Dat was een uitspraak van Robert_Jensen, wat heb ik daarmee te maken?quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Een moskee die naar de moskee gaat wordt al beschouw als een fundamentalist, dus waar praten we over?
Alle moslims gaan naar moskeeen?quote:Dan zijn dus alle moslims een probleem voor dit land.
Moslims hebben zelf bewezen dat veel van hen een gevaar voor dit land kunnen vormen. Dat zegt helemaal niets over mijn gedachtegang.quote:Dat jij je bedreigd voelt, zegt mij meer over jouw bekrompen gedachtengang.
DenigrenT? Echt cultuur? Doe eens wat aan je spelling man.quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Niet om denigrerent te doen, maar heeft Nederland eigenlijk wel een echt cultuur ?
Op het beledigen vd "profeet" Mohammed staat toch de doodstraf?quote:Dat zijn achterlijken die dat zeggen. Het is in oorsprong niet islamitisch. Het is in de Islam niet toegestaan om iemand te vermoorden uit persoonlijke wraak.
De vraag was niet of IK geloofwaardig overkom, maar of het geloofwaardig is om te zeggen dat je man en vrouw ziet als gelijkwaardig, terwijl je vindt dat ze maar de helft vd erfenis moeten krijgen die een man zou krijgen. Als moslims twee keer zoveel belasting moesten betalen als niet-moslims, zou de regering dan kunnen volhouden dat zij ze ziet als gelijkwaardig?quote:Jij komt zelden geloofwaardig over. What's your point?
Je begrijpt hem toch? Lul dan niet zo slap kneus.quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
DenigrenT? Echt cultuur? Doe eens wat aan je spelling man.
4:32. En verlangt hetgeen niet waarmee Allah sommigen van jullie boven anderen bevoorrecht heeft: voor de mannen is er een aandeel in wat zij gedaan hebben, en voor de vrouwen is er een aandeel in wat zij gedaan hebben. En vraagt Allah om Zijn gunst. Voorwaar, Allah is Alwetend over alle zaken. (Al-Nisa)quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
De vraag was niet of IK geloofwaardig overkom, maar of het geloofwaardig is om te zeggen dat je man en vrouw ziet als gelijkwaardig, terwijl je vindt dat ze maar de helft vd erfenis moeten krijgen die een man zou krijgen. Als moslims twee keer zoveel belasting moesten betalen als niet-moslims, zou de regering dan kunnen volhouden dat zij ze ziet als gelijkwaardig?
quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:54 schreef Youssef het volgende:
[..]
4:32. En verlangt hetgeen niet waarmee Allah sommigen van jullie boven anderen bevoorrecht heeft: voor de mannen is er een aandeel in wat zij gedaan hebben, en voor de vrouwen is er een aandeel in wat zij gedaan hebben. En vraagt Allah om Zijn gunst. Voorwaar, Allah is Alwetend over alle zaken. (Al-Nisa)
De ene man/vrouw heeft daar moeite mee, de ander niet. Degene die overtuigt is van de waarheid van het bestaan van Allah en de Boodschap die de Boodschapper heeft overgebracht accepteert dat gewoon. En Allah weet het het Beste.![]()
Ik beweer dat niet, de Koran geeft daar namelijk zelf al gewoon een toelichting op. Maar wat wil je nu eigenlijk beweren? Jij hebt toch ook meer rechten dan ik? Je hebt toch ook geluk, vrijheid en genot in dit leven? Denk je dat ik daarom maar mijn geloof op zou moeten geven?quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]![]()
![]()
.
En maar blijven beweren dat de islam man en vrouw ziet als gelijkwaardig he? Wat een prachtig, vreedzaam geloof is het toch.
De islam ziet mannen en vrouwen dus niet als gelijkwaardig?quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:58 schreef Youssef het volgende:
Ik beweer dat niet, de Koran geeft daar namelijk zelf al gewoon een toelichting op.
..dan jij.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:00 schreef sp3c het volgende:
welke rechten heeft hij precies meer dan jouw?
