Hoeft niet joh....quote:Op dinsdag 30 maart 2004 03:11 schreef sushi-nori het volgende:
Ik praat er met niemand over omdat ik bang ben om te worden uitgelachen.
Heeft het bij mij wel gedaanquote:Wat ik wil vragen en nou wel eens echt wil weten.
Kan psychotherapie je helpen met het verwerken van pijn?
Ja .. mijn probleem heb ik ook jarenlang weggestopt...quote:Ook als die heel intens en goed weggestopt is?
Ja, speelt/speelde al vanaf mn 15e (12 jaar alweer dus)quote:En jaren oud is?
Jij wil echt wel Sushi noriquote:Als je echt wilt?
Als je je er voor inzet, wat je dus wel van plan bent.. Komt dat gewoon echt wel goed. Duurt even misschien. Maar je komt er gewoon sterker uitquote:Kan de lichamelijke pijn die je daardoor hebt, verdwijnen of minder worden als je de pijn verwerkt?
Waarom heb je dat nooit mogen mogen uiten als ik mag vragen?quote:Als je je er voor inzet?
Of blijft dat gewoon voor altijd, omdat de wond zelf ook blijft?
Bestaat er zoiets als leren omgaan met zulke pijn? Ook als er geen oplossing voor komt?
[quote]
Op het moment is het zo dat ik erg veel verdriet heb (al jarenlang.)
En dat ook voortdurend voel, als vloeibaar vuur in mijn buik, en vloeibare pijn die van mijn borst naar mijn vingertoppen beweegt en weer terug.
Maar dat niet kan uiten, en ook niet heb mogen uiten toen de relatie verbroken werd.
Moeilijk antwoord op te geven, aangezien we niet weten wat voor therapie je precies gaat krijgen.. Ik neem aan dat dit een eerste oriënterende gesprek is?quote:Hebben psychotherapeuten trucjes om dat zeg maar in te halen?
Kan dat überhaupt?
quote:Ik hoop dat er hier een paar mensen zijn die ervaring hebben met psychotherapie en die me kunnen vertellen hoe of wat.
Hetzij positieve antwoorden, hetzij negatieve.
Als het maar eerlijk is.
offtopic: meis wat heb jij jezelf tekort gedaan...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:28 schreef Christine het volgende:
Mijn psychotherapeute heb ik ook altijd voorgelogen over hoe het ging met me, en ze heeft nooit er doorheen kunnen prikken. Veel te vroeg ben ik toen met de therapie gestopt. Na een terugval ben ik er nog twee of drie keer geweest, maar weer zonder dat het echt hielp.
sluit ik me bij aan..... ze zijn er niet voor niets Christine...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:17 schreef DuchessX het volgende:
[..]
offtopic: meis wat heb jij jezelf tekort gedaan...![]()
Helaas is dat ook mijn ervaring met psychotherapie en psychologen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:28 schreef Christine het volgende:
Mijn psychotherapeute heb ik ook altijd voorgelogen over hoe het ging met me, en ze heeft nooit er doorheen kunnen prikken.
offtopic, maar wel enigzins belangrijk imhoquote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:28 schreef Christine het volgende:
Ik heb er negatieve ervaringen mee, maar ik ben niet een persoon die graag praat over problemen, vooral niet één op één, op afspraak, met iemand die je nauwelijks kent.
Mijn psychotherapeute heb ik ook altijd voorgelogen over hoe het ging met me, en ze heeft nooit er doorheen kunnen prikken. Veel te vroeg ben ik toen met de therapie gestopt. Na een terugval ben ik er nog twee of drie keer geweest, maar weer zonder dat het echt hielp.
Ja, kom eens met je snufferd buiten die stoffige molen..quote:Op dinsdag 30 maart 2004 03:11 schreef sushi-nori het volgende:
Wat is mijn probleem?
Mijn keel wordt keihard dichtgeknepen
Mijn schouders zijn altijd opgetrokken
Er ligt een molensteen op mijn borst
En het doet erg pijn.
Dat 24 uur per dag. En het is echt niet leuk. Het belet me om normaal te kunnen leven en werken.
Weet iemand wat?
Doe es nietquote:Op woensdag 31 maart 2004 01:11 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ja, kom eens met je snufferd buiten die stoffige molen..
En jij reageerrt waarom??quote:Op woensdag 31 maart 2004 01:16 schreef Salvad0R het volgende:
mensen met issues zijn uncool.
quote:Op donderdag 1 april 2004 01:16 schreef sushi-nori het volgende:
zo naar het orientatiegesprek geweest
dat was nuttig en interessant
ook deze mensen moest ik echt uit de kast lokken voor ze een antwoord wilden geven op mijn uiterst simpele vraag.
kan psychosomatische pijn genezen?
Hun antwoord: tja. erm. soms. eh.. kan het.. erm dat we het, ja, zeg maar, hebben zien genezen. Soms he.
zal ik dat dan maar als een ja opvatten?
wat betreft de vraag die hier eerder werd gesteld knokkels waarom heb ik het niet mogen uiten?
Simpel omdat het een verbroken relatie van een half jaar was en mensen vonden dat ik me niet zo aan moest stellen. Terwijl ik wist dat het een diep ingrijpende jarenlange relatie was die zich in het verborgene had afgespeeld. Maar niemand wist dat dus iedereen vond al gelijk dat ik niet zo zielig moest doen, dus kon ik met het verdriet bij helemaal niemand terecht.
Bedankt hoor iedereen voor de reacties
*leest*quote:Op donderdag 1 april 2004 01:23 schreef FritsVanEgters het volgende:
Het fijne van therapie is dat je je daar kunt uiten, en dat ze niet zullen zeggen dat je je niet moet aanstellen, zoals vrienden wellicht soms wel doen. Die hebben hun eigen sores, hebben hun hoofd er niet naar staan of kunnen er niet mee omgaan.
Antwoorden geven doen ze idd liever niet, de tactiek is dat je zelf de antwoorden op je vragen moet vinden en geven. Met je eigen antwoorden zul je het gauwer eens zijn dan met die van hun. Ze sturen je er in en proberen je te leiden naar voor jou het beste antwoord, want die kan voor iedereen anders zijn. Maar neem maar van mij aan dat je psychosomatische pijn weggaat of vermindert naarmate je je emotioneel beter gaat voelen. Als dat niet gebeurt zou het simpelweg het niet psychosomatisch zijn.
![]()
Achteraf heb ik er ook spijt van idd...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:17 schreef DuchessX het volgende:
offtopic: meis wat heb jij jezelf tekort gedaan...![]()
Het is alweer 2 jaar geleden, nu gaat het wel goedquote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:54 schreef knokkels het volgende:
offtopic, maar wel enigzins belangrijk imho
En hoe gaat het nu met je dan? Kan je niet teruggaan..... en gewoon open kaart spelen?
Ik heb daar in het begin ook moeite mee gehad, TOT mijn therapeut zei op een keer:"hee, NU stel je jezelf open...." Ze zijn er om je te helpen.... Maar je moet jezelf wel openstellen......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |