Tot vrijdagochtend deze keer (goed dat je het vraagt!!)quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:01 schreef dolle_hond het volgende:
tot wanneer duurt deze ronde?
Wintersport? En jij denkt dat dit allemaal zo maar even kan?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tot vrijdagochtend deze keer (goed dat je het vraagt!!)
Ik ga vrijdag namelijk een weeklang op wintersport, dus de finale blijft dan extra lang staan!
hij is net te laat, het dooit als een gekquote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wintersport? En jij denkt dat dit allemaal zo maar even kan?
Gna!!quote:Op woensdag 31 maart 2004 09:03 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
hij is net te laat, het dooit als een gek
En daarom nog een bescheiden kickje..quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:29 schreef kamagurka het volgende:
Volgens mij zitten we trouwens weer lang en breed door al onze regular stemmers heen
Ik kan me hier niet genoeg bij aansluiten!quote:Op donderdag 1 april 2004 15:38 schreef Eluc het volgende:
Apocalypse Now-liefhebbers! Ik heb even geteld.. we staan maar één puntje achter! Dus wees een goed persoon en stem op ons lievelingetje (als je nog niet gestemd hebt al, duh)!
Samen staan we sterk
KOM OP JONGENS!quote:Op donderdag 1 april 2004 15:38 schreef Eluc het volgende:
Apocalypse Now-liefhebbers! Ik heb even geteld.. we staan maar één puntje achter! Dus wees een goed persoon en stem op ons lievelingetje (als je nog niet gestemd hebt al, duh)!
Samen staan we sterk
*polonaise*quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik kan me hier niet genoeg bij aansluiten!
quote:Op vrijdag 2 april 2004 12:53 schreef kamagurka het volgende:
Ronde VII
1. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) vs Apocalypse Now (1979)
Die regel heb ik nog nooit gehanteerd, en gezien mijn ambivalentie over die imdb rangschikking, zal ik dat ook nu niet doenquote:Op vrijdag 2 april 2004 12:56 schreef Eluc het volgende:
[..]
![]()
Ga me nu asjeblieft niet vertellen dat het hoogste cijfer op imdb de doorslag geeft ....
Mij maakt het weinig uit, ik stem in de finale toch op A Clockwork Orange, maar ook deze wijze is niet echt fair. AN heeft het zo moeten opnemen tegen Three Days of the Condor, Life Of Brian, Deliverance en Duel. OFOTCN mocht het opnemen tegen Godfather II, Taxi Driver, Alien en Star Wars. De zwakste tegenstander van OFOTCN vind ik sterker dan de sterkste tegenstander van AN. Cuckoo's Nest wordt nu "benadeeld" omdat hij er een hoop andere monumenten (die dan ook veel stemmen kregen) heeft uitgekegeld. Wat een veel indrukwekkendere prestatie is dan de forfaitwedstrijden van AN.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:33 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Die regel heb ik nog nooit gehanteerd, en gezien mijn ambivalentie over die imdb rangschikking, zal ik dat ook nu niet doen
Ik heb maar een eigen "systeem" bedacht, puur om er uit te zijn (staat echt los van eigen voorkeur!!!). Namelijk het tellen van het totaal aantal stemmen dat een film heeft gehad vanaf ronde 1.
Dan komt er dit uit:
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) vs Apocalypse Now (1979) 13-13 (95-102)
A Clockwork Orange (1971) vs Monthy Python and the Holy Grail (1975) 18-7
Tsja, eerlijker kon ik het niet maken, anders had ik weer "schijnmuntjes" moeten opgooien (die voor jullie niet te controleren zijn).
Ik vind deliverance en life of brian aanzienlijk beter dan star wars en in zekere mate ook alien... Maar je hebt gelijk, forfait is niet waar natuurlijk! Ik heb vaak het systeem film met grootste stemmenverschil tegen een film met weinig stemmenverschil tegen elkaar gehanteerdquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mij maakt het weinig uit, ik stem in de finale toch op A Clockwork Orange, maar ook deze wijze is niet echt fair. AN heeft het zo moeten opnemen tegen Three Days of the Condor, Life Of Brian, Deliverance en Duel. OFOTCN mocht het opnemen tegen Godfather II, Taxi Driver, Alien en Star Wars. De zwakste tegenstander van OFOTCN vind ik sterker dan de sterkste tegenstander van AN. Cuckoo's Nest wordt nu "benadeeld" omdat hij er een hoop andere monumenten (die dan ook veel stemmen kregen) heeft uitgekegeld. Wat een veel indrukwekkendere prestatie is dan de forfaitwedstrijden van AN.
Ja..... een muntjequote:Op vrijdag 2 april 2004 13:53 schreef kamagurka het volgende:
Ja, overal is wat op af te dingen... maar had jij een betere manier dan?
Als het met een muntje was geweest, hadden mensen (terecht) kunnen opmerken dat het met "hun muntje" toch anders was gelopenquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja..... een muntje
Zo veel maakt het me niet uit, m'n favoriete 70's films waren er toch al voor de halve finales uit. En Star Wars en Alien zijn, of je ze nu sterk vindt of niet, nog wel steeds heuse "stemmenkannonen"
Huiliequote:Op vrijdag 2 april 2004 15:58 schreef scanman01 het volgende:
Op deze finale stem ik dus uit principe niet. Vooral ook omdat er op het eind bijna werd gesmeekt of er nog iemand op die gestoorde Vietnam film wilde stemmen.
Anti-climax voor mij. Geen stem dus.
Zou kunnen. Maar ik heb nog geen smeekbede geplaatst om toch vooral nog even te stemmen op Apocalypse...quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:21 schreef Eluc het volgende:
[..]
HuilieMisschien neem je het iets te serieus ...
Het woord smeekbede is een beetje overdreven, denk je niet? Een oproepje lijkt me beter. En bovendien.. wat is er mis mee, echt ?????quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar ik heb nog geen smeekbede geplaatst om toch vooral nog even te stemmen op Apocalypse...![]()
Zeer veelzeggend!quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
(die vond ik het minst saai)
quote:Op zaterdag 3 april 2004 03:34 schreef Hare het volgende:
Ik onthoud me ook van stemmen, beide kunnen zelfs niet in de schaduw staan van One Flew
Goh, waar zal dat nou aan liggenquote:Op vrijdag 2 april 2004 14:06 schreef kamagurka het volgende:
Imdb rangschikking wou ik niet aan in ieder geval
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De twee overgebleven films kunnen niet in de schaduw staan van vele andere films, die in de vorige ronden moesten afhaken.quote:Op zaterdag 3 april 2004 03:34 schreef Hare het volgende:
Ik onthoud me ook van stemmen, beide kunnen zelfs niet in de schaduw staan van One Flew
mee eens....One Flew had moeten winnen, maar Clockwork kan ik veel beter waarderen dan Apocalypse Now....quote:Op zaterdag 3 april 2004 03:34 schreef Hare het volgende:
Word je nooit eens moe van jezelfquote:Op zaterdag 3 april 2004 03:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Goh, waar zal dat nou aan liggen
Cuckoo's staat 22 plaatsen hoger.. zal dat het zijn?
Neem het niet zo serieus joh. Zo was mijn reactie ook niet bedoeldquote:Op zondag 4 april 2004 03:05 schreef Eluc het volgende:
[..]
Word je nooit eens moe van jezelf
Maar kamagurka is een week op vakantie.quote:Op dinsdag 6 april 2004 21:20 schreef Eluc het volgende:
Ik geef deze dan maar even een schopje...
Kan ik gelijk kwijt dat ik vind dat rondes veel korter moeten duren, dus geen week ofzo... want nu stemt iedereen in de eerste 2 dagen en daarna niemand meer. Das een beetje jammer...
Ja, maar als de rondes korter waren geweest was het tournament al afgelopen voor hij op vakantie gingquote:Op dinsdag 6 april 2004 21:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Maar kamagurka is een week op vakantie.
Ja, maar ik ga hem niet organiseren. Alleen als niemand anders zich ervoor aanbied. Heb het niet zo op de jaren 80quote:Op woensdag 7 april 2004 21:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
En dan nu de reden voor mijn kick: komt er nu een 80's Tournament aangezien deze bijna is afgelopen? En wie gaat hem dan organiseren?
Heel erg veel goede films hoor. Ook veel slechte, maar dat geldt voor iedere decenniumquote:Op woensdag 7 april 2004 21:58 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga hem niet organiseren. Alleen als niemand anders zich ervoor aanbied. Heb het niet zo op de jaren 80
officieel eigenlijk niet geloof ik, maar omdat je op Apocalypse Now stemt zullen we het door de vingers zienquote:Op donderdag 8 april 2004 17:47 schreef Kobayashi het volgende:
Heb nog niet eerder gestemd, mag je dan officieel stemmen?
Nou goed, mag het wel, dan kan is voor Apocalypse Now.
Niks dr van.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:52 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
officieel eigenlijk niet geloof ik, maar omdat je op Apocalypse Now stemt zullen we het door de vingers zien
![]()
Misschien blijft het ook een kwestie van goede filmsmaak...? Aangezien talloze top10-lijstjes van allerlei sites (critici, filmers, publiek) op internet zowel A clockwork orange heel hoog hebben danwel apocalypse now...? Waarom is het zo moeilijk toe te geven dat dit gewoon sublieme films zijn met een grote (cult) fanschare? Die hebben ze niet voor niets, misschien deel van je filmopvoeding: die films weer ns kijken en proberen te zien wat er zo geniaal aan ze is (ik weet dat je het in je hebtquote:Op zondag 4 april 2004 03:36 schreef scanman01 het volgende:
Het blijft tenslotte een kwestie van wie er wel stemt en wie niet.
Ach, het maakt verder niet veel uit. Ik weet alleen dat ik Cuckoo's nest 100x beter vind dan de twee finalisten (en met mij zeer veel anderen ook). Zoals gezegd ligt het er maar net aan wie er stemt. De stemmers hier houden blijkbaar meer van Apocalypse en Clockwork. So be it.quote:Op zondag 11 april 2004 17:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Misschien blijft het ook een kwestie van goede filmsmaak...? Aangezien talloze top10-lijstjes van allerlei sites (critici, filmers, publiek) op internet zowel A clockwork orange heel hoog hebben danwel apocalypse now...? Waarom is het zo moeilijk toe te geven dat dit gewoon sublieme films zijn met een grote (cult) fanschare?
You must be kidding.......quote:Ik kon zelf zowel AN als CO niet uitkijken. Vond het beide vervelende films.
Nee hoor. Ik haak gewoon af als een film me niet kan boeien. Heel simpel.quote:Op zondag 11 april 2004 19:59 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
You must be kidding.......
One Flew, Apocalypse en Clockwork zijn alledrie geweldige films. Ik krijg het idee dat je afhaakt wanneer een regisseur een bepaald thema of verhaal op een kunstzinnige manier behandelt scanman.
quote:Op zondag 11 april 2004 21:10 schreef scanman01 het volgende:
neem het niet zo serieus allemaal. Het is maar een filmtournament![]()
Ja, wie begon er eigenlijk steeds weer opnieuw over?quote:Op zondag 11 april 2004 21:17 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Tja, misschien vat ik het ook wel een beetje te serieus op.(je woorden dan, want ik kreeg juist het idee dat JIJ het toernooi een beetje te serieus nam)
Dat had iemand anders ook al, maar ik heb toen ook al uitgelegd dat ik een beetje zat te stoken. In een topic als deze moet dat toch wel kunnen dacht ikquote:Op zondag 11 april 2004 21:17 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
(je woorden dan, want ik kreeg juist het idee dat JIJ het toernooi een beetje te serieus nam)
Dus jij nam het ook serieus op?quote:Op zondag 11 april 2004 21:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, wie begon er eigenlijk steeds weer opnieuw over?
Net als de winnaar van Idolsquote:Op zondag 11 april 2004 21:23 schreef dolle_hond het volgende:
maar de tournament winnaar valt eeuwige roem ten deel
quote:Op zondag 11 april 2004 21:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dus jij nam het ook serieus op?
