Is dat niet raar dat Lubbers gewoon de inhoud van een Privé gesprek met de (ex) koningin openbaar maakt ?quote:Lubbers: Juliana bezorgd over Willem-Alexander
Uitgegeven: 30 maart 2004 14:44
RIJSWIJK - Oud-premier Lubbers is in zijn ambtsperiode bij prinses Juliana geroepen omdat ze zorgen had over haar kleinzoon, kroonprins Willem-Alexander. Ze vroeg zich af of Willem-Alexander wel een goede koning zou kunnen zijn. Lubbers maakte haar duidelijk: "Het zit wel goed".
Dat heeft Lubbers dinsdagmiddag gezegd in het televisieprogramma NOS Actueel. De prinses maakte zich volgens Lubbers zorgen omdat Willem-Alexander in zijn studententijd een heel andere belangstelling had dan zij.
Lubbers verzekerde haar dat de kroonprins een prima koning zou worden. "Denk je dat echt?" vroeg Juliana de toenmalige premier. Hij slaagde er naar eigen zeggen in haar gerust te stellen. "Ze was helemaal opgelucht", aldus Lubbers.
Opmerkelijk is dat Willem-Alexander later in een televisie-interview verklaarde dat hij het koningsschap wilde invullen op eenzelfde wijze als zijn grootmoeder Juliana. Haar manier van regeren sprak hem meer aan dan de wijze van zijn moeder, zei hij destijds.
Bron: Nu.nl
Gevalletje even een anekdote vertellen ter nagedachtenis aan Juliana?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:07 schreef DarkElf het volgende:
gevalletje kijk mij een belangrijk zijn?
Ja, dat heeft Lubbers nodig hè?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:07 schreef DarkElf het volgende:
gevalletje kijk mij een belangrijk zijn?
Geeft naar mijn mening meer aan dat ze in de eerste plaats aan het belang van 'haar' Nederland dacht.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:11 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dit wel een opvallend bericht omdat het me een typisch geval van een vertrouwelijk gesprek lijkt: de (ex) koningin die twijfels uitspreekt over de de geschiktheid van de kroonprins voor de troon !
sorry maar een privegesprek is ook nog steeds prive na het overlijden van een van de gesprekspartners.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gevalletje even een anekdote vertellen ter nagedachtenis aan Juliana?
Dat bedoel ikquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:09 schreef sp3c het volgende:
ik vind het vooral raar dat dat raar gevonden wordt ... is nu niet bepaald staatsgevoelige info
Ik wel.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:18 schreef DarkElf het volgende:
ik vind dit dus niet kunnen.
dat kan.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik wel.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:11 schreef Tigertje het volgende:
[..]
Ja, dat heeft Lubbers nodig hè?
Dat zie ik anders. Lubbers haalt herinneringen op aan Juliana. Daar is op zich niets mis mee. Dat ze haar twijfels uitspreekt over de geschiktheid dat Willem-Alexander, dat vind ik een beetje overdreven geplaatst. Die jongen zat midden in zijn studententijd, daar wil ie van genieten. 't Lijkt me niet dat ie op zo'n moment aan zijn toekomstige zware taak hoeft te denken. Dus ik denk niet dat zijn 'mogelijke ongeschiktheid' ooit serieus een probleem is geweest. Ze was bezorgd over haar kleinzoon. Welke oma is dat nu niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:11 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dit wel een opvallend bericht omdat het me een typisch geval van een vertrouwelijk gesprek lijkt: de (ex) koningin die twijfels uitspreekt over de de geschiktheid van de kroonprins voor de troon !
Het is je kennelijk ontgaan, maar Lubbers is UN hoge commissaris voor de vluchtelingen en krijgt als zodanig meer aandacht van de internationale gemeenschap dan hij vroeger als minister president kreeg.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:24 schreef Idril-2 het volgende:
[..]
Zijn vrouw heeft de griep, dat moest er ook even uit
![]()
"Jullie zijn me toch nog niet vergeten, hè?"
In zijn koningschap heb ik alle vertrouwen, maar ik vind alexander er zo ongezond uit zien, ik hoop dat hij oud wordt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is dat niet raar dat Lubbers gewoon de inhoud van een Privé gesprek met de (ex) koningin openbaar maakt ?
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:54 schreef edje34 het volgende:
Lubbers???? wie??? Boeie
En ik vind het vooral raar dat het raar gevonden wordt dat dat raar gevonden wordt!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:09 schreef sp3c het volgende:
ik vind het vooral raar dat dat raar gevonden wordt ... is nu niet bepaald staatsgevoelige info
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |