abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18105859
hey TS you sound familiar, net iemand die ik gisteren gesproken heb

Ik heb geen last van schimmelinfectie maar wel van natte eczeem op die plaats, ook helemaal niet aangenaam, en die jeuk is nog het ergste. En jah, iedereen kan hier wel zeggen: NIET KRABBEN. Weet je, tis een hel om te krabben maar nog erger om soms niet te krabben. Kan op het moment zelf deugd doen. Alleen de pijn dan als je erna naar het toilet moet *auw*

Ik weet alleen dat ze bij mij gedacht hebben dat ik schimmelinfectie had en toen moest mijn vriend ook een kuur doen met gewoon medicijnen, tegelijkertijd, omdat jouw vriend er eventueel ook last kan van hebben (merk je niet altijd direct). Want stel je nu voor dat jij van je infectie afgeraakt en dan seks hebt met je vriend en dat alles opnieuw gebeurt. Ik ben ervan overtuigd dat je dat helemaal niet wil

Ik wens je alleszins heeeeeel veel sterkte en laat die vriend toch maar af en toe op je handen slaan als je aan het krabben bent *denk ff aan de momenten waarop mijn vriend mijn stevig vasthoudt en we bijna in ruzie vallen omdat ik van hem niet mag krabben* (maar ja, achteraf ben ik hem dan wel dankbaar )
  donderdag 1 april 2004 @ 13:41:07 #52
90845 Flamma_varga
Rookworst -r is Ookworst!
pi_18106654
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 22:37 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb 't ook (gelukkig nog maar) één keer gehad. Weet precies hoe je je voelt. Je bent je er constant bewust van en het jeukt als de hel! En dan zo'n vies, droog, schilferig gevoel vanonder...

Maak me gek...

Lekkah..!
sopt zun boterham nog un x extra door de soep :|
pi_18107258
Sterkte!
Carpe diem
pi_18107408
quote:
Op donderdag 1 april 2004 13:13 schreef leonieke het volgende:
hey TS you sound familiar, net iemand die ik gisteren gesproken heb

Ik weet alleen dat ze bij mij gedacht hebben dat ik schimmelinfectie had en toen moest mijn vriend ook een kuur doen met gewoon medicijnen, tegelijkertijd, omdat jouw vriend er eventueel ook last kan van hebben (merk je niet altijd direct). Want stel je nu voor dat jij van je infectie afgeraakt en dan seks hebt met je vriend en dat alles opnieuw gebeurt. Ik ben ervan overtuigd dat je dat helemaal niet wil
hey, ken ik jou?
Ik wil idd NIET nog een keer, maar hij mag toch niet aan me zitten tot de kuur afgelopen is en na acht dagen weet hij toch wel of hij ook een schimmeltje heeft (komt er een mooi paddestoeltje uit)
pi_18111304
zit nou op school en word GEK van de jeuk
  † In Memoriam † donderdag 1 april 2004 @ 17:27:12 #56
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18112038
quote:
Op donderdag 1 april 2004 16:55 schreef freecell het volgende:
zit nou op school en word GEK van de jeuk :'(
Uh, nat, koud maandverbandje (ipv nat, koud washandje)?

Misschien kan je die pil er voorzichtig met een breinaald in schuiven (pil er een stukje in zonder dat je vinger er ook in gaat en daarna heel voorzichtig verder duwen met de stompe kant van een breinaald)? Een breinaald is n.l. dunner en gladder dan een vinger. Indien dit niet lukt of je het eng vindt: smeer niet alleen die pil, maar ook je vinger in met iets wat glijdt.

Ennuh, breng je die pil zittend, staand of liggend in?

(alle reacties zijn serieus bedoeld, maar ik ben nou eenmaal geen vrouwendokter gynacoloog (ik was de naam kwijt))

[ Bericht 5% gewijzigd door 2cv op 01-04-2004 17:35:52 (Verbeterdingetje) ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 1 april 2004 @ 18:37:20 #57
84328 Lllaura
painting pictures
pi_18113500
Sterkte!

Als 't over is, merk je pas hóe gelukkig je eigenlijk bent zonder schimmelinfectie..!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_18114235
quote:
Op donderdag 1 april 2004 12:13 schreef freecell het volgende:

[..]

ik heb 16 van die creme-inbreng dingen, en dan twee keer per dag, is dag 8-daagse kuur Ik ben niet aan de pil, dus dat weet ik niet.
Waar ik nog wel even mee zit, is dat ik binnenkort ongesteld word. Kan je dan gewoon die eitjes erin doen? en die creme?

STOMME situatie
ook als je ongesteld bent moet je gewoon doorgaan ja, klinkt niet zo fris I know maar goed tis gewoon belangrijk dat jet het afmaakt, ik vind het trouwens wel veel dat je het 2 keer per dag moet doen maar goed... meestal ter gesrustelling heb je er na 4 dagen al geen last meer van
pi_18114395
quote:
Op donderdag 1 april 2004 14:13 schreef freecell het volgende:

[..]

hey, ken ik jou?
Ik wil idd NIET nog een keer, maar hij mag toch niet aan me zitten tot de kuur afgelopen is en na acht dagen weet hij toch wel of hij ook een schimmeltje heeft (komt er een mooi paddestoeltje uit)
Jouw verhaal leek op het verhaal van iemand anders dat mij gisteren werd verteld
pi_18126012
Vandaag voor de derde dag met die creme en vaginale paaseieren bezig. Vanacht nog steeds met een nat washandje geslapen Nog geen verbetering!
Hoelang duurt zoiets?
pi_18126059
quote:
Op donderdag 1 april 2004 17:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Uh, nat, koud maandverbandje (ipv nat, koud washandje)?

Misschien kan je die pil er voorzichtig met een breinaald in schuiven (pil er een stukje in zonder dat je vinger er ook in gaat en daarna heel voorzichtig verder duwen met de stompe kant van een breinaald)? Een breinaald is n.l. dunner en gladder dan een vinger. Indien dit niet lukt of je het eng vindt: smeer niet alleen die pil, maar ook je vinger in met iets wat glijdt.

Ennuh, breng je die pil zittend, staand of liggend in?

(alle reacties zijn serieus bedoeld, maar ik ben nou eenmaal geen vrouwendokter gynacoloog (ik was de naam kwijt))
Nat maandverband durf ik niet aan is heel zwaar en kan gaan lekken

Met een breinaald durf ik ook niet aan, die "paaseieren"zijn nogal glad en als je er vanaf schiet heb je een gaatje en kan je het komende halfjaar alle lolletjes wel vergeten

Ik breng de pil liggend in. Het gaat, moeizaam, maar het gaat.
pi_18126278
ik zei al neem eens een ander waspoeder
of vraag je vriendje zich niet meer met zeep te wassen daar
Het werkt in vele gevallen deze tip
Of je nu exzeem krijgt ergens anders op je huid
of daar doet er niet toe
van waspoeders kun je bv enorme vervelende reacties krijgen zelfs schimmelinfecties
en vaginale douches zijn helemaal uit den boze en onnodig

na een antibiotica kuur kun je ook sneller last krijgen van schimmels
dus neem tijdens een kuur ook altijd veel yoghurt produkten tot je

schimmels leven vaak in de darmen nml

enneuh voor de mensen die ervan houden

ook tijdens sex opletten bij omgekeerde kontakten
je weet wel anus gedoe enzo?
dus ook vingers, leuters, potloden en uh dildo 's etc etc meteen wassen

*gehehe voelt zich dokter ruth*

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_18126735
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 10:59 schreef zhe-devilll het volgende:
ik zei al neem eens een ander waspoeder
of vraag je vriendje zich niet meer met zeep te wassen daar
Het werkt in vele gevallen deze tip
Of je nu exzeem krijgt ergens anders op je huid
of daar doet er niet toe
van waspoeders kun je bv enorme vervelende reacties krijgen zelfs schimmelinfecties
en vaginale douches zijn helemaal uit den boze en onnodig

na een antibiotica kuur kun je ook sneller last krijgen van schimmels
dus neem tijdens een kuur ook altijd veel yoghurt produkten tot je

schimmels leven vaak in de darmen nml

enneuh voor de mensen die ervan houden

ook tijdens sex opletten bij omgekeerde kontakten
je weet wel anus gedoe enzo?
dus ook vingers, leuters, potloden en uh dildo 's etc etc meteen wassen

*gehehe voelt zich dokter ruth*

BESTE DOKTER RUTH

Ik heb al heel lang hetzelfde wasmiddel en dit is de eerste keer dat ik hier last van heb. Mijn vriend doet niets bijzonders met zeep en wasmiddel en ken ik ook al heel lang.....

Ik gebruik GEEN vaginale douches. lijkt me niet handig, aangezien ik daar veell te veel slechte verhalen over hoor.

Ik heb al tijden geen antibiotica meer gehad en keer bijna nooit contacten om.

Dus... ik weet het niet
pi_18128872
Nou....ik moet zeggen dat het allemaal best wel mee kan vallen...
Hoe groot is die pil dan, want er kan toch ook een lul in....
Ik ken ook mensen die dat hadden, maar die moesten de pil inslikken....
ik zou hem er gewoon in duwen....
pi_18138302
Ik heb er nog nooit last van gehad.. ff afkloppen als ik dat zo allemaal hoor..
erg vervelend !
Ik ben niet gek..
Ik ben psychisch gestoord, emotioneel labiel en semi-neurotisch..
Maar niet gek..
pi_18147486
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:52 schreef daantjegirl het volgende:
Nou....ik moet zeggen dat het allemaal best wel mee kan vallen...
Hoe groot is die pil dan, want er kan toch ook een lul in....
Ik ken ook mensen die dat hadden, maar die moesten de pil inslikken....
ik zou hem er gewoon in duwen....
Die pil is misschien 2 cm, maar op het moment kan er ZEKER geen lul in (zelfs geen pinkje )
pi_18147623
godzeidank...26 jaar en nog nooit een schimmel gehad...
maar er zijn een hoop vrouwen hoor die ze wel hebben...en waar ze ook zeer hardnekkig bij zijn..sommige zijn wel maanden aan verschillende medicijnen eerdat het weer een beetje onder controle is...en als je het eenmaal gehad hebt, dan ben je er extra gevoelig voor lijkt het wel..maar het is zeker niets om je over te schamen hoor..
pi_18147725
Mwah... toch zijn er nog veel mensen die uit ontwetendheid reageren van "padestoelen... whahahahaha...". Erg vervelend, vooral omdat je op een gegeven moment echt álles al geprobeerd hebt en je je al zo rot en vies en raar voelt. Maandag de homeopaat eens bellen, misschien dat ik "uit balans" ben ofzo, je weet t niet! Ben op dit moment gelukkig schimmelvrij, maar ik ben steeds banger dat het weer terug komt....
  zaterdag 3 april 2004 @ 14:30:15 #69
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_18151142
Ik heb het ook 2 x gehad.. Erg vervelend.. Wist het niet eens.. Maar ik denk dat het achteraf door de antibiotica is gekomen die ik een tijd ervoor slikte.. Pas toen mn ex-vriend er iets over las, zei hij dat ik het had.. Meteen naar de dokter geweest en kreeg ook 3 van die pillen.. Maar ik wist dus ook niet dat het besmettelijk was.. Mn ex-vriend had er dus ook last van, anders had ik het niet weer gekregen..
Heb er nu alweer een half jaar niet meer last van gehad gelukkig.. Het is niet fijn iig :-)

Sterkte meiden :-)
Don't look at the past.. But live to the future...
pi_18237432
quote:
Op donderdag 1 april 2004 09:13 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Lees het topic eens voordat je antwoord.... het gaat hier niet over voetschimmel...
Ik had het ook niet over voetschimmel. Dokter heeft me enkel gezegd dat het daarvan voortkomt. Bij meisjes is het mss anders dat weet ik niet.

En schimmels kan je ook niet krijgen of doorgeven aan je partner wat sommige hier lijken te denken. Het heeft te maken met de zuurtegraad in je lichaam. Door te veel zeep met een niet neutrale ph waarde te gebruiken bvb. En slecht af te drogen.
  woensdag 7 april 2004 @ 08:25:12 #71
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_18239376
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:43 schreef guyvdn het volgende:

[..]
En schimmels kan je ook niet krijgen of doorgeven aan je partner wat sommige hier lijken te denken. Het heeft te maken met de zuurtegraad in je lichaam. Door te veel zeep met een niet neutrale ph waarde te gebruiken bvb. En slecht af te drogen.
Jah, jij ken me rug op dus hé... Ik weet toch echt wel heel erg zeker dat het door te geven is, grapjas... Nog nooit van m'n leven schimmelinfectie gehad, maar sinds ik een keertje seks had gehad met mijn vriendin, toen ze een schimmelinfectie bleek te hebben, had ik het mooi de volgende dag ook... Overigens had zij het ook 'overgenomen' van haar vorige vriendje...
En nee, het was geen soa, want daar zijn we beiden op getest...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_18239711
quote:
Op woensdag 7 april 2004 00:43 schreef guyvdn het volgende:
Fuck, wil jij dat mensen schimmelinfecties krijgen ofzo? De zuurgraad van de vagina is dus NIET PH NEUTRAAL!!!! voor alle mensen hier die niet weten wat dat inhoudt: iets wordt ph neutraal genoemd als het niet zuur én niet basisch is. De pH waarde is dan 7. De vagina is echter zuur, ongeveer pH 5. Dus, mocht je een wasemulsie (géén zeep) willen gebruiken, dan moet je iets gebruiken in de trant van lactacyd, met pH 5,3. Maar, liever gewoon helemaal niet, en alleen maar water gebruiken om je te wassen...
pi_18262789
ik zeg ook alleen maar wat de dokter me heeft gezegd; wil alleen maar helpen. blijkbaar weten ze het zelf ook niet goed dan.

Edit:

En om deze discussie te eindigen. Bron: http://www.life4u.nl/patindex.html

Candida (bij vrouwen)

Het teveel aanwezig zijn van deze schimmel veroorzaakt bij vrouwen irritatie van de vagina met veel jeuk en vaak een witte of gele uitvloed. Beïnvloedbare factoren die een candidainfectie in de hand werken zijn:
• Het gebruik van antibiotica;
• Overdadige hygiënische maatregelen zoals het gebruik van zeep (ook die zogenaamd dermatologisch geteste, hypoallergene e.d. producten). Hier geldt: “Schoon, schoner, schimmel”.
• Strakke kleding;
• Het gebruik van tampons.
Het telkens terugkomen van de candida kan voor een vrouw heel frustrerend zijn. De enige remedie kan bestaan uit het telkens weer behandelen van de infectie met een vaginale zetpil of zalf. Ook kan het spoelen van de vagina met een melkzuuroplossing uitkomst bieden. Dit naast het vermijden van bovenstaande factoren.
Hoewel candida zeker geen SOA is kan de partner ook last krijgen van schilfering en jeuk, zeker als deze zeep gebruikt om zich te wassen.

De behandeling bestaat uit het aanbrengen van crème in de vagina of een vaginale zetpil met een middel tegen schimmel. Deze behandeling is zeer effectief. Capsules om te slikken worden eveneens gebruikt. Deze manier van behandelen is echter niet effectiever dan crème of vaginale zetpil.

[ Bericht 85% gewijzigd door guyvdn op 08-04-2004 00:05:30 (Einde discussie) ]
  donderdag 8 april 2004 @ 18:13:38 #74
50672 Soepkip1980
Soepkip is lekker
pi_18280640
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 10:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Die pil is misschien 2 cm, maar op het moment kan er ZEKER geen lul in (zelfs geen pinkje )
Je reageert komisch
Sterkte met je beesjes
Als er insecten in die grote mond van je vliegen mag ik ze dan?
pi_18280664
quote:
Op donderdag 8 april 2004 18:13 schreef Soepkip1980 het volgende:

[..]

Je reageert komisch
Sterkte met je beesjes
Beesjes?!
Het zijn geen beestjes zeg..
eni k heb er vrdomme ook weer last van ARG!
  donderdag 8 april 2004 @ 18:16:18 #76
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_18280702
Sterkte
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  donderdag 8 april 2004 @ 18:18:07 #77
50672 Soepkip1980
Soepkip is lekker
pi_18280731
Kan het trouwens ook bij mannen voorkomen? en wat zijn de symptomen.
Als er insecten in die grote mond van je vliegen mag ik ze dan?
pi_18281181
quote:
Op donderdag 8 april 2004 18:18 schreef Soepkip1980 het volgende:
Kan het trouwens ook bij mannen voorkomen? en wat zijn de symptomen.
Anders lees je het topic even
Staat minstens 1x vermeld.
pi_18281613
Ahhhh herkenning.

Ik heb het ook heel vaak gehad, bij mij komt het door pilgebruik (de pil), de wand van de vagina is dan nogal dun. Door de sex schuurt het dan een beetje open vanbinnen, dus kans op schimmelinfectie (al helemaal als er sperma bij komt).

Van de dokter heb ik zes tabletten Diflucan gekregen van 50 mg, aan het einde van mn menstruatie moest ik er daar dan 1 van nemen (omdat het maar niet over wilde gaan... auw). Dat hielp toen goed.

De rugbyballen heb ik ook gehad (Daktarin) maar daar werd ik bij de tweede kuur allergisch voor. Dus nog meer jeuk en nog meer pijn. De opduw-staafjes met creme vond ik zelf het fijnste, maar ik kreeg ze niet samen met de balletjes, en ik kreeg het maar voor 5 keren (5 avonden zeg maar). Ook kreeg ik soms alleen maar 1 tablet Diflucan, van 250 mg ofzo. Maar die helpen bij mij niet meer als de infectie al te ver is. Ook creme gehad voor de buitenkant, maar daar kon ik ook niet meer tegen.

Misschien heb je nu wel een overdosering en gaat het daarom nog niet beter??

Als preventie spoel ik soms na de sex met een vaginale douche met een paar druppels Candira. Die zijn plantaardig en licht ontsmettend (www.aromed.nl, te koop bij de Etos).
Als zalf gebruik ik soms Bioclin (www.bioclin.com meen ik) die is speciaal ontwikkeld voor dit soort problemen.

Hopelijk gaat het snel beter met je !!!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_18319331
Ja! Ik heb het nu en ik word er niet blij van. Dat pilletje (is het dat witte ding in de vorm van een ei? want die heb ik nu ook...) moet je gewoon met wat vaseline of glijmiddel erin doen, dat scheelt in pijn.

Bleh...
pi_18390112
Rugbyballen/paaseieren/dingen werkten goed! TIS OVER
pi_18492743
Ik heb nu alweer een schimmelinfectie. Erg vervelend, het jeukt als een gek. Ik heb het al erg vaak gehad helaas. Bij mij is het deze keer denk ik door de sex gekomen. Miischien niet nat genoeg ofzo. Want de volgende ochtend had ik het ineens. Ik heb nu de eitjes van daktarin. Echt heel vies de volgende dag, spul loopt eruit. Maar het helpt wel. Dan maar een inlegkruisje. En miconazol creme oid.

Ik denk dat je het niet kan voorkomen. Ik draag geen strakke broeken, geen inlegkruisjes normaalgesproken, was me alleen met water, gebruik geen lactacyd oid, want daar wordt het bij mij erger van.
pi_18494050
komt bekend voor... hoe vaak heb je het inmiddels gehad en hoeveel tijd zit er tussen de aanvallen? Ik had namelijk echt het idee dat ik de enige ben die het heel regelmatig heeft...

nou ja, igg, heb inmiddels 8 of 9 keer een infectie gehad, zit eigenlijk altijd zo'n 2 maanden tussen. Al ben ik nu al sinds januari schimmelvrij!!! Jeeeeeeeeeeeeeh feestje!
  zaterdag 17 april 2004 @ 21:20:28 #84
92130 PageR
When the rush comes...
pi_18498199
Volgens mij krijg je alleen een schimmel als je niet gaat plassen na de sex, om het gelijk eruit te laten lopen zeg maar.... Of krijg je daar alleen blaasontsteking van ??
pi_18500252
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:20 schreef PageR het volgende:
Volgens mij krijg je alleen een schimmel als je niet gaat plassen na de sex, om het gelijk eruit te laten lopen zeg maar.... Of krijg je daar alleen blaasontsteking van ??
Volgens mij kun je daar blaasontsteking van krijgen.
  zondag 18 april 2004 @ 02:52:49 #86
92130 PageR
When the rush comes...
pi_18506519
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 22:31 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je daar blaasontsteking van krijgen.
d8 ik al
  zondag 18 april 2004 @ 16:06:08 #87
84328 Lllaura
painting pictures
pi_18515898
En jawel: ook ik ben weer aan de bowlingballen..! Gelukkig was ik er op tijd bij, voordat het onbedwingbaar ging jeuken...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_18745317
*schop* Vandaag in de krant, vaginale schimmelinfecties komen VEEL vaker voor bij vrouwen die orale sex bedrijven !! (lees: gebeft worden!)

Verdorie, kan het niet terugvinden op internet. Als ik thuis ben tik ik het stukje even over.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_18745538
ow... wat vervelend. mja ik heb ook last jeuk aan mijn vagina ...
ik kreeg een creme zalf (miconazolnitraat.hydrocortison )
al 2 weken creme gedaan, maar laatste toen ik ongesteld werd ... niet meer jeuken 2 weken lang... maar nu weer terug flink jeuken
afgelopen zondag gingen wij gevreen... volgende dag flink jeuken.. he hoe dan dat nou...
ik begrijp het eigenlijk niet hoe komt dat jeuken vandaan?
pi_18745984
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:56 schreef wennie23 het volgende:
ow... wat vervelend. mja ik heb ook last jeuk aan mijn vagina ...
ik kreeg een creme zalf (miconazolnitraat.hydrocortison )
al 2 weken creme gedaan, maar laatste toen ik ongesteld werd ... niet meer jeuken 2 weken lang... maar nu weer terug flink jeuken
afgelopen zondag gingen wij gevreen... volgende dag flink jeuken.. he hoe dan dat nou...
ik begrijp het eigenlijk niet hoe komt dat jeuken vandaan?
Niet op de reclame letten die de site maakt: http://www.multi-gyn.com/multigynNl.html

Bovenin staan links met veel info!
pi_18746032
vragen of je een pil mag die je gewoon mag doorslikken. werkt net zo goed
pi_18746104
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:19 schreef Hanneke1983 het volgende:
vragen of je een pil mag die je gewoon mag doorslikken. werkt net zo goed
Bedoel je anticonceptiepil?

Bij mij gaat het dan juist helemaal fout, mijn slijmvlies van de vagina wordt dan heel dun, lekker sexen *schuur*schuur*.... JEUK.

Ik heb van mijn huisarts voor zes maanden Diflucan gekregen toen (6x 50 mg) elke keer als mijn ongesteldheid voorbij was moest ik dan zo'n tablet slikken uit voorzorg. En dat hielp toen wel.
pi_18747106
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:22 schreef Syrena het volgende:

[..]

Bij mij gaat het dan juist helemaal fout, mijn slijmvlies van de vagina wordt dan heel dun, lekker sexen *schuur*schuur*.... JEUK.

Ik heb van mijn huisarts voor zes maanden Diflucan gekregen toen (6x 50 mg) elke keer als mijn ongesteldheid voorbij was moest ik dan zo'n tablet slikken uit voorzorg. En dat hielp toen wel.
ja echt waar? volgens mij heb ik dat ook? want als ik gevreen met mijn vriend, ook droogheid.. na de sex... volgende dag last ik van jeuk... dus komt door sexen?
en ook droogheid. is niet goed. ik moet nat word dan pas sexen anders geen last van jeuken, dat is waar?
maar moet ik terug naar de dokter, want ik jeuk nu nog weer terug ... toen ik kreeg een zalf dus helpt dat niet?.. ik moet tablet slikken ofzo?
pi_18747402
Hydrocortison mag je niet teveel gebruiken, het droogt je huid uit en maakt hem dunner. Het is namelijk een hormoonzalf, evenals miconazolnitraat (dat krijgt mijn vriend als ik hem schimmels heb bezorgd. Hij krijgt er letterlijk kloofjes van op zijn eikel en zijn voorhuid.) Je kan inderdaad het beste even naar de dokter gaan, en vragen om tabletten. Ik heb afwisselend canesten (een vaginaal middel) en fluconazol (een oraal middel). Allebei werken ze bij mij redelijk, maar het is een oplossing die alleen de schimmel op dat moment behandelt. Onder het credo "je kunt beter voorkomen dan genezen", vrij inderdaad alleen nog maar als je drijft, of koop glijmiddel. Op internet zijn een aantal winkeltjes te vinden die het -onherkenbaar- aan huis bezorgen. Bij mij en mijn vriend vermindert dit het geschuur zeer sterk, evenals de jeuk en schimmels die onherroepelijk volgen op een schrale vaginawand.

Ik ga trouwens binnenkort naar de homeopate. Eens kijken wat het alternatieve circuit te bieden heeft. Als ik medicijnen heb, en het werkt een beetje, dan laat ik het meteen weten!
  woensdag 28 april 2004 @ 16:16:44 #95
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18747439
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 12:54 schreef BloodyLotte het volgende:
Ja! Ik heb het nu en ik word er niet blij van. Dat pilletje (is het dat witte ding in de vorm van een ei? want die heb ik nu ook...) moet je gewoon met wat vaseline of glijmiddel erin doen, dat scheelt in pijn.

Bleh...
Weet je wat ertegen helpt? Oa met de pil stoppen Die maakt het erger.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_18747529
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:03 schreef wennie23 het volgende:

[..]

ja echt waar? volgens mij heb ik dat ook? want als ik gevreen met mijn vriend, ook droogheid.. na de sex... volgende dag last ik van jeuk... dus komt door sexen?
en ook droogheid. is niet goed. ik moet nat word dan pas sexen anders geen last van jeuken, dat is waar?
maar moet ik terug naar de dokter, want ik jeuk nu nog weer terug ... toen ik kreeg een zalf dus helpt dat niet?.. ik moet tablet slikken ofzo?
Bij mij helpt nat of niet nat niet, langer dan 15 minuten sex (en dan bedoel ik penis-in-vagina-op-en-neer) dat schuurt gewoon teveel.

Als je nog steeds jeuk hebt zou ik zeker teruggaan, en zeggen dat die zalf niet helpt. Je hebt verschillende dingen, Diflucan (1 tablet, innemen via de mond) een kuurtje met zalf die je met een opduwdinges moet inbrengen (dus diep in je vagina, niet voor "buiten" zeg maar) dan heb je nog de "kogels" (balletjes met zalf, die moet je ook inbrengen, het omhulsel smelt door lichaamswarmte en dan komt de zalf vrij).

Enzovoort! Dus gewoon even volhouden bij de huisarts als ie niet meteen wat anders wil geven.
Het sexprobleem hebben wij toen opgelost door flink lang voorspel te doen, dan had ie namelijk niet echt lang meer nodig om klaar te komen, hahaha! Wat ook helpt is om de man buiten je te laten klaarkomen als je voelt dat het een beetje gaat schuren. En niet elke dag sexen dus een paar dagen ertussen houden.

Beterschap!
pi_18747596
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:15 schreef innovative het volgende:

Ik ga trouwens binnenkort naar de homeopate. Eens kijken wat het alternatieve circuit te bieden heeft. Als ik medicijnen heb, en het werkt een beetje, dan laat ik het meteen weten!
Ik hou me aanbevolen! Ik had ook wel baat bij het spoelen (max 8 uur na de sex) met een vaginale douche met water en wat druppeltjes Candira erin (van Aromed, www.aromed.nl, dat zijn natuurlijke olieen ofzoiets).

Maar ja, die douche mag je dus ook niet te vaak gebruiken.
pi_18747944
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Bij mij helpt nat of niet nat niet, langer dan 15 minuten sex (en dan bedoel ik penis-in-vagina-op-en-neer) dat schuurt gewoon teveel.

Als je nog steeds jeuk hebt zou ik zeker teruggaan, en zeggen dat die zalf niet helpt. Je hebt verschillende dingen, Diflucan (1 tablet, innemen via de mond) een kuurtje met zalf die je met een opduwdinges moet inbrengen (dus diep in je vagina, niet voor "buiten" zeg maar) dan heb je nog de "kogels" (balletjes met zalf, die moet je ook inbrengen, het omhulsel smelt door lichaamswarmte en dan komt de zalf vrij).

Enzovoort! Dus gewoon even volhouden bij de huisarts als ie niet meteen wat anders wil geven.
Het sexprobleem hebben wij toen opgelost door flink lang voorspel te doen, dan had ie namelijk niet echt lang meer nodig om klaar te komen, hahaha! Wat ook helpt is om de man buiten je te laten klaarkomen als je voelt dat het een beetje gaat schuren. En niet elke dag sexen dus een paar dagen ertussen houden.

Beterschap!
oke ik zal het wel doen bedankt!!

maar wij hadden niet elke dag sexen hoor echt niet!! meestal op het weekend.. dus..
echt vervelend zeg!! ... mja het komt goed hoop ik.. pfff

ohja.. als ik begin met pil slikken ( microgynonen 30) , dan wij hebben geen problemen met sexen en ook geen last van jeuken.. alleen had ik vaak laatste 3e week strip van pil ( microgynonen 30 )..
dan sexen en daarna last wel van jeuken hoe kan dat nou?
pi_18747959
vaginale douches maakten het bij mij alleen maar erger. En aangezien mijn vriend en ik seksueel erg actief zijn, kon ik ze bijna elke dag wel gaan gebruiken. Goed wassen is voorlopig het enige wat ik doe...
pi_18753595
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:22 schreef Syrena het volgende:

[..]

nee joh.
een pil als je een schimmelinfectie hebt.
1 pil en je bent er na 1 a 2 weken vanaf

maar geen idee hoe die heette. je huisarts zal het wel weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')