Mijn opmerkingenquote:Op zondag 11 april 2004 21:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sommige topics zijn alles behalve entertainment en wel degelijk serieus, maar een topic als deze natuurlijk nietquote:Op zondag 11 april 2004 21:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik neem niets serieus op, 't is maar een forum, hè. Entertainment.
Please doquote:Op zondag 11 april 2004 21:42 schreef Gorro het volgende:
Anders zal ik de taak wel weer op me nemen
Gebruik gewoon je "macht" en "aanzien" als moderator en dwing iemand om het te doen.quote:Op zondag 11 april 2004 21:42 schreef Gorro het volgende:
Iemand zin om de jaren tachtig voor z'n rekening te nemen? Anders zal ik de taak wel weer op me nemen
quote:Op zondag 11 april 2004 21:46 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Sommige topics zijn alles behalve entertainment en wel degelijk serieus, maar een topic als deze natuurlijk niet
Precies! Wend je "agent Smith"-bytes aan en bestuur iemand om geheel buiten zijn wil het 80s toernament op te startenquote:Op zondag 11 april 2004 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Gebruik gewoon je "macht" en "aanzien" als moderator en dwing iemand om het te doen.![]()
Nee, ik zal vanavond wel het tournament starten. Dan heb ik de macht over welke films er mee mogen doen en welke niet. Dan kunnen zekere personen niet weer hele goede films met rare namen het recht op deelname ontnemen.quote:Op maandag 12 april 2004 10:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Precies! Wend je "agent Smith"-bytes aan en bestuur iemand om geheel buiten zijn wil het 80s toernament op te starten
Nou ja zeg.....tssssssquote:Op maandag 12 april 2004 10:36 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee, ik zal vanavond wel het tournament starten. Dan heb ik de macht over welke films er mee mogen doen en welke niet. Dan kunnen zekere personen niet weer hele goede films met rare namen het recht op deelname ontnemen.
En die film ga ik zometeen kijken. De lange versie van 5 en een half uurquote:Op maandag 12 april 2004 10:42 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nou ja zeg.....tssssss
Gelukkig heeft de beste Bergmanfilm uit de jaren80 geen rare naamfanny och alexander
tot vanavond danquote:Op maandag 12 april 2004 10:43 schreef Gorro het volgende:
[..]
En die film ga ik zometeen kijken. De lange versie van 5 en een half uur
U noemt daar meteen al een paar van de absolute killers op die toen zijn gemaakt!quote:Op maandag 12 april 2004 11:09 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Brazil (1985)
Fanny och Alexander (1982)
Der Himmel uber Berlin (1987)
Koyaanisqatsi (1983)
Nostalghia (1983)
Ran (1985)
Offret (1986)
Blood Simple (1984)
Die Xue Shuang Xiong/ The Killer (1989)
Idi i Smotri/ Come and See (1985)
Paris, Texas (1984)
The Shining (1980)
Blade Runner (1982)
The Elephant Man (1980)
Full Metal Jacket (1987)
Kagemusha (1980)
etc etc.......er is zat te doen geweest in de jaren 80 lijkt me
Lord of the rings fan zeker?quote:Op maandag 12 april 2004 13:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Meet The Feebles wint. Elke andere film is een aanfluiting.
Niet echt. Wel "Meet the Feebles"-fan. Hij wint in de finale van Evil Dead. Halve finales met Evil Dead II en Bad Taste.quote:Op maandag 12 april 2004 13:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Lord of the rings fan zeker?
quote:Op maandag 12 april 2004 13:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet echt. Wel "Meet the Feebles"-fan. Hij wint in de finale van Evil Dead. Halve finales met Evil Dead II en Bad Taste.
Schijnt een enórm grote eerste post te wordenquote:Op maandag 12 april 2004 17:22 schreef Gorro het volgende:
Ik ben nu bezig met het topic
Dat is het best wel geworden, ja.quote:Op maandag 12 april 2004 18:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Schijnt een enórm grote eerste post te worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |