Welk soort distortion pedaaltjes gebruik je om je geluid te vervormen, zelf speel ik in een Grunge/
punkrockband.. de gitaar die ik het meest gebruik is
mijn (lefty) Fender Mustang ! mijn pedaal collectie
bestaat uit:
* DOD "grunge" ( die klinkt echt!!! cool )
* Boss DS1 en DS2 ( de cleanere geluiden )
* Boss metalzone ( voor het zware werk )
* Boss chorus ( come as you are )
* Zoom 1010 (voor alle andere coole sounds)
nog eventuele sugesties voor andere pedaaltjes ?????
:0
Ik speel op een Customized Fender Telecaster Thinline '72 en een Gibson Les Paul. (Meestal de tele )
- TubeScreamer TS909DX (staat sinds de Carl Martin in de koelkast)
- VOX Wah Wah
- Carl Martin Hot Drive'n Boost
- Boss CE5 Super Chorus Ensemble (Voor Prince)
En uiteraard mijn Clean Channel op de Fender BluesDeville2x12
[Dit bericht is gewijzigd door FoggyFreek op 27-07-2001 10:47]
Ook lekker
Ik gebruik zelf een me-6b omdat ik ben begonnen met bass spelen. Kun je lekker met pressets spelen
GreeTY
Vampier
Prima voor cleane effecten en vette overdrive/distortion maar voor een lekker bluesy edge gebruik ik toch alleen mijn peavy deltablues buizenamp!
Er bestaat gewoon geen effectenbak die een mooie net-op-het-randje buizenvervorming kan simuleren, tenminste ik heb er nog nooit eentje gevonden.
slechte versterker ( )
marshall jackhammer (distortion)
Boss Flanger
goedkope chorus
metal screamer
ik speel ook veel punk/grunge/metal dus dr mogen dr nog wel meer bij
quote:Heb er zelf geen een maar ik heb al vaker gehoort dat de Sansamp van Tech 21 dit wel kan... maar hang me er niet aan op ik heb hem nog nooit gebruikt!
Op vrijdag 27 juli 2001 12:42 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb een Boss ME30 multieffect ding.Prima voor cleane effecten en vette overdrive/distortion maar voor een lekker bluesy edge gebruik ik toch alleen mijn peavy deltablues buizenamp!
Er bestaat gewoon geen effectenbak die een mooie net-op-het-randje buizenvervorming kan simuleren, tenminste ik heb er nog nooit eentje gevonden.
en ff verder terug te komen op versterkers...
Ik heb zelf een Marshall 8080 ( naar mijn mening de beste Marshall ) en die kan ook aardig rocke!!
heb nu pauze
quote:'k heb zelf een tech 21 combo. Klinkt echt te gek. Ik vind 'm zelfs mooier klinken dan een mesaboogie buizenversterker. Veel verschillende sounds: stevie ray(exact!), santana sound(heel dicht in de buurt), verder zit er een 'wheep' knop op waarmee je echt zo'n a-la eric johnson/satriani geluid kan maken.
Op vrijdag 27 juli 2001 12:50 schreef FooFighters het volgende:[..]
Heb er zelf geen een maar ik heb al vaker gehoort dat de Sansamp van Tech 21 dit wel kan... maar hang me er niet aan op ik heb hem nog nooit gebruikt!
Ik heb zelf een Marshall 8080 ( naar mijn mening de beste Marshall ) en die kan ook aardig rocke!!
![]()
heb nu pauze
Een vriend van me heeft een sansamp bakkie van tech 21, ik heb geen betere distortion tot nu toe gehoord dan uit dat ding, de geluiden zijn vrijwel hetzelfde als m'n combo maar het ligt er maar aan waar je 'm op aansluit.
quote:Ja als je de reclame destijds mag geloven wel... ik heb hem ook nog niet geprobeerd maar heb er niet zo enthousiaste verhalen over gehoord.
Op vrijdag 27 juli 2001 12:50 schreef FooFighters het volgende:[..]
Heb er zelf geen een maar ik heb al vaker gehoort dat de Sansamp van Tech 21 dit wel kan... maar hang me er niet aan op ik heb hem nog nooit gebruikt!
quote:Da's toch zo'n ValveState ding? Lekker voor metal en rock idd, maar voor blues ongeschikt. Geef mij maar volledig buizen, en dan geen Marshall, ben ik niet echt fan van.
Zoom 506 Bass
wel relaxed dingetje..kan je zelf effecten meemaken enzo...:)
5 jaar geleden heb ik gelukkig geld gespaard een een Digitech GSP 2101 gekocht (met dual processor) en Control One Midi Footcontroller. Ik wil nu nooit meer terug naar losse pedalen. Al m'n geluiden zijn nu opgeslagen en zijn ik kan met 1 druk op de knop een totaal verschillend geluid krijgen.
Wha Wha heb ik natuurlijk wel los (wha wha in FX processors zuigen nog echt), maar een paar jaar geleden is m'n Dunlop Wha gestorven, dus heb ik nu een Morley Bad Horsie gekocht en ben daar echt tevreden mee.
quote:Als ik jullie zo hoor ga ik hem ook maar eens proberen.. Kurt Cobain (Nirvana) gebruikte hem ook tijdens de In Utero tour, mischien kan ik er ook wat
Op vrijdag 27 juli 2001 13:10 schreef broodroosters het volgende:[..]
'k heb zelf een tech 21 combo. Klinkt echt te gek. Ik vind 'm zelfs mooier klinken dan een mesaboogie buizenversterker. Veel verschillende sounds: stevie ray(exact!), santana sound(heel dicht in de buurt), verder zit er een 'wheep' knop op waarmee je echt zo'n a-la eric johnson/satriani geluid kan maken.
Een vriend van me heeft een sansamp bakkie van tech 21, ik heb geen betere distortion tot nu toe gehoord dan uit dat ding, de geluiden zijn vrijwel hetzelfde als m'n combo maar het ligt er maar aan waar je 'm op aansluit.
THX...
Rocktron VooduValve Online pre-amp & fx processor 19"
Korg digital tuner 19"
Mesa/Boogie 50/50 Poweramp 19"
Roland midicontroller
Ibanez JEM zonder monkeygrip
Ibanez JS Custom
En binnenkort eigenaar van een Line 6 POD pro 19"
(Das pas hakke!)
Over het algemeen vind ik de distortion die uit (buizen)versterkers komt mooier dan distortion uit digitale effecten, maar een goede effect-processor is natuurlijk wél erg veelzijdig. Zit er misschien over te denken om een GT-3 of GT-5 aan te schaffen als die geldboom in mijn tuin weer eens gaat groeien
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 27-07-2001 17:50]
quote:Helemaal mee eens, heb zelf een fender gitaar, tech21 en een simpel boss chorus pedaaltje. Lekker funken met een clean 'oenk' geluid is geweldig!
Op vrijdag 27 juli 2001 17:44 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb een cheapo Zoom Player 2100 effectenbakje en verder nog een Fender-versterker met twee distortion-kanalen. Maar eigenlijk hou ik vooral van een mooi clean geluid, hoewel af en toe hakken ook niet mis is.
quote:Weet je wat het is met die effectpedalen? Op een gegeven moment ben je alleen nog maar geluidjes aan 't instellen ipv gitaar spelen (heb ik in ieder geval
Over het algemeen vind ik de distortion die uit (buizen)versterkers komt mooier dan distortion uit digitale effecten, maar een goede effect-processor is natuurlijk wél erg veelzijdig. Zit er misschien over te denken om een GT-3 of GT-5 aan te schaffen als die geldboom in mijn tuin weer eens gaat groeien
quote:Die Line6 is helemaal geweldig, alleen moet je hem gebruiken waar hij voor bedoeld is. Het is een amp-emulator/cabinet emulator met fx processor. Het is een soort pre-pre-amp. Meestal wordt hij ook gebruikt door gitaristen die hun pre-amp direct de mengtafel inpluggen (zoals ik). Ik gebruik de digital-out van de line6 om direct het mengpaneel in te gaan. Tevens laat ik het signaal door 2 4X12" London City speaker cabinets gaan en via microfoons laat ik alleen de "punch" registreren. Je hebt dus het heldere super-vette geluid digitaal en de vette punch uit je kasten. Dit klinkt ECHT vet! Zowel live als in de studio.
Op vrijdag 27 juli 2001 19:21 schreef broodroosters het volgende:Weet je wat het is met die effectpedalen? Op een gegeven moment ben je alleen nog maar geluidjes aan 't instellen ipv gitaar spelen (heb ik in ieder geval
).
Ik had ooit eens zo'n pod van line6, leuke soundjes maar clean was ie bagger, zodra je van een distortion naar een clean geluid ging moest je het volume bijstellen en het maakte niet uit of je nou hard aansloeg of zacht, hij trok alles recht op één volume. ik heb dat ding (en verschillende andere bakken) een paar maanden gehad en toen snel weer de deur uit gedaan.
Ikzelf denk dat je aan een combo met apart chorus pedaaltje en eventueel een wahpedaal erbij genoeg hebt, als ik extra geluidjes wil, koop ik een extra pedaaltje erbij.
En inderdaad moet je uitkijken met al die verschillende fx. Je kan beter een wat duurdere pre-amp kopen met 3 a 4 GOEDE effecten dan zo'n bakkie van 700 gulden met 30 effecten. Ik gebruik zelf alleen distortion, chorus, delay en reverb. das alles. En gebruik je fx met mate, anders sta je meer te tapdancen op je pedaaltjes dan te spelen
Squier Strat,
Fender Frontman 25R (Vreselijk veel geluid voor zo'n klein ding,mijn ruit is daar dus een keer (sereieus!) door gesprongen....)
Ennuh....dat was het wel zo'n beetje.Oja,en nog natuurlijk een Alhambra spaans tokkelding,en nit te vergeten mijn 0.8, 1, 2.5 en 3(!) mm plectrums...
GVDGVDGVD WAAR HALEN JULLIE HET GELD VANDAAN!!??
quote:Mijn ouders ( Fender Mustang )lekker makkelijk he!!! de rest heb ik zelf gekocht....
Op maandag 06 augustus 2001 16:24 schreef Scylla het volgende:
quote:You need more!:P Mijn bescheiden mening is dat Marshall koud en kl%te geluid is, kijk eens verder dan Marshall!
Op vrijdag 27 juli 2001 11:47 schreef Tijn het volgende:
Marshall Amp + footswitchwho needs more?
quote:Koud klote geluid? Hmmm... I dont think so
Op maandag 06 augustus 2001 18:00 schreef Z het volgende:[..]
You need more!:P Mijn bescheiden mening is dat Marshall koud en kl%te geluid is, kijk eens verder dan Marshall!
quote:Helemaal mee eens niet anders dan Marshall voor mij!!!!
Op maandag 06 augustus 2001 18:22 schreef Tijn het volgende:[..]
Koud klote geluid? Hmmm... I dont think so
Contour hoog en scheuren met die handel
quote:Ik heb zelf ook een Marshall (8080 stereo eindversterker) en ik ben er wel tevreden mee, maar als ik eens het geld hem om een Mesa Boogie eindversterker dan ga ik gelijk overstappen.
Op maandag 06 augustus 2001 18:22 schreef Tijn het volgende:[..]
Koud klote geluid? Hmmm... I dont think so
Contour hoog en scheuren met die handel
quote:Dan heb je wel gelijk de meest coole Marshall (8080) is echt de best uit de valvestate serie!!
Op maandag 06 augustus 2001 19:57 schreef Los_Bastardos het volgende:[..]
Ik heb zelf ook een Marshall (8080 stereo eindversterker) en ik ben er wel tevreden mee, maar als ik eens het geld hem om een Mesa Boogie eindversterker dan ga ik gelijk overstappen.
Heb 'm ook
quote:geeft het nou veel extra sound die metalzone?
Op vrijdag 27 juli 2001 08:30 schreef FooFighters het volgende:
mijn pedaal collectie
bestaat uit:* blablabla
* blablabla
quote:Werken in de ict branche
Op maandag 06 augustus 2001 16:24 schreef Scylla het volgende:
Mijn spulletjes:Squier Strat,
Fender Frontman 25R (Vreselijk veel geluid voor zo'n klein ding,mijn ruit is daar dus een keer (sereieus!) door gesprongen....)
Ennuh....dat was het wel zo'n beetje.Oja,en nog natuurlijk een Alhambra spaans tokkelding,en nit te vergeten mijn 0.8, 1, 2.5 en 3(!) mm plectrums...GVDGVDGVD WAAR HALEN JULLIE HET GELD VANDAAN!!??
quote:Ik heb tijdenlang op Marshall gespeeld (JCM 800, JCM 900, JCM 2000, wat pre-amps en cabinets), maar ik ben er nooit echt tevreden over geweest. Het beruchte "Marshall-hoog" krijg je er niet uit gefiltered. Ze klinken inderdaad erg kil, en als je de contour opendraait klinkt ie helemaal als een schorre lama. Marshall is een instap model versterker en niet te vergelijken met de "betere" modellen van Mesa/Boogie , Hughes & Kettner en Fender. Maar voor de
Op maandag 06 augustus 2001 18:00 schreef Z het volgende:[..]
You need more!:P Mijn bescheiden mening is dat Marshall koud en kl%te geluid is, kijk eens verder dan Marshall!
laters
a drummer!?
ik wil nog een rat pro distortion
een small clone phaser
een boss chorus
een Boss Ds2
een big muff
Maar het is nu nog dat ze hebben gevraagd of ik beschikbaar ben, dus eigenlijk ben ik nog steeds op zoek naar een band. Liefst bovenstaande muziekstijl, formatie moet bestaan uit gitarist(en) basist drummer toetsenist en dan ga ik wel een beetje somber jammeren.
mail adres in profiel !
quote:Kurt Cobain fan ????
Op dinsdag 07 augustus 2001 14:38 schreef Aneurism het volgende:
Boss Ds1
Ibanez Metal
Ibanez Flangerik wil nog een rat pro distortion
een small clone phaser
een boss chorus
een Boss Ds2
een big muff
mis aleen nog de tech 21 en de rotovibe!
ik lach wel maar heb zelf:
1. DS1 + DS2
2. Boss Chorus ( kurt gebruikte een poly chorus)
3. Big muff ( geef mij toch maar mijn DOD Grunge)
+ zoom 1010 voor de andere geluiden zoals rotovibe enz...
quote:Als ik jou zo hoor denk ik dat je de middenweg moet kiezen... gebruik gewoon een Boss Metalzone als je die goed afsteld kun je zowel metal als punkrock als grunge geluiden er uit krijgen... ik gebruik 'm zelf ook !!
Op dinsdag 07 augustus 2001 14:42 schreef Aneurism het volgende:
Wat moet ik hebben voor een diep geluid en toch dat het brult als ik weet niet wat. Orphanage en NIN My dying bride geluid, ik heb namelijk een band die een leadzanger wil, en mogelijk ga ik er gitaar bij doen.
quote:Digitech effectenbak, dan ben je zeker van een vette ditortion! Versterker maakt dan niet zoveel uit.
Op woensdag 08 augustus 2001 07:07 schreef Aneurism het volgende:
Ik heb in dit geval geen grunge geluid nodig, gewoon gothic/ doom geluid, ik ga misschien in zo'n band spelen.
Er is uitstekende 19" apparatuur beschikbaar (hoeft niet duur te zijn) waar mee je 16 of meer effecten in huis haalt. (Behringer, Lexicon, Roland)
Die haal je toch gewoon uit je versterker? Klinkt meestal veel organischer dan zo'n metal zone o.i.d.
Zelf speel ik over een marshall jmp-1 buizen voorversterker en 8080 eindtrap + cabinet, en die JMP-1 is heel erg veelzijdig. Vooral omdat je 100 presets op kan slaan, en als je hem dan ook nog met midi aan je effect processor kan linken (zodat die automatisch *ook* de juiste preset kiest) hoef je niet meer met al die losse pedaaltjes te kloten.
Maar ja: smaken verschillen. Sommige mensen kicken echt op de sound van een specifiek pedaaltje (Tube Screamer van Ibanez is een leuk voorbeeld)
Ik gebruik eigenlijk voornamelijk effecten zoals chorus en delay. Scheur - nogmaals - haal ik uit mijn amp.
groet
quote:Natuurlijk valt er over smaak niet te twisten. Mijn smaak is natuurlijk wel de beste mooiste meest unieke..........
Op donderdag 09 augustus 2001 01:57 schreef nozem het volgende:
het ligt ook een beetje aan de gitarist misschien??
groet
Over smaak valt zeker te twisten en de sound wordt niet alleen door de versterker, maar ook door de (kwaliteit van) effecten, gitaar en zelfs kabels bepaald. Alles speelt mee, tot en met welke snaren er op je gitaar liggen en welk plectrum je gebruikt.
Marshall versterkers hebben de naam uitstekende scheurgeluiden te produceren, maar zijn beduidend zwakker als je 'clean' speelt. Daar komt bijvoorbeeld een Fender Twin Reverb of een goed Hughes & Kettner combo weer beter mee uit de bus.
Marshall is een goed, betaalbaar merk, waar ik zelf altijd erg tevreden over ben geweest. Veel duurdere 'supermerken' zoals Soldano of Mesa Boogie zijn gewoon niet voor iedereen weggelegd.
quote:amen
Op donderdag 09 augustus 2001 09:55 schreef Antikal het volgende:
Nozem:Over smaak valt zeker te twisten en de sound wordt niet alleen door de versterker, maar ook door de (kwaliteit van) effecten, gitaar en zelfs kabels bepaald. Alles speelt mee, tot en met welke snaren er op je gitaar liggen en welk plectrum je gebruikt.
Marshall versterkers hebben de naam uitstekende scheurgeluiden te produceren, maar zijn beduidend zwakker als je 'clean' speelt. Daar komt bijvoorbeeld een Fender Twin Reverb of een goed Hughes & Kettner combo weer beter mee uit de bus.
Marshall is een goed, betaalbaar merk, waar ik zelf altijd erg tevreden over ben geweest. Veel duurdere 'supermerken' zoals Soldano of Mesa Boogie zijn gewoon niet voor iedereen weggelegd.
Dat is echt een beest WOW!!! ik heb er een x mogen op spelen, ik dacht dat ik klaar kwam
Ik heb nu een custom made buizen amp 60 wat door mr eastwood himself (kennis van me) van eastwood amps. Hij klinkt wel lekker, maar net iets te klein en daarnaast heb ik er een bagger speakertje geloof van 30 watt ofzo... Om een echt distortion geluid te krijgen wat ik wil moet ik de DS1 EN mijn metal van ibanez tegelijk aanzetten... Vet irritant... Daarnaast geeft mijn fender Jagstangetje wel een bruut geluid, dus dat is het enige waar ik 100% tevreden over ben
quote:Kzag vorige maand nog een 2e hands Gibson LesPaul Studio bij de Feedback voor 2000 piek
Op donderdag 09 augustus 2001 14:21 schreef nozem het volgende:
Of een gibson les paul standard (ook iets van 5000 piekTot die tijd speel ik op alles wat snaren heeft
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 09-08-2001 14:39]
Weet iemand of ze in Nederlands trouwens nog Rickenbackers hebben staan. Dat zijn echt mooie dingen zeg..maar wel zeldzaam volgens mij.
En waarom doen mensen hier of Marshall een B-merk is Perfecte betaalbare apparatuur voor thuis, imo.
quote:Jup... vond ik ook al zo wazig. Ik speel amper clean en ben echt heel tevreden met mn Marshall OrangeCrush VS100
Op donderdag 09 augustus 2001 14:53 schreef Zanderrr het volgende:
En waarom doen mensen hier of Marshall een B-merk isPerfecte betaalbare apparatuur voor thuis, imo.
Tuurlijk zijn er betere versterkers... Fender klinkt echt schitterend clean, H&K is een super, maar ik ga geen duizenden guldens uitgeven aan iets wat veel meer kan dan ik gebruik & nodig heb. Ben ook maar een studentje hoor... Mesa Boogie is nou eenmaal niet voor me weggelegd (nog)
Voorlopig blijf ik bij me and my Marshall
quote:Jah, das die nieuwe AVS serie... bere-geluid maar fokking duur man. Voor dat geld koop ik dan weer liever een H&K
Op donderdag 09 augustus 2001 15:14 schreef nozem het volgende:
hmm ja en toch klinkt die nieuwe marshall valvestate clean ook goed. Die kerel bij musical instruments zei dat dit 1 van de eerste marshallversterkers is die clean ook z'n werk doet..
Zelfs voor de meer jazzy dingetjes kan ik em gebruiken.
Tis echt nie alleen maar een rockversterker..
quote:Oe, nou op goedkopere modellen heb ik nooit gespeeld, dus dat zou ik niet weten... magoed, voor dat geld zou ik toch al een Marshall kopen (wat ik ook gedaan heb
Op donderdag 09 augustus 2001 15:48 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind H&K zelf helemaal niet zo'n wereldmerk trouwens, iig de goedkopere 'thuisversterkers' niet. In de oefenruimte hier hebben ze 'r een paar: lelijke distortion, imo.
quote:Zeker die Attax modellen?
Op donderdag 09 augustus 2001 15:48 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind H&K zelf helemaal niet zo'n wereldmerk trouwens, iig de goedkopere 'thuisversterkers' niet. In de oefenruimte hier hebben ze 'r een paar: lelijke distortion, imo.
Fender Cybertwin ken ik niet, maar erhm die twin is gewooon zooooooooooo lekker, en duur, tja voor een geluid waar je ik weet niet hoe lang van droomt en mee gaat spelen vind ik het wel waard om 4 a 5000 piek neer te tellen.
Marshall is niet mijn versterker soort, maar hun boxen, dat is iets waar ik wel voor zou gaan. 4x 160 wat ofzo, van die kasten beesten zijn het.
Ik ga als gitaar nog een vox kopen, misschien nog mustang en jagstang als ik die tegenkom, maar meer niet
*droomt verder van zijn gear*
Ik heb even een vraagje over effecten pedalen. Er zal hier vast wel iemand zijn die daar wat van af weet.
Kan iemand mij vertellen wat een Flanger doet? Ik hoor van verschillende mensen dat die zo'n Flanger voor hun (bas)gitaar gebruiken. Maar ik weet niet wat het doet
quote:Flanger is een delay-effect wat voor een bepaalde trilling soort in je spel.
Op dinsdag 29 januari 2002 13:46 schreef Jimbaka het volgende:
*schop*Ik heb even een vraagje over effecten pedalen. Er zal hier vast wel iemand zijn die daar wat van af weet.
Kan iemand mij vertellen wat een Flanger doet? Ik hoor van verschillende mensen dat die zo'n Flanger voor hun (bas)gitaar gebruiken. Maar ik weet niet wat het doet
Voorbeeld:
Bass met flanger | Gitaar met flanger
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 29-01-2002 14:04]
Versterker:
Marshall 2150. Oude 100W buizencombo, met het klassieke Marshall geluid. Denk aan Clapton in zijn jonge jaren, Led Zeppelin, Hendrix. Luister eens naar 'Are you gonna go my way', 'Roch n roll is dead' en 'Always on the run' van Lenny Kravitz, dat is precies het geluid van mijn versterker.
Effecten:
Boss TU-2 Tuner -->
Boss CS-3 Compressor -->
Boss GE-7 Equalizer -->
Boss OD-1 Overdrive -->
Ibanez TS9 -->
Marshall Guv'nor Plus -->
Boss DD-3 Delay
De TU-2 gebruik ik trouwens ook om mijn overige pedaaltjes stroom te geven.
Ik heb nog een paar oude pedaaltjes liggen die ik nooit meer gebruik (oa Zoom 9000, Dunlop GCB95 Crybaby, Boss DS1).
Ik zit erover te denken de Guv'nor+ te vervangen door een Zoom Hyper Lead, en ik wil wellicht een Akai Headrush kopen voor extra delay (analoog!) en voor de loop sampler.
Amps
Gorilla TC110 150 watt. Hij gaat hard en das het enige wat ie goet kan. Het heeft 1 kanaal en clean zuigt ie enorm (veel te veel treble)
Pedaaltjes:
Kapotte CH-1 die in bypass mode veel treble toevoegt en waarvan de EQ kapot is. Ik heb hem ook heel goetkoop gekregen en ben er best tevreden mee
En binnen kort een Univox Superfuzz
Ik heb dus de ergste (goetkoopste) setup van jullie allemaal .
foto
Hier zitten er nog weinig stickrs op en is de kamer onopgeruimd (we zijn er zondag met zn 4en 4 uur mee bezig geweest de computer kamer op te ruimen:))
Dit wort binnenkort een Univox Superfuzz
Wat ik trouwens niet snap is dat de topi starter zo blij is over zijn dod grunge. Ik heb er buiten hem alleen nog maar zeer slechte verhalen over gehoord. Maarja smaklen verschillen denk ik dan.
Edit: verkeerde foto
quote:U need fuzzzzzzzzzzzzz
Op dinsdag 07 augustus 2001 14:42 schreef Aneurism het volgende:
Wat moet ik hebben voor een diep geluid en toch dat het brult als ik weet niet wat. Orphanage en NIN My dying bride geluid, ik heb namelijk een band die een leadzanger wil, en mogelijk ga ik er gitaar bij doen.Maar het is nu nog dat ze hebben gevraagd of ik beschikbaar ben, dus eigenlijk ben ik nog steeds op zoek naar een band. Liefst bovenstaande muziekstijl, formatie moet bestaan uit gitarist(en) basist drummer toetsenist en dan ga ik wel een beetje somber jammeren.
mail adres in profiel !
Fuzz is ook goet voor Hendrixische tonen als in star sprankled banner.
* LenL is groots fuzz fan
- Ibanez Jem 777 BSB, Industrial Jem
- Ibanez UV7 Universe, 7-snarig PBK
- Ibanez RG 548 NT, lichte hout kleur
- Yamaha Compass CPX-5VS semi acoustisch
- Mesa Boogie 50/50 stereo eindversterker
- Marshall JCM 900 1960-A 4 X 75 watt stereo cabinet
- Marshall JMP-1 MIDI Pre-amp
- Rocktron Replifex
- Digitech XP-100 Whammy Wah
- Digitech XP-300 Space Station
- Korg DTR 2 Tuner
- Shure 2 kanaals zender
Ik zelf speel progressieve metal, richting bands als Dream Theater, kijk maar eens opp http://www.suncaged.com of op mijn eigen site: http://www.marcelcoenen.com
quote:w000000000000000000000000000000000t Das gewoon 100x duurder dan mijn setup man!!!!
Op woensdag 30 januari 2002 16:32 schreef mcoenen het volgende:
Ik zelf heb:- Ibanez Jem 777 BSB, Industrial Jem
- Ibanez UV7 Universe, 7-snarig PBK
- Ibanez RG 548 NT, lichte hout kleur
- Yamaha Compass CPX-5VS semi acoustisch
- Mesa Boogie 50/50 stereo eindversterker
- Marshall JCM 900 1960-A 4 X 75 watt stereo cabinet
- Marshall JMP-1 MIDI Pre-amp
- Rocktron Replifex
- Digitech XP-100 Whammy Wah
- Digitech XP-300 Space Station
- Korg DTR 2 Tuner
- Shure 2 kanaals zenderIk zelf speel progressieve metal, richting bands als Dream Theater, kijk maar eens opp http://www.suncaged.com of op mijn eigen site: http://www.marcelcoenen.com
quote:Dit is nog maar een greep uit alles wat ik op andere gitaar forum heb gelezen. Ik heb hem zelf niet gehoord, maar ik snap absoluut neit hoeiemand een DOD grunge pedaal mooi kan vinden?
Plug into the amp unplug the guitar and continue to touch the end of the 1/4 inch phone jack and you will get the exact tone of the Grunge pedal, but at a cheaper price.
- Ibanez UV 777 PBK
- Ibanez UV 7 BK (met groene elementen uit 1990)
- Ibanez RG 470 DX
- Marshall JMP1 Midi Preamp
- Digitech 2101 GSP (met extra SDISC processor) + floorboard
- KORG dtr-2 tuner
- Sennheiser UHF wireless
- 2 Marshall cabinets (MESA BOOGIES RECTO'S STAAN IN BESTELLING )
hier een fotootje :
Ik zit te denken over een nieuwe gitaar ( Epiphone G 400 ) want me elementen kraken en hij wordt steeds moeilijker te stemmen .
quote:Ja, alles wegflikkeren en 1 pedaal kopen wat al je smaken dekt.
Vraagje voor de gitaar spelende medefokkers !!Welk soort distortion pedaaltjes gebruik je om je geluid te vervormen, zelf speel ik in een Grunge/
bestaat uit:* DOD "grunge" ( die klinkt echt!!! cool )
![]()
quote:Hun Silverline klinkt wel geweldadig heftig. Attax erbij betrekken lijkt me dom, die serie is verouderd.
Ik vind H&K zelf helemaal niet zo'n wereldmerk trouwens, iig de goedkopere 'thuisversterkers' niet.
He Marcel! Post je nog es wat in Toon hier je muzikale skills (deel4) ? Je filmpjes vind ik altijd erg interessant! Mag ik ook meteen alle gitaristen hier uitnodigen een keer te komen kijken in dit topic? Al je gitaarwerk kun je hier dumpen, en wie weet mixen we er wat op! Je kunt ook meespelen op stukken die andere mensen posten... Interactief topic voor degene die graag muziek maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 27-09-2002 21:15]
quote:kleermaker blijf bij uw lisjt ofzo. maar eigelijk heb je wel een punt, die heeft er dus totaal geenv erstand van want de dod grunge is een van de meest mislukte pedalen ooit. en verder lijkt het alsof ie in een nirvana cover band speelt. no offence
Op vrijdag 27 september 2002 21:10 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ja, alles wegflikkeren en 1 pedaal kopen wat al je smaken dekt.
[..]
quote:Soms zie ik wel 5 van die analoge pedaaltjes aan elkaar gekoppeld. Dan denk ik altijd, koop dan gewoon een goedkope multieffect man, meneer conservativeer. Als je al die shit wilt gebruiken (reverb, chorus, echo, flanger, wah) kun je net zo goed een leuke multieffect bak kopen. Geen troep om je heen met 100 kabeltjes en minder schakels.
Op vrijdag 27 september 2002 21:14 schreef LenL het volgende:[..]
kleermaker blijf bij uw lisjt ofzo. maar eigelijk heb je wel een punt, die heeft er dus totaal geenv erstand van want de dod grunge is een van de meest mislukte pedalen ooit. en verder lijkt het alsof ie in een nirvana cover band speelt. no offence
.
ik ben nun een hoop optimistischer gestemd over mijn amp. mn gitaar is ook wel redleijk, maar hij ziet er nu zo uit:
en ik krijg morgen mn volgendede gitaar in delen. verder ben ik een hoop negatiever over mn superfuzz geworden en dee treble boost in mn amp kwam een beetje door mn ch-1, dus voor de Brian May liefhebbers, ik heb een treble booster .
quote:mag ik lachen JAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA no offence, maar jij weet dus echt TOTAAL niet waar je het over hebt.
Op vrijdag 27 september 2002 21:16 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Soms zie ik wel 5 van die analoge pedaaltjes aan elkaar gekoppeld. Dan denk ik altijd, koop dan gewoon een goedkope multieffect man, meneer conservativeer. Als je al die shit wilt gebruiken (reverb, chorus, echo, flanger, wah) kun je net zo goed een leuke multieffect bak kopen. Geen troep om je heen met 100 kabeltjes en minder schakels.
btw, 5 is niks, ik heb wel eens mensen gezien met ongeveer 100 pedaaltjes, dat is natuurlijk ook weer te veel van het goede .
quote:Ik heb ongeveer dezelfde spulletjes als jij, dus ik haal het geld nergens vandaan
Op maandag 6 augustus 2001 16:24 schreef Scylla het volgende:
Mijn spulletjes:Squier Strat,
Ennuh....dat was het wel zo'n beetje.Oja,en nog natuurlijk een Alhambra spaans tokkelding,en nit te vergeten mijn 0.8, 1, 2.5 en 3(!) mm plectrums...GVDGVDGVD WAAR HALEN JULLIE HET GELD VANDAAN!!??
quote:Vraag ik me ook weles af
quote:Volgens mij houdt je dan geen signaal meer over
ik heb wel eens mensen gezien met ongeveer 100 pedaaltjes,
quote:hangt er vanaf hoe je ze schakelt... ik zal je wel wat sturen over icq
Op vrijdag 27 september 2002 22:16 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Vraag ik me ook weles af
[..]Volgens mij houdt je dan geen signaal meer over
quote:Ik speel rock / metal / bluesriffs en ik gebruik daarvoor een Behringer V-Amp 2, een Boss Metal Zone, Boss Super Chorus, een Vox Wah, een Ibanez S-series custom gitaar en een Mesa Boogie .22 versterker.
Vraagje voor de gitaar spelende medefokkers !!Welk soort distortion pedaaltjes gebruik je om je geluid te vervormen, zelf speel ik in een Grunge/
bestaat uit:* DOD "grunge" ( die klinkt echt!!! cool )
![]()
quote:ik heb hem allang zelfgebouwd eigelijk. vboeg me toe op icq oid voor soundclips.
Op zondag 29 september 2002 17:31 schreef boozeroony het volgende:[..]
Bouw je die zelf?
wil ook losse pedalen kopen
Das toch beter?
wie kan mij antwoord geven daarop?
quote:Als je van die multi effect van jouw maar een paar effecten echt gebruikt/nodig hebt dan kun je idd beter losse pedalen kopen omdat die vaak net iets meer kwalietiet hebben (hangt ook van het soort multifx of gewone pedaal af).
Op maandag 14 oktober 2002 12:18 schreef harmonichunk het volgende:
ik heb een korg ax 1500g
Daar zit alles in van best hoge kwaliteit voor de prijs (299euromannen)
ben er best blij mee.wil ook losse pedalen kopen
Das toch beter?
quote:Kwestie van smaak, je moet geluidskwaliteit en gebruiksgemak goed voor jezelf afwegen
ik heb een korg ax 1500g
Das toch beter?
quote:Dan zijn er 3 mogelijkhedeen: of je hebt geen smaak, of je hebt geen goed vergelijkingsmateriaal, of je amp is totaal opgeneukt, of je vindt het serieus mooi.
Op maandag 14 oktober 2002 15:10 schreef kroegtijger het volgende:
de meest vette sound komt nog steeds uit een single coil met daaroverheen een Boss DS-2 Turbo Distortion en dan de tone en distortion op max draaien, en level op neutraal laten.
een single coil met distortion, daar kan ik me in vinden, maar zon ongeloofelijk trebelig and koud pedaal als de DS-2 met een toon op toen... nah...
Amp: H&K 50 watt buizenbak (dus geen Attax ), prachtig clean en overdrive geluid, echte distortion is mij iets te dun ofzo
Geetarz: ES-335 kopietje (jaren '70) hele fijne kopie met een klasse hals, vergelijkbaar met de echte Gibson halzen (ES of LP)
Fender '62 Jaguar Reissue (Japan '96) verknoeide hals
Fender Squier Jagmaster (Japan '97) speelt als een Strat, setup als een Fat Strat (2 humbuckers)
Pedaaltjes: Vox wah & Boss DS-2 Distortion
quote:IDD!
Op vrijdag 27 juli 2001 11:47 schreef Tijn het volgende:
Marshall Amp + footswitchwho needs more?
quote:geile spullen heb je... heb je trrouwens geen enkel fuzz pedaal (nav je nick).
Op maandag 14 oktober 2002 18:20 schreef hyperfuzz het volgende:
Lijstjes topic ditAmp: H&K 50 watt buizenbak (dus geen Attax
), prachtig clean en overdrive geluid, echte distortion is mij iets te dun ofzo
Geetarz: ES-335 kopietje (jaren '70) hele fijne kopie met een klasse hals, vergelijkbaar met de echte Gibson halzen (ES of LP)
Fender '62 Jaguar Reissue (Japan '96) verknoeide hals
Fender Squier Jagmaster (Japan '97) speelt als een Strat, setup als een Fat Strat (2 humbuckers)Pedaaltjes: Vox wah & Boss DS-2 Distortion
quote:geil? valt wel mee hoor
Op maandag 14 oktober 2002 18:33 schreef LenL het volgende:
geile spullen heb je... heb je trrouwens geen enkel fuzz pedaal (nav je nick).
Fuzz? Ach, als je je gitaar, DS-2 en versterker een beetje creatief instelt vind ik het fuzz genoeg
quote:is de jag kapot ofzo?
Op maandag 14 oktober 2002 18:36 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
geil? valt wel mee hoor
de Jaguar speelt van geen kant meer
Fuzz? Ach, als je je gitaar, DS-2 en versterker een beetje creatief instelt vind ik het fuzz genoeg
quote:lees het lijstje nog eens nauwkeurig door
Op maandag 14 oktober 2002 18:40 schreef LenL het volgende:
is de jag kapot ofzo?
quote:tralalala, fluit, maar een nieuwe hals erop zetten is toch geen probleem? ik weet niet of er een 25,5" scale hals op kan (zeer waarschijnlijk niet) maar dannog, jaguar halzen kun je overal voer internet bestellen, tegen niet al te hgoe prijzen ik heb alleen de ballenv erstand van verzendkosten. En hoe heeft het zover kunnen komen dan?
Op maandag 14 oktober 2002 18:59 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
lees het lijstje nog eens nauwkeurig door
quote:snaren? kachel? kheb geen idee
Op maandag 14 oktober 2002 19:03 schreef LenL het volgende verhaaltje wat iedere beetje gitaarfreak ook wel kan bedenken
quote:LMAO.....even natellen.....
Op maandag 14 oktober 2002 16:20 schreef LenL het volgende:[..]
Dan zijn er 3 mogelijkhedeen: of je hebt geen smaak, of je hebt geen goed vergelijkingsmateriaal, of je amp is totaal opgeneukt, of je vindt het serieus mooi.
een single coil met distortion, daar kan ik me in vinden, maar zon ongeloofelijk trebelig and koud pedaal als de DS-2 met een toon op toen... nah...
Ik ga voor een combinatie tussen mogelijkheid 1 en mogelijkheid 3(voor het gemak 3b genoemd)
quote:ok, tellen is niet mijn sterkste punt.
Op maandag 14 oktober 2002 19:47 schreef kroegtijger het volgende:[..]
LMAO.....even natellen.....
mogelijkheid 1: of je hebt geen smaak
mogelijkheid 2: of je hebt geen goed vergelijkingsmateriaal
mogelijkheid 3: of je amp is totaal opgeneukt
en daar komtie:
mogelijkheid 3(ik zie jullie nu denken "heh, alweer?? die is toch al geweest.......): of je vindt het serieus mooiIk ga voor een combinatie tussen mogelijkheid 1 en mogelijkheid 3(voor het gemak 3b genoemd)
en hyperfuzz als j mnr eactie zo bijdedhand vind, waar wacht je dan op???
Ik zou graag het geluid willen hebben van Jimi in de solo van All along the watchtower, kenners weten wel welke ik bedoel
quote:de beste wah is naar wat ik gehoord heb de Vox wah, dee crybaby zuigt je toon in bypass en de morley bad horsieheeft te weinig bereik en klintk slecht met distortin (dat is alleen wat ik heb gehoord dsu).
Op maandag 14 oktober 2002 21:45 schreef nozem het volgende:
Nou weet ik het zeker, ik ga morgen een Wah kopen, nou wil ik alleen nog weten welke is kwalitatief het beste?Ik zou graag het geluid willen hebben van Jimi in de solo van All along the watchtower, kenners weten wel welke ik bedoel
en dat all along the watchtower geluid kan je met een swell delay krijgen, dat is een functie die bij sommige delays zit ingbouwd, er was ook nog een andere mogelijkheid met treshholds of limiters ofzo. Maar daar kan ik zo even niet opkomen.
quote:... mr. bijdehand ... wie zegt dat ik wacht? ...
Op maandag 14 oktober 2002 21:43 schreef LenL het volgende:
en hyperfuzz als j mnr eactie zo bijdedhand vind, waar wacht je dan op???
vox wah heerst kheb de mijne net weer schoongemaakt en 't is een killer ...
quote:DOD Grunge??? Da's echt 't slechtste pedaal wat ik ooit heb gehoord...
DOD "grunge" ( die klinkt echt!!! cool )
Wat Boss DS1 en DS2 betreft: toppie! Perfecte distortions!
Maar aan de top vind ik nog altijd de Big Muff!
De mooiste chorus die ik ooit heb gehoord is ongetwijfeld de Small Clone... (deze werd trouwens voor Come as you are gebruikt, niet de Boss Chorus ).
quote:Die heb ik niet gezien
Op maandag 14 oktober 2002 22:02 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
... mr. bijdehand ... wie zegt dat ik wacht? ...
kmeen mij te herinneren dat er zelfs een hyperfuzz jag hals topic hier ergens op het forum staat
quote:ok
vox wah heerstkheb de mijne net weer schoongemaakt en 't is een killer ...
en aan al die mensen die een ds-1 en een ds-2 zo geweldig vinden: ik vind ze zelf dun en trebbelig klinken en ze kunnen niet tippen aan buizen (amps) of aan boutique pedalen.
quote:je hebt er zelfs nog in gepost
Op maandag 14 oktober 2002 22:06 schreef LenL het volgende:
Die heb ik niet gezien
quote:true, een goede versterker vind ik ook mooier, maar ik vind het juist lekker om te kunnen kiezen tussen mijn buizenbakje of de DS-2
en aan al die mensen die een ds-1 en een ds-2 zo geweldig vinden: ik vind ze zelf dun en trebbelig klinken en ze kunnen niet tippen aan buizen (amps) of aan boutique pedalen.
http://www.line6.com/products.asp?ID=75&action=1&item=48&tp=0
een aanradertje!
MSN=ssawal@hotmail.com
Trouwens mijn opstelling is nu Squier Peaveay BAndit 65 watt (het oude model bandit) Ben niet tevreden met de bandit
(H en K wordt mijn volgende, een clubserie of een andere)
Een Korg ax 1500g (ben ik zeer tevreden mee maar wil later ook losse effecten zoals ik hierboven zei)
GEbruik altijd harde plektrums moeten niet te groot zijn
Oefen altijd met dikke plectrums speel met dunne dat helpt je snelheid en techniek te vorderen.
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 17:10 schreef LenL het volgende:[..]
hangt er vanaf hoe je ze schakelt... ik zal je wel wat sturen over icq
[Dit bericht is gewijzigd door harmonichunk op 15-10-2002 10:52]
quote:
ik heb een korg ax 1500g
Das toch beter?
quote:Hat antwoord is: het hoeft dus niet, maar kan wel en is goedkoper (zolang je er niet tientallen koopt maarja), maar daarentegen heb je zo wel alles bij elkaar!
Op dinsdag 15 oktober 2002 00:11 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ja als je genoeg gespaard hebt, koop je de line6 Vetta!
De kinderziektes zijn er uit, de nieuwste softwareversie is er ook (1.10) en........fully compatible met internet en al!! O ja en heb je er meteen custom design celestion speakers bij, die heel lekker klinken!http://www.line6.com/products.asp?ID=75&action=1&item=48&tp=0
een aanradertje!
quote:Waarom een combinatie van losse pedalen en een kleine multi-effect? Als je een fx-processor wil kopen, koop dan een goede zodat je geen losse pedalen meer hoeft te gebruiken
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:46 schreef harmonichunk het volgende:
Hey kan je die ook naar mij sturen, want dat wil ik later ook maken dat ik een eigen koffermaak met losse pedaaltjes, want dat is toch het beste, ok plus nog een kleine mulieffect erbij.
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 16:10 schreef Los_Bastardos het volgende:[..]
Waarom een combinatie van losse pedalen en een kleine multi-effect? Als je een fx-processor wil kopen, koop dan een goede zodat je geen losse pedalen meer hoeft te gebruiken
quote:Hij gebruikt volgens mij geen multi effect, "vroeger" heeft hij wel veel gebrbuikt gemaakt van midi, nu nog steeds op bv dede solo van darkshines, dat is de trompet emulator van dat roland midi geval, maar ik kan dat zo niet echt een multi effect noemen.
Op vrijdag 18 oktober 2002 11:30 schreef harmonichunk het volgende:
Nou dat doet Matthew Bellamy van Muse ook hoor. Hij gebruikt ook naast zjin R nog wat van Roland losse pedalen zoals de whammy wah van digitech en nog wat andere pedaaltjes en voorderest nog effecten in zijn gitaar ingebouwd. Dus ......
[..]
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 11:46 schreef LenL het volgende:[..]
Hij gebruikt volgens mij geen multi effect, "vroeger" heeft hij wel veel gebrbuikt gemaakt van midi, nu nog steeds op bv dede solo van darkshines, dat is de trompet emulator van dat roland midi geval, maar ik kan dat zo niet echt een multi effect noemen.
quote:Ja, maar het werkt niet zoals een multi effect want je kunt er veel meer en heel andeere dingen mee, multi effecten geven je geluid dat uit je elementen alleen ded standaard effecten terwijl de dingen die je met midi kunt doen onbeperkt zijn door dat midi element enzo.
Op vrijdag 18 oktober 2002 11:50 schreef harmonichunk het volgende:
ja idd das een mididing die Roland. Maar daar zitten toch ook meerdere effecten in?
[..]
quote:De nieuwe whammy van Digitech kan ik wel begrijpen. Die heeft namelijk MIDI ondersteuning
Op vrijdag 18 oktober 2002 11:30 schreef harmonichunk het volgende:
Nou dat doet Matthew Bellamy van Muse ook hoor. Hij gebruikt ook naast zjin R nog wat van Roland losse pedalen zoals de whammy wah van digitech en nog wat andere pedaaltjes en voorderest nog effecten in zijn gitaar ingebouwd. Dus ......
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |