een levend wezen wat qua intelligentie ver boven een mens staat, meer is het niet.

Als jij kon tijdreizen en je zou even een televisie 1 voor christus neerzetten tussen al die kneuzen, dan was dat hun god.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_18174250
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:10 schreef Sessy het volgende:
In een bus juist wel, want terwijl je in een bus zit heb je niks te doen en zou je eventueel met een leuke jongen kunnen praten. Op school in de pauzes ook bijvoorbeeld.
Je komt primair in een bus voor het vervoer. Op school voor het onderwijs. Dus het zou eigenlijk niets mogen uitmaken. Maar dat is allemaal irrelevant. Feit is dat gescheiden ingangen discriminerend zijn.
pi_18174252
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jammer dan.
Ik blijf het vermakelijk vinden hoe ondanks het feit dat het merendeel van de wereldbevolking niet eens met ze is, sommige atheisten blijven volhouden dat zij de enige zijn die de waarheid in pacht hebben en al het andere is uitgesloten... Ikzelf sluit bijvoorbeeld niet uit dat er geen god zou kunnen zijn, dat ik het mis zou kunnen hebben in mijn overtuiging en dat mijn ervaringen eens door de wetenschap voor eens en altijd zullen worden verklaard, wanneer men de tijd net zo goed onder de knie krijgt als de andere drie dimensies. Maar jullie zijn er toch zo zeker van dat alle anderen achterlijk zijn.

Apropros, ooit "blokken" van Bordewijk gelezen?
  zondag 4 april 2004 @ 17:14:20 #216
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18174254
Zucht, ik heb vandaag mijn dag niet....
I mean no harm
pi_18174276
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:14 schreef pomtiedom het volgende:

[..]
wat bedoelen mensen toch altijd met een quote zonder toevoeging?
pi_18174281
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:12 schreef pomtiedom het volgende:
Euhm, Monidique. Het ogekeerde is juist waar.

In Nederland alleen al is zeker 50% (uit onderzoek gebleken) Humanist of Atheist.
En Nederland is toevallig ook het meest ongelovige land, dus ik zou dat neit zomaar doortrekken.
quote:
Zelfs in het MO wankelt religie als nooit te voren. Iran staat op instorten bijvoorbeeld (om maar even wat te noemen)
De Islamitische staat Iran is inderdaad niet al te stabiel, maar dat zegt niets over de godsdienstbeleving van de mensen.
quote:
Fundamentalisme, als het uberhaupt al wat aan het doen si, is gewoon een teken van wanhoop op de dood van religie.
Nee, het is geen teken van de dood van religie, het is een reactie op een bedreigend gevoel.
pi_18174307
jesus christus (deze persoon heeft wel degelijk bestaan, dat denk ik tenminste, ontstaan uit kunstmatige inseminatie) Netzoals stier herman de halfgod onder de stieren was en de mens in dat geval de god.

Maar goed mensen, we gaan het toch ook niet meer over de MS-DOS hebben, ga is met je tijd mee.
pi_18174309
Inderdaad, ik denk dat in Iran de meesten religieus zijn, alleen minder religieus dan de staat voorschrijft. Daarom moet de staat niks voorschrijven, imho.
  zondag 4 april 2004 @ 17:17:02 #221
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18174315
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:14 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik blijf het vermakelijk vinden hoe ondanks het feit dat het merendeel van de wereldbevolking niet eens met ze is, sommige atheisten blijven volhouden dat zij de enige zijn die de waarheid in pacht hebben en al het andere is uitgesloten... Ikzelf sluit bijvoorbeeld niet uit dat er geen god zou kunnen zijn, dat ik het mis zou kunnen hebben in mijn overtuiging en dat mijn ervaringen eens door de wetenschap voor eens en altijd zullen worden verklaard, wanneer men de tijd net zo goed onder de knie krijgt als de andere drie dimensies. Maar jullie zijn er toch zo zeker van dat alle anderen achterlijk zijn.

Apropros, ooit "blokken" van Bordewijk gelezen?
HAHA, sta jij even voor lul.

Slechts een kleine groep Atheisten gaat ervan uit dat er geen god bestaat. De meeste gaan er vanuit dat er wel een god bestaat, maar dit gewoon een natuurlijke kracht is die enkel de start van een process heeft veroorzaakt, en verder niets.
I mean no harm
pi_18174334
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

wat bedoelen mensen toch altijd met een quote zonder toevoeging?
Dat ze het ermee eens zijn? Zie ook het Posticon dat wordt gebruikt.
pi_18174341
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:17 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Slechts een kleine groep Atheisten gaat ervan uit dat er geen god bestaat. De meeste gaan er vanuit dat er wel een god bestaat, maar dit gewoon een natuurlijke kracht is die enkel de start van een process heeft veroorzaakt, en verder niets.
Het zogenaamde deïsme, maar dat is wat anders dan atheïsme.
pi_18174353
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:16 schreef JohnDope het volgende:
jesus christus (deze persoon heeft wel degelijk bestaan, dat denk ik tenminste, ontstaan uit kunstmatige inseminatie)
Maar goed mensen, we gaan het toch ook niet meer over de MS-DOS hebben, ga is met je tijd mee.
Ik denk dat hij gekloond is met alien DNA, aliens die de energie der atomen veel beter hebben leren te beheersen dan wij het doen. Heel de aarde is waarschijnlijk een uitgelopen experiment van hun, in terraforming oid.
pi_18174361
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:16 schreef Sessy het volgende:
Inderdaad, ik denk dat in Iran de meesten religieus zijn, alleen minder religieus dan de staat voorschrijft. Daarom moet de staat niks voorschrijven, imho.
uhmmm laat ik nou toevallig iemand uit iran kennen, weet je hoeveel mensen daar rond lopen, die maar net doen als of ze geloven om zo niet in de problemen te komen met de overheid.
pi_18174363
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

En Nederland is toevallig ook het meest ongelovige land, dus ik zou dat neit zomaar doortrekken.
.
pi_18174382
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:17 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Slechts een kleine groep Atheisten gaat ervan uit dat er geen god bestaat.
Dan zijn het geen atheisten meer .
  zondag 4 april 2004 @ 17:19:31 #228
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18174388
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

De Islamitische staat Iran is inderdaad niet al te stabiel, maar dat zegt niets over de godsdienstbeleving van de mensen.
[..]

Nee, het is geen teken van de dood van religie, het is een reactie op een bedreigend gevoel.
1) klopt, maar Nederland heeft altijd al in veel dingen de spits gevormt voor de toekomst.
2) Ondergang van de Sjariah in strenge vorm, religie opzich verzwakt dus weldegelijk, ik zeg niet dat hij verdwijnt.
3) bedreiging van wat, paashazen?! juist ja, ze voelen de verzwakking van religie.
I mean no harm
pi_18174402
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:18 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gekloond is met alien DNA, aliens die de energie der atomen veel beter hebben leren te beheersen dan wij het doen. Heel de aarde is waarschijnlijk een uitgelopen experiment van hun, in terraforming oid.
die kans is inderdaad groter dan dat de goden zijn zoals ze beschreven zijn.

Netzoals toen de spanjaarden amerika ontdekten, toen werden ze door de lokale bevolking ook voor goden aangezien.
pi_18174407
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat ze het ermee eens zijn? Zie ook het Posticon dat wordt gebruikt.
maar waarom quote je dan dat hele ding..
quote het dan zo.
quote:
Bla bla ... bla bla.
Ermee eens

oid.
pi_18174421
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:20 schreef Sessy het volgende:

[..]

maar waarom quote je dan dat hele ding..
quote het dan zo.
[..]

Ermee eens

oid.
Omdat dat makkelijker is.
pi_18174425
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Omdat dat makkelijker is.
Temporaal-kwab epilepsie heerst!
pi_18174441
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:20 schreef JohnDope het volgende:
die kans is inderdaad groter dan dat de goden zijn zoals ze beschreven zijn.

Netzoals toen de spanjaarden amerika ontdekten, toen werden ze door de lokale bevolking ook voor goden aangezien.
Ach, een beetje maar. Montezuma wist ook wel dat deze stinkende en moordende sadistische barbaren geen goden konden zijn.

Vooralsnog zie ik geen aanwijzingen dat de Goden kosmonauten waren, dus ga ik daar ook niet vanuit.
pi_18174477
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

uhmmm laat ik nou toevallig iemand uit iran kennen, weet je hoeveel mensen daar rond lopen, die maar net doen als of ze geloven om zo niet in de problemen te komen met de overheid.
Hetzelfde geld ook omgekeerd, een aantal mensen van wie iedereen dacht dat ze atheist waren, bleken toch te geloven, alleen de redenen waarom ze geloofden waren persoonlijke ervaringen waarvan ze bang waren dat als het bekend zou worden ze gek zouden worden verklaard.
De meeste mensen geloven wel in de kracht van de natuur, of in iets bovennatuurlijks, wat niet door de wetenschap is benoemd, en ik noem dat dan ook God voor het gemak, mensen die in aliens geloven vallen voor mij ook onder religie.
Met andere woorden, dat ze niet geloven in hemel hel en Mohammed de profeet betekent niet dat ze niet religieus zijn.
pi_18174586
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:14 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Je komt primair in een bus voor het vervoer. Op school voor het onderwijs. Dus het zou eigenlijk niets mogen uitmaken. Maar dat is allemaal irrelevant. Feit is dat gescheiden ingangen discriminerend zijn.
Het probleem is dat je dat discriminerende alleen naar vrouwen toe wilt trekken, terwijl een moskee hier vaak gewoon een plek is waar beide geslachten evenveel worden gediscrimeerd. In de moskee bestaat er gewoon een scheiding tussen man en vrouw (die niet per se noodzakelijk is), netzoals Nederland een scheiding tussen kerk en staat kent..
pi_18174625
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:23 schreef Sessy het volgende:

[..]

Hetzelfde geld ook omgekeerd, een aantal mensen van wie iedereen dacht dat ze atheist waren, bleken toch te geloven, alleen de redenen waarom ze geloofden waren persoonlijke ervaringen waarvan ze bang waren dat als het bekend zou worden ze gek zouden worden verklaard.
De meeste mensen geloven wel in de kracht van de natuur, of in iets bovennatuurlijks, wat niet door de wetenschap is benoemd, en ik noem dat dan ook God voor het gemak, mensen die in aliens geloven vallen voor mij ook onder religie.
Met andere woorden, dat ze niet geloven in hemel hel en Mohammed de profeet betekent niet dat ze niet religieus zijn.
je gaat niet aan de grote klok hangen in iran dat je niet gelooft, dat is slecht voor je gezondheid.

goden zoals 99% van de mensen die zien is niet wetenschappelijk.
Mijn visie is wel wetenschappelijk, de wonderbaarlijke dingen die in de bijbel staan die zijn ook opzeker gebeurd en dat waren geen fatamorgana`s maar dat waren de krachten van 'god' toen hij bijvoorbeeld even een zee wegsleepte zodat de mensen konden vluchten voor de egyptenaren.
En jezus kon mensen met ze handen genezen omdat hij een half god half mens is.

Je ziet aan de evolutie van de mens dat er steeds meer paranormale activiteiten gaan ontstaan in de hersenen op een dag zullen we daar ook onze computers daar mee aansturen.
Jezus was iemand die ze tijd zwaar voor uit was. dingen die hij vroeger flikten zullen we over 2000 jaar nog niet kunnen realiseren.

Maar over een jaar of 5000 kunnen wij ook ergens een planeet stichten.... en leefbaar maken, vervolgens zetten er wat mensenlijk leven neer en er is een slimme rakker die ons gedeeltelijk door heeft en gaat een boekie over ons schrijven en dat noemt hij dan misschien ook bijbel, zo kunnen we in ieder geval de god de schepper over 5000 jaar na doen, dus dan zijn wij ook goden! FEIT!

dan is het niet meer dan normaal om op dat moment alle godsdiensten af te schaffen omdat we dan net zo goed in ons zelf kunnen gaan geloven omdat we gods meestercreatie geevenaard hebben!
pi_18174665
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:28 schreef Youssef het volgende:
In de moskee bestaat er gewoon een scheiding tussen man en vrouw (die niet per se noodzakelijk is)
En dat vind ik fout.
pi_18174681
trouwens ik heb sinds gistermorgen 10 uur niet meer geslapen tot nu en dan nog zo scherp zijn kan je nagaan.
pi_18174705
Welke cultuur ?....

Nederland heeft geen cultuur ... of t moet t polder model zijn...
Laten we even voor op stellen dat ik best wel rechts ben en een hekel aan kutmarrokaantjes heb..
Maar om nu te zeggen dat Nederland een cutluur heeft gaat mij ook veels te ver....
Langleve de globalisering !!!!!!!!!!
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_18174716
die scheppers van ons, die lachen hun 'eigen' helemaal rot volgens mij.
pi_18174752
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En dat vind ik fout.
Ga jij naar naaktenstranden? (gemengde) ?
pi_18174785
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:35 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ga jij naar naaktenstranden? (gemengde) ?
Nee, hoezo?
pi_18174801
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
En dat vind ik fout.
En dat vinden heel veel moslims goed.
pi_18174808
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]
dan is het niet meer dan normaal om op dat moment alle godsdiensten af te schaffen omdat we dan net zo goed in ons zelf kunnen gaan geloven omdat we gods meestercreatie geevenaard hebben!
Ge-evenaard?? verbeteren bedoelde ik, want als wij over 5000 jaar een planeet bouwen met nieuw leven zoals onze scheppers dat hebben gedaan, dan geven we het eerste leven wel even een duidelijke gebruiksaanwijzing mee, dat wij scheppers houden van alle wezens op de planeet en dat ze nooit iemand mogen doden in naam van god. en dat god houdt van het leven en conflicten met woorden opgelost moeten worden en dan zetten we er onder, als je je daar niet aan houdt dan kom je in de hel, moet je is opletten hoe gezellig het gaat worden op de planeet die wij over 5000 jaar gaan fabriceren.
pi_18174829
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:33 schreef JohnDope het volgende:
die scheppers van ons, die lachen hun 'eigen' helemaal rot volgens mij.
Grappig, net zei je nog dat je niet geslapen had, volgens mij ben jij nog niet wakker.
  zondag 4 april 2004 @ 17:40:00 #246
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18174860
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:23 schreef Sessy het volgende:

[..]

Eikel, die hebben een naam: Humanisten. Atheist is een categorie die valt onder humanist.

Een humanist is iemand die wel geloofd, maar voor wie zijn dagelijks leven voor zijn geloof komt.

En alsjeblieft, hou op met praten over iets waar je niets vanaf weet. (ik vraag het je netjes )
I mean no harm
pi_18174861
meh7 die theorie van mij hierboven valt niet tegen te spreken dat we over 5000 jaar beter werk afleveren dan onze scheppers het voor ons hadden gedaan.
pi_18174893
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

En dat vinden heel veel moslims goed.
Jammer voor ze. Ze hebben de westerse waarden en normen maar te accepteren.
pi_18174899
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:40 schreef JohnDope het volgende:
meh7 die theorie van mij hierboven valt niet tegen te spreken over dat we over 5000 jaar beter werk afleveren dan onze scheppers het hebben gedaan.
Ik zou niet durven jou tegen te spreken. We dwalen wel af zo.
pi_18174934
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen we deze discussie nu wel beëindigen
pi_18174938
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:41 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik zou niet durven jou tegen te spreken. We dwalen wel af zo.
nee kerel ik heb gelijk.
Het moment dat alle godsdiensten worden afgeschaft die breekt aan, wanneer wij ook een schepping doen. Want op dat moment staan we een level hoger dan onze scheppers, want wij gaan kansloze godsdienst oorlogen voor komen op onze nieuwe planeet die wij over 5000 jaar gaan bouwen.

Onze scheppers van planeet aarde hebben geniaal werk afgeleverd alleen ze waren de gebruiksaanwijzing vergeten.
pi_18174952
ik redeneer gewoon puur wetenschappelijk.
pi_18174977
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Omdat jij er dus blijkbaar je oncomfortabel bij voeld om gezien te worden, en of andere mensen zo intiem te zien.
Stel nou zo'n vrouw ergens uit een fundamentalistisch moslimland, dat tussen de vrouwen is opgegroeid, hoe comfortabel denk jij dat zij zich voelt als zij met haar neus bijna in de reet van een man zit...

Humanisten, onafhankelijk van waar zij hun geloof neerzetten, hebben wel een geloof dat er iets meer is, en aangezien jij net beweerde dat het achterlijk is, zijn die mensen volgens jou dus ook achterlijk, hoewel in mindere mate. Denk nou eens gewoon na voordat je uitspraken doet die iedereen behalve je eigen kleine groep beledigen... Trouwens als jij denkt als atheist dat jij de enige bent die gelijk hebben kunt samen met je groep, ben je niks beter dan een stel moslimfundamentalisten die er heilig in geloven dat iedereen die zich niet tot hun fundamentalistische ideen bekeert, naar de hel gaat.
pi_18174989
waarom denk je dat al die gelovigen zo paranoide zijn over klonen, ze zijn als de dood dat we onze scheppers voorbij gaan streven.
pi_18174994
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Nee hoor Jouw mening is niet meteen de westerse normen en waarden. Als dit zo gewenst is gebeurt dit gewoon zo
pi_18175033
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee kerel ik heb gelijk.
Het moment dat alle godsdiensten worden afgeschaft die breekt aan, wanneer wij ook een schepping doen.
Die hebben wij al gedaan. wij hebben muizen met mensenoren gekweekt, planten die van kleur veranderen als ze op een mijn groeien, bacterien die licht geven, bacterien die insuline aanmaken (wat heel onnatuurlijk voor ze is trouwens, vroeger moest de insuline uit slachtafval komen)

We hebben schapen gekloond, en mensencellen ook. En toch is de religie nog niet weg.
pi_18175058
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee hoor Jouw mening is niet meteen de westerse normen en waarden.
In dit geval wel.
pi_18175063
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:47 schreef Sessy het volgende:

[..]

Die hebben wij al gedaan. wij hebben muizen met mensenoren gekweekt, planten die van kleur veranderen als ze op een mijn groeien, bacterien die licht geven, bacterien die insuline aanmaken (wat heel onnatuurlijk voor ze is trouwens, vroeger moest de insuline uit slachtafval komen)

We hebben schapen gekloond, en mensencellen ook. En toch is de religie nog niet weg.
de technologie die wij nu op aarde hebben stelt nog geen ene ruk voor. je moet de hedendaagse technologie vergelijken met een platenspeler die je moet aandraaien, in dat stadium zitten we nu.
pi_18175064
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:46 schreef JohnDope het volgende:
waarom denk je dat al die gelovigen zo paranoide zijn over klonen, ze zijn als de dood dat we onze scheppers voorbij gaan streven.
Ik ben gelovig en ik ben er 100% voor, sterker nog ik vind dat onderzoek naar genetica voorrang moet krijgen boven de werving van donororganen bijvoorbeeld.
(Als je een ziekte nog voor de verwekking van het kind kunt zien, en repareren, heb je die organen bijna niet meer nodig. Want wat wij nu doen is netzo iets als geld sturen naar hongerende derdewereldlanden, op de lange termijn is het gewoon weggegooid geld, en staat het hun ontwikkeling zelfs in de weg)
  zondag 4 april 2004 @ 17:52:56 #260
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18175123
Youssef, jij zit toch ook op Maroc.nl?

Doe ze de groeten van Blade20.
I mean no harm
pi_18175174
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:49 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik ben gelovig en ik ben er 100% voor, sterker nog ik vind dat onderzoek naar genetica voorrang moet krijgen boven de werving van donororganen bijvoorbeeld.
(Als je een ziekte nog voor de verwekking van het kind kunt zien, en repareren, heb je die organen bijna niet meer nodig. Want wat wij nu doen is netzo iets als geld sturen naar hongerende derdewereldlanden, op de lange termijn is het gewoon weggegooid geld, en staat het hun ontwikkeling zelfs in de weg)
jij denkt nog in oren, organen etc, maar dat is op een dag kinderspel, die kan je dan kant en klaar kopen bij de intertoys bewijzen van spreken, maar het zal er op uitdraaien dat mensen ook bijvoorbeeld geheim agentjes gaan opkweken, met superieure eigenschappen en als die dood gaan dan maakt het toch niet uit, want het was maar een kloon en hoe hard je die kloontjes ook martelt, praten zullen ze ook nooit doen
  zondag 4 april 2004 @ 18:01:48 #262
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18175281
Of soldaten (ik had het idee al voor SW2)

Als je die soldaten dan combineert met biotechnologie wordt het al helemaal leuk. Het verlies van troepen maakt dan niets uit, je creeerd gemkkelijk nieuwe en ze hebben geen familie.
Aangezien materiaal al vervangbaar is, is dan het hele leger vervangbaar en is een soldatenleven gewoon geen echt verlies meer.
I mean no harm
pi_18175439
inderdaad pomtiedom.

Maar laten we eerlijk wezen, voor de gelovigen onder ons.

Het einde van jullie godsdienst is op het moment, dat wij een planeet leefbaar kunnen maken en er nieuw leven gaan neerzetten op die planeet op de manier hoe onze scheppers dat ook hadden gedaan, alleen de reden van onze scheppers heb ik nogsteeds niet begrepen, het zou kunnen zijn dat wij mensen aan het uitsterven waren en dat ze maar de aarde hebben geschapen om zo de mens te kunnen laten voort bestaan.

Wie er dan nog een godsdienst ala koran, christendom etc aanhangt is psychisch gestoord, want op dat moment hebben we netzoveel gepresteerd als onze scheppers, misschien wel meer als we op onze zelfgebouwde planeet van die kansloze godsdienst oorlogen voorkomen door een gebruiksaanwijzing mee te geven, dat wij absoluut niet aanbeden moeten worden, maar dat wij scheppers onze geschapen planeet aanbidden,
netzoals een kaskweker zijn gewassen aanbidt("Groei maar lekker plantjes van me, groei maar lekker, ik hou van jullie allemaal"), terwijl als we de godsdienstfreaks moeten geloven, dan zouden de gewassen de kaskweker moeten aanbidden.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnDope op 04-04-2004 18:14:39 ]
  zondag 4 april 2004 @ 19:19:36 #264
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18176780
Zover wil ik nog niet gaan JohnDope. Maar we kunnen wel heel ver komen. God zullen we nooit worden, want wij zijn geen illusie.

Athans, dat betekend als we niet de schaduw zijn van een vierdimensionele bol in de een of andere braan. (staat als een mogelijke theorie in 'Het heelal')
I mean no harm
pi_18176962
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:19 schreef pomtiedom het volgende:
Zover wil ik nog niet gaan JohnDope. Maar we kunnen wel heel ver komen. God zullen we nooit worden, want wij zijn geen illusie.

Athans, dat betekend als we niet de schaduw zijn van een vierdimensionele bol in de een of andere braan. (staat als een mogelijke theorie in 'Het heelal')
zover wil ik ook niet gaan, maar het overkomt ons gewoon, moet je is zien hoe hard de technologie is gegaan de afgelopen 100 jaar, als jij in 1900 zei dat het mogelijk moet zijn om naar de maan te vliegen, dan stopten ze je bijna in een inrichting, omdat het toen onmogelijk was.
Nu zijn ze al bezig om in de ruimte te bouwen, die technologie gaat natuurlijk nergens over op dit moment, maar je moet toch ergens beginnen. maar hoe verder je bent in ontwikkelingen, hoe sneller het gaat, dus over 200 jaar gaat de technologisch ontwikkeling veel harder dan in de 1900-2000, daar zal vast wel een complexe berekenig voor zijn.
Dus mijn schatting is, dat het over 5000 jaar het mogelijk moet zijn om een planeet te maken, er wat leven uit te zetten en zelfs is het mogelijk om een 2de jezus te bouwen.
Want over 5000 jaar zijn wij in verhouding tot nu supermensen, als je de evolutie van de mens bekijkt, homo-erectus tot nu.
Maar op die planeet die we gebouwd hebben zetten we de mens neer in het begin stadium, toen we nog een stel echte debielen waren.
Vervolgens zoeken we een leuk vrouwtje uit, we nemen wat zaad af van een mens van ons, die is dus 5000 jaar verder en dat brengen we bij die vrouw in, en iedereen zal roepen dat god maria bevruchtigd heeft, het is ook logisch dat ze dat roepen, want het zijn nog een stel kneuzen rond 0 christus, daar hebben ze nog nooit van kunstmatige inseminatie gehoord en voor ons is dat al een 5000 jaar oude techniek.

Kijk de getallen 5000 is speculatief, maar dat het ooit gaat gebeuren staat 100% vast, misschien is planeet aarde wel een projectje wat als corvee werd gedaan door onze scheppers en lopen er nog veel gruwelijkere projecten dan planeet aarde.

En kunstklimaten scheppen dat is allemaal niet bijzonder en nieuw leven stichten ook niet. misschien is die ozonlaag wel een 'technisch' hoogstandje van onze scheppers en is mars een verpurtste planeet door onze scheppers, omdat ze nu denken dat daar ook leven was.

Kijk en als je dit allemaal kan presteren dan ben jij een god in de ogen van de mensen die jij op je kunstmatige planeet hebt gezet.
Dus dan moet je de godsdiensten afschaffen en in jezelf beginnen te geloven.
Afschaffen hoeft niet, godsdiensten hebben alleen helemaal geen waarde en betekenis meer. Als het een beetje meezit, zullen al die fundamentalisten zelfmoord plegen omdat ze al hun kinderen met explosieven helemaal voor niks hebben opgeofferd.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnDope op 04-04-2004 19:44:32 ]
pi_18179260
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:52 schreef pomtiedom het volgende:
Youssef, jij zit toch ook op Maroc.nl?

Doe ze de groeten van Blade20.
Nope, maroc.nl is niets voor mij.
pi_18179284
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:07 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nope, maroc.nl is niets voor mij.
Waarom niet?
pi_18179315
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat het gewoon een ordinaire Marokkanensite is. En ik heb niets te zoeken op kleine sites
pi_18179831
quote:
Op zondag 4 april 2004 17:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

jij denkt nog in oren, organen etc, maar dat is op een dag kinderspel, die kan je dan kant en klaar kopen bij de intertoys bewijzen van spreken, maar het zal er op uitdraaien dat mensen ook bijvoorbeeld geheim agentjes gaan opkweken, met superieure eigenschappen en als die dood gaan dan maakt het toch niet uit, want het was maar een kloon en hoe hard je die kloontjes ook martelt, praten zullen ze ook nooit doen
Ja, en daar is wat precies mis mee? Men maakt ze dan zo dat ze geen pijn voelen, en trouwens, als ze die agenten zo slim maken, zullen die hem gewoon smeren, dus er zal ook een implantaat zijn die hun gedachtengang stuurt.

Instant heroes. Klinkt toch prima? Beter dan je kinderen een oorlog in sturen.
pi_18179935
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Waarom niet?
Polinco lijkt me wel wat voor jou

Lekker "incorrect" zijn met z'n allen (wat het weer correct maakt)
  zondag 4 april 2004 @ 21:32:12 #271
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18179954
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:09 schreef Youssef het volgende:

[..]

Omdat het gewoon een ordinaire Marokkanensite is. En ik heb niets te zoeken op kleine sites
Weet je zeker dat je er niet op zit. Daar praten ze een stuk....agressiever . Ik heb het er een half jaar weten uit te houden voordat ik geband werd (en trots dat ik erop ben haha )
Het was wel lachen, meteen als e tegen hun geloof ofzo ingaat krijg je commentaar, gelukkig was dat hetgene waar ik vaak op hoopte zodat ik ze strafpunten kon leveren via de mods daaro.

Maarja, na drie racistische reactie (alle drie onterecht overigens) werd ik er uiteindelijk uitgeknikkerd, iets waar ze daar ongetwijfeld heel erg blij mee waren.
I mean no harm
pi_18179983
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]
...
blablabla
Typische JohnDope sprookje/geblaat.
blablabla
...
OMG
pi_18180107
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

OMG
nee geen sprookje, maar keiharde wetenschap.
pi_18180347
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee geen sprookje, maar keiharde wetenschap.
You could have fooled me
pi_18180498
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:32 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je er niet op zit. Daar praten ze een stuk....agressiever . Ik heb het er een half jaar weten uit te houden voordat ik geband werd (en trots dat ik erop ben haha )
Ik twee dagen.
pi_18180502
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

You could have fooled me
waarom is het volgens jou een sprookje?
pi_18180557
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik twee dagen.
ik ben er nog nooit geweest, dit soort sites is netzoals met porno heb je 1 provocerende site gezien, dan geloof je de rest ook wel.

dat ik hier de laatste tijd al zoveel zit vind ik al fout, daar ga ik deze week maar is verandering in brengen.
pi_18180575
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik ben er nog nooit geweest, dit soort sites is netzoals met porno heb je 1 provocerende site gezien, dan geloof je de rest ook wel.
Ik kom nog regelmatig op forum.marokko.nl, en wat ik daar lees .
  zondag 4 april 2004 @ 21:53:01 #279
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18180582
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik twee dagen.
woot!!!!

Dat is zelfs korter als de Jihadronselaars Sadeeq, Shaheed of Wizdom!
I mean no harm
pi_18180621
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

waarom is het volgens jou een sprookje?
Tja, waar zou ik dan moeten beginnen? Het is ook zoveel.

Maar je hebt 1 ding mee. Je zou misschien best een aardige SF schrijver kunnen worden.
pi_18180627
ik kan me over een site als maroc.nl niet druk maken eerlijk gezegd, ik zou me dan eerder druk maken over een organisatie als stivoro en die het leven zuur maken en daar heb ik al geen eens zin in.
moet je weer over langzame proxies werken en dan nog eens email adressen gaan aanmaken over langzame anonieme proxies dat schiet allemaal niet op joh.
Kijk als je gaat lopen kloten op internet dan moet je het natuurlijk wel goed doen, nietzoals die halve gare afpersers die allemaal door het internet zijn gepakt, wat een minkukels zeg.
pi_18180668
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Tja, waar zou ik dan moeten beginnen? Het is ook zoveel.

Maar je hebt 1 ding mee. Je zou misschien best een aardige SF schrijver kunnen worden.
nee hoor, ik heb gewoon een heldere visie en probeer het nou is tegen te spreken met feiten wat klopt er niet aan me verhaal?
pi_18180802
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee hoor, ik heb gewoon een heldere visie en probeer het nou is tegen te spreken met feiten wat klopt er niet aan me verhaal?
Wat klopt er wel aan? Misschien is dat een betere vraag. Kortom, probeer het nou is uit te leggen met feiten wat er wel zou kloppen aan je sprookje? Jij komt zelf namelijk helemaal niet met feiten, slechts met vage theorieën en je eigen hersenspinsels. Hoe verwacht je dat ik daar serieus op kan reageren? Het is namelijk complete BS wat je hier verkondigt. Heldere visie, laat me niet lachen.
pi_18180864
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat klopt er wel aan? Misschien is dat een betere vraag. Kortom, probeer het nou is uit te leggen met feiten wat er wel zou kloppen aan je sprookje? Jij komt zelf namelijk helemaal niet met feiten, slechts met vage theorieën en je eigen hersenspinsels. Hoe verwacht je dat ik daar serieus op kan reageren? Het is namelijk complete BS wat je hier verkondigt. Heldere visie, laat me niet lachen.
ik heb genoeg feiten genoemd als je goed leest, en dit soort mensen die zo speculeren heten ook wel visionair zoals die leip in dat rolstoeltje met ze robotstemmetje. tegen hem gaan ze ook niet zeggen dat hij hersenspinsels heeft en sprookjes vertelt (die mensen zullen er wel zijn, zoals jij maar die snappen echt niks van techniek).
Copieer is een regel die niet klopt.

Toen columbus zei dat de aarde rond was, zeiden ze ook allemaal dat hij gek was.

Hoe heten die mensen ook al weer? kortzichtig.

[ Bericht 5% gewijzigd door JohnDope op 04-04-2004 22:11:10 ]
pi_18181029
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik heb genoeg feiten genoemd als je goed leest, en dit soort mensen die zo speculeren heten ook wel visionair zoals die leip in dat rolstoeltje met ze robotstemmetje. tegen hem gaan ze ook niet zeggen dat hij hersenspinsels heeft en sprookjes vertelt (die mensen zullen er wel zijn, zoals jij maar die snappen echt niks van techniek).
Copieer is een regel die niet klopt.
Waarschijnlijk, het is nu zo dus zal het over x jaar wel zo zijn, en dergelijke zijn geen feiten. Slechts speculeren. Het is nergens op gestoeld. Vooral het idee dat je denkt dat men ooit planeten zal kunnen scheppen is lachwekkend. Al met al wel een leuk SF-sprookje/verzinsel.
quote:
Toen columbus zei dat de aarde rond was, zeiden ze ook allemaal dat hij gek was.
Dit was voor Columbus al bekend in de Islam. Columbus heeft goed geluisterd naar de arabische astrologen destijds en heeft hier goed gebruik van gemaakt.
pi_18181125
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, het is nu zo dus zal het over x jaar wel zo zijn, en dergelijke zijn geen feiten. Slechts speculeren. Het is nergens op gestoeld. Vooral het idee dat je denkt dat men ooit planeten zal kunnen scheppen is lachwekkend. Al met al wel een leuk SF-sprookje/verzinsel.
gozer jij bent echt kortzichtig en jij bent zo non-openmindend, jij gaat niet ver komen in deze samenleving als je zo blijft gedragen.

Maar goed ik moet even weg, misschien tot later
masjol
pi_18181202
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

gozer jij bent echt kortzichtig ik heb gewoon gelijk en jij bent zo kortzichtig en zo non-openmindend, jij gaat niet ver komen in deze samenleving als je zo blijft gedragen.

masjol
Je bent hoop ik geen puber of kleuter meer. Met hard schreeuwen krijg je in de grote mensen wereld niet zomaar gelijk. Kom eerst met feiten en bronnen en dan praten we verder. Als je de behoefte hebt om mij persoonlijk aan te vallen, kun je dat beter via mail doen.

Het getuigt van een groot gebrek aan waarden als je je zo laat gaan in een publiek forum. Doe er alsjeblieft wat aan. Ik zeg het voor je eigen goedwil, want zo kom je niet ver in deze samenleving.
pi_18181300
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:13 schreef JohnDope het volgende:
gozer jij bent echt kortzichtig en jij bent zo non-openmindend, jij gaat niet ver komen in deze samenleving als je zo blijft gedragen.

masjol
Gast je hebt het over dat 5000 jaar de mensheid een eigen wereld kan maken Waar haal je in godsnaam die 5000 vandaan? Hoe weet je dat de mensheid zo ver kan vorderen? Heb je ook rekening gehouden met ijstijden die eraan komen? Of het broeikas effect? Op welke cijfers/wetenschap basseer je je verhaal nou?
  zondag 4 april 2004 @ 22:34:58 #289
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18181682
200 jaar, dat is hoelang de mensheid nog kan leven op aarde. Dat is iets wat ik iedereen hier kan verzekeren.

In 2100 is de Noordpool compleet gesmolten. Tegen die tijd is Nederland allang kopje onder en de stukjes die overblijven zijn dan Duits of Belgiesch (annexatie omdat de restjes Nederland niet alleen kunnen overleven)
Door de toename van de hoeveelheid water in de oceanen en de temperatuursverhoging als gevolg van het broeikansteffect zal de verdamping op onze planeet toenemen. De hele luchtvochtigheidsgraad op onze planeet schiet omhoog, de temperaatuur schiet nog verder omhoog en de planeet wordt voor de mensheid te warm. (prehistoriche klimaten)
Daarbij zal de dodelijke UV straling toenemen en tegen het jaar 2200 is de mensheid enkel nog geschiedenis.

Best wel jammer als je bedenkt dat er eigenlijk nu een ijstijd zou moeten aanbreken. (die we wel zouden kunnen overleven met improvisatie)
Ach, we hebben tenminste ons zelf de nek om gedraait.
I mean no harm
pi_18182245
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Dit was voor Columbus al bekend in de Islam. Columbus heeft goed geluisterd naar de arabische astrologen destijds en heeft hier goed gebruik van gemaakt.
En dit was al veel eerder bekend in het Hindoeisme. De arabieren hebben heel veel kennis opgedaan in India en dat meegenomen. Net zoals het westen trouwens.
Geen handtekening op dit moment
  zondag 4 april 2004 @ 23:03:26 #291
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_18182394
Ach, de mensen van Steentijd Europa wisten het ook al, en in Zuid-Amerika wisten die oude beschavingen het waarschijnlijk ook allang. Het is gewoon verloren gegaan, of weggemoffeld door andere religies en culturen.

Overigen KirmiziBeyaz; De Arabische wereld heeft veel gebruik gemaakt van Griekse wetenschappelijke apparaten om bepaalde dingen te weten te komen. In welke richting Moslims moeten bidden is met een Griekse uitvinding door Arabische mensen bepaald. Of bijvoorbeeld die koepel op vrijwel iedere Moskee, dat komt van de Romeinen af, die hebben hem uitgevonden.

Wat vindt ik geschiedenis toch leuk. Al helemaal als iemand denkt dat zijn religie\cultuur de beschaving heeft gebracht terwijl het eigenlijk gewoon door verschillende culturen en religies is opgebouwd.
I mean no harm
pi_18182847
quote:
Op zondag 4 april 2004 23:03 schreef pomtiedom het volgende:
Ach, de mensen van Steentijd Europa wisten het ook al, en in Zuid-Amerika wisten die oude beschavingen het waarschijnlijk ook allang. Het is gewoon verloren gegaan, of weggemoffeld door andere religies en culturen.

Overigen KirmiziBeyaz; De Arabische wereld heeft veel gebruik gemaakt van Griekse wetenschappelijke apparaten om bepaalde dingen te weten te komen. In welke richting Moslims moeten bidden is met een Griekse uitvinding door Arabische mensen bepaald. Of bijvoorbeeld die koepel op vrijwel iedere Moskee, dat komt van de Romeinen af, die hebben hem uitgevonden.

Wat vindt ik geschiedenis toch leuk. Al helemaal als iemand denkt dat zijn religie\cultuur de beschaving heeft gebracht terwijl het eigenlijk gewoon door verschillende culturen en religies is opgebouwd.
Knap dat je uit mijn verhaal haalde dat ik dacht dat alles door de Islam is uitgevonden. Knap is niet echt het goede woord, maar daar laat ik het maar bij. De Islam leert ons echter wel ons te ontwikkelen en daarbij is het gebruik van de technieken die tot je beschikking staan zeker niet uitgesloten, als dat was wat je dacht.

Je leest verder maar wat je wilt lezen of wat in je straatje past, maar hou wel op met je insinuaties. Want echt intelligent staat het niet.
pi_18182912
Ik denk eerlijk gezegd ook dat de mensheid het geen 5000 jaar volhoudt, maar 200 vind ik weer een lage schatting.
pi_18183472
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:32 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Het was wel lachen, meteen als e tegen hun geloof ofzo ingaat krijg je commentaar, gelukkig was dat hetgene waar ik vaak op hoopte zodat ik ze strafpunten kon leveren via de mods daaro.

Maarja, na drie racistische reactie (alle drie onterecht overigens) werd ik er uiteindelijk uitgeknikkerd, iets waar ze daar ongetwijfeld heel erg blij mee waren.
Dat is nu juist het probleem dat ik met die site heb. Als het over islam gaat, dan zijn we allemaal moslims en schieten we daar allemaal in de verdediging. Maar maroc.nl is puur een Marokkanen site, dat slechts voor een klein deel over islam gaat. Maar als je verder kijkt.. Dan hebben ze het over feesten, rare dagelijkse dingen die ze meemaken, meisjes die daar de gekste dingen posten, SOA's etc. etc. Het is dus gewoon een site net zoals deze.
  maandag 5 april 2004 @ 00:02:48 #295
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18183574
Mijn cultuur vergaat iig niet.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_18183667
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je bent hoop ik geen puber of kleuter meer. Met hard schreeuwen krijg je in de grote mensen wereld niet zomaar gelijk. Kom eerst met feiten en bronnen en dan praten we verder. Als je de behoefte hebt om mij persoonlijk aan te vallen, kun je dat beter via mail doen.

Het getuigt van een groot gebrek aan waarden als je je zo laat gaan in een publiek forum. Doe er alsjeblieft wat aan. Ik zeg het voor je eigen goedwil, want zo kom je niet ver in deze samenleving.
jonge wat ik vertel is volgens mij niks nieuws, iedereen die een beetje evolutie in techniek ziet, die weet dat dat op een dag mogelijk is, weet je hoelang nog 5000 jaar is, echt wel lang. en in ontwikkeling zit een stijgende lijn, dit heb ik ook al te vaak gezegd, de laatste 100 jaar is er extreem veel ontwikkeld, dus de aankomende 100 jaar zal er misschien 10 keer zoveel zijn uitgevonden als in het jaar er voor en dat stijgt steeds meer. dus net wat ik al zei, ik zeg 5000, misschien is het 4000 jaar of 90000 jaar, daar is vast een complexe berekening voor die van tijd tot tijd veranderd, omdat die formule altijd actueel moet zijn.
maar goed zo stonden er nog meer feiten en goede vergelijkingen.
Weet je wat het volgens mij met jou zo is, ik zie jou overal tegen ingaan, volgens mij wil jij dingen gewoon niet lezen, ik zat alleen maar wetenschappelijk te lullen. de schepping kan op een dag technisch worden nagedaan en misschien nog wel beter, want laten we eerlijk zijn, de aarde is knap gemaakt, maar er zitten nog een hoop 'bugz' in, bijvoorbeeld aarbevingen etc en andere rampen, het is niet volmaakt hier in ieder geval.
het is in ieder geval altijd aannemelijker dan al die godsdiensten. die op helemaal niks gebaseerd zijn.
maar goed ik heb gewoon geen zin meer om er over door te gaan. en dit is mijn feit en mijn bron. en nu zeg ik er niks meer over.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 05-04-2004 00:17:14 ]
pi_18183870
quote:
Op maandag 5 april 2004 00:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

jonge wat ik vertel is volgens mij niks nieuws, iedereen die een beetje evolutie in techniek ziet, die weet dat dat op een dag mogelijk is, weet je hoelang nog 5000 jaar is, echt wel lang. en in ontwikkeling zit een stijgende lijn, dit heb ik ook al te vaak gezegd, de laatste 100 jaar is er extreem veel ontwikkeld, dus de aankomende 100 jaar zal er misschien 10 keer zoveel zijn uitgevonden als in het jaar er voor en dat stijgt steeds meer. dus net wat ik al zei, ik zeg 5000, misschien is het 4000 jaar of 90000 jaar, daar is vast een complexe berekening voor die van tijd tot tijd veranderd, omdat die formule altijd actueel moet zijn.
maar goed zo stonden er nog meer feiten en goede vergelijkingen.
Weet je wat het volgens mij met jou zo is, ik zie jou overal tegen ingaan, volgens mij wil jij dingen gewoon niet lezen, ik zat alleen maar wetenschappelijk te lullen. de schepping kan op een dag technisch worden nagedaan en misschien nog wel beter, want laten we eerlijk zijn, de aarde is knap gemaakt, maar er zitten nog een hoop 'bugz' in, bijvoorbeeld aarbevingen etc en andere rampen, het is niet volmaakt hier in ieder geval.
maar goed ik heb gewoon geen zin meer om er over door te gaan. en dit is mijn feit en mijn bron. en nu zeg ik er niks meer over.
"Dit is mijn feit en mijn bron"? Wat dan? Je herhaalt weer je eigen verhaaltje, zonder enige bronvermelding. Zoiets als "ik zeg/vind het, dus is het zo"

Overigens ben ik niet van mening dat de aarde niet perfect in elkaar zit, ik denk wel degelijk dat de 'bugs', zoals jij ze noemt, bij het natuurlijke proces horen.

Voor de rest zit je natuurlijk helemaal niet wetenschappelijk te lullen. Een beginnend wetenschappelijk studentje zou je al uitlachen. Als jij wetenschappelijk kan lullen, kan ik het eens worden met Robert_Jensen. Onmogelijk dus.
pi_18184085
quote:
Op maandag 5 april 2004 00:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

"Dit is mijn feit en mijn bron"? Wat dan? Je herhaalt weer je eigen verhaaltje, zonder enige bronvermelding. Zoiets als "ik zeg/vind het, dus is het zo"

Overigens ben ik niet van mening dat de aarde niet perfect in elkaar zit, ik denk wel degelijk dat de 'bugs', zoals jij ze noemt, bij het natuurlijke proces horen.

Voor de rest zit je natuurlijk helemaal niet wetenschappelijk te lullen. Een beginnend wetenschappelijk studentje zou je al uitlachen. Als jij wetenschappelijk kan lullen, kan ik het eens worden met Robert_Jensen. Onmogelijk dus.
ok met die bugs ging ik even over de top dat geef ik eerlijk toe, maarja ik heb sinds gistermorgen 10 uur niet geslapen, het is niet verstandig om op dit moment te gaan discussieren, vanmiddag was ik wel scherp. alleen internet is zo statisch het blijft allemaal staan en in het echte leven verdwijnt het zegmaar, maarja dit weekend was gewoon weer ouderwets leip en vanaf deze week ga ik me leven even een tijd weer beteren, maar dit kon ik niet missen.
maar het is inderdaad zo dat ze niet op pluto even leven kunnen stichten de omstandigheden moeten natuurlijk wel meezitten, dus die planeet zou natuurlijk ook niet in ons sterrenstelsel zijn, maar er is zoveel wat niet ontdekt is, maar dan kan je wel het land vruchtbaar maken en misschien een ozonlagie maken, 100 jaar geleden geloofde ze niet dat ze ooit naar de maan konden. maar goed ik heb alweer teveel gezegd, maar dit moest ik nog even kwijt.

edit: ik kan maar beter ophouden met typen. skiet niet op joh.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 05-04-2004 00:57:52 ]
  zondag 12 september 2004 @ 17:22:54 #299
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_21905318
Welke cultuur?
pi_21917494
quote:

[..]

Net als het christendom. De meeste stromingen binnen het christendom zijn echter (met horten en stoten) meegegaan met bepaalde ontwikkelingen in de westerse wereld die op andere plekken nog niet hebben plaatsgevonden of langzamer op gang komen. Om het op de religie zelf af te schuiven getuigt wel van een zeer ernstig gebrek aan inzicht.
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En dan durf je het nog je strot uit te krijgen dat Allah barmhartig is? In dat geval zijn Hitler en Saddam Hoessein ook barmhartig, want die stuurden hun tegenstanders ook naar 'de slechtste plaats'.
God is zogenaamd ook goed, alwetend en barmhartig. Lees de bijbel er eens op na en probeer dat dan eens uit je strot te krijgen.

Verder dan pagina 2 ben ik niet gekomen. 't is allemaal een beetje veel van hetzelfde.

Wat is trouwens Nederlandse cultuur in dit opzicht?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_21918219
Waarom wordt er altijd in NL het verlies van cultuur gelinkt met de dreiging van de Islam? Verlies van de Nederlandse cultuur is al ver gevorderd en niet zo zeer door de Islam maar door de veramerikanisering van NL. Overal MC Donalds ketens, zelfs de taal Nederlands leent veel woorden van Amerikaans engels en wordt het gedrag van de gemiddelde Nederlander ook beinvloedt door de Amerikaans cultuur. Zelfs wordt de gemiddelde Nederlander dikker door al die fastfood ketens. En laten wij het niet hebben over de gedrag van jongeren die Amerikaanse trekjes begint te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')