Dat weet ik helemaal niet. Gelijk, gelijkwaardig etc. etc. daar kan ik helemaal geen toelichting op geven. Daar houden wij moslims ons namelijk helemaal niet mee bezig.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De islam ziet mannen en vrouwen dus niet als gelijkwaardig?
quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:03 schreef Youssef het volgende:
..dan jij.
quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:50 schreef Youssef het volgende:
Je begrijpt hem toch? Lul dan niet zo slap kneus.
Als het aan de fundamentalistische moslims lag, werd dat verboden.quote:Hij kan zich toch lekker uitleven? Hij kan zijn tijd toch nutteloos verdoen aan TV kijken, alchol drinken, roken etc. etc.
Dan moet je ook niet zeuren als niet-moslims daar kritiek op leverenquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:05 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat weet ik helemaal niet. Gelijk, gelijkwaardig etc. etc. daar kan ik helemaal geen toelichting op geven. Daar houden wij moslims ons namelijk helemaal niet mee bezig.Een man heeft zijn rechten en verplichtingen en de vrouw heeft zijn rechten en verplichtingen. Die zijn inderdaad verschillend.
who caresquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:03 schreef Youssef het volgende:
[..]
..dan jij.
jij kan dit niet?quote:Hij kan zich toch lekker uitleven? Hij kan zijn tijd toch nutteloos verdoen aan TV kijken, alchol drinken, roken, SOA's oplopen etc. etc.
Een man trouwt met een vrouw. De man had 50% van de erfenis gekregen en zijn vrouw 25%. De zus van de man trouwt met een andere man, de man kreeg 50% en de vrouw 25%quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
De islam ziet mannen en vrouwen dus niet als gelijkwaardig?
Bidden in de moskee is voor sommige moslims misschien wel een last, maar toch doen zij het, aangezien ze overtuigd zijn van de waarheid van de islam.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Als het aan de fundamentalistische moslims lag, werd dat verboden.
En bidden in een moskee is niet nutteloos?
Dat kan ik wel, maar als moslim doe ik dat niet.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
who cares
[..]
jij kan dit niet?
Ik leg het slechts uitquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeuren als niet-moslims daar kritiek op leveren.
Bedankt voor je uitleg, maar dan is het toch hypocriet om vol te houden dat vrouwen volgens de islam gelijkwaardig zijn aan mannen. Ik kan ook wel een geloof verzinnen waarin mannen vrouwen als slaven mogen behandelen en dan toch volhouden dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, omdat vrouwen in het hiernamaals extra worden beloond.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een man trouwt met een vrouw. De man had 50% van de erfenis gekregen en zijn vrouw 25%. De zus van de man trouwt met een andere man, de man kreeg 50% en de vrouw 25%+ de man hoort/moet zijn gezin (te) ouderhouden. Moeders zijn heel erg belangrijk in de Islam, als jij je moeder heel slecht behandeld hebt kan zij ervoor zorgen dat jij nooit in de Hemel komt, ze zeggen ook wel is de hemel is onder de moeder van de Moeder (spreekwoordelijk voor de grapjassen)
Plus als een vrouw het slecht heeft in deze wereld en ze blijft toch geloven/geduldig wordt ze extra beloont
dan is het een eigen keuze en heeft het weinig (nix) met je rechten te maken.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:08 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat kan ik wel, maar als moslim doe ik dat niet.
In mijn ogen is het nutteloos. Net als drinken in jouw ogen nutteloos is.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:08 schreef Youssef het volgende:
[..]
Bidden in de moskee is voor sommige moslims misschien wel een last, maar toch doen zij het, aangezien ze overtuigd zijn van de waarheid van de islam.
Jij leert mensen helemaal niets, ik heb al zo vaak gezien dat jij zelf een spelfout maakt.quote:(oh ja, ik leer mensen, jij kraakt ze af op hun spelling)
Jij kan dat toch ook? Dat je het niet doet uit geloofsovertuiging is een, dat ik het niet doe omdat ik het een domme levensstijl vindt is iets anders.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:03 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hij kan zich toch lekker uitleven? Hij kan zijn tijd toch nutteloos verdoen aan TV kijken, alchol drinken, roken, SOA's oplopen etc. etